Pildil: Emilia Kagovere
Detsembrikuise tootedisaineri ankeedi täitis Emilia Kagovere – digisuuna kolmanda kursuse tudeng, kes ei karda väljakutseid, kuna näeb neis arenemise võimalust. Viimati pani ta end proovile praktika raames ettevõttes Rexplorer, mis tegeleb taastuvenergia platvormidega ning mis kasvas tema jaoks praktikast reaalseks töökohaks. Emilia on olnud ka üks EKA tootedisaini töötubade juhendajatest, äratades üldhariduskoolide õpilastes disainihuvi ning arendades neis juba varakult disainmõtlemist. Emilia edasiviivaks jõuks digitootedisainimaastikul on kindlasti tema kindlameelsus ja konkreetsus.
Nimi: Emilia Kagovere
Positsioon: tootedisainer Rexploreris
Seos EKAga: kolmanda kursuse digitootedisaini tudeng
1. Millised projektid sul hetkel käsil on?
Hetkel olen lõpetamas viimast erialaprojekti EKAs, mis on Transform4Europe poolt algatatud. Eesmärk on parandada Erasmuse vahetustudengite teekonda, luues hästi strukturiseeritud informatiivne keskkond. Tööalaselt on mul käsil taastuvenergiaga kokkupuute kogemuse parandamine läbi digitaalsete platvormide. Koos Rexploreri tiimiga arendame vaid ühe sisendiga tootmispotentsiaali kalkulaatorit.
2. Mis on disainis tähis, mis ebatähtis?
Disainis on esmatähtis jälgida kasutaja vajadusi. Kui toode on vajaduspõhine ja reaalselt probleemi lahendav, siis on olulisuselt järgmisel kohal kogemus, mis kaasneb konkreetse disainproduktiga. Ebatähtsaks pean disaini juures kõike, mis ei kanna endas väärtust – puudub panus probleemi lahendusse.
3. Milline on su lemmik etapp toote loomise juures ning milline see välja näeb?
Eriliselt naudin uurimisfaasi – kõike, mis eelneb ideatsioonile. Pean mõistmist ja probleemi defineerimist esmatähtsaks disainiprotsessi osaks. Kui kahes esimeses etapis on ebakõlasid, variseb kogu edasine protsess suurema tõenäosusega kokku. Enda projektides kaasan kasutajaid ja rakendan empaatiavõimet maksimaalselt.
4. Milline on olnud su lemmik projekt EKA’s õppides? Millise avastuse selle puhul enda jaoks tegid?
Arenesin kõige rohkem projekti ajal, kus pidime disainima mängu liigirikkuse teemal. Kuna ma ei armasta mänge, siis orienteerumine selles valdkonnas oli raskem kui arvasin. Avastasin, et kui piisavalt pingutada, siis on võimalik leida ka kõige võõramas teemas end inspireeriv ja kõnetav suund ning luua läbimõeldud disainikontseptsioon.
5. Millisena näed disaineri rolli ühiskonnas 10 aasta pärast?
10 aasta pärast võiks olla lihtsam kirjeldada lähedastele, millega tegeleb disainer. Disain on meie ümber erinevates vormides põhimõtteliselt igal pool, kuid hetkel peab suur osa ühiskonnast siiski disaini millekski pelgalt visuaalseks ja/või luksuslikuks. 10 aasta pärast võiks disaineri roll olla sama nagu praegu, kuid ühiskonna arusaam sellest arenenud.
6. Disainerina suhtun austusega…
kasutajasse. Pole paremat lahenduse allikat kui kasutaja ise.
Kui Emilia disaineri mõtteviis äratas huvi, saad temaga ühendust võtta e-maili teel :
emilia.kagovere@artun.ee