Kuldnõela võitis Kristel Kuslapuu! Foto: Postimees.ee
17.-20. oktoobril jõudis publikuni kodumaiste tippdisainerite värskeim moelooming. Kuldnõela ja Hõbenõela auhindadele nomineeritud kollektsioone esitleti 15. korda toimunud Tallinn Fashion Week’i moenädala raames. Auhinnad anti kätte Kultuurikatlas toimunud Kuldnõela galaõhtul.
Moe- ja disainiekspertidest koosnenud žürii otsuse kohaselt kuulutati Kuldnõela võitjaks Kristel Kuslapuu, Hõbenõela omanikuks sai aga Katrin Aasmaa. Mõlemad on EKA moedisaini osakonna värsked kasvandikud. Kuslapuu sai bakalaureusekraadi 2017. aastal ning Aasmaa möödunud kevadel, jätkates hetkel õpinguid magistrantuuris.
Kuldnõela žürii koosseisus Kristi Pärn-Valdoja (ajakirja Säde peatoimetaja), Piret Puppart (EKA moedisaini osakonna juhataja), Kristina Herodes (Postimehe moeajakirjanik), Urmas Väljaots (moeajakirjanik), Britta Ratas (Kaubamaja turundusdirektor ja ajakirja Hooaeg peatoimetaja), Filippo Caroti (moefotograaf) ja Aljona Eesmaa (Portail.ee asutaja ja peatoimetaja) tunnustas viie viimase aasta jooksul silmapaistvat edu, tuntust ja müügiedu saavutanud moeloojate loomingunäiteid, kandidaatide valikul said määravaks ka säravad ideelahendused ning laitmatu teostus.
Kuldnõelale teistkordselt nomineeritud Kristel Kuslapuu kudumid on tähelepanu pälvinud nii Tallinna kui ka Riia, Kiievi, Londoni ja New Yorgi moenädalatel. Tema provokatiivne ning kodeeritud sõnumeid sisaldav autorilooming on jõudnud sellistesse väljaannetesse nagu Vogue Italia ja One Magazine. Silmapaistvust tõendab ka hiljutine “One to Watch” tiitel konkurentsitihedal moerindel. Materjalidest kasutab Kristel naturaalseid lamba-, kitse- ja kaamelivillast lõngu, pidades oluliseks vormi- ja värvijulgust ning sooneutraalsust. Originaalsusest pulbitsevad kudumid sünnivad läbi iroonia ja üldlevinud klišeede eiramise.
Rahvusvahelistel noorte moekonkurssidel ja ERKI moeshow’l julgete ideesähvatustega silma jäänud Katrin Aasmaa autoriloomingu keskmes on postsovjetlikust situatsioonikoomikast inspiratsiooni ammutav meestemood. Ühiskonnakriitilisest kollektsioonist „Brat Nadezhda“ kumab nii dändilikku edevust kui ka teatavat nostalgiat. End esmajoones just post-Soviet moedisaineriks tituleerinud disainer eristub teistest erakordselt julge sümbolikäsitluse ja eneseirooniliselt humoorika lähenemise poolest. Katrini läbimõeldud disainilahendustega rõivakomplekte täiendavad leidlikult valitud aksessuaarid.