Algatati EKA disainiteaduskonna ajakiri Leida.
Kevadel korraldati Disainimõtte vestlusõhtute sari: “Milline on visualiseeritud mõtte jõud?” (23.03.2022); “Kas rohepööre on sõnakõlks või tänase disaini ümberpööraja?” 06.04.2022); “Mis on disaineri roll tuleviku moetööstuses?” (20.04.22); “Video killed the radio star ehk kas kübersepad tapsid meistrioskused?” (04.05.2022).
Toimusid Disainiteaduskonna avatud loengud: Aki Choklat “The Aki Method: Surviving as a Designer in Today’s World” (03.03.2022); Sara Kaaman „bodies, rooms, movements, fictions“ (30.03.2022); Ariel Guersenzvaig “The goods of design: towards professional ethics for designers”(14.04.2022); Antoine Picon “Artificial Intelligence and the Future of Design” (05.05.2022); Adrianus Kundert “New Crafts” (19.05.2022); Lauren Kacher “Metareality: Luues identiteeti digitaalses, laiendatud ja päris ruumis” (06.10.2022); Linda van Deursen (26.10.2022); Neil Brownsword (17.11.2022); koostöös Eesti Rahva Muuseumi museoloogia töörühmaga ning osana COST EFAP „Contexts“ töörühma ühisest uurimusest Euroopa geograafilistel äärealadel dr Ines Moreira ja dr Nico Carpentier “Nomadic Research at the Fringes” (23.11.2022).
Graafilise disaini osakond korraldas Linda van Deurseni avatud loengu https://www.instagram.com/p/CkFu6RILrFq/?hl=en.
DT õppejõud Urmas Lüüs avaldas artikleid ajalehes Sirp: “Tulevikku mäletavad asjad”, “Rüiutatud asjad”, “Organiseeritud asjad”, “Hinge asjad ehk Jumala juuksekarv”, “Milleks? Aga miks mitte?”, “Hoidvad asjad”, “Allaheitliku vallutaja pilk”, “Infolikud asjad”, “…räppiv pulss ja toores liha…”, “Lugudesse kätketud asjad”, “Lonkavad asjad”, “Muutuvad asjad”, “Lavastatud asjad”; ajakirjas Kunst.ee “Et on olemas vaimne elu” ja “Tere, ma olen teie uus naaber!”; ajakirjas Teater.Muusika.Kino “Õõvaoru lood”. Urmas Lüüsi tunnustati ajalehe Sirp laureaadi tiitliga.
Sirbis ilmus ka Indrek Sirkeli intervjuu Linda van Deurseniga “Märkamatu töö” https://www.sirp.ee/s1-artiklid/c6-kunst/markamatu-too/.
Koostöös EKA kirjastusega eestindati Marjanne van Helverti “Vastutustundlik ese. Disainiideoloogia ajalugu tuleviku tarbeks” („The Responsible Object: A History of Design Ideology for the Future“, tõlkinud Keiu Krikmann, kujundanud Ott Kagovere). Toimus raamatuesitlus Eesti Tarbekunsti- ja Disainimuuseumis https://www.etdm.ee/sundmused/raamatu-vastutustundlik-ese-esitlus-ja-vestlusring
ja vestlusring Müürilehes https://www.muurileht.ee/vastutustundliku-disaini-vestlusring/.
Anti välja järjekordne Graafilise disaini osakonna projekti Dear Friend (DF) kogumik koostöös EKA kirjastuse ja Lugemikuga, toimus DF näitus EKA galeriis 15.–29.09.23 ja sümpoosium DF’i publitseerimisest ja arhiveerimisest (24.09.22) ning ka DF kogumiku esitlus ja näitus Hollandis, Haagis Page Not Found projektiruumis: https://www.artun.ee/kalender/dear-friendi-naitus-ja-raamatuesitlus-haagis/.
Sandra Nuut avaldas DF projektist artikli ajalehes Müürileht: “Need kirjad sinu postkastis” https://www.muurileht.ee/x1f48c-need-kirjad-sinu-postkastis-x1f48c/.
Graafilise disaini tudengite lõputööde teemalised esseed Müürilehes: Nora Pelšs “Palun ärge matke mind Arialis”; Villem Sarapuu “Popireplikad – muusikakaustikud nõukogude eestis”; Polina Zahharenkova “Otsides graafilise disaini tegemise viise ekraani taga ja sellest eemal”; Ingel-Kristen Veevo “Samasuskorsett ehk kõik, mida suudad sina, suudan mina veritsedes”.
Korraldati avalik e-loengusari Graphic Design Confabulations, loengusari tegeleb kaasavate ja marginaliseeritud teemadega graafilises disainis ja visuaalkultuuris https://confabulations.eka-gd-ma.ee/ ja avalik loengusari Graphic Design Lecture Series, mille raames käivad erinevad disainerid tegemas avatud ettekandeid oma isiklikust disainipraktikast.
Kolme graafilise disaini MA trükise esitlus Berliinis: https://www.instagram.com/p/CbHk0UpgmEr/?hl=en.
Graafilise disaini magistritöödel baseeruvate raamatute välja andmine ja esitlemine, “On The Corner”, Eesti Kaasaegse Kunsti Muuseum https://www.instagram.com/p/CmMA-bfM3K-/?hl=en.
Graafilise disaini MA tudengid: esseekogumiku “All the Horses Are The Same Colour” publitseerimine ja esitlemine EKA galeriis, Dear Friend näitusel https://www.instagram.com/p/CkAyTvKrZH6/?hl=en
Kärt Ojavee: ettekanne “MetaMatter” (koos Annika Kaldojaga) Tallinna Arhitektuuribiennaali sümpoosionil (09.09.2022); avatud loeng “Material Affairs” Disainiöö festivali rahvusvahelisel konverentsil „rohe-olemine: wtf?*“ (22.09.2022) Tallinn https://www.disainioo.ee/2022-programm/konverents; loenguõhtu tulevikumaterjalidest 22.09.2022 Adamson-Ericu muuseumis, Tallinn https://kunstimuuseum.ekm.ee/syndmus/loenguohtu-kart-ojavee-ja-siim-karro-tulevikumaterjalidest/; artikkel “Material Affairs” – A Shade Colder nr. 3”, Kaasaegse Kunsti Eesti Keskus https://www.ashadecolder.com/material-affairs ja publikatsioon “Undefined Useful Objects. Exploring the Future” – Design Stories, National Museum in Gdansk, osana projektist Looking for Objects, lk 64–68.
Kestlikule moele ja tekstiilile pühendatud konverentsi Sustexmoda ümarlaual Brasiilias osales ja pidas loengu
Piret Puppart, Liisa Kanemägi tegi konverentsil ettekande ja osales näitusel (09.–11.11.2022),
https://www.artun.ee/eka-esindus-sustexmodal-brasiilias/.
Katrin Kabun andis välja raamatu “Arhailiselt high-tech. Lambavilla teadmistepõhine rakendamine”
https://www.artun.ee/arhailiselt-high-tech/.