VR/AR LOOMINE JA ESITAMINE
24.-25.märts 2017
juhendaja: Gunita Kulikovska / VIVIDLY www.vividlyapp.com
osalejad: Renee Puusepp, Kaiko Kivi, Juhan Kangilaski, Maria Freimann, Taavi Lõoke, Johanna Jõekalda, Märten Peterson, Andres Ojari, Martin Melioranski, Paco Ulman
toetaja: HITSA (Hariduse Infotehnoloogia Sihtasutus) IT Akadeemia programm
Töötuba oli jaotatud erinevatesse järjestatud teemaplokkidesse. Alustuseks andis Gunita ülevaate VR maailmas toimuvast arhitekti seisukohalt.
Ta tegi sissejuhatava tutvutuse panoraammeediast ja virtuaalreaalsuse tehnoloogiatest ning töövoogudest erinevates VR lahendustes. Viimases võrdles Gunita ise arendatud nn in-house rakendusi tellitud tarkvaraarenduse ning uuema generatsiooni app’idega ajakulu ja finantsressursside seisukohalt.
Järgnevalt keskendusime õige meetodi valikule sõltuvalt sihtauditooriumist ja -seadmetest. Seda alates integreeritud arendus- ja disainiprotsessist kuni lõpliku presentatsioonini.
Gunita kaasas meid ka arutlusse, kuidas tõsta arhitektitegevuste lisandväärtust VR abil, tutvustades oma kogemusi erinevate kinnisvaraarendajate, eraklientide, linnalise arengu ja arhitekti perspektiivist.
Seejärel saime katsetada vahetu ruumiloome ja VR esitluse seisukohalt huvitavamaid tehnoloogiaid. Kasutasime selleks nii 3DL VR seadmeid, Gunita Kulikowska VIVDLY’st kaasa võetud Oculus Rift koos Touch kontrolleritega kui ka Vividly VR cardboard koos pilvetehnoloogiat rakendava VividlyApp’iga, mis toimis osalejate nutitelefonidega. ET seda saavutada, sai igaüks taotleda juurdepääsu beeta-staatuses app’ile http://bit.ly/ApplyVividlyBeta
Workshop’i teise päeva lõpetuseks tõdesime, et tänapäeval on suurimaks väljakutseks VR kogemuste muutmine lihtsaks ja ligipääsetavaks igale arhitektile. Esimesed sammud ideede veatuks ja vingeks edasikandmiseks on juba tehtud.