12. – 29. jaanuarini relokeerus suurem osa moeosakonna magistrantidest ümber Hong Kongi, et osaleda Eesti Kunstiakadeemia ja Hong Kongi Polütehnilise Ülikooli (Hong Kong Polytechnic University, PolyU) moeosakondade koostööprojektis. Eksperimentaalsete vormide seeria, mis sai lõppkokkuvõttes pealkirjaks “Skins&Shells”, lähtus elu ja eksistentsi ümbritsevate “kaitsemembraanide ” mõtestamisest ning sai kokku pandud 1200st bambuslehvikust, millega manipuleerides lõid tudengid ühetkokku 11 kantavat moeskulptuuri. Programmi juhendajateks olid Eesti Kunstiakadeemia külalisõppejõud Liisi Eesmaa (kes on eksperimentaalvormide loomist juhendanud moeosakonnas juba viimased 2 aastat) ning moeosakonna professor Piret Puppart. Kohapeal oli õppejõuna toeks sealse ülikooli magistriprogrammide juht Basia Szkutnicka.
Projekti ideeks on koostöö edendamine kahe väga erineva pooluse – Eesti ja Hong Kongi, Põhja-Euroopa ja Aasia, loodus- ja tööstuskummardajate vahel. Aine baseerub utoopiliste ja fantaasiaküllaste moevormide, omamoodi skulptuuride väljatöötamisel eksperimentaalsetest ning ebatraditsioonilistest materjalidest, milles Eesti Kunstiakadeemia moeosakonnal on pikaajaline kogemus. Eksperimentaalvormid on pälvinud siinses kultuuriruumis ohtralt tähelepanu ja olnud eksponeeritud mitmel korral näiteks Tallinna Teletornis. Viimasel korral päädis vormimäng aga kuuajase ekspositsiooniga Kumu kunstimuuseumi ruumides, mis on antud projekti kvaliteedile väga suureks tunnustuseks ja indikatsiooniks. Kasutatud punasest vaibast (moeshowde ülejääk) loodud näitusekomplektid pälvisid ka rahvusvahelist tähelepanu, saades ära märgitud näiteks L´Officiel Paris´i poolt. Viimase näituse originaalsus ja menu on üheks põhjuseks, miks Basia Szkutnicka, rahvusvaheliselt tunnustatud moelektor, Hong Kongi Polütehnilise Ülikooli moemagistrantuuri professor ja raamatute seeria Technical Drawing for Fashion looja, avaldas soovi antud tööprotsessi tutvustada Hong Kongi tudengitele. Aine ei hõlma vaid vormiga tegelemist, vaid keskendub süvitsi ka materjali võimaluste analüüsimisele. Eelnevatel aastatel EKA moeosakonnas loodud vormid on sündinud nii plasttorujääkidest, vineerist, paberist kui ka vanadest plakatitest, tõestades, et loomingulistel ideedel on elujõudu kasvada ka kõige ebaharilikumal pinnasel. Õppeprotsessi olid kaasatud 7 Eesti Kunstiakadeemia moemagistrantuuri tudengit (Krete Beljajev, Mariliis Niine, Kairi Katmann, Annika Kiidron, Frida Jõe, Kadi Adrikorn, Sandra Luks) ja 1 nahaosakonna tudeng (Maarika Karm) ja Hong Kongi Polütehnilise Ülikooli 23 moemagistranti, kes tööasid valdavalt 3 liikmelistes rahvusvahelistes meeskondades. Multikultuursed tiimid olid tudengitele äärmiselt õpetlikud, sest avasid eri ühiskondade kultuurilisi harjumusi ja tõekspidamisi palju lähemalt ning valmistasid mõlema poole tudengeid ette tulevaseks potsensiaalseks koostööks.
2-nädalase aine läbimise jooksul võimaldas PolyU tudengitele materjalid, mannekeenid, tööruumid ning aitas kaasa profifotograafi, modellide, meikarite, juuksurite ning stuudio ettevalmistamisega lõpptulemi jäädvustamiseks. Maiks valmib fotodest ja kostüümidest koosnev moenäitus, mida eksponeeritakse Hong Kongis ülikooli partnergaleriis. Antud näituse puhul oleks tegu esimese Eesti moeloomega seotud näitusega Aasia moemekas Hong Kongis. Ees ootab ka tööde eksponeerimine mainekal ülikooli igaaastasel moeetendusel 2018.a juunis.
PolyU kuulub disainiülikoolide TOP 100 ning Aasia 10 parema hulka, tehes valdavalt koostööd vaid sama kategooria ülikoolidega. Sealpoolne indikatsioon ühisprojekti loomiseks on vaieldamatult Kunstiakadeemiale suur tunnustus ja võimaldab jõudsalt tõsta kooli rahvusvahelist renomeed.