Raamatu­illustrat­sioon

Autor: Anne Pikkov

NB! Grupp täitunud

Raamatuillustratsiooni kursus on suunatud täiskasvanud õppijale, kes on huvitatud professionaalsest arengust erialal. Kursusel osalejad saavad teadmisi raamatuillustratsioonist ja esmase kogemuse illustraatoritöö tegemiseks,  tutvustatakse valdkonna põhioskusi ja -teadmisi, arendatakse isikupärast käekirja.

Kursusel õpetavad tuntud eesti illustraatorid ja graafikud. Kursuse igal moodulil on erinev põhiõppejõud. Lisaks on kavas meistriklassid, loengud ja töötoad, mida juhendavad tunnustatud illustraatorid, uurijad ja kirjastusmaailma asjatundjad. Vähemalt ühe töötoa juhendaja on välisõppejõud.

Kursuse lõputööna valmib osalejal volditud raamat ehk leporello, mis ka valmis trükitakse.

Õppima asujailt eeldatakse eelnevat kunsti tegemise kogemust.

 

Õppekava koosneb viiest moodulist:

  1. moodul. Pildi sisse minek

Esimese mooduli eesmärk on anda kursusel osalejale esmased teadmised illustratsioonikunstist, selle tänapäeva suundadest ja rahvusvahelistest trendidest, olulistest raamatutest viimastel kümnenditel. Tutvustada illustraatoritöö etappe, töövahendeid. Iseseisvaks info kogumiseks ja teemasse sisseelamiseks nõustada õppijaid asjakohase info leidmisel.

Saadakse illustraatoritööga esmane kokkupuude katseliste ja mänguliste lühiülesannete kaudu. Mooduli lõpuks valmib õppijal seeria eriilmelisi töid, mis on talle abiks oma väljendusvahendite rikastamisel; need on ühtlasi pikaajalisemate illustratsiooniprojektide ettevalmistav osa. Seeria ei ole stiililiselt ühtne – töö eesmärk on võimaldada õppijal otsida ja leida illustreerimiseks erinevaid lahendusi. Mooduli ülesehitus toetab mitmekülgseid püüdlusi ja katsetusi.

 

  1. moodul. „Pilt võimendab lugu”

Pildi roll tekstilise sõnumi võimendamisel. Pilt kui kommunikatsioonivahend. Arutatakse ja vaadeldakse, kuidas teksti toetav pilt annab emotsiooni tekstist arusaamiseks. Püütakse leida vastus küsimusele, kuidas pilt „töötab”.

Olulised teemad:

  • Mida panna pildile?
  • Kuidas pildiga teksti sõnumit võimendada, täiendada ja/või muuta?
  • Teksti ja pildi koosmõju (pildiraamatu ja illustreeritud raamatu erinevus)
  • Loo jutustamise stiilid
  • Erinevad vaatepunktid pildil
  • Fookuspunkt
  • Detailirohkuse head ja vead
  • Individuaalse stiili kujundamine

Mooduli lõpuks valmib seeria pilte (umbes 3) ühele tekstile, stiililiselt omavahel sobivaid, autori mitmekülgset kujutamisoskust näitavad tööd.

 

  1. moodul. Erialased väljendusvahendid

Mooduli jooksul loovad õpilased pildiseeria, kasutades graafikatehnikaid. Eesmärk on rikastada illustraatori tööriistakohvrit.

 

  1. moodul. Pilt jõuab raamatusse

Eesmärk on arendada piltidega loo jutustamise oskust, isikupärast visuaalset väljenduskeelt. omandatud illustraatorioskusi proovile panna ja kinnistada.

Mooduli jooksul teostavad õpilased pikaajalisema illustratsiooniprojekti. Valmib leporello-raamat, mis võib olla nii lastele adresseeritud pildiraamat, sõnatu raamat kui ka koomiks.

Teoreetiline osa tutvustab erinevaid pildiraamatutüüpe, räägitakse pildi- ja illustreeritud raamatu erinevusest. Tutvutakse lugude piltidega rääkimise võimalustega.

Lugude ja kontseptsioonide alusel loovad õppijad storyboard’id, millest valitakse üks pikemaajaliseks arendamiseks ja voldikraamatu teostamiseks.

 

  1. moodul. Ettevõtlus ja ellujäämine

Viienda mooduli eesmärk on õpetada, kuidas illustraatorina alustada ja tööd leida.

Õppijale tutvustatakse autoriõiguse põhitõdesid, sh lepingute koostamist ja terminoloogiat.

Kunstiteadlase loeng on abiks illustraatori koha mõtestamisel kaasaegse kunsti maailmas.

Kirjastaja tutvustab kirjastuse ootusi alustavatele illustraatoritele.

Illustraatori töökeskkonnaga tutvumiseks korraldatakse külaskäik ateljeesse.

Jagatakse teadmisi oma tööde esitlemisest ja näituse püstitamisest.

 

Kursuse läbinu on:

  • Arendanud isikupärast visuaalset väljendusoskust ja oma ideid illustratsiooni kaudu
  • Omandanud raamatuillustratsiooni põhialused
  • Tutvunud nüüdisaja illustratsioonikunstiga
  • Katsetanud uusi tehnikaid
  • Tegelenud pildiraamatu koostamisega
  • Tutvunud kirjastustegevusega
  • Teostanud oma raamatu ja esitlenud seda

Kursus lõpeb arvestusega, mille sisuks on lõputööna valminud loominguline projekt. Arvestuse saanule väljastatakse Eesti Kunstiakadeemia täienduskoolituse tunnistus.

Õppekava on koostanud Anne Pikkov ja Kertu Sillaste. Anne Pikkov on omandanud Eesti Kunstiakadeemias magistrikraadi graafilises disainis. Kertu Sillastel on magistrikraad nii tekstiilikunsti (Eesti Kunstiakadeemia) kui ka kunstiõpetuse (Tallinna Ülikool) erialal. Mõlemad juhendajad on rahvusvaheliselt avaldatud illustraatorid.

Juhendajad on Anne Pikkov (MA) , Kertu Sillaste (MA), Allan Kukk (MA), Kadi Kurema (MA), Jaan Rõõmus (BA), Anneliis Lepp (BA), Sven Idarand (MA), Katrin Reinmaa.

Kursusel on Eesti Kunstiakadeemia õppejõududest lisajuhendajaid. Osa meistriklasse, loenguid ja töötube juhendavad ka teised tunnustatud illustraatorid, uurijad ja spetsialistid kirjastusmaailmast.

Sihtrühm: Raamatuillustratsioonist huvitatud täiskasvanud õppijad, kelle eesmärk on professionaalne areng erialal.

Eeldused osalemiseks: keskharidus ja eelnev kunsti tegemise kogemus, eesti keel.

Vaata õppekava


 

Aeg: 7. september 2019 – 28. märts 2020 laupäeviti kell 10–13
Koht: Põhja pst 7, Tallinn, Eesti Kunstiakadeemia
Maht: 11 EAP / 286 akadeemilist tundi, millest 110 tundi on kontaktõpet ja 176 iseseisvat tööd
Hind: 1200 eurot (võimalik tasuda kahes osas)
Õppekavarühm: kujutav kunst ja kunstiteadus
Lisateave: koolitus@artun.ee, 5919 9496

Jaga sõpradega:
Lisa Google kalendrisse

Viimati muudetud