TOOTEDISAINERI ANKEET: KARL KUKK

Karl Kukk
Karl Kukk. Kandmas meeskonnatöös valminud ja tootmisesse läinud Visiirihäkatoni visiiri.

Novembris saate tootedisaineri ankeedi vahendusel teha tutvust tööstusdisaini tudengi Karl Kukkega, kes õpib parasjagu Erasmus+ programmiga vahetusaastal Strate Disainikoolis, Prantsusmaal. Kolmanda kursuse tudengina on Karl üllatanud oma äärmise põhjalikkuse, töökuse ja leidliku disainmõtlemisega iga projekti puhul, mis ta ette on võtnud. Osalenud ka eelmisel aastal pandeemia alguses toimunud Visiirihäkatonil, on tema tegemised vilja kandnud ka reaalse toote turule jõudmisel. Karli puhul on tegemist noormehega, kellel on oma sisemise motivatsiooni tulemusel potentsiaal olla üks eredaid tulevikutähti Eesti disainimaastikul.

Nimi: Karl Kukk
Seos EKAga: BA kolmanda kursuse tudeng tööstusdisaini erialal

1. Millised projektid sul hetkel käsil on?

Hetkel on käsil on kolm suuremat projekti (toimetaja: õppides vahetusaastal Strate Disainikooli tootedisaini osakonnas). Kõige huvitavam ning pingelisem neist on sponsorprojekt Brauniga, kus ülesandeks on luua uuenduslik toode, kas kööki, vannituppa või pesuruumi. Veel on projekt, kus üritame lahendada ÜRO poolt välja toodud olulisi probleeme, minu meeskond tegeleb veereostuse vähendamisega toidutööstuses. Kolmanda projektiga üritame ümber käidelda jõest püütud plastikprügi kalastustoodeteks, jälgides neodisaini printsiipe.

2. Mis on disainis tähis, mis ebatähtis?

Olulisel kohal on konteksti mõistmine. Ükski disain ei eksisteeri vaakumis ning enne, kui saab hakata lahendusi otsima, peab vastama küsimustele “kellele, kuhu, milleks?”. Lihtne on sattuda ahastusse probleemi suurusest, mida üritad lahendada, aga sellistel hetkedel tuleb hoida fookust. Ei saagi öelda, et midagi oleks ebatähtis disaini puhul, aga kõik, mis ei aita viia projekti edasi, võib lugeda ebatähtsaks antud hetkes. 

3. Milline on su lemmik etapp toote loomise juures ning milline see välja näeb?

Ausalt öeldes ma naudin disainiprotsessi tervikuna. Raske oleks valida, milline osa mulle rohkem meeldiks, sest see oleneb väga projektist. Suur osa minu protsessist on visandamine ning maketeerimine, seega võiks arvata, et lahenduste otsimist ja nende katsetamist ma naudin sõltumata projektist. 

4. Milline on olnud su lemmik projekt EKA’s õppides? Millise avastuse selle puhul enda jaoks tegid?

Lemmikprojekte on mitmeid, kuid üks, mis tõsiselt proovile pani ning kõige enam arendas, oli Visiirihäkk 2020. aasta kevadel. Arendasime selle käigus oma meeskonnaga (toimetaja: meeskonda kuulusid Erik Heiki Veelmaa, Hanna-Liisa Haukka, Karl Kukk ja Mõtus Lõmaš Kama) välja odavalt masstoodetava kaitsevisiiri eesliini töötajatele. See oli esimene kord, kui viisime oma disaini tootmisesse ning selle käigus avastasime kõik selle, mis jääb “topeltteemandist” (toimetaja: disainiprotsess) edasi ning, mida on vaja, et üks toode jõuaks ettenähtud kasutajateni. 

5. Millisena näed disaineri rolli ühiskonnas 10 aasta pärast?

Loodetavasti on see roll enam-vähem samasugune, mis täna. Ehk inimene, kes on eelkõige disainmõtlemise ekspert, ning, kes koostöös teiste erialade ekspertidega aitab lahendada tänaseid kui ka homseid probleeme, et viia ühiskonda edasi. Kui mitte seda, siis vähemalt midagi enamat, kui ilusate asjade looja. 

6. Disainerina suhtun austusega…

Disainerina töötan ma sageli oma teadmiste ja oskuste piiril ning kõik, kes võtavad vaevaks aidata mul oma silmapiiri laiendada, on minu silmis austust väärt.

Kui sulle pakuvad huvi Karl Kukke disaineri käekiri ja mõtteviis, võid temaga ühendust võtta meili teel:
karl.kukk@artun.ee

Valik Karl Kukke töödest.
Jaga sõpradega:

Postitas Merilin Kuklas
Viimati muudetud