TOIMETAJAD: Aet Ader ja Kadri Klementi
KUJUNDAJAD: Mikk Heinsoo ja Kaarel Nõmmik
Ehituskunsti 56. number kannab pealkirja “… nagu arhitektuurist tantsida”, milles arutletakse arhitektuuri loomise protsessist ja arhitektuuri esitamise viisidest, visandamisest, arvustamisest, määramatust, ehitamatust ja paljust muust.
56. numbris kirjutavad filosoof Eik Hermann, arhitekt ja EKA õppejõud Indrek Rünkla, EKA arhitektuuriteaduskonna teadur Renee Puusepp ja arhitekt Nerma Cridge; esmakordselt on avaldatud Robin Evansi arvustuse “Joonte ees, mille taga pole miskit” eestindus (Ingrid Ruudi tõlkes) ning kooli osas ilmub Siim Tiisvelti magistritöö uuest tööruumist.
Ehituskunsti peatoimetajad Aet Ader ja Kadri Klementi selgitavad, et teema tagamaaks oli diskussioon arhitektuuriajakirja – arhitektuuri tasapinnalise ja verbaalse esitamise – võimalikkusest, ja veendumus, et arhitektuurivaldkond on viljakas pinnas, millest võrsub mitmekesiste töömeetodite ja -protsesside tulemusel väga eriilmelist loomingut.
“Kuigi arhitektuur ise on kolmemõõtmeline, esitatakse seda tihti kahemõõtmeliselt ja visuaalselt – jooniste, skeemidena, või hoopis täht tähe järel tekstina. Arhitektide mõtted ruumist teisenevad sõnadeks, piltideks, visanditeks, renderiteks, žestideks, heliks, filmiks, tunneteks, aistinguteks. Osa läheb tõlkes kaduma, kuid teise osa võidame eksitustest juurde.”
Eesti vanim arhitektuuriajakiri Ehituskunst on kord aastas välja antav kogumik, mis avaldab uurimusi arhitektuurist ja teooriast. Igas numbris avaldatakse üks eelretsenseeritud teadusartikkel.
Eesti Kunstiakadeemia arhitektuuriteaduskond, 2013