Avatud loengud

11.11.2024

Avatud loeng ja Pecha Kucha seanss: sensoorne disain ja somaatiline heaolu

EKA sensorial design

Sensoorse disaini grupp korraldab üritust, mis keskendub sensoorsetele kogemustele keskenduvatele disainilahendustele, käsitledes selliseid teemasid nagu hooldus, heaolu, avalik kaasatus ja mitteseksuaalne intiimsus.

Üritus algab Dila Demiri avatud loenguga somaatilisest heaolust krooniliste soolehaigustega inimestele, millele järgneb neli Pecha Kucha ettekannet sensoorse disaini uurijatelt Nesli Hazal Oktay, Azeem Hamid, Zaur Babayev ja Kristi Kuusk.

Liituge meiega, et uurida meeltepõhiseid disainitavasid ja teadmisi. 

Kuupäev:
11. november

Aeg:
16.00–17.50

Registreerimislink

Postitas Andres Lõo — Püsilink

Avatud loeng ja Pecha Kucha seanss: sensoorne disain ja somaatiline heaolu

Esmaspäev 11 november, 2024

EKA sensorial design

Sensoorse disaini grupp korraldab üritust, mis keskendub sensoorsetele kogemustele keskenduvatele disainilahendustele, käsitledes selliseid teemasid nagu hooldus, heaolu, avalik kaasatus ja mitteseksuaalne intiimsus.

Üritus algab Dila Demiri avatud loenguga somaatilisest heaolust krooniliste soolehaigustega inimestele, millele järgneb neli Pecha Kucha ettekannet sensoorse disaini uurijatelt Nesli Hazal Oktay, Azeem Hamid, Zaur Babayev ja Kristi Kuusk.

Liituge meiega, et uurida meeltepõhiseid disainitavasid ja teadmisi. 

Kuupäev:
11. november

Aeg:
16.00–17.50

Registreerimislink

Postitas Andres Lõo — Püsilink

06.11.2024

EKA 110 avatud loeng: audoktor Antoine Picon

EKA 110 Picon

EKA 110 sünnipäevanädala raames toimub kolmapäeval, 6. novembril kell 18.00 EKA aulas vastvalitud EKA audoktori prof. Antoine Piconi avatud loeng.

Loeng “Architecture and Materiality in the Age of the Digital and the Anthropocene” toimub inglise keeles ja on avatud kõigile huvilistele.

Loengu tutvustus:
Architecture has a special relationship with the question of materiality, if only because it is traditionally considered the most material of all the arts. In this lecture, we shall consider materiality as a relationship to the material world, the content of which must be historicized. Such historicization is urgently needed today, as architecture’s relationship to the material world is being transformed by two factors and in apparently contradictory directions. The first is the rise of the digital, of computer-aided design and manufacture, soon to be supported by artificial intelligence. The second is the advent of the Anthropocene and the demands of sustainability. The lecture will address the concrete content of the evolutions brought about by this double shock, as well as what they tell us more generally about our societies’ relationship with the material world.

Antoine Picon on Harvardi ülikooli kõrgema disainikooli G. Ware Travelsteadi arhitektuuri- ja tehnoloogia ajaloo professor ning Pariisis asuva Ecole Nationale des Ponts et Chaussées’ teadusdirektor.
Picon, kes on uurinud arhitektuuri inseneriteadust ja ajalugu, keskendub arhitektuuri ja linnaplaneerimise ajaloole 18. sajandist tänapäevani. Ta on kirjutanud mitu raamatut varamodernse ühiskonnakorralduse muutumisest tööstusajastuks. Viimasel ajal keskendub professor sellele, milliseid muudatusi on digitaalne kultuur kaasa toonud arhitektuuriteooriasse ja -praktikasse ning kuidas see mõjutab linna planeerimist ja kogemist.

Piconi viimase raamatu Natures Urbaines: Une Histoire Technique et Sociale (2024) keskmes on looduse või õigemini loomuliku ja tehisliku vahekorra küsimus.
Alates 2017. aastast on Antoine Picon korduvalt pidanud EKAs arhitektuuriajaloo ja -teooria loenguid. Ta on olnud Siim Tuksami doktoritöö “Moduleeritud modulaarsus” kaasjuhendaja. Ühtlasi on Picon arhitektuuriteaduskonna nõuandvas kommitees ja aidanud suunata teaduskonna arenguid rahvusvahelises kontekstis.

Picon on saanud Prantsusmaal oma kirjutiste eest mitmeid auhindu, sealhulgas Medaille de la Ville de Paris ja kahel korral Prix du Livre d’Architecture de la ville de Briey. Alates 2014. aastast on ta Chevalier des Arts et Lettres, tunnustatud tema märkimisväärse panuse eest kunstidesse ja kirjandusse. Picon on olnud 2013-2024 Le Corbusier Foundationi president.

 

Loeng toimub inglise keeles ning kantakse üle ka EKA TV vahendusel.

Kõik EKA 110 sünnipäevanädala sündmused leiad siit: https://www.artun.ee/eka110/

Postitas Andres Lõo — Püsilink

EKA 110 avatud loeng: audoktor Antoine Picon

Kolmapäev 06 november, 2024

EKA 110 Picon

EKA 110 sünnipäevanädala raames toimub kolmapäeval, 6. novembril kell 18.00 EKA aulas vastvalitud EKA audoktori prof. Antoine Piconi avatud loeng.

Loeng “Architecture and Materiality in the Age of the Digital and the Anthropocene” toimub inglise keeles ja on avatud kõigile huvilistele.

Loengu tutvustus:
Architecture has a special relationship with the question of materiality, if only because it is traditionally considered the most material of all the arts. In this lecture, we shall consider materiality as a relationship to the material world, the content of which must be historicized. Such historicization is urgently needed today, as architecture’s relationship to the material world is being transformed by two factors and in apparently contradictory directions. The first is the rise of the digital, of computer-aided design and manufacture, soon to be supported by artificial intelligence. The second is the advent of the Anthropocene and the demands of sustainability. The lecture will address the concrete content of the evolutions brought about by this double shock, as well as what they tell us more generally about our societies’ relationship with the material world.

Antoine Picon on Harvardi ülikooli kõrgema disainikooli G. Ware Travelsteadi arhitektuuri- ja tehnoloogia ajaloo professor ning Pariisis asuva Ecole Nationale des Ponts et Chaussées’ teadusdirektor.
Picon, kes on uurinud arhitektuuri inseneriteadust ja ajalugu, keskendub arhitektuuri ja linnaplaneerimise ajaloole 18. sajandist tänapäevani. Ta on kirjutanud mitu raamatut varamodernse ühiskonnakorralduse muutumisest tööstusajastuks. Viimasel ajal keskendub professor sellele, milliseid muudatusi on digitaalne kultuur kaasa toonud arhitektuuriteooriasse ja -praktikasse ning kuidas see mõjutab linna planeerimist ja kogemist.

Piconi viimase raamatu Natures Urbaines: Une Histoire Technique et Sociale (2024) keskmes on looduse või õigemini loomuliku ja tehisliku vahekorra küsimus.
Alates 2017. aastast on Antoine Picon korduvalt pidanud EKAs arhitektuuriajaloo ja -teooria loenguid. Ta on olnud Siim Tuksami doktoritöö “Moduleeritud modulaarsus” kaasjuhendaja. Ühtlasi on Picon arhitektuuriteaduskonna nõuandvas kommitees ja aidanud suunata teaduskonna arenguid rahvusvahelises kontekstis.

Picon on saanud Prantsusmaal oma kirjutiste eest mitmeid auhindu, sealhulgas Medaille de la Ville de Paris ja kahel korral Prix du Livre d’Architecture de la ville de Briey. Alates 2014. aastast on ta Chevalier des Arts et Lettres, tunnustatud tema märkimisväärse panuse eest kunstidesse ja kirjandusse. Picon on olnud 2013-2024 Le Corbusier Foundationi president.

 

Loeng toimub inglise keeles ning kantakse üle ka EKA TV vahendusel.

Kõik EKA 110 sünnipäevanädala sündmused leiad siit: https://www.artun.ee/eka110/

Postitas Andres Lõo — Püsilink

06.11.2024

EKA 110 avatud loeng: audoktor Linda van Deursen

EKA 110 van Deursen

Kolmapäeval, 6. novembril kell 16.00 peab aulas A101 avatud loengu vastvalitud EKA audoktor prof. Linda van Deursen. Loeng kannab pealkirja “Somewhere between a Concrete Sanctuary and a Glass House. Images and notes from time spent in art schools”. 

 

Linda van Deursen on Hollandis tegutsev graafiline disainer. Koos Armand Mevisega algatas ta 1987. aastal stuudio Mevis & van Deursen, mis on teinud koostööd erinevate kultuuriasutustega: nende partneriteks on mh olnud Stedelijki muuseum, documenta 14, Haus der Kulturen der Welt ja kunstnikud Armin Linke, Yael Davids ja Aglaia Konrad, kellega nad on töötanud väljaannete ja näituste kallal.

 

1990. aastast on Linda van Deursen õpetanud erinevates koolides, näiteks Amsterdamis Gerrit Rietveldi akadeemias (kus ta oli graafilise disaini osakonna juhatajaks), Yale’i kunstikoolis ja hetkel Haagi Kuninglikus Kunstiakadeemias.

 

Van Deursen on disainer kelle lähenemine ja disainialased ideed on olnud viimasel kahekümnel aastal ühed mõjukaimad. Tal on olnud ka suur mõju kohalikule disainimaastikule, sest tema käe all on erinevates Euroopa ja Põhja-Ameerikas kunstiülikoolides õppinud paljud Eesti disainerid.

 

Loeng toimub inglise keeles ning kantakse üle ka EKA TV vahendusel.

Postitas Andres Lõo — Püsilink

EKA 110 avatud loeng: audoktor Linda van Deursen

Kolmapäev 06 november, 2024

EKA 110 van Deursen

Kolmapäeval, 6. novembril kell 16.00 peab aulas A101 avatud loengu vastvalitud EKA audoktor prof. Linda van Deursen. Loeng kannab pealkirja “Somewhere between a Concrete Sanctuary and a Glass House. Images and notes from time spent in art schools”. 

 

Linda van Deursen on Hollandis tegutsev graafiline disainer. Koos Armand Mevisega algatas ta 1987. aastal stuudio Mevis & van Deursen, mis on teinud koostööd erinevate kultuuriasutustega: nende partneriteks on mh olnud Stedelijki muuseum, documenta 14, Haus der Kulturen der Welt ja kunstnikud Armin Linke, Yael Davids ja Aglaia Konrad, kellega nad on töötanud väljaannete ja näituste kallal.

 

1990. aastast on Linda van Deursen õpetanud erinevates koolides, näiteks Amsterdamis Gerrit Rietveldi akadeemias (kus ta oli graafilise disaini osakonna juhatajaks), Yale’i kunstikoolis ja hetkel Haagi Kuninglikus Kunstiakadeemias.

 

Van Deursen on disainer kelle lähenemine ja disainialased ideed on olnud viimasel kahekümnel aastal ühed mõjukaimad. Tal on olnud ka suur mõju kohalikule disainimaastikule, sest tema käe all on erinevates Euroopa ja Põhja-Ameerikas kunstiülikoolides õppinud paljud Eesti disainerid.

 

Loeng toimub inglise keeles ning kantakse üle ka EKA TV vahendusel.

Postitas Andres Lõo — Püsilink

14.11.2024

Avatud animatsiooniloeng: Martina Mestrovici meistriklass

a_cat_is_always_female_02
3pm_01
3pm_02
3pm_03
3pm_04
a_cat_is_always_female_01
a_cat_is_always_female_02
a_cat_is_always_female_04
a_cat_is_always_female_05
bla_01
bla_02
DSC_0045
007_baka_se_ljubi_s_ogledalom
009_otvaranje_kutije
010_baka_plese
anibar_spetial_mention
baka_sprijeda
baka
balkon
dnevna_soba_obojano

Martina Mestrovici meistriklass
Kunstiline teekond skulptuurist animafilmini” 

14. novembril, kell 17.00, EKA aulas

Selles meistriklassis uurib Horvaatia filmitegija ja kunstnik Martina Meštrović oma laiendatud tööd skulptuuri ja animatsiooni vallas.

Ta arutleb oma filmide loominguliste inspiratsioonide üle, sealhulgas animatsioonidokumentaalfilm “Kass on alati naine” (2019, kaasrežissöör Tanja Vujasinovićiga) ja hiljutine segatehnikas film “Her Dress for the Final / Tema lõpukleit” (2023) – mõlemad millest on palju reisinud rahvusvaheliste filmi- ja animatsioonifestivalide ringkonnas.

Loengul linastuvad kaks tema filmi ja Martina jagab väikest sissevaadet oma uude arenduses olevasse animeeritud dokumentaalfilmi. 

Postitas Andres Lõo — Püsilink

Avatud animatsiooniloeng: Martina Mestrovici meistriklass

Neljapäev 14 november, 2024

a_cat_is_always_female_02
3pm_01
3pm_02
3pm_03
3pm_04
a_cat_is_always_female_01
a_cat_is_always_female_02
a_cat_is_always_female_04
a_cat_is_always_female_05
bla_01
bla_02
DSC_0045
007_baka_se_ljubi_s_ogledalom
009_otvaranje_kutije
010_baka_plese
anibar_spetial_mention
baka_sprijeda
baka
balkon
dnevna_soba_obojano

Martina Mestrovici meistriklass
Kunstiline teekond skulptuurist animafilmini” 

14. novembril, kell 17.00, EKA aulas

Selles meistriklassis uurib Horvaatia filmitegija ja kunstnik Martina Meštrović oma laiendatud tööd skulptuuri ja animatsiooni vallas.

Ta arutleb oma filmide loominguliste inspiratsioonide üle, sealhulgas animatsioonidokumentaalfilm “Kass on alati naine” (2019, kaasrežissöör Tanja Vujasinovićiga) ja hiljutine segatehnikas film “Her Dress for the Final / Tema lõpukleit” (2023) – mõlemad millest on palju reisinud rahvusvaheliste filmi- ja animatsioonifestivalide ringkonnas.

Loengul linastuvad kaks tema filmi ja Martina jagab väikest sissevaadet oma uude arenduses olevasse animeeritud dokumentaalfilmi. 

Postitas Andres Lõo — Püsilink

28.10.2024

Avatud arhitektuuriloeng: Erik Sigge

Garnisonen 1972

Erik Sigge peab loengu “Heaolu väärtus: avalike hoonete hinnastamise ja rahastuse ajalooline vaade”

  1. oktoobril kl 17 ruumis A-501

 

Rootsi on alates 1993. aastast dereguleerinud paljusid oma hoolekandeteenuseid, suurem osa erastamisest leidis aset pärast 2007. aastat. Ajaloolises perspektiivis pikaajaline, ja klassikaline heaolumajanduse probleem – võime teha poliitilisi otsuseid sotsiaalsete vajaduste alusel – on järk-järgult kujunenud tõhususe ja konkurentsivõime küsimusteks.

 

Ettekandes käsitletakse hoolekandepoliitika ajaloolisi muutusi seoses ehitusega ning keskendutakse heaoluökonoomika varjatud loogikale, et mõista, kuidas arhitektuur ja kinnisvara sõltuvad majanduspoliitikast. “Arhitektuuri maksumuse” puhul on kesksel kohal see, kuidas kuluarvestus ja eelarvestamine kui peamiselt tootmiskuludega otseselt seotud tegevused, on muutunud rahaliste võimalustega arvestamise töövõtteks.

 

Erik Sigge on arhitektuuriajaloolane ning Rootsi Lundi ülikooli arhitektuuri ja ehituskeskkonna osakonna arhitektuuriteooria ja -ajaloo lektor. Ta on juhib osakonda ning õpetab peamiselt bakalaureusetaseme kursusi. Erik omandas arhitektuuriajaloos doktorikraadi Stockholmi KTH Kuninglikus Tehnoloogiainstituudis ning magistrikraadi muinsuskaitse erialal New Yorgi Columbia ülikoolis Graduate School of Architecture, Planning and Preservation (M.Sc. 2003).

 

Loengu korraldab Urbanistika õppekava.

Postitas Tiina Tammet — Püsilink

Avatud arhitektuuriloeng: Erik Sigge

Esmaspäev 28 oktoober, 2024

Garnisonen 1972

Erik Sigge peab loengu “Heaolu väärtus: avalike hoonete hinnastamise ja rahastuse ajalooline vaade”

  1. oktoobril kl 17 ruumis A-501

 

Rootsi on alates 1993. aastast dereguleerinud paljusid oma hoolekandeteenuseid, suurem osa erastamisest leidis aset pärast 2007. aastat. Ajaloolises perspektiivis pikaajaline, ja klassikaline heaolumajanduse probleem – võime teha poliitilisi otsuseid sotsiaalsete vajaduste alusel – on järk-järgult kujunenud tõhususe ja konkurentsivõime küsimusteks.

 

Ettekandes käsitletakse hoolekandepoliitika ajaloolisi muutusi seoses ehitusega ning keskendutakse heaoluökonoomika varjatud loogikale, et mõista, kuidas arhitektuur ja kinnisvara sõltuvad majanduspoliitikast. “Arhitektuuri maksumuse” puhul on kesksel kohal see, kuidas kuluarvestus ja eelarvestamine kui peamiselt tootmiskuludega otseselt seotud tegevused, on muutunud rahaliste võimalustega arvestamise töövõtteks.

 

Erik Sigge on arhitektuuriajaloolane ning Rootsi Lundi ülikooli arhitektuuri ja ehituskeskkonna osakonna arhitektuuriteooria ja -ajaloo lektor. Ta on juhib osakonda ning õpetab peamiselt bakalaureusetaseme kursusi. Erik omandas arhitektuuriajaloos doktorikraadi Stockholmi KTH Kuninglikus Tehnoloogiainstituudis ning magistrikraadi muinsuskaitse erialal New Yorgi Columbia ülikoolis Graduate School of Architecture, Planning and Preservation (M.Sc. 2003).

 

Loengu korraldab Urbanistika õppekava.

Postitas Tiina Tammet — Püsilink

25.11.2024

Tekstiil 110: Hanna Norrna loeng

Hanna_Norrna
Nässlor_2022_photo_Hedda Rabe
Tide_2022_photo_Hedda Rabe

25. novembril kell 16. 30 toimub ruumis A501 Hanna Norrna loeng “Metamorphosis in Weaving / Metamorfoos kudumisel”.

Loeng keskendub loomepraktikale, mille keskmes on siid.

Norrna kasvatab ise siidiusse, jälgib röövikute muutumist liblikateks ning töötleb nende kookonid siidiks, mis omakorda kangastesse kootakse. Tema praktikas põimuvad mütoloogiad, spirituaalsus ja materiaalsus.

Hanna Norrna töötab kudumisega kui alkeemilise valemi ja rituaalse žestiga – vaikiva teadmise ja vaimsuse, mütoloogia ja materiaalsuse põimumisega. Tema praktika puudutab seda, kuidas käsitöö, kirg, haavatavus, keha ja pühadus on omavahel seotud ning nõuab oma ruumi.

Norrna kudumisprotsessi keskmes on siidiuss. Algselt metsik liik, kodustatud tuhandeid aastaid inimeste vajaduste ja toodangu jaoks. Suviti kasvatab ta oma kodus siidiusse ja jälgib röövikute muutumist liblikateks. Ta töötleb nende kookonid niidiks ja värvib need sümboolsete taimedega.

Tema kangasteljes on omakasvatatud siid paigutatud metalliliste ja loomsete materjalide sidemete ja kohtumiste süsteemidesse. Kasvavad erineva raskuskeskme ja tihedusega kihid ja põllud. Näitustel ulatub kootud materjal ruumiliste ja kohaspetsiifiliste installatsioonideni.

Tekstiil 110 on EKA tekstiilihariduse 110. aastapäeva tähistav ürituste sari, mille raames toimub tekstiilile keskenduv avatud loengute sari, ilmub publikatsioonide sari ja saab näha valikut EKA Muuseumi tekstiilikogu töödest terve aasta vältel.

Loengusari avab tekstiili valdkonna mitmekesiste võimaluste spektrit nii disainis, tööstuses, kui ka loomepraktikates, tuues läbi erinevate kutsutud külaliste välja valdkonna erinevaid rolle ja loomise meetodeid.

Toetajad: EKA teadusfond ja Eesti Kultuurkapital

Postitas Andres Lõo — Püsilink

Tekstiil 110: Hanna Norrna loeng

Esmaspäev 25 november, 2024

Hanna_Norrna
Nässlor_2022_photo_Hedda Rabe
Tide_2022_photo_Hedda Rabe

25. novembril kell 16. 30 toimub ruumis A501 Hanna Norrna loeng “Metamorphosis in Weaving / Metamorfoos kudumisel”.

Loeng keskendub loomepraktikale, mille keskmes on siid.

Norrna kasvatab ise siidiusse, jälgib röövikute muutumist liblikateks ning töötleb nende kookonid siidiks, mis omakorda kangastesse kootakse. Tema praktikas põimuvad mütoloogiad, spirituaalsus ja materiaalsus.

Hanna Norrna töötab kudumisega kui alkeemilise valemi ja rituaalse žestiga – vaikiva teadmise ja vaimsuse, mütoloogia ja materiaalsuse põimumisega. Tema praktika puudutab seda, kuidas käsitöö, kirg, haavatavus, keha ja pühadus on omavahel seotud ning nõuab oma ruumi.

Norrna kudumisprotsessi keskmes on siidiuss. Algselt metsik liik, kodustatud tuhandeid aastaid inimeste vajaduste ja toodangu jaoks. Suviti kasvatab ta oma kodus siidiusse ja jälgib röövikute muutumist liblikateks. Ta töötleb nende kookonid niidiks ja värvib need sümboolsete taimedega.

Tema kangasteljes on omakasvatatud siid paigutatud metalliliste ja loomsete materjalide sidemete ja kohtumiste süsteemidesse. Kasvavad erineva raskuskeskme ja tihedusega kihid ja põllud. Näitustel ulatub kootud materjal ruumiliste ja kohaspetsiifiliste installatsioonideni.

Tekstiil 110 on EKA tekstiilihariduse 110. aastapäeva tähistav ürituste sari, mille raames toimub tekstiilile keskenduv avatud loengute sari, ilmub publikatsioonide sari ja saab näha valikut EKA Muuseumi tekstiilikogu töödest terve aasta vältel.

Loengusari avab tekstiili valdkonna mitmekesiste võimaluste spektrit nii disainis, tööstuses, kui ka loomepraktikates, tuues läbi erinevate kutsutud külaliste välja valdkonna erinevaid rolle ja loomise meetodeid.

Toetajad: EKA teadusfond ja Eesti Kultuurkapital

Postitas Andres Lõo — Püsilink

30.10.2024

Tekstiil 110: Hanna Kaisa Korolaineni loeng

Korolainen
Portrait_Korolainen_Hana_Kaisa_Photo_Anne_Kinnunen
Preraphaelite_Dream_I_after_Lord_Leighton_Hanna_Kaisa_Korolainen

30. oktoobril kell 16.30, toimub ruumis A501 Hanna Kaisa Korolainenloeng “The making of Inspiration / Inspiratsiooni loomine”

Loeng keskendub kunstniku uurimistööle ja avab tema loomingut, mis laieneb tekstiilidelt ka teistesse meediumidesse.

Hanna Kaisa Korolainen on disainer, kunstnik ja Aalto Ülikooli õppejõud. Ta kaitses oma doktoritöö The making of Inspiration Aalto Ülikoolis 2022.

Hanna-Kaisa Korolainen on visuaalkunstnik, kelle mitmekülgne looming hõlmab tekstiili, klaasi ja keraamikat. Ta on elanud ja töötanud Pariisis, Pekingis, Brüsselis ja Helsingis. Lisaks kunstnikukarjäärile õpetab ta Aalto Kunstiülikoolis disaini ja arhitektuuri ning kirjutab kunstist ja disainist.

Korolaineni töid on esitletud nii Soomes kui ka välismaal, mistõttu kuuluvad tema tööd mitmesse avalikku ja erakogusse. Tema hiljutised näitused on Emma Espoo moodsa kunsti muuseum, Helsingi disainimuuseum ja Hvitträsk, ajalooline juugendstiilis paik Helsingi lähedal.

Korolainen on lummatud ajarännakust väljamõeldud minevikku. Tema jaoks on see dialoog mineviku ja oleviku vahel ammendamatu inspiratsiooniallikas. Oma loomingulises praktikas on Korolainen pidevalt mõjutatud vanadest käsitöötehnikatest; ta on huvitatud nende uuendamisest tänapäeva maailma jaoks.

„Visandimine on kõige tuum; see on protsessi otsustav hetk. Püüan töötada võimalikult palju kätega ja võimalikult vähe arvutiga,” sõnab disainer.

Toetajad: EKA teadusfond ja Eesti Kultuurkapital

Postitas Andres Lõo — Püsilink

Tekstiil 110: Hanna Kaisa Korolaineni loeng

Kolmapäev 30 oktoober, 2024

Korolainen
Portrait_Korolainen_Hana_Kaisa_Photo_Anne_Kinnunen
Preraphaelite_Dream_I_after_Lord_Leighton_Hanna_Kaisa_Korolainen

30. oktoobril kell 16.30, toimub ruumis A501 Hanna Kaisa Korolainenloeng “The making of Inspiration / Inspiratsiooni loomine”

Loeng keskendub kunstniku uurimistööle ja avab tema loomingut, mis laieneb tekstiilidelt ka teistesse meediumidesse.

Hanna Kaisa Korolainen on disainer, kunstnik ja Aalto Ülikooli õppejõud. Ta kaitses oma doktoritöö The making of Inspiration Aalto Ülikoolis 2022.

Hanna-Kaisa Korolainen on visuaalkunstnik, kelle mitmekülgne looming hõlmab tekstiili, klaasi ja keraamikat. Ta on elanud ja töötanud Pariisis, Pekingis, Brüsselis ja Helsingis. Lisaks kunstnikukarjäärile õpetab ta Aalto Kunstiülikoolis disaini ja arhitektuuri ning kirjutab kunstist ja disainist.

Korolaineni töid on esitletud nii Soomes kui ka välismaal, mistõttu kuuluvad tema tööd mitmesse avalikku ja erakogusse. Tema hiljutised näitused on Emma Espoo moodsa kunsti muuseum, Helsingi disainimuuseum ja Hvitträsk, ajalooline juugendstiilis paik Helsingi lähedal.

Korolainen on lummatud ajarännakust väljamõeldud minevikku. Tema jaoks on see dialoog mineviku ja oleviku vahel ammendamatu inspiratsiooniallikas. Oma loomingulises praktikas on Korolainen pidevalt mõjutatud vanadest käsitöötehnikatest; ta on huvitatud nende uuendamisest tänapäeva maailma jaoks.

„Visandimine on kõige tuum; see on protsessi otsustav hetk. Püüan töötada võimalikult palju kätega ja võimalikult vähe arvutiga,” sõnab disainer.

Toetajad: EKA teadusfond ja Eesti Kultuurkapital

Postitas Andres Lõo — Püsilink

24.10.2024

Avatud loeng: Philipp Teufel “Jaapani õnnelikkus. Otsides sisemist rahulolu läbi esteetilise kogemuse”

20e421_406eee8fa89343488dc4272e9ba9e702~mv2

Neljapäeval, 24. oktoobril kl 17.00 peab EKA aulas loengu jaapani esteetikast, esemelisest kultuurist ning filosoofilisest ellusuhtumisest Düsseldorfi Rakendusteaduste Ülikooli Peter Behrensi kunstikooli (PBSA) näitusekujunduse emeriitprofessor Philipp Teufel. Loengus tutvustab Teufel samanimelist enda kureeritud rändnäitust, mis tänavu suvel avanes Kölni Jaapani Kultuuri Instituudis ning mis 2025. aasta kevadel jõuab ka Tallinnasse. Loengu juhatab sisse jaapani disainer ning EKA tootedisaini endine professor Masayo Ave.

Näitus “Jaapani õnnelikus” tutvustab rõõmutunnet, mida jaapanlased kogevad läbi esteetiliste argiesemete. Väljapanekut koostades palus Philipp Teufel kümnetel jaapani kultuuriga hästi kursis olevatel kuraatoritel, kunstnikel, filosoofidel ja teistel loovisikutel välja pakkuda esemeid, mis nende arvates esindavad kõige paremini argiesemete, ilutunde ja heaolu sümbioosi. Tulemuseks on laiapõhjaline jaapani tootedisaini ja tarbekunsti tutvustav väljapanek, kust leiab nii ajaloolist rahvakunsti, tänapäeva kõrgtehnoloogilist disaini kui ka kaasaja massikultuurist tuntud fenomene. Kuraatori valikusse jõudsid nii traditsiooniline luud, bonsai käärid, kimono kui kõrgtehnoloogilisest titaanist tumbler. Paljud nendest objektidest on valmistatud ülima pühendumisega väikestes Jaapani tehastes, kus töötavad kõrgeima kvalifikatsiooniga käsitöölised. Esemete vormi ja kasutuse kõrval pöörab näitus põhitähelepanu just nende valmistamisele, n-ö meistri käekirjale.

Professor Philipp Teufel õppis visuaalset kommunikatsiooni ja stsenograafiat HfG Gmündi

Rakendusteaduste Ülikoolis. Aastatel 1985–1995 töötas ta disainiagentuuris Maini-äärses Frankfurdis. Kuni 2007. aastani oli Teufel partner disainistuudios nowakteufelknyrim ja 2008–2017 oli ta malsyteufeli loovbüroo tegevdirektor. 2010–2015 nõustas ta Berliinis Humboldti foorumit stsenograafia küsimustes. Teufel on õpetanud ja uurinud 3D-kommunikatsiooni valdkonda Düsseldorfi Rakendusteaduste Ülikoolis üle 25 aasta. Ta on Saksamaa Rahandusministeeriumi kunstinõukogu liige ning ühtlasi on ta olnud Red Dot Design Awardsi žürii liige alates 2015. aastast. Viimastel aastatel on ta kureerinud ja kujundanud näituseid antropotseeni ja rohelise linnaelu kohta (“Grüntopia” ja “Transition Now”).

Tegemist on PBSA näitusekujunduse ja EKA sisearhitektuuri osakonna ühisprojektiga, mida toetab Düsseldorfis tegutsev filosoofiakultuuri edendav Identiteedi Sihtasutus. Näitusekujundus valmis kolme töötoa tulemusel, mida juhendas jaapani disainer Masayo Ave. Magistritudengitel tuli õppetöö käigus luua ainulaadne rändnäitus, mis haaras nii terviklikku näitusearhitektuuri ja modulaarse kujunduse loomist, tootmist ja ülespanekut, aga ka kogu sisu sensoorset kommunikeerimist. Näitust eksponeeriti esmalt Kölnis Jaapani Kultuuriinstituudis 24.05.2024 – 31.07.2024. 2025. aasta kevadel rändab näitus Eestisse, avanedes 6. märtsil ARSi projektiruumis. Tallinna näituse ehitavad samuti üles EKA ja PBSA näitusekujunduse tudengid. Selleks toimub 21.-25. oktoobril EKAs ka töötuba Masayo Ave juhendamisel. 2025. aasta sügisel rändab näitus Jaapanisse.

Loengule on oodatud kõik kunsti, disaini, meedia, arhitektuuri ja kunstiteaduse tudengid jt, keda näituste kujundamise teema ja EKA rahvusvahelised koostööprojektid kõnetavad. Loeng toimub inglise keeles ja on tasuta. Täname toetuse eest Erasmus+ programmi.

Lisainfo:

Gregor Taul
gregor.taul@artun.ee
Külalislektor
Sisearhitektuuri osakond
Arhitektuuriteaduskond
Eesti Kunstiakadeemia

Postitas Gregor Taul — Püsilink

Avatud loeng: Philipp Teufel “Jaapani õnnelikkus. Otsides sisemist rahulolu läbi esteetilise kogemuse”

Neljapäev 24 oktoober, 2024

20e421_406eee8fa89343488dc4272e9ba9e702~mv2

Neljapäeval, 24. oktoobril kl 17.00 peab EKA aulas loengu jaapani esteetikast, esemelisest kultuurist ning filosoofilisest ellusuhtumisest Düsseldorfi Rakendusteaduste Ülikooli Peter Behrensi kunstikooli (PBSA) näitusekujunduse emeriitprofessor Philipp Teufel. Loengus tutvustab Teufel samanimelist enda kureeritud rändnäitust, mis tänavu suvel avanes Kölni Jaapani Kultuuri Instituudis ning mis 2025. aasta kevadel jõuab ka Tallinnasse. Loengu juhatab sisse jaapani disainer ning EKA tootedisaini endine professor Masayo Ave.

Näitus “Jaapani õnnelikus” tutvustab rõõmutunnet, mida jaapanlased kogevad läbi esteetiliste argiesemete. Väljapanekut koostades palus Philipp Teufel kümnetel jaapani kultuuriga hästi kursis olevatel kuraatoritel, kunstnikel, filosoofidel ja teistel loovisikutel välja pakkuda esemeid, mis nende arvates esindavad kõige paremini argiesemete, ilutunde ja heaolu sümbioosi. Tulemuseks on laiapõhjaline jaapani tootedisaini ja tarbekunsti tutvustav väljapanek, kust leiab nii ajaloolist rahvakunsti, tänapäeva kõrgtehnoloogilist disaini kui ka kaasaja massikultuurist tuntud fenomene. Kuraatori valikusse jõudsid nii traditsiooniline luud, bonsai käärid, kimono kui kõrgtehnoloogilisest titaanist tumbler. Paljud nendest objektidest on valmistatud ülima pühendumisega väikestes Jaapani tehastes, kus töötavad kõrgeima kvalifikatsiooniga käsitöölised. Esemete vormi ja kasutuse kõrval pöörab näitus põhitähelepanu just nende valmistamisele, n-ö meistri käekirjale.

Professor Philipp Teufel õppis visuaalset kommunikatsiooni ja stsenograafiat HfG Gmündi

Rakendusteaduste Ülikoolis. Aastatel 1985–1995 töötas ta disainiagentuuris Maini-äärses Frankfurdis. Kuni 2007. aastani oli Teufel partner disainistuudios nowakteufelknyrim ja 2008–2017 oli ta malsyteufeli loovbüroo tegevdirektor. 2010–2015 nõustas ta Berliinis Humboldti foorumit stsenograafia küsimustes. Teufel on õpetanud ja uurinud 3D-kommunikatsiooni valdkonda Düsseldorfi Rakendusteaduste Ülikoolis üle 25 aasta. Ta on Saksamaa Rahandusministeeriumi kunstinõukogu liige ning ühtlasi on ta olnud Red Dot Design Awardsi žürii liige alates 2015. aastast. Viimastel aastatel on ta kureerinud ja kujundanud näituseid antropotseeni ja rohelise linnaelu kohta (“Grüntopia” ja “Transition Now”).

Tegemist on PBSA näitusekujunduse ja EKA sisearhitektuuri osakonna ühisprojektiga, mida toetab Düsseldorfis tegutsev filosoofiakultuuri edendav Identiteedi Sihtasutus. Näitusekujundus valmis kolme töötoa tulemusel, mida juhendas jaapani disainer Masayo Ave. Magistritudengitel tuli õppetöö käigus luua ainulaadne rändnäitus, mis haaras nii terviklikku näitusearhitektuuri ja modulaarse kujunduse loomist, tootmist ja ülespanekut, aga ka kogu sisu sensoorset kommunikeerimist. Näitust eksponeeriti esmalt Kölnis Jaapani Kultuuriinstituudis 24.05.2024 – 31.07.2024. 2025. aasta kevadel rändab näitus Eestisse, avanedes 6. märtsil ARSi projektiruumis. Tallinna näituse ehitavad samuti üles EKA ja PBSA näitusekujunduse tudengid. Selleks toimub 21.-25. oktoobril EKAs ka töötuba Masayo Ave juhendamisel. 2025. aasta sügisel rändab näitus Jaapanisse.

Loengule on oodatud kõik kunsti, disaini, meedia, arhitektuuri ja kunstiteaduse tudengid jt, keda näituste kujundamise teema ja EKA rahvusvahelised koostööprojektid kõnetavad. Loeng toimub inglise keeles ja on tasuta. Täname toetuse eest Erasmus+ programmi.

Lisainfo:

Gregor Taul
gregor.taul@artun.ee
Külalislektor
Sisearhitektuuri osakond
Arhitektuuriteaduskond
Eesti Kunstiakadeemia

Postitas Gregor Taul — Püsilink

22.10.2024 — 24.10.2024

Avatud loengud: Vägivallavabaks. Lähisuhtevägivalla traumateadlik käsitlemine kunstis.

Screenshot

EKA vabade kunstide teaduskond korraldab koos Kersti Kaljulaidi bürooga sellel nädalal meistriklassi lähisuhtevägivalla traumateadlikust käsitlemisest kunstis. 

Sellel nädalal on võimalus osaleda loengutes

Vägivallavabaks. Lähisuhtevägivalla traumateadlik käsitlemine kunstis.

Loengud toimuvad ruumis A-402

22. oktoober

kell 10.00-12.00 

lõuna

13.00-14.00

Margo Orupõllu loeng ja arutelu teemal lähisuhtevägivald, ohvri hääl, toimepanija ning traumateadlik inforuum.

Flo Kasearu artist talk

23. oktoober 

11.00-12.15

lõuna

13.15-15.00

Kenneth Bambergi artist talk 

Katrin Heinmetsa trauma loeng

24. oktoober

Heldi Mccaskill vägivalla olemusest, traumast ja vägivallast loobumisest

kell 10.00-11.00

Lisainfo:
Kristi Kongi 
kristi.kongi@artun.ee
Hannaliisa Uusma
hannaliisa@kerstikaljulaid.ee

Postitas Andres Lõo — Püsilink

Avatud loengud: Vägivallavabaks. Lähisuhtevägivalla traumateadlik käsitlemine kunstis.

Teisipäev 22 oktoober, 2024 — Neljapäev 24 oktoober, 2024

Screenshot

EKA vabade kunstide teaduskond korraldab koos Kersti Kaljulaidi bürooga sellel nädalal meistriklassi lähisuhtevägivalla traumateadlikust käsitlemisest kunstis. 

Sellel nädalal on võimalus osaleda loengutes

Vägivallavabaks. Lähisuhtevägivalla traumateadlik käsitlemine kunstis.

Loengud toimuvad ruumis A-402

22. oktoober

kell 10.00-12.00 

lõuna

13.00-14.00

Margo Orupõllu loeng ja arutelu teemal lähisuhtevägivald, ohvri hääl, toimepanija ning traumateadlik inforuum.

Flo Kasearu artist talk

23. oktoober 

11.00-12.15

lõuna

13.15-15.00

Kenneth Bambergi artist talk 

Katrin Heinmetsa trauma loeng

24. oktoober

Heldi Mccaskill vägivalla olemusest, traumast ja vägivallast loobumisest

kell 10.00-11.00

Lisainfo:
Kristi Kongi 
kristi.kongi@artun.ee
Hannaliisa Uusma
hannaliisa@kerstikaljulaid.ee

Postitas Andres Lõo — Püsilink

23.10.2024

Illusioonide purustamisest ükssarvikuks saamiseni. Mare Tralla kunstnikuvestlus

Mare_Tralla_Becoming_a_Unicorn

Mare Tralla esimene avalik sooloperformance ‘Breaking Illusions’ (1993) ja tema viimane performatiivne videoteos ‘Becoming a Unicorn’, mida eksponeeriti eelmisel kuul Edinburghis, on kaks olulist verstaposti tema kunstnikuteekonnal. Oma esimeses performance’is alustas Tralla vaikse, sümboolse aktsiooniga, millega hävitas kontseptsiooni (noorest) naisest / iseendast. ‘Becoming a Unicorn’ jätkab paljuski seda uurimust, kväär-mina loomist eneseiroonilise ja humoristliku aktina. Nende kahe teose vahele jääb feministliku uurimuse teekond, mis hõlmab kunsti, aktivismi ja elu.

Mare Tralla (s 1967, Tallinn) on kväärfeministlik kunstnik ja aktivist. Tema professionaalne kunstnikukarjäär algas Eestis 90ndate alguses, kus ta oli üks väheseid, kes viis läbi feministlikku revolutsiooni kaasaegse kunsti valdkonnas. Oma isiklikust ajaloost ja igapäevasest kogemusest lähtudes oli tema praktika otsene kriitiline vastus sellele, kuidas Ida-Euroopa ühiskondade üleminekuperiood mõjutas naisi. Oma kunstipraktikas kasutab ja kombineerib ta erinevaid meediume: videot, fotot, performance’it, interaktiivset meediat, maali ja erinevaid traditsioonilisi käsitöötehnikaid. Aktivistina on ta osalenud organisatsioonides Act Up, London, Catwalk4Power, No Pride in War Coalition ja LGSMigrants. Tema hiljutised performatiivsed projektid käsitlevad kväärkogemusi, sooküsimusi, uurivad jätkusuutlikkust ja majandust. Mare Tralla elab ja töötab Edinburghis.

Hiljutiste näituste hulka kuuluvad: ‘Duck and Cover’, Vabaduse galeriis, Tallinnas (2024), ‘In the Name of Desire’, Läti Rahvuslikus Kunstimuuseumis Riias (2024); ‘We Don’t Do This. Intimacy, Norms and Fantasies in Baltic Art’, MO Museum, Vilnius (2024); ‘Same Subject Continued’, Edinburgh Palette, Edinburgh (2023); ‘Consequences’, Out of A Blue Drill Hall, Edinburgh (2022); ‘Atishoo, A-tishoo, We All Fall Down’, EKKM, Tallinn (2019); ‘Machine Divas’, steirischerherbst’20, Schaumbad, Graz (2019); ‘Woman&Woman’, Linnagalerii, Pärnu, 2019; ‘The X-Files [Register of the Nineties]’, Kumu Kunstimuuseum, Tallinn, (2018–2019); ‘Give Up the Ghost. Baltic Triennial 13’, Kim?, Riia, (2018); ‘Bastard Voices’, Baltic Triennial 13, etendusõhtu, South London Gallery, London, (2018); ‘Women’, Threshold Artspace, Perth, UK (2017-2018).

Hiljutised tekstilised kaastööd raamatutes: ‘Feminist Art Activisms and Artivisms’, toim. Katy Deepwell, Valiz 2020; ‘Watched! Surveillance, Art and Photography’, eds. Louise Wolthers, Dragana Vujanovic, Niclas Östlind, 2016; ‘re.act.feminism a performing archive’, eds. Bettina Knaup ja Beatrice Ellen Stammer, 2014; ‘quite queer’, toim. Claudia Reiche, 2014

www.tralla.net

Kunstnikuvestlus toimub inglise keeles.

Postitas Anu Vahtra — Püsilink

Illusioonide purustamisest ükssarvikuks saamiseni. Mare Tralla kunstnikuvestlus

Kolmapäev 23 oktoober, 2024

Mare_Tralla_Becoming_a_Unicorn

Mare Tralla esimene avalik sooloperformance ‘Breaking Illusions’ (1993) ja tema viimane performatiivne videoteos ‘Becoming a Unicorn’, mida eksponeeriti eelmisel kuul Edinburghis, on kaks olulist verstaposti tema kunstnikuteekonnal. Oma esimeses performance’is alustas Tralla vaikse, sümboolse aktsiooniga, millega hävitas kontseptsiooni (noorest) naisest / iseendast. ‘Becoming a Unicorn’ jätkab paljuski seda uurimust, kväär-mina loomist eneseiroonilise ja humoristliku aktina. Nende kahe teose vahele jääb feministliku uurimuse teekond, mis hõlmab kunsti, aktivismi ja elu.

Mare Tralla (s 1967, Tallinn) on kväärfeministlik kunstnik ja aktivist. Tema professionaalne kunstnikukarjäär algas Eestis 90ndate alguses, kus ta oli üks väheseid, kes viis läbi feministlikku revolutsiooni kaasaegse kunsti valdkonnas. Oma isiklikust ajaloost ja igapäevasest kogemusest lähtudes oli tema praktika otsene kriitiline vastus sellele, kuidas Ida-Euroopa ühiskondade üleminekuperiood mõjutas naisi. Oma kunstipraktikas kasutab ja kombineerib ta erinevaid meediume: videot, fotot, performance’it, interaktiivset meediat, maali ja erinevaid traditsioonilisi käsitöötehnikaid. Aktivistina on ta osalenud organisatsioonides Act Up, London, Catwalk4Power, No Pride in War Coalition ja LGSMigrants. Tema hiljutised performatiivsed projektid käsitlevad kväärkogemusi, sooküsimusi, uurivad jätkusuutlikkust ja majandust. Mare Tralla elab ja töötab Edinburghis.

Hiljutiste näituste hulka kuuluvad: ‘Duck and Cover’, Vabaduse galeriis, Tallinnas (2024), ‘In the Name of Desire’, Läti Rahvuslikus Kunstimuuseumis Riias (2024); ‘We Don’t Do This. Intimacy, Norms and Fantasies in Baltic Art’, MO Museum, Vilnius (2024); ‘Same Subject Continued’, Edinburgh Palette, Edinburgh (2023); ‘Consequences’, Out of A Blue Drill Hall, Edinburgh (2022); ‘Atishoo, A-tishoo, We All Fall Down’, EKKM, Tallinn (2019); ‘Machine Divas’, steirischerherbst’20, Schaumbad, Graz (2019); ‘Woman&Woman’, Linnagalerii, Pärnu, 2019; ‘The X-Files [Register of the Nineties]’, Kumu Kunstimuuseum, Tallinn, (2018–2019); ‘Give Up the Ghost. Baltic Triennial 13’, Kim?, Riia, (2018); ‘Bastard Voices’, Baltic Triennial 13, etendusõhtu, South London Gallery, London, (2018); ‘Women’, Threshold Artspace, Perth, UK (2017-2018).

Hiljutised tekstilised kaastööd raamatutes: ‘Feminist Art Activisms and Artivisms’, toim. Katy Deepwell, Valiz 2020; ‘Watched! Surveillance, Art and Photography’, eds. Louise Wolthers, Dragana Vujanovic, Niclas Östlind, 2016; ‘re.act.feminism a performing archive’, eds. Bettina Knaup ja Beatrice Ellen Stammer, 2014; ‘quite queer’, toim. Claudia Reiche, 2014

www.tralla.net

Kunstnikuvestlus toimub inglise keeles.

Postitas Anu Vahtra — Püsilink