Eesti Kunstiakadeemia meeskond läheb maailmakuulsale meediakunsti festivalile ja konverentsile Ars Electronica, mis toimub 4.–8. septembril Linzis, Austrias.
EKA esindus on esimest korda kutsutud tehnoloogilise kunsti suursündmusele Ars Electronica projektiga „Godseed”, mis sünnib EKA interkatsioonidisaini ja animatsiooni õppekavade koostöös. Varem on Eestist Ars Electronical auhinnatud EKA fotograafia vilistlane Timo Toots, 2012. aastal, projektiga „Memopol-2”, interaktiivse kunsti kategoorias.
Traditsioonilistes materjalides lahendatud interaktiivne gloobusega loovad EKA animatsiooni- ja interaktsioonidisaini tudengid festivali külastajatele võimaluse luua omaenda maailm. Interaktiivses installatsioonis „Godseed” (eesti k. – jumalakülv) kasutavad kunstnikud maakera laadset käega katsutavat liidest, et kasvama panna uus maailm, mis loodud enda näo ja käe järgi. Külastajate valikute põhjal areneb lugu käsitsi joonistatud animatsioonide kaudu. Installatsioonist osasaajaid julgustatakse oma valikute tulemusi kriitiliselt hindama ja järgi proovima. „Godseed” kutsub dialoogile inimlike ambitsioonide ja tehnoloogia kõikvõimsa jõu duaalsuse üle, vaadates tulevikku läbi looja silma. Paigutades külalise jumala kingadesse, paneb teos meid mõtlema individuaalsete ja kollektiivsete rollide üle maailmas.
EKA meeskonda kuulub kaheksa üliõpilast ja mentorit EKA interaktsioonidisaini ja animatsiooni osakonnast – Ottavio Cambieri, Helena Väinmaa, Sander Põldsaar, Rainer Pits, Carol Alice Tõniste, Valerie V Sarle, Lilli-Krõõt Repnau ja Tanel Kärp.
EKA animatsiooni osakonna juht, Lilli-Krõõt Repnau: „Animatsioon on ainulaadne meedium, mis pakub lugude jutustamiseks piirituid võimalusi. Lisaks klassikalisele narratiivile, võimaldab animatsioon visuaalse ja stilistilise mitmekesisuse kaudu esitada lugusid viisil, mida teised meediumid ei suuda. Antud projektis saab igaüks luua oma narratiivi – läbi vaataja valikute ilmneb uus stsenaarium.”
Ars Electronica on festival, millel EKA projekt ühendab endas pikad ja edukad animatsiooni õpetamise traditsioonid ning uuendusliku õppekava, interaktsioonidisaini. Kombineerides traditsioonilisi animatsiooni tööriistu uusimate kõrgtehnoloogiliste laboriseadmetega, luuakse põnevat tehnoloogilist kunsti. Ars Electronica-sugune festival ei pea keskenduma ainult oma külastajatele, laiemale avalikkusele, vaid näeb keskse sihtrühmana kunstnikke endid.
EKA interaktsioonidisaini magistrikava juht, Tanel Kärp: „On hea meel, et EKA teaduskondade-ülene koostöö viib meid Ars Electronicale. Meie tudengid on läbi suve teinud kõvasti tööd, neile on see hea võimalus välja murda oma tavapärasest lähenemisest ja astuda rahvusvahelisel areenil kunstnike rolli. Festivali selle aasta teema on “Lootus”—seda ehk kulub praegusel ajal ära.”
Mis on interaktsioonidisain? Interaktsioonidisaini sisu ei pruugi veel paljudele tuttav olla. Kui aga mõelda suhtlustehnoloogia kiire arengu peale, on suhtluse disainimise vajadus selgelt näha. Interaktsioonidisainerid käsitlevad inimese suhtlust ümbritseva maailmaga, keskendudes inimese loodud keskkonnale, tehnoloogiale ja teenustele. Kuna uute kogemuste, süsteemide ja toodete järele on aina suurem vajadus, ongi interaktsioonidisainerite eesmärk luua tulevikumaailma, mis lähtub inimeste vajadustest, käitumisest, harjumustest, väärtustest ja keskkonnast. Interaktsioonidisain on antropotsentristlik suhtluskujundus.