NB! Grupp on täitunud
Kursusel toetatakse osaleja eksperimentaalse visuaalsuse otsinguid, kogemusmaailma laienemist, teadmiste-oskuste kujunemist maalikunsti alal ning teadliku ja eristuva pildikeele leiutamist. Maalikunst on vahend, et toetada individuaalse visuaalse keele välja töötamist ja selles ladusalt ja isikupäraselt “kõnelemist.” Seda õpitud keelt saab hiljem kasutada ka ükskõik millises muus visuaaltööstuse valdkonnas.
Kursusel “Maalikunsti A, B, C, . . . ja Z” ei ole õiget ega valet visuaalsust, head ega halba maalikunsti. Tegeletakse eelkõige pildikeele tundlikkuse ja teadlikkuse kasvatamise ning silma ja käe sünergiaga. Õppetöö käigus teadvustab osaleja end juhtivaid impulsse ja saavutab nende pildilise väljenduse üle suurema kontrolli.
Visuaalsuse meeletu kasv infoühiskonna lopsakate väljendusvahendite kaudu on tänapäeva inimese silmad küllastanud. Staatiline ja liikuv, dokumentaalne ja fiktiivne pilt, kõikvõimalikud märgid, logod, tekstitüübid ja mitmekesiste visuaalsete identiteetide paljusus jõuavad hoogustuvas tempos iga päev meieni. See info koguneb inimese silma ja teadvusse ning hakkab seal oma elu elama. Kui me infoühikuid enam teineteisest ei erista, muutub see ühtlaseks vooluks, justkui järjest enam tempot tõstvaks jõeks, mis kipub üle kallaste tõusma. Silma tähelepanelikkus hajub ning lepib olukorraga, väsib ja vajub kinni? Või hakkab vastu ning muutub järjest valivamaks, kriitilisemaks ja (enese)teadlikumaks?
Kaasaegne maalikunst reageerib just sellele olukorrale. Olgugi et seda peetakse vana kooli meediumiks, on läinud uue ja eksperimentaalse visuaalsuse otsingud uuesti õitsele just siin. Iseteadlik silm ei lepi sellega, kui temast üle sõidetakse. Ta rakendab käe – inimliku käe, mis ei taha passiivselt vooluga kaasa minna. Ta tahab ise seda kujundada, selles mängida ja luua, et teadlikult osaleda enese inforuumi loomise protsessis. Tõenäoliselt haarab säärane käsi pintsli järele. See pistetakse mingit tüüpi värviolluse sisse ning käsi hakkab ise vastutama selle eest, kes ta on ja mida ta teeb.
Kuidas eristuda oma piltidega maailmas, kus on ehk liiga palju pilte? Sellele vastamiseks läheb kursus “Maalikunsti A, B, C, . . . ja Z” tagasi algusesse, kujutamise algelementide juurde. Visuaalse keele nö tähestiku loomise juurde. Selleks, et leiutada oma sõnad ja keel, katsetatakse võimalikult laia visuaalsuse spektrit, alustades algelementidest – alustades A-st.
“Maalikunsti A, B, C, . . . ja Z” koosneb osadest:
A – Kuidas üldse endast märki maha jätta? Kas peab alati pintsliga maalima? Kas seda peab alati paberile või lõuendile tegema? Kuidas mõjuks maal hoopis igapäevasel tarbeesemetel? Piimapakil? Üle värvitud päevakajalisel ajalehel? Eksperimentaalses võtmes katsetatakse erinevaid maalitehnikaid ja vahendeid. Juhendab Mihkel Ilus.
B – Kuidas neid õpitud väljendusvahendeid omavahel seostada? Erinevat tüüpi visuaalsuste omavahelised suhted. Nende suhete abil pildi kaudu “kõnelemine” ja väljendusvahendite eesmärgipärane kasutamine. Neid teemasid avatakse värvusõpetuse, kompositsiooni ja abstraktne maali kaudu. Juhendab Holger Loodus.
C – Mida siis maalida? Kuidas maalida asja? Kuidas maalida keskkonda? Kuidas maalida inimest? Ja kuidas mina suhestun sellega, mida ma kujutan? Kujutav kunst. Juhendab Saskia Järve.
. . . – Mis toimub minu ümber? Mida teised autorid teevad? Miks? Mida on minul neilt õppida? Madli Ehasalu kunstikultuuri kursuse “Kümme autoripositsiooni” raames tomuvad kunstiteaduslikud loengud, arutelud, kunstnike ateljeevisiidid ja näitusekülastused. Juhendab Madli Ehasalu.
Z – Millist visuaalset maailma ma luua tahan? Milline on minu autoripositsioon? Osaleja valib enesele läbitud ainete juhendajate seast individuaalse juhendaja, et teostada oma loominguline projekt ja seda eksponeerida.
Kursuse läbinu on omandanud esmased teadmised ja kogemused maalitehnikate võimalustest (akrüül-, akvarell, õlivärviga ja segatehnika), värvusõpetusest ja kompositsioonist ning oskab nendega eksperimenteerida. Samuti saab ta aru käsitsi tehtud teose eripärast, maalikunsti tehnika kui väljendusvahendi tugevatest külgedest, et arendada enese individuaalset pildikeelt. Kursuse lõpuks oskab osaleja koos juhendaja abiga teostada loomingulise ülesandepüstituse ja selle lahendust eksponeerida.
Kursuse läbinule väljastatakse Eesti Kunstiakadeemia täienduskoolituse tunnistus. Õppetöö toimub Eesti Kunstiakadeemia uue õppehoone maalistuudios ja loengusaalis. Juhendajad on professionaalsed kunstnikud, EKA vilistlased ja õppejõud.
Vajalikud materjalid võtab osaleja ise kaasa.
Sihtrühm: maalikunstist huvitatud, kes soovivad teha tutvust visuaalse maailmaga, ennast täiendada või hiljem edasi õppida; inimesed, kelle põhifookus asub teistel visuaalsetel meediumitel, kuid kes tahaksid arendada maali kaudu oma eripärast käekirja ja pildikeelt.
Kursuse toimumise aeg: 6. septembrist 2018 kuni 16. maini 2019 neljapäeviti kl 18–21 ruumis A206 ja esmaspäeviti 28.01., 4.02., 11.02., 18.02., 25.02.2019 ruumis D101
Koht: Kotzebue 1 / Põhja pst 7, Tallinn
Õppeaeg: üks aasta
Maht: 14 EAP / 364 akadeemilist tundi, millest 140 tundi on kontaktõpet (20 tundi auditoorset õpet ja 120 tundi praktilist tööd) ning 224 tundi iseseisvat tööd
Hind: 1150 eurot (võimalik on tasuda kolmes osas)
Registreeru
Õppekava juht: Mart Vainre
Õppekavarühm: kujutav kunst ja kunstiteadus
Täiendav info: koolitus@artun.ee, 5919 9496