2014. aastal kulutulena netis levinud Gijsbert van der Wali tabatud kaader Rijksmuseumist, mille põhjal kritiseeriti üsna üksmeelselt uue põlvkonna nutiseadmete sõltuvust - kuni selgus, et nad kasutasid seadmeid kunstiteoste kohta lisainfo hankimiseks ning kodutöö tegemiseks. Noorus polegi hukas, vaid harib end lihtsalt teisiti?
A204
Algus k.p.:
09.05.2019
Algusaeg:
15:00
Lõpp k.p.:
09.05.2019
E on kõikjal meie ümber, kuid meie õppetöös mitte nii väga. Kas võiks olla rohkem? EKAs on e-õppe vahendid nagu ÕIS ja Moodle kasutusel pigem info jagamise kohana, aga milliseid tööriistu ja platvorme veel üldse olemas on, kuidas võtta e-õppe võimalustest parim? Kuidas enda õpetavatest ainetest kanda osa virtuaalkeskkonda ja kuidas otsustada, millist infot jagada onlines või millist kohtumistel? Seekordses Hea Õpetamise Seminaris arutataksegi tehnoloogiate arengu perspektiivis muutuste üle kõrghariduses.
Sissejuhatuseks räägib Maria Murumaa-Mengel Tartu Ülikoolist laiemalt järgmiste põlvkondade tehnoloogia kasutamise harjumustest, millised on viimased uudised/muutused seoses erinevate platvormidega ning milliseid õppejõude oleks tulevikus vaja, st kuidas ühendada oma erialast pädevust ja uusi nõudmisi, mida tuleks kasutusele võtta, et mitte “ajast maha jääda”? Kas ja kuidas saab uut põlvkonda õpetada mitte-digital-native?
Sõna saavad ka kolm katsejänest – HÕSi palvel tegid omal valikul e-kursuse läbi Urmas Lüüs, Reimo Võsa-Tangsoo ja Kristiina Krabi-Klanberg, kes jagavad kogemusi – kui raske oli, kui palju pingutust nõudis, kui palju rõõmu ja uusi teadmiseid pakkus.
Seejärel tutvustab Hettel Sõrmus Tallinna Ülikoolist, milliseid digitehnoloogilisi võimalusi kõrghariduses oleks võimalik kasutada, tuues võimalikult palju erinevaid näiteid platvormidest ja tööriistadest ning viib siis ka osalejatega läbi töötoa, kus igaüks saab lähtuvalt oma erialast ja antavatest ainetest kohapeal brainstormida, kas ja kuidas tema saaks eelpool tutvustatud digitehnoloogia vahendeid kasutada.
NB! Palun võtke seekord kindlasti kaasa sülearvuti või tahvelarvuti (kui on, siis lisaks ka nutitelefon)!
Palume eelregistreerida nagu ikka SIIN. Kui selgub ootamatuid asjaolusid ja osalemine ei ole võimalik, siis palume sellest esimesel võimalusel korraldajatele teada anda (triin.krunberg@artun.ee).
Esinejatest:
Maria Murumaa-Mengel (PhD) on Tartu Ülikooli ühiskonnateaduste instituudi sotsiaalmeedia lektor ning ajakirjanduse ja kommunikatsiooni bakalaureuseõppe programmijuht. Tema peamised uurijahuvid on seotud noorte veebikommunikatsiooniga, spetsiifilisemalt võimaluste (nt kogukonnad; mikrokuulsuse fenomen; online-intiimsus) ja riskidega (nt online-perverdid, porno, küberkiusamine), mis online-keskkondade ja suhtlusega seonduvad. Maria on põhjalikult uurinud ka seda, kuidas tänapäevase infomüraga harjunud inimene õpib; katsetanud oma töös võtteid, kuidas tänast õppijat kõnetada ja haarata.
Hettel Sõrmus töötab alates 2016. aastast Tallinna Ülikooli e-õppe keskuses õppedisainerina, nõustades ja koolitades õppejõude digivahendite kasutamisel õppetöös. Sellele eelnevast tööelust omab ta töökogemust nii üld-, kutse- kui ka täiskasvanuhariduses. 2012. aastal omandas Hettel magistrikraadi erialal informaatika (multimeedium ja õpisüsteemid) ning 2002. aastal bakalaureusekraadi psühholoogia ja sotsiaalpedagoogika erialal.