Üritused

23.03.2017

Avatud uste päev EKA arhitektuuriosakonnas!

II_kursuse_stuudio_hindamine2016_1

Suurel avatud uste päeval, 23. märtsil saab Pikal tänaval EKA arhitektuuri osakonnas vastused kõikidele küsimustele, mis sisseastujal tekkida võivad. Millised oskusi arhitekti ja linnaplaneerija haridus pakub? Mida EKA arhitektuuriosakonna lõpetanud arhitektid täna teevad? Mida osakonnas täpsemalt õpetatakse? Milline on arhitektikutse tulevik, millised võimalused lõpetanutele avanevad? Mille kallal tudengid EKAs õppides kätt saavad proovida? Kuidas näeb välja arhitektuuritudengi päev? Avatud uste päeval avame EKA arhitektuuri ja linnaplaneerimishariduse erinevad tahud ja laseme kõigil huvilistel piiluda uste taha.

PROGRAMM

10.00-13.00

Tule istu arhitektuuritudengi kõrval loengus, seminaris või praktikatunnis. Kui sa praegu veel aru ei saa, mida mingi joonis või valem tähendab, ära muretse – ka tänaste kõrghoonete loojatel ja väändesse pööratud majade autoritel on kunagi olnud sama tunne.

Avatud tunnid leiad siit: https://www.artun.ee/x/avatuduksed2017/avatud-tunnid/

13.00-13.30

– Sissejuhatus EKA arhitektuuriharidusse, dekaan prof Toomas Tammis

– Arhitektuuritudengid võtavad jutuks arhitektiõpingud üliõpilase pilgu läbi

13.30-14.00: “arhitekt mikk digitaalmaailmas” – Arhitekt Mikk Meelak räägib arhitektuurihariduse universaalsusest

14.00-14.30: Sille Pihlak, Siim Tuksam arhitektuuribüroost Part OÜ: “Ruumikultuuri loomine digiühiskonnas”

14.30-15.00: Toitev arhitektuur: struktuurikompositsiooni maitsvaid alustõdesid jagab toidukunstnik Teele Nöps.

13.30-14.30: Arhitektuuritudengite korraldatud ekskursioonid Pika tänava majas: ülevaade sellest, mida kus tehakse ja hea võimalus tudengitelt küsimusi küsida;

Oled teretulnud!

Postitas Pille Epner — Püsilink

Avatud uste päev EKA arhitektuuriosakonnas!

Neljapäev 23 märts, 2017

II_kursuse_stuudio_hindamine2016_1

Suurel avatud uste päeval, 23. märtsil saab Pikal tänaval EKA arhitektuuri osakonnas vastused kõikidele küsimustele, mis sisseastujal tekkida võivad. Millised oskusi arhitekti ja linnaplaneerija haridus pakub? Mida EKA arhitektuuriosakonna lõpetanud arhitektid täna teevad? Mida osakonnas täpsemalt õpetatakse? Milline on arhitektikutse tulevik, millised võimalused lõpetanutele avanevad? Mille kallal tudengid EKAs õppides kätt saavad proovida? Kuidas näeb välja arhitektuuritudengi päev? Avatud uste päeval avame EKA arhitektuuri ja linnaplaneerimishariduse erinevad tahud ja laseme kõigil huvilistel piiluda uste taha.

PROGRAMM

10.00-13.00

Tule istu arhitektuuritudengi kõrval loengus, seminaris või praktikatunnis. Kui sa praegu veel aru ei saa, mida mingi joonis või valem tähendab, ära muretse – ka tänaste kõrghoonete loojatel ja väändesse pööratud majade autoritel on kunagi olnud sama tunne.

Avatud tunnid leiad siit: https://www.artun.ee/x/avatuduksed2017/avatud-tunnid/

13.00-13.30

– Sissejuhatus EKA arhitektuuriharidusse, dekaan prof Toomas Tammis

– Arhitektuuritudengid võtavad jutuks arhitektiõpingud üliõpilase pilgu läbi

13.30-14.00: “arhitekt mikk digitaalmaailmas” – Arhitekt Mikk Meelak räägib arhitektuurihariduse universaalsusest

14.00-14.30: Sille Pihlak, Siim Tuksam arhitektuuribüroost Part OÜ: “Ruumikultuuri loomine digiühiskonnas”

14.30-15.00: Toitev arhitektuur: struktuurikompositsiooni maitsvaid alustõdesid jagab toidukunstnik Teele Nöps.

13.30-14.30: Arhitektuuritudengite korraldatud ekskursioonid Pika tänava majas: ülevaade sellest, mida kus tehakse ja hea võimalus tudengitelt küsimusi küsida;

Oled teretulnud!

Postitas Pille Epner — Püsilink

22.03.2017

DH50 loengusari: LINN/VORM, disainer Björn Koop, 22.03.

DH50_FB_banner_m2rts

Björn Koop on Eesti Kunstiakadeemia tootedisaini vilistlane ja Saksamaal Frankfurdis töötav autodisainer.

Praktiseerides autodisaini igapäevaselt, on ta läbi katsetamise jõudnud oma kunstitehnikani, kus ta ühendab disainiprtosessist tuntud võtted nagu ruumiline geomeetria, maalitehnikaga. Proovides seeläbi tõmmata paralleele ja kombineerida tajutavat esteetikat arhitektuuri ja vormi erinevates sfäärides.
Postitas Solveig Jahnke — Püsilink

DH50 loengusari: LINN/VORM, disainer Björn Koop, 22.03.

Kolmapäev 22 märts, 2017

DH50_FB_banner_m2rts

Björn Koop on Eesti Kunstiakadeemia tootedisaini vilistlane ja Saksamaal Frankfurdis töötav autodisainer.

Praktiseerides autodisaini igapäevaselt, on ta läbi katsetamise jõudnud oma kunstitehnikani, kus ta ühendab disainiprtosessist tuntud võtted nagu ruumiline geomeetria, maalitehnikaga. Proovides seeläbi tõmmata paralleele ja kombineerida tajutavat esteetikat arhitektuuri ja vormi erinevates sfäärides.
Postitas Solveig Jahnke — Püsilink

23.03.2017

EKA avatud uste päev 23. märtsil kell 10-18

Kunstiakadeemia kutsub kõiki huvilisi 23. märtsil avatud uste päevale! 

Avatud on kõik hooned, toimuvad erialatutvustused, loengud, näitused ja veel palju-palju muud põnevat. Tutvu toimuvaga ja registreeru avatud uste päevale SIIN ning saa osa loomingulisusest pakatavast elust!

Postitas Reesi Kallas — Püsilink

EKA avatud uste päev 23. märtsil kell 10-18

Neljapäev 23 märts, 2017

Kunstiakadeemia kutsub kõiki huvilisi 23. märtsil avatud uste päevale! 

Avatud on kõik hooned, toimuvad erialatutvustused, loengud, näitused ja veel palju-palju muud põnevat. Tutvu toimuvaga ja registreeru avatud uste päevale SIIN ning saa osa loomingulisusest pakatavast elust!

Postitas Reesi Kallas — Püsilink

17.02.2017 — 18.02.2017

(Kunsti)ajalooloome. Ümberkirjutamise küsimusi, II seminar

„(Kunsti)ajalooloome. Ümberkirjutamise küsimusi” II seminar

Ettekanne: professor Tiina Kirss „Kirjandusajaloo perspektiiv”

Jätkame seminarisarjaga „(Kunsti)ajalooloome. Ümberkirjutamise küsimusi”. Teine seminar kannab nime „Kirjandusajaloo perspektiiv”, esinejaks prof. Tiina Kirss (Tartu Ülikool).

Seminar toimub 17. märtsil 2017 kl 15.00 EKA kunstiteaduse ja visuaalkultuuri instituudis (Suur-Kloostri 11, ruumid 103–104)

Sarjast

2015. aastast alates tegeleme EKA kunstiteaduse ja visuaalkultuuri instituudis uurimisprojektiga „Kunsti ajaloostades: kunstiajaloo-alane teadmisloome Eestis muutuvate ideoloogiate ja distsiplinaarsete arengute ühisväljal”. Meie silmis on historiseerimine/ajaloostamine kui probleem humanitaariale aga kindlasti üldisemalt huvipakkuv. Seminarisari soovibki arutleda ajaloostamise vajaduse ja protseduuride üle, nagu ka selle üle, miks ja kuidas kord juba „ära seletatud” sündmusi (milleks humanitaar peab ka kirjanduse, muusika, kunsti- ja/või visuaalkultuuri objekte) „ümber kirjutatakse”. Kas (…-)ajaloolane ongi see, kes sündmuse alles loob? Kuidas see loome toimub? Kas tänapäeval on minevikusündmuste käsitlemine pelk akadeemiline traditsioon või on ühiskonnal selle järele vajadus? Kuidas seda vajadust sõnastada ja seletada? Miks ja kuidas erinevad täna kirjutatud ajalood 50 aastat tagasi kirjutatud ajalugudest? Kas ja kuidas erineb nn pärisajalookirjutus või kirjandusajalookirjutus kunsti(de)ajaloo kirjutusest?

Sarja esimene seminar „Ajalookirjutuse uued väljavaated“ toimus 2016 jaanuaris. Peaesinejaks oli prof. Marek Tamm (Tallinna Ülikool).

Kirjandusajaloo perspektiiv

Kirjandusajaloo seminaris lähtutakse hiljutistest aruteludest mõiste „kontekst” ümber, ning katsetest luua uusi kirjanduslugusid erinevates temporaalsetes raamistikes ning erinevates narratiivsuse astmetes, mõnel puhul isegi narratiivi eirates. Küsime, kuivõrd kirjandusajaloo kirjutamine sõltub kaanonist (selle õgvendamisest, avamisest või lõhkumisest), kas uusim kirjandusajaloo kirjutamine on võtnud ideed peamiselt ajalooteaduselt või teistelt kultuuriteadustelt.

Osalejatel palutakse end registreerida ja eelnevalt läbi töötada Tiina Kirsi poolt esitatud tekstid:

1. Rita Felski, „Context Stinks!” – New Literary History, Vol. 42, No. 4, Context? (AUTUMN 2011), pp. 573–591

2. Martin Jay, Historical Explanation and the Event: Reflections on the Limits of Contextualization. – New Literary History, Vol. 42, No. 4, Context? (AUTUMN 2011), pp. 557–571.

3. Cornelius Hasselblatt, Eesti kirjanduse ajalugu. Tartu Ülikooli kirjastus, 2016, lk 21–48; 334–347.

4. Denis Hollier (ed), A New History of French Literature. Harvard University press, 1994, pp. xix–xxv; 627–661 ja/või 761–789.

Registreerumine ja tekstid siin.

Seminarisari toimub prof Krista Kodrese juhitava personaalse uurimistoetuse PUT788 „Kunsti ajaloostades. Kunstiajalooalane teadmisloome Eestis muutuvate ideoloogiate ja distsiplinaarsete arengute ühisväljal“ raames ja korraldusel. Projektis osalevad veel prof Virve Sarapik ning doktorandid Kristina Jõekalda, Maria Jäärats, Eero Kangor ja Kädi Talvoja.

Postitas Solveig Jahnke — Püsilink

(Kunsti)ajalooloome. Ümberkirjutamise küsimusi, II seminar

Reede 17 veebruar, 2017 — Laupäev 18 veebruar, 2017

„(Kunsti)ajalooloome. Ümberkirjutamise küsimusi” II seminar

Ettekanne: professor Tiina Kirss „Kirjandusajaloo perspektiiv”

Jätkame seminarisarjaga „(Kunsti)ajalooloome. Ümberkirjutamise küsimusi”. Teine seminar kannab nime „Kirjandusajaloo perspektiiv”, esinejaks prof. Tiina Kirss (Tartu Ülikool).

Seminar toimub 17. märtsil 2017 kl 15.00 EKA kunstiteaduse ja visuaalkultuuri instituudis (Suur-Kloostri 11, ruumid 103–104)

Sarjast

2015. aastast alates tegeleme EKA kunstiteaduse ja visuaalkultuuri instituudis uurimisprojektiga „Kunsti ajaloostades: kunstiajaloo-alane teadmisloome Eestis muutuvate ideoloogiate ja distsiplinaarsete arengute ühisväljal”. Meie silmis on historiseerimine/ajaloostamine kui probleem humanitaariale aga kindlasti üldisemalt huvipakkuv. Seminarisari soovibki arutleda ajaloostamise vajaduse ja protseduuride üle, nagu ka selle üle, miks ja kuidas kord juba „ära seletatud” sündmusi (milleks humanitaar peab ka kirjanduse, muusika, kunsti- ja/või visuaalkultuuri objekte) „ümber kirjutatakse”. Kas (…-)ajaloolane ongi see, kes sündmuse alles loob? Kuidas see loome toimub? Kas tänapäeval on minevikusündmuste käsitlemine pelk akadeemiline traditsioon või on ühiskonnal selle järele vajadus? Kuidas seda vajadust sõnastada ja seletada? Miks ja kuidas erinevad täna kirjutatud ajalood 50 aastat tagasi kirjutatud ajalugudest? Kas ja kuidas erineb nn pärisajalookirjutus või kirjandusajalookirjutus kunsti(de)ajaloo kirjutusest?

Sarja esimene seminar „Ajalookirjutuse uued väljavaated“ toimus 2016 jaanuaris. Peaesinejaks oli prof. Marek Tamm (Tallinna Ülikool).

Kirjandusajaloo perspektiiv

Kirjandusajaloo seminaris lähtutakse hiljutistest aruteludest mõiste „kontekst” ümber, ning katsetest luua uusi kirjanduslugusid erinevates temporaalsetes raamistikes ning erinevates narratiivsuse astmetes, mõnel puhul isegi narratiivi eirates. Küsime, kuivõrd kirjandusajaloo kirjutamine sõltub kaanonist (selle õgvendamisest, avamisest või lõhkumisest), kas uusim kirjandusajaloo kirjutamine on võtnud ideed peamiselt ajalooteaduselt või teistelt kultuuriteadustelt.

Osalejatel palutakse end registreerida ja eelnevalt läbi töötada Tiina Kirsi poolt esitatud tekstid:

1. Rita Felski, „Context Stinks!” – New Literary History, Vol. 42, No. 4, Context? (AUTUMN 2011), pp. 573–591

2. Martin Jay, Historical Explanation and the Event: Reflections on the Limits of Contextualization. – New Literary History, Vol. 42, No. 4, Context? (AUTUMN 2011), pp. 557–571.

3. Cornelius Hasselblatt, Eesti kirjanduse ajalugu. Tartu Ülikooli kirjastus, 2016, lk 21–48; 334–347.

4. Denis Hollier (ed), A New History of French Literature. Harvard University press, 1994, pp. xix–xxv; 627–661 ja/või 761–789.

Registreerumine ja tekstid siin.

Seminarisari toimub prof Krista Kodrese juhitava personaalse uurimistoetuse PUT788 „Kunsti ajaloostades. Kunstiajalooalane teadmisloome Eestis muutuvate ideoloogiate ja distsiplinaarsete arengute ühisväljal“ raames ja korraldusel. Projektis osalevad veel prof Virve Sarapik ning doktorandid Kristina Jõekalda, Maria Jäärats, Eero Kangor ja Kädi Talvoja.

Postitas Solveig Jahnke — Püsilink

25.02.2017 — 20.04.2017

EKA nahk 100: EKA nahakunsti osakond toob huviliste ette põrgulikud köited ja tööd arhiivifondist

2000.aastad_Sohvi_Viik

Eesti Kunstiakadeemia nahakunsti osakonna asutamisajaks on kokkuleppeliselt määratud 1. märts 1917. Seega tähistatakse sel aastal osakonna 100. juubelit ning olulise tähtpäeva puhul tuuakse huviliste ette nahakunsti osakonna tudengite ja vilistlaste tööd nii lähiminevikust kui osakonna algusaastatest. Kolmel eriilmelisel näitusel saab tutvuda erinevate aksessuaarilahendustega, raamatuköitekunstiga ning valitud töödega arhiivifondist.

Viru Keskuses asuv Rahva Raamat võõrustab EKA nahakunsti osakonna 100. sünnipäeva puhul 25. veebruarist kuni 1. aprillini raamatuköitekunsti tutvustavat ekspositsiooni “Põrgu”. Tudengid ja õppejõud on vorminud Dante Alighieri „Jumaliku komöödia“ esimese ja kõige enam hinnatud osa „Põrgu“ unikaalköitesse. Väljapaneku koostas ja kujundas nahakunsti osakonna juhataja professor Lennart Mänd.

Eesti Tarbekunsti- ja Disainimuuseumi trepigaleriis avatakse 1. märtsil kell viis väljapanek saja tegutsemisaasta jooksul nahakunsti osakonna arhiivifondi kogunenud töödest. Erinevatel aastakümnetel valmistatud nahkköited, -karbid, -kotid ja muud esemed peegeldavad ajastutruult erinevaid esteetilisi tõekspidamisi. Muuseumi trepigaleriis on tudengite tööd asunud sõbralikku dialoogi, demonstreerides loomingulist pühendumist ning alati eksaktset teostusoskust läbi osakonna pika ajaloo. EKA nahakunsti osakonna dotsendi Kadri Kruusi koostatud näitus jääb avatuks 16. aprillini.

1. veebruarist on Tallinna Kaubamaja vaateakendel avatud näitus #EKANAHK100, mille raames saab tutvuda parimate näidetega EKA nahakunsti osakonna tudengite viimase viie aasta aksessuaariloomingust. Aknad on kujundanud nahakunsti osakonna magistrandid Marta Mooratsi juhendamisel ning näitus on avatud 19. aprillini.

EKA nahakunsti osakonnas on õppinud Kaalu Kirme, Endel Valk-Falk, Elin Kard, Elo Järv, Andres Lõo, Riina Õun, Anu Tera, Kerstin Raidma, Marika Jylhä, Karin Kallas, Jaana Jüris, Anu Purre, Minni Patune, Aino Lehis, Silvi Kalda, Naima Suude, Ivi Laas, Maarja Undusk, Pille Kivihall, Henry Laks, Tiina Talumees, Stella Soomlais, Kärt Põldmann, Kadri Kruus, Mirja Pitkäärt, Piret Loog, Inga Radikainen, Kadri Paloveer ja paljud teised.

Paljude nende ja mitmete teiste loomemaailmas tuntud inimeste kooliaegseid töid saab kolme näituse raames uudistada.

Fotod: https://www.dropbox.com/sh/c13h5nv37vsrn6l/AADBEqBlCiNBf1HAppws3_eKa?dl=0

(EKA nahakunsti osakond)

Rohkem infot EKA nahakunsti osakonna 100. juubelist leiad siit:

www.nahakunst100.ee

https://www.artun.ee/erialad/nahakunst/

Lisainformatsioon:

Kadri Kruus

EKA nahakunsti osakonna dotsent

E-post: kadri.kruus@artun.ee

Telefon: 626 7317

Postitas Solveig Jahnke — Püsilink

EKA nahk 100: EKA nahakunsti osakond toob huviliste ette põrgulikud köited ja tööd arhiivifondist

Laupäev 25 veebruar, 2017 — Neljapäev 20 aprill, 2017

2000.aastad_Sohvi_Viik

Eesti Kunstiakadeemia nahakunsti osakonna asutamisajaks on kokkuleppeliselt määratud 1. märts 1917. Seega tähistatakse sel aastal osakonna 100. juubelit ning olulise tähtpäeva puhul tuuakse huviliste ette nahakunsti osakonna tudengite ja vilistlaste tööd nii lähiminevikust kui osakonna algusaastatest. Kolmel eriilmelisel näitusel saab tutvuda erinevate aksessuaarilahendustega, raamatuköitekunstiga ning valitud töödega arhiivifondist.

Viru Keskuses asuv Rahva Raamat võõrustab EKA nahakunsti osakonna 100. sünnipäeva puhul 25. veebruarist kuni 1. aprillini raamatuköitekunsti tutvustavat ekspositsiooni “Põrgu”. Tudengid ja õppejõud on vorminud Dante Alighieri „Jumaliku komöödia“ esimese ja kõige enam hinnatud osa „Põrgu“ unikaalköitesse. Väljapaneku koostas ja kujundas nahakunsti osakonna juhataja professor Lennart Mänd.

Eesti Tarbekunsti- ja Disainimuuseumi trepigaleriis avatakse 1. märtsil kell viis väljapanek saja tegutsemisaasta jooksul nahakunsti osakonna arhiivifondi kogunenud töödest. Erinevatel aastakümnetel valmistatud nahkköited, -karbid, -kotid ja muud esemed peegeldavad ajastutruult erinevaid esteetilisi tõekspidamisi. Muuseumi trepigaleriis on tudengite tööd asunud sõbralikku dialoogi, demonstreerides loomingulist pühendumist ning alati eksaktset teostusoskust läbi osakonna pika ajaloo. EKA nahakunsti osakonna dotsendi Kadri Kruusi koostatud näitus jääb avatuks 16. aprillini.

1. veebruarist on Tallinna Kaubamaja vaateakendel avatud näitus #EKANAHK100, mille raames saab tutvuda parimate näidetega EKA nahakunsti osakonna tudengite viimase viie aasta aksessuaariloomingust. Aknad on kujundanud nahakunsti osakonna magistrandid Marta Mooratsi juhendamisel ning näitus on avatud 19. aprillini.

EKA nahakunsti osakonnas on õppinud Kaalu Kirme, Endel Valk-Falk, Elin Kard, Elo Järv, Andres Lõo, Riina Õun, Anu Tera, Kerstin Raidma, Marika Jylhä, Karin Kallas, Jaana Jüris, Anu Purre, Minni Patune, Aino Lehis, Silvi Kalda, Naima Suude, Ivi Laas, Maarja Undusk, Pille Kivihall, Henry Laks, Tiina Talumees, Stella Soomlais, Kärt Põldmann, Kadri Kruus, Mirja Pitkäärt, Piret Loog, Inga Radikainen, Kadri Paloveer ja paljud teised.

Paljude nende ja mitmete teiste loomemaailmas tuntud inimeste kooliaegseid töid saab kolme näituse raames uudistada.

Fotod: https://www.dropbox.com/sh/c13h5nv37vsrn6l/AADBEqBlCiNBf1HAppws3_eKa?dl=0

(EKA nahakunsti osakond)

Rohkem infot EKA nahakunsti osakonna 100. juubelist leiad siit:

www.nahakunst100.ee

https://www.artun.ee/erialad/nahakunst/

Lisainformatsioon:

Kadri Kruus

EKA nahakunsti osakonna dotsent

E-post: kadri.kruus@artun.ee

Telefon: 626 7317

Postitas Solveig Jahnke — Püsilink

21.02.2017

Nora Sternfeldi avatud loeng “Kunsti õpetamine teadmisteloome kriitilise praktikana”

learning_together

Kutsume teid Aalto ülikooli professori Nora Sternfeldi avalikule loengule teisipäeval 21.veebruaril kell 18.30 Kunstiteaduse ja visuaalkultuuri instituudis (Suur-Kloostri 11, ruum 103).

“Mõtteid koos õppimisest. Kunsti õpetamine teadmisteloome kriitilise praktikana”

Kuidas õppida midagi, mida veel ei eksisteeri? Üheltpoolt kõlab see küsimus paradoksaalselt, kuid teisalt kas see polegi just see, millega radikaalne haridus tegeleb? Õppimine kui poliitiline ja emantsipeeriv praktika on alati liikumine teistsuguste võimalikkuste suunas: õppida mõistma ühiskondlikke suhteid, et neid muuta; mõista neid moel, mis oleks mõeldav vaid mingis teises maailmas. Ja võibolla tuua seeläbi muutusi siinsesse… Et selline enese muutmine on kollektiivne tegevus, saabki seda õppida vaid koos tegutsedes. Loengus võetakse vaatluse alla Viinis tegutseva kunsti, hariduse ja kriitilise teadmisteloome keskus trafo.K tegevus. Arutleme koos õppimisel tekkivate kokkupuute punktide ning vahepealse ruumi strategiate üle.

Nora Sternfeld on Aalto ülikooli kureerimise ja kunsti vahendamise professor. Ta on üks Viini Rakeduskunsti Kooli magistriprogrammi /ecm – Näituse teooria ja praktika asutajatest ning Viinis tegutseva kunsti hariduse ja kriitilise teadmiseloome keskuse trafo.K üks kaasasutajatest. Sternfeld on Londonis tegutseva teadust ning haridust toetava platvormi .freetought liige, ta oli 2016 a. Bergeni Assamblee üks loomingulistest juhtidest.

Loeng toimub koostöös Aalto Ülikooli kuraatoriõppe programmiga CuMMA (https://cummastudies.wordpress.com)

Postitas Karin Vicente — Püsilink

Nora Sternfeldi avatud loeng “Kunsti õpetamine teadmisteloome kriitilise praktikana”

Teisipäev 21 veebruar, 2017

learning_together

Kutsume teid Aalto ülikooli professori Nora Sternfeldi avalikule loengule teisipäeval 21.veebruaril kell 18.30 Kunstiteaduse ja visuaalkultuuri instituudis (Suur-Kloostri 11, ruum 103).

“Mõtteid koos õppimisest. Kunsti õpetamine teadmisteloome kriitilise praktikana”

Kuidas õppida midagi, mida veel ei eksisteeri? Üheltpoolt kõlab see küsimus paradoksaalselt, kuid teisalt kas see polegi just see, millega radikaalne haridus tegeleb? Õppimine kui poliitiline ja emantsipeeriv praktika on alati liikumine teistsuguste võimalikkuste suunas: õppida mõistma ühiskondlikke suhteid, et neid muuta; mõista neid moel, mis oleks mõeldav vaid mingis teises maailmas. Ja võibolla tuua seeläbi muutusi siinsesse… Et selline enese muutmine on kollektiivne tegevus, saabki seda õppida vaid koos tegutsedes. Loengus võetakse vaatluse alla Viinis tegutseva kunsti, hariduse ja kriitilise teadmisteloome keskus trafo.K tegevus. Arutleme koos õppimisel tekkivate kokkupuute punktide ning vahepealse ruumi strategiate üle.

Nora Sternfeld on Aalto ülikooli kureerimise ja kunsti vahendamise professor. Ta on üks Viini Rakeduskunsti Kooli magistriprogrammi /ecm – Näituse teooria ja praktika asutajatest ning Viinis tegutseva kunsti hariduse ja kriitilise teadmiseloome keskuse trafo.K üks kaasasutajatest. Sternfeld on Londonis tegutseva teadust ning haridust toetava platvormi .freetought liige, ta oli 2016 a. Bergeni Assamblee üks loomingulistest juhtidest.

Loeng toimub koostöös Aalto Ülikooli kuraatoriõppe programmiga CuMMA (https://cummastudies.wordpress.com)

Postitas Karin Vicente — Püsilink

02.02.2017 — 20.02.2017

Jooneülene ruum / A Space Above the Line Hobusepea galeriis

jooneylene
Jooneülene ruum /
A Space Above the Line Hobusepea galeriis
Olete oodatud neljapäeval, 02.02.2017 kell 18.00 Hobusepea galeriisse Giulia Landonio, Johanna Greta Mölderi, Ann Pajuväli ja Irma Isabella Raabe ühise näituse „Jooneülene ruum“ avamisele.  

Näituse ajaks muudavad Eesti Kunstiakadeemia graafika magistrandid galerii näiliselt elamiskõlblikuks korteriks, mis koosneb justkui kõigest tavapärasest kodu juurde kuuluvast. Ent ometigi pole päris selge, kas tegu on vanalinna air bnb korteri, värskelt renoveeritud kontori või kontseptuaalse mööblipoega. Pigem on tegu ruumiga, mis püüab olla ruum – ruum, mis on saamises – ruum, mis on tuuril – jõudmata ealeski päriselt kusagile kohale. Näitusega simuleeritakse düstoopilist tõejärgset ruumi, kohta, mis on samaaegselt nii avalik kui privaatne, virtuaalne ja füüsiline, kus kõlavad helid ja kajad, kuid puudub inimene.

Mida teha aga kõige sellega, mis ei mahu joonele ega paigutu etteantud riiulisse? Kuhu paigutada inimlikud kinnisideed, hirmud, ärevused, soovid – sisekõne, mis täidab meeli? Taoline ruumi hõivamine tekitab ettearvamatuid nihkeid, kus asjad ei funktsioneeri enam nii, nagu võiks eeldada, vabad assotsiatsioonid realiseeruvad, piinlikud pihtimused ja kõrvalekaldumised on lubatud, ning irratsionaalsus on ainuke reaalsus.

Näituse igal pühapäeval toimub programm, mis pakub „tõejärgsele“ olukorrale vastukaaluks kohtumispaika erinevatele hääle, sõna ja kuulamisega seotud tegemistele.

Juhendajad Margit Säde ja Liina Siib.
–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
Programm:

05.02. / 14.00 Värske Rõhk autorid Margit Lõhmus, Kristjan Haljak, Eileen Änilane, Anne Kaare ja Kristel Birgit Pottsepp loevad oma loomingut.

12.02. / 14.00 Riina Maidre hääle töötuba, Piret Karro loeb oma luulet.

19.02. / 14.00 Kadi Estland räägib oma veebiraamatust “Curriculum Vitt”, Margit de Säd kuulamissessioon.

Tänud: Eesti Kultuurkapital, EKA graafika õppetool, Jan Lütjohann, Kirill Tulin, Heldur Lassi, Marko Nautras, Värske Rõhk autorid, Riina Maidre, Kadi Estland, Jaak Arula, Audioguide Ltd, Are Uder, Hans-Gunter Lock, Alar ja Marju Raabe, Pärtel Eelmere.

Näitus jääb avatuks 20. veebruarini 2017.

Näituseid Hobusepea galeriis toetavad Eesti Kultuurkapital ja Eesti Kultuuriministeerium.

Hobusepea galerii, Hobusepea 2, Tallinn
Avatud: K–E 11–18

OLETE OODATUD!

Postitas Solveig Jahnke — Püsilink

Jooneülene ruum / A Space Above the Line Hobusepea galeriis

Neljapäev 02 veebruar, 2017 — Esmaspäev 20 veebruar, 2017

jooneylene
Jooneülene ruum /
A Space Above the Line Hobusepea galeriis
Olete oodatud neljapäeval, 02.02.2017 kell 18.00 Hobusepea galeriisse Giulia Landonio, Johanna Greta Mölderi, Ann Pajuväli ja Irma Isabella Raabe ühise näituse „Jooneülene ruum“ avamisele.  

Näituse ajaks muudavad Eesti Kunstiakadeemia graafika magistrandid galerii näiliselt elamiskõlblikuks korteriks, mis koosneb justkui kõigest tavapärasest kodu juurde kuuluvast. Ent ometigi pole päris selge, kas tegu on vanalinna air bnb korteri, värskelt renoveeritud kontori või kontseptuaalse mööblipoega. Pigem on tegu ruumiga, mis püüab olla ruum – ruum, mis on saamises – ruum, mis on tuuril – jõudmata ealeski päriselt kusagile kohale. Näitusega simuleeritakse düstoopilist tõejärgset ruumi, kohta, mis on samaaegselt nii avalik kui privaatne, virtuaalne ja füüsiline, kus kõlavad helid ja kajad, kuid puudub inimene.

Mida teha aga kõige sellega, mis ei mahu joonele ega paigutu etteantud riiulisse? Kuhu paigutada inimlikud kinnisideed, hirmud, ärevused, soovid – sisekõne, mis täidab meeli? Taoline ruumi hõivamine tekitab ettearvamatuid nihkeid, kus asjad ei funktsioneeri enam nii, nagu võiks eeldada, vabad assotsiatsioonid realiseeruvad, piinlikud pihtimused ja kõrvalekaldumised on lubatud, ning irratsionaalsus on ainuke reaalsus.

Näituse igal pühapäeval toimub programm, mis pakub „tõejärgsele“ olukorrale vastukaaluks kohtumispaika erinevatele hääle, sõna ja kuulamisega seotud tegemistele.

Juhendajad Margit Säde ja Liina Siib.
–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
Programm:

05.02. / 14.00 Värske Rõhk autorid Margit Lõhmus, Kristjan Haljak, Eileen Änilane, Anne Kaare ja Kristel Birgit Pottsepp loevad oma loomingut.

12.02. / 14.00 Riina Maidre hääle töötuba, Piret Karro loeb oma luulet.

19.02. / 14.00 Kadi Estland räägib oma veebiraamatust “Curriculum Vitt”, Margit de Säd kuulamissessioon.

Tänud: Eesti Kultuurkapital, EKA graafika õppetool, Jan Lütjohann, Kirill Tulin, Heldur Lassi, Marko Nautras, Värske Rõhk autorid, Riina Maidre, Kadi Estland, Jaak Arula, Audioguide Ltd, Are Uder, Hans-Gunter Lock, Alar ja Marju Raabe, Pärtel Eelmere.

Näitus jääb avatuks 20. veebruarini 2017.

Näituseid Hobusepea galeriis toetavad Eesti Kultuurkapital ja Eesti Kultuuriministeerium.

Hobusepea galerii, Hobusepea 2, Tallinn
Avatud: K–E 11–18

OLETE OODATUD!

Postitas Solveig Jahnke — Püsilink

01.03.2017 — 01.04.2017

Põrgu

Dante Alighieri, Põrgu, Lauri Liinev, 2015
IMG_0840
IMG_0847
IMG_0852

Viru keskuses asuv Rahva Raamat võõrustab EKA Nahakunsti osakonna 100. sünnipäeva puhul 1. märtsist kuni 1. aprillini raamatuköitekunsti tutvustavat temaatilist ekspositsiooni Põrgu. Tudengid on vorminud Dante Alighieri tuntud teose „Jumaliku komöödia“ esimese ja kõige enam hinnatud osa „Põrgu“ enda loodud köitesse. Just need erinevad köitelahendused pisut hirmuäratava nimega näitusel huviliste ette jõuavadki. 

Postitas Marta Moorats — Püsilink

Põrgu

Kolmapäev 01 märts, 2017 — Laupäev 01 aprill, 2017

Dante Alighieri, Põrgu, Lauri Liinev, 2015
IMG_0840
IMG_0847
IMG_0852

Viru keskuses asuv Rahva Raamat võõrustab EKA Nahakunsti osakonna 100. sünnipäeva puhul 1. märtsist kuni 1. aprillini raamatuköitekunsti tutvustavat temaatilist ekspositsiooni Põrgu. Tudengid on vorminud Dante Alighieri tuntud teose „Jumaliku komöödia“ esimese ja kõige enam hinnatud osa „Põrgu“ enda loodud köitesse. Just need erinevad köitelahendused pisut hirmuäratava nimega näitusel huviliste ette jõuavadki. 

Postitas Marta Moorats — Püsilink

01.03.2017 — 16.04.2017

EKA nahakunsti osakond 100

4
EKA nahk II (48)
EKA nahk II (5)
EKA nahk II (9)
EKA nahk II (18)
EKA nahk II (25)

Eesti Kunstiakadeemia nahakunsti osakond tähistab 1. märtsil 2017 olulist verstaposti. Oma 100. sünnipäevaks korraldatud näitusel on eksponeeritud valik sajandi jooksul nahakunsti osakonna arhiivifondi kogunenud väljapaistvamatest töödest. Eri aastakümnetel valmistatud nahkköited, karbid, kotid jm peegeldavad küll erinevaid esteetilisi tõekspidamisi, kuid on ajajoont hüljates asunud muuseumi trepigaleriis sõbralikku dialoogi. Hingega asjad demonstreerivad tudengite loomingulist pühendumist ja alati eksaktset teostusoskust ajast aega.

Postitas Marta Moorats — Püsilink

EKA nahakunsti osakond 100

Kolmapäev 01 märts, 2017 — Pühapäev 16 aprill, 2017

4
EKA nahk II (48)
EKA nahk II (5)
EKA nahk II (9)
EKA nahk II (18)
EKA nahk II (25)

Eesti Kunstiakadeemia nahakunsti osakond tähistab 1. märtsil 2017 olulist verstaposti. Oma 100. sünnipäevaks korraldatud näitusel on eksponeeritud valik sajandi jooksul nahakunsti osakonna arhiivifondi kogunenud väljapaistvamatest töödest. Eri aastakümnetel valmistatud nahkköited, karbid, kotid jm peegeldavad küll erinevaid esteetilisi tõekspidamisi, kuid on ajajoont hüljates asunud muuseumi trepigaleriis sõbralikku dialoogi. Hingega asjad demonstreerivad tudengite loomingulist pühendumist ja alati eksaktset teostusoskust ajast aega.

Postitas Marta Moorats — Püsilink

01.02.2017 — 19.04.2017

#EKANAHK100

kelian luisk_KÄT

1. veebruarist kuni 19. aprillini on Tallinna Kaubamaja vaateakendel näituse #EKANAHK100 raames eksponeeritud parimad näited EKA Nahakunsti osakonna tudengite viimase viie aasta loomingust. Autorite fantaasiamaailma avav väljapanek põhineb vastandumisel – klassikalisel valguse-varju võitlusel, tehnoloogia ja vanade käsitöövõtete kõrvutamisel, reaalse ja mängumaailma eristamisel. Kas see, mis tundub päris, on ikka päriselt päris? Või oleme me kõik vaid osa kellegi virtuaalsest maailmast? Välja pandud kinnaste, kottide, jalanõude ja kübarate autoriteks on näiteks Mari Masso, Kreete Pillenberg, Kadi Paasik, Kärt Põldmann, Marika Jylhä jpt.

 

Postitas Marta Moorats — Püsilink

#EKANAHK100

Kolmapäev 01 veebruar, 2017 — Kolmapäev 19 aprill, 2017

kelian luisk_KÄT

1. veebruarist kuni 19. aprillini on Tallinna Kaubamaja vaateakendel näituse #EKANAHK100 raames eksponeeritud parimad näited EKA Nahakunsti osakonna tudengite viimase viie aasta loomingust. Autorite fantaasiamaailma avav väljapanek põhineb vastandumisel – klassikalisel valguse-varju võitlusel, tehnoloogia ja vanade käsitöövõtete kõrvutamisel, reaalse ja mängumaailma eristamisel. Kas see, mis tundub päris, on ikka päriselt päris? Või oleme me kõik vaid osa kellegi virtuaalsest maailmast? Välja pandud kinnaste, kottide, jalanõude ja kübarate autoriteks on näiteks Mari Masso, Kreete Pillenberg, Kadi Paasik, Kärt Põldmann, Marika Jylhä jpt.

 

Postitas Marta Moorats — Püsilink