Avatud loengud
04.03.2024 — 05.03.2024
PhD Vitamin 2024
4. ja 5. märtsil toimub Eesti Kunstiakadeemias taaskord loomeuurimust käsitlev konverents PhD Vitamin.
PhD Vitamin toetab ja inspireerib uurimusliku lähenemisega kunstnikke, kes tahaksid astuda doktoriõppesse. Tutvustatakse loomeuurimuse käiku ja jagatakse näpunäiteid, kuidas kavandada doktoritöö projekti. Programm koosneb avalikest loengutest ning individuaalsetest konsultatsioonidest. Erinevad kunstnikud ja eksperdid räägivad oma lähenemisest loovuurimusele ja annavad soovijatele ka isiklikult nõu.
Seekordne konverents keskendub avaliku ruumi ja selle kunsti problemaatikale. Kuidas otsustada selle üle, mis on kõigile nähtav? Kuidas põimuvad eetilised väljakutsed, kunstniku vastutus, ajaloolised ja poliitilised probleemid ning autorite õigused? Millised on võimalused kunstnikel kaasa rääkida mineviku-oleviku-tuleviku kujundamisele läbi avaliku ruumi poliitilise esteetika? Ukrainas kestva sõja ajal on Eestis teravalt üles kerkinud küsimused, mida teha avalikku ruumi jäänud “punamonumentidega”. Arutelu on osa ülemaailmsest diskussioonist, mis hõlmab ka liikumist Black Lives Matter. See puudutab meie sotsiaalset keskkonda ja paneb proovile võime “olla hea”.
Osalema on oodatud loomeuurimuslikest meetoditest huvituvad kunstnikud, disainerid, EKA ja teiste loovülikoolide vilistlased ja magistrantuuri lõpetajad.
Sündmus toimub inglise keeles.
Konverentsil osalemiseks, palun registreeru SIIN.
Konsultatsioonidel osalemiseks palume täita VORM. Täpsem konsultatsioonide ajakava saadetakse hiljem e-maili teel.
KAVA
4. märts, esmaspäev, ruum A501
10:00 -10:30 kogunemine ja tervitussõnad
10:30 -11:15 Victoria Fareld “Responsibility in a Polychronic Present”
11:15 -11:45 Kristina Norman “Looking Back at After-War (2009) During the War”
Lõunapaus
12:30-13:15 Esther Shalev-Gerz “Monument Against Fascism to The Shadow”
13:15-13:45 Gregor Taul “Monumental Trouble”
Kohvipaus
14:00-14:45 Vestlusring: Victoria Fareld, Esther Shalev-Gerz, Gregor Taul, Kristina Norman, moderaator Kirke Kangro.
5. märts, teisipäev, ruum A501
10:00-12:00 individuaalsed konsultatsioonid Victoria Fareld’i and Esther Shalev-Gerz’iga (vajalik eelnev registreerimine)
ESINEJAD
Esther Shalev-Gerz, based in Paris, is internationally recognized for her seminal contributions to the field of art in the public realm and her consistent investigation into the construction of memory, history, the natural world, democracy and cultural identities. Her works challenge the notion and practice of portraiture and consider how its qualities may contribute to contemporary discourse about the politics of representation. Her monuments, installations, photography, video and public sculpture are developed through active dialogue, consultation and negotiation with people whose participation provides an emphasis to their individual and collective memories, accounts, opinions and experiences which then become both represented and considered.
Victoria Fareld is professor of intellectual history at Stockholm university in Sweden. Her research revolves around questions of historical guilt, responsibility and historical temporalities.
Gregor Taul is a lecturer, critic and curator. He has studied semiotics at Tartu University and art history at the Estonian Academy of Arts and is about to defend his PhD thesis on art in public space in the Baltics. He is currently working as a lecturer at the General Theory and Interior Architecture departments at EKA.
Kristina Norman, based in Tallinn, is an artist whose interdisciplinary work includes video installations, sculpture, and projects in the city space, as well as documentaries and performance. She is interested in the issues of collective memory and forgetting, the memorial uses of the public space, but also the subtle sphere of the body politics that transgresses the boundaries between the public and the private. In 2009 she represented Estonia at the 53rd International Art Exhibition – La Biennale di Venezia with a solo project, a multilayered mixed media installation After-War. The project was a study of a conflict around the relocation of a Soviet monument in Tallinn. In 2022 Norman represented Estonia at the 59th Venice Biennial within an ecocritical exhibition Orchidelirium. An Appetite For Abundance. Norman’s experimental film trilogy commissioned for the Pavilion, offers multiple ways to reflect on the legacies of colonialism from a specific Eastern European perspective.
Lisainfo: kati.saarits@artun.ee
PhD Vitamin 2024
Esmaspäev 04 märts, 2024 — Teisipäev 05 märts, 2024
4. ja 5. märtsil toimub Eesti Kunstiakadeemias taaskord loomeuurimust käsitlev konverents PhD Vitamin.
PhD Vitamin toetab ja inspireerib uurimusliku lähenemisega kunstnikke, kes tahaksid astuda doktoriõppesse. Tutvustatakse loomeuurimuse käiku ja jagatakse näpunäiteid, kuidas kavandada doktoritöö projekti. Programm koosneb avalikest loengutest ning individuaalsetest konsultatsioonidest. Erinevad kunstnikud ja eksperdid räägivad oma lähenemisest loovuurimusele ja annavad soovijatele ka isiklikult nõu.
Seekordne konverents keskendub avaliku ruumi ja selle kunsti problemaatikale. Kuidas otsustada selle üle, mis on kõigile nähtav? Kuidas põimuvad eetilised väljakutsed, kunstniku vastutus, ajaloolised ja poliitilised probleemid ning autorite õigused? Millised on võimalused kunstnikel kaasa rääkida mineviku-oleviku-tuleviku kujundamisele läbi avaliku ruumi poliitilise esteetika? Ukrainas kestva sõja ajal on Eestis teravalt üles kerkinud küsimused, mida teha avalikku ruumi jäänud “punamonumentidega”. Arutelu on osa ülemaailmsest diskussioonist, mis hõlmab ka liikumist Black Lives Matter. See puudutab meie sotsiaalset keskkonda ja paneb proovile võime “olla hea”.
Osalema on oodatud loomeuurimuslikest meetoditest huvituvad kunstnikud, disainerid, EKA ja teiste loovülikoolide vilistlased ja magistrantuuri lõpetajad.
Sündmus toimub inglise keeles.
Konverentsil osalemiseks, palun registreeru SIIN.
Konsultatsioonidel osalemiseks palume täita VORM. Täpsem konsultatsioonide ajakava saadetakse hiljem e-maili teel.
KAVA
4. märts, esmaspäev, ruum A501
10:00 -10:30 kogunemine ja tervitussõnad
10:30 -11:15 Victoria Fareld “Responsibility in a Polychronic Present”
11:15 -11:45 Kristina Norman “Looking Back at After-War (2009) During the War”
Lõunapaus
12:30-13:15 Esther Shalev-Gerz “Monument Against Fascism to The Shadow”
13:15-13:45 Gregor Taul “Monumental Trouble”
Kohvipaus
14:00-14:45 Vestlusring: Victoria Fareld, Esther Shalev-Gerz, Gregor Taul, Kristina Norman, moderaator Kirke Kangro.
5. märts, teisipäev, ruum A501
10:00-12:00 individuaalsed konsultatsioonid Victoria Fareld’i and Esther Shalev-Gerz’iga (vajalik eelnev registreerimine)
ESINEJAD
Esther Shalev-Gerz, based in Paris, is internationally recognized for her seminal contributions to the field of art in the public realm and her consistent investigation into the construction of memory, history, the natural world, democracy and cultural identities. Her works challenge the notion and practice of portraiture and consider how its qualities may contribute to contemporary discourse about the politics of representation. Her monuments, installations, photography, video and public sculpture are developed through active dialogue, consultation and negotiation with people whose participation provides an emphasis to their individual and collective memories, accounts, opinions and experiences which then become both represented and considered.
Victoria Fareld is professor of intellectual history at Stockholm university in Sweden. Her research revolves around questions of historical guilt, responsibility and historical temporalities.
Gregor Taul is a lecturer, critic and curator. He has studied semiotics at Tartu University and art history at the Estonian Academy of Arts and is about to defend his PhD thesis on art in public space in the Baltics. He is currently working as a lecturer at the General Theory and Interior Architecture departments at EKA.
Kristina Norman, based in Tallinn, is an artist whose interdisciplinary work includes video installations, sculpture, and projects in the city space, as well as documentaries and performance. She is interested in the issues of collective memory and forgetting, the memorial uses of the public space, but also the subtle sphere of the body politics that transgresses the boundaries between the public and the private. In 2009 she represented Estonia at the 53rd International Art Exhibition – La Biennale di Venezia with a solo project, a multilayered mixed media installation After-War. The project was a study of a conflict around the relocation of a Soviet monument in Tallinn. In 2022 Norman represented Estonia at the 59th Venice Biennial within an ecocritical exhibition Orchidelirium. An Appetite For Abundance. Norman’s experimental film trilogy commissioned for the Pavilion, offers multiple ways to reflect on the legacies of colonialism from a specific Eastern European perspective.
Lisainfo: kati.saarits@artun.ee
27.02.2024
Disainimõte 2024 – vestlusõhtu Mis ja kus on Papaneki disainivisioon?
EKA disainiteaduskond kutsub kõiki osa saama vestlusõhtute sarjast Disainimõte 2024, kus kaasaegse disainimõtte üle arutlevad erinevate disaini- ja loomevaldkondade spetsialistid.Raamatuesitlus ja vestlus „Mis ja kus on Victor Papaneki disainivisioon?“
2023. aasta lõpus andis Eesti Kunstiakadeemia Kirjastus välja selle legendaarse raamatu tõlke. „Disain tegelikule maailmale“ esitlusel vestlevad kunsti- ja kultuuriuurija Virve Sarapik ja disainer Ruth-Helene Melioranski, vestlust modereerib kuraator Sandra Nuut. Vestlusringis arutatakse, milline oli Papaneki disainivisioon ning kuidas see levis meil ja mujal.
Disainer, õppejõud ja vastutustundliku disaini eestkõneleja Victor Papanek kirjutas 1971. aastal raamatu „Disain tegelikule maailmale“ (täiendatud väljaanne 1984), mis oli osa 1960. aastatel alguse saanud lainest, kui tundlikud mõtlejad pöörasid pilgu meid ümbritsevale. Oli aeg märgata halba disaini ja planeerimist. Papanek kutsus oma manifestlikus tekstis teistmoodi mõtlema ja tegutsema.
Victor Papanek „Disain tegelikule maailmale“
Tõlkinud Triinu Pakk
Toimetanud Neeme Lopp ja Ruth-Helene Melioranski
Järelsõna: Sandra Nuut
Keeletoimetaja: Elen Pärt
Kujundanud Stuudio Stuudio
Disainimõte 2024 – vestlusõhtu Mis ja kus on Papaneki disainivisioon?
Teisipäev 27 veebruar, 2024
EKA disainiteaduskond kutsub kõiki osa saama vestlusõhtute sarjast Disainimõte 2024, kus kaasaegse disainimõtte üle arutlevad erinevate disaini- ja loomevaldkondade spetsialistid.Raamatuesitlus ja vestlus „Mis ja kus on Victor Papaneki disainivisioon?“
2023. aasta lõpus andis Eesti Kunstiakadeemia Kirjastus välja selle legendaarse raamatu tõlke. „Disain tegelikule maailmale“ esitlusel vestlevad kunsti- ja kultuuriuurija Virve Sarapik ja disainer Ruth-Helene Melioranski, vestlust modereerib kuraator Sandra Nuut. Vestlusringis arutatakse, milline oli Papaneki disainivisioon ning kuidas see levis meil ja mujal.
Disainer, õppejõud ja vastutustundliku disaini eestkõneleja Victor Papanek kirjutas 1971. aastal raamatu „Disain tegelikule maailmale“ (täiendatud väljaanne 1984), mis oli osa 1960. aastatel alguse saanud lainest, kui tundlikud mõtlejad pöörasid pilgu meid ümbritsevale. Oli aeg märgata halba disaini ja planeerimist. Papanek kutsus oma manifestlikus tekstis teistmoodi mõtlema ja tegutsema.
Victor Papanek „Disain tegelikule maailmale“
Tõlkinud Triinu Pakk
Toimetanud Neeme Lopp ja Ruth-Helene Melioranski
Järelsõna: Sandra Nuut
Keeletoimetaja: Elen Pärt
Kujundanud Stuudio Stuudio
20.02.2024
NARTi avatud loeng: Ikuru Kuwajiwa ja Masha Pryven
20. veebruaril, kell 17.45, ruumis A-5012024. aasta kevadel annavad Narva kunstiresidentuuri kunstnikud Eesti Kunstiakadeemias taas kolm avatud loengut. Esimene loengu peavad Ikuru Kuwajima ja Masha Pryven.
Ikuru Kuwajima on Jaapanist pärit fotograaf, kes on elanud ja töötanud Ida-Euroopas ja Kesk-Aasias juba 17 aastat.
Masha Pryven on Ukrainast pärit Berliinis elav kunstnik, kes keskendub sotsiaalselt kaasavatele fotoprojektidele.
NARTi avatud loeng: Ikuru Kuwajiwa ja Masha Pryven
Teisipäev 20 veebruar, 2024
20. veebruaril, kell 17.45, ruumis A-5012024. aasta kevadel annavad Narva kunstiresidentuuri kunstnikud Eesti Kunstiakadeemias taas kolm avatud loengut. Esimene loengu peavad Ikuru Kuwajima ja Masha Pryven.
Ikuru Kuwajima on Jaapanist pärit fotograaf, kes on elanud ja töötanud Ida-Euroopas ja Kesk-Aasias juba 17 aastat.
Masha Pryven on Ukrainast pärit Berliinis elav kunstnik, kes keskendub sotsiaalselt kaasavatele fotoprojektidele.
17.01.2024 — 14.03.2024
“Segaduse külvist teadmiste korjeni” Tallinna Botaanikaaia Palmimajas
Tallinna Botaanikaaia Palmimajas avatakse kolmapäeval, 17. jaanuaril kl 14 loovuurimuslik näitus “Segaduse külvist teadmiste korjeni”.
Näitus väärtustab hääbumist ja segadust aias, kunstis ja disainis. Disainer Marta Konovalov ja kunstnik Jane Remm eksponeerivad sügis-talvel enda aedades ja botaanikaaia Meelte aias külvatud segaduse kaudu kogunenud teadmisi. Huvilised on oodatud kaasa lööma seemnevahetuses ja töötubades.
“Aed on koht teadmiste korjeks. Koht, kus füüsiline töö muutub rituaaliks ja me astume dialoogi teiste liikidega. Siin on kunstnik ja disainer edasihoidlikud aednikud,” räägivad näituse autorid.
Alates oktoobrist on Tallinna Botaanikaaia Meelte Aia kastid olnud pühendatud hääbumise, taasloome ja ebakorrapärasuse esteetikale. Osana Eesti Kunstiakadeemia loovuurimuslikust projektist “Kunstnikud ja disainerid looduse uurijate, mõtestajate ja partneritena tasaarengu kontektis” katsetasid Marta Konovalov ja Jane Remm, kuidas läbi aiapidamise ja looduses toimiva jälgimise ning minimaalse sekkumise nihutada tüüpilisi toimimisi viise ja otsida viise aias loodusega ühenduses olemiseks. Kunstnikud külvasid Meelte Aeda segadust jättes eksponeerituks taimede loomuliku hääbumise protsessi, uurides sealjuures, kuidas tavaliselt tarbetuna nähtu, näiteks umbrohi, saab olla kasulik ressurss. Kunsti- ja disainivahenditega protsesse jäädvustades ja väikeste sekkumiste kaudu nihkeid luues väärtustavad autorid looduslikku esteetikat, mis on tihti ebakorrapärane, läbipõimunud ja lagunev. Need dokumentatsioonid dialoogis visualiseeritud mõtteprotsessidega on eksponeeritud loovuurimuslikul näitusel botaanikaaia Palmimajas märtsini 2024.
Näituse avamisel, 17. jaanuaril kell 14.00 avaneb seemnevahetuspunkt “Külvame segadust”
Võta oma aiast korjatud seemneid näitusele ja sealt sobivaid kaasa. Põllumajandus- ja toiduamet lubab sertifitseerimata lillede ja maitsetaimede seemnete vahetust. Seemneid saab vahetada kogu näituse jooksul.
Näitusel toimub kaks töötuba “Hääbumise ilu: taimede mustrid tekstiilil ja jäljed paberil”.
21. jaanuaril kell 11.00-13.00 tutvustab Jane Remm taimede joonistamist kui meetodi süvenemiseks endasse, taimedesse ja inimestevahelistesse suhetesse.
28. jaanuaril kell 13.00-15.00 õpetab Marta Konovalov kulunud kudumite nõelumist taimedelt värvi saanud lõngadega.
4. veebruaril kell 12.00–16.00 toimub Tiia Morfini seemnesäilitaja õpituba “Kasvatan ise endale toidutaimede ja talulillede seemned”, kus räägime erinevate toidutaimede ja talulillede seemnete kogumisest, puhastamisest ja säilitamisest. Õpime milliseid seemneid ja taimi saab ise lihtsal viisil paljundada.
15. märtsil 11.30–14.30 räägib Marian Nummert edasihoidlikust aiandusest.
Marta Konovalov on disainer, EKA doktorant ja lektor. Marta Konovalovi loomepraktika keskmeks on tekstiilide parandamine ja taasloome. Ta mõtestab moodi kui tegemise viisi ja tarbimise ning tootmise süsteemi, mis vajavad ümber disainimist ja parandamist. www.taasloome.ee
Jane Remm on kunstnik, kunstiõpetaja ja EKA doktorant. Jane Remmi looming keskendub looduskogemuse representatsioonile, koosloomele ja kommunikatsioonile erinevate eluvormidega. www.janeremm.ee
Tallinna Botaanikaaed on teadus-, haridus- ja kultuuriasutus, mille tegevus on suunatud taimeriigi kaitsele ja tutvustamisele. https://botaanikaaed.ee
Eesti Kunstiakadeemia loovuurimuslik projekti “Kunstnikud ja disainerid looduse uurijate, mõtestajatena ja partneritena tasaarengu kontekstis” (1.07.2023−31.12.2024) eesmärgiks on luua ja arendada loovuurimuslikke meetodeid loodusega suhestumiseks, mis aitavad võimendada teadlikku vähem tegemist kunsti ja disaini valdkonnas ning selle kaudu panustada tasaarengu mõtteviisi levikusse, loodusteadlikkuse tõusu ja liikidevahelise koosloome väärtustamisse.
Finantseerija: Kultuuriministeerium. https://www.artun.ee/segaduse-kulvist-teadmiste-korjeni/
“Segaduse külvist teadmiste korjeni” Tallinna Botaanikaaia Palmimajas
Kolmapäev 17 jaanuar, 2024 — Neljapäev 14 märts, 2024
Tallinna Botaanikaaia Palmimajas avatakse kolmapäeval, 17. jaanuaril kl 14 loovuurimuslik näitus “Segaduse külvist teadmiste korjeni”.
Näitus väärtustab hääbumist ja segadust aias, kunstis ja disainis. Disainer Marta Konovalov ja kunstnik Jane Remm eksponeerivad sügis-talvel enda aedades ja botaanikaaia Meelte aias külvatud segaduse kaudu kogunenud teadmisi. Huvilised on oodatud kaasa lööma seemnevahetuses ja töötubades.
“Aed on koht teadmiste korjeks. Koht, kus füüsiline töö muutub rituaaliks ja me astume dialoogi teiste liikidega. Siin on kunstnik ja disainer edasihoidlikud aednikud,” räägivad näituse autorid.
Alates oktoobrist on Tallinna Botaanikaaia Meelte Aia kastid olnud pühendatud hääbumise, taasloome ja ebakorrapärasuse esteetikale. Osana Eesti Kunstiakadeemia loovuurimuslikust projektist “Kunstnikud ja disainerid looduse uurijate, mõtestajate ja partneritena tasaarengu kontektis” katsetasid Marta Konovalov ja Jane Remm, kuidas läbi aiapidamise ja looduses toimiva jälgimise ning minimaalse sekkumise nihutada tüüpilisi toimimisi viise ja otsida viise aias loodusega ühenduses olemiseks. Kunstnikud külvasid Meelte Aeda segadust jättes eksponeerituks taimede loomuliku hääbumise protsessi, uurides sealjuures, kuidas tavaliselt tarbetuna nähtu, näiteks umbrohi, saab olla kasulik ressurss. Kunsti- ja disainivahenditega protsesse jäädvustades ja väikeste sekkumiste kaudu nihkeid luues väärtustavad autorid looduslikku esteetikat, mis on tihti ebakorrapärane, läbipõimunud ja lagunev. Need dokumentatsioonid dialoogis visualiseeritud mõtteprotsessidega on eksponeeritud loovuurimuslikul näitusel botaanikaaia Palmimajas märtsini 2024.
Näituse avamisel, 17. jaanuaril kell 14.00 avaneb seemnevahetuspunkt “Külvame segadust”
Võta oma aiast korjatud seemneid näitusele ja sealt sobivaid kaasa. Põllumajandus- ja toiduamet lubab sertifitseerimata lillede ja maitsetaimede seemnete vahetust. Seemneid saab vahetada kogu näituse jooksul.
Näitusel toimub kaks töötuba “Hääbumise ilu: taimede mustrid tekstiilil ja jäljed paberil”.
21. jaanuaril kell 11.00-13.00 tutvustab Jane Remm taimede joonistamist kui meetodi süvenemiseks endasse, taimedesse ja inimestevahelistesse suhetesse.
28. jaanuaril kell 13.00-15.00 õpetab Marta Konovalov kulunud kudumite nõelumist taimedelt värvi saanud lõngadega.
4. veebruaril kell 12.00–16.00 toimub Tiia Morfini seemnesäilitaja õpituba “Kasvatan ise endale toidutaimede ja talulillede seemned”, kus räägime erinevate toidutaimede ja talulillede seemnete kogumisest, puhastamisest ja säilitamisest. Õpime milliseid seemneid ja taimi saab ise lihtsal viisil paljundada.
15. märtsil 11.30–14.30 räägib Marian Nummert edasihoidlikust aiandusest.
Marta Konovalov on disainer, EKA doktorant ja lektor. Marta Konovalovi loomepraktika keskmeks on tekstiilide parandamine ja taasloome. Ta mõtestab moodi kui tegemise viisi ja tarbimise ning tootmise süsteemi, mis vajavad ümber disainimist ja parandamist. www.taasloome.ee
Jane Remm on kunstnik, kunstiõpetaja ja EKA doktorant. Jane Remmi looming keskendub looduskogemuse representatsioonile, koosloomele ja kommunikatsioonile erinevate eluvormidega. www.janeremm.ee
Tallinna Botaanikaaed on teadus-, haridus- ja kultuuriasutus, mille tegevus on suunatud taimeriigi kaitsele ja tutvustamisele. https://botaanikaaed.ee
Eesti Kunstiakadeemia loovuurimuslik projekti “Kunstnikud ja disainerid looduse uurijate, mõtestajatena ja partneritena tasaarengu kontekstis” (1.07.2023−31.12.2024) eesmärgiks on luua ja arendada loovuurimuslikke meetodeid loodusega suhestumiseks, mis aitavad võimendada teadlikku vähem tegemist kunsti ja disaini valdkonnas ning selle kaudu panustada tasaarengu mõtteviisi levikusse, loodusteadlikkuse tõusu ja liikidevahelise koosloome väärtustamisse.
Finantseerija: Kultuuriministeerium. https://www.artun.ee/segaduse-kulvist-teadmiste-korjeni/
12.01.2024
Avatud arhitektuuriloeng: Büroo Bietenhader Moroder
Avatud arhitektuuriloeng “Dumb Emancipatory Housing. Dumb Emancipatory City Planning”: Sebastian Bietenhader ja Matthias Moroder / Büro Bietenhader Moroder
12. jaanuaril kl 18 ruumis A-400
Loeng on toimub inglise keeles, on tasuta ning avatud kõigile huvilistele.
Avatud loeng toimub EASA (European Architecture Student Assembly) EKAS 8. – 12. jaanuaril läbiviidud “Nürimeelse emantsipeerunud arhitektuuri töötoa” lõpetusena.
Sebastian Bietenhader ja Matthias Moroder on alates 2015. aastast töötanud ühise büroona Bietenhader Moroder. Büroo tegeleb avalike hoonete tüpoloogiaga, käsitledes kordust kui positiivset arhitektuurse omadust, mis võimaldab vormi kaudu vastu töötada neoliberaalsele eristumise, paindlikkuse ja individualiseerimise arhitektuurile. Maksimeerides samaaegselt arhitektuurilist samasust ja kordust, mõtestab Büro Bietenhader Moroder uuesti maailmasõdade vahelise Prantsuse ja Vene revolutsioonilise arhitektuuri ning Viini sotsiaalehituse vormikeele.
Linnad on järjest enam arendamas munitsipaalset elamuehitust. See uus ühiskondlik elamuarhitektuur vajab omaenda arhitektuurikeelt. Läbi korduste ja ruumiliste mustrite üritatakse vabastada avalike hoonete arhitektuur privaatsetele kõrgklassi eramutele omasest funktsionalistlikust stiilist. Eesmärgiks on leida vorm, mis oleks nii otseselt avalikkusele suunatud, lihtne ja selge, et see oleks kohati lausa nürimeelne. Läbi samasuse ja nürisuse jõutakse ausa uue, läbinisti avaliku vormini.
Töötuba EKAs toetab Eesti Kultuurkapital
Sebastian Bietenhader studied architecture at the ETH Zurich (BSc.) and at the Harvard GSD, as well as history and philosophy of knowledge, also at the ETH Zurich (MSc.), where he did a thesis on the development of the computer modelling space, which will be essential for BIM. He headed the student discussion group “Ambitus”. He is a regular guest critic at the ETH and has been teaching architecture at various (non)- institutions.
Matthias Moroder studied architecture (AA Dipl.) at the Architectural Association in London, art history (BA) and philosophy (BA) at the University of Vienna and history and theory of architecture (MAS) at the ETH Zurich. Besides the work as Büro Bietenhader Moroder, since 2018 he is co-leading MAGAZIN, an independent exhibition space for architecture in Vienna. He is currently a PhD candidate at the department of art history of the University of Vienna and has been teaching architecture and architectural history and theory at various (non)- institutions. Matthias is also co-founder of the Vienna Architecture Summer School.
Avatud arhitektuuriloeng: Büroo Bietenhader Moroder
Reede 12 jaanuar, 2024
Avatud arhitektuuriloeng “Dumb Emancipatory Housing. Dumb Emancipatory City Planning”: Sebastian Bietenhader ja Matthias Moroder / Büro Bietenhader Moroder
12. jaanuaril kl 18 ruumis A-400
Loeng on toimub inglise keeles, on tasuta ning avatud kõigile huvilistele.
Avatud loeng toimub EASA (European Architecture Student Assembly) EKAS 8. – 12. jaanuaril läbiviidud “Nürimeelse emantsipeerunud arhitektuuri töötoa” lõpetusena.
Sebastian Bietenhader ja Matthias Moroder on alates 2015. aastast töötanud ühise büroona Bietenhader Moroder. Büroo tegeleb avalike hoonete tüpoloogiaga, käsitledes kordust kui positiivset arhitektuurse omadust, mis võimaldab vormi kaudu vastu töötada neoliberaalsele eristumise, paindlikkuse ja individualiseerimise arhitektuurile. Maksimeerides samaaegselt arhitektuurilist samasust ja kordust, mõtestab Büro Bietenhader Moroder uuesti maailmasõdade vahelise Prantsuse ja Vene revolutsioonilise arhitektuuri ning Viini sotsiaalehituse vormikeele.
Linnad on järjest enam arendamas munitsipaalset elamuehitust. See uus ühiskondlik elamuarhitektuur vajab omaenda arhitektuurikeelt. Läbi korduste ja ruumiliste mustrite üritatakse vabastada avalike hoonete arhitektuur privaatsetele kõrgklassi eramutele omasest funktsionalistlikust stiilist. Eesmärgiks on leida vorm, mis oleks nii otseselt avalikkusele suunatud, lihtne ja selge, et see oleks kohati lausa nürimeelne. Läbi samasuse ja nürisuse jõutakse ausa uue, läbinisti avaliku vormini.
Töötuba EKAs toetab Eesti Kultuurkapital
Sebastian Bietenhader studied architecture at the ETH Zurich (BSc.) and at the Harvard GSD, as well as history and philosophy of knowledge, also at the ETH Zurich (MSc.), where he did a thesis on the development of the computer modelling space, which will be essential for BIM. He headed the student discussion group “Ambitus”. He is a regular guest critic at the ETH and has been teaching architecture at various (non)- institutions.
Matthias Moroder studied architecture (AA Dipl.) at the Architectural Association in London, art history (BA) and philosophy (BA) at the University of Vienna and history and theory of architecture (MAS) at the ETH Zurich. Besides the work as Büro Bietenhader Moroder, since 2018 he is co-leading MAGAZIN, an independent exhibition space for architecture in Vienna. He is currently a PhD candidate at the department of art history of the University of Vienna and has been teaching architecture and architectural history and theory at various (non)- institutions. Matthias is also co-founder of the Vienna Architecture Summer School.
16.01.2024
Avatud loeng: Michaela Režová
Michaela Režová
“Veri-higi-pisarad-animatsioon”
Animation at UMPRUM in Praha
Praha kunsti-, arhitektuuri ja disaini ülikooli animatsiooni ja filmi osakond on Tšehhi Vabariigi vanim, asutatud 1951. aastal. Tuginedes oma traditsioonidele, uurib osakond aktiivselt vormilisi ristumisi ja audiovisuaalsete teostega. Seee loeng kaardistab viimast 70 aasta muutuseid. Sellest, milline on õppetöö ja õppekava tänapäeval räägib meile Michaela Režová, filmitegija ja stuudio õppejõud. Pärast loengut näidatakse valikut lühifilme.
Michaela Režová on filmitegija ja režissöör, kes keskendub peamiselt animeeritud doklfilmi žanrile ja selle erinevatele esitlusviisidele. Ta lõpetas 2017. aastal UMPRUMi animatsiooni ja filmi erialal. Tema lõputöö, lühifilm “Chase” (2017), äratab ellu tšehhoslovakkia hoki hiilgeajad, uurides nii selle võidukäike kui ka tumedamaid hetki. 2018. aastal tegi ta koostööd Tšehhi Raadioga filmi “Gambler” loomisel. Aastatel 2020-2022 oli ta näituse ANIMATION 70 (mis tähistab UMPRUMi animatsioonistuudio 70. aastapäeva) kuraator ja samanimelise väljaande toimetaja.
Loovjuhina töötas ta Praha rahvusmuuseumi 20. sajandi ajaloo püsinäituse ja disaininäituse 360° video ja kuue filmi kallal.
Avatud loeng: Michaela Režová
Teisipäev 16 jaanuar, 2024
Michaela Režová
“Veri-higi-pisarad-animatsioon”
Animation at UMPRUM in Praha
Praha kunsti-, arhitektuuri ja disaini ülikooli animatsiooni ja filmi osakond on Tšehhi Vabariigi vanim, asutatud 1951. aastal. Tuginedes oma traditsioonidele, uurib osakond aktiivselt vormilisi ristumisi ja audiovisuaalsete teostega. Seee loeng kaardistab viimast 70 aasta muutuseid. Sellest, milline on õppetöö ja õppekava tänapäeval räägib meile Michaela Režová, filmitegija ja stuudio õppejõud. Pärast loengut näidatakse valikut lühifilme.
Michaela Režová on filmitegija ja režissöör, kes keskendub peamiselt animeeritud doklfilmi žanrile ja selle erinevatele esitlusviisidele. Ta lõpetas 2017. aastal UMPRUMi animatsiooni ja filmi erialal. Tema lõputöö, lühifilm “Chase” (2017), äratab ellu tšehhoslovakkia hoki hiilgeajad, uurides nii selle võidukäike kui ka tumedamaid hetki. 2018. aastal tegi ta koostööd Tšehhi Raadioga filmi “Gambler” loomisel. Aastatel 2020-2022 oli ta näituse ANIMATION 70 (mis tähistab UMPRUMi animatsioonistuudio 70. aastapäeva) kuraator ja samanimelise väljaande toimetaja.
Loovjuhina töötas ta Praha rahvusmuuseumi 20. sajandi ajaloo püsinäituse ja disaininäituse 360° video ja kuue filmi kallal.
11.12.2023
Jordi Closa / Adidas Maker Lab: “Go Hack Yourself!”
Avatud disainiloeng: “Go Hack Yourself!” Jordi Closa / Adidas Maker Lab
Dünaamilises kunsti- ja disainimaailmas, kus innovatsioon on progressi südamelööja, leiame end sageli silmitsi keeruliste väljakutsetega, mis nõuavad värskeid vaatenurki ja kastist väljas mõtlemist. Seepärast räägime häkkimisest – võimsast ja muutlikust probleemide lahendamise tööriistast, millel võime muuta meie lähenemist loovusele, kohanemisvõimele ja jätkusuutlikule disainile.
Üle kahe aastakümne pikkune kogemus mõjuka tootedisainerina ja häkkimise kui probleemide lahendamise vahendi tulihingelise pooldajana on Jordi Closa määratlenud, mida tema jaoks tähendab loomine ja uutmine.
Mööbli, valgustite, spordivarustuse ja isegi toidudisaini avastamisel näitab Jordi sügavat pühendumust konventsionaalsuse piiride nihutamisele. Inspiratsiooni ammutades just koostisosadest, mis toidavad meie keha ja erutavad meie meeli, on ta kasutanud materjalide transformatiivset potentsiaali viisil, mis köidab ja jätab meie kogemustesse kustumatu jälje.
See on tema kirg taaskasutamise vastu, tema pingutused materjalide ja esemete taaskasutamiseks ja leiutamiseks, mis teda tõeliselt eristab. Pikendades kasutuselt kõrvaldatud toodete eluiga, on Jordil vankumatu kohustus suunata jäätmed prügilatesse, kaitsta meie väärtuslikke ookeane ja kasvatada jätkusuutlikumat tulevikku.
Süvenegem üheskoos Adidas MakerLabi võrgu kütkestavasse valdkonda – elavasse loominguliste, leiutajate ja probleemide lahendajate kogukonda, keda ühendab nende rahuldamatu uudishimu ja ühine pühendumus disaini piiride nihutamisele. Siin on õitsele puhkenud Jordi nägemus häkkimisest kui probleemide lahendamise tööriistast. Läbi koostöö ja katsetamise on ta avastanud unikaalseid ja mõtlemapanevaid lahendusi ka kõige keerukamatele disainiprobleemidele.
Võtkem omaks häkkimise kui loovuse, innovatsiooni ja jätkusuutliku progressi katalüsaatori.
Loeng on inglise keeles ja salvestatakse EKA TVs. Kõik on oodatud liituma!
Jordi Closa / Adidas Maker Lab: “Go Hack Yourself!”
Esmaspäev 11 detsember, 2023
Avatud disainiloeng: “Go Hack Yourself!” Jordi Closa / Adidas Maker Lab
Dünaamilises kunsti- ja disainimaailmas, kus innovatsioon on progressi südamelööja, leiame end sageli silmitsi keeruliste väljakutsetega, mis nõuavad värskeid vaatenurki ja kastist väljas mõtlemist. Seepärast räägime häkkimisest – võimsast ja muutlikust probleemide lahendamise tööriistast, millel võime muuta meie lähenemist loovusele, kohanemisvõimele ja jätkusuutlikule disainile.
Üle kahe aastakümne pikkune kogemus mõjuka tootedisainerina ja häkkimise kui probleemide lahendamise vahendi tulihingelise pooldajana on Jordi Closa määratlenud, mida tema jaoks tähendab loomine ja uutmine.
Mööbli, valgustite, spordivarustuse ja isegi toidudisaini avastamisel näitab Jordi sügavat pühendumust konventsionaalsuse piiride nihutamisele. Inspiratsiooni ammutades just koostisosadest, mis toidavad meie keha ja erutavad meie meeli, on ta kasutanud materjalide transformatiivset potentsiaali viisil, mis köidab ja jätab meie kogemustesse kustumatu jälje.
See on tema kirg taaskasutamise vastu, tema pingutused materjalide ja esemete taaskasutamiseks ja leiutamiseks, mis teda tõeliselt eristab. Pikendades kasutuselt kõrvaldatud toodete eluiga, on Jordil vankumatu kohustus suunata jäätmed prügilatesse, kaitsta meie väärtuslikke ookeane ja kasvatada jätkusuutlikumat tulevikku.
Süvenegem üheskoos Adidas MakerLabi võrgu kütkestavasse valdkonda – elavasse loominguliste, leiutajate ja probleemide lahendajate kogukonda, keda ühendab nende rahuldamatu uudishimu ja ühine pühendumus disaini piiride nihutamisele. Siin on õitsele puhkenud Jordi nägemus häkkimisest kui probleemide lahendamise tööriistast. Läbi koostöö ja katsetamise on ta avastanud unikaalseid ja mõtlemapanevaid lahendusi ka kõige keerukamatele disainiprobleemidele.
Võtkem omaks häkkimise kui loovuse, innovatsiooni ja jätkusuutliku progressi katalüsaatori.
Loeng on inglise keeles ja salvestatakse EKA TVs. Kõik on oodatud liituma!
11.12.2023
Thomas Ayme / Adidas Originals: “Numbritest tossudeni”
Hommikukohv: Thomas Ayme / Adidas Originals “Numbritest tossudeni – ebatavaline disainilugu”
Thomas Ayme on Prantsuse jalatsite värvi- ja materjalidisainer, kes töötab praegu Adidas Originalsis.
Tema teekond disainerina ei olnud aga sirgjooneline ja algas hoopis teisest valdkonnast. Pärast matemaatika, majanduse ja rahanduse eriala lõpetamist liitus Thomas Adidasega, alustades oma kümneaastast ametiaega ärianalüütikuna. Mõistes, et analüütika pole tema tõeline kutsumus, asus ta teekonnale jalatsidisaineriks saamise suunas, navigeerides läbi mitme riigi ja töökoha. Tema ainulaadne taust näitab nüüd tema lähenemist disainile ja sellest on saanud üks tema suurimaid väärtusi.
Küsige lisainfot Thomase teekonna ja tema nõuannete kohta, uurige kuidas saavutada oma isiklikke eesmärke ja ambitsioone.
Thomas Ayme / Adidas Originals: “Numbritest tossudeni”
Esmaspäev 11 detsember, 2023
Hommikukohv: Thomas Ayme / Adidas Originals “Numbritest tossudeni – ebatavaline disainilugu”
Thomas Ayme on Prantsuse jalatsite värvi- ja materjalidisainer, kes töötab praegu Adidas Originalsis.
Tema teekond disainerina ei olnud aga sirgjooneline ja algas hoopis teisest valdkonnast. Pärast matemaatika, majanduse ja rahanduse eriala lõpetamist liitus Thomas Adidasega, alustades oma kümneaastast ametiaega ärianalüütikuna. Mõistes, et analüütika pole tema tõeline kutsumus, asus ta teekonnale jalatsidisaineriks saamise suunas, navigeerides läbi mitme riigi ja töökoha. Tema ainulaadne taust näitab nüüd tema lähenemist disainile ja sellest on saanud üks tema suurimaid väärtusi.
Küsige lisainfot Thomase teekonna ja tema nõuannete kohta, uurige kuidas saavutada oma isiklikke eesmärke ja ambitsioone.
07.12.2023
NARTi avatud loeng koos Uwe Lützen and Elke Renate Steineriga
Kutsume kõiki Narva kunstiresidentuuri selle sügistalve kolmandale avatud loengule, mis toimub sel neljapäeval EKAs.
Elke Renate Steiner on koomiksikunstnik, kes elab ja töötab Berliinis. Ta loob koomikseid ja illustratsioone, joonistab üritustel ja dokumenteerib olukordi kogukondade jaoks. Narvas korraldab ta täiskasvanutele töötubasid, et tõlkida on nende kogemusi koomiksiteks.
Uwe Lützen on Šveitsi stsenarist, kes elab Zürichis ja Berliinis. Oma residentuuri ajal ta lõi performance’ “28 küsimust (vastuseid pole vaja)”, mis räägib kodust, kohtadest ja identiteedist.
Loeng on tasuta ja kõigile avatud!
Loeng toimub inglise keeles.
Kontakt:
residentuur@artun.ee
NARTi avatud loeng koos Uwe Lützen and Elke Renate Steineriga
Neljapäev 07 detsember, 2023
Kutsume kõiki Narva kunstiresidentuuri selle sügistalve kolmandale avatud loengule, mis toimub sel neljapäeval EKAs.
Elke Renate Steiner on koomiksikunstnik, kes elab ja töötab Berliinis. Ta loob koomikseid ja illustratsioone, joonistab üritustel ja dokumenteerib olukordi kogukondade jaoks. Narvas korraldab ta täiskasvanutele töötubasid, et tõlkida on nende kogemusi koomiksiteks.
Uwe Lützen on Šveitsi stsenarist, kes elab Zürichis ja Berliinis. Oma residentuuri ajal ta lõi performance’ “28 küsimust (vastuseid pole vaja)”, mis räägib kodust, kohtadest ja identiteedist.
Loeng on tasuta ja kõigile avatud!
Loeng toimub inglise keeles.
Kontakt:
residentuur@artun.ee
15.12.2023
Avatud loeng: Mariana Amatullo “Saavutame eesmärgi kunsti ja disaini abil”
Avatud loeng teemal „Eesmärgi omaksvõtmine kunsti ja disaini kaudu tulevikuks, mida me tahame”.
Ajastul, mida iseloomustavad kiired muutused ja globaalsed väljakutsed, muutub kunsti ja disaini roll üha olulisemaks tuleviku kujundamisel, mis ühtib meie püüdluste ja väärtustega.
Mariana Amatullo (PhD) on Parsonsi The New Schooli strateegilise disaini ja juhtimise dotsent, asepraost ja täiend- ja kutsehariduse (CPE) akadeemiline dekaan. Mariana avaldab ja annab rahvusvaheliselt loenguid disaini ja sotsiaalse innovatsiooni teemadel, töötades erinevates disaini ja kunstide juht-, toimetus- ja nõuandekogudes. Tema viimane väljaanne Sotsiaalse innovatsiooni disain: juhtumiuuringud kogu maailmast (Routledge, 2021) annab ülevaate sotsiaalse innovatsiooni disainivaldkonnast 45 ülemaailmse juhtumiuuringu kaudu. Tema tulevane monograafia positsioneerib disaini kui 21. sajandi juhtimisvõimet.
Marianal on turjal kahekümne aasta pikkune teekond kunsti- ja disainihariduse tippjuhi ametikohtadel. Ta on kogenud strateeg, auhinnatud koolitaja, praktik ja teadlane. Mariana uurimistöö ja õppetöö ühendavad kunsti- ja disainihariduse juhtimisdistsipliinide vahel ning uurib disaini rolli sotsiaalse innovatsiooni ja organisatsiooni õppe kognitiivse lähenemisviisina.
Algselt kunstiajaloolase ja kuraatorina on ta olnud teerajaja sotsiaalse innovatsiooni valdkonna disaini väljatöötamisel, kus ta on jätkuvalt aktiivne teadlasena kogu maailmas. Enne 2017. aastal The New Schooliga liitumist asutas Mariana Pasadenas ArtCenteri disainikolledžis sotsiaalse mõju auhinna võitnud programmi Designmatters ja oli selle juht.
Q&A-ga pärast loengut on osalejatel võimalus nuruda teadmisi otse eksperdilt.
Palume registreeruda siin:
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScZB4FDJKMc31UNTp30It-tszhsBl3DyzwA72zpzlnxfMN8Dw/viewform
Avatud loeng: Mariana Amatullo “Saavutame eesmärgi kunsti ja disaini abil”
Reede 15 detsember, 2023
Avatud loeng teemal „Eesmärgi omaksvõtmine kunsti ja disaini kaudu tulevikuks, mida me tahame”.
Ajastul, mida iseloomustavad kiired muutused ja globaalsed väljakutsed, muutub kunsti ja disaini roll üha olulisemaks tuleviku kujundamisel, mis ühtib meie püüdluste ja väärtustega.
Mariana Amatullo (PhD) on Parsonsi The New Schooli strateegilise disaini ja juhtimise dotsent, asepraost ja täiend- ja kutsehariduse (CPE) akadeemiline dekaan. Mariana avaldab ja annab rahvusvaheliselt loenguid disaini ja sotsiaalse innovatsiooni teemadel, töötades erinevates disaini ja kunstide juht-, toimetus- ja nõuandekogudes. Tema viimane väljaanne Sotsiaalse innovatsiooni disain: juhtumiuuringud kogu maailmast (Routledge, 2021) annab ülevaate sotsiaalse innovatsiooni disainivaldkonnast 45 ülemaailmse juhtumiuuringu kaudu. Tema tulevane monograafia positsioneerib disaini kui 21. sajandi juhtimisvõimet.
Marianal on turjal kahekümne aasta pikkune teekond kunsti- ja disainihariduse tippjuhi ametikohtadel. Ta on kogenud strateeg, auhinnatud koolitaja, praktik ja teadlane. Mariana uurimistöö ja õppetöö ühendavad kunsti- ja disainihariduse juhtimisdistsipliinide vahel ning uurib disaini rolli sotsiaalse innovatsiooni ja organisatsiooni õppe kognitiivse lähenemisviisina.
Algselt kunstiajaloolase ja kuraatorina on ta olnud teerajaja sotsiaalse innovatsiooni valdkonna disaini väljatöötamisel, kus ta on jätkuvalt aktiivne teadlasena kogu maailmas. Enne 2017. aastal The New Schooliga liitumist asutas Mariana Pasadenas ArtCenteri disainikolledžis sotsiaalse mõju auhinna võitnud programmi Designmatters ja oli selle juht.
Q&A-ga pärast loengut on osalejatel võimalus nuruda teadmisi otse eksperdilt.
Palume registreeruda siin:
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScZB4FDJKMc31UNTp30It-tszhsBl3DyzwA72zpzlnxfMN8Dw/viewform