Visuaalne kommunikatsioon
Visuaalsed avastused ja läbimõeldud tähendused
Eesti Kunstiakadeemia visuaalse kommunkatsiooni eriala õppekaval valmistatakse ette disainereid, kelle töö katab valdkonna laia spektri kogu ulatuses.
Õppeülesanded ühendavad endas traditsioonilised oskused innovaatiliste praktikatega ning annavad eksperimenteerivatele ideedele reaalsed ja toimivad väljundid.
Õpe annab oskuse orienteeruda erialases terminoloogias, teoorias, materjalides ja töövõtetes. Õppetöös luuakse visuaalseid identiteete, pakendeid, reklaamikampaaniaid ja brände.
Eriala uudsemates ainetes õpitakse visualiseerima andmeid, tutvutakse UX ja UI disainiga ning katsetatakse video ja 3D tehnoloogiatega.
Instagram: @eka_disain_ja_innovatsioon
Erialast
Visuaalse kommunikatsiooni erialase õppetöö käigus omandatakse graafilise kujunduse põhitõed ning õpitakse mõistma visuaalse kommunikatsiooni vormirikkust ning selles peituvaid seoseid ja tähendusi. Praktiliste harjutustena luuakse logosid, reklaamfotosid, reklaame, tüpograafilisi kompositsioone, plakateid, illustratsioone, lühianimatsioone ja teisi võimalikke visuaalse kommunikatsiooni väljundeid. Kompaktsete õpiprojektide formaadis tegeletakse pakendi, firmastiili, kasutajakogemuse ja -liidese ning reklaamikampaania disainiga.
Visuaalse kommunikatsiooni eriala lõpetanud oskavad genereerida ja arendada loomingulisi ideid, teha eksperimente, leida ebatavalisi lahendusi ning suudavad täita oma tööülesandeid loovalt ja professionaalselt nii iseseisvalt kui meeskonnas töötades.
Õppekava
Visuaalse kommunikatsiooni eriala kuulub disaini ja innovatsiooni õppekava alla, kus õppetöö toimub üle nädala sessioonidena.
Disaini ja innovatsiooni õppekava on sessioonõppe õppekava, mis on orienteeritud eelkõige inimestele, kes soovivad omandada bakalaureuse kraadi töö või pere kõrvalt või kes elavad Eesti kaugemates regioonides. Osakoormusega sessioonõpe annab võimaluse õpinguteks ka väljaspool Tallinna elavatele inimestele, kellel päevase õppevormiga auditoorses õppetöös osalemine on raskendatud.
Erialaõppe eesmärk on tagada võimalused kvaliteetse visuaalse kommunikatsiooni alase akadeemilise kõrghariduse omandamiseks, mis haakuks nii Eesti kui rahvusvahelise kõrgharidussüsteemi põhimõtete ja tööturu nõudlusega, ning luua eeldused õppija erialaste ja sotsiaalsete pädevuste kujunemiseks, toetades professionaalsete oskuste, teadmiste ja hoiakute kujunemist töötamaks visuaalse kommunikatsiooni valdkonnas nii üksi kui meeskonnas. Luuakse eeldused õpingute jätkamiseks magistriõppes nii Eestis kui välismaal.
Kellena saab töötada?
Visuaalse kommunikatsiooni eriala lõpetaja saab tööd brändiagentuurides, disainibüroodes ning in-
house disainerina start-up tiimides või meediaväljaannetes.
Omandatu annab oskused ja julguse ka
enda stuudio loomiseks või vabakutselisena projektipõhiselt töötamiseks.
Koormus ja õppemaks
Õpingute maht on 180 EAP. Sessioonõppe arvestuslik õppeaeg on 4 aastat.
Auditoorse õppetöö õppesessioonid on vähemalt 2x korda kuus pikkusega kolm päeva (neljapäev, reede, laupäev).
Õppekava on osakoormusega õppekava ja tasuline.
Õppemaks: 3300 EUR/aastas alates 2024/25 õa immatrikuleeritud õpilased (saab maksta kahes osas)