Sotsiaalmeedia reklaamide disainimise põhialused

Sotsiaalmeedia reklaamid on tänapäeva turunduses hädavajalik tööriist, sest need võimaldavad ettevõtetel jõuda sihtgruppideni ning suurendada brändi nähtavust. Kuna sotsiaalmeedia platvormid, nagu Facebook, Youtube, Instagram ja Linkedin, pakuvad laia kasutajate baasi, on need ideaalsed keskkonnad toodete ja teenuste reklaamimiseks.

Osalema on oodatud kõik huvilised: alustavad disainerid, kes soovivad omandada teadmisi sotsiaalmeedia reklaamide loomisest, samuti ettevõtjad ja turundajad. 

Kursusel tutvustatakse erinevaid sotsiaalmeedia platvorme ja nende eripära ning seda, kellele ja kuidas nendel platvormidel reklaamida. Räägitakse platvormide reklaamivormidest, -formaatidest ja kujundusreeglitest ning antakse soovitusi sisuloomeks.

Õpitakse kujundus- ja sõnumiloome parimaid praktikaid, millega tuleks erinevate kanalite puhul arvestada, nii et tulemuseks oleksid kaasavad sõnumid ja hästi töötavad visuaalid. Lisaks õpitakse erinevates kanalites sihtrühma käitumist mõistma ja looma igasse kanalisse õiget sisu.

Eeldused osalejale

Keskharidus, eesti keele oskus

Arvutioskus vähemalt baastasemel, kasuks tuleb kujundusprogrammi(de) valdamine, näiteks Adobe Photoshop

Õppemetoodika

Õppetöö koosneb teoreetilistest loengutest ning praktilisest tööst. Harjutusi tehakse nii tiimides koos kui ka individuaalselt. Praktilise individuaaltöö raames saab iga osaleja personaalset tagasisidet. 

Kava

1.päev. Sissejuhatus. Õppurite soovide ja vajaduste väljaselgitamine ning kursuse eesmärkide seadmine, levinuimate sotsiaalmeedia platvormide tutvustus (Facebook, Instagram, TikTok, Linkedin, YouTube)

2. päev. Millised sihtgrupid on eri kanalitel leitavad? Millistel turunduslikel eesmärkidel erinevaid kanaleid kasutada? Näited ja praktilised harjutused

3. päev. Millist sisu luua erinevatesse kanalitesse? Näited ja praktilised harjutused

4.päev. Erinevad reklaamiformaadid, näiteks pildireklaamid, videod, karussellid ja lood. Näited ja individuaaltööga (kampaania) alustamine. Kodutöö

5. päev. Kuidas luua ideid ja sõnumeid? Näited ja praktiline töö. Tagasiside arutelu. Kodutöö

6. päev. Kuidas luua ideid ja sõnumeid? Näited ja praktiline töö. Tagasiside arutelu. Kodutöö

 7. päev. Nõuanded ja reeglid sotsiaalmeedia kujunduste loomiseks. Näited ja praktiline töö. Tagasiside arutelu. Kodutöö

 8. päev. Nõuanded ja reeglid sotsiaalmeedia kujunduste loomiseks. Näited ja praktiline töö. Tagasiside arutelu. Kodutöö

9. päev. Kampaaniate esitlusteks ettevalmistu. Kodutöö

10.Valminud kampaania kavandite (individuaaltööd) esitlus, tagasiside

Kursuse läbinu

●      tunneb sotsiaalmeedia platvorme ning nende eripära (Facebook, Instagram, TikTok, Linkedin, YouTube)

●      teab, millisel eesmärgil kasutada erinevaid kanaleid

●      tunneb erinevaid reklaamiformaate ja -vorme nagu pildireklaamid, videod, karussellid ja lood

●      teab, millist sisu luua millisesse kanalisse

●      teab, kuidas luua ideid ja sõnumeid

●      teab, mida arvestada sotsiaalmeedia kujundustes

●      tunneb visuaalide ja videote loomise reegleid ja soovitusi

Hindamine

Kursus lõpeb arvestusega, mille saamiseks tuleb osaleda kontakttundides vähemalt 75% ulatuses. Arvestuse saamiseks esitleb õppur individuaaltöö käigus valminud kampaania (kampaaniate) kavandeid. Arvestuse sooritanule väljastatakse pärast kirjaliku tagasiside täitmist Eesti Kunstiakadeemia täienduskoolituse tunnistus.

Vajalikud töövahendid

Sülearvuti ning kujundusprogramm, näiteks Adobe Photoshop

Juhendaja

Kadi Abe on omandanud graafilise disaini / visuaalse kommunikatsiooni magistrikraadi 2000. aastal Saksamaal Hochschule Niederrheinis. Tal on 24 aastat töökogemust reklaamiagentuurides ja loovagentuurides nii Saksamaal (6 aastat) kui ka Eestis. Abe on töötanud nii kunstilise juhina kui ka loovjuhina (viimased 14 aastat). Ta on saanud auhindu nii Kuldmuna konkursil Eestis kui ka rahvusvahelisi loovauhindu.


Aeg: 21. jaanuarist kuni 1. aprillini 2025 teisipäeviti kell 18–21 (v.a 25. veebruar)

Koht: Tallinn, Põhja pst 7, Eesti Kunstiakadeemia, ruum D413

Maht: 40 akadeemilist tundi kontaktõpet ja 12 tundi iseseisvat tööd (2 EAP)

Õppekavarühm: audiovisuaalsed tehnikad ja meedia tootmine

Õppegrupp: 10 kuni 14 osalejat

Lisateave: koolitus@artun.ee, 5919 9496

Registreerumine: 14. jaanuarini või kuni kohti jätkub

Hind: 560 eurot

Registreerudes enne 7. jaanuari, on võimalik tasuda osamaksetena: registreerudes 260 eurot, seejärel 12. jaanuariks 300 eurot.

Jaga sõpradega:
Lisa Google kalendrisse

Viimati muudetud