Avatud Akadeemia kursused

03.12.2018 — 14.12.2018

Adobe Photoshop edasijõudnule

pexels-photo-693892
pexels-photo-693892_800x800_acf_cropped
pexels-photo-693892_600x300_acf_cropped

Loominguline kollaaž Photoshopis. Kursus sobib foto, disaini, illustratsiooni ja digitaalse kunsti huvilistele, kel on esmatutvus Adobe Photoshopi programmiga juba tehtud ning põhilised nupud ja layer’id tuttavad.

Kursusel uurime programmi võimalusi, et luua omanäoline fotokollaaž või illustratsioon. Räägitame, kust leida inspiratsiooni ja vabalt kasutatavat fotomaterjali, kuidas skaneerida käsitsi joonistatud teksti või pilti ning kuidas teha trükkimiseks sobivat faili. Õpime, kuidas kombineerida fotot värvi, mustri, tekstuuri, teksti ja skaneeritud materjaliga. Inspiratsiooniks vaatame ka üksteise töid ja teeme praktilisi ülesandeid.

Õpitud tehnikaid saab rakendada reklaam- ja moefoto, postri, plaadi-, raamatu- ja ajakirjakaane disainimiseks, illustratsiooni ja ka iseseisva kunstiteose loomiseks.

Kursuse läbinu:

  • oskab kombineerida fotot värvi, mustri, tekstuuri, teksti ja skaneeritud materjaliga
  • valmistada trükikõlbulikku faili

Kursus lõpeb arvestusega, milleks on etteantud ülesande sooritamine. Arvestuse saanule antakse Eesti Kunstiakadeemia täienduskoolituse tunnistus.

Juhendaja Eva Labotkin on omandanud interdistsiplinaarsete kunstide magistrikraadi Eesti Kunstiakadeemias 2011. Õpetab Eesti Kunstiakadeemias kujundusprogramme fotograafia osakonnas ning täienduskoolituses.

Aeg: 3., 5., 7., 12., 14. detsembril kell 18–21
Koht: Põhja puiestee 7, ruum B307, Tallinn, Eesti Kunstiakadeemia arvutiklassis, mis on varustatud mac-tüüpi arvutitega.
Maht: 20 akadeemilist tundi kontaktõpet ja 6 tundi iseseisvat tööd (1 EAP)
Hind: 280 eurot

Registreeru SIIN

Õppekavarühm: audiovisuaalsed tehnikad ja meedia tootmine
Täiendav info: koolitus@artun.ee, 5919 9496

Postitas Pirje Kovatomas — Püsilink

Adobe Photoshop edasijõudnule

Esmaspäev 03 detsember, 2018 — Reede 14 detsember, 2018

pexels-photo-693892
pexels-photo-693892_800x800_acf_cropped
pexels-photo-693892_600x300_acf_cropped

Loominguline kollaaž Photoshopis. Kursus sobib foto, disaini, illustratsiooni ja digitaalse kunsti huvilistele, kel on esmatutvus Adobe Photoshopi programmiga juba tehtud ning põhilised nupud ja layer’id tuttavad.

Kursusel uurime programmi võimalusi, et luua omanäoline fotokollaaž või illustratsioon. Räägitame, kust leida inspiratsiooni ja vabalt kasutatavat fotomaterjali, kuidas skaneerida käsitsi joonistatud teksti või pilti ning kuidas teha trükkimiseks sobivat faili. Õpime, kuidas kombineerida fotot värvi, mustri, tekstuuri, teksti ja skaneeritud materjaliga. Inspiratsiooniks vaatame ka üksteise töid ja teeme praktilisi ülesandeid.

Õpitud tehnikaid saab rakendada reklaam- ja moefoto, postri, plaadi-, raamatu- ja ajakirjakaane disainimiseks, illustratsiooni ja ka iseseisva kunstiteose loomiseks.

Kursuse läbinu:

  • oskab kombineerida fotot värvi, mustri, tekstuuri, teksti ja skaneeritud materjaliga
  • valmistada trükikõlbulikku faili

Kursus lõpeb arvestusega, milleks on etteantud ülesande sooritamine. Arvestuse saanule antakse Eesti Kunstiakadeemia täienduskoolituse tunnistus.

Juhendaja Eva Labotkin on omandanud interdistsiplinaarsete kunstide magistrikraadi Eesti Kunstiakadeemias 2011. Õpetab Eesti Kunstiakadeemias kujundusprogramme fotograafia osakonnas ning täienduskoolituses.

Aeg: 3., 5., 7., 12., 14. detsembril kell 18–21
Koht: Põhja puiestee 7, ruum B307, Tallinn, Eesti Kunstiakadeemia arvutiklassis, mis on varustatud mac-tüüpi arvutitega.
Maht: 20 akadeemilist tundi kontaktõpet ja 6 tundi iseseisvat tööd (1 EAP)
Hind: 280 eurot

Registreeru SIIN

Õppekavarühm: audiovisuaalsed tehnikad ja meedia tootmine
Täiendav info: koolitus@artun.ee, 5919 9496

Postitas Pirje Kovatomas — Püsilink

03.10.2018 — 24.10.2018

Adobe Photoshop algajale

Eva-Kass-1_800x800_acf_cropped
kass_600x300_acf_cropped_600x300_acf_cropped_600x300_acf_cropped-1
kass_600x300_acf_cropped_600x300_acf_cropped_600x300_acf_cropped-1-500x250

Kursus annab algajale ülevaate programmist Adobe Photoshop ja selle kasutusvõimalustest ning selgitab pikselgraafika baasmõisteid.

Kursuse käigus tutvume programmi töölaua ja tööriistadega. Vaatame, kuidas avada faile ja luua uusi dokumente, kadreerida fotosid ja parandada värve. Lisaks õpime liitma mitut fotot ja eemaldama piltidelt ebasoovitavaid elemente, kasutama pildi teravustamiseks või udutamiseks filterefekte ning tekstitööriista. Kursusel räägime ka erinevatest pildifailivormingutest ja salvestamisest veebi või trüki jaoks. Praktilised oskused kinnistatakse jooskvalt erinevate ülesannete abil. Kursuse läbinu saab hakkama enamiku pilditöötlusülesannetega. Kursus lõpeb arvestusega, milleks on plakati kujundamine. Arvestuse saanule antakse Eesti Kunstiakadeemia täienduskoolituse tunnistus.

Juhendaja Eva Labotkin on omandanud interdistsiplinaarsete kunstide magistrikraadi Eesti Kunstiakadeemias 2011. Õpetab Eesti Kunstiakadeemias kujundusprogramme fotograafia osakonnas ning täienduskoolituses.


 

Aeg: 3., 5., 10., 12., 17., 19., 24. oktoobril kell 18–21
Koht: Põhja puiestee 7, Tallinn, ruum B307, Eesti Kunstiakadeemia arvutiklassis, mis on varustatud mac-tüüpi arvutitega.
Maht: 28 akadeemilist tundi kontaktõpet
Hind: 390 eurot

Registreeru SIIN

Õppekavarühm: audiovisuaalsed tehnikad ja meedia tootmine
Lisaainfo: koolitus@artun.ee, 626 7327

Postitas Pirje Kovatomas — Püsilink

Adobe Photoshop algajale

Kolmapäev 03 oktoober, 2018 — Kolmapäev 24 oktoober, 2018

Eva-Kass-1_800x800_acf_cropped
kass_600x300_acf_cropped_600x300_acf_cropped_600x300_acf_cropped-1
kass_600x300_acf_cropped_600x300_acf_cropped_600x300_acf_cropped-1-500x250

Kursus annab algajale ülevaate programmist Adobe Photoshop ja selle kasutusvõimalustest ning selgitab pikselgraafika baasmõisteid.

Kursuse käigus tutvume programmi töölaua ja tööriistadega. Vaatame, kuidas avada faile ja luua uusi dokumente, kadreerida fotosid ja parandada värve. Lisaks õpime liitma mitut fotot ja eemaldama piltidelt ebasoovitavaid elemente, kasutama pildi teravustamiseks või udutamiseks filterefekte ning tekstitööriista. Kursusel räägime ka erinevatest pildifailivormingutest ja salvestamisest veebi või trüki jaoks. Praktilised oskused kinnistatakse jooskvalt erinevate ülesannete abil. Kursuse läbinu saab hakkama enamiku pilditöötlusülesannetega. Kursus lõpeb arvestusega, milleks on plakati kujundamine. Arvestuse saanule antakse Eesti Kunstiakadeemia täienduskoolituse tunnistus.

Juhendaja Eva Labotkin on omandanud interdistsiplinaarsete kunstide magistrikraadi Eesti Kunstiakadeemias 2011. Õpetab Eesti Kunstiakadeemias kujundusprogramme fotograafia osakonnas ning täienduskoolituses.


 

Aeg: 3., 5., 10., 12., 17., 19., 24. oktoobril kell 18–21
Koht: Põhja puiestee 7, Tallinn, ruum B307, Eesti Kunstiakadeemia arvutiklassis, mis on varustatud mac-tüüpi arvutitega.
Maht: 28 akadeemilist tundi kontaktõpet
Hind: 390 eurot

Registreeru SIIN

Õppekavarühm: audiovisuaalsed tehnikad ja meedia tootmine
Lisaainfo: koolitus@artun.ee, 626 7327

Postitas Pirje Kovatomas — Püsilink

02.10.2018 — 04.12.2018

Brändi loomise põhimõtted

FBcover_incognito
r1
apple-computer-decor-326502
apple-computer-decor-326502_800x800_acf_cropped_600x300_acf_cropped
FBcover_incognito
photo-1506097425191-7ad538b29cef
photo-1506097425191-7ad538b29cef_600x300_acf_cropped

NB! Grupp on täitunud

Brändi loomise kursus on mõeldud neile, kes on turundusvaldkonnas alles algajad. See sobib näiteks väikeettevõtjale, kes soovib luua oma tootele brändi, ning teistele, kes soovivad viia ennast kurssi reklaami- ja turundusvaldkonnaga.

Kursuse kava
Mis on kaubamärk ja bränd?
Kuidas luua ja arendada sihtrühmas ettekujutus brändist?
Ülevaade brändi loomiseks vajalikest teadmistest
Sihtrühmad, meedia, tööprotsessi etapid
Ülevaade Eesti reklaami- ja turundusvaldkonnast

Praktiline ülesanne on oma brändi kujundamine, võttes arvesse käsitletud teooriat.

Kursuse läbinu teab,
millistest etappidest koosneb brändi loomine,
kuidas brändi positsioneerida ja valida selle sihtrühm,
kuidas toimub turunduskommunikatsioon.

Kursus lõpeb arvestusega, milleks on iseseiseva töö esitlus. Arvestuse saanule antakse Eesti Kunstiakadeemia täienduskoolituse tunnistus.

Juhendaja Veiko Tammjärv töötab reklaamiagentuuris AD Angels loovjuhina ja tegutseb reklaamivaldkonnas juba ligikaudu 20 aastat. Ta on võitnud kodu- ja välismaistel konkurssidel pakendi, reklaami, illustratsiooni ja graafilise disaini kategoorias auhindu.

Aeg: teisipäeviti 2. oktoobrist kuni 4. detsembrini 2018 kell 18–19.30
Koht: Põhja puiestee 7, Tallinn, Eesti Kunstiakadeemia
Maht: 20 akadeemilist tundi kontaktõpet ja 6 akadeemilist tundi iseseisvat tööd (1 EAP)
Hind: 300 eurot
Registreeru SIIN
Õppekavarühm: moe-, sise- ja tööstusdisain
Info ja registreerimine: koolitus@artun.ee

Postitas Pirje Kovatomas — Püsilink

Brändi loomise põhimõtted

Teisipäev 02 oktoober, 2018 — Teisipäev 04 detsember, 2018

FBcover_incognito
r1
apple-computer-decor-326502
apple-computer-decor-326502_800x800_acf_cropped_600x300_acf_cropped
FBcover_incognito
photo-1506097425191-7ad538b29cef
photo-1506097425191-7ad538b29cef_600x300_acf_cropped

NB! Grupp on täitunud

Brändi loomise kursus on mõeldud neile, kes on turundusvaldkonnas alles algajad. See sobib näiteks väikeettevõtjale, kes soovib luua oma tootele brändi, ning teistele, kes soovivad viia ennast kurssi reklaami- ja turundusvaldkonnaga.

Kursuse kava
Mis on kaubamärk ja bränd?
Kuidas luua ja arendada sihtrühmas ettekujutus brändist?
Ülevaade brändi loomiseks vajalikest teadmistest
Sihtrühmad, meedia, tööprotsessi etapid
Ülevaade Eesti reklaami- ja turundusvaldkonnast

Praktiline ülesanne on oma brändi kujundamine, võttes arvesse käsitletud teooriat.

Kursuse läbinu teab,
millistest etappidest koosneb brändi loomine,
kuidas brändi positsioneerida ja valida selle sihtrühm,
kuidas toimub turunduskommunikatsioon.

Kursus lõpeb arvestusega, milleks on iseseiseva töö esitlus. Arvestuse saanule antakse Eesti Kunstiakadeemia täienduskoolituse tunnistus.

Juhendaja Veiko Tammjärv töötab reklaamiagentuuris AD Angels loovjuhina ja tegutseb reklaamivaldkonnas juba ligikaudu 20 aastat. Ta on võitnud kodu- ja välismaistel konkurssidel pakendi, reklaami, illustratsiooni ja graafilise disaini kategoorias auhindu.

Aeg: teisipäeviti 2. oktoobrist kuni 4. detsembrini 2018 kell 18–19.30
Koht: Põhja puiestee 7, Tallinn, Eesti Kunstiakadeemia
Maht: 20 akadeemilist tundi kontaktõpet ja 6 akadeemilist tundi iseseisvat tööd (1 EAP)
Hind: 300 eurot
Registreeru SIIN
Õppekavarühm: moe-, sise- ja tööstusdisain
Info ja registreerimine: koolitus@artun.ee

Postitas Pirje Kovatomas — Püsilink

16.08.2018 — 17.08.2018

Summer Academy: Short Photography and Image-Making Course

1_esther_hovers
summer-academy-2018-banners-10
paulpaper_portrait
1_esther_hovers_800x800_acf_cropped
1_esther_hovers_800x800_acf_cropped_600x300_acf_cropped

Focus on Visual Recognition and AI-related Technologies 

This short course will explore how visual recognition and AI-related technologies are changing the discourse of photography, challenging the traditional boundaries of the medium. Empowered by machine learning, visual recognition systems are entering the sphere of everyday life. From student dorms equipped with facial recognition in China to privately-owned surveillance systems in the US and UK, the technology is being rapidly deployed in a global rise of biometrics. What this transformation – and the resultant streams of endless machine-made images – offers is some innovative ways to think about the practice of image-making.

The course will provide students with the historical background of facial recognition and an opportunity to test and discuss some of the new technological features, as well as ask why and in what ways do these developments matter? Specific attention will be given to some of the problematic aspects of biometric surveillance and various ways artists are using new systems to produce meanings that challenge the dominant political discourse.

This course is meant for photography and visual arts students and those interested in the current technological developments in image-making, as well as their political, social and cultural implications.

Learning outcomes. The learner is:

  • able to critically comprehend a range of issues relating to technological, social and political aspects of visual recognition and artificial intelligence;
  • aware of the complex relationships between machine seeing and broader cultural, political and economic context as well as the history of 19th century facial recognition discourse;
  • familiar with some of the socially contentious aspects of biometric surveillance and prejudices in-built in the current systems of facial recognition.

Assessment: the course ends with written essay (pass-fail evaluation).

 

Topics to be discussed:

– Visual recognition technology, apps and programmes using it and current development.

– Politics of (technological) vision and machine seeing.

– The historical context of 19th century facial recognition discourse, as well as current research.

– The idea of pre-crime prevention and problematic aspects of biometric surveillance: prejudices in-built in the current systems of facial recognition and the “right to remain anonymous”.

– Artistic series that use – and comment on – current technology and ways of resisting visual identification.

 

Supervised by Paul Paper.

Paul Paper is a curator, artist and researcher working at the intersection between technology and various practices of image-making. He co-curated This is It/Now (2015) – the first art exhibition that took place on Snapchat.

He is also the editor of Too Good to be Photographed (Lugemik, 2017) – a publication exploring the intricate relationship between photography and failure through the works of 47 artists. Paul’s experimental photography books are held in various collections including MoMA, MACBA and Met Museum libraries, Design Museum Denmark, Clark Art Institute, Oslo National Academy of the Arts and others.

He is currently editing an upcoming issue of Fotografija magazine, dedicated to exploring how the traditional boundaries of photography are being challenged by AI-related technologies.

 

PRELIMINARY TIMETABLE

Thursday, 16 August

  • 10.00 – 11.30 Lecture 1
  • 11.30 – 12.00 Coffee break
  • 12.00 – 13.30 Lecture 2
  • 13.30 – 14.40 Lunch break
  • 14.50 – 17.00 Seminar & Discussion session

 

Friday, 16 August

  • 10.00 – 11.30 Lecture 3
  • 11.30 – 12.00 Coffee break
  • 12.00 – 13.30 Lecture 4 and/or Seminar
  • 13.30 – 14.40 Lunch break
  • 14.50 – 17.00 Feedback session

Dates:  16-17 August 2018

Volume: 12 hours + 14 independent work hours, 1 ECTS

Location: Room N-307, Nova house, Tallinn University campus, Narva mnt 27, Tallinn, Estonia

Cost: 290 €

Limited places still available.

Curriculum classification (ISCED): Arts and humanities, interdisciplinary programmes

Register HERE

Information: summeracademy@artun.ee / +372 5919 9496

Postitas Kristiina Krabi — Püsilink

Summer Academy: Short Photography and Image-Making Course

Neljapäev 16 august, 2018 — Reede 17 august, 2018

1_esther_hovers
summer-academy-2018-banners-10
paulpaper_portrait
1_esther_hovers_800x800_acf_cropped
1_esther_hovers_800x800_acf_cropped_600x300_acf_cropped

Focus on Visual Recognition and AI-related Technologies 

This short course will explore how visual recognition and AI-related technologies are changing the discourse of photography, challenging the traditional boundaries of the medium. Empowered by machine learning, visual recognition systems are entering the sphere of everyday life. From student dorms equipped with facial recognition in China to privately-owned surveillance systems in the US and UK, the technology is being rapidly deployed in a global rise of biometrics. What this transformation – and the resultant streams of endless machine-made images – offers is some innovative ways to think about the practice of image-making.

The course will provide students with the historical background of facial recognition and an opportunity to test and discuss some of the new technological features, as well as ask why and in what ways do these developments matter? Specific attention will be given to some of the problematic aspects of biometric surveillance and various ways artists are using new systems to produce meanings that challenge the dominant political discourse.

This course is meant for photography and visual arts students and those interested in the current technological developments in image-making, as well as their political, social and cultural implications.

Learning outcomes. The learner is:

  • able to critically comprehend a range of issues relating to technological, social and political aspects of visual recognition and artificial intelligence;
  • aware of the complex relationships between machine seeing and broader cultural, political and economic context as well as the history of 19th century facial recognition discourse;
  • familiar with some of the socially contentious aspects of biometric surveillance and prejudices in-built in the current systems of facial recognition.

Assessment: the course ends with written essay (pass-fail evaluation).

 

Topics to be discussed:

– Visual recognition technology, apps and programmes using it and current development.

– Politics of (technological) vision and machine seeing.

– The historical context of 19th century facial recognition discourse, as well as current research.

– The idea of pre-crime prevention and problematic aspects of biometric surveillance: prejudices in-built in the current systems of facial recognition and the “right to remain anonymous”.

– Artistic series that use – and comment on – current technology and ways of resisting visual identification.

 

Supervised by Paul Paper.

Paul Paper is a curator, artist and researcher working at the intersection between technology and various practices of image-making. He co-curated This is It/Now (2015) – the first art exhibition that took place on Snapchat.

He is also the editor of Too Good to be Photographed (Lugemik, 2017) – a publication exploring the intricate relationship between photography and failure through the works of 47 artists. Paul’s experimental photography books are held in various collections including MoMA, MACBA and Met Museum libraries, Design Museum Denmark, Clark Art Institute, Oslo National Academy of the Arts and others.

He is currently editing an upcoming issue of Fotografija magazine, dedicated to exploring how the traditional boundaries of photography are being challenged by AI-related technologies.

 

PRELIMINARY TIMETABLE

Thursday, 16 August

  • 10.00 – 11.30 Lecture 1
  • 11.30 – 12.00 Coffee break
  • 12.00 – 13.30 Lecture 2
  • 13.30 – 14.40 Lunch break
  • 14.50 – 17.00 Seminar & Discussion session

 

Friday, 16 August

  • 10.00 – 11.30 Lecture 3
  • 11.30 – 12.00 Coffee break
  • 12.00 – 13.30 Lecture 4 and/or Seminar
  • 13.30 – 14.40 Lunch break
  • 14.50 – 17.00 Feedback session

Dates:  16-17 August 2018

Volume: 12 hours + 14 independent work hours, 1 ECTS

Location: Room N-307, Nova house, Tallinn University campus, Narva mnt 27, Tallinn, Estonia

Cost: 290 €

Limited places still available.

Curriculum classification (ISCED): Arts and humanities, interdisciplinary programmes

Register HERE

Information: summeracademy@artun.ee / +372 5919 9496

Postitas Kristiina Krabi — Püsilink

16.08.2018 — 18.08.2018

Summer Academy: How to Develop User Experience (UX) as a Key Component of Branding

jaanus-sakkis-ux
arts-build-close-up-273230(2)
arts-build-close-up-2732302_800x800_acf_cropped
arts-build-close-up-2732302_600x300_acf_cropped

The course is aimed at graphic/web designers with 2+ years experience (page layout, colour, typography, visual communication). Course is in English.

In this course, we will focus on brand-building in the context of the user experience (UX). If you look at the most popular brands in the digital field – Instagram, Uber, Dropbox etc – they are all built on a user experience design.

“Today, a brand is the holistic sum of customers’ experiences, composed of visual, tonal and behavioral brand components, many of which are shaped by interaction design.” (Kate Kaplan /Nielsen Norman Group)

Great designers justify every decision in their design process in the interests of the best possible final product. If you need to justify your ideas and methods, you need to know the answers or solutions and that requires challenging yourself and asking the right questions. Our main topic will be understanding the user – what the user sees and how they feel when interacting with your product or service. How to make yourself as visual as possible? How to see these blind spots? These are places where we can lose our customers because we can’t understand why they don’t see how things are working.

We will also talk about how to ask questions. Questions are the main tools for the designers. If we don’t collect any data from our users, we make assumptions about what they like and want. When we make those assumptions, we begin to design for ourselves, not our users. We shouldn’t forget we are not our users.

In our lecture, we will talk about how UX is the future of branding. We’ll start from the beginning and talk about the main principles and differences in branding and UX.

*As designers, we know both user experience and branding are fighting a common enemy – people are confusing it with the visual elements alone. People might say they’re building a brand but they’re actually working on a logo design. As famously put by Marty Neumeier: “The brand isn’t what you say it is, it’s what they say it is.”

Learning outcomes. The learner:

  • Knows history and background of UX and UX fundamentals;
  • Knows how to sketch smarter – wireframes and prototypes;
  • Has basic overview of the visual design principles;
  • Knows the idea behind of branding;
  • Knows how to be more rational related to the value propositions;
  • Knows some principles how to take “You” out of the user;
  • Has basic understanding of the different UX tools.

Assessment: the course ends with design concept presentation (pass-fail evaluation).

During this 3-day session, you will learn:

  • History and background of UX
  • Introduction to the UX Fundamentals
  • Learn to sketch smarter – wireframes and prototypes
  • Visual design principles
  • How to take “You” out of the user
  • How to make your content make sense
  • Watching users – listen and observe
  • Understand the true idea of branding and why people buy brands
  • Define a real value of your product
  • Real-world tips and tricks
  • A clear understanding of the principles and benefits of good UX and how to apply it to your design.

Supervisor: Jaanus Sakkis has been a member of Estonian Association of Designers for 9 years. In that time he has consulted organizations all over the world in branding, user experience design, graphic design, and in communication! field. His clients have been EstBAN (Estonian Business Angels Network), LeapIN (startup), Lingvist , CCDCOE (NATO Cooperative Cyber Defence Centre of Excellence), Startup Estonia, SEB (bank), Tera Ventures (investment company) and Superangels (investment company). Currently he is a lecturer of user experience design & branding in 3 universities – Estonia Academy of Arts, Estonian Entrepreneurship University of Applied Sciences and Estonian Business School.

https://www.linkedin.com/in/sakkis/

 

Dates: 16–18 August 2018

Location: Estonian Centre of Architecture, Põhja pst 27a, Tallinn, Estonia

Volume: 18 hours + 12 independent work hours, 1 ECTS

Cost: 490 €. Price includes breakfasts, lunches, refreshments throughout, course materials, certificate of completion.

Curriculum classification (ISCED): Audio-visual techniques and media production

In addition to the general required materials, candidates are expected to submit a letter of motivation explaining why they are applying and what is their experience with User Experience and Branding so far (max A4).

Participants are expected to bring their own sketchbooks, markers and laptops.

Register HERE

Information: summeracademy@artun.ee / +372 5919 9496

Postitas Kristiina Krabi — Püsilink

Summer Academy: How to Develop User Experience (UX) as a Key Component of Branding

Neljapäev 16 august, 2018 — Laupäev 18 august, 2018

jaanus-sakkis-ux
arts-build-close-up-273230(2)
arts-build-close-up-2732302_800x800_acf_cropped
arts-build-close-up-2732302_600x300_acf_cropped

The course is aimed at graphic/web designers with 2+ years experience (page layout, colour, typography, visual communication). Course is in English.

In this course, we will focus on brand-building in the context of the user experience (UX). If you look at the most popular brands in the digital field – Instagram, Uber, Dropbox etc – they are all built on a user experience design.

“Today, a brand is the holistic sum of customers’ experiences, composed of visual, tonal and behavioral brand components, many of which are shaped by interaction design.” (Kate Kaplan /Nielsen Norman Group)

Great designers justify every decision in their design process in the interests of the best possible final product. If you need to justify your ideas and methods, you need to know the answers or solutions and that requires challenging yourself and asking the right questions. Our main topic will be understanding the user – what the user sees and how they feel when interacting with your product or service. How to make yourself as visual as possible? How to see these blind spots? These are places where we can lose our customers because we can’t understand why they don’t see how things are working.

We will also talk about how to ask questions. Questions are the main tools for the designers. If we don’t collect any data from our users, we make assumptions about what they like and want. When we make those assumptions, we begin to design for ourselves, not our users. We shouldn’t forget we are not our users.

In our lecture, we will talk about how UX is the future of branding. We’ll start from the beginning and talk about the main principles and differences in branding and UX.

*As designers, we know both user experience and branding are fighting a common enemy – people are confusing it with the visual elements alone. People might say they’re building a brand but they’re actually working on a logo design. As famously put by Marty Neumeier: “The brand isn’t what you say it is, it’s what they say it is.”

Learning outcomes. The learner:

  • Knows history and background of UX and UX fundamentals;
  • Knows how to sketch smarter – wireframes and prototypes;
  • Has basic overview of the visual design principles;
  • Knows the idea behind of branding;
  • Knows how to be more rational related to the value propositions;
  • Knows some principles how to take “You” out of the user;
  • Has basic understanding of the different UX tools.

Assessment: the course ends with design concept presentation (pass-fail evaluation).

During this 3-day session, you will learn:

  • History and background of UX
  • Introduction to the UX Fundamentals
  • Learn to sketch smarter – wireframes and prototypes
  • Visual design principles
  • How to take “You” out of the user
  • How to make your content make sense
  • Watching users – listen and observe
  • Understand the true idea of branding and why people buy brands
  • Define a real value of your product
  • Real-world tips and tricks
  • A clear understanding of the principles and benefits of good UX and how to apply it to your design.

Supervisor: Jaanus Sakkis has been a member of Estonian Association of Designers for 9 years. In that time he has consulted organizations all over the world in branding, user experience design, graphic design, and in communication! field. His clients have been EstBAN (Estonian Business Angels Network), LeapIN (startup), Lingvist , CCDCOE (NATO Cooperative Cyber Defence Centre of Excellence), Startup Estonia, SEB (bank), Tera Ventures (investment company) and Superangels (investment company). Currently he is a lecturer of user experience design & branding in 3 universities – Estonia Academy of Arts, Estonian Entrepreneurship University of Applied Sciences and Estonian Business School.

https://www.linkedin.com/in/sakkis/

 

Dates: 16–18 August 2018

Location: Estonian Centre of Architecture, Põhja pst 27a, Tallinn, Estonia

Volume: 18 hours + 12 independent work hours, 1 ECTS

Cost: 490 €. Price includes breakfasts, lunches, refreshments throughout, course materials, certificate of completion.

Curriculum classification (ISCED): Audio-visual techniques and media production

In addition to the general required materials, candidates are expected to submit a letter of motivation explaining why they are applying and what is their experience with User Experience and Branding so far (max A4).

Participants are expected to bring their own sketchbooks, markers and laptops.

Register HERE

Information: summeracademy@artun.ee / +372 5919 9496

Postitas Kristiina Krabi — Püsilink

28.06.2018 — 30.06.2018

Eksperimentaalne rauasulatus Sõrul

rauasulatus_800x800_acf_cropped_800x800_acf_cropped
rauasulatus_600x300_acf_cropped_600x300_acf_cropped

Eesti Kunstiakadeemia ehte- ja sepakunsti osakonna poolt korraldatud eksperimentaalne rauasulatuse töötuba.

Töötoa käigus toimub praktiline rauasulatuse eksperiment, mille raames uurime kohalikust soorauamaagist sepistatava raua sulatamise võimalikkust.

Muinas- ja keskajal toimus tänase Eesti territooriumil ulatuslik rauasulatuspraktika, milleks kasutati kohalikku soorauamaaki. Töötoas taaselustatakse see praktika eksperimentaalses ja uurimuslikus korras.

Kursuse raames toimub:
soorauamaagiga tutvumine, rauasulatusahju ehitamine, rauamaagi rikastamine ja rauasulatus. Rauasulatuse käigus saadud materjali sepistamine.

Kogu tegevus leiab aset Hiiumaal, maalilises Sõru kordonis, Sõru sadama vahetus läheduses.

Soovituslik materjal: Jüri Peets „The power of iron“ Tallinn 2003, ISBN 9985-50-362-7

Kursuse läbinu tunneb soorauamaagist rauasulatamise tehnoloogiat.

Kursus lõppeb arvestusega, mille sisuks on grupitööna valminud materjali ülevaatus. Arvestuse läbinule väljastataske täeinduskoolituse tunnistus.

Juhendaja Götz Breitenucher on on Saksa juurtega Rootsis elav terariistade ja muinasmetallurgia ekspert. https://gotzironworks.wordpress.com/

Toimumise aeg: 28.– 30. juuni 2018, kogunemine 27. juuni õhtul Sõru kordonis. Kursus lõpeb 30.06 õhtul samas kohas.

Koht: Hiiumaa, Sõru kordon

Maht: 36 akadeemilist tundi kontaktõpet / 3 EAP

Hind: 180 eurot (sisaldab ööbimist ja toitlustamist. Kõige toimimiseks tuleb panustada oma kätega. Kala tuleb merest.)

Registreerumine vormi kaudu SIIT

Õppekavarühm: moe-, sise- ja tööstusdisain

Info ja registreerimine: koolitus@artun.ee, 626 7327

Postitas Kristiina Krabi — Püsilink

Eksperimentaalne rauasulatus Sõrul

Neljapäev 28 juuni, 2018 — Laupäev 30 juuni, 2018

rauasulatus_800x800_acf_cropped_800x800_acf_cropped
rauasulatus_600x300_acf_cropped_600x300_acf_cropped

Eesti Kunstiakadeemia ehte- ja sepakunsti osakonna poolt korraldatud eksperimentaalne rauasulatuse töötuba.

Töötoa käigus toimub praktiline rauasulatuse eksperiment, mille raames uurime kohalikust soorauamaagist sepistatava raua sulatamise võimalikkust.

Muinas- ja keskajal toimus tänase Eesti territooriumil ulatuslik rauasulatuspraktika, milleks kasutati kohalikku soorauamaaki. Töötoas taaselustatakse see praktika eksperimentaalses ja uurimuslikus korras.

Kursuse raames toimub:
soorauamaagiga tutvumine, rauasulatusahju ehitamine, rauamaagi rikastamine ja rauasulatus. Rauasulatuse käigus saadud materjali sepistamine.

Kogu tegevus leiab aset Hiiumaal, maalilises Sõru kordonis, Sõru sadama vahetus läheduses.

Soovituslik materjal: Jüri Peets „The power of iron“ Tallinn 2003, ISBN 9985-50-362-7

Kursuse läbinu tunneb soorauamaagist rauasulatamise tehnoloogiat.

Kursus lõppeb arvestusega, mille sisuks on grupitööna valminud materjali ülevaatus. Arvestuse läbinule väljastataske täeinduskoolituse tunnistus.

Juhendaja Götz Breitenucher on on Saksa juurtega Rootsis elav terariistade ja muinasmetallurgia ekspert. https://gotzironworks.wordpress.com/

Toimumise aeg: 28.– 30. juuni 2018, kogunemine 27. juuni õhtul Sõru kordonis. Kursus lõpeb 30.06 õhtul samas kohas.

Koht: Hiiumaa, Sõru kordon

Maht: 36 akadeemilist tundi kontaktõpet / 3 EAP

Hind: 180 eurot (sisaldab ööbimist ja toitlustamist. Kõige toimimiseks tuleb panustada oma kätega. Kala tuleb merest.)

Registreerumine vormi kaudu SIIT

Õppekavarühm: moe-, sise- ja tööstusdisain

Info ja registreerimine: koolitus@artun.ee, 626 7327

Postitas Kristiina Krabi — Püsilink

19.05.2018

Joonistamine Kalamaja Päevadel. Ehitamine paberiruumis

boogie
boogie_800x800_acf_cropped
boogie_600x300_acf_cropped

Leiame kompositsioone väikesel ja suurel skaalal, kogume kokku endale meelepäraseid objekte ja elemente ning ehitame valitu toimivaks tervikuks. Vastavalt ilmale toimub töötuba Kalamaja tänavatel või KAPA Paberipoes. Kõik kursuseks vajalikud materjalid on kohapeal olemas.

Juhendaja Ann Pajuväli on saanud Eesti Kunstiakadeemias graafika alal bakalaureusekraadi (2012) ja magistrikraadi (2017). Tema magistritööd „Pick One Thing, Anything“ tunnustati noore kunstniku preemiaga. Ann on kunstnik, kelle peamine meedium on joonistus. Tema looming on jõudnud grupinäitustele ja tema töid on avaldatud nii kodu- kui ka välismaistes publikatsioonides. Tutvu Anni loominguga http://annpajuvali.tumblr.com

Aeg: 19. mail kell 11 – 13.15
Koht: Kogunemine KAPA Paberipoes, Kotzebue 7.

https://kalamajapaberipood.ee

Maht: 3 akadeemilist tundi

Hind: 10 eurot (sisaldab vajalikke materjale)

Õppekavarühm: kujutav kunst ja kunstiteadus

Registreeru SIIN

Info: koolitus@artun.ee, 626 7327

Postitas Pirje Kovatomas — Püsilink

Joonistamine Kalamaja Päevadel. Ehitamine paberiruumis

Laupäev 19 mai, 2018

boogie
boogie_800x800_acf_cropped
boogie_600x300_acf_cropped

Leiame kompositsioone väikesel ja suurel skaalal, kogume kokku endale meelepäraseid objekte ja elemente ning ehitame valitu toimivaks tervikuks. Vastavalt ilmale toimub töötuba Kalamaja tänavatel või KAPA Paberipoes. Kõik kursuseks vajalikud materjalid on kohapeal olemas.

Juhendaja Ann Pajuväli on saanud Eesti Kunstiakadeemias graafika alal bakalaureusekraadi (2012) ja magistrikraadi (2017). Tema magistritööd „Pick One Thing, Anything“ tunnustati noore kunstniku preemiaga. Ann on kunstnik, kelle peamine meedium on joonistus. Tema looming on jõudnud grupinäitustele ja tema töid on avaldatud nii kodu- kui ka välismaistes publikatsioonides. Tutvu Anni loominguga http://annpajuvali.tumblr.com

Aeg: 19. mail kell 11 – 13.15
Koht: Kogunemine KAPA Paberipoes, Kotzebue 7.

https://kalamajapaberipood.ee

Maht: 3 akadeemilist tundi

Hind: 10 eurot (sisaldab vajalikke materjale)

Õppekavarühm: kujutav kunst ja kunstiteadus

Registreeru SIIN

Info: koolitus@artun.ee, 626 7327

Postitas Pirje Kovatomas — Püsilink

19.05.2018

Joonistamine Kalamaja Päevadel. Kontrolli tõmmet!

visandamine
visandamine_800x800_acf_cropped
visandamine_600x300_acf_cropped

Kontrolli tõmmet!
Lühikursusel visandame oma vaateväljast vaid seda, mis meid tõmbab joonistama – olgu see detail inimesest, ruuminurk või tänava üldvaade. Ühtlasi õpime ka mitte joonistama seda, mis meid niipalju hetkel ei huvita ning avastama oma kalduvusi ümbritseva vaatlemisel ja kujutamisel. Osalejad saavad end paigutada üksteise vaatevälja, et leida vaatlusmaterjali.

(Lisaks uurime ja joonistame AA töötajaid ning anname neile omakorda võimaluse oma oskusi täiendada kursusel osalejate kujutamisel.)

Kõik kursuseks vajalikud materjalid on kohapeal olemas.

Juhendaja Allan Kukk on lõpetanud Eesti Kunstiakadeemia graafikaeriala magistriõppe, ta on graafik ja graafiline disainer.

NB! Allan valiti 2016. aastal EKA avatud akadeemia aasta koolitajaks.

Aeg: 19. mail kell 13.15 – 15.30
Koht: Kogunemine KAPA Paberipoes, Kotzebue 7. Vastavalt ilmale toimub töötuba Kalamaja tänavatel või KAPA Paberipoes.

https://kalamajapaberipood.ee

Maht: 3 akadeemilist tundi

Hind: 10 eurot (sisaldab vajalikke materjale)

Õppekavarühm: kujutav kunst ja kunstiteadus

Registreeru SIIN

Info: koolitus@artun.ee, 626 7327

 

Postitas Pirje Kovatomas — Püsilink

Joonistamine Kalamaja Päevadel. Kontrolli tõmmet!

Laupäev 19 mai, 2018

visandamine
visandamine_800x800_acf_cropped
visandamine_600x300_acf_cropped

Kontrolli tõmmet!
Lühikursusel visandame oma vaateväljast vaid seda, mis meid tõmbab joonistama – olgu see detail inimesest, ruuminurk või tänava üldvaade. Ühtlasi õpime ka mitte joonistama seda, mis meid niipalju hetkel ei huvita ning avastama oma kalduvusi ümbritseva vaatlemisel ja kujutamisel. Osalejad saavad end paigutada üksteise vaatevälja, et leida vaatlusmaterjali.

(Lisaks uurime ja joonistame AA töötajaid ning anname neile omakorda võimaluse oma oskusi täiendada kursusel osalejate kujutamisel.)

Kõik kursuseks vajalikud materjalid on kohapeal olemas.

Juhendaja Allan Kukk on lõpetanud Eesti Kunstiakadeemia graafikaeriala magistriõppe, ta on graafik ja graafiline disainer.

NB! Allan valiti 2016. aastal EKA avatud akadeemia aasta koolitajaks.

Aeg: 19. mail kell 13.15 – 15.30
Koht: Kogunemine KAPA Paberipoes, Kotzebue 7. Vastavalt ilmale toimub töötuba Kalamaja tänavatel või KAPA Paberipoes.

https://kalamajapaberipood.ee

Maht: 3 akadeemilist tundi

Hind: 10 eurot (sisaldab vajalikke materjale)

Õppekavarühm: kujutav kunst ja kunstiteadus

Registreeru SIIN

Info: koolitus@artun.ee, 626 7327

 

Postitas Pirje Kovatomas — Püsilink

01.10.2018 — 15.12.2018

EKA eelakadeemia sügiskursus

lyza jarvis4
_MG_4004
MG_4004_800x800_acf_cropped
MG_4004_600x300_acf_cropped

EKA EELAKADEEMIA „Enne tee ja siis mõtle“

Sügissemestril algav eelakadeemia on mõeldud neile, kes huvituvad EKAs õppimisest. Sügissemestril keskendume vabadele kunstidele ja katsetamisele. Eelakadeemia toimub EKA uues õppehoones!

Me ei oota mitte geniaalsete ideedega õppijaid, vaid alustame algusest. Käsitleme erinevaid väljendusvahendeid ja visuaalse keele algelemente. Maali, joonistamise, kompositsiooni ja skulptuuri õppeaineid läbides on võimalus proovida mitmesuguseid kujutamisvõimalusi nii teoreetiliselt kui ka praktiliselt. Pideva praktikaga arendame katsetamisjulgust. Koostöös õppejõududega kujundab õppija oma individuaalset pildikeelt, milles võib ta edaspidi juba ise oma tööde kaudu „kõnelema“ hakata.

Programm pakub üldist ettevalmistust ja kunstipraktikaid, mis lähtuvad nüüdiskunsti tegevusväljal toimuvast.

Sügissemester eelakadeemias on eksperimenteeriv ja avastav, tutvustab väljendusvahendite võimalusi ning jätkub kevadel. Loe kevadsemestri kohta SIIT.

 

ÕPIVÄLJUNDID

Kursuse tulemusel õppija

  • omab ülevaadet erinevatest kunstilistest väljendusvahenditest joonistamise, maalimise ja skulptuuri/installatsiooni alal,
  • tunneb elementaarseid kunstnikutööks vajalikke materjale ja on saanud kogemuse enda valitud tehnikate kasutamisel,
  • tunneb peamisi klassikalisi kompositsioonireegleid ja suudab neid vajaduse korral oma töödes rakendada.

Kursus lõpeb arvestusega, kus osalejad esitlevad oma valminud töid. Arvestuse läbinutele väljastatakse EKA täienduskoolituse tunnistus.

Õpingute alustamise tingimused: oodatud on huvilised alates 16. eluaastast, vanuse ülempiiri ei ole

 

Vabade kunstide eelakadeemia sügissemestri kursused (võimalik osaleda ka eraldi kursustel):

  1. Joonistamine (15 akadeemilist tundi). Juhendab Ann Pajuväli, pühapäeviti Lilli-Krõõt Repnau
  2. Maalimine (15 at). Juhendab Saskia Järve
  3. Kompositsioon (12 at). Juhendab Mihkel Ilus, pühapäeviti Maria Sidljarevitš
  4. Skulptuur ja installatsioon (15 at). Juhendab Edith Karlson, laupäeviti ja pühapäeviti Sten Saarits

HINDAMINE (4 at). Osalevad kõik juhendajad

 

MAHT, AEG JA MAKSUMUS

Maht: 3 EAP, sellest 60 akadeemilist tundi lähiõppes 2018. a oktoobri algusest detsembri keskpaigani

Aeg: kaks korda nädalas õhtuti kl 18–20.15 või laupäeviti kl 10–17.00.

  • Esimene grupp esmaspäeval ja kolmapäeval kl 18–20.15.
  • Teine grupp laupäeviti kl 10–17 (eelistatud on Tallinnast väljaspool õppijad).
  • Kolmas grupp pühapäeviti kl 10–17 (juhendavad Lilli-Krõõt Repnau, Maria Sidljarevitš, Saskia Järve ja Sten Saarits)

Maksumus: 280 eurot. Võimalik tasuda kolme osamaksena (130 eurot, 75 eurot, 75 eurot). Alla 21aastastele on maksumus 180 eurot, mis on samuti võimalik tasuda kolme osamaksena (à 60 eurot)

Võimalik on valida ka üksikkursusi hinnaga 70 eurot (alla 21aastasel 50 eurot) kursus

Koht: Põhja pst 7, Tallinn

Koordinaator: Hanna Ental, hanna.ental@artun.ee

Eelakadeemia algab oktoobri alguses ja lõpeb detsembri keskel hindamisega.

 

ÕPPEKAVARÜHM

Kujutav kunst ja kunstiteadus

 

REGISTREERUMINE kursusele on lõppenud.

 

JUHENDAJAD (võib muutuda)

Mihkel Ilus on kunstnik ja EKA maaliosakoona meister ja külalisassistent. Ta lõpetas 2015. aastal Eesti Kunstiakadeemia kunstide magistriõppe.  Viimastel aastatel on Mihkel teinud aktiivselt isikunäitusi, osalenud mahukatel ühisnäitustel ning tegelenud ka mitmete etenduskunsti projektidega. Ta pälvis 2015. a oma magistritööga “Väljalaske tööruum” TASE15 lõpetaja suure preemia laureaadi tiitli ning 2012. a Eduard Wiiralti stipendiumi.
http://mihkelilus.com/

Ann Pajuväli on graafik. Ann on omandanud bakalaureuse- (2012) ja magistrikraadi (2017) Eesti Kunstiakadeemias graafika erialal. Anni looming on jõudnud mitmetele grupinäitustele ning leidnud kajastust nii eesti- kui ka välismaistes väljaannetes. Viimased aastad on Pajuväli huvitunud koomiksikultuurist ja selle avaramast ning abstraktsemast käsitlusest.
http://annpajuvali.tumblr.com

Saskia Järve on Eesti kunstnik, kes on omandanud 2009. aastal Eesti Kunstiakadeemias maalikunsti erialal magistrikraadi. Sellest ajast alates õpetab ta EKAs ja kunstikoolis DAK Stuudio. Näitustel esineb Saskia oma loominguga alates aastast 2005. Enamasti figuratiivse maalijana käsitleb ta igapäevaelu sündmusi, keskendudes inimloomuse keerukusele ja psühholoogiale. Tema loomingus segunevad kaadrid isiklikust arhiivist rahvasuus ja popkultuuris levivate kujundite ja lugudega. Saskia töid on eksponeeritud Eestis, Kanadas, Inglismaal, Itaalias, Saksamaal, Soomes, Venemaal, Lätis ja Leedus. Hiljutisi näituseid: „Mälu kaob II“, Tallinna Linnagalerii, Tallinn (2017); „Mälu kaob“, Toompea lossi kunstisaal, Tallinn (2016); „VIGA“, Leydeni galerii, London (2015). Lisateave: www.saskiajarve.com

Edith Karlson on Eesti kunstnik, kes on lõpetanud 2008. aastal Eesti Kunstiakadeemia installatsiooni ja skulptuuri magistriõppe. Peale magistriõpingute lõppu on juhendanud Eesti Kunstiakadeemias oma eriala kursuseid. Oma installatiivsetes skulptuurides kujutab ta peaasjalikult loomi ja inimesi. Tema peamised näitused on olnud üleval Eestis, aga ka Leipzigis, Londonis, Veneetsia biennaalil jm. Vaata ka ERRi arhiivist saadet „Meie aja kunst: Edith Karlson“. Aastal 2006 võitis Karlson EKA noore kunstniku preemia ning 2015. aastal Köler Prize’i publikupreemia.

Täiendav info: koolitus@artun.ee, 5919 9496

 

Postitas Kristiina Krabi — Püsilink

EKA eelakadeemia sügiskursus

Esmaspäev 01 oktoober, 2018 — Laupäev 15 detsember, 2018

lyza jarvis4
_MG_4004
MG_4004_800x800_acf_cropped
MG_4004_600x300_acf_cropped

EKA EELAKADEEMIA „Enne tee ja siis mõtle“

Sügissemestril algav eelakadeemia on mõeldud neile, kes huvituvad EKAs õppimisest. Sügissemestril keskendume vabadele kunstidele ja katsetamisele. Eelakadeemia toimub EKA uues õppehoones!

Me ei oota mitte geniaalsete ideedega õppijaid, vaid alustame algusest. Käsitleme erinevaid väljendusvahendeid ja visuaalse keele algelemente. Maali, joonistamise, kompositsiooni ja skulptuuri õppeaineid läbides on võimalus proovida mitmesuguseid kujutamisvõimalusi nii teoreetiliselt kui ka praktiliselt. Pideva praktikaga arendame katsetamisjulgust. Koostöös õppejõududega kujundab õppija oma individuaalset pildikeelt, milles võib ta edaspidi juba ise oma tööde kaudu „kõnelema“ hakata.

Programm pakub üldist ettevalmistust ja kunstipraktikaid, mis lähtuvad nüüdiskunsti tegevusväljal toimuvast.

Sügissemester eelakadeemias on eksperimenteeriv ja avastav, tutvustab väljendusvahendite võimalusi ning jätkub kevadel. Loe kevadsemestri kohta SIIT.

 

ÕPIVÄLJUNDID

Kursuse tulemusel õppija

  • omab ülevaadet erinevatest kunstilistest väljendusvahenditest joonistamise, maalimise ja skulptuuri/installatsiooni alal,
  • tunneb elementaarseid kunstnikutööks vajalikke materjale ja on saanud kogemuse enda valitud tehnikate kasutamisel,
  • tunneb peamisi klassikalisi kompositsioonireegleid ja suudab neid vajaduse korral oma töödes rakendada.

Kursus lõpeb arvestusega, kus osalejad esitlevad oma valminud töid. Arvestuse läbinutele väljastatakse EKA täienduskoolituse tunnistus.

Õpingute alustamise tingimused: oodatud on huvilised alates 16. eluaastast, vanuse ülempiiri ei ole

 

Vabade kunstide eelakadeemia sügissemestri kursused (võimalik osaleda ka eraldi kursustel):

  1. Joonistamine (15 akadeemilist tundi). Juhendab Ann Pajuväli, pühapäeviti Lilli-Krõõt Repnau
  2. Maalimine (15 at). Juhendab Saskia Järve
  3. Kompositsioon (12 at). Juhendab Mihkel Ilus, pühapäeviti Maria Sidljarevitš
  4. Skulptuur ja installatsioon (15 at). Juhendab Edith Karlson, laupäeviti ja pühapäeviti Sten Saarits

HINDAMINE (4 at). Osalevad kõik juhendajad

 

MAHT, AEG JA MAKSUMUS

Maht: 3 EAP, sellest 60 akadeemilist tundi lähiõppes 2018. a oktoobri algusest detsembri keskpaigani

Aeg: kaks korda nädalas õhtuti kl 18–20.15 või laupäeviti kl 10–17.00.

  • Esimene grupp esmaspäeval ja kolmapäeval kl 18–20.15.
  • Teine grupp laupäeviti kl 10–17 (eelistatud on Tallinnast väljaspool õppijad).
  • Kolmas grupp pühapäeviti kl 10–17 (juhendavad Lilli-Krõõt Repnau, Maria Sidljarevitš, Saskia Järve ja Sten Saarits)

Maksumus: 280 eurot. Võimalik tasuda kolme osamaksena (130 eurot, 75 eurot, 75 eurot). Alla 21aastastele on maksumus 180 eurot, mis on samuti võimalik tasuda kolme osamaksena (à 60 eurot)

Võimalik on valida ka üksikkursusi hinnaga 70 eurot (alla 21aastasel 50 eurot) kursus

Koht: Põhja pst 7, Tallinn

Koordinaator: Hanna Ental, hanna.ental@artun.ee

Eelakadeemia algab oktoobri alguses ja lõpeb detsembri keskel hindamisega.

 

ÕPPEKAVARÜHM

Kujutav kunst ja kunstiteadus

 

REGISTREERUMINE kursusele on lõppenud.

 

JUHENDAJAD (võib muutuda)

Mihkel Ilus on kunstnik ja EKA maaliosakoona meister ja külalisassistent. Ta lõpetas 2015. aastal Eesti Kunstiakadeemia kunstide magistriõppe.  Viimastel aastatel on Mihkel teinud aktiivselt isikunäitusi, osalenud mahukatel ühisnäitustel ning tegelenud ka mitmete etenduskunsti projektidega. Ta pälvis 2015. a oma magistritööga “Väljalaske tööruum” TASE15 lõpetaja suure preemia laureaadi tiitli ning 2012. a Eduard Wiiralti stipendiumi.
http://mihkelilus.com/

Ann Pajuväli on graafik. Ann on omandanud bakalaureuse- (2012) ja magistrikraadi (2017) Eesti Kunstiakadeemias graafika erialal. Anni looming on jõudnud mitmetele grupinäitustele ning leidnud kajastust nii eesti- kui ka välismaistes väljaannetes. Viimased aastad on Pajuväli huvitunud koomiksikultuurist ja selle avaramast ning abstraktsemast käsitlusest.
http://annpajuvali.tumblr.com

Saskia Järve on Eesti kunstnik, kes on omandanud 2009. aastal Eesti Kunstiakadeemias maalikunsti erialal magistrikraadi. Sellest ajast alates õpetab ta EKAs ja kunstikoolis DAK Stuudio. Näitustel esineb Saskia oma loominguga alates aastast 2005. Enamasti figuratiivse maalijana käsitleb ta igapäevaelu sündmusi, keskendudes inimloomuse keerukusele ja psühholoogiale. Tema loomingus segunevad kaadrid isiklikust arhiivist rahvasuus ja popkultuuris levivate kujundite ja lugudega. Saskia töid on eksponeeritud Eestis, Kanadas, Inglismaal, Itaalias, Saksamaal, Soomes, Venemaal, Lätis ja Leedus. Hiljutisi näituseid: „Mälu kaob II“, Tallinna Linnagalerii, Tallinn (2017); „Mälu kaob“, Toompea lossi kunstisaal, Tallinn (2016); „VIGA“, Leydeni galerii, London (2015). Lisateave: www.saskiajarve.com

Edith Karlson on Eesti kunstnik, kes on lõpetanud 2008. aastal Eesti Kunstiakadeemia installatsiooni ja skulptuuri magistriõppe. Peale magistriõpingute lõppu on juhendanud Eesti Kunstiakadeemias oma eriala kursuseid. Oma installatiivsetes skulptuurides kujutab ta peaasjalikult loomi ja inimesi. Tema peamised näitused on olnud üleval Eestis, aga ka Leipzigis, Londonis, Veneetsia biennaalil jm. Vaata ka ERRi arhiivist saadet „Meie aja kunst: Edith Karlson“. Aastal 2006 võitis Karlson EKA noore kunstniku preemia ning 2015. aastal Köler Prize’i publikupreemia.

Täiendav info: koolitus@artun.ee, 5919 9496

 

Postitas Kristiina Krabi — Püsilink

06.09.2018 — 16.05.2019

Maalikunsti A, B, C, . . . ja Z

khara-woods-80967-unsplash
khara-woods-80967-unsplash_800x800_acf_cropped
khara-woods-80967-unsplash_600x300_acf_cropped

NB! Grupp on täitunud

Kursusel toetatakse osaleja eksperimentaalse visuaalsuse otsinguid, kogemusmaailma laienemist, teadmiste-oskuste kujunemist maalikunsti alal ning teadliku ja eristuva pildikeele leiutamist. Maalikunst on vahend, et toetada individuaalse visuaalse keele välja töötamist ja selles ladusalt ja isikupäraselt “kõnelemist.” Seda õpitud keelt saab hiljem kasutada ka ükskõik millises muus visuaaltööstuse valdkonnas.

Kursusel “Maalikunsti A, B, C,  . . . ja Z” ei ole õiget ega valet visuaalsust, head ega halba maalikunsti. Tegeletakse eelkõige pildikeele tundlikkuse ja teadlikkuse kasvatamise ning silma ja käe sünergiaga. Õppetöö käigus teadvustab osaleja end juhtivaid impulsse ja saavutab nende pildilise väljenduse üle suurema kontrolli.

Visuaalsuse meeletu kasv infoühiskonna lopsakate väljendusvahendite kaudu on tänapäeva inimese silmad küllastanud. Staatiline ja liikuv, dokumentaalne ja fiktiivne pilt, kõikvõimalikud märgid, logod, tekstitüübid ja mitmekesiste visuaalsete identiteetide paljusus jõuavad hoogustuvas tempos iga päev meieni. See info koguneb inimese silma ja teadvusse ning hakkab seal oma elu elama. Kui me infoühikuid enam teineteisest ei erista, muutub see ühtlaseks vooluks, justkui järjest enam tempot tõstvaks jõeks, mis kipub üle kallaste tõusma. Silma tähelepanelikkus hajub ning lepib olukorraga, väsib ja vajub kinni? Või hakkab vastu ning muutub järjest valivamaks, kriitilisemaks ja (enese)teadlikumaks?

Kaasaegne maalikunst reageerib just sellele olukorrale. Olgugi et seda peetakse vana kooli meediumiks, on läinud uue ja eksperimentaalse visuaalsuse otsingud uuesti õitsele just siin. Iseteadlik silm ei lepi sellega, kui temast üle sõidetakse. Ta rakendab käe – inimliku käe, mis ei taha passiivselt vooluga kaasa minna. Ta tahab ise seda kujundada, selles mängida ja luua, et teadlikult osaleda enese inforuumi loomise protsessis. Tõenäoliselt haarab säärane käsi pintsli järele. See pistetakse mingit tüüpi värviolluse sisse ning käsi hakkab ise vastutama selle eest, kes ta on ja mida ta teeb.

Kuidas eristuda oma piltidega maailmas, kus on ehk liiga palju pilte? Sellele vastamiseks läheb kursus “Maalikunsti A, B, C,  . . . ja Z” tagasi algusesse, kujutamise algelementide juurde. Visuaalse keele nö tähestiku loomise juurde. Selleks, et leiutada oma sõnad ja keel, katsetatakse võimalikult laia visuaalsuse spektrit, alustades algelementidest – alustades A-st.

 

“Maalikunsti A, B, C,  . . . ja Z” koosneb osadest:

A – Kuidas üldse endast märki maha jätta? Kas peab alati pintsliga maalima? Kas seda peab alati paberile või lõuendile tegema? Kuidas mõjuks maal hoopis igapäevasel tarbeesemetel? Piimapakil? Üle värvitud päevakajalisel ajalehel? Eksperimentaalses võtmes katsetatakse erinevaid maalitehnikaid ja vahendeid. Juhendab Mihkel Ilus.

B – Kuidas neid õpitud väljendusvahendeid omavahel seostada? Erinevat tüüpi visuaalsuste omavahelised suhted. Nende suhete abil pildi kaudu “kõnelemine” ja väljendusvahendite eesmärgipärane kasutamine. Neid teemasid avatakse värvusõpetuse, kompositsiooni ja abstraktne maali kaudu. Juhendab Holger Loodus.

C – Mida siis maalida? Kuidas maalida asja? Kuidas maalida keskkonda? Kuidas maalida inimest? Ja kuidas mina suhestun sellega, mida ma kujutan? Kujutav kunst. Juhendab Saskia Järve.

. . . – Mis toimub minu ümber? Mida teised autorid teevad? Miks? Mida on minul neilt õppida? Madli Ehasalu kunstikultuuri kursuse “Kümme autoripositsiooni” raames tomuvad kunstiteaduslikud loengud, arutelud, kunstnike ateljeevisiidid ja näitusekülastused. Juhendab Madli Ehasalu.

Z – Millist visuaalset maailma ma luua tahan? Milline on minu autoripositsioon? Osaleja valib enesele läbitud ainete juhendajate seast individuaalse juhendaja, et teostada oma loominguline projekt ja seda eksponeerida.

 

Kursuse läbinu on omandanud esmased teadmised ja kogemused maalitehnikate võimalustest (akrüül-, akvarell, õlivärviga ja segatehnika), värvusõpetusest ja kompositsioonist ning oskab nendega eksperimenteerida. Samuti saab ta aru käsitsi tehtud teose eripärast, maalikunsti tehnika kui väljendusvahendi tugevatest külgedest, et arendada enese individuaalset pildikeelt. Kursuse lõpuks oskab osaleja koos juhendaja abiga teostada loomingulise ülesandepüstituse ja selle lahendust eksponeerida.

Kursuse läbinule väljastatakse Eesti Kunstiakadeemia täienduskoolituse tunnistus. Õppetöö toimub Eesti Kunstiakadeemia uue õppehoone maalistuudios ja loengusaalis. Juhendajad on professionaalsed kunstnikud, EKA vilistlased ja õppejõud.

Vajalikud materjalid võtab osaleja ise kaasa.

Sihtrühm: maalikunstist huvitatud, kes soovivad teha tutvust visuaalse maailmaga, ennast täiendada või hiljem edasi õppida; inimesed, kelle põhifookus asub teistel visuaalsetel meediumitel, kuid kes tahaksid arendada maali kaudu oma eripärast käekirja ja pildikeelt.

Vaata õppekava

Kursuse toimumise aeg: 6. septembrist 2018 kuni 16. maini 2019 neljapäeviti kl 18–21 ruumis A206 ja esmaspäeviti 28.01., 4.02., 11.02., 18.02., 25.02.2019 ruumis D101

Koht: Kotzebue 1 / Põhja pst 7, Tallinn

Õppeaeg: üks aasta

Maht: 14 EAP / 364 akadeemilist tundi, millest 140 tundi on kontaktõpet (20 tundi auditoorset õpet ja 120 tundi praktilist tööd) ning 224 tundi iseseisvat tööd

Hind: 1150 eurot (võimalik on tasuda kolmes osas)

Registreeru

Õppekava juht: Mart Vainre

Õppekavarühm: kujutav kunst ja kunstiteadus

Täiendav info: koolitus@artun.ee, 5919 9496

Postitas Pirje Kovatomas — Püsilink

Maalikunsti A, B, C, . . . ja Z

Neljapäev 06 september, 2018 — Neljapäev 16 mai, 2019

khara-woods-80967-unsplash
khara-woods-80967-unsplash_800x800_acf_cropped
khara-woods-80967-unsplash_600x300_acf_cropped

NB! Grupp on täitunud

Kursusel toetatakse osaleja eksperimentaalse visuaalsuse otsinguid, kogemusmaailma laienemist, teadmiste-oskuste kujunemist maalikunsti alal ning teadliku ja eristuva pildikeele leiutamist. Maalikunst on vahend, et toetada individuaalse visuaalse keele välja töötamist ja selles ladusalt ja isikupäraselt “kõnelemist.” Seda õpitud keelt saab hiljem kasutada ka ükskõik millises muus visuaaltööstuse valdkonnas.

Kursusel “Maalikunsti A, B, C,  . . . ja Z” ei ole õiget ega valet visuaalsust, head ega halba maalikunsti. Tegeletakse eelkõige pildikeele tundlikkuse ja teadlikkuse kasvatamise ning silma ja käe sünergiaga. Õppetöö käigus teadvustab osaleja end juhtivaid impulsse ja saavutab nende pildilise väljenduse üle suurema kontrolli.

Visuaalsuse meeletu kasv infoühiskonna lopsakate väljendusvahendite kaudu on tänapäeva inimese silmad küllastanud. Staatiline ja liikuv, dokumentaalne ja fiktiivne pilt, kõikvõimalikud märgid, logod, tekstitüübid ja mitmekesiste visuaalsete identiteetide paljusus jõuavad hoogustuvas tempos iga päev meieni. See info koguneb inimese silma ja teadvusse ning hakkab seal oma elu elama. Kui me infoühikuid enam teineteisest ei erista, muutub see ühtlaseks vooluks, justkui järjest enam tempot tõstvaks jõeks, mis kipub üle kallaste tõusma. Silma tähelepanelikkus hajub ning lepib olukorraga, väsib ja vajub kinni? Või hakkab vastu ning muutub järjest valivamaks, kriitilisemaks ja (enese)teadlikumaks?

Kaasaegne maalikunst reageerib just sellele olukorrale. Olgugi et seda peetakse vana kooli meediumiks, on läinud uue ja eksperimentaalse visuaalsuse otsingud uuesti õitsele just siin. Iseteadlik silm ei lepi sellega, kui temast üle sõidetakse. Ta rakendab käe – inimliku käe, mis ei taha passiivselt vooluga kaasa minna. Ta tahab ise seda kujundada, selles mängida ja luua, et teadlikult osaleda enese inforuumi loomise protsessis. Tõenäoliselt haarab säärane käsi pintsli järele. See pistetakse mingit tüüpi värviolluse sisse ning käsi hakkab ise vastutama selle eest, kes ta on ja mida ta teeb.

Kuidas eristuda oma piltidega maailmas, kus on ehk liiga palju pilte? Sellele vastamiseks läheb kursus “Maalikunsti A, B, C,  . . . ja Z” tagasi algusesse, kujutamise algelementide juurde. Visuaalse keele nö tähestiku loomise juurde. Selleks, et leiutada oma sõnad ja keel, katsetatakse võimalikult laia visuaalsuse spektrit, alustades algelementidest – alustades A-st.

 

“Maalikunsti A, B, C,  . . . ja Z” koosneb osadest:

A – Kuidas üldse endast märki maha jätta? Kas peab alati pintsliga maalima? Kas seda peab alati paberile või lõuendile tegema? Kuidas mõjuks maal hoopis igapäevasel tarbeesemetel? Piimapakil? Üle värvitud päevakajalisel ajalehel? Eksperimentaalses võtmes katsetatakse erinevaid maalitehnikaid ja vahendeid. Juhendab Mihkel Ilus.

B – Kuidas neid õpitud väljendusvahendeid omavahel seostada? Erinevat tüüpi visuaalsuste omavahelised suhted. Nende suhete abil pildi kaudu “kõnelemine” ja väljendusvahendite eesmärgipärane kasutamine. Neid teemasid avatakse värvusõpetuse, kompositsiooni ja abstraktne maali kaudu. Juhendab Holger Loodus.

C – Mida siis maalida? Kuidas maalida asja? Kuidas maalida keskkonda? Kuidas maalida inimest? Ja kuidas mina suhestun sellega, mida ma kujutan? Kujutav kunst. Juhendab Saskia Järve.

. . . – Mis toimub minu ümber? Mida teised autorid teevad? Miks? Mida on minul neilt õppida? Madli Ehasalu kunstikultuuri kursuse “Kümme autoripositsiooni” raames tomuvad kunstiteaduslikud loengud, arutelud, kunstnike ateljeevisiidid ja näitusekülastused. Juhendab Madli Ehasalu.

Z – Millist visuaalset maailma ma luua tahan? Milline on minu autoripositsioon? Osaleja valib enesele läbitud ainete juhendajate seast individuaalse juhendaja, et teostada oma loominguline projekt ja seda eksponeerida.

 

Kursuse läbinu on omandanud esmased teadmised ja kogemused maalitehnikate võimalustest (akrüül-, akvarell, õlivärviga ja segatehnika), värvusõpetusest ja kompositsioonist ning oskab nendega eksperimenteerida. Samuti saab ta aru käsitsi tehtud teose eripärast, maalikunsti tehnika kui väljendusvahendi tugevatest külgedest, et arendada enese individuaalset pildikeelt. Kursuse lõpuks oskab osaleja koos juhendaja abiga teostada loomingulise ülesandepüstituse ja selle lahendust eksponeerida.

Kursuse läbinule väljastatakse Eesti Kunstiakadeemia täienduskoolituse tunnistus. Õppetöö toimub Eesti Kunstiakadeemia uue õppehoone maalistuudios ja loengusaalis. Juhendajad on professionaalsed kunstnikud, EKA vilistlased ja õppejõud.

Vajalikud materjalid võtab osaleja ise kaasa.

Sihtrühm: maalikunstist huvitatud, kes soovivad teha tutvust visuaalse maailmaga, ennast täiendada või hiljem edasi õppida; inimesed, kelle põhifookus asub teistel visuaalsetel meediumitel, kuid kes tahaksid arendada maali kaudu oma eripärast käekirja ja pildikeelt.

Vaata õppekava

Kursuse toimumise aeg: 6. septembrist 2018 kuni 16. maini 2019 neljapäeviti kl 18–21 ruumis A206 ja esmaspäeviti 28.01., 4.02., 11.02., 18.02., 25.02.2019 ruumis D101

Koht: Kotzebue 1 / Põhja pst 7, Tallinn

Õppeaeg: üks aasta

Maht: 14 EAP / 364 akadeemilist tundi, millest 140 tundi on kontaktõpet (20 tundi auditoorset õpet ja 120 tundi praktilist tööd) ning 224 tundi iseseisvat tööd

Hind: 1150 eurot (võimalik on tasuda kolmes osas)

Registreeru

Õppekava juht: Mart Vainre

Õppekavarühm: kujutav kunst ja kunstiteadus

Täiendav info: koolitus@artun.ee, 5919 9496

Postitas Pirje Kovatomas — Püsilink