Avatud loengud
06.11.2019
Vabade kunstide ühiseminar #6: Toomas Tammis
Kolmapäeval, 6. novembril kell 16.00 EKA A101 aulas toimub järgmine vabade kunstide teaduskonna avatud ühisseminar. Sel korral tuleb rääkima prof Toomas Tammis arhitektuuriteaduskonnast.
Tammis on õppinud EKAs ja Londonis AA arhitektuurikoolis ning on arhitektuuribüroode ArhitektuuriAgentuur ja Allianss Arhitektid OÜ asutajaliige. Ta on pikka aega juhatanud EKA-s magistristuudiot ja 1. kursuse arhitektuurigraafikat, osalenud näitustel, pidanud loenguid ja kirjutanud arhitektuuriharidusest ning avalikust ruumist. Praegu tegeleb muuhulgas praktikapõhise arhitektuuri doktoriõppe käivitamisega EKA-s.
Tammise olulisemate tööde hulka kuuluvad puhkeküla Vamråkis Norras (koos Paco Ulmaniga), Spa Hotell Kuressaares (koos Inga Raukase ja Tarmo Teedumäega) ning mitmed kortermajad ja eramud Tallinnas ja selle ümber.
Vabade kunstide ühiseminar #6: Toomas Tammis
Kolmapäev 06 november, 2019
Kolmapäeval, 6. novembril kell 16.00 EKA A101 aulas toimub järgmine vabade kunstide teaduskonna avatud ühisseminar. Sel korral tuleb rääkima prof Toomas Tammis arhitektuuriteaduskonnast.
Tammis on õppinud EKAs ja Londonis AA arhitektuurikoolis ning on arhitektuuribüroode ArhitektuuriAgentuur ja Allianss Arhitektid OÜ asutajaliige. Ta on pikka aega juhatanud EKA-s magistristuudiot ja 1. kursuse arhitektuurigraafikat, osalenud näitustel, pidanud loenguid ja kirjutanud arhitektuuriharidusest ning avalikust ruumist. Praegu tegeleb muuhulgas praktikapõhise arhitektuuri doktoriõppe käivitamisega EKA-s.
Tammise olulisemate tööde hulka kuuluvad puhkeküla Vamråkis Norras (koos Paco Ulmaniga), Spa Hotell Kuressaares (koos Inga Raukase ja Tarmo Teedumäega) ning mitmed kortermajad ja eramud Tallinnas ja selle ümber.
14.11.2019
Avatud disainiloeng: NOTE Design Studio
Neljapäeval, 14. novembril algusega kell 18:00 annavad Eesti Kunstiakadeemia auditooriumis (Põhja pst 7, A-101) avatud loengu disainerid Charlotte Ackemar ja Malin Engvall Stockholmis asuvast interdistsiplinaarsest disainistuudiost NOTE Design Studio.
Erinevate projektide näitel tutvustavad nad kui oluline osa stuudio loovast tööprotsessist on disain(imise)l kui eneseväljendusel. Niisamuti nagu disain leiutab oma ainest pidevalt uuesti, on NOTE disainistuudio lai tegevusulatus vastus disaineri positsioonile ühiskonnas, aga ka oskusele kohaneda turu nõudmistega, tegemata seejuures kompromisse eneseväljenduse arvelt. Iga projekt on selle taga seisvate kõige erinevamate oskuste ja kogemusega disainerite koostöö ja eneseväljenduse tulemus; see on stuudio põhiolemus.
NOTE Design Studio asutati 2008. aastal Erik Johannes Karlströmi ja Christiano Pigazzini poolt. Praeguseks katavad stuudios töötavad 18 disainerit kõige erinevamaid disainivaldkondi ning tegelevad lisaks hoonete (sise-)arhitektuursetele lahendustele ka toote- ja graafilise disaini, samuti disainistrateegiate väljatöötamisega – õigemini – mis tahes projektidega, mis nõuavad loovat lähenemist.
Skandinaavia ühe tuntuima disainistuudiona on NOTE teinud koostööd selliste ettevõtetega nagu Tarkett, Vibia, ja Fogia. Hiljuti on NOTE saanud disainimessi Salone del Mobile auhinna mööblitootja Magisväljapaneku eest Milaano messil (2018) ning Wallpaper*disainiauhinna koostöö eest nii mööblitootjaga Sancal (2018) kui ka betoonmaterjalidele keskenduva ettevõttega KAZA Concrete (2017).
Avatud loeng on kaasrahastatud Euroopa Regionaalarengu Fondi EKA LOOVKÄRG – Eesti visuaal- ja ruumikultuuri õppe- ja teaduskeskus (Sisutegevuste projekt) 2014-2020.4.01.16-0045 vahenditest.
Rohkem infot: Anna-Liisa Laarits, Eesti Kunstiakadeemia disainiteaduskond, anna-liisa.laarits@artun.ee või 56 593 199.
Avatud disainiloeng: NOTE Design Studio
Neljapäev 14 november, 2019
Neljapäeval, 14. novembril algusega kell 18:00 annavad Eesti Kunstiakadeemia auditooriumis (Põhja pst 7, A-101) avatud loengu disainerid Charlotte Ackemar ja Malin Engvall Stockholmis asuvast interdistsiplinaarsest disainistuudiost NOTE Design Studio.
Erinevate projektide näitel tutvustavad nad kui oluline osa stuudio loovast tööprotsessist on disain(imise)l kui eneseväljendusel. Niisamuti nagu disain leiutab oma ainest pidevalt uuesti, on NOTE disainistuudio lai tegevusulatus vastus disaineri positsioonile ühiskonnas, aga ka oskusele kohaneda turu nõudmistega, tegemata seejuures kompromisse eneseväljenduse arvelt. Iga projekt on selle taga seisvate kõige erinevamate oskuste ja kogemusega disainerite koostöö ja eneseväljenduse tulemus; see on stuudio põhiolemus.
NOTE Design Studio asutati 2008. aastal Erik Johannes Karlströmi ja Christiano Pigazzini poolt. Praeguseks katavad stuudios töötavad 18 disainerit kõige erinevamaid disainivaldkondi ning tegelevad lisaks hoonete (sise-)arhitektuursetele lahendustele ka toote- ja graafilise disaini, samuti disainistrateegiate väljatöötamisega – õigemini – mis tahes projektidega, mis nõuavad loovat lähenemist.
Skandinaavia ühe tuntuima disainistuudiona on NOTE teinud koostööd selliste ettevõtetega nagu Tarkett, Vibia, ja Fogia. Hiljuti on NOTE saanud disainimessi Salone del Mobile auhinna mööblitootja Magisväljapaneku eest Milaano messil (2018) ning Wallpaper*disainiauhinna koostöö eest nii mööblitootjaga Sancal (2018) kui ka betoonmaterjalidele keskenduva ettevõttega KAZA Concrete (2017).
Avatud loeng on kaasrahastatud Euroopa Regionaalarengu Fondi EKA LOOVKÄRG – Eesti visuaal- ja ruumikultuuri õppe- ja teaduskeskus (Sisutegevuste projekt) 2014-2020.4.01.16-0045 vahenditest.
Rohkem infot: Anna-Liisa Laarits, Eesti Kunstiakadeemia disainiteaduskond, anna-liisa.laarits@artun.ee või 56 593 199.
05.11.2019
Flo Kasearu avatud loeng
Flo Kasearu (1985) on kunstnik, kes seob oma loomingus tegevuskunsti praktikaid video, foto, maali ja installatsiooniga. Tema tööd on olemuselt hooajalised ja uurimuslikud, lahates probleeme rohujuuretasandil ja tegeldes teemadega, nagu vabadus, patriotism ja rahvuslus, koduvägivald ning ühiskondliku ruumi ja privaatsfääri vastandused. Sageli kiiresti ja reaktsiooniliselt töötades reageerib Flo erinevatele sotsiaalsetele protsessidele peene huumoriga. Flole on omane muuta eluloolised sündmused kunstiteosteks.
Rohkem infot: www.flokasearu.eu
Loeng toimub inglise keeles, EKA kaasaegse kunsti magistriõppe MACA avatud loengusarja “ART TALKS” raames.
Kõik huvilised on oodatud!
Flo Kasearu avatud loeng
Teisipäev 05 november, 2019
Flo Kasearu (1985) on kunstnik, kes seob oma loomingus tegevuskunsti praktikaid video, foto, maali ja installatsiooniga. Tema tööd on olemuselt hooajalised ja uurimuslikud, lahates probleeme rohujuuretasandil ja tegeldes teemadega, nagu vabadus, patriotism ja rahvuslus, koduvägivald ning ühiskondliku ruumi ja privaatsfääri vastandused. Sageli kiiresti ja reaktsiooniliselt töötades reageerib Flo erinevatele sotsiaalsetele protsessidele peene huumoriga. Flole on omane muuta eluloolised sündmused kunstiteosteks.
Rohkem infot: www.flokasearu.eu
Loeng toimub inglise keeles, EKA kaasaegse kunsti magistriõppe MACA avatud loengusarja “ART TALKS” raames.
Kõik huvilised on oodatud!
07.11.2019
Avatud arhitektuuriloeng: Helena Mattsson
Milline on neoliberaalse kapitalistliku linnapildi vundament: Tallinnas peab avaliku loengu Rootsi arhitektuuriajaloolane Helena Mattsson
Neljapäeval, 7. novembril kell 18.00 peab Eesti Kunstiakadeemia suures saalis (Põhja pst 7, Tallinn) avaliku loengu Rootsi arhitektuuriajaloolane Helena Mattsson, kes laob ajaloolise vundamendi meie neoliberaalsele ja kapitalistlikule linnapildile. Mattsson esineb Tallinnas EKA arhitektuuriteaduskonna avatud loengute sarja raames.
Helena Mattsson on Rootsi arhitekt, arhitektuuriteoreetik ning arhitektuuriajaloo ja teooria professor Stockholmi Kuninglikus tehnikainstituudis. Tema uurimisteemade keskmes on Rootsi heaoluühiskond ja tarbimisharjumused ning kuidas see Rootsi kaasaegses arhitektuuris ilmneb. Ta on avaldanud mitmeid Rootsi heaoluühiskonda kriitiliselt mõtestavaid raamatuid ning on kultuuriajakirja SITE toimetaja.
Mattssoni loeng on väike rännak kaasaegse arhitektuuri neoliberaliseerumisse 1980. aastatel Rootsis ja mujal maailmas. See on ajajärk, mis on võrreldav meie kaasaegse arhitektuuri ja nõukogude võimu alt vabanenud vaba Eesti ideoloogia sünniga 1990. aastatel.
Igal õppeaastal astub avatud loengute sarja raames EKA arhitektuuriteaduskonna kutsel Tallinnas erialase publiku ette kümmekond valdkonna omanäolist praktikut ja hinnatud teoreetikut – loengud on tasuta, inglise keeles ja avatud kõikidele huvilistele. EKA arhitektuuriteaduskond on Eesti arhitektuurihariduse keskpunkt ja olulisim kompetentsikeskus kõigis tehiskeskkonda loovates distsipliinides, hõlmates sisearhitektuuri, arhitektuuri, linnaplaneerimise ja urbanistika valdkonda.
Loengusarja toetab Eesti Kultuurkapital.
Kuraatorid: Sille Pihlak, Johan Tali
www.avatudloengud.ee
www.facebook.com/EKAarhitektuur/
www.facebook.com/EKAarhitektuur/
Avatud arhitektuuriloeng: Helena Mattsson
Neljapäev 07 november, 2019
Milline on neoliberaalse kapitalistliku linnapildi vundament: Tallinnas peab avaliku loengu Rootsi arhitektuuriajaloolane Helena Mattsson
Neljapäeval, 7. novembril kell 18.00 peab Eesti Kunstiakadeemia suures saalis (Põhja pst 7, Tallinn) avaliku loengu Rootsi arhitektuuriajaloolane Helena Mattsson, kes laob ajaloolise vundamendi meie neoliberaalsele ja kapitalistlikule linnapildile. Mattsson esineb Tallinnas EKA arhitektuuriteaduskonna avatud loengute sarja raames.
Helena Mattsson on Rootsi arhitekt, arhitektuuriteoreetik ning arhitektuuriajaloo ja teooria professor Stockholmi Kuninglikus tehnikainstituudis. Tema uurimisteemade keskmes on Rootsi heaoluühiskond ja tarbimisharjumused ning kuidas see Rootsi kaasaegses arhitektuuris ilmneb. Ta on avaldanud mitmeid Rootsi heaoluühiskonda kriitiliselt mõtestavaid raamatuid ning on kultuuriajakirja SITE toimetaja.
Mattssoni loeng on väike rännak kaasaegse arhitektuuri neoliberaliseerumisse 1980. aastatel Rootsis ja mujal maailmas. See on ajajärk, mis on võrreldav meie kaasaegse arhitektuuri ja nõukogude võimu alt vabanenud vaba Eesti ideoloogia sünniga 1990. aastatel.
Igal õppeaastal astub avatud loengute sarja raames EKA arhitektuuriteaduskonna kutsel Tallinnas erialase publiku ette kümmekond valdkonna omanäolist praktikut ja hinnatud teoreetikut – loengud on tasuta, inglise keeles ja avatud kõikidele huvilistele. EKA arhitektuuriteaduskond on Eesti arhitektuurihariduse keskpunkt ja olulisim kompetentsikeskus kõigis tehiskeskkonda loovates distsipliinides, hõlmates sisearhitektuuri, arhitektuuri, linnaplaneerimise ja urbanistika valdkonda.
Loengusarja toetab Eesti Kultuurkapital.
Kuraatorid: Sille Pihlak, Johan Tali
www.avatudloengud.ee
www.facebook.com/EKAarhitektuur/
www.facebook.com/EKAarhitektuur/
30.10.2019
EKA 105 avatud loeng: audoktor Reinhold Martin
Kolmapäeval, 30. oktoobril peavad loenguid meie uued vastvalitud audoktorid!
Algusega kell 14.00 toimub EKA aulas Columbia ülikooli arhitektuuriprofessor Reinhold Martini avatud loeng “Order and Disorder: On Knowledge, Society, and Architecture”.
Reinhold Martin avamas loengu tagamaid:
“This talk will consider the interplay of order and disorder, mediated by architecture. Order, in the sense we will explore, makes the world knowable and governable, through the suppression, management, or containment of disorder, which includes entropy or breakdown as well as willful disruption. Architecture, as one of many media, rather than simply a representation or an instrument, operates topologically and epistemologically, arranging and rearranging insides and outsides, drawing and redrawing lines. The lines we will consider distribute forms of knowledge, and the things they seek to know and govern, simultaneously joining what they distinguish. To trace this, the talk will sketch one particular genealogical sequence through the design of campuses, both corporate and academic, beginning on the US side of the Cold War. The larger aim will be to rethink the problem of order and disorder at the intersection of knowledge, society, and architecture, with specific reference to the political economy of design as a will-to-order of its own.”
EKA 105 avatud loeng: audoktor Reinhold Martin
Kolmapäev 30 oktoober, 2019
Kolmapäeval, 30. oktoobril peavad loenguid meie uued vastvalitud audoktorid!
Algusega kell 14.00 toimub EKA aulas Columbia ülikooli arhitektuuriprofessor Reinhold Martini avatud loeng “Order and Disorder: On Knowledge, Society, and Architecture”.
Reinhold Martin avamas loengu tagamaid:
“This talk will consider the interplay of order and disorder, mediated by architecture. Order, in the sense we will explore, makes the world knowable and governable, through the suppression, management, or containment of disorder, which includes entropy or breakdown as well as willful disruption. Architecture, as one of many media, rather than simply a representation or an instrument, operates topologically and epistemologically, arranging and rearranging insides and outsides, drawing and redrawing lines. The lines we will consider distribute forms of knowledge, and the things they seek to know and govern, simultaneously joining what they distinguish. To trace this, the talk will sketch one particular genealogical sequence through the design of campuses, both corporate and academic, beginning on the US side of the Cold War. The larger aim will be to rethink the problem of order and disorder at the intersection of knowledge, society, and architecture, with specific reference to the political economy of design as a will-to-order of its own.”
30.10.2019
EKA 105 avatud loeng: audoktor Griselda Pollock
Kolmapäeval, 30. oktoobril peavad loenguid meie uued vastvalitud audoktorid!
Algusega kell 16.00, räägib EKA aulas kunstiajaloolane Griselda Pollock teemal “From Alain Resnais’s Van Gogh (1948) to Julian Schnabel’s At Eternity’s Gate (2018): Why are we still Loving Vincent (2017)?”
Griselda Pollock (s. 1949) on Leedsi ülikooli sotsiaalse ja kriitilise kunstiajaloo professor, kelle tegevusväli on seotud visuaal- ja kultuuriteooriaga ning feministliku ja postkolonialistliku kunstiteooriaga. Pollock on elav klassik – ta on alates 1970. aastate lõpust olnud mõjukamaid moodsat, postmodernset ja kaasaegset kunsti uurivaid teadlasi maailmas. Ta on oluline kunstiteooria ja metodoloogiate uuendaja ja mõjutanud märkimisväärselt 20. sajandi II poole ja ja 21. sajandi feministlikku teooriat, soouurimust ja feministliku kunstiajalugu.
Loengu teema on prof Pollock ise kokku võtnud järgmiselt:
“The first exhibition I ever saw, I think, was of the work of Vincent van Gogh in 1961. I forgot about that first encounter until 1990, when, at a conference on the centenary of his death, I delivered a deconstructionist paper tracing the construction of ‘Van Gogh’ over the twentieth century. My research into his exhibition history revealed that the show in Toronto in 1961 was part of a specific post-war series of exhibitions when VG’swork was sent around the world, ensuring this artist’s spectacular place in the twentieth century’s cultural imagination as ‘the modern artist’. I also realized that this buried memory of an exhibition visited in 1961 with my art-loving mother, who died three years later, may have been the unconscious prompt for my choice, in 1972, of Van Gogh as my PhD dissertation topic.
Over my fifty-years, I have struggled against ‘the myth of Van Gogh’ in many publications and exhibition projects. In this lecture, I will return to one of the earliest films made about the artist by French documentarist Alain Resnais in black and white in 1948 and to the animated film Loving Vincent and the American painter Julian Schnabel’s personal homage, At Eternity’s Gate. What are the different concepts of art and artist this mythic ‘Vincent’/’Van Gogh’ has mirrored? What are the art histories I have tried to create to challenge their potency, affect, and dangers? Why does this myth and image persist and entrance?”
EKA 105 avatud loeng: audoktor Griselda Pollock
Kolmapäev 30 oktoober, 2019
Kolmapäeval, 30. oktoobril peavad loenguid meie uued vastvalitud audoktorid!
Algusega kell 16.00, räägib EKA aulas kunstiajaloolane Griselda Pollock teemal “From Alain Resnais’s Van Gogh (1948) to Julian Schnabel’s At Eternity’s Gate (2018): Why are we still Loving Vincent (2017)?”
Griselda Pollock (s. 1949) on Leedsi ülikooli sotsiaalse ja kriitilise kunstiajaloo professor, kelle tegevusväli on seotud visuaal- ja kultuuriteooriaga ning feministliku ja postkolonialistliku kunstiteooriaga. Pollock on elav klassik – ta on alates 1970. aastate lõpust olnud mõjukamaid moodsat, postmodernset ja kaasaegset kunsti uurivaid teadlasi maailmas. Ta on oluline kunstiteooria ja metodoloogiate uuendaja ja mõjutanud märkimisväärselt 20. sajandi II poole ja ja 21. sajandi feministlikku teooriat, soouurimust ja feministliku kunstiajalugu.
Loengu teema on prof Pollock ise kokku võtnud järgmiselt:
“The first exhibition I ever saw, I think, was of the work of Vincent van Gogh in 1961. I forgot about that first encounter until 1990, when, at a conference on the centenary of his death, I delivered a deconstructionist paper tracing the construction of ‘Van Gogh’ over the twentieth century. My research into his exhibition history revealed that the show in Toronto in 1961 was part of a specific post-war series of exhibitions when VG’swork was sent around the world, ensuring this artist’s spectacular place in the twentieth century’s cultural imagination as ‘the modern artist’. I also realized that this buried memory of an exhibition visited in 1961 with my art-loving mother, who died three years later, may have been the unconscious prompt for my choice, in 1972, of Van Gogh as my PhD dissertation topic.
Over my fifty-years, I have struggled against ‘the myth of Van Gogh’ in many publications and exhibition projects. In this lecture, I will return to one of the earliest films made about the artist by French documentarist Alain Resnais in black and white in 1948 and to the animated film Loving Vincent and the American painter Julian Schnabel’s personal homage, At Eternity’s Gate. What are the different concepts of art and artist this mythic ‘Vincent’/’Van Gogh’ has mirrored? What are the art histories I have tried to create to challenge their potency, affect, and dangers? Why does this myth and image persist and entrance?”
25.10.2019
Vestlussari „Tee sillutamine uuele maailmale“ vol 4: “Kriis klassiruumis”
Vestlussari „Tee sillutamine uuele maailmale“ pakub kaasahaaravaid arutelusid teemadel, mis puudutavad Eesti konteksti ja üleilmset kunstielu. Silmapaistvate kõnelejate hulka kuulub kunstnikke, kuraatoreid, kollektsionääre, haridustöötajaid, aktiviste ja muid kultuuriinimesi, kes arutlevad kriitiliselt päevakajaliste teemadel. Kõik vestlused toimuvad Eesti Kunstiakadeemias.
Vestlussari on mõeldud omamoodi sissejuhatusena kunstiorganisatsiooni Creative Time algatusel ilmuvale raamatule „Making Another World Possible: 10 Creative Time Summits, 10 Global Issues, 100 Art Projects“ (Routledge, 2019), mille toimetajad on Corina L. Apostol ja Nato Thompson. Raamat käsitleb sotsiaalselt angažeeritud kultuuripraktikaid, mis tegelevad tänapäeval hädavajalike sotsiaalsete liikumistega. Lisaks sisaldab raamat kollektiivi Chto Delat / Что делать / Mida teha? koostatud sotsiaalselt angažeeritud kunsti ajajoont ning pakub ülevaate valdkonna hetkeseisust, käsitledes tellitud esseede kaudu süvitsi kümmet globaalset teemat ja tutvustades umbes sadat inspireerivat kunstiprojekti kogu maailmast.
Osalejad: Ahmet Ögüt, Jasmina Tumbas, Kristi Ockba, Maarin Ektermann
Konfliktid ja heitlused loova hariduse alal mängivad keskset rolli määramisel, millised erinevad subjektiivsused kujundavad tulevaste põlvkondade kultuuri või kultuure. Mis on erinevates õppimis- ja pedagoogikavaldkondades praegu kaalul? Millised on riigirahastuse kärbete tingimustes võimalikud emantsipeerivad lähenemisviisid tänapäeva haridusele, mis seisavad vastu paindliku ja „loomingulise“ subjektiivsuse kommertsnõudlusele?
Ahmet Ögüt on kontseptuaalne kunstnik, kes elab ja töötab Hollandis Amsterdamis. Ta kasutab oma loomingus eri meediume, sh video-, foto-, installi-, joonistus- ja trükikunsti. 2012. aastal algatas ta pagulaste ja sundrändajate solidaarsusel põhineva teadmiste vahetuse platvormi The Silent University.
Jasmina Tumbas on Buffalo ülikooli globaalsete soo- ja seksuaalsuse uuringute osakonna abiprofessor. Ta aitas 2010. aastal luua avalikkusele avatud ja iseseisvalt tegutseva õppekeskkonna The Public School Durham, kus andis Ida-Euroopa filmide, kväär-kino ja nüüdiskunsti kursusi.
Kristi Ockba on Eesti-Jeemeni humanitaarabi ekspert Mondos Tallinnas. Mondo on Eesti suurim mittetulundusühing, mis on pühendunud arengukoostööle, globaalsele haridusele ja humanitaarabile.
Maarin Ektermann on kunstikriitik ja Eesti Kunstiakadeemia üldteooriaainete keskuse juhataja.
Vestlussari „Tee sillutamine uuele maailmale“ vol 4: “Kriis klassiruumis”
Reede 25 oktoober, 2019
Vestlussari „Tee sillutamine uuele maailmale“ pakub kaasahaaravaid arutelusid teemadel, mis puudutavad Eesti konteksti ja üleilmset kunstielu. Silmapaistvate kõnelejate hulka kuulub kunstnikke, kuraatoreid, kollektsionääre, haridustöötajaid, aktiviste ja muid kultuuriinimesi, kes arutlevad kriitiliselt päevakajaliste teemadel. Kõik vestlused toimuvad Eesti Kunstiakadeemias.
Vestlussari on mõeldud omamoodi sissejuhatusena kunstiorganisatsiooni Creative Time algatusel ilmuvale raamatule „Making Another World Possible: 10 Creative Time Summits, 10 Global Issues, 100 Art Projects“ (Routledge, 2019), mille toimetajad on Corina L. Apostol ja Nato Thompson. Raamat käsitleb sotsiaalselt angažeeritud kultuuripraktikaid, mis tegelevad tänapäeval hädavajalike sotsiaalsete liikumistega. Lisaks sisaldab raamat kollektiivi Chto Delat / Что делать / Mida teha? koostatud sotsiaalselt angažeeritud kunsti ajajoont ning pakub ülevaate valdkonna hetkeseisust, käsitledes tellitud esseede kaudu süvitsi kümmet globaalset teemat ja tutvustades umbes sadat inspireerivat kunstiprojekti kogu maailmast.
Osalejad: Ahmet Ögüt, Jasmina Tumbas, Kristi Ockba, Maarin Ektermann
Konfliktid ja heitlused loova hariduse alal mängivad keskset rolli määramisel, millised erinevad subjektiivsused kujundavad tulevaste põlvkondade kultuuri või kultuure. Mis on erinevates õppimis- ja pedagoogikavaldkondades praegu kaalul? Millised on riigirahastuse kärbete tingimustes võimalikud emantsipeerivad lähenemisviisid tänapäeva haridusele, mis seisavad vastu paindliku ja „loomingulise“ subjektiivsuse kommertsnõudlusele?
Ahmet Ögüt on kontseptuaalne kunstnik, kes elab ja töötab Hollandis Amsterdamis. Ta kasutab oma loomingus eri meediume, sh video-, foto-, installi-, joonistus- ja trükikunsti. 2012. aastal algatas ta pagulaste ja sundrändajate solidaarsusel põhineva teadmiste vahetuse platvormi The Silent University.
Jasmina Tumbas on Buffalo ülikooli globaalsete soo- ja seksuaalsuse uuringute osakonna abiprofessor. Ta aitas 2010. aastal luua avalikkusele avatud ja iseseisvalt tegutseva õppekeskkonna The Public School Durham, kus andis Ida-Euroopa filmide, kväär-kino ja nüüdiskunsti kursusi.
Kristi Ockba on Eesti-Jeemeni humanitaarabi ekspert Mondos Tallinnas. Mondo on Eesti suurim mittetulundusühing, mis on pühendunud arengukoostööle, globaalsele haridusele ja humanitaarabile.
Maarin Ektermann on kunstikriitik ja Eesti Kunstiakadeemia üldteooriaainete keskuse juhataja.
22.10.2019
Avatud disainiloeng: Soome klaasikunstnik ja disainer Anu Penttinen
Anu Penttinen on Soome klaasikunstnik ja disainer, kelle omanäolist ning mitmekülgset loomingut tuntakse ja tunnustatakse nii kodumaal kui ka rahvusvaheliselt. Klaasikunstnikuna ühendab Penttinen oma töödes traditsioonilised tehnikad julgete värvide ja kaasaegsete vormide ning tekstuuridega. Disainerina on Penttinen teinud edukalt koostööd rahvusvaheliselt tuntud ettevõtetega nagu Iittala ja Marimekko. Ta on läbi viinud töötubasid ja olnud külaliskunstnik paljudes klaasikeskustes üle maailma.
Bakalaureuse- ja magistrikraadi on Anu Penttinen omandanud Helsingi Kunsti- ja Disainiülikoolis ning täiendanud oma teadmisi Austraalia Rahvusvahelise Ülikooli (ANU) Canberra Kunsti ja Disaini koolis. Alates 2003. aastast juhib Anu Penttinen enda poolt asutatud ettevõtet Nounou Design. Samuti tegutseb ta kunstnikuna aktiivselt Nuutajärvi Klaasikülas, kus juhib ka restorani ja väikest hotelli.
Avatud disainiloeng: Soome klaasikunstnik ja disainer Anu Penttinen
Teisipäev 22 oktoober, 2019
Anu Penttinen on Soome klaasikunstnik ja disainer, kelle omanäolist ning mitmekülgset loomingut tuntakse ja tunnustatakse nii kodumaal kui ka rahvusvaheliselt. Klaasikunstnikuna ühendab Penttinen oma töödes traditsioonilised tehnikad julgete värvide ja kaasaegsete vormide ning tekstuuridega. Disainerina on Penttinen teinud edukalt koostööd rahvusvaheliselt tuntud ettevõtetega nagu Iittala ja Marimekko. Ta on läbi viinud töötubasid ja olnud külaliskunstnik paljudes klaasikeskustes üle maailma.
Bakalaureuse- ja magistrikraadi on Anu Penttinen omandanud Helsingi Kunsti- ja Disainiülikoolis ning täiendanud oma teadmisi Austraalia Rahvusvahelise Ülikooli (ANU) Canberra Kunsti ja Disaini koolis. Alates 2003. aastast juhib Anu Penttinen enda poolt asutatud ettevõtet Nounou Design. Samuti tegutseb ta kunstnikuna aktiivselt Nuutajärvi Klaasikülas, kus juhib ka restorani ja väikest hotelli.
22.10.2019
Vabade kunstide avatud loeng: Anne Pöhlmanni kunstnikupraktika esitlus
Teisipäeval, 22.oktoobril kell 17 toimub EKA ruumis A501 Anne Pöhlmanni kunstnikupraktika avalik esitlus.
Kunstnik Anne Pöhlmann (s. 1978) elab ja töötab Düsseldorfis. Pöhlmanni kunstnikupraktika reflekteerib digitaalfotograafia kui meediumi pidevalt muutuvaid tingimusi. Lisaks teistele teemadele uurib kunstnik tarkvara mõju fotograafiliste kujutiste formuleerimisele ning viisi, kuidas me fotot monitoridelt näeme.
Digitaalse kujutise materiaalne tõlkimine prinditud fotoks on Anne Pöhlmanni praktikas kontseptuaalne küsimus. Tema fotod varieeruvad linna- ja loodusmaastikest portreede ja abstraktsete kompositsioonideni. Tekstiilile trükitud bännerid või plakatid muutuvad arhitektuuriga suhestuvateks installatsioonideks, mille kaudu arhitektuurne keskkond funktsioneerib nii ruumilise ekraani kui teose paigutuspinnana.
Viimasel ajal vormistab Pöhlmann oma fotokujutisi erinevatele materjalidele, näiteks siidile või puuvillale. Seejärel õmmeldakse need koos teiste trükistega fotokangaks, sageli kombineerides neid kunstniku kogust pärit vintage-tekstiilidega. Teoses “Japan Room” (2019) esitleb Anne Pöhlmann volditud fotosid ja fotokangast voolavate arhitektuursete vormidena, kus trükitud kujutis sulandub üheks oma kandjaga.
Anna Pöhlmann on paralleelselt loonud ka fototeoseid, mis esindavad kunstiliselt subjektiivse lähenemisviisi kunstiteose dokumenteerimisele ja näituse arhitektuurile, mille tulemusena valminud seeriaid on kunstnik esitanud fotoesseedena. 2012. aastal asutas ta koostöös kunstniku Diango Hernández’iga kunstnikeplatvormi Lonelyfingers. Pöhlmanni teosed on pälvinud rahvusvahelist tunnustust ning neid on näidatud erinevatel isiku- ja grupinäitustel üle maailma. Aastatel 2018 kuni 2019 töötas Anne Pöhlmann külalisprofessorina fotograafia osakonnas Braunschweigi Kunstiakadeemias (HBK), Saksamaal. Enne seda töötas ta külalislektorina Folkwangi kunstiülikoolis Essenis. Anne Pöhlmann osaleb regulaarselt erinevate rahvusvaheliste institutsioonide töötubades, loengutel ja konverentsidel.
Anne Pöhlmann viibib Tallinnas Eesti Kunstiakadeemia fotograafia osakonna kutsel ning viib siin 21.–25. oktoobrini läbi meistriklassi.
Loeng toimub inglise keeles.
Üritus Facebookis: https://www.facebook.com/events/681705208987400/
Lisainfo Anne Pöhlmanni kohta: http://www.annepoehlmann.net/
Vabade kunstide avatud loeng: Anne Pöhlmanni kunstnikupraktika esitlus
Teisipäev 22 oktoober, 2019
Teisipäeval, 22.oktoobril kell 17 toimub EKA ruumis A501 Anne Pöhlmanni kunstnikupraktika avalik esitlus.
Kunstnik Anne Pöhlmann (s. 1978) elab ja töötab Düsseldorfis. Pöhlmanni kunstnikupraktika reflekteerib digitaalfotograafia kui meediumi pidevalt muutuvaid tingimusi. Lisaks teistele teemadele uurib kunstnik tarkvara mõju fotograafiliste kujutiste formuleerimisele ning viisi, kuidas me fotot monitoridelt näeme.
Digitaalse kujutise materiaalne tõlkimine prinditud fotoks on Anne Pöhlmanni praktikas kontseptuaalne küsimus. Tema fotod varieeruvad linna- ja loodusmaastikest portreede ja abstraktsete kompositsioonideni. Tekstiilile trükitud bännerid või plakatid muutuvad arhitektuuriga suhestuvateks installatsioonideks, mille kaudu arhitektuurne keskkond funktsioneerib nii ruumilise ekraani kui teose paigutuspinnana.
Viimasel ajal vormistab Pöhlmann oma fotokujutisi erinevatele materjalidele, näiteks siidile või puuvillale. Seejärel õmmeldakse need koos teiste trükistega fotokangaks, sageli kombineerides neid kunstniku kogust pärit vintage-tekstiilidega. Teoses “Japan Room” (2019) esitleb Anne Pöhlmann volditud fotosid ja fotokangast voolavate arhitektuursete vormidena, kus trükitud kujutis sulandub üheks oma kandjaga.
Anna Pöhlmann on paralleelselt loonud ka fototeoseid, mis esindavad kunstiliselt subjektiivse lähenemisviisi kunstiteose dokumenteerimisele ja näituse arhitektuurile, mille tulemusena valminud seeriaid on kunstnik esitanud fotoesseedena. 2012. aastal asutas ta koostöös kunstniku Diango Hernández’iga kunstnikeplatvormi Lonelyfingers. Pöhlmanni teosed on pälvinud rahvusvahelist tunnustust ning neid on näidatud erinevatel isiku- ja grupinäitustel üle maailma. Aastatel 2018 kuni 2019 töötas Anne Pöhlmann külalisprofessorina fotograafia osakonnas Braunschweigi Kunstiakadeemias (HBK), Saksamaal. Enne seda töötas ta külalislektorina Folkwangi kunstiülikoolis Essenis. Anne Pöhlmann osaleb regulaarselt erinevate rahvusvaheliste institutsioonide töötubades, loengutel ja konverentsidel.
Anne Pöhlmann viibib Tallinnas Eesti Kunstiakadeemia fotograafia osakonna kutsel ning viib siin 21.–25. oktoobrini läbi meistriklassi.
Loeng toimub inglise keeles.
Üritus Facebookis: https://www.facebook.com/events/681705208987400/
Lisainfo Anne Pöhlmanni kohta: http://www.annepoehlmann.net/
22.10.2019
Kunstnikud ja disainerid Josse Pyl, Eloise Harris ja Jungmyung Lee tutvustavad oma loomingut
Teisipäeval, 22. oktoobril kell 18 toimuvad Eesti Kunstiakadeemia graafilise disaini osakonna ruumis C305 graafiliste disainerite ja kunstnike Josse Pyli, Eloise Harrise ja Jungmyung Lee avalikud esitlused.
Kõik esinejad teevad ettekanded oma praktikast ja projektidest.
Jungmyung Lee tegutseb kirjatüüpide kujundamise, tüpograafia, kunsti ja kirjutamise valdkondades oma loodud Jung-Lee Type Foundry’s Amsterdamis, kus ta uurib kirjade elu ja emotsioone. Ta avaldab väljaannet Real-Time Realist, mis on unikaalne specimen, eksperimenteerimaks psühholoogiast tuntud emotsioonide rattal põhinevate seostega.
http://jung-lee.nl
Eloise Harris on vabakutseline graafiline disainer Berliinis, kes teeb koostööd erinevate kunstnike ja institutsioonidega. Ta kujundab visuaalseid identiteete, tegeleb kunstilise juhtimisega, trükiste kujundamise ja visuaalide loomisega ning õpetab külalisõppejõuna Berliinis UE ülikooli juures graafilise disaini mängu. Eloise on lõpetanud Werkplaats Typografie Arnhemis ja LCC Londonis.
http://www.eloiseharris.com/
Josse Pyl elab ja töötab Amsterdamis. Ta on olnud kunstnikuna Rijksakademie juures residentuuris Amsterdamis (2017–2018), lõpetanud magistriõpingud Werkplaats Typografies (2014–2016) kui ka KASKi Visuaalkunsti Kõrgkoolis. Hiljuti on Jossel olnud näitused galeriides, nagu 019 (Gent), Annet Gelink galerii (Amsterdam) ja Brakkegrond (Amstedam) ning osalenud grupinäitustel paikades, nagu Nest (Haag), Dash galerii (Kortrijk), Belgia biennaal (Gent) ja Ljubljana graafika biennaal (Ljubljana).
http://www.jossepyl.com/
Josse Pyl, Eloise Harris ja Jungmyung Lee on Tallinnas Eesti Kunstiakadeemia graafilise disaini osakonna kutsel ning viivad läbi erinevaid töötubasid 21.–25. oktoobril.
Esitlused toimuvad inglise keeles.
Kunstnikud ja disainerid Josse Pyl, Eloise Harris ja Jungmyung Lee tutvustavad oma loomingut
Teisipäev 22 oktoober, 2019
Teisipäeval, 22. oktoobril kell 18 toimuvad Eesti Kunstiakadeemia graafilise disaini osakonna ruumis C305 graafiliste disainerite ja kunstnike Josse Pyli, Eloise Harrise ja Jungmyung Lee avalikud esitlused.
Kõik esinejad teevad ettekanded oma praktikast ja projektidest.
Jungmyung Lee tegutseb kirjatüüpide kujundamise, tüpograafia, kunsti ja kirjutamise valdkondades oma loodud Jung-Lee Type Foundry’s Amsterdamis, kus ta uurib kirjade elu ja emotsioone. Ta avaldab väljaannet Real-Time Realist, mis on unikaalne specimen, eksperimenteerimaks psühholoogiast tuntud emotsioonide rattal põhinevate seostega.
http://jung-lee.nl
Eloise Harris on vabakutseline graafiline disainer Berliinis, kes teeb koostööd erinevate kunstnike ja institutsioonidega. Ta kujundab visuaalseid identiteete, tegeleb kunstilise juhtimisega, trükiste kujundamise ja visuaalide loomisega ning õpetab külalisõppejõuna Berliinis UE ülikooli juures graafilise disaini mängu. Eloise on lõpetanud Werkplaats Typografie Arnhemis ja LCC Londonis.
http://www.eloiseharris.com/
Josse Pyl elab ja töötab Amsterdamis. Ta on olnud kunstnikuna Rijksakademie juures residentuuris Amsterdamis (2017–2018), lõpetanud magistriõpingud Werkplaats Typografies (2014–2016) kui ka KASKi Visuaalkunsti Kõrgkoolis. Hiljuti on Jossel olnud näitused galeriides, nagu 019 (Gent), Annet Gelink galerii (Amsterdam) ja Brakkegrond (Amstedam) ning osalenud grupinäitustel paikades, nagu Nest (Haag), Dash galerii (Kortrijk), Belgia biennaal (Gent) ja Ljubljana graafika biennaal (Ljubljana).
http://www.jossepyl.com/
Josse Pyl, Eloise Harris ja Jungmyung Lee on Tallinnas Eesti Kunstiakadeemia graafilise disaini osakonna kutsel ning viivad läbi erinevaid töötubasid 21.–25. oktoobril.
Esitlused toimuvad inglise keeles.