Tartu Kunstimuuseumi uus identiteet sündis koostöös EKA graafilise disaini osakonnaga

Tartu Kunstimuuseum võtab 2015. aasta veebruari- ja märtsikuu jooksul kasutusele uue visuaalse identiteedi, mille keskseks elemendiks on muuseumi nimi – Tartmus.

Graafilise identiteedi on loonud Eesti Kunstiakadeemia õppejõud, graafilised disainerid Mikk Heinsoo ja Kaarel Nõmmik. Abiks olid ka Eesti Kunstiakadeemia graafilise disaini tudeng Meeri Kabur ja Tartu Kõrgema Kunstikooli meedia- ja reklaamikunsti tudeng Ingmar Järve. 

Lahenduse autorid Mikk Heinsoo ja Kaarel Nõmmik kirjeldavad uut identiteeti nii: „Lühend Tartmus muudab Tartu Kunstimuuseumi nime suupärasemaks ja mõistetavamaks ka rahvusvahelises kontekstis ning asetab ühte ritta teiste samalaadsete asutustega Eestis ja mujal riikides – Kumu Tallinnas, mumok Viinis, MoMa New Yorgis, CAC Vilniuses jt. Tartmus logo kujundus ja kirjatüübid (Akzidenz Grotesk, Century Schoolbook) asetavad kõrvuti modernistlikud ja klassitsistlikud tähevormid ning väljendavad muuseumi soovi olla ajatu teejuht erinevate ajastute vahel. Logo, kirjatüübid ja neid ühendav logoraam hakkavad nüüdsest märgistama muuseumitrükiseid, reklaammaterjale, veebiväljundeid, meeneid ning peagi ka muuseumihooneid Raekoja plats 18 ja Vallikraavi 14.“

Muuseumi direktor Rael Arteli kommentaar: „Miks üldse otsustasime tellida uue visuaalse identiteedi? Muuseumil pole kunagi olnud teadlikult kujundatud ja ühtset visuaalset välimust avalikus ruumis, kuid nüüd, kui muuseumi publikuprogrammid, näituste tegemise viis ja näitustemaja sisemus on viimase aasta jooksul sedavõrd muutunud, on aeg ära vahetada ka nö riided, mis väljapoole paistavad. Oleme ju visuaalkultuuriga professionaalselt tegelev asutus, ka meie enda visuaalne nägu võiks olla läbimõeldud ning eristuda Tartu teistest kunsti- ja mäluasutustest.

Lühend Tartmus pole ju tegelikult midagi uut – muuseum on seda domeeni kasutanud juba üle kümne aasta, miks mitte kasutada seda, mis muuseumil juba olemas on ning mis eristab teda teistest Tartu kunstiinstitutsioonidest.“

Uue identiteedi loomise ettevalmistusprotsessi käigus viis muuseum koostöös EKA Graafilise disaini osakonna ja TKK Meedia- ja reklaamikunsti osakonnaga ellu mitmeosalise projekti. Selle raames toimus 2014. aasta märtsis nädalane workshop, kus tudengid töötasid õppejõudude juhendamisel Tartu Kunstimuuseumi uue visuaalse identiteedi ideede väljatöötamisega. Sellele järgnes oktoobris seminar, kus kohtusid kultuuriasutuste töötajad ja kogenud graafilised disainerid, käsitlemaks kultuuriasutuste visuaalse identiteedi temaatikat laiemalt. Projektijuht oli Hanna-Liis Kont.

Täname: Eesti Kultuurkapital, Tartu Linnavalitsus, Eesti Kunstiakadeemia Graafilise disaini osakond (Mikk Heinsoo, Kaarel Nõmmik), Tartu Kõrgema Kunstikooli Meedia- ja reklaamikunsti osakond (Jaanus Eensalu, Mart Anderson, Marko Kekishev), Tartu Uus Teater, Jaan Evart, Solveig Jahnke, Karri Kaljend, Ionel Lehari, Dan Mikkin, Oskar Viires.

Lisainfo:

Hanna-Liis Kont
näituste osakonna koordinaator
744 1920
hannaliis@tartmus.ee

TARTMUS
Tartu Kunstimuuseum
Raekoja plats 18
K, R–P 11–18
N 11–21

www.tartmus.ee
www.facebook.com/tartmus
www.instagram.com/tartukunstimuuseum