Visuaalne kommunikatsioon

Visuaalsed avastused ja läbimõeldud tähendused

Eesti Kunstiakadeemia visuaalse kommunkatsiooni eriala eestikeelsel õppekaval valmistatakse ette disainereid, kelle töö katab valdkonna laia spektri kogu ulatuses.

Õppeülesanded ühendavad endas traditsioonilised oskused innovaatiliste praktikatega ning annavad eksperimenteerivatele ideedele reaalsed ja toimivad väljundid.

Õpe annab oskuse orienteeruda erialases terminoloogias, teoorias, materjalides ja töövõtetes. Õppetöös luuakse visuaalseid identiteete, pakendeid, reklaamikampaaniaid ja brände.

Eriala uudsemates ainetes õpitakse visualiseerima andmeid, tutvutakse UX ja UI disainiga ning katsetatakse video ja 3D tehnoloogiatega.

Instagram: @ekasessioonope

Eriala

Visuaalse kommunikatsiooni erialase õppetöö käigus omandatakse graafilise kujunduse põhitõed ning õpitakse mõistma visuaalse kommunikatsiooni vormirikkust ning selles peituvaid seoseid ja tähendusi. Praktiliste harjutustena luuakse logosid, reklaamfotosid, reklaame, tüpograafilisi kompositsioone, plakateid, illustratsioone, lühianimatsioone ja teisi võimalikke visuaalse kommunikatsiooni väljundeid. Kompaktsete õpiprojektide formaadis tegeletakse pakendi, firmastiili, kasutajakogemuse ja -liidese ning reklaamikampaania disainiga.

Visuaalse kommunikatsiooni eriala lõpetanud oskavad genereerida ja arendada loomingulisi ideid, teha eksperimente, leida ebatavalisi lahendusi ning suudavad täita oma tööülesandeid loovalt ja professionaalselt nii iseseisvalt kui meeskonnas töötades.

 

Õppekava

Visuaalse kommunikatsiooni eriala kuulub disaini ja innovatsiooni õppekava alla, kus õppetöö toimub üle nädala sessioonidena (tsüklitena).

Disaini ja innovatsiooni õppekava on sessioonõppe õppekava, mis on orienteeritud eelkõige inimestele, kes soovivad omandada bakalaureuse kraadi töö või pere kõrvalt või kes elavad Eesti kaugemates regioonides. Osakoormusega sessioonõpe annab võimaluse õpinguteks ka väljaspool Tallinna elavatele inimestele, kellel päevase õppevormiga auditoorses õppetöös osalemine on raskendatud.

Erialaõppe eesmärk on tagada võimalused kvaliteetse visuaalse kommunikatsiooni alase akadeemilise kõrghariduse omandamiseks, mis haakuks nii Eesti kui rahvusvahelise kõrgharidussüsteemi põhimõtete ja tööturu nõudlusega, ning luua eeldused õppija erialaste ja sotsiaalsete pädevuste kujunemiseks, toetades professionaalsete oskuste, teadmiste ja hoiakute kujunemist töötamaks visuaalse kommunikatsiooni valdkonnas nii üksi kui meeskonnas. Luuakse eeldused õpingute jätkamiseks magistriõppes nii Eestis kui välismaal.

Osakoormusega sessioonõpe (tsükliõpe)
Osakoormusega sessioonõpe (tsükliõpe) annab võimaluse õpinguteks ka väljaspool Tallinna elavatele inimestele, kellel päevase õppevormiga auditoorses õppetöös osalemine on raskendatud.

Õpingute maht on 180 EAP. Sessioonõppe (tsükliõppe) arvestuslik õppeaeg on 4 aastat.
Auditoorse õppetöö õppesessioonid on vähemalt 2x korda kuus pikkusega kolm päeva (neljapäev, reede, laupäev).

Õppekava on tasuline:
Õppemaks 2500 EUR õppeaasta

 

Kellena saab töötada?

Visuaalse kommunikatsiooni eriala lõpetaja saab tööd brändiagentuurides, disainibüroodes ning in-
house disainerina start-up tiimides või meediaväljaannetes.
Omandatu annab oskused ja julguse ka
enda stuudio loomiseks või vabakutselisena projektipõhiselt töötamiseks.

 

Plakat. 4
KK_Alisa_Erin5
Märgigraafika 3
siiditrükk k18
TechDay - kujundustööd - Juulia Juhkam

Uudised ja sündmused

cannes_kessu

Õppejõud Kerstin Kessu Raidma liitus Cannes Lions Eesti esindusega

Oktoobrist 2024 liitus Cannes Lions Eesti tiimiga EKA visuaalse kommunikatsiooni eriala külalislektor, rahvusvaheliselt tunnustatud loovjuht ning mentor Kerstin Kessu Raidma.  “Kutsusime Kessu kampa, sest ta on esimene Eestist Cannes Lionsi žüriisse jõudnud ekspert. Näeme, et lisaks oma säravale loomusele toob ta meie tiimi vajalikku kompetentsi ja väärt kogemusi. See on suur tunnustus - olla ...
Reframing Narva, Alma Kristin Raik

Kulla Kroon – kuidas visuaalse kommunikatsiooni 2. kursuse tudengid Narvas linna avastasid

Juuli alguses toimus visuaalse kommunikatsiooni 2. kursuse tudengite loominguline praktika. Ülesanne oli linna spetsiifiline, kus lisaks vaatlemise ja märkamise tuli otsida inspiratsiooni, genereerida ideid ning teostada loovlahendusi. Praktikat juhendasid Ionel Lehari (erialajuht) ja Kerstin Kessu Raidma. Oma kogemusest räägib tudeng Kulla Kroon. Kui Ionel tutvustas meile Narva ...
AnnaliisaRoots_Pilt5

Annaliisa Roots – Minu portfoolio sünnilugu

Disaini ja Innovatsiooni õppekava lõpetajad teevad lõputööna portfoolio. See on tudengi ülevaade nelja õpinguaasta jooksul valminud töödest ja arengust. Lõpukaitsmisel tutvustab tudeng oma portfooliot. Meie lõpetaja Annaliisa Roots räägib oma portfoolio sünniloo.  Otsustasin kastist välja mõelda ja, irooniliselt, panna oma tööd karpi, mis võiks imiteerida ühte retro reisikohvrit. Seal sees on ...
Mentorpaev_1440x600

Mentorpäev ja konsultatsioonid sessioonõppesse sisseastujatele

EKA ainuke bakalaureusetaseme sessioonõppekava (õpe toimub 2 x kuus, N, R, L) Disain ja innovatsioon kutsub 6. juunil ajavahemikus kell 13:00–16:00 sisseastujaid konsultatsioonidele.  Konsultatsioonid on mõeldud neile, kes soovivad sügisel alustada õpinguid mõnel Disain ja innovatsioon õppekava erialal: Moedisaini korraldus  Toote- ja keskkonnadisain  Ruumikujundus  Visuaalne kommunikatsioon ...
FB event 23.03 disainimõte

Disainimõte 2022 vestlusõhtu nr 1: Milline on visualiseeritud mõtte jõud?

EKA disainiteaduskond kutsub sel kevadel kõiki osa saama uuest vestlusõhtute sarjast Disainimõte 2022, kus kaasaegse disainimõtte üle arutlevad erinevate disaini- ja loomevaldkondade spetsialistid. Vestlusõhtud toimuvad Eesti Kunstiakadeemia ruumis A100 (Põhja pst 7), kell 18-20, eesti keeles ning on kõigile huvilistele tasuta. Esimene vestlusõhtu toimub kolmapäeval, 23. märtsil ning kannab ...
EKAxTLÜ3

EKA ja TLÜ toitumisteadlikkuse koostöö

Sellel aastal toimub koostöö Eesti Kunstiakadeemia ja Tallinna Ülikooli vahel, mille eesmärk on tervisliku ja tasakaalustatud toitumisest teadlikkuse tõstmine. EKA poolt võtavad sellest osa kujunduskunsti õppekava meediagraafika tudengid. Kaasatud on ka välispartner, milleks on Baltimaade toitlustusettevõte Baltic Restaurants. "Oleme alanud kolmepoolse koostöö üle väga rõõmsad ja jääme ...
IMG_1724

Meediagraafika eriala 3D modelleerimise aine hindamine

Meediagraafika eriala 3D modelleerimise aine lõpptulemusena valminud üliõpilaste tööd 3D graafika on graafilise disaini üks oluline osa, millel on olemas enda kasutus- ja loomeloogika, tarkvaralised võimalused ning erinevad tehnilised aspektid. Antud praktilise õppetöö käigus arendasid tudengid enda esmased praktilised oskused 3D graafika loomiseks ning õppisid seda kasutama erinevat tüüpi ...