01.02.2016
Lõpp k.p.:
21.02.2016
KIK kutsub kolmandat korda ülikoole osalema energia- ja ressursisäästu konkursil Negavatt. Alates 1. veebruarist saavad tudengid esitada nutikaid ideid, mis aitavad ülikoolis või selle linnakus säästa energiat ja ressursse. Neist parimad tehakse kuni 10 000 euro eest teoks. Ideede esitamise tähtaeg on 21. veebruar.
„Kõigile neile tudengite, kes isekeskis kiruvad, et esimese kahe Negavati hooaja jooksul ei jõudnud oma nutikat energia- ja ressursisäästuideed esitada, ütlen lohutuseks, et täna algabki järjekorras kolmas Negavatt ja koos sellega võimalus oma särav idee teoks teha. Kindlasti pole tudengitel ideed otsa saanud ja võimalusi energia- ja ressursisäästuks ülikoolides jagub ka veel küllaga. Jõudu nuputamisel ja jaksu ideede esitamisel!“, ütles keskkonnaminister Marko Pomerants.
Selle aasta Negavati konkursil on võimalus ka kõrgkoolide üleseks koostööks, ehk tudengid saavad oma meeskonda vabalt kaasata ka sõpru, kes õpivad teistes ülikoolides.
Konkursile saavad tudengid ideid esitada ajavahemikul 1.- 21. veebruar 2016. Seejärel valitakse laekunud ideede hulgast välja kuni 12 parimat, mis saavad edasi konkursi teise etappi. Negavati auhinnafond on 45 000 eurot. Kahe eelneva konkursiga on tänaseks viidud ellu 6 tudengite roheideed. Näiteks Tartus tõid tudengid Maaülikooli kohviku lõunamenüüsse mahetoidu ja Tartu Ülikooli hoonetesse paigaldati pudelite täitmiseks sobivad joogiveekraanid. Tallinnas rajasid tudengid Tehnikaülikooli köökidesse maailmas ainulaadse seadeldise, mis puhastas räpast õhku rasvast ning taaskasutas jääksoojust.
Ideede esitamisega seotud info leiab Negavati kodulehelt ning lisaküsimustega saab pöörduda projektijuht Helin Sööt poole helin.soot@kik.ee.
Negavatt on SA Keskkonnainvesteeringute Keskuse (KIK) ja Keskkonnaministeeriumi koostöös sündinud konkurss, mille eesmärk on tõsta energia- ja ressursialast teadlikkust ning innustada tudengeid välja pakkuma lahendusi, mis aitavad ülikoolides ressursse säästa. Ideeks võib olla nii toode, teenus, tehnoloogiline lahendus, meetod kui ka kampaania, mis muudab mõtteviisi ja seeläbi ka käitumist. Konkursi koduleht www.negavatt.ee.