Looveriala õppekava arendamise inkubaator

Tegemist on loomeeriala õppekava koolitus-arendusprogrammiga, mis on mõeldud loomekõrgkoolide õppekava meeskondade – õppekavajuhi ja juhtivõppejõudude – toetamiseks, pakkudes neile disaini tööriistu ja oskusi uuele kõrgharidusstandardile (KHS) vastavate õppekavade arendamiseks.

Programm on suunatud loomekõrgkoolide – eelkõige Eesti Kunstiakadeemia (EKA) ja Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia (EMTA) ning Pallase õppekava meeskondadele ning kestab ühe semestri. Meeskonnad osalevad programmis, et arendada kaasahaaravaid ja läbimõeldud õppekavasid, mis vastavad KHSile, ühiskonna ootustele ja kõrgkoolide eesmärkidele.

Eeldused osalejale

Programmis osalemiseks on eelduseks õpetamine programmis arendataval loomeeriala õppekaval ja/või selle juhtimine. Programmis osaleb vähemalt 2–3liikmeline meeskond.

Ülevaade programmist

Programm toetab looverialade õppekavade arendamist, pakkudes praktilist tuge õppekavade meeskonnale.

Koolitused ja töötoad keskenduvad õppekava disaini põhimõtetele, õpiväljundite selgusele ja vastavusele kõrgharidusstandardi nõuetega. Osalejad saavad teadmisi ja oskusi, mis aitavad neil arendada uuenduslikke ja inspireerivaid õppekavasid.

Teemad ja tehnika

  • Õppekava disain ja areng. Põhimõtted ja meetodid loomeerialade õppekavade ülesehitamiseks.
  • Õpiväljundite täpsustamine. Kuidas viia need kooskõlla kõrgharidusstandardiga ja muuta need arusaadavaks nii õppijatele kui ka õppejõududele.
  • Õppekava väärtuspakkumine ja infograafika. Õppekavade väärtuspakkumise esitlus ja infograafika loomine koostöös disaineriga.
  • Praktilised töötoad ja konsultatsioonid. Õppekava meeskondade toetamine ja arendamine individuaalsete nõustamiste ja arutelude kaudu.

Õppemetoodika

Loengud, arutelud, diskussioonid, disainiülesanded, töötoad, liftikõne. Projektipõhine õpe, kaasav disain.

Praktiline töö koos õppekava konsultandiga õppekava muudatuste kavandamiseks ja õppekava projekti loomiseks, mis vastab uuele kõrgharidusstandardile.

Individuaalne töö ja personaalne juhendamine, sh tagasiside kaudu õppimine.

Õppes kasutatakse Moodlet, KAVAgpt juturobotit, Miro keskkonda, samuti muid digitaalsete tööriistade ja koostööplatvorme.

Kava

11.04 Õppekava disaini audit (8 at). Koolitaja Tanel Kärp, Kristiina Krabi-Klanberg ja Marleen Soosaar, Eesti Kunstiakadeemia, Põhja pst 7, ruum A306

09.05 Õppekava väärtuspakkumine (8 at). Koolitaja Margit Raid, ruum A501 ja kl 11–13 ka A101

13.06 Õppekava visualiseerimise töötuba (8 at). Koolitaja Tanel Kärp, ruum A501

21.08 KAVA lõpp – arvestus (liftikõned ja visuaalide esitlus (6 tundi). Uuendatud õppekava projekti esitamine. Koolitaja Tanel Kärp, hindajad Anne Pikkov, Margus Pärtlas, Lennart Mänd

Arenguprogrammi läbinu

  • rakendab disainmõtlemise põhimõtteid ja metoodikaid loomeeriala õppekava analüüsimisel ja õppekava parendamisel
  • kohandab õppekavakonsultandi juhendamisel loomeeriala õppekava, eriti selle õpiväljundeid vastavalt kõrgharidusstandardi ja kõrgkooli nõuetele ning sihtrühmade vajadustele
  • esitleb loomeeriala õppekava eripära ja väärtuspakkumist arvestusel veenvalt, kasutades selleks asjakohaseid kommunikatsioonistrateegiaid ja -vahendeid

Hindamine

Arendusprojekt lõpeb arvestusega, kus esitletakse õppekava liftikõne formaadis, selle visuaali ning esitatakse ka programmi käigus arendatud õppekava muudatusprojekt.

Arvestuse sooritanule väljastatakse pärast kirjaliku tagasiside täitmist Eesti Kunstiakadeemia täienduskoolituse tunnistus.

Vajalikud materjalid

Õppekava, mida hakatakse arendama

Juhendajad

  • Anne Pikkov (MA, EKA) on graafiline disainer ja illustrator ja EKA õppeprorektor.
  • Kristiina Krabi-Klanberg (MA, Tallinna Ülikool) on EKA kvaliteedi- ja arendusjuht ning õppejõu ja kõrghariduse uurija.
  • Lennart Mänd (MA, EKA) on nahakunstnik ja õppejõud ning Pallase õppeprorektor.
  • Margit Raid on täiskasvanute koolitaja eneseväljenduse, väärtuste loomise, organisatsiooni arengu ja täiskasvanute koolituse vallas, ta on ka EKA külalisõppejõud ja tal on täiskasvanute koolitaja kutse tase 7.
  • Margus Pärtlas (PhD, Peterburi riiklik konservatoorium) on muusikateooria professor ja EMTA õppeprorektor.
  • Marleen Soosaar on EKA digiõppedisainer ja kogenud muuseumipedagoog.
  • Tanel Kärp on EKA disainijuht, disainer, konsultant, iduettevõtja ja Eesti Kunstiakadeemia interaktsioonidisaini magistriõppekava juht


Aeg: 11. aprillist kuni 21. augustini 2025 kell 10–17.15
Koht: Tallinn, Põhja pst 7, Eesti Kunstiakadeemia
11.04 ruum A306
9.05 ruum A501 ja kell 11-13 tundi ka A101
13.06 ruum A501
21.08.2025 I KAVA lõpukoolitus A501
Maht: 78 akadeemilist tundi, millest 30at auditoorset, 10 at praktilist õpet ja 38 individuaalset tööd (3 EAP)
Õppekavarühm: Hariduse interdistsiplinaarne õppekavarühm
Õppegrupp: 20 kuni 30 osalejat
Lisateave: koolitus@artun.ee, 5919 9496

Tegevust viiakse läbi Haridus- ja noorteprogrammi ja Ühtekuuluvuspoliitika fondide rakenduskava meetmete nimekirja meetme 21.4.4.2 “Hariduse, ühiskonna ja tööturu seosed” sekkumise “Kõrghariduse kvaliteet, rahvusvahelistumine ja doktorikoolid” tegevuse “Kõrghariduse kvaliteet ja rahvusvahelistumine” raames.

Jaga sõpradega:
Lisa Google kalendrisse

Viimati muudetud