Disainitudengid esitlesid oma brände rahvusvahelistele disainigurudele

pitch_2897sm
pitch_2932.sm
pitch_2945sm
pitch_2962sm
pitch_2989sm
pitch_3018sm
pitch_3037sm
pitch_3058sm
pitch_3059sm
pitch_3066sm
pitch_3071sm
pitch_3101sm
pitch_3139sm
pitch_3190sm
pitch_3198_sm
pitch_3227sm
pitch_3246sm
pitch_3270sm
pitch_3272sm
pitch_3276sm
INTROKAADER pitch_2916sm
pitch_3066sm
Fotod: Sandra Luks

Eesti Kunstiakadeemia moe-, tekstiili-, aksessuaari- ja ehtedisaini magistrantide tarvis toimus sellel sügisel esmakordselt rahvusvahelise disainiettevõtluse kursus, toetamaks nende brändide välisturgudele pürgimist. 13. detsembril said tudengid harukordse võimaluse esitleda oma värskelt viimistletud kaubamärke ja kontseptsioone mõjukatele Skandinaavia investoritele ja ettevõtjatele. Programmi koostas ja juhtis rahvusvaheliselt tuntud ettevõtlusprofessionaal Sissi Silván.

Ärimaailma tundmaõppimine on noorte disainerite jaoks ülimalt oluline ja tagasiside professionaalidelt, kes ei ole üksnes disainikeskse spetsialiseerumisega, äärmiselt vajalik. Märkimisväärset žüriid esindasid sel korral Betina Simonsen Taani Elustiili- ja Disainiklastrist, Pia Erlund, Soome viimaste aastate edukaima moebränd ByPias omanik ja looja, Maria Lipasti, Helsingi legendaarseima disainibutiigi La Matta omanik, ning Riivo Anton Eesti Äriinglite Assotsiatsioonist, Ira Stening Soome Äriinglite Assotsiatsioonist ja Pontus Juntunen AnCann Grupist.

Professionaalsed esitlused pälvisid hindajatelt väärtuslikku ja konstruktiivset tagasisidet, aitamaks tudengeil oma järgmisi samme edukamalt planeerida. Pärast esitlusi avanes disaineritel võimalus külalistega  personaalselt suhelda nii potentsiaalse ärisuhte eesmärgil kui ka isikliku kontaktivõrgustiku laiendamiseks. Maria Lipasti tõstis moetudengite seas esile ehtekunstnike ja tema erilise lemmiku Kreeta Aidla kollektsioonide suurt müügipotentsiaali. Betina Simonsen keskendus innovaatilisusele ja jätkusuutlikkusele, mistõttu jäid silma nii Mariliis Niine veekindlad kudumid kui Anneli Glinjanski arendused laserlõigatud plisseerimisvormide tegemisel. Pia Erlund oli huvitatud eeskätt tudengite nähtavusest sotsiaalmeedias ja andis soovitusi, kuidas selles valdkonnas veel tulemuslikumalt läbi lüüa. Riivo Anton ning teised äri- ja innovatsioonivaldkonna esindajad tõstsid esile Karen Milistveri helkurnaha kontseptsiooni. Ettevõtlusvaldkonna esindajate rohkus publikus tõstis sündmuse väärtust veelgi.

Antud kursuse näol on tegu esimese omataolisega EKA-s. Pilootprojekt tõestas, et rahvusvaheliste äriõpingute kaasamine disainiharidusse annab tulevastele lõpetajatele väärtuslikud ja väga olulised teadmised ja kogemused oma brändide kasvatamiseks.

Osalejad: Katrin Aasmaa Kristiina Jeromans Kreeta Aidla Pegah Rakhsha Karen Milistver Terje Meisterson Kerti Pahk Anneli Glinjanski Kaisa Krusenberg Sigrid Kuusk Kairi Getman Ismini Pachi Cärol Ott Mariliis Niine

Anneli Glinjanski – Pleatspace

Anneli Glinjanski stuudiokontseptsioonis Pleatspace lõimuvad plissee iidsed traditsioonid ja uudsed mustrid unikaalseteks rõivasteks, mis rõhutavad kandja isikupära. Anneli on plisseerimistehnikate õppimise ja edasiarendusega tegelenud üle kahe aasta, sealhulgas täiendanud enda oskusi Londonis, kuulsas Ciment Pleatingus, mis on üks vanimatest ja luksuslikematest seni tegutsevatest plisseerimisstuudiotest maailmas

Terje Meisterson – DOT Jewellery

DOT Jewellery hõbedast ehted on laenanud oma vormi pehmetelt paelamaterjalidelt. Sidudes vastuolu tugevuse ja pehmuse vahel harmooniliseks tervikuks, on Meisterson loonud omanäolise ehteseeria, mis mõjub naiselikult liigsesse magususse kaldumata.

Karen Milistver 

Karen Milistveri kotid ja aksessuaarid on tugeva vormiga, ent naiselikult õrnad, ruumikad ja elegantsed. Brändi keskmeks on moto “vähem on rohkem”, mida rikastab mõni vimka lõike või detailide näol. Milistveri toodete omapära keskmes asub helkurnahk, mille autor on oma magistritöö raames välja arendanud. instagram.com/karenmilistverbags/

GETMAN by Kairi Getman

GETMAN by Kairi Getman loob Jaapanist inspireeritud minimalistlikke rõivaid linlikku mugavust hindavale naisele. Innovaatiline kudumistehnika põimib helkurniidi kangasse kombineerides ohutuse esteetilise iluga.

kairigetman.com

Kaisa Krusenberg -NOJI

NOJI asutaja Kaisa viib edasi meie tekstiilipärandit. Selle tulemusel ühinevad lina – Põhjamaa siid- ja kohalik jääkvill, et lisada uut ja kestlikku tähendust meie igapäevaelule. NOJI soovib esmajoones luua uuendusi  hommikumantlite ja sisustustekstiilide näol.

nojidesign.com

Kerti Pahk – Virtuaalne reaalsus ja moeillustratsioon 

Kerti Pahk avastab uusi meetodeid lugude visualiseerimiseks ja jutustamiseks, ühendades moeillustratsiooni VR- tehnoloogiaga. Visualiseerimis-, multimeedia- ja illustreerimisteenused võimaldavad tulevastel klientidel luua endale uuenduslikku brändikommunikatsiooni, pakkudes kõikehõlmavat visuaalset elamust.

Waterproof Knitwear by Mariliis Niine

Waterproof Knitwear bränd valmistab veekindlaid kudumeid, mis on loodud kodumaisest villajäägist. Kahepoolsed vihmamantlid, mille puhul on esmajoones isegi raske tabada selle vettpidavaid omadusi, kannavad endas edasi kõiki kudumiga seotud mugavusi alates hingavusest kuni efektsete ja ainukordsete mustriteni. Cärol Ott

CAROLXOTT on rõivabränd julgele kandjale, mis pakub omanäolisi ja värvikirevaid lahendusi. CAROLXOTTi looming jutustab lugusid elust enesest ja kutsub üles Sind looma uusi lugusid oma rõivastega. Bränd teeb koostööd kohalike käsitöölistega Prangli saarelt.

instagram.com/ottxcarol/

Ismini Pachi

Photo: Necklace-earrings: goldplated silver, acrylic

Psühholoogia taustaga ehtedisainer Kreekast ammutab inspiratsiooni inimkäitumisest ja emotsionaalsetest seisunditest. Tema värviküllastes kollektsioonides on kerged, interaktiivsed, elegantsed ja naiselikud ehted, mis lisavad kandjale eripära. isminipachi.gr/

Sigrid Kuusk

Sigrid Kuusk on sära armastav ehtebränd. “Usume, et igas päevas on vähemalt üks sädemeke otsimist väärt ja see on meie panus,” on Kuusk oma loomingut kommenteerinud. Sigrid Kuusk bränd tegeleb nii seeria- kui ka eksklusiivehetega. Autor väärtustab kõrgelt ilu ja unikaalsust ning sellele toetudes valmivad ka ehteseeriad.  Sigrid pärjati äsja Noore Ehte Fondi peastipendiumiga.

instagram.com/sigridkuusk/

Kreeta Aidla – Imafuture

Imafuture loob läbi rõivaste karaktereid, kess murraksid klassikalise rõivastumise piire ja tavasid. “Neid rõivaid kandes oled sa mässaja ja daam üheaegselt, tõeline kameeleonnaine, kes kulgeb päeva ja öö vahel loomuliku sundimatusega.”

Katrin Aasmaa

Katrin Aasmaa bränd usub, et rõivastusel on võim ühiskonna hoiakuid muuta. Tema humoorikad meeste kollektsioonid keskenduvad eelarvamuste ümberlükkamisele ja konfliktide lahendamisele. 2018. Aastal pälvis Katrin Hõbenõela.

katrinaasmaa.com

Kristiina Jeromans

JEROMANS on naiste rõivabränd, mille eesmärk on tuua innovatsiooni traditsioonilistesse käsitöövõtetesse, kasutades tänaseid tehnoloogilisi võimalusi. Nimelt on bränd välja töötanud uudse viisi, kuidas 3-D printimise abil tikandeid ning erinevaid kaunistuselemente kangale aplikeerida. Samuti teeb JEROMANS’i käekirja äratuntavaks erksate värvid ning omanäoliste printide kasutamine.

instagram.com/jer0mans/

Pegah Rakhsha- Agrin

Agrin on nostalgiahõngune naisterõivaste bränd, mis inspireeritud Pärsia traditsioonidest, katusekividest, mustritest ja käsitsi tikitud vaipadest. Agrin kasutab fotokroomseid ja hüdrokroomseid lõngu käsitööle uuendusliku aspekti andmiseks.

Jaga sõpradega:

Postitas Mart Vainre
Viimati muudetud