Näitused

21.03.2025 — 28.03.2025

Riin Maide “Aegade hajumine hapraks’’ Uus Rada Galeriis

Riin Maide Uus Rada
Riin Maide Uus Rada

Avatud 21.-28.03.2025
iga päev kell 14:00-18:00
ja kokkuleppel (+37253437533)

Avamine: 20.03.2025 kell 18:00

Aegade hajumine hapraks’’ on Riin Maide ruumi-installatsioon Uus Rada Galeriis.

Näitus ehitab paberist linnaruumi, mis viib vaatajat piiri taha – kohta, mis on maha jäänud ja õhukeseks kulunud. See on viis kujutleda olemata minevikke, tunda nostalgiat tuleviku suhtes.

Peamiselt fotopõhiste lavastuslike kompositsioonide kaudu otsib kunstnik nukrat ilu ja materjali soojust puuduoleku ja suvalisuse keeltest. Paber ja papp on vahendid tuua esile arhitektuuri ajutisust, uurida linna fragmenteerumist ja hajumist ning luua vaatemänge, mis on veel vaevu olemas. Korraga on vaadeldav nii loomine, kui lagunemine.

Riin Maide on Tallinnas töötav ja tegutsev kunstnik ja stsenograaf, kelle praktika keskmes on määramata ja vahepealsed alad ning nihestatud ruumid. Läbi mänguliste installatsioonide ja lavastatud keskkondade, tegeleb ta teemadega, nagu mälu ja kohalolu. Riin on saanud erinevaid preemiad, näiteks Eesti Kunstiakadeemia Noore Kunstniku Preemia (2020) või Eduard Wiiralt nimeline stipendium (2022). Ta on lõpetanud graafika eriala EKA vabade kunstide teaduskonnas, täiendanud end vahetusõpingutel Viinis ja Prahas ning on hetkel magistrant EKA stsenograafia osakonnas.

Postitas Andres Lõo — Püsilink

Riin Maide “Aegade hajumine hapraks’’ Uus Rada Galeriis

Reede 21 märts, 2025 — Reede 28 märts, 2025

Riin Maide Uus Rada
Riin Maide Uus Rada

Avatud 21.-28.03.2025
iga päev kell 14:00-18:00
ja kokkuleppel (+37253437533)

Avamine: 20.03.2025 kell 18:00

Aegade hajumine hapraks’’ on Riin Maide ruumi-installatsioon Uus Rada Galeriis.

Näitus ehitab paberist linnaruumi, mis viib vaatajat piiri taha – kohta, mis on maha jäänud ja õhukeseks kulunud. See on viis kujutleda olemata minevikke, tunda nostalgiat tuleviku suhtes.

Peamiselt fotopõhiste lavastuslike kompositsioonide kaudu otsib kunstnik nukrat ilu ja materjali soojust puuduoleku ja suvalisuse keeltest. Paber ja papp on vahendid tuua esile arhitektuuri ajutisust, uurida linna fragmenteerumist ja hajumist ning luua vaatemänge, mis on veel vaevu olemas. Korraga on vaadeldav nii loomine, kui lagunemine.

Riin Maide on Tallinnas töötav ja tegutsev kunstnik ja stsenograaf, kelle praktika keskmes on määramata ja vahepealsed alad ning nihestatud ruumid. Läbi mänguliste installatsioonide ja lavastatud keskkondade, tegeleb ta teemadega, nagu mälu ja kohalolu. Riin on saanud erinevaid preemiad, näiteks Eesti Kunstiakadeemia Noore Kunstniku Preemia (2020) või Eduard Wiiralt nimeline stipendium (2022). Ta on lõpetanud graafika eriala EKA vabade kunstide teaduskonnas, täiendanud end vahetusõpingutel Viinis ja Prahas ning on hetkel magistrant EKA stsenograafia osakonnas.

Postitas Andres Lõo — Püsilink

18.03.2025

Taidestuudiumi tudengite avalik lugemine

MTS_MCS_live_reading_25_email

Teisipäeval, 18. märtsil loeme EKA taidestuudiumi (Craft Studies) lõpetavate magistrantide kirjatöid.

Tekstid on koostatud Lieven Lahaye ja Else Lagerspetzi juhendamisel uurimusliku kirjutamise ja toimetamise protsessi teel.

Üritus toimub taidestuudiumi Krulli stuudios (Kopli 70a, II korrus), kell 18.00-20.00.

Magistriõpingute lõpetamise eel valminud 8 teksti kajastavad mitmesuguseid teemasid ja lähenemisviise, mis on olulised nii tudengite individuaalsetele praktikatele kui disaini ja taide valdkonnale laiemalt, lahates seoseid valmistamise ning jalatöö-kästöö-peatöö suhetest.

Belongings
Kirjutas Kati Saarits

Creature. Maker. Mire.
Kirjutas Alyona Movko-Mägi

Reblow toolset
Kirjutas Rait Lõhmus

Through the Hammer, Through the Hody
Kirjutas Elias Sormanen

Hääbuda, et taas tärgata.
Kirjutas Juulia Aleksandra Mikson

On Extractivism and Care for Landscapes: From Mines to Mountains in the East of Estonia
Kirjutas Hannah Segerkrantz

Movement Matter. Embodied knowledge in material practices
Kirjutas Iohan Figueroa

A Book of Mashed Potatoes
Kirjutas Sofiya Babiy

Postitas Andres Lõo — Püsilink

Taidestuudiumi tudengite avalik lugemine

Teisipäev 18 märts, 2025

MTS_MCS_live_reading_25_email

Teisipäeval, 18. märtsil loeme EKA taidestuudiumi (Craft Studies) lõpetavate magistrantide kirjatöid.

Tekstid on koostatud Lieven Lahaye ja Else Lagerspetzi juhendamisel uurimusliku kirjutamise ja toimetamise protsessi teel.

Üritus toimub taidestuudiumi Krulli stuudios (Kopli 70a, II korrus), kell 18.00-20.00.

Magistriõpingute lõpetamise eel valminud 8 teksti kajastavad mitmesuguseid teemasid ja lähenemisviise, mis on olulised nii tudengite individuaalsetele praktikatele kui disaini ja taide valdkonnale laiemalt, lahates seoseid valmistamise ning jalatöö-kästöö-peatöö suhetest.

Belongings
Kirjutas Kati Saarits

Creature. Maker. Mire.
Kirjutas Alyona Movko-Mägi

Reblow toolset
Kirjutas Rait Lõhmus

Through the Hammer, Through the Hody
Kirjutas Elias Sormanen

Hääbuda, et taas tärgata.
Kirjutas Juulia Aleksandra Mikson

On Extractivism and Care for Landscapes: From Mines to Mountains in the East of Estonia
Kirjutas Hannah Segerkrantz

Movement Matter. Embodied knowledge in material practices
Kirjutas Iohan Figueroa

A Book of Mashed Potatoes
Kirjutas Sofiya Babiy

Postitas Andres Lõo — Püsilink

13.03.2025 — 19.03.2025

Ringkäigud Karl Joonas Alamaa isikunäitusel „Igapäevane mäng ja leib”

DSC01215-HDR Ako Allik
27_Ringkaik naitusel Igapaevane mang ja leib_foto Kaisa Maasik
07_Ringkaik naitusel Igapaevane mang ja leib_foto Kaisa Maasik
08_Ringkaik naitusel Igapaevane mang ja leib_foto Kaisa Maasik
12_Ringkaik naitusel Igapaevane mang ja leib_foto Kaisa Maasik
16_Ringkaik naitusel Igapaevane mang ja leib_foto Kaisa Maasik
18_Ringkaik naitusel Igapaevane mang ja leib_foto Kaisa Maasik
20_Ringkaik naitusel Igapaevane mang ja leib_foto Kaisa Maasik
22_Ringkaik naitusel Igapaevane mang ja leib_foto Kaisa Maasik
23_Ringkaik naitusel Igapaevane mang ja leib_foto Kaisa Maasik

Kunstnik Karl Joonas Alamaa ning kuraator Mikk Lahesalu viivad EKA Galeriis näitusel „Igapäevane mäng ja leib” läbi kolm ringkäiku:
– neljapäeval, 13. märtsil kell 16.00, eesti keeles
– kolmapäeval, 19. märtsil kell 16.00, inglise keeles
– kolmapäeval, 19. märtsil kell 17.00, eesti keeles

Osavõtt on tasuta.

Rohkem infot:
https://www.artun.ee/et/kalender/karl-joonas-alamaa-igapaevane-mang-ja-leib-eka-galeriis/

Postitas Kaisa Maasik — Püsilink

Ringkäigud Karl Joonas Alamaa isikunäitusel „Igapäevane mäng ja leib”

Neljapäev 13 märts, 2025 — Kolmapäev 19 märts, 2025

DSC01215-HDR Ako Allik
27_Ringkaik naitusel Igapaevane mang ja leib_foto Kaisa Maasik
07_Ringkaik naitusel Igapaevane mang ja leib_foto Kaisa Maasik
08_Ringkaik naitusel Igapaevane mang ja leib_foto Kaisa Maasik
12_Ringkaik naitusel Igapaevane mang ja leib_foto Kaisa Maasik
16_Ringkaik naitusel Igapaevane mang ja leib_foto Kaisa Maasik
18_Ringkaik naitusel Igapaevane mang ja leib_foto Kaisa Maasik
20_Ringkaik naitusel Igapaevane mang ja leib_foto Kaisa Maasik
22_Ringkaik naitusel Igapaevane mang ja leib_foto Kaisa Maasik
23_Ringkaik naitusel Igapaevane mang ja leib_foto Kaisa Maasik

Kunstnik Karl Joonas Alamaa ning kuraator Mikk Lahesalu viivad EKA Galeriis näitusel „Igapäevane mäng ja leib” läbi kolm ringkäiku:
– neljapäeval, 13. märtsil kell 16.00, eesti keeles
– kolmapäeval, 19. märtsil kell 16.00, inglise keeles
– kolmapäeval, 19. märtsil kell 17.00, eesti keeles

Osavõtt on tasuta.

Rohkem infot:
https://www.artun.ee/et/kalender/karl-joonas-alamaa-igapaevane-mang-ja-leib-eka-galeriis/

Postitas Kaisa Maasik — Püsilink

08.03.2025 — 30.04.2025

Eesti köide – Exupéry Öine lend

ÖL_web

Eesti köited 17. rahvusvahelisel köitekunstibiennaalil Prantsusmaal

6. märts – 30. aprill 2025 Viimsi raamatukogus

Eesti Nahakunstnike Liidu ja EKA aksessuaari ja köite osakonna näitus

Köitekunstibiennaale „Biennales Mondiales de la Reliure d ́Art“ on Prantsusmaal korraldatud juba kolmkümmend aastat. Iga kahe aasta järel läbiviidav sündmus on kõige pikema ajalooga järjepidevalt toimunud rahvusvaheline köitekunsti konkurss-näitus üle maailma, tutvustades vaatajaskonnale nii köitekunsti kui ka klassikalist prantsuse kirjandust. Raamatute poognad on korraldajate poolt trükitud ajaloolisel trükipressimeetodil kõrgekvaliteedilisele arhiivipaberile, mis koos illustratsioonide ja väikese trükiarvuga muudavad väljaanded bibliofiilselt väärtuslikuks.

2024. aasta sügisel osalesid Eesti köitekunstnikud ja Eesti Kunstiakadeemia üliõpilased järjekorras 17. rahvusvahelisel köitekunstibiennaalil, milleks sel korral trükiti kunstnikele interpreteerimiseks lendurist kirjaniku Antoine de Saint-Exupéry (1900-1944) kultusromaan ,,Vol de Nuit” (,,Öine lend” e.k. 1966).

„Öine lend” ilmus esmakordselt 1931 aastal. Raamat põhineb Saint-Exupéry isiklikel kogemustel lennuposti piloodi ja Argentina Aeropostale juhina. Romaan keskendub peategelase tööle Buenos Airese lennufirmas ja piloot Fabieni viimastele tundidele Patagoonia lennul. Fabieni lennuk satub tsüklonisse, kütus saab otsa ja raadioside katkeb. Kaalul on kogu öise rahvusvahelise postilennu tulevik. Kui teised kaks lendu Tšiilist ja Paraguayst on õnnelikult kohale jõudnud, peab lubama lennul Euroopasse lahkuda ilma kadunud postita, leppides Fabieni kaotusega. Saint-Exupery hukkus Teises maailmasõjas lahingulennul 1944. aastal, kolm nädalat enne Prantsusmaa vabastamist.

Biennaalil osales 278 köitekunstnikku 24 riigist. Eestist võttis osa 35 kunstnikku, nendest 12 olid EKA aksessuaari ja köite osakonna üliõpilased. Seekordne eestlaste osavõtt näitusest oli väga edukas, kunstiakadeemia tudengid pälvisid kolm auhinda kuuest žürii poolt väljaantud tunnustusest: Grand Prix võitis Liisi Hinto ja preemiad loomingulisuse eest Kaileen Palmsaar ja Mirell Vinnal. Lisaks tunnustati gruppi nahakunstnike liidu köitekunstnikke teise preemiaga gruppide arvestuses. EKA üliõpilasi juhendasid Külli Grünbach-Sein ja Eve Kaaret.

Näituse toimumise järel tabas Saint-Rémy-lès-Chevreuse`piirkonda erakordselt tugev torm Kirk, mis kuulutati looduskatastroofiks. Raju põhjustas enneolematu üleujutuse, mille tagajärjel sai veekahjustusi ka 64 näitusel olnud köidet, nende hulgas 14 eestlaste teost, millest osa hävis täielikult.

Väljapanekul Viimsi raamatukogus näeb 21 “ellujäänud” köidet ja kahte hukkunud raamatut fotodel.

Eesti kunstnike osalemist biennaalil toetas Eesti Kultuurkapital.

Postitas Andres Lõo — Püsilink

Eesti köide – Exupéry Öine lend

Laupäev 08 märts, 2025 — Kolmapäev 30 aprill, 2025

ÖL_web

Eesti köited 17. rahvusvahelisel köitekunstibiennaalil Prantsusmaal

6. märts – 30. aprill 2025 Viimsi raamatukogus

Eesti Nahakunstnike Liidu ja EKA aksessuaari ja köite osakonna näitus

Köitekunstibiennaale „Biennales Mondiales de la Reliure d ́Art“ on Prantsusmaal korraldatud juba kolmkümmend aastat. Iga kahe aasta järel läbiviidav sündmus on kõige pikema ajalooga järjepidevalt toimunud rahvusvaheline köitekunsti konkurss-näitus üle maailma, tutvustades vaatajaskonnale nii köitekunsti kui ka klassikalist prantsuse kirjandust. Raamatute poognad on korraldajate poolt trükitud ajaloolisel trükipressimeetodil kõrgekvaliteedilisele arhiivipaberile, mis koos illustratsioonide ja väikese trükiarvuga muudavad väljaanded bibliofiilselt väärtuslikuks.

2024. aasta sügisel osalesid Eesti köitekunstnikud ja Eesti Kunstiakadeemia üliõpilased järjekorras 17. rahvusvahelisel köitekunstibiennaalil, milleks sel korral trükiti kunstnikele interpreteerimiseks lendurist kirjaniku Antoine de Saint-Exupéry (1900-1944) kultusromaan ,,Vol de Nuit” (,,Öine lend” e.k. 1966).

„Öine lend” ilmus esmakordselt 1931 aastal. Raamat põhineb Saint-Exupéry isiklikel kogemustel lennuposti piloodi ja Argentina Aeropostale juhina. Romaan keskendub peategelase tööle Buenos Airese lennufirmas ja piloot Fabieni viimastele tundidele Patagoonia lennul. Fabieni lennuk satub tsüklonisse, kütus saab otsa ja raadioside katkeb. Kaalul on kogu öise rahvusvahelise postilennu tulevik. Kui teised kaks lendu Tšiilist ja Paraguayst on õnnelikult kohale jõudnud, peab lubama lennul Euroopasse lahkuda ilma kadunud postita, leppides Fabieni kaotusega. Saint-Exupery hukkus Teises maailmasõjas lahingulennul 1944. aastal, kolm nädalat enne Prantsusmaa vabastamist.

Biennaalil osales 278 köitekunstnikku 24 riigist. Eestist võttis osa 35 kunstnikku, nendest 12 olid EKA aksessuaari ja köite osakonna üliõpilased. Seekordne eestlaste osavõtt näitusest oli väga edukas, kunstiakadeemia tudengid pälvisid kolm auhinda kuuest žürii poolt väljaantud tunnustusest: Grand Prix võitis Liisi Hinto ja preemiad loomingulisuse eest Kaileen Palmsaar ja Mirell Vinnal. Lisaks tunnustati gruppi nahakunstnike liidu köitekunstnikke teise preemiaga gruppide arvestuses. EKA üliõpilasi juhendasid Külli Grünbach-Sein ja Eve Kaaret.

Näituse toimumise järel tabas Saint-Rémy-lès-Chevreuse`piirkonda erakordselt tugev torm Kirk, mis kuulutati looduskatastroofiks. Raju põhjustas enneolematu üleujutuse, mille tagajärjel sai veekahjustusi ka 64 näitusel olnud köidet, nende hulgas 14 eestlaste teost, millest osa hävis täielikult.

Väljapanekul Viimsi raamatukogus näeb 21 “ellujäänud” köidet ja kahte hukkunud raamatut fotodel.

Eesti kunstnike osalemist biennaalil toetas Eesti Kultuurkapital.

Postitas Andres Lõo — Püsilink

06.03.2025 — 28.03.2025

Taavi Talve ARS Showroomi galeriis

Taavi Talve ARS Showroomisõ

EKA skulptuuri- ja installatsiooniosakonna juhatajana Taavi Talve avab 6. märtsil ARS Showroomis näituse “The Man who Fell Down on the Ground in His Head”

Taavi Talve elab Tallinnas. Ta on lõpetanud Eesti Kunstiakadeemia skulptuuri eriala. Alates 2005. aastast on ta olnud kaastegev erinevates koostööprojektides ja tegelenud ka soololoominguga.
ARS Showroomi galerii 6.–28.03.2025
E–R 12–18
Postitas Andres Lõo — Püsilink

Taavi Talve ARS Showroomi galeriis

Neljapäev 06 märts, 2025 — Reede 28 märts, 2025

Taavi Talve ARS Showroomisõ

EKA skulptuuri- ja installatsiooniosakonna juhatajana Taavi Talve avab 6. märtsil ARS Showroomis näituse “The Man who Fell Down on the Ground in His Head”

Taavi Talve elab Tallinnas. Ta on lõpetanud Eesti Kunstiakadeemia skulptuuri eriala. Alates 2005. aastast on ta olnud kaastegev erinevates koostööprojektides ja tegelenud ka soololoominguga.
ARS Showroomi galerii 6.–28.03.2025
E–R 12–18
Postitas Andres Lõo — Püsilink

13.03.2025 — 15.03.2025

EKA ehtekunsti näitus “Pidu. Jagatud hetked” Münchenis

FEAST_IG_POST_ERLE copy 2_ copy
FEAST_IG_POST_ERLE copy 2_

FEAST. Shared Moments
(PIDU. Ühised hetked)
Zoeppritz
Zenettistrasse 33, 80337 München

Kunstnikud: Piret Hirv, Eve Margus, Erle Nemvalts, Taavi Teevet

Tehtu ja tegemata vahele, jahutava sepiku ja soojendava naha vahele koguneme – mitte nautijatena, mitte leinajatena, vaid ootajatena, aja möödujatena.

Pidu ei ole veel ära söödud, ometi pole see ka puutumata. Käed on need ajakillud vorminud, protsessi vormistanud, kavatsust kaaluks ja kõveraks valanud. Miski pole terviklik ja ometi on kõik täis.

Igas teoses on oma olemus – läbitud pikad teed, kõhklused, hetk, mil valik ühe tee teisest lõikas.

Kanda tähendab tunnistada, saada osa sellest, mis oli enne ja mis alles tuleb. Koht loeb, hetk loeb — objekt on sosin vaikuses enne kõnet, hetk enne kui midagi paljastatakse.

See on kõigi asjade olemus, mida hoitakse ja edasi antakse, puudutatakse ja vabastatakse. Me ei oma, me ei hoia. Peatume siin, ajapöörde piiril, teades, et pidu on nii siin kui ka mujal, nii praegu kui ka siis. Kõigi asjade raskus puhkab kergelt, just selleks hetkeks, enne kui vaikus katkeb ja edasi läheme.

Me tuleme kokku. Kõik võib muutuda. Me tuleme kokku. Kõik võib jääda samaks.

Lahtiolekuajad ja päevad:
Avamine 12.03 (kolmapäev) 19:00
13.03-14.03 (neljapäev-reede) 12.00-18.00
15.03 (laupäeval) 12:00 – 16:00

Näituse toetajad:

Eesti Kultuurkapital, Eesti Rahvuskultuuri Fond

Postitas Andres Lõo — Püsilink

EKA ehtekunsti näitus “Pidu. Jagatud hetked” Münchenis

Neljapäev 13 märts, 2025 — Laupäev 15 märts, 2025

FEAST_IG_POST_ERLE copy 2_ copy
FEAST_IG_POST_ERLE copy 2_

FEAST. Shared Moments
(PIDU. Ühised hetked)
Zoeppritz
Zenettistrasse 33, 80337 München

Kunstnikud: Piret Hirv, Eve Margus, Erle Nemvalts, Taavi Teevet

Tehtu ja tegemata vahele, jahutava sepiku ja soojendava naha vahele koguneme – mitte nautijatena, mitte leinajatena, vaid ootajatena, aja möödujatena.

Pidu ei ole veel ära söödud, ometi pole see ka puutumata. Käed on need ajakillud vorminud, protsessi vormistanud, kavatsust kaaluks ja kõveraks valanud. Miski pole terviklik ja ometi on kõik täis.

Igas teoses on oma olemus – läbitud pikad teed, kõhklused, hetk, mil valik ühe tee teisest lõikas.

Kanda tähendab tunnistada, saada osa sellest, mis oli enne ja mis alles tuleb. Koht loeb, hetk loeb — objekt on sosin vaikuses enne kõnet, hetk enne kui midagi paljastatakse.

See on kõigi asjade olemus, mida hoitakse ja edasi antakse, puudutatakse ja vabastatakse. Me ei oma, me ei hoia. Peatume siin, ajapöörde piiril, teades, et pidu on nii siin kui ka mujal, nii praegu kui ka siis. Kõigi asjade raskus puhkab kergelt, just selleks hetkeks, enne kui vaikus katkeb ja edasi läheme.

Me tuleme kokku. Kõik võib muutuda. Me tuleme kokku. Kõik võib jääda samaks.

Lahtiolekuajad ja päevad:
Avamine 12.03 (kolmapäev) 19:00
13.03-14.03 (neljapäev-reede) 12.00-18.00
15.03 (laupäeval) 12:00 – 16:00

Näituse toetajad:

Eesti Kultuurkapital, Eesti Rahvuskultuuri Fond

Postitas Andres Lõo — Püsilink

06.03.2025 — 06.05.2025

Andrew Hill: „Mõõdetud vaated. Detailid KKEKi arhiivist“

Mōõdetud vaated 1920x1080
Mōõdetud vaated 1920x1080

6. märtsist on EKA raamatukogus avatud kunstniku ja graafilise disaineri Andrew Hilli näitus „Mõõdetud vaated. Detailid KKEKi arhiivist“, mis põhineb leidudel Kaasaegse Kunsti Eesti Keskuse (KKEKi) arhiivist.

Näitusele eelnes kahe kuu pikkune ettevalmistusprotsess, mis on lähtunud eeskätt spontaansetest valikutest ning näituse raames on ta arhiiviväljavõtted seadnud eri mõõtkavade põhjal loodud kompositsioonidesse. Varasemalt on Andrew töötanud Nova Scotia Kunsti- ja Disainiülikooli raamatukogus ja arhiivis ning sellest kogemusest kantuna käsitleb ta KKEKi arhiivi kui materjalimaardlat, milles sisalduvat vormida oma äranägemise järgi. Niisiis ei tegele antud väljapanek niivõrd möödunud aegade rekonstrueerimisega või sündmuste omavahelise seostamisega, vaid pigem osutab mastaapidele ja lõpmatutele potentsiaalidele, mida iga arhiiv endas sisaldab. Näitus keskendub A4 paberiformaadile ja käsitleb seda nagu tellingut, mis aitab arhiivimaterjalidel püsida ja vaatajani jõuda.

Andrew Hill on Kanadast Halifaxist pärit kunstnik ja graafiline disainer, praegu elab ta Tallinnas. Ta on nii Halifaxi kunstiraamatute messi kui ka näpurulatamisele pühendatud väljaande OTCHO üks asutajatest. Ta on töötanud raamatukogudes ja immigratsiooniarhiivis ning see on paljuski mõjutanud tema lähenemist kirjastamisele ja kureerimisele. Muuhulgas unistab ta näitusekataloogide hunnikust raamatukäruga alla sõitmisest.

Näituse kuraator on Marika Agu Kaasaegse Kunsti Eesti Keskusest.

Näitus jääb avatuks 6. maini, 2025.

Postitas Andres Lõo — Püsilink

Andrew Hill: „Mõõdetud vaated. Detailid KKEKi arhiivist“

Neljapäev 06 märts, 2025 — Teisipäev 06 mai, 2025

Mōõdetud vaated 1920x1080
Mōõdetud vaated 1920x1080

6. märtsist on EKA raamatukogus avatud kunstniku ja graafilise disaineri Andrew Hilli näitus „Mõõdetud vaated. Detailid KKEKi arhiivist“, mis põhineb leidudel Kaasaegse Kunsti Eesti Keskuse (KKEKi) arhiivist.

Näitusele eelnes kahe kuu pikkune ettevalmistusprotsess, mis on lähtunud eeskätt spontaansetest valikutest ning näituse raames on ta arhiiviväljavõtted seadnud eri mõõtkavade põhjal loodud kompositsioonidesse. Varasemalt on Andrew töötanud Nova Scotia Kunsti- ja Disainiülikooli raamatukogus ja arhiivis ning sellest kogemusest kantuna käsitleb ta KKEKi arhiivi kui materjalimaardlat, milles sisalduvat vormida oma äranägemise järgi. Niisiis ei tegele antud väljapanek niivõrd möödunud aegade rekonstrueerimisega või sündmuste omavahelise seostamisega, vaid pigem osutab mastaapidele ja lõpmatutele potentsiaalidele, mida iga arhiiv endas sisaldab. Näitus keskendub A4 paberiformaadile ja käsitleb seda nagu tellingut, mis aitab arhiivimaterjalidel püsida ja vaatajani jõuda.

Andrew Hill on Kanadast Halifaxist pärit kunstnik ja graafiline disainer, praegu elab ta Tallinnas. Ta on nii Halifaxi kunstiraamatute messi kui ka näpurulatamisele pühendatud väljaande OTCHO üks asutajatest. Ta on töötanud raamatukogudes ja immigratsiooniarhiivis ning see on paljuski mõjutanud tema lähenemist kirjastamisele ja kureerimisele. Muuhulgas unistab ta näitusekataloogide hunnikust raamatukäruga alla sõitmisest.

Näituse kuraator on Marika Agu Kaasaegse Kunsti Eesti Keskusest.

Näitus jääb avatuks 6. maini, 2025.

Postitas Andres Lõo — Püsilink

03.03.2025 — 30.03.2025

„Võimalikud maailmad” EKA Väligaleriis 3.–30.03.2025

GD_III_KURSUS

VÕIMALIKUD MAAILMAD
EKA Väligaleriis 3.–30.03.2025
Avatud ööpäevaringselt, tasuta

Graafilise disaini osakonna III kursuse näitus, mille raames tudengid on kasutanud väligaleriid, et tutvustada fragmente oma lõputööprojektidest.

Osalevad: Andres Alliksaar, Rasmus Einman, Anete Ots, Mette Mari Kaljas, Kätriin Reinart, Nelli Viisimaa, Filipp Rodtšenkov, Diana Tammets, Kasper Korsen, Hanna Marnat, Markus Laanisto, Lola Pärna, Ines Uudam, Martin Merirand, Rasmus Lukas, Marlene Schwindt

Juhendajad: Ott Kagovere, Kert Viiart

Postitas Kaisa Maasik — Püsilink

„Võimalikud maailmad” EKA Väligaleriis 3.–30.03.2025

Esmaspäev 03 märts, 2025 — Pühapäev 30 märts, 2025

GD_III_KURSUS

VÕIMALIKUD MAAILMAD
EKA Väligaleriis 3.–30.03.2025
Avatud ööpäevaringselt, tasuta

Graafilise disaini osakonna III kursuse näitus, mille raames tudengid on kasutanud väligaleriid, et tutvustada fragmente oma lõputööprojektidest.

Osalevad: Andres Alliksaar, Rasmus Einman, Anete Ots, Mette Mari Kaljas, Kätriin Reinart, Nelli Viisimaa, Filipp Rodtšenkov, Diana Tammets, Kasper Korsen, Hanna Marnat, Markus Laanisto, Lola Pärna, Ines Uudam, Martin Merirand, Rasmus Lukas, Marlene Schwindt

Juhendajad: Ott Kagovere, Kert Viiart

Postitas Kaisa Maasik — Püsilink

07.03.2025 — 23.03.2025

Jaapani õnnetunnet tutvustav sensoorse disaini näitus ARS Projektiruumis

EKA Japanese Happiness main image for website

Jaapani õnnetunne. Otsides sisemist rahulolu läbi esteetilise kogemuse

Näitus ARS Projektiruumis
7.-23. märts 2025

Avamine (ainult kutsetega): 6. märts 18:00

Giidituurid ja töötoad etteregistreerimisel: E-R

Näitus avatud: L-P 12:00–18:00

Kui on midagi, mis ühendab inimkonda, siis on see tõenäoliselt õnneotsing. Vaatamata ees seisvatele väljakutsetele ei kao meie soov õnne järele kunagi. Üle kogu maailma otsivad inimesed erinevaid viise õnnetunde saavutamiseks, mistap meil on palju, mida üksteiselt õppida. Näitus “Jaapani õnnetunne. Otsides sisemist rahulolu läbi esteetilise kogemuse” kutsub külastajaid avastama uusi ja sageli tähelepanuta jäävaid inspiratsiooniallikaid, mis rikastavad meie elu. Näitus toob esile esteetika ja õnne vahelise sügava seose, mis on tugevalt juurdunud jaapani kultuuris. See aistiline näitus valgustab seoseid õnne ja jaapani esteetika vahel, kasutades selleks igapäevaseid esemeid, disainitooteid ja kunstiteoseid. Eksponeerimisele tulevad näiteks nii ülima detailitundlikkusega loodud metallist tööriistad kui ka Wim Wendersi filmist “Täiuslikud päevad” tuntuks saanud Tokyo avalike käimlate puhastajate vormirõivad.

Näitusel eksponeeritavad esemed valisid kuraator Philipp Teufeli kutsel välja 20 jaapani kultuurist innustunud kunsti-, disaini-, filosoofia-, kokanduse-, japanistika-, muusika-, ilukirjanduse-, moe-, fotograafia- ja tüpograafiavaldkonna esindajat nii Euroopast kui Jaapanist. Näituse initsiaatoriteks on Düsseldorfis tegutsev filosoofiakultuuri arendav Identity Foundation ning Peter Behrensi nimelise kunstikooli (PBSA) näitusekujunduse eriala emeriitprofessor Philipp Teufel. Tegemist on rändnäitusega, mis avanes esmakordseltlt 2024. aasta kevadel Kölnis Jaapani Kultuuriinstituudis. Näituse kujundus valmis PBSA näitusekujunduse eriala ning EKA sisearhitektuuri magistritudengite koostöös. Tudengite loodud näitusekujundus on ühtaegu eksperimentaalne ja mänguline, sellest õhkub rahulikkust ja lihtsust ning see kutsub esile erinevaid meelelisi muljeid.

Näitus ARS Projektiruumis (Pärnu mnt 154) on publikule avatud nädalavahetustel: 8.-9., 15.-16. ja 22.-23. märtsil 12.00-18.00. Kõigil teistel päevadel toimub näituse külastamine etteregistreeritud giidituuriga. Näitust saadab igapäevane lisaprogramm töötubade, filmiõhtute, loengute ja vestluringidega, mida korraldamisel löövad kaasa Jaapani Kultuuri Koda, Jaapani Suursaatkond Eestis, Tallinna Tehnikakõrgkool.

Info töötubade ja giidituuride kohta: https://www.artun.ee/et/erialad/sisearhitektuur/jaapani-parane-onnetunne/korvalprogramm/

Kuraator: Philipp Teufel

Näituse toimkond: Masayo Ave, Annika Kaldoja, Jüri Kermik, Veiko Liis, Ranvir Singh Sandhu, Rainer Zimmermann, Gregor Taul

Korraldaja: Eesti Kunstiakadeemia sisearhitektuuri osakond

Koostööpartnerid: edi – Düsseldorfi Peter Behrensi nimelise rakenduskõrgkooli näitusekujunduse instituut, Tallinna Tehnikakõrgkool, Jaapani Kultuuri Koda, Jaapani Suursaatkond Eestis

Toetajad: ARS Kunstilinnak, Eesti Kultuurkapital, Eesti Kunstiakadeemia, Eesti Kunstnike Liit, Erasmus+, Identity Foundation

Teate koostas Gregor Taul

Lisainfo:

Gregor Taul
EKA sisearhitektuuri osakonna külalislektor
gregor.taul@artun.ee
+372 55690456

Postitas Gregor Taul — Püsilink

Jaapani õnnetunnet tutvustav sensoorse disaini näitus ARS Projektiruumis

Reede 07 märts, 2025 — Pühapäev 23 märts, 2025

EKA Japanese Happiness main image for website

Jaapani õnnetunne. Otsides sisemist rahulolu läbi esteetilise kogemuse

Näitus ARS Projektiruumis
7.-23. märts 2025

Avamine (ainult kutsetega): 6. märts 18:00

Giidituurid ja töötoad etteregistreerimisel: E-R

Näitus avatud: L-P 12:00–18:00

Kui on midagi, mis ühendab inimkonda, siis on see tõenäoliselt õnneotsing. Vaatamata ees seisvatele väljakutsetele ei kao meie soov õnne järele kunagi. Üle kogu maailma otsivad inimesed erinevaid viise õnnetunde saavutamiseks, mistap meil on palju, mida üksteiselt õppida. Näitus “Jaapani õnnetunne. Otsides sisemist rahulolu läbi esteetilise kogemuse” kutsub külastajaid avastama uusi ja sageli tähelepanuta jäävaid inspiratsiooniallikaid, mis rikastavad meie elu. Näitus toob esile esteetika ja õnne vahelise sügava seose, mis on tugevalt juurdunud jaapani kultuuris. See aistiline näitus valgustab seoseid õnne ja jaapani esteetika vahel, kasutades selleks igapäevaseid esemeid, disainitooteid ja kunstiteoseid. Eksponeerimisele tulevad näiteks nii ülima detailitundlikkusega loodud metallist tööriistad kui ka Wim Wendersi filmist “Täiuslikud päevad” tuntuks saanud Tokyo avalike käimlate puhastajate vormirõivad.

Näitusel eksponeeritavad esemed valisid kuraator Philipp Teufeli kutsel välja 20 jaapani kultuurist innustunud kunsti-, disaini-, filosoofia-, kokanduse-, japanistika-, muusika-, ilukirjanduse-, moe-, fotograafia- ja tüpograafiavaldkonna esindajat nii Euroopast kui Jaapanist. Näituse initsiaatoriteks on Düsseldorfis tegutsev filosoofiakultuuri arendav Identity Foundation ning Peter Behrensi nimelise kunstikooli (PBSA) näitusekujunduse eriala emeriitprofessor Philipp Teufel. Tegemist on rändnäitusega, mis avanes esmakordseltlt 2024. aasta kevadel Kölnis Jaapani Kultuuriinstituudis. Näituse kujundus valmis PBSA näitusekujunduse eriala ning EKA sisearhitektuuri magistritudengite koostöös. Tudengite loodud näitusekujundus on ühtaegu eksperimentaalne ja mänguline, sellest õhkub rahulikkust ja lihtsust ning see kutsub esile erinevaid meelelisi muljeid.

Näitus ARS Projektiruumis (Pärnu mnt 154) on publikule avatud nädalavahetustel: 8.-9., 15.-16. ja 22.-23. märtsil 12.00-18.00. Kõigil teistel päevadel toimub näituse külastamine etteregistreeritud giidituuriga. Näitust saadab igapäevane lisaprogramm töötubade, filmiõhtute, loengute ja vestluringidega, mida korraldamisel löövad kaasa Jaapani Kultuuri Koda, Jaapani Suursaatkond Eestis, Tallinna Tehnikakõrgkool.

Info töötubade ja giidituuride kohta: https://www.artun.ee/et/erialad/sisearhitektuur/jaapani-parane-onnetunne/korvalprogramm/

Kuraator: Philipp Teufel

Näituse toimkond: Masayo Ave, Annika Kaldoja, Jüri Kermik, Veiko Liis, Ranvir Singh Sandhu, Rainer Zimmermann, Gregor Taul

Korraldaja: Eesti Kunstiakadeemia sisearhitektuuri osakond

Koostööpartnerid: edi – Düsseldorfi Peter Behrensi nimelise rakenduskõrgkooli näitusekujunduse instituut, Tallinna Tehnikakõrgkool, Jaapani Kultuuri Koda, Jaapani Suursaatkond Eestis

Toetajad: ARS Kunstilinnak, Eesti Kultuurkapital, Eesti Kunstiakadeemia, Eesti Kunstnike Liit, Erasmus+, Identity Foundation

Teate koostas Gregor Taul

Lisainfo:

Gregor Taul
EKA sisearhitektuuri osakonna külalislektor
gregor.taul@artun.ee
+372 55690456

Postitas Gregor Taul — Püsilink

06.02.2025 — 01.04.2025

Kaja Altvee näitus “SISU” HOP galeriis

altvee1

Kaja Altvee näituses “Sisu” HOP galeriis tegeleb kunstnik inimloomuse ja materjali vastupidavuse ja vastastikuse toime uurimisega läbi meditatiivse kunstipraktika.

Kunstnik kirjeldab avatavat näitust järgmiselt:

”Olles viimasel ajal töötanud materjalidest rohkem portselaniga, tundsin juba mõnda aega sügavat ja ürgset soovi sukelduda savisse. Otse ja robustselt, ilma igasuguste abivahenditeta. Minna savi sisse. Tunda erinevate savide tekstuure, pehmust, vormitavust, järeleandlikkust ja vastupanu. Õppida neid järjest tundma nagu me õpime tundma inimesi, keda me oma elus kohtame. Mõtiskledes, kuidas täpsemalt oma ideed realiseerida, pakkus elu mulle kogemuse, millest sai käivitav jõud: ühel tavalisel päeval pidin ma ronima kompuutertomograafi suhteliselt kitsasse torusse ja kogesin seal oma ebameeldivaks üllatuseks klaustrofoobilist episoodi – paanikani minevat tungivat soovi pääseda välja kitsast ruumist. See seik pani mind mõtlema kui palju me ennast tegelikult tunneme ja kuidas mingid keskkonnategurid, nii otsesed kui kaudsed, võivad meis esile kutsuda nii tugevaid füüsilisi ja emotsionaalseid reaktsioone, et kõikvõimas mõistus laseb käed jõuetult rüppe kukkuda. Kas selliste kogemuste vallandamisele võib aidata kaasa see, kuidas oleme praegu sunnitud tajuma maailma enda ümber?

Neist kahest ajendist tõugatuna hakkas kuju võtma käesolev näituseprojekt, milles vaatan korraga nii enda kui materjali sisse, kompan piire, katsetan, loon ja lõhun, tunnen hirmu ja tervenen.

Ehitades enda ümber savikookonit ning seda jäädvustades sai meditatiivsest tegevusest rituaal enese ja materjali tundmaõppimiseks ja vastastikuse mõju uurimiseks: keskkonna mõju materjalile ja inimesele, inimese mõju materjalile, materjali mõju inimesele. Sarnastes situatsioonides reageerivad erinevad inimesed erinevalt. Ka sama inimene võib sarnases olukorras erinevalt reageerida. Midagi on alati teisiti. Meie sees või meie ümber. Sama kehtib ka materjalide kohta”.

Kaja Altvee on omandanud bakalaureuse- ja magistrikraadi Eesti Kunstiakadeemias keraamika osakonnas ning bakalaureusekraadi psühholoogias Tartu Ülikoolis. Hetkel õpetab ta keraamikat Eesti Kunstiakadeemias ja on aastast 2011 osalenud erinevatel grupinäitustel. ”Sisu” on Altvee teine isikunäitus.

Videoinstallatsioon: Péter Kollányi ja Aleksandra Koel Tsupsman

Näituse kujundus: Üla Koppel

Graafiline disain: Cristopher Siniväli

Näitust toetab Eesti Kultuurkapital
Näituseid Hop galeriis toetavad Eesti Kultuurkapital, Eesti Kultuuriministeerium ja Liviko AS.

Postitas Andres Lõo — Püsilink

Kaja Altvee näitus “SISU” HOP galeriis

Neljapäev 06 veebruar, 2025 — Teisipäev 01 aprill, 2025

altvee1

Kaja Altvee näituses “Sisu” HOP galeriis tegeleb kunstnik inimloomuse ja materjali vastupidavuse ja vastastikuse toime uurimisega läbi meditatiivse kunstipraktika.

Kunstnik kirjeldab avatavat näitust järgmiselt:

”Olles viimasel ajal töötanud materjalidest rohkem portselaniga, tundsin juba mõnda aega sügavat ja ürgset soovi sukelduda savisse. Otse ja robustselt, ilma igasuguste abivahenditeta. Minna savi sisse. Tunda erinevate savide tekstuure, pehmust, vormitavust, järeleandlikkust ja vastupanu. Õppida neid järjest tundma nagu me õpime tundma inimesi, keda me oma elus kohtame. Mõtiskledes, kuidas täpsemalt oma ideed realiseerida, pakkus elu mulle kogemuse, millest sai käivitav jõud: ühel tavalisel päeval pidin ma ronima kompuutertomograafi suhteliselt kitsasse torusse ja kogesin seal oma ebameeldivaks üllatuseks klaustrofoobilist episoodi – paanikani minevat tungivat soovi pääseda välja kitsast ruumist. See seik pani mind mõtlema kui palju me ennast tegelikult tunneme ja kuidas mingid keskkonnategurid, nii otsesed kui kaudsed, võivad meis esile kutsuda nii tugevaid füüsilisi ja emotsionaalseid reaktsioone, et kõikvõimas mõistus laseb käed jõuetult rüppe kukkuda. Kas selliste kogemuste vallandamisele võib aidata kaasa see, kuidas oleme praegu sunnitud tajuma maailma enda ümber?

Neist kahest ajendist tõugatuna hakkas kuju võtma käesolev näituseprojekt, milles vaatan korraga nii enda kui materjali sisse, kompan piire, katsetan, loon ja lõhun, tunnen hirmu ja tervenen.

Ehitades enda ümber savikookonit ning seda jäädvustades sai meditatiivsest tegevusest rituaal enese ja materjali tundmaõppimiseks ja vastastikuse mõju uurimiseks: keskkonna mõju materjalile ja inimesele, inimese mõju materjalile, materjali mõju inimesele. Sarnastes situatsioonides reageerivad erinevad inimesed erinevalt. Ka sama inimene võib sarnases olukorras erinevalt reageerida. Midagi on alati teisiti. Meie sees või meie ümber. Sama kehtib ka materjalide kohta”.

Kaja Altvee on omandanud bakalaureuse- ja magistrikraadi Eesti Kunstiakadeemias keraamika osakonnas ning bakalaureusekraadi psühholoogias Tartu Ülikoolis. Hetkel õpetab ta keraamikat Eesti Kunstiakadeemias ja on aastast 2011 osalenud erinevatel grupinäitustel. ”Sisu” on Altvee teine isikunäitus.

Videoinstallatsioon: Péter Kollányi ja Aleksandra Koel Tsupsman

Näituse kujundus: Üla Koppel

Graafiline disain: Cristopher Siniväli

Näitust toetab Eesti Kultuurkapital
Näituseid Hop galeriis toetavad Eesti Kultuurkapital, Eesti Kultuuriministeerium ja Liviko AS.

Postitas Andres Lõo — Püsilink