27. mail kaitses Helsingis Aalto Ülikoolis edukalt doktoritöö Eesti Kunstiakadeemia professor Lilja Blumenfeld.
Stsenograafia-alane töö SHYLOCK – TRIAL – VENICE: Corrupt Imaginings in The Merchant of Venice fokuseerub Shakespeare’i Veneetsia kaupmehe kesksele tegelasele ja tegevuspaigale. Vaadeldes seda, kuidas näidendit on ajaloo jooksul lavastatud, avab töö stsenograafilise ettekujutusvõime toimet – mitmetasandilist vahendit, mis loob kujundeid tühja lava täitmata ruumis. Oluline on mõista, kuidas
kujutised, mis on asetatud lavale füüsiliste objektidena, ilmuvad samaaegselt
vaataja teadvusse kujutluslike objektidena.
Töö seab küsimus alla, kuidas stsenograafia areng loob Juut Shylocki kujutluslikku sisu Euroopa lavastuskontekstis. Shakespeare’i näidendi pahelisus-kujutluste muutumise uurimiseks pakub töö kesksete kujundite kolmikmudeli – Shylock – Kohus – Veneetsia –, mis moodustavad omavahel süsteemi, milles kõik väiksemad elemendid kopeerivad suuremaid.
Lilja Blumenfeld on Eesti Kunstiakadeemia professor ja stsenograafia osakonna juhataja.