Kursuse eesmärk on anda kunstnikele, disaineritele ja entusiastlikele loomeinimestele teadmised ja oskused, mis on vajalikud tugeva brändi loomiseks. Kursus õpetab, kuidas muuta kunstiline visioon tugevaks brändiks. Uurime, kuidas loovus kohtub äriga, ja õpime, kuidas muuta kirg kunsti vastu edukaks ja jätkusuutlikuks brändiks.
Osalema on oodatud loovisikud, kunstnikud ja disainerid, kes soovivad oma brändi luua või olemasoleva brändi nähtavust suurendada. Samuti sobib kursus turunduse ja ettevõtluse arendamise spetsialistidele, kes soovivad parandada oma arusaamist loomingulise brändi loomisel kasutatavatest strateegiatest.
Eeldused osalejale
Keskharidus ja eesti keele oskus
Soov uurida kunsti, disaini ja äri kokkupuutepunkte
Õppemetoodika
Kursus koosneb interaktiivsetest loengutest ja praktilistest töötubadest. Osalejatel on võimalus rakendada õpitud kontseptsioone reaalsete stsenaariumide kallal. Kursuse kulminatsioonina koostatakse terviklik brändi arengukava.
Kava
1. päev. Brändi identiteet ja storytelling. Veenva brändinarratiivi loomine, mis kõnetab nii kunstniku kirge kui ka publikut ehk kliente. Oma brändi unikaalse identiteedi määratlemine ja loomine
2. päev. Sihtrühm ja turg. Lojaalse kliendibaasi kasvatamine. Sotsiaalmeediaplatvormide kasutamine brändi kohalolu kasvatamiseks
3. päev. Persoonibrändi põhialused. Brändi turundusstrateegia väljatöötamine
4. päev. Kaasahaarava ja kasutajasõbraliku veebipoe loomine. E-kaubanduse platvormide integreerimine ja optimeerimine sujuva kliendikogemuse pakkumiseks
5. päev. Tootearendus. Kuidas kollektsiooni (toote paketti) üles ehitada. Hinnastamine ja marginaali arvutamine. Mis on sisseostjatele oluline ja kuidas ennast müüa
6. päev. Brändi visuaalid. Tootepildid, editorial photoshoots, AI kasutamine visuaalide loomiseks, kunstiline lähenemine visuaalse sisu loomisele
7. päev. Koostööd võimaldavad brändiideed. Partnerluste loomine vastastikuse kasvu ja loomingulise sünergia saavutamiseks
8. päev. Viimane kohtumine, kus osalejad jagavad oma projekte ja saavad tagasisidet
Kursuse läbinu
● on omandanud oskused, kuidas iseseisvalt arendada, käivitada ja säilitada ainulaadset brändi konkurentsirohkel loomingulisel maastikul
● on koostanud reaalse brändi arendamise plaani, mis sisaldab online-kohaloleku, digiturunduse ja kliendibaasi loomise strateegiaid
Hindamine
Kursus lõpeb arvestusega, mille eelduseks on osalemine kontakttundides vähemalt 75% ulatuses. Arvestuse sisuks on projektide esitlus ja arutelu. Arvestuse läbinule väljastatakse pärast kirjaliku tagasiside täitmist Eesti Kunstiakadeemia täienduskoolituse tunnistus.
Vajalikud materjalid
Isiklik sülearvuti, telefon fotokaameraga, Midjourney, Chat GPT 4, Canva, Miro
NB! Kõik vajalike programmide ja vahenditega seotud kulud kannab osaleja ise (võib kasutada tasuta versioone ilma subscription’ita)
Juhendaja
Sofia Hallik (MA, ehte- ja sepakunst, 2015; PhD 2015 kuni tänaseni) on EKA kunsti ja disaini eriala doktorant, Eesti ehtebrändide SOMA ja ONEHE loovjuht. Peale brändide loovjuhtimise ja ehete loomise on Hallik aastate jooksul omandanud kogemusi erinevatesse meediumidesse sisu loomisel, tehes tihedat koostööd digiturunduse spetsialistide, fotograafide, videograafide, modellide ja loovagentuuridega.
Lisaks on erinevatel kohtumistel külalisjuhendajad.
Aeg: 27. jaanuarist kuni 24. märtsini 2025 esmaspäeviti kl 18–21 (v.a 24. veebruar)
Koht: Tallinn, Põhja pst 7, Eesti Kunstiakadeemia, ruum A402
Maht: 32 akadeemilist tundi kontaktõpet ja 20 akadeemilist tundi iseseisvat tööd (2 EAP)
Õppekavarühm: juhtimine ja haldus
Õppegrupp: 10 kuni 15 osalejat
Lisateave: koolitus@artun.ee, 5919 9496
Registreerumine: 20. jaanuarini või kuni kohti jätkub
Hind: 460 eurot
Registreerudes enne 13. jaanuari, on võimalik tasuda osamaksetena: registreerudes 200 eurot, seejärel 18. jaanuariks 260 eurot.