Koolitused töötajale
17.12.2020
Hea Õpetamise Seminar: “Konflikt ja Flow” JÄRELVAADATAV
HÕS meeskond toob teieni selle aastanumbri sees veel ühe Hea Õpetamise veebiseminari – kogenud koolitaja Ülli Kukumägi avab, kuidas luua õppimist toetavat ja koostöist keskkonda. Konfliktsituatsioonide juhtimine, vastandlike väärtushinnangutega toime tulemine on oluline oskus iga õppejõu jaoks. Osates motiveerida koostööle ning tekitades parima tulemuse saavutamiseks sobiva õpikeskkonna, muudame õppeprotsessi efektiivsemaks. Sellest, kuidas hallata negatiivseid vastuseise ning teadlikult suunata koostööle, tuleb juttu koolitusel “Konflikt versus Flow”
LEKTOR Ülli Kukumägi on pikaajalise kogemusega verbaalse ja mitteverbaalse kommunikatsiooni lektor/koolitaja/nõustaja, juhtimisteaduste doktorant, kes on õppinud nii psühholoogiat, NLP-d, sõltuvushäirete ravimetoodikaid, lahenduskeskset lühiteraapiat, hüpnoteraapiat ja kehakeele dekodeerimist erinevate rahvusvaheliste ekspertide juures, s.h. Paul Ekman International Groupis. Omab pikaajalist avaliku esinemise praktikat konverentsidel, seminaridel, televisioonis. Ülli klientide hulka kuuluvad nii Eesti era- kui riigiettevõtted, s.h. haiglad, koolid, pangad, omavalitsused. Vaata lektori kohta täpsemalt www.bodylanguageacademy.ee
Kuna praegune periood on väga kiire ja melu täis, siis jääb seminar järelvaadatavaks jaanuarikuu lõpuni. Palume kõigil huvilistel end alloleva lingi kaudu seminarile, ka järelvaatamisele registreerida.
Toimumisaeg: 17.12.20, kell 13.00-15.15
Koht: ZOOM
https://zoom.us/j/5140879282
Maht: 3 ak.t
Palun anna oma osalemissoovist teada EKA koolituskeskkonna lingi kaudu:
https://aa.artun.ee/et/277
Osalemine ja järelkuulamine on kõigile tasuta.
EKA Hea Õpetamise Seminarid toimuvad “EKA LOOVKÄRG – Eesti visuaal- ja ruumikultuuri õppe- ja teaduskeskus” projekti raames. Projekti rahastab Euroopa Regionaalarengu Fond.
Kohtumiseni!
Hea Õpetamise Seminar: “Konflikt ja Flow” JÄRELVAADATAV
Neljapäev 17 detsember, 2020
HÕS meeskond toob teieni selle aastanumbri sees veel ühe Hea Õpetamise veebiseminari – kogenud koolitaja Ülli Kukumägi avab, kuidas luua õppimist toetavat ja koostöist keskkonda. Konfliktsituatsioonide juhtimine, vastandlike väärtushinnangutega toime tulemine on oluline oskus iga õppejõu jaoks. Osates motiveerida koostööle ning tekitades parima tulemuse saavutamiseks sobiva õpikeskkonna, muudame õppeprotsessi efektiivsemaks. Sellest, kuidas hallata negatiivseid vastuseise ning teadlikult suunata koostööle, tuleb juttu koolitusel “Konflikt versus Flow”
LEKTOR Ülli Kukumägi on pikaajalise kogemusega verbaalse ja mitteverbaalse kommunikatsiooni lektor/koolitaja/nõustaja, juhtimisteaduste doktorant, kes on õppinud nii psühholoogiat, NLP-d, sõltuvushäirete ravimetoodikaid, lahenduskeskset lühiteraapiat, hüpnoteraapiat ja kehakeele dekodeerimist erinevate rahvusvaheliste ekspertide juures, s.h. Paul Ekman International Groupis. Omab pikaajalist avaliku esinemise praktikat konverentsidel, seminaridel, televisioonis. Ülli klientide hulka kuuluvad nii Eesti era- kui riigiettevõtted, s.h. haiglad, koolid, pangad, omavalitsused. Vaata lektori kohta täpsemalt www.bodylanguageacademy.ee
Kuna praegune periood on väga kiire ja melu täis, siis jääb seminar järelvaadatavaks jaanuarikuu lõpuni. Palume kõigil huvilistel end alloleva lingi kaudu seminarile, ka järelvaatamisele registreerida.
Toimumisaeg: 17.12.20, kell 13.00-15.15
Koht: ZOOM
https://zoom.us/j/5140879282
Maht: 3 ak.t
Palun anna oma osalemissoovist teada EKA koolituskeskkonna lingi kaudu:
https://aa.artun.ee/et/277
Osalemine ja järelkuulamine on kõigile tasuta.
EKA Hea Õpetamise Seminarid toimuvad “EKA LOOVKÄRG – Eesti visuaal- ja ruumikultuuri õppe- ja teaduskeskus” projekti raames. Projekti rahastab Euroopa Regionaalarengu Fond.
Kohtumiseni!
03.01.2022 — 31.01.2022
EKA õppejõu koolitus. Abiks õppejõule.
Koolitus toetab ülikoolis õppimise ja õpetamise mõistmist ning aitab leida oma lähenemist üliõpilase õppimise toetamiseks. Koolitus on mõeldud nii EKA koosseisulistele kui ka tunnitasulistele õppejõududele, eriti oodatud on alustavad õppejõud.
Kursusel analüüsitakse koos teiste osalejatega õppejõu tööd – ennast õppejõuna, õppekava, täiskasvanud õppija iseärasusi, didaktika põhimõtteid, kasutame õppijakeskseid õppemeetodeid, hindamist ja tagasisidet. Millised põhimõtted aitavad head ainekursust üles ehitada? Mis on olulisemad lähtekohad, mida rakendades toetatakse üliõpilaste õppimist? Kuidas õppejõuna probleemide korral tuge leida?
Kursuse eesmärk on toetada:
– ainekursuse (nii uue kui olemasoleva) terviklikku planeerimist;
– õppejõu rahulolu ja head toimetulekut töös õppejõuna;
– õppimiskesksete teoreetiliste lähtekohtade ja metoodika teadlikku rakendamist õppes;
Kursust juhendab EKA kunstihariduse õppejõud ning kunstiteadlane ja kuraator Anneli Porri, kes on kursuse üles ehitanud just EKA õppejõudude vajadusi silmas pidades.
Aeg: 3., 5., 12., 17., 19., 24., 26. ja 31. jaanuar 2022 kell 15.00-17.15
Koht: D413 või Zoom
Maht: 24 akadeemilist tundi kontaktõpet ja 54 akadeemilist tundi iseseisvat tööd (3 EAP)
Registreerimine: SIIN
EKA õppejõu koolitus. Abiks õppejõule.
Esmaspäev 03 jaanuar, 2022 — Esmaspäev 31 jaanuar, 2022
Koolitus toetab ülikoolis õppimise ja õpetamise mõistmist ning aitab leida oma lähenemist üliõpilase õppimise toetamiseks. Koolitus on mõeldud nii EKA koosseisulistele kui ka tunnitasulistele õppejõududele, eriti oodatud on alustavad õppejõud.
Kursusel analüüsitakse koos teiste osalejatega õppejõu tööd – ennast õppejõuna, õppekava, täiskasvanud õppija iseärasusi, didaktika põhimõtteid, kasutame õppijakeskseid õppemeetodeid, hindamist ja tagasisidet. Millised põhimõtted aitavad head ainekursust üles ehitada? Mis on olulisemad lähtekohad, mida rakendades toetatakse üliõpilaste õppimist? Kuidas õppejõuna probleemide korral tuge leida?
Kursuse eesmärk on toetada:
– ainekursuse (nii uue kui olemasoleva) terviklikku planeerimist;
– õppejõu rahulolu ja head toimetulekut töös õppejõuna;
– õppimiskesksete teoreetiliste lähtekohtade ja metoodika teadlikku rakendamist õppes;
Kursust juhendab EKA kunstihariduse õppejõud ning kunstiteadlane ja kuraator Anneli Porri, kes on kursuse üles ehitanud just EKA õppejõudude vajadusi silmas pidades.
Aeg: 3., 5., 12., 17., 19., 24., 26. ja 31. jaanuar 2022 kell 15.00-17.15
Koht: D413 või Zoom
Maht: 24 akadeemilist tundi kontaktõpet ja 54 akadeemilist tundi iseseisvat tööd (3 EAP)
Registreerimine: SIIN
29.10.2020
Lõunatuur EKAlastele näitusel “Nähtamatu monumentaalmaal”
Head kolleegid ja tudengid,
Olete oodatud EKA muuseumi näituse “Nähtamatu monumentaalmaal. EKA maalitudengite monumentaalkunst 1962–1995” lõunatuurile 29. oktoobril kell 13.00. Tuuri viib läbi näituse kuraator, EKA muuseumi juhataja Reeli Kõiv.
“Tuuril saab näha nähtavat, kuid kuulda nähtamatut,” ütleb Reeli, kes oskab väga mahlaselt jutustada põnevaid lugusid välja pandud tööde, tuntud ja ka tundmatuks jäänud autorite, arhitektuuris valmis tehtud teoste ning nende saatuselugude kohta.
Tuurile pääseb EKA aatriumis asuvast galerii uksest.
Näitusel tutvustatakse EKA muuseumi põnevat monumentaalmaali kavandite kollektsiooni aastatest 1962–1995, milles on ideelahendusi erinevate tööde teostamiseks freskos ja sgrafiitos, mosaiigis ja vitraažis – kõigis klassikalistes monumentaalmaali tehnikates. Monumentaalmaali tehnoloogilise eripära esiletoomiseks on eksponeeritud ka 12 materjalis valminud tööd, mille hulgas on õppetööde (sh diplomitööde) raames sündinud vitraaže, mosaiike ning kaks EKA endisest asukohast, Tartu maantee majast lammutamise eel eemaldatud teost: Valentin Vaheri tsirkuseteemaline fresko ning fragmendid Urve Dzidzaria sööklas asunud märgilise tähendusega sgrafiitost. Näitust täiendab Kai Kaljo loodud video, kus kunstnikega tehtud intervjuude vahendusel vaagitakse monumentaalmaali saatust ja hävimislugusid.
Näitusel esineb 46 kunstnikku (lisaks mitmed anonüümseks jäänud autorid) kokku 138 tööga. Ekspositsiooni lõviosa pärineb EKA muuseumi kogudest, kuid täienduseks on valitud ka autorite käes olnud teoseid. Näituse vanim eksponaat on Dolores Hoffmanni Rahu kinost eemaldatud fresko fragment (1962–1963), hiliseim Ivika Luisu mosaiigi tehnikas diplomitöö osa (1995).
Näituse kuraator: Reeli Kõiv
Näituse kujundus: Kristi Kongi
Avatud 8.10–5.11.2020 T-L kl 12–18
NB! Huvilised saavad oma osakondadele tellida erituure, soovi korral julgesti pöörduda: reeli.koiv@artun.ee
Lõunatuur EKAlastele näitusel “Nähtamatu monumentaalmaal”
Neljapäev 29 oktoober, 2020
Head kolleegid ja tudengid,
Olete oodatud EKA muuseumi näituse “Nähtamatu monumentaalmaal. EKA maalitudengite monumentaalkunst 1962–1995” lõunatuurile 29. oktoobril kell 13.00. Tuuri viib läbi näituse kuraator, EKA muuseumi juhataja Reeli Kõiv.
“Tuuril saab näha nähtavat, kuid kuulda nähtamatut,” ütleb Reeli, kes oskab väga mahlaselt jutustada põnevaid lugusid välja pandud tööde, tuntud ja ka tundmatuks jäänud autorite, arhitektuuris valmis tehtud teoste ning nende saatuselugude kohta.
Tuurile pääseb EKA aatriumis asuvast galerii uksest.
Näitusel tutvustatakse EKA muuseumi põnevat monumentaalmaali kavandite kollektsiooni aastatest 1962–1995, milles on ideelahendusi erinevate tööde teostamiseks freskos ja sgrafiitos, mosaiigis ja vitraažis – kõigis klassikalistes monumentaalmaali tehnikates. Monumentaalmaali tehnoloogilise eripära esiletoomiseks on eksponeeritud ka 12 materjalis valminud tööd, mille hulgas on õppetööde (sh diplomitööde) raames sündinud vitraaže, mosaiike ning kaks EKA endisest asukohast, Tartu maantee majast lammutamise eel eemaldatud teost: Valentin Vaheri tsirkuseteemaline fresko ning fragmendid Urve Dzidzaria sööklas asunud märgilise tähendusega sgrafiitost. Näitust täiendab Kai Kaljo loodud video, kus kunstnikega tehtud intervjuude vahendusel vaagitakse monumentaalmaali saatust ja hävimislugusid.
Näitusel esineb 46 kunstnikku (lisaks mitmed anonüümseks jäänud autorid) kokku 138 tööga. Ekspositsiooni lõviosa pärineb EKA muuseumi kogudest, kuid täienduseks on valitud ka autorite käes olnud teoseid. Näituse vanim eksponaat on Dolores Hoffmanni Rahu kinost eemaldatud fresko fragment (1962–1963), hiliseim Ivika Luisu mosaiigi tehnikas diplomitöö osa (1995).
Näituse kuraator: Reeli Kõiv
Näituse kujundus: Kristi Kongi
Avatud 8.10–5.11.2020 T-L kl 12–18
NB! Huvilised saavad oma osakondadele tellida erituure, soovi korral julgesti pöörduda: reeli.koiv@artun.ee
24.09.2020
HÕS kutsub seminarile: Väärtuskonfliktid õppetöös
Selle õppeaasta esimesel Hea Õpetamise Seminari kohtumisel tegeleme küsimusega, kuidas toime tulla lahkhelidega ja väärtuskonfliktidega õppetöös. Koolitust viib läbi Airi Triisberg. EKA õppetöö erinevaid külgi ja keerukusi avavad ka Indrek Sirkel, Marge Monko, Maarin Ektermann ja Ott Kagovere.
Toimumine: 24.09.20, kell 15.45-18.45
Koht: ruum A501
Maht: 4 ak.t
Osalejate arv: kuni 25 osalejat
Palume soovijatel ette registreeruda SIIN.
VÄÄRTUSKONFLIKTID ÕPPETÖÖS
Polariseerunud ühiskonnale iseloomulikud lahkhelid peegelduvad paratamatult ka ülikooli keskkonnas. Kuidas reageerida ühiskondlike väärtushinnangutega seotud konfliktidele, mis tekivad õppijate vahel, õppejõudude ja tudengite vahel või hoopis õppejõudude endi vahel? Seminar tutvustab teoreetilisi ja praktilisi vaatenurki vastuoluliste teemade käsitlemiseks õppetöös.
Seminaripäeva esimeses pooles on fookuses ühiskonnahariduse eetilised ja metoodilised põhimõtted: Kuidas mõistetakse väärtusõpetust kriitilises pedagoogikas? Kuidas toimida, kui tudengid avaldavad klassiruumis aktiivset või passiivset vastupanu? Kuidas juhatada tõrksad tudengid õppimise juurde? Kõneks tuleb ka konfliktide ennetamine ja õppimist toetava arutelukultuuri kujundamine.
Seminari teises osas vahetame kogemusi ja analüüsime konkreetseid näiteid keerulistest olukordadest, millega töötoas osalejad on kokku puutunud.
AIRI TRIISBERG on vabakutseline kriitik, kultuurikorraldaja ja pedagoog. Tema tegevuses moodustab olulise telje ühiskonnaharidus, keskmes on iseäranis inimõiguste, demokraatia, mitmekesisuse ja maailmaharidusega seotud teemad. Ta kasutab kriitilise pedagoogika meetodeid ja tegutseb nii formaalses kui informaalses haridussüsteemis. Ta on läbi viinud mitmeid ühiskonnahariduslikke projekte Eestis ja mujal, sageli koostöös kodanikuhariduse programmide või organisatioonidega nagu Rosa Luxemburgi fond, Erasmus+, MTÜ Oma Tuba ja HochDrei Brandenburg.
Ta on osalenud mitmetes multiplikaatorikoolitustes ning praktikaprogrammis “Europa gestalten – Politische Bildung in Aktion”, mida korraldab Saksamaa riiklik kodanikuhariduse agentuur Bundeszentrale für politische Bildung.
EKA Hea Õpetamise Seminarid toimuvad “EKA LOOVKÄRG – Eesti visuaal- ja ruumikultuuri õppe- ja teaduskeskus” projekti raames. Projekti rahastab Euroopa Regionaalarengu Fond.
Kohtumiseni!
HÕS kutsub seminarile: Väärtuskonfliktid õppetöös
Neljapäev 24 september, 2020
Selle õppeaasta esimesel Hea Õpetamise Seminari kohtumisel tegeleme küsimusega, kuidas toime tulla lahkhelidega ja väärtuskonfliktidega õppetöös. Koolitust viib läbi Airi Triisberg. EKA õppetöö erinevaid külgi ja keerukusi avavad ka Indrek Sirkel, Marge Monko, Maarin Ektermann ja Ott Kagovere.
Toimumine: 24.09.20, kell 15.45-18.45
Koht: ruum A501
Maht: 4 ak.t
Osalejate arv: kuni 25 osalejat
Palume soovijatel ette registreeruda SIIN.
VÄÄRTUSKONFLIKTID ÕPPETÖÖS
Polariseerunud ühiskonnale iseloomulikud lahkhelid peegelduvad paratamatult ka ülikooli keskkonnas. Kuidas reageerida ühiskondlike väärtushinnangutega seotud konfliktidele, mis tekivad õppijate vahel, õppejõudude ja tudengite vahel või hoopis õppejõudude endi vahel? Seminar tutvustab teoreetilisi ja praktilisi vaatenurki vastuoluliste teemade käsitlemiseks õppetöös.
Seminaripäeva esimeses pooles on fookuses ühiskonnahariduse eetilised ja metoodilised põhimõtted: Kuidas mõistetakse väärtusõpetust kriitilises pedagoogikas? Kuidas toimida, kui tudengid avaldavad klassiruumis aktiivset või passiivset vastupanu? Kuidas juhatada tõrksad tudengid õppimise juurde? Kõneks tuleb ka konfliktide ennetamine ja õppimist toetava arutelukultuuri kujundamine.
Seminari teises osas vahetame kogemusi ja analüüsime konkreetseid näiteid keerulistest olukordadest, millega töötoas osalejad on kokku puutunud.
AIRI TRIISBERG on vabakutseline kriitik, kultuurikorraldaja ja pedagoog. Tema tegevuses moodustab olulise telje ühiskonnaharidus, keskmes on iseäranis inimõiguste, demokraatia, mitmekesisuse ja maailmaharidusega seotud teemad. Ta kasutab kriitilise pedagoogika meetodeid ja tegutseb nii formaalses kui informaalses haridussüsteemis. Ta on läbi viinud mitmeid ühiskonnahariduslikke projekte Eestis ja mujal, sageli koostöös kodanikuhariduse programmide või organisatioonidega nagu Rosa Luxemburgi fond, Erasmus+, MTÜ Oma Tuba ja HochDrei Brandenburg.
Ta on osalenud mitmetes multiplikaatorikoolitustes ning praktikaprogrammis “Europa gestalten – Politische Bildung in Aktion”, mida korraldab Saksamaa riiklik kodanikuhariduse agentuur Bundeszentrale für politische Bildung.
EKA Hea Õpetamise Seminarid toimuvad “EKA LOOVKÄRG – Eesti visuaal- ja ruumikultuuri õppe- ja teaduskeskus” projekti raames. Projekti rahastab Euroopa Regionaalarengu Fond.
Kohtumiseni!
26.05.2020 — 29.05.2020
HÕS veebiseminar “Hindamine ja tagasiside andmine distantsõppes”
Veebiseminari eesmärk on toetada EKA õppejõude toime tulema suurenenud digiõppe ootusega.
Veebiseminari viivad läbi andragoog ja haridustehnoloog Veronika Tuul ja andragoog Riina Kütt.
Maht: 8 ak.t (4+4 ak.t)
Toimumine: 26.05.20 ja 29.05.20, kell 14.00-17.15.
Koolituse terviklikuks läbimiseks tuleb osaleda mõlemal koolituspäeval.
Toimumiskoht: veebiseminarikeskkond Zoom
Zoomi link saadetakse koolituspäevade hommikul ette registreerunutele.
Palume soovijatel ette registreerud SIIN.
Osalejate arv: kuni 40 osalejat
Koolituse tulemusena õppijad:
• teavad digivahendeid, mida kasutada kombineeritud (blended learning) õppe puhul, et toetada tagasisidestamist;
• omavad kasutajakogemust ühe digivahendi puhul, mida kasutada tagasisidestamisel;
• teavad vähemalt kahte digivahendit, mida kasutada, et toetada õppeprotsessis kaasõppijate hindamist;
• analüüsivad oma senist praktikat üliõpilaste refleksiooni toetamisel, vastastikhindamisel ja üliõpilastööde tagasisidestamisel ning sõnastavad plaani enesearenguks neis valdkondades.
Veebiseminari I osa
Refleksiooni toetamine:
• Senine praktika – mis taotlustega, mil viisil, mis tulemusega?
• Refleksioonitasandid, refleksiooniliigid, refleksioonimeetodid.
• Digilahendused refleksiooni toetamiseks.
Veebiseminari II osa
Mõjusa tagasiside andmine ja hindamine:
• Tagasiside eesmärk, dimensioonid ja aspektid.
• Loovtööde tagasisidestamine.
• Analüütiliste tekstide tagasisidestamine.
• Digilahendused tagasiside andmiseks ja hindamiseks.
Veebiseminari III osa
Digilahenduste kombineerimine tavapärase kontaktõppega:
• Töö ainekavaga – üks kuni kaks alternatiivset plaani aine läbiviimiseks nii, et hõlmaks tavapärast kontaktõpet ning digilahendusi.
Eeltöö
Õppijatel palutakse veebiseminarile kaasa võtta:
• Ainekava, mille raames õpetatakse. Kui ei ole ainekava, siis kirjeldus aine ülesehitusest.
• Tagasiside näidised: vähemalt üks mida peavad õnnestunuks ja vähemalt üks mille osas on kõhklusi.
• Refleksiooniülesanded, mida on kasutanud õppijate eneseanalüüsi toetamiseks.
EKA Hea Õpetamise Seminarid toimuvad “EKA LOOVKÄRG – Eesti visuaal- ja ruumikultuuri õppe- ja teaduskeskus” projekti raames. Projekti rahastab Euroopa Regionaalarengu Fond.
Kohtumiseni!
HÕS veebiseminar “Hindamine ja tagasiside andmine distantsõppes”
Teisipäev 26 mai, 2020 — Reede 29 mai, 2020
Veebiseminari eesmärk on toetada EKA õppejõude toime tulema suurenenud digiõppe ootusega.
Veebiseminari viivad läbi andragoog ja haridustehnoloog Veronika Tuul ja andragoog Riina Kütt.
Maht: 8 ak.t (4+4 ak.t)
Toimumine: 26.05.20 ja 29.05.20, kell 14.00-17.15.
Koolituse terviklikuks läbimiseks tuleb osaleda mõlemal koolituspäeval.
Toimumiskoht: veebiseminarikeskkond Zoom
Zoomi link saadetakse koolituspäevade hommikul ette registreerunutele.
Palume soovijatel ette registreerud SIIN.
Osalejate arv: kuni 40 osalejat
Koolituse tulemusena õppijad:
• teavad digivahendeid, mida kasutada kombineeritud (blended learning) õppe puhul, et toetada tagasisidestamist;
• omavad kasutajakogemust ühe digivahendi puhul, mida kasutada tagasisidestamisel;
• teavad vähemalt kahte digivahendit, mida kasutada, et toetada õppeprotsessis kaasõppijate hindamist;
• analüüsivad oma senist praktikat üliõpilaste refleksiooni toetamisel, vastastikhindamisel ja üliõpilastööde tagasisidestamisel ning sõnastavad plaani enesearenguks neis valdkondades.
Veebiseminari I osa
Refleksiooni toetamine:
• Senine praktika – mis taotlustega, mil viisil, mis tulemusega?
• Refleksioonitasandid, refleksiooniliigid, refleksioonimeetodid.
• Digilahendused refleksiooni toetamiseks.
Veebiseminari II osa
Mõjusa tagasiside andmine ja hindamine:
• Tagasiside eesmärk, dimensioonid ja aspektid.
• Loovtööde tagasisidestamine.
• Analüütiliste tekstide tagasisidestamine.
• Digilahendused tagasiside andmiseks ja hindamiseks.
Veebiseminari III osa
Digilahenduste kombineerimine tavapärase kontaktõppega:
• Töö ainekavaga – üks kuni kaks alternatiivset plaani aine läbiviimiseks nii, et hõlmaks tavapärast kontaktõpet ning digilahendusi.
Eeltöö
Õppijatel palutakse veebiseminarile kaasa võtta:
• Ainekava, mille raames õpetatakse. Kui ei ole ainekava, siis kirjeldus aine ülesehitusest.
• Tagasiside näidised: vähemalt üks mida peavad õnnestunuks ja vähemalt üks mille osas on kõhklusi.
• Refleksiooniülesanded, mida on kasutanud õppijate eneseanalüüsi toetamiseks.
EKA Hea Õpetamise Seminarid toimuvad “EKA LOOVKÄRG – Eesti visuaal- ja ruumikultuuri õppe- ja teaduskeskus” projekti raames. Projekti rahastab Euroopa Regionaalarengu Fond.
Kohtumiseni!
18.05.2020 — 22.05.2020
HÕS VEEBINAR “POSITIIVSUSE PSÜHHOLOOGIA ehk KUIDAS PÖÖRATA HÄVITAV JÕUD LOOVAKS JÕUKS?”
Käesolev ajajärk on igati keeruline kõigi jaoks. Negatiivsed uudised mõjutavad meie mõtteviisi ning määramatus muudab olukorraga kohanemise raskeks. Kuid nii nagu ikka on igal halval asjal head küljed. Iidne tarkus, kuidas pöörata hävitav jõud loovaks jõuks, on hetkel vajalik kõigile. Pika kogemusega koolitaja, Ülli Kukumägi võtab EKA õppejõududele suunatud veebikoolitusel vaatluse alla, kuidas negatiivseid vaatenurki muuta, teadlikult rahulikuks jääda ning olukorrast parim võtta.
TEEMAD:
– Aju, emotsioonid, seisundid ja suhtumised. Mida peaks teadma sellest, kuidas meie aju otsuseid teeb ning kuidas emotsioonid ja seisundid meie suhtumisi limiteerivad ja mõjutavad. Platseebo versus nocebo. Kuidas muuta negatiivseid seisundeid?
– Positiivsuse psühholoogia. Kuidas suhtumine tulemusi mõjutab? Mille poolest erinevad õnneliku ja eduka ning õnnetu inimese mõtlemis- ja käitumismustrid? Mida näitavad teadusuuringud ja kuidas neid teadmisi kasutada nii tööl kui isiklikus elus?
– Kuidas hirmu ja määramatusega teadlikult toime tulla? Kuidas käesolevat ajajärku kasutada positiivseteks muudatusteks ja teadlikuks enesearenguks?
Koolituse toimumisaeg: 18.05 ja 22.05, kell 15.00-17.15
Koolituse terviklikuks läbimiseks tuleks osaleda mõlemal koolituspäeval.
Koolitus toimub Zoomi platvormi vahendusel.
Palume soovijatel ette registreeruda SIIN.
LEKTOR Ülli Kukumägi on pikaajalise kogemusega verbaalse ja mitteverbaalse kommunikatsiooni lektor/koolitaja/nõustaja, juhtimisteaduste doktorant, kes on õppinud nii psühholoogiat, NLP-d, sõltuvushäirete ravimetoodikaid, lahenduskeskset lühiteraapiat, hüpnoteraapiat ja kehakeele dekodeerimist erinevate rahvusvaheliste ekspertide juures, s.h. Paul Ekman International Groupis. Omab pikaajalist avaliku esinemise praktikat konverentsidel, seminaridel, televisioonis. Ülli klientide hulka kuuluvad nii Eesti era- kui riigiettevõtted, s.h. haiglad, koolid, pangad, omavalitsused.
Vaata lektori kohta täpsemalt: www.bodylanguageacademy.ee
EKA Hea õpetamise seminarid toimuvad “EKA LOOVKÄRG – Eesti visuaal- ja ruumikultuuri õppe- ja teaduskeskus” projekti raames. Projekti rahastab Euroopa Regionaalarengu Fond.
HÕS VEEBINAR “POSITIIVSUSE PSÜHHOLOOGIA ehk KUIDAS PÖÖRATA HÄVITAV JÕUD LOOVAKS JÕUKS?”
Esmaspäev 18 mai, 2020 — Reede 22 mai, 2020
Käesolev ajajärk on igati keeruline kõigi jaoks. Negatiivsed uudised mõjutavad meie mõtteviisi ning määramatus muudab olukorraga kohanemise raskeks. Kuid nii nagu ikka on igal halval asjal head küljed. Iidne tarkus, kuidas pöörata hävitav jõud loovaks jõuks, on hetkel vajalik kõigile. Pika kogemusega koolitaja, Ülli Kukumägi võtab EKA õppejõududele suunatud veebikoolitusel vaatluse alla, kuidas negatiivseid vaatenurki muuta, teadlikult rahulikuks jääda ning olukorrast parim võtta.
TEEMAD:
– Aju, emotsioonid, seisundid ja suhtumised. Mida peaks teadma sellest, kuidas meie aju otsuseid teeb ning kuidas emotsioonid ja seisundid meie suhtumisi limiteerivad ja mõjutavad. Platseebo versus nocebo. Kuidas muuta negatiivseid seisundeid?
– Positiivsuse psühholoogia. Kuidas suhtumine tulemusi mõjutab? Mille poolest erinevad õnneliku ja eduka ning õnnetu inimese mõtlemis- ja käitumismustrid? Mida näitavad teadusuuringud ja kuidas neid teadmisi kasutada nii tööl kui isiklikus elus?
– Kuidas hirmu ja määramatusega teadlikult toime tulla? Kuidas käesolevat ajajärku kasutada positiivseteks muudatusteks ja teadlikuks enesearenguks?
Koolituse toimumisaeg: 18.05 ja 22.05, kell 15.00-17.15
Koolituse terviklikuks läbimiseks tuleks osaleda mõlemal koolituspäeval.
Koolitus toimub Zoomi platvormi vahendusel.
Palume soovijatel ette registreeruda SIIN.
LEKTOR Ülli Kukumägi on pikaajalise kogemusega verbaalse ja mitteverbaalse kommunikatsiooni lektor/koolitaja/nõustaja, juhtimisteaduste doktorant, kes on õppinud nii psühholoogiat, NLP-d, sõltuvushäirete ravimetoodikaid, lahenduskeskset lühiteraapiat, hüpnoteraapiat ja kehakeele dekodeerimist erinevate rahvusvaheliste ekspertide juures, s.h. Paul Ekman International Groupis. Omab pikaajalist avaliku esinemise praktikat konverentsidel, seminaridel, televisioonis. Ülli klientide hulka kuuluvad nii Eesti era- kui riigiettevõtted, s.h. haiglad, koolid, pangad, omavalitsused.
Vaata lektori kohta täpsemalt: www.bodylanguageacademy.ee
EKA Hea õpetamise seminarid toimuvad “EKA LOOVKÄRG – Eesti visuaal- ja ruumikultuuri õppe- ja teaduskeskus” projekti raames. Projekti rahastab Euroopa Regionaalarengu Fond.
04.05.2020 — 08.05.2020
PhD Vitamin – Digiloengud ja konsultatsioonid doktorantuuri pürgijatele
PhD Vitamin on 04.-08.05.2020 Eesti Kunstiakadeemias esmakordselt toimuv, avalikest loengutest ning konsultatsioonidest koosnev üritus, mis viib loomepõhise uurimusega tegelevad eksperdid kokku kunsti ja disaini doktoriõppesse astumisest huvitatutega. Eesmärgiks on nii loomeuurimuse tutvustamine kui ka potentsiaalsete doktoriõppesse kandideerijate nõustamine doktoritöö projekti kavandamisel.
Oled oodatud osalema loomepõhise uurimustöö ekspertide loengutel: (vajalik eelregistreerimine)
Esmaspäev, 04.05. kell 16.00 – 17.00
Liina Siib töötab peamiselt fotograafia, video ja installatsiooniga. Siibi loomingu silmapaistvamate ja korduvate teemade hulka kuuluvad sotsiaalsed ruumid, tõrjutud rühmad ja tähelepanuta jäetud kogemused. Oma töödes uurib ta ajaloo kirjutamist ja mälu rolli ühiskonna erinevate rühmade kujundamisel, kasutades töömeetodina sageli intervjuusid, vaatlus- või arhiivimaterjale. (CCA)
Esmaspäev, 04.05. kell 17.30 – 18.30
Dr. Varvara Guljajeva on kunstnik ja uurija. Ta on omandanud doktorikraadi Eesti Kunstiakadeemias, lõpetanud digitaalse meedia magistrantuuri Lübecki Ülikoolis ja bakalaureusekraadi Tallinna Tehnikaülikoolis. Oma praktikapõhises doktoritöös “Interaktsioonist osalusjärgsuseni: aktiivse osaleja kaduv roll” (2018) uurib Guljajeva publiku osaluse üleminekut passiivsest aktiivseks interaktiivses kunstis.
Teisipäev, 05.05. kell 17.00 – 18.00
Dr. Michael Schwab on Londonis elav kunstnik ja kunstiteadlane, kes uurib tehnoloogia kontseptuaalseid kasutusvõimalusi erinevates meediumites, sealhulgas fotograafias, joonistamises, graafikas ja installatsioonides. Ta omab doktorikraadi fotograafia alal (Royal College of Art, London) ja on Journal for Artistic Research-i peatoimetaja.
Kolmapäev, 06.05. kell 17.30 – 18.45
Dr. Chris Hales on eksponeerinud arvukalt interaktiivseid filmiinstallatsioone rahvusvahelistel üritustel, alustades ARTEC’95-st Jaapanis ja lõpetades Glucksmani galeriiga Korkis 2019. aastal. Hales uurib uudsete ja ebatavaliste tehnoloogialiideste kasutamist, sealhulgas tehnoloogiaga emotsioonide lugemist ja aju-arvuti liideseid.
Loengutel osalemiseks palume end registreerida SIIN.
Lisaks loengutele toimuvad PhD Vitamin-i raames 06.-08.05. individuaalsed konsultatsioonid, mis pakuvad huvilistele võimaluse rääkida oma doktoritöö ideest või kavandist enda valitud ekspertidega.
Lisaks ekspertidele, kes annavad ürituse esimeses pooles loengud, on võimalik registreeruda konsultatsiooniks ka kunstniku Kristina Norman-iga.
Kristina Norman on vabakutseline kunstnik, kelle interdistsiplinaarset loomingut iseloomustab huvi identiteedi, mälu ja avaliku ruumi suhte vastu. Üks rahvusvaheliselt tuntumaid on tema avaliku ruumi sekkumine 10. Manifesta biennaalil Peterburis, kui ta paigaldas Talvepalee ette Euromaidani sümboliks saanud 14-meetrise rauast jõulukuuse karkassi. Aktsioon sidus kokku Kiievi traagilised sündmused ja allasurutud mäluga Paleeväljakul eri aegadel toimunud meeleavaldused. Normani uuem uurimuspõhine looming katsetab performatiivsete väljendusviisidega.
Konsultatsioonil osalemiseks registreeri ennast SIIN.
Eelkõige ootame registreeruma loomepõhise uurimusega tegelevaid kunstnikke, vilistlasi ja magistiõppe lõpetajaid nii Eesti Kunstiakadeemiast kui ka teistest ülikoolidest. Registreerimine on avatud kuni 03.05.2020.
Täpsed konsultatsioonide ajad saadetakse registreerunutele otse. Enne konsultatsioone palume vormistada ideekavandi, mille loomise juhend saadetakse koos registreerumise kinnitusega. Tasub olla kärme, sest konsultatsioonide arv on piiratud.
Nii loengud kui ka konsultatsioonid toimuvad digitaalkeskkondades. Sündmust rahastab Euroopa Regionaalarengu Fond.
Küsimuste korral kontakteeru madis.luik@artun.ee
PhD Vitamin – Digiloengud ja konsultatsioonid doktorantuuri pürgijatele
Esmaspäev 04 mai, 2020 — Reede 08 mai, 2020
PhD Vitamin on 04.-08.05.2020 Eesti Kunstiakadeemias esmakordselt toimuv, avalikest loengutest ning konsultatsioonidest koosnev üritus, mis viib loomepõhise uurimusega tegelevad eksperdid kokku kunsti ja disaini doktoriõppesse astumisest huvitatutega. Eesmärgiks on nii loomeuurimuse tutvustamine kui ka potentsiaalsete doktoriõppesse kandideerijate nõustamine doktoritöö projekti kavandamisel.
Oled oodatud osalema loomepõhise uurimustöö ekspertide loengutel: (vajalik eelregistreerimine)
Esmaspäev, 04.05. kell 16.00 – 17.00
Liina Siib töötab peamiselt fotograafia, video ja installatsiooniga. Siibi loomingu silmapaistvamate ja korduvate teemade hulka kuuluvad sotsiaalsed ruumid, tõrjutud rühmad ja tähelepanuta jäetud kogemused. Oma töödes uurib ta ajaloo kirjutamist ja mälu rolli ühiskonna erinevate rühmade kujundamisel, kasutades töömeetodina sageli intervjuusid, vaatlus- või arhiivimaterjale. (CCA)
Esmaspäev, 04.05. kell 17.30 – 18.30
Dr. Varvara Guljajeva on kunstnik ja uurija. Ta on omandanud doktorikraadi Eesti Kunstiakadeemias, lõpetanud digitaalse meedia magistrantuuri Lübecki Ülikoolis ja bakalaureusekraadi Tallinna Tehnikaülikoolis. Oma praktikapõhises doktoritöös “Interaktsioonist osalusjärgsuseni: aktiivse osaleja kaduv roll” (2018) uurib Guljajeva publiku osaluse üleminekut passiivsest aktiivseks interaktiivses kunstis.
Teisipäev, 05.05. kell 17.00 – 18.00
Dr. Michael Schwab on Londonis elav kunstnik ja kunstiteadlane, kes uurib tehnoloogia kontseptuaalseid kasutusvõimalusi erinevates meediumites, sealhulgas fotograafias, joonistamises, graafikas ja installatsioonides. Ta omab doktorikraadi fotograafia alal (Royal College of Art, London) ja on Journal for Artistic Research-i peatoimetaja.
Kolmapäev, 06.05. kell 17.30 – 18.45
Dr. Chris Hales on eksponeerinud arvukalt interaktiivseid filmiinstallatsioone rahvusvahelistel üritustel, alustades ARTEC’95-st Jaapanis ja lõpetades Glucksmani galeriiga Korkis 2019. aastal. Hales uurib uudsete ja ebatavaliste tehnoloogialiideste kasutamist, sealhulgas tehnoloogiaga emotsioonide lugemist ja aju-arvuti liideseid.
Loengutel osalemiseks palume end registreerida SIIN.
Lisaks loengutele toimuvad PhD Vitamin-i raames 06.-08.05. individuaalsed konsultatsioonid, mis pakuvad huvilistele võimaluse rääkida oma doktoritöö ideest või kavandist enda valitud ekspertidega.
Lisaks ekspertidele, kes annavad ürituse esimeses pooles loengud, on võimalik registreeruda konsultatsiooniks ka kunstniku Kristina Norman-iga.
Kristina Norman on vabakutseline kunstnik, kelle interdistsiplinaarset loomingut iseloomustab huvi identiteedi, mälu ja avaliku ruumi suhte vastu. Üks rahvusvaheliselt tuntumaid on tema avaliku ruumi sekkumine 10. Manifesta biennaalil Peterburis, kui ta paigaldas Talvepalee ette Euromaidani sümboliks saanud 14-meetrise rauast jõulukuuse karkassi. Aktsioon sidus kokku Kiievi traagilised sündmused ja allasurutud mäluga Paleeväljakul eri aegadel toimunud meeleavaldused. Normani uuem uurimuspõhine looming katsetab performatiivsete väljendusviisidega.
Konsultatsioonil osalemiseks registreeri ennast SIIN.
Eelkõige ootame registreeruma loomepõhise uurimusega tegelevaid kunstnikke, vilistlasi ja magistiõppe lõpetajaid nii Eesti Kunstiakadeemiast kui ka teistest ülikoolidest. Registreerimine on avatud kuni 03.05.2020.
Täpsed konsultatsioonide ajad saadetakse registreerunutele otse. Enne konsultatsioone palume vormistada ideekavandi, mille loomise juhend saadetakse koos registreerumise kinnitusega. Tasub olla kärme, sest konsultatsioonide arv on piiratud.
Nii loengud kui ka konsultatsioonid toimuvad digitaalkeskkondades. Sündmust rahastab Euroopa Regionaalarengu Fond.
Küsimuste korral kontakteeru madis.luik@artun.ee
21.01.2020 — 23.01.2020
HÕS superkoolitus Kaospilotiga: Disainiõpet toetavad tööriistad
Hea Õpetamise Seminar koostöös Taani haridusuuenduse eestvedaja Kaospilotiga kutsuvad intensiivkursusele:
THE ART & CRAFT of DESIGNING and FACILITATING LEARNING SPACES ehk õpet toetavad tööriistad disaini valdkonnast
Koolitus toimub 21.-23. jaanuar 2020 Tallinnast väljas koos ööbimise ja toitlustamisega (koht täpsustamisel).
Juhendaja Alexandra Hasdorf
Koolitus on inglise keeles.
Registreerumine SIIN kuni 18. detsember 2019.
Kuna kohtade arv koolitusel on piiratud, siis palume lühidalt, kuid sisukalt registreerumisel täita osalemissoovi põhjenduse, mille alusel HÕS toimkond paneb kokku kursusel osalejate grupi.
Kaospilot on hübriidne disainikool, mis pakub mitmepoolset juhtimis- ja ettevõtlusalast haridust. Nende õpetamisprogrammid ei ole loodud lihtsalt selleks, et kujundada õpilasi tulevikule sobivaks, vaid et aidata neil ka seda ise luua. Põhitegevusele lisaks on nad võtnud missiooniks jagada aastate jooksul väljatöötatud mudeleid ja tööriistu, millega haridust disainida: “Jagame kõike, mida teame kogemuslike, autentsete ja kaasahaaravate õpiteekondade loomisest. Meie eesmärk on kiirendada individuaalset ja meeskondlikku õppimist, loovust, suutlikkust, ambitsioone, juhtimist, innovatsiooni ja vastutust enda kultuurilise, strateegilise ja sotsiaalse arengu eest. Kaospiloti põhikursused on seotud kolmanda taseme hariduses vajalike muutuste innustamiseks ja toetamiseks.”
Merike Rehepapp: “Suurim avastus ja äratundmine Kaospiloti koolitusel oli, et kultuur ja mõtteviis, mida evib disainivaldkond, on rakendatavad õpiprotsesside kavandamisel ja läbiviimisel.”
BusinessWeek on tunnistanud Kaospiloti üheks parimaks disainikooliks maailmas. Nad on koolitanud rohkem kui 3500 haridustöötajat enam kui 40 riigist, nii era- kui ka riiklikus sektorist.
EKA hea õpetamise seminarid toimuvad “EKA LOOVKÄRG – Eesti visuaal- ja ruumikultuuri õppe- ja teaduskeskus” projekti raames. Projekti rahastab Euroopa Regionaalarengu Fond.
HÕS superkoolitus Kaospilotiga: Disainiõpet toetavad tööriistad
Teisipäev 21 jaanuar, 2020 — Neljapäev 23 jaanuar, 2020
Hea Õpetamise Seminar koostöös Taani haridusuuenduse eestvedaja Kaospilotiga kutsuvad intensiivkursusele:
THE ART & CRAFT of DESIGNING and FACILITATING LEARNING SPACES ehk õpet toetavad tööriistad disaini valdkonnast
Koolitus toimub 21.-23. jaanuar 2020 Tallinnast väljas koos ööbimise ja toitlustamisega (koht täpsustamisel).
Juhendaja Alexandra Hasdorf
Koolitus on inglise keeles.
Registreerumine SIIN kuni 18. detsember 2019.
Kuna kohtade arv koolitusel on piiratud, siis palume lühidalt, kuid sisukalt registreerumisel täita osalemissoovi põhjenduse, mille alusel HÕS toimkond paneb kokku kursusel osalejate grupi.
Kaospilot on hübriidne disainikool, mis pakub mitmepoolset juhtimis- ja ettevõtlusalast haridust. Nende õpetamisprogrammid ei ole loodud lihtsalt selleks, et kujundada õpilasi tulevikule sobivaks, vaid et aidata neil ka seda ise luua. Põhitegevusele lisaks on nad võtnud missiooniks jagada aastate jooksul väljatöötatud mudeleid ja tööriistu, millega haridust disainida: “Jagame kõike, mida teame kogemuslike, autentsete ja kaasahaaravate õpiteekondade loomisest. Meie eesmärk on kiirendada individuaalset ja meeskondlikku õppimist, loovust, suutlikkust, ambitsioone, juhtimist, innovatsiooni ja vastutust enda kultuurilise, strateegilise ja sotsiaalse arengu eest. Kaospiloti põhikursused on seotud kolmanda taseme hariduses vajalike muutuste innustamiseks ja toetamiseks.”
Merike Rehepapp: “Suurim avastus ja äratundmine Kaospiloti koolitusel oli, et kultuur ja mõtteviis, mida evib disainivaldkond, on rakendatavad õpiprotsesside kavandamisel ja läbiviimisel.”
BusinessWeek on tunnistanud Kaospiloti üheks parimaks disainikooliks maailmas. Nad on koolitanud rohkem kui 3500 haridustöötajat enam kui 40 riigist, nii era- kui ka riiklikus sektorist.
EKA hea õpetamise seminarid toimuvad “EKA LOOVKÄRG – Eesti visuaal- ja ruumikultuuri õppe- ja teaduskeskus” projekti raames. Projekti rahastab Euroopa Regionaalarengu Fond.
03.10.2019
Loovülikoolide seminar: Hea kunstnik = hea õppejõud?!
3. oktoobril 2019 kell 9.30 –17.00
Eesti Kunstiakadeemia, Põhja pst 7, ruum A501
REGISTREERIMINE ON LÕPPENUD!
(kohtade arv piiratud)
Järjekordne seminar stardib taas. Seekord koos EMTA, Pallase, BFMi, TÜ ja Viljandi Kultuuriakadeemia kolleegidega, sest meid puudutavad ühiselt teemad õpetamisest, hindamistest ja tagasiside andmisest, teooria ja praktika tasakaalust, akadeemilisest kirjutamisest loovülikoolides jne, mille üle same koos mõtteid vahetada.
9.30 Hommikukohv parimatest kohviubadest
10.00 Sissejuhatus. Anne Pikkov, EKA õppeprorektor
10.15 Sõna saavad loovülikoolid, tutvustades hea õpetamise säravaid näiteid:
Prof Toomas Tammis „Magistritöö eripära arhitektuuris“ (EKA)
Mihkel Poll „Klassikalise interpretatsioonikunsti õpetamisest” (EMTA)
Elen Lotman “Kuidas õpetada üllatama?” (BFM)
Kaspar Tamsalu “Piirangud ja raamid õpetamises” (Kõrgem Kunstikool Pallas)
Ave Matsin „Loome ja teaduse ühendamine“ (Viljandi Kultuuriakadeemia)
12.00 “Mõtlemine emotsioonide ja emotsioonid mõtlemise meelevallas”, psühholoog ja õppejõud Andero Uusberg Tartu Ülikoolist esitadeb küsimusi, mis on emotsioonid ja teised afektiivsed seisundid? Kuidas afektiivseid seisundit (loovat) mõtlemist mõjutavad? Kuidas afektiivseid seisundeid juhtida?
13.00 Loominguline lõunapaus
14.00 Andero Uusberg jätkab töötoaga
15.30 kokkuvõtted ja koosmõtlemine edasisteks tegevusteks
16.00 soovijatele EKA töökodade tuur
Hea õpetamise seminarile registreeri end SIIN.
Lisainfo
Anne Pikkov
Õppeprorektor
Eesti Kunstiakadeemia
anne.pikkov@artun.ee
Loovülikoolide seminar: Hea kunstnik = hea õppejõud?!
Neljapäev 03 oktoober, 2019
3. oktoobril 2019 kell 9.30 –17.00
Eesti Kunstiakadeemia, Põhja pst 7, ruum A501
REGISTREERIMINE ON LÕPPENUD!
(kohtade arv piiratud)
Järjekordne seminar stardib taas. Seekord koos EMTA, Pallase, BFMi, TÜ ja Viljandi Kultuuriakadeemia kolleegidega, sest meid puudutavad ühiselt teemad õpetamisest, hindamistest ja tagasiside andmisest, teooria ja praktika tasakaalust, akadeemilisest kirjutamisest loovülikoolides jne, mille üle same koos mõtteid vahetada.
9.30 Hommikukohv parimatest kohviubadest
10.00 Sissejuhatus. Anne Pikkov, EKA õppeprorektor
10.15 Sõna saavad loovülikoolid, tutvustades hea õpetamise säravaid näiteid:
Prof Toomas Tammis „Magistritöö eripära arhitektuuris“ (EKA)
Mihkel Poll „Klassikalise interpretatsioonikunsti õpetamisest” (EMTA)
Elen Lotman “Kuidas õpetada üllatama?” (BFM)
Kaspar Tamsalu “Piirangud ja raamid õpetamises” (Kõrgem Kunstikool Pallas)
Ave Matsin „Loome ja teaduse ühendamine“ (Viljandi Kultuuriakadeemia)
12.00 “Mõtlemine emotsioonide ja emotsioonid mõtlemise meelevallas”, psühholoog ja õppejõud Andero Uusberg Tartu Ülikoolist esitadeb küsimusi, mis on emotsioonid ja teised afektiivsed seisundid? Kuidas afektiivseid seisundit (loovat) mõtlemist mõjutavad? Kuidas afektiivseid seisundeid juhtida?
13.00 Loominguline lõunapaus
14.00 Andero Uusberg jätkab töötoaga
15.30 kokkuvõtted ja koosmõtlemine edasisteks tegevusteks
16.00 soovijatele EKA töökodade tuur
Hea õpetamise seminarile registreeri end SIIN.
Lisainfo
Anne Pikkov
Õppeprorektor
Eesti Kunstiakadeemia
anne.pikkov@artun.ee
09.05.2019
HÕS „E-ÕPE EKAs – EI? JAH? VÕIB-OLLA?“
E on kõikjal meie ümber, kuid meie õppetöös mitte nii väga. Kas võiks olla rohkem? EKAs on e-õppe vahendid nagu ÕIS ja Moodle kasutusel pigem info jagamise kohana, aga milliseid tööriistu ja platvorme veel üldse olemas on, kuidas võtta e-õppe võimalustest parim? Kuidas enda õpetavatest ainetest kanda osa virtuaalkeskkonda ja kuidas otsustada, millist infot jagada onlines või millist kohtumistel? Seekordses Hea Õpetamise Seminaris arutataksegi tehnoloogiate arengu perspektiivis muutuste üle kõrghariduses.
Sissejuhatuseks räägib Maria Murumaa-Mengel Tartu Ülikoolist laiemalt järgmiste põlvkondade tehnoloogia kasutamise harjumustest, millised on viimased uudised/muutused seoses erinevate platvormidega ning milliseid õppejõude oleks tulevikus vaja, st kuidas ühendada oma erialast pädevust ja uusi nõudmisi, mida tuleks kasutusele võtta, et mitte “ajast maha jääda”? Kas ja kuidas saab uut põlvkonda õpetada mitte-digital-native?
Sõna saavad ka kolm katsejänest – HÕSi palvel tegid omal valikul e-kursuse läbi Urmas Lüüs, Reimo Võsa-Tangsoo ja Kristiina Krabi-Klanberg, kes jagavad kogemusi – kui raske oli, kui palju pingutust nõudis, kui palju rõõmu ja uusi teadmiseid pakkus.
Seejärel tutvustab Hettel Sõrmus Tallinna Ülikoolist, milliseid digitehnoloogilisi võimalusi kõrghariduses oleks võimalik kasutada, tuues võimalikult palju erinevaid näiteid platvormidest ja tööriistadest ning viib siis ka osalejatega läbi töötoa, kus igaüks saab lähtuvalt oma erialast ja antavatest ainetest kohapeal brainstormida, kas ja kuidas tema saaks eelpool tutvustatud digitehnoloogia vahendeid kasutada.
NB! Palun võtke seekord kindlasti kaasa sülearvuti või tahvelarvuti (kui on, siis lisaks ka nutitelefon)!
Palume eelregistreerida nagu ikka SIIN. Kui selgub ootamatuid asjaolusid ja osalemine ei ole võimalik, siis palume sellest esimesel võimalusel korraldajatele teada anda (triin.krunberg@artun.ee).
Esinejatest:
Maria Murumaa-Mengel (PhD) on Tartu Ülikooli ühiskonnateaduste instituudi sotsiaalmeedia lektor ning ajakirjanduse ja kommunikatsiooni bakalaureuseõppe programmijuht. Tema peamised uurijahuvid on seotud noorte veebikommunikatsiooniga, spetsiifilisemalt võimaluste (nt kogukonnad; mikrokuulsuse fenomen; online-intiimsus) ja riskidega (nt online-perverdid, porno, küberkiusamine), mis online-keskkondade ja suhtlusega seonduvad. Maria on põhjalikult uurinud ka seda, kuidas tänapäevase infomüraga harjunud inimene õpib; katsetanud oma töös võtteid, kuidas tänast õppijat kõnetada ja haarata.
Hettel Sõrmus töötab alates 2016. aastast Tallinna Ülikooli e-õppe keskuses õppedisainerina, nõustades ja koolitades õppejõude digivahendite kasutamisel õppetöös. Sellele eelnevast tööelust omab ta töökogemust nii üld-, kutse- kui ka täiskasvanuhariduses. 2012. aastal omandas Hettel magistrikraadi erialal informaatika (multimeedium ja õpisüsteemid) ning 2002. aastal bakalaureusekraadi psühholoogia ja sotsiaalpedagoogika erialal.
HÕS „E-ÕPE EKAs – EI? JAH? VÕIB-OLLA?“
Neljapäev 09 mai, 2019
E on kõikjal meie ümber, kuid meie õppetöös mitte nii väga. Kas võiks olla rohkem? EKAs on e-õppe vahendid nagu ÕIS ja Moodle kasutusel pigem info jagamise kohana, aga milliseid tööriistu ja platvorme veel üldse olemas on, kuidas võtta e-õppe võimalustest parim? Kuidas enda õpetavatest ainetest kanda osa virtuaalkeskkonda ja kuidas otsustada, millist infot jagada onlines või millist kohtumistel? Seekordses Hea Õpetamise Seminaris arutataksegi tehnoloogiate arengu perspektiivis muutuste üle kõrghariduses.
Sissejuhatuseks räägib Maria Murumaa-Mengel Tartu Ülikoolist laiemalt järgmiste põlvkondade tehnoloogia kasutamise harjumustest, millised on viimased uudised/muutused seoses erinevate platvormidega ning milliseid õppejõude oleks tulevikus vaja, st kuidas ühendada oma erialast pädevust ja uusi nõudmisi, mida tuleks kasutusele võtta, et mitte “ajast maha jääda”? Kas ja kuidas saab uut põlvkonda õpetada mitte-digital-native?
Sõna saavad ka kolm katsejänest – HÕSi palvel tegid omal valikul e-kursuse läbi Urmas Lüüs, Reimo Võsa-Tangsoo ja Kristiina Krabi-Klanberg, kes jagavad kogemusi – kui raske oli, kui palju pingutust nõudis, kui palju rõõmu ja uusi teadmiseid pakkus.
Seejärel tutvustab Hettel Sõrmus Tallinna Ülikoolist, milliseid digitehnoloogilisi võimalusi kõrghariduses oleks võimalik kasutada, tuues võimalikult palju erinevaid näiteid platvormidest ja tööriistadest ning viib siis ka osalejatega läbi töötoa, kus igaüks saab lähtuvalt oma erialast ja antavatest ainetest kohapeal brainstormida, kas ja kuidas tema saaks eelpool tutvustatud digitehnoloogia vahendeid kasutada.
NB! Palun võtke seekord kindlasti kaasa sülearvuti või tahvelarvuti (kui on, siis lisaks ka nutitelefon)!
Palume eelregistreerida nagu ikka SIIN. Kui selgub ootamatuid asjaolusid ja osalemine ei ole võimalik, siis palume sellest esimesel võimalusel korraldajatele teada anda (triin.krunberg@artun.ee).
Esinejatest:
Maria Murumaa-Mengel (PhD) on Tartu Ülikooli ühiskonnateaduste instituudi sotsiaalmeedia lektor ning ajakirjanduse ja kommunikatsiooni bakalaureuseõppe programmijuht. Tema peamised uurijahuvid on seotud noorte veebikommunikatsiooniga, spetsiifilisemalt võimaluste (nt kogukonnad; mikrokuulsuse fenomen; online-intiimsus) ja riskidega (nt online-perverdid, porno, küberkiusamine), mis online-keskkondade ja suhtlusega seonduvad. Maria on põhjalikult uurinud ka seda, kuidas tänapäevase infomüraga harjunud inimene õpib; katsetanud oma töös võtteid, kuidas tänast õppijat kõnetada ja haarata.
Hettel Sõrmus töötab alates 2016. aastast Tallinna Ülikooli e-õppe keskuses õppedisainerina, nõustades ja koolitades õppejõude digivahendite kasutamisel õppetöös. Sellele eelnevast tööelust omab ta töökogemust nii üld-, kutse- kui ka täiskasvanuhariduses. 2012. aastal omandas Hettel magistrikraadi erialal informaatika (multimeedium ja õpisüsteemid) ning 2002. aastal bakalaureusekraadi psühholoogia ja sotsiaalpedagoogika erialal.