AksessuaaridisainAnimatsioonArhitektuur ja linnaplaneerimineArhitektuuriteaduskondAvatud akadeemiaDesign and Technology FuturesDisainiteaduskondDoktorikoolDoktorikoolEhte- ja sepakunstErialadERKI MoeshowFotograafiaGaleriiGraafikaGraafiline disainHaldusosakond ja töökojadInstallatsioon ja skulptuurIT osakondJätkusuutliku disaini laborJoonistamineKaasaegne kunstKeraamikaKlaasKommunikatsiooniosakondKunstiharidusKunstiteadus ja visuaalkultuurKunstikultuuri teaduskondMaalMoedisainMuinsuskaitse ja konserveerimineMuuseumÕppeosakondRaamatukoguRahandusosakondRektoraatSisearhitektuurStsenograafiaTasapinnaliste tehnoloogiate tehnokeskusTeadus- ja arendusosakondTegevuskunstTekstiilidisainTootedisainTugistruktuuridÜliõpilasesindusUncategorizedUrbanistikaUusmeediaVabade kunstide teaduskondVälissuhete osakond
Rubriik: Disainiteaduskond
03.04.2025 — 27.04.2025
Erle Nemvalts, Liisbeth Kirss ja Patrick Soome “Ritual Practice”
Ehte- ja sepakunst
3. aprillil kell 18:00 avatakse Telliskivi Poetänaval ehtekunsti showroom RITUAL PRACTICE. Autoriteks kolm eesti ehtekunstnikku – Erle Nemvalts, Liisbeth Kirss ja Patrick Soome.
RITUAL PRACTICE on avatud 4.-27. aprill, E-R 11:00-19:00, L-P 11:00-17:00. Väljapanekule ning müüki tulevad ainulaadsed ning kõrge kunstilise väärtusega ehted. Lisaks tutvustavad kunstnikud lähemalt oma loomingut ning on valmis vastama uudishimulike küsimustele järgneval kolmel aprilli laupäeval:
05.04 Liisbeth Kirss
19.04 Patrick Soome
26.04 Erle Nemvalts
ERLE NEMVALTS (1991) ei pelga oma töödes melanhooliat ega pimedust, kuid tasakaalustab neid sarkasmi ja kitšiga, tuues sisse ootamatuid ja mitmetähenduslikke kihte. Ta kutsub vaatajat kogema oma sisemaailma nii füüsiliselt kui vaimselt, mängides sümbolite ja materjalide kontrastiga, kergus-raskus, lootus-meeleheide, sünge-romantiline.
LIISBETH KIRSS (1996) on elurõõmust pakatav Eesti mimmukunsti eestvedaja ning ehtedisainer. Viimased aastad on Kirss keskendunud peamiselt dekoratiivsete hambavõrede ehk grillzide propageerimisele. Loomingust leiab palju sädelevat, roosat, armast ja teravat.
PATRICK SOOME (2002) on interdistsiplinaarne kunstnik ning disainer. Soome loomingus kohtuvad käsitsi valmistatud objektid ning figuurid, mis seguneb valu ning vormiloomega, (taas)kasutades erinevaid väärismetalle ning kive. Soome disain taotleb puhast põhjamaist minimalismi, mis küll pärineb tema skandinaavia juurtest, kuid sulandub füüsiliselt nähtava avangardistliku, orgaanilise stiilitunnetusega, mis on suuresti inspireeritud polaarfloorast ning arhitektuurist.
RITUAL PRACTICE avamisüritust toetavad Punch Club ja Põhjala Pruulikoda.
Postitas Andres Lõo — Püsilink
Erle Nemvalts, Liisbeth Kirss ja Patrick Soome “Ritual Practice”
Neljapäev 03 aprill, 2025 — Pühapäev 27 aprill, 2025
Ehte- ja sepakunst
3. aprillil kell 18:00 avatakse Telliskivi Poetänaval ehtekunsti showroom RITUAL PRACTICE. Autoriteks kolm eesti ehtekunstnikku – Erle Nemvalts, Liisbeth Kirss ja Patrick Soome.
RITUAL PRACTICE on avatud 4.-27. aprill, E-R 11:00-19:00, L-P 11:00-17:00. Väljapanekule ning müüki tulevad ainulaadsed ning kõrge kunstilise väärtusega ehted. Lisaks tutvustavad kunstnikud lähemalt oma loomingut ning on valmis vastama uudishimulike küsimustele järgneval kolmel aprilli laupäeval:
05.04 Liisbeth Kirss
19.04 Patrick Soome
26.04 Erle Nemvalts
ERLE NEMVALTS (1991) ei pelga oma töödes melanhooliat ega pimedust, kuid tasakaalustab neid sarkasmi ja kitšiga, tuues sisse ootamatuid ja mitmetähenduslikke kihte. Ta kutsub vaatajat kogema oma sisemaailma nii füüsiliselt kui vaimselt, mängides sümbolite ja materjalide kontrastiga, kergus-raskus, lootus-meeleheide, sünge-romantiline.
LIISBETH KIRSS (1996) on elurõõmust pakatav Eesti mimmukunsti eestvedaja ning ehtedisainer. Viimased aastad on Kirss keskendunud peamiselt dekoratiivsete hambavõrede ehk grillzide propageerimisele. Loomingust leiab palju sädelevat, roosat, armast ja teravat.
PATRICK SOOME (2002) on interdistsiplinaarne kunstnik ning disainer. Soome loomingus kohtuvad käsitsi valmistatud objektid ning figuurid, mis seguneb valu ning vormiloomega, (taas)kasutades erinevaid väärismetalle ning kive. Soome disain taotleb puhast põhjamaist minimalismi, mis küll pärineb tema skandinaavia juurtest, kuid sulandub füüsiliselt nähtava avangardistliku, orgaanilise stiilitunnetusega, mis on suuresti inspireeritud polaarfloorast ning arhitektuurist.
RITUAL PRACTICE avamisüritust toetavad Punch Club ja Põhjala Pruulikoda.
Postitas Andres Lõo — Püsilink
03.04.2025
Seminar: Vestlused aiandusest
Disainiteaduskond
Seminarivestlus aiandusest hõlmab mitmesuguseid teemasid, alates taimekasvatusest ja maastikukujundusest kuni kestlike aiandustavade ja innovatsioonideni.
Vestlevad:
Heikki Zoova
Maria Pukk
Triin Jerlei
Maria Muuk
Mari Maiste
Aianduspetsialistid ja disainerid arutlevad aktuaalsete küsimuste üle ning huvilised jagavad oma isiklikke projekte ja kogemusi. Kuidas suhestuvad disain ja aiandus ning kuidas on muutunud aiandusesteetika ja funktsionaalsus.
Postitas Andres Lõo — Püsilink
Seminar: Vestlused aiandusest
Neljapäev 03 aprill, 2025
Disainiteaduskond
Seminarivestlus aiandusest hõlmab mitmesuguseid teemasid, alates taimekasvatusest ja maastikukujundusest kuni kestlike aiandustavade ja innovatsioonideni.
Vestlevad:
Heikki Zoova
Maria Pukk
Triin Jerlei
Maria Muuk
Mari Maiste
Aianduspetsialistid ja disainerid arutlevad aktuaalsete küsimuste üle ning huvilised jagavad oma isiklikke projekte ja kogemusi. Kuidas suhestuvad disain ja aiandus ning kuidas on muutunud aiandusesteetika ja funktsionaalsus.
Postitas Andres Lõo — Püsilink
27.03.2025
Tekstiil 110: kunstnike duo EJTECH avatud loeng “Being Metamaterial”
Disainiteaduskond
27.märtsil kell 16:30 ruumis A501
Judit Eszter Kárpáti ja Esteban de la Torre on polüdistsiplinaarne kunstnike duo EJTECH [ˈeɪtɛk’]. Nad tegelevad hüperfüüsiliste liideste ning programmeeritavate materjalide ja tekstiilidega, et uurida subjekti ja objekti vahelisi sensoorseid ja kontseptuaalseid suhteid.
Heli, ruum, valgus ja aeg kui materjali ehitusplokid on nende praktikas esmatähtsad elemendid, analüüsides läbi nende tehnoloogia ja inimkeha vahelisi mustreid.
Tulemuseks on performatiivsed installatsioonid, heliskulptuurid ja dünaamilised pinnad. EJTECH on mõjutatud uusmaterialismi filosoofiast ja somaesteetikast ning nende eesmärk on pakkuda tööriistu liminaalsuse, kolmanda ruumi ja tabamatu hetkes oleku uurimiseks.
Nende töid on esitletud galeriides, festivalidel ja näitustel: Jaapani meediakunsti festival, Euroopa meediakunsti festival, Sensorium Festival, Smithsoniani Hirshhorni muuseum, Holoni disainimuuseum, Ludwigi muuseum, Budapesti Kunsthalle, LRRH galerii, Collegium Hungaricum Berlin, Trafo kaasaegse kunsti galerii L, galerii HayArt, galerii Yserevan, Horzont Centre E. Space, iii Instrument Inventors Initiative, Rewire jne.
EJTECH on loonud tellitud kunstiteoseid kultuuriasutustele ja kaubamärkidele, nagu DIOR, Blade Runner 2049, Dune: teine osa, Material ConneXion.
Nad korraldavad regulaarselt uue meedia kunsti ja loovtehnoloogia töötubasid ja loenguid rahvusvaheliselt. 2020. aastal asutasid nad Soft Interfaces Labi, et jätkata MOME-s oma uurimustööd.
Hetkel baseerub EJTECH Ungaris, Budapestis.
Tekstiil 110 on EKA tekstiilihariduse 110. aastapäeva tähistav ürituste sari, mille raames toimub tekstiilile keskenduv avatud loengute sari, ilmub publikatsioonide sari ja saab näha valikut EKA Muuseumi tekstiilikogu töödest terve aasta vältel.
Loengusari avab tekstiili valdkonna mitmekesiste võimaluste spektrit nii disainis, tööstuses, kui ka loomepraktikates, tuues läbi erinevate kutsutud külaliste välja valdkonna erinevaid rolle ja loomise meetodeid.
Toetajad: EKA teadusfond ja Eesti Kultuurkapital
Postitas Andres Lõo — Püsilink
Tekstiil 110: kunstnike duo EJTECH avatud loeng “Being Metamaterial”
Neljapäev 27 märts, 2025
Disainiteaduskond
27.märtsil kell 16:30 ruumis A501
Judit Eszter Kárpáti ja Esteban de la Torre on polüdistsiplinaarne kunstnike duo EJTECH [ˈeɪtɛk’]. Nad tegelevad hüperfüüsiliste liideste ning programmeeritavate materjalide ja tekstiilidega, et uurida subjekti ja objekti vahelisi sensoorseid ja kontseptuaalseid suhteid.
Heli, ruum, valgus ja aeg kui materjali ehitusplokid on nende praktikas esmatähtsad elemendid, analüüsides läbi nende tehnoloogia ja inimkeha vahelisi mustreid.
Tulemuseks on performatiivsed installatsioonid, heliskulptuurid ja dünaamilised pinnad. EJTECH on mõjutatud uusmaterialismi filosoofiast ja somaesteetikast ning nende eesmärk on pakkuda tööriistu liminaalsuse, kolmanda ruumi ja tabamatu hetkes oleku uurimiseks.
Nende töid on esitletud galeriides, festivalidel ja näitustel: Jaapani meediakunsti festival, Euroopa meediakunsti festival, Sensorium Festival, Smithsoniani Hirshhorni muuseum, Holoni disainimuuseum, Ludwigi muuseum, Budapesti Kunsthalle, LRRH galerii, Collegium Hungaricum Berlin, Trafo kaasaegse kunsti galerii L, galerii HayArt, galerii Yserevan, Horzont Centre E. Space, iii Instrument Inventors Initiative, Rewire jne.
EJTECH on loonud tellitud kunstiteoseid kultuuriasutustele ja kaubamärkidele, nagu DIOR, Blade Runner 2049, Dune: teine osa, Material ConneXion.
Nad korraldavad regulaarselt uue meedia kunsti ja loovtehnoloogia töötubasid ja loenguid rahvusvaheliselt. 2020. aastal asutasid nad Soft Interfaces Labi, et jätkata MOME-s oma uurimustööd.
Hetkel baseerub EJTECH Ungaris, Budapestis.
Tekstiil 110 on EKA tekstiilihariduse 110. aastapäeva tähistav ürituste sari, mille raames toimub tekstiilile keskenduv avatud loengute sari, ilmub publikatsioonide sari ja saab näha valikut EKA Muuseumi tekstiilikogu töödest terve aasta vältel.
Loengusari avab tekstiili valdkonna mitmekesiste võimaluste spektrit nii disainis, tööstuses, kui ka loomepraktikates, tuues läbi erinevate kutsutud külaliste välja valdkonna erinevaid rolle ja loomise meetodeid.
Toetajad: EKA teadusfond ja Eesti Kultuurkapital
Postitas Andres Lõo — Püsilink
12.04.2025 — 19.04.2025
Keithy Kuuspu, Liisa Saaremäel “Millest on tehtud väikesed tüdrukud”
Keraamika
EKA keraamika magistrandi Keithy Kuuspu ja etenduskunstniku Liisa Saaremäeli teine Kanuti Gildi SAALis etenduv ühislavastus “Millest on tehtud väikesed tüdrukud” on püüe hoida end ebaküpses olekus.
Lõputu ettevalmistuse läbi tehakse samm tagasi, mitte edasi. See on kriis enne keskeakriisi – katse muuta omlett taas munaks.
Veenire libiseb mööda mäge alla ja lava võtab kuju. Nad liiguvad julgelt ja veidi mõtlematult. Võimatute ülesannete ette heites voolavad pisarad alla nende mudastelt põskedelt. Aga sokid jäävad puhtaks. Jutt on sorav, välja arvatud mõned tühised vääratused. Veidi on siiski piinlik. Nad on ebaküpsed, nende naha all voolab savi – toores savi, mis on igati valmis vormi võtma.
Vaib on hea, tuul tagant ja natuke antakse ka jalaga perse. Aeg on küps, et midagi ometigi juhtuks. Sellest räägitakse muinasjutulisi lugusid. Aga kõik, mis hea, ei lähe veel kurgust alla.
Keithy Kuuspu (1994) on Eestist pärit kunstnik, kes tegutseb etenduskunsti, koreograafia, visuaalkunsti ja keraamika vahealadel. Oma loomingus keskendub ta argistele struktuuridele ning ühiskonna mõjule indiviidi üle, tihti läbi irooniliselt naiivse lähenemise. Olulisel kohal on etenduskunsti ja visuaalkunstide sidumine ning keha ja materjali vaheliste seoste otsimine. Ta on lõpetanud Tallinna Ülikooli Balti filmi, meedia ja kunstide instituudi koreograafia õppekava BA, Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia contemporary physical performance making CPPM magistriõppe ning hetkel õpib ta Eesti Kunstiakadeemias keraamika magistrantuuris.
Liisa Saaremäel (1992) on eesti etenduskunstnik ja näitleja. Tema töödes nii etenduskunstniku kui lavastajana on olulisteks poeetilisteks komponentideks tilluke ruum ning mäng kontrastsete skaaladega. Ühendades erinevaid praktikaid ning kunstimeediume, väljuvad ta tööd sageli konventsionaalsetest teatriruumidest, katsetades teatraalsuse ja päriselu omavahel põimimist. 2021. aastal lõpetas ta Eesti Muusika- ja Teatriakadeemias magistrikraadi kaasaegse füüsilise etenduskunsti (CPPM) erialal ning alates 2024. aastast kuulub Von Krahli Teatri truppi.
14. aprilli etendusele järgneb kunstnikuvestlus, mida viib läbi Anders Härm.
Postitas Andres Lõo — Püsilink
Keithy Kuuspu, Liisa Saaremäel “Millest on tehtud väikesed tüdrukud”
Laupäev 12 aprill, 2025 — Laupäev 19 aprill, 2025
Keraamika
EKA keraamika magistrandi Keithy Kuuspu ja etenduskunstniku Liisa Saaremäeli teine Kanuti Gildi SAALis etenduv ühislavastus “Millest on tehtud väikesed tüdrukud” on püüe hoida end ebaküpses olekus.
Lõputu ettevalmistuse läbi tehakse samm tagasi, mitte edasi. See on kriis enne keskeakriisi – katse muuta omlett taas munaks.
Veenire libiseb mööda mäge alla ja lava võtab kuju. Nad liiguvad julgelt ja veidi mõtlematult. Võimatute ülesannete ette heites voolavad pisarad alla nende mudastelt põskedelt. Aga sokid jäävad puhtaks. Jutt on sorav, välja arvatud mõned tühised vääratused. Veidi on siiski piinlik. Nad on ebaküpsed, nende naha all voolab savi – toores savi, mis on igati valmis vormi võtma.
Vaib on hea, tuul tagant ja natuke antakse ka jalaga perse. Aeg on küps, et midagi ometigi juhtuks. Sellest räägitakse muinasjutulisi lugusid. Aga kõik, mis hea, ei lähe veel kurgust alla.
Keithy Kuuspu (1994) on Eestist pärit kunstnik, kes tegutseb etenduskunsti, koreograafia, visuaalkunsti ja keraamika vahealadel. Oma loomingus keskendub ta argistele struktuuridele ning ühiskonna mõjule indiviidi üle, tihti läbi irooniliselt naiivse lähenemise. Olulisel kohal on etenduskunsti ja visuaalkunstide sidumine ning keha ja materjali vaheliste seoste otsimine. Ta on lõpetanud Tallinna Ülikooli Balti filmi, meedia ja kunstide instituudi koreograafia õppekava BA, Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia contemporary physical performance making CPPM magistriõppe ning hetkel õpib ta Eesti Kunstiakadeemias keraamika magistrantuuris.
Liisa Saaremäel (1992) on eesti etenduskunstnik ja näitleja. Tema töödes nii etenduskunstniku kui lavastajana on olulisteks poeetilisteks komponentideks tilluke ruum ning mäng kontrastsete skaaladega. Ühendades erinevaid praktikaid ning kunstimeediume, väljuvad ta tööd sageli konventsionaalsetest teatriruumidest, katsetades teatraalsuse ja päriselu omavahel põimimist. 2021. aastal lõpetas ta Eesti Muusika- ja Teatriakadeemias magistrikraadi kaasaegse füüsilise etenduskunsti (CPPM) erialal ning alates 2024. aastast kuulub Von Krahli Teatri truppi.
14. aprilli etendusele järgneb kunstnikuvestlus, mida viib läbi Anders Härm.
Postitas Andres Lõo — Püsilink
18.03.2025
Taidestuudiumi tudengite avalik lugemine
Taidestuudium
Teisipäeval, 18. märtsil loeme EKA taidestuudiumi (Craft Studies) lõpetavate magistrantide kirjatöid.
Tekstid on koostatud Lieven Lahaye ja Else Lagerspetzi juhendamisel uurimusliku kirjutamise ja toimetamise protsessi teel.
Üritus toimub taidestuudiumi Krulli stuudios (Kopli 70a, II korrus), kell 18.00-20.00.
Magistriõpingute lõpetamise eel valminud 8 teksti kajastavad mitmesuguseid teemasid ja lähenemisviise, mis on olulised nii tudengite individuaalsetele praktikatele kui disaini ja taide valdkonnale laiemalt, lahates seoseid valmistamise ning jalatöö-kästöö-peatöö suhetest.
Belongings
Kirjutas Kati Saarits
Creature. Maker. Mire.
Kirjutas Alyona Movko-Mägi
Reblow toolset
Kirjutas Rait Lõhmus
Through the Hammer, Through the Hody
Kirjutas Elias Sormanen
Hääbuda, et taas tärgata.
Kirjutas Juulia Aleksandra Mikson
On Extractivism and Care for Landscapes: From Mines to Mountains in the East of Estonia
Kirjutas Hannah Segerkrantz
Movement Matter. Embodied knowledge in material practices
Kirjutas Iohan Figueroa
A Book of Mashed Potatoes
Kirjutas Sofiya Babiy
Postitas Andres Lõo — Püsilink
Taidestuudiumi tudengite avalik lugemine
Teisipäev 18 märts, 2025
Taidestuudium
Teisipäeval, 18. märtsil loeme EKA taidestuudiumi (Craft Studies) lõpetavate magistrantide kirjatöid.
Tekstid on koostatud Lieven Lahaye ja Else Lagerspetzi juhendamisel uurimusliku kirjutamise ja toimetamise protsessi teel.
Üritus toimub taidestuudiumi Krulli stuudios (Kopli 70a, II korrus), kell 18.00-20.00.
Magistriõpingute lõpetamise eel valminud 8 teksti kajastavad mitmesuguseid teemasid ja lähenemisviise, mis on olulised nii tudengite individuaalsetele praktikatele kui disaini ja taide valdkonnale laiemalt, lahates seoseid valmistamise ning jalatöö-kästöö-peatöö suhetest.
Belongings
Kirjutas Kati Saarits
Creature. Maker. Mire.
Kirjutas Alyona Movko-Mägi
Reblow toolset
Kirjutas Rait Lõhmus
Through the Hammer, Through the Hody
Kirjutas Elias Sormanen
Hääbuda, et taas tärgata.
Kirjutas Juulia Aleksandra Mikson
On Extractivism and Care for Landscapes: From Mines to Mountains in the East of Estonia
Kirjutas Hannah Segerkrantz
Movement Matter. Embodied knowledge in material practices
Kirjutas Iohan Figueroa
A Book of Mashed Potatoes
Kirjutas Sofiya Babiy
Postitas Andres Lõo — Püsilink
13.03.2025 — 19.03.2025
Ringkäigud Karl Joonas Alamaa isikunäitusel „Igapäevane mäng ja leib”
Moedisain
Kunstnik Karl Joonas Alamaa ning kuraator Mikk Lahesalu viivad EKA Galeriis näitusel „Igapäevane mäng ja leib” läbi kolm ringkäiku:
– neljapäeval, 13. märtsil kell 16.00, eesti keeles
– kolmapäeval, 19. märtsil kell 16.00, inglise keeles
– kolmapäeval, 19. märtsil kell 17.00, eesti keeles
Osavõtt on tasuta.
Rohkem infot:
https://www.artun.ee/et/kalender/karl-joonas-alamaa-igapaevane-mang-ja-leib-eka-galeriis/
Postitas Kaisa Maasik — Püsilink
Ringkäigud Karl Joonas Alamaa isikunäitusel „Igapäevane mäng ja leib”
Neljapäev 13 märts, 2025 — Kolmapäev 19 märts, 2025
Moedisain
Kunstnik Karl Joonas Alamaa ning kuraator Mikk Lahesalu viivad EKA Galeriis näitusel „Igapäevane mäng ja leib” läbi kolm ringkäiku:
– neljapäeval, 13. märtsil kell 16.00, eesti keeles
– kolmapäeval, 19. märtsil kell 16.00, inglise keeles
– kolmapäeval, 19. märtsil kell 17.00, eesti keeles
Osavõtt on tasuta.
Rohkem infot:
https://www.artun.ee/et/kalender/karl-joonas-alamaa-igapaevane-mang-ja-leib-eka-galeriis/
Postitas Kaisa Maasik — Püsilink
08.03.2025 — 30.04.2025
Eesti köide – Exupéry Öine lend
Aksessuaaridisain
Eesti köited 17. rahvusvahelisel köitekunstibiennaalil Prantsusmaal
6. märts – 30. aprill 2025 Viimsi raamatukogus
Eesti Nahakunstnike Liidu ja EKA aksessuaari ja köite osakonna näitus
Köitekunstibiennaale „Biennales Mondiales de la Reliure d ́Art“ on Prantsusmaal korraldatud juba kolmkümmend aastat. Iga kahe aasta järel läbiviidav sündmus on kõige pikema ajalooga järjepidevalt toimunud rahvusvaheline köitekunsti konkurss-näitus üle maailma, tutvustades vaatajaskonnale nii köitekunsti kui ka klassikalist prantsuse kirjandust. Raamatute poognad on korraldajate poolt trükitud ajaloolisel trükipressimeetodil kõrgekvaliteedilisele arhiivipaberile, mis koos illustratsioonide ja väikese trükiarvuga muudavad väljaanded bibliofiilselt väärtuslikuks.
2024. aasta sügisel osalesid Eesti köitekunstnikud ja Eesti Kunstiakadeemia üliõpilased järjekorras 17. rahvusvahelisel köitekunstibiennaalil, milleks sel korral trükiti kunstnikele interpreteerimiseks lendurist kirjaniku Antoine de Saint-Exupéry (1900-1944) kultusromaan ,,Vol de Nuit” (,,Öine lend” e.k. 1966).
„Öine lend” ilmus esmakordselt 1931 aastal. Raamat põhineb Saint-Exupéry isiklikel kogemustel lennuposti piloodi ja Argentina Aeropostale juhina. Romaan keskendub peategelase tööle Buenos Airese lennufirmas ja piloot Fabieni viimastele tundidele Patagoonia lennul. Fabieni lennuk satub tsüklonisse, kütus saab otsa ja raadioside katkeb. Kaalul on kogu öise rahvusvahelise postilennu tulevik. Kui teised kaks lendu Tšiilist ja Paraguayst on õnnelikult kohale jõudnud, peab lubama lennul Euroopasse lahkuda ilma kadunud postita, leppides Fabieni kaotusega. Saint-Exupery hukkus Teises maailmasõjas lahingulennul 1944. aastal, kolm nädalat enne Prantsusmaa vabastamist.
Biennaalil osales 278 köitekunstnikku 24 riigist. Eestist võttis osa 35 kunstnikku, nendest 12 olid EKA aksessuaari ja köite osakonna üliõpilased. Seekordne eestlaste osavõtt näitusest oli väga edukas, kunstiakadeemia tudengid pälvisid kolm auhinda kuuest žürii poolt väljaantud tunnustusest: Grand Prix võitis Liisi Hinto ja preemiad loomingulisuse eest Kaileen Palmsaar ja Mirell Vinnal. Lisaks tunnustati gruppi nahakunstnike liidu köitekunstnikke teise preemiaga gruppide arvestuses. EKA üliõpilasi juhendasid Külli Grünbach-Sein ja Eve Kaaret.
Näituse toimumise järel tabas Saint-Rémy-lès-Chevreuse`piirkonda erakordselt tugev torm Kirk, mis kuulutati looduskatastroofiks. Raju põhjustas enneolematu üleujutuse, mille tagajärjel sai veekahjustusi ka 64 näitusel olnud köidet, nende hulgas 14 eestlaste teost, millest osa hävis täielikult.
Väljapanekul Viimsi raamatukogus näeb 21 “ellujäänud” köidet ja kahte hukkunud raamatut fotodel.
Eesti kunstnike osalemist biennaalil toetas Eesti Kultuurkapital.
Postitas Andres Lõo — Püsilink
Eesti köide – Exupéry Öine lend
Laupäev 08 märts, 2025 — Kolmapäev 30 aprill, 2025
Aksessuaaridisain
Eesti köited 17. rahvusvahelisel köitekunstibiennaalil Prantsusmaal
6. märts – 30. aprill 2025 Viimsi raamatukogus
Eesti Nahakunstnike Liidu ja EKA aksessuaari ja köite osakonna näitus
Köitekunstibiennaale „Biennales Mondiales de la Reliure d ́Art“ on Prantsusmaal korraldatud juba kolmkümmend aastat. Iga kahe aasta järel läbiviidav sündmus on kõige pikema ajalooga järjepidevalt toimunud rahvusvaheline köitekunsti konkurss-näitus üle maailma, tutvustades vaatajaskonnale nii köitekunsti kui ka klassikalist prantsuse kirjandust. Raamatute poognad on korraldajate poolt trükitud ajaloolisel trükipressimeetodil kõrgekvaliteedilisele arhiivipaberile, mis koos illustratsioonide ja väikese trükiarvuga muudavad väljaanded bibliofiilselt väärtuslikuks.
2024. aasta sügisel osalesid Eesti köitekunstnikud ja Eesti Kunstiakadeemia üliõpilased järjekorras 17. rahvusvahelisel köitekunstibiennaalil, milleks sel korral trükiti kunstnikele interpreteerimiseks lendurist kirjaniku Antoine de Saint-Exupéry (1900-1944) kultusromaan ,,Vol de Nuit” (,,Öine lend” e.k. 1966).
„Öine lend” ilmus esmakordselt 1931 aastal. Raamat põhineb Saint-Exupéry isiklikel kogemustel lennuposti piloodi ja Argentina Aeropostale juhina. Romaan keskendub peategelase tööle Buenos Airese lennufirmas ja piloot Fabieni viimastele tundidele Patagoonia lennul. Fabieni lennuk satub tsüklonisse, kütus saab otsa ja raadioside katkeb. Kaalul on kogu öise rahvusvahelise postilennu tulevik. Kui teised kaks lendu Tšiilist ja Paraguayst on õnnelikult kohale jõudnud, peab lubama lennul Euroopasse lahkuda ilma kadunud postita, leppides Fabieni kaotusega. Saint-Exupery hukkus Teises maailmasõjas lahingulennul 1944. aastal, kolm nädalat enne Prantsusmaa vabastamist.
Biennaalil osales 278 köitekunstnikku 24 riigist. Eestist võttis osa 35 kunstnikku, nendest 12 olid EKA aksessuaari ja köite osakonna üliõpilased. Seekordne eestlaste osavõtt näitusest oli väga edukas, kunstiakadeemia tudengid pälvisid kolm auhinda kuuest žürii poolt väljaantud tunnustusest: Grand Prix võitis Liisi Hinto ja preemiad loomingulisuse eest Kaileen Palmsaar ja Mirell Vinnal. Lisaks tunnustati gruppi nahakunstnike liidu köitekunstnikke teise preemiaga gruppide arvestuses. EKA üliõpilasi juhendasid Külli Grünbach-Sein ja Eve Kaaret.
Näituse toimumise järel tabas Saint-Rémy-lès-Chevreuse`piirkonda erakordselt tugev torm Kirk, mis kuulutati looduskatastroofiks. Raju põhjustas enneolematu üleujutuse, mille tagajärjel sai veekahjustusi ka 64 näitusel olnud köidet, nende hulgas 14 eestlaste teost, millest osa hävis täielikult.
Väljapanekul Viimsi raamatukogus näeb 21 “ellujäänud” köidet ja kahte hukkunud raamatut fotodel.
Eesti kunstnike osalemist biennaalil toetas Eesti Kultuurkapital.
Postitas Andres Lõo — Püsilink
15.03.2025
EKA kirbukas
Disainiteaduskond
EKA kirbukas toimub 15.märtsil kell 11-14 EKA avatud aladel.
Kui sul on riideid, ehteid, jalatseid, aksessuaare, loomingulisi katsetusi või mis iganes muid asju, mida soovid müüa, vahetada või ära anda, siis registreeru kirbukale ja tee ruumi uutele inspiratsioonidele!
Riidestange pead ise kaasa võtma, laua saad EKAst.Broneeri endale kirbukale koht, tee kapid puhtaks ja anna asjad uuele ringile
Riidestange pead ise kaasa võtma, laua saad EKAst.Broneeri endale kirbukale koht, tee kapid puhtaks ja anna asjad uuele ringile
Üleskutse ka osakondadele: ärge oodake lõpetamiste järgset prügikonteinerit haldusosakonna poolt, vaid vaadake oma riiulid-kapid-nurgatagused juba praegu üle ja andke või müüge kõik üleliigne uuele ringile :)!
Loomulikult on kogu EKA pere ja külalised väljastppolt oodatud uudistama ja ostma 
Kirbukale müüjaks regamise link on SIIN
Postitas Andres Lõo — Püsilink
EKA kirbukas
Laupäev 15 märts, 2025
Disainiteaduskond
EKA kirbukas toimub 15.märtsil kell 11-14 EKA avatud aladel.
Kui sul on riideid, ehteid, jalatseid, aksessuaare, loomingulisi katsetusi või mis iganes muid asju, mida soovid müüa, vahetada või ära anda, siis registreeru kirbukale ja tee ruumi uutele inspiratsioonidele!
Riidestange pead ise kaasa võtma, laua saad EKAst.Broneeri endale kirbukale koht, tee kapid puhtaks ja anna asjad uuele ringile
Riidestange pead ise kaasa võtma, laua saad EKAst.Broneeri endale kirbukale koht, tee kapid puhtaks ja anna asjad uuele ringile
Üleskutse ka osakondadele: ärge oodake lõpetamiste järgset prügikonteinerit haldusosakonna poolt, vaid vaadake oma riiulid-kapid-nurgatagused juba praegu üle ja andke või müüge kõik üleliigne uuele ringile :)!
Loomulikult on kogu EKA pere ja külalised väljastppolt oodatud uudistama ja ostma 
Kirbukale müüjaks regamise link on SIIN
Postitas Andres Lõo — Püsilink
13.03.2025 — 15.03.2025
EKA ehtekunsti näitus “Pidu. Jagatud hetked” Münchenis
Disainiteaduskond
FEAST. Shared Moments
(PIDU. Ühised hetked)
Zoeppritz
Zenettistrasse 33, 80337 München
Kunstnikud: Piret Hirv, Eve Margus, Erle Nemvalts, Taavi Teevet
Tehtu ja tegemata vahele, jahutava sepiku ja soojendava naha vahele koguneme – mitte nautijatena, mitte leinajatena, vaid ootajatena, aja möödujatena.
Pidu ei ole veel ära söödud, ometi pole see ka puutumata. Käed on need ajakillud vorminud, protsessi vormistanud, kavatsust kaaluks ja kõveraks valanud. Miski pole terviklik ja ometi on kõik täis.
Igas teoses on oma olemus – läbitud pikad teed, kõhklused, hetk, mil valik ühe tee teisest lõikas.
Kanda tähendab tunnistada, saada osa sellest, mis oli enne ja mis alles tuleb. Koht loeb, hetk loeb — objekt on sosin vaikuses enne kõnet, hetk enne kui midagi paljastatakse.
See on kõigi asjade olemus, mida hoitakse ja edasi antakse, puudutatakse ja vabastatakse. Me ei oma, me ei hoia. Peatume siin, ajapöörde piiril, teades, et pidu on nii siin kui ka mujal, nii praegu kui ka siis. Kõigi asjade raskus puhkab kergelt, just selleks hetkeks, enne kui vaikus katkeb ja edasi läheme.
Me tuleme kokku. Kõik võib muutuda. Me tuleme kokku. Kõik võib jääda samaks.
Lahtiolekuajad ja päevad:
Avamine 12.03 (kolmapäev) 19:00
13.03-14.03 (neljapäev-reede) 12.00-18.00
15.03 (laupäeval) 12:00 – 16:00
Näituse toetajad:
Eesti Kultuurkapital, Eesti Rahvuskultuuri Fond
Postitas Andres Lõo — Püsilink
EKA ehtekunsti näitus “Pidu. Jagatud hetked” Münchenis
Neljapäev 13 märts, 2025 — Laupäev 15 märts, 2025
Disainiteaduskond
FEAST. Shared Moments
(PIDU. Ühised hetked)
Zoeppritz
Zenettistrasse 33, 80337 München
Kunstnikud: Piret Hirv, Eve Margus, Erle Nemvalts, Taavi Teevet
Tehtu ja tegemata vahele, jahutava sepiku ja soojendava naha vahele koguneme – mitte nautijatena, mitte leinajatena, vaid ootajatena, aja möödujatena.
Pidu ei ole veel ära söödud, ometi pole see ka puutumata. Käed on need ajakillud vorminud, protsessi vormistanud, kavatsust kaaluks ja kõveraks valanud. Miski pole terviklik ja ometi on kõik täis.
Igas teoses on oma olemus – läbitud pikad teed, kõhklused, hetk, mil valik ühe tee teisest lõikas.
Kanda tähendab tunnistada, saada osa sellest, mis oli enne ja mis alles tuleb. Koht loeb, hetk loeb — objekt on sosin vaikuses enne kõnet, hetk enne kui midagi paljastatakse.
See on kõigi asjade olemus, mida hoitakse ja edasi antakse, puudutatakse ja vabastatakse. Me ei oma, me ei hoia. Peatume siin, ajapöörde piiril, teades, et pidu on nii siin kui ka mujal, nii praegu kui ka siis. Kõigi asjade raskus puhkab kergelt, just selleks hetkeks, enne kui vaikus katkeb ja edasi läheme.
Me tuleme kokku. Kõik võib muutuda. Me tuleme kokku. Kõik võib jääda samaks.
Lahtiolekuajad ja päevad:
Avamine 12.03 (kolmapäev) 19:00
13.03-14.03 (neljapäev-reede) 12.00-18.00
15.03 (laupäeval) 12:00 – 16:00
Näituse toetajad:
Eesti Kultuurkapital, Eesti Rahvuskultuuri Fond
Postitas Andres Lõo — Püsilink
27.05.2025 — 29.05.2025
Visioonisprint 2025
Disainiteaduskond
Tippjuhtide koolitusprogramm
27.–29. mai 2025
Kuna tänapäeva ettevõtetel ja organisatsioonidel on palju kompleksseid küsimusi ja probleeme, millele ei ole lihtsaid vastuseid ning lahendusi, toimub taas EKA ja EBSi koostöös Visioonisprint. Kursusel kasutatakse valdkonnas selguse saamiseks probleemide visualiseerimist. Loovate tehnikate abil genereeritakse uusi ideid ja luuakse eeldused lahenduste leidmiseks. Kursusel luuakse reaalselt probleemi lahendav prototüüp, millega saab ettevõttes elik organisatsioonis innovatsiooniprotsessi edukalt läbi viia.
Kursuse eesmärk on on anda oskusi komplekssete probleemide lahendamiseks ja innovatsiooniprotsesside läbiviimiseks, kasutades erinevaid disainimõtlemise ja koostöö meetodeid. Osalejad õpivad, kuidas tuvastada ja analüüsida olulisi suundumusi ja väljakutseid ning luua loomulikke ja radikaalseid lahendusi.
Kursust viivad läbi EBSi innovatsiooni ja strateegia nõustaja Marko Rillo, EKA disainiteaduskonna dekaan Ruth-Helene Melioranski ning EKA interaktsioonidisaini magistrikava juht Tanel Kärp.
Marko Rillo (PhD, MA) on EBSis MBA õppekava juht ning viinud EBSis läbi innovatsiooni juhtimise, strateegilise juhtimise, muudatuste juhtimise ja VUCA innovatsioonipraktikate kursuseid.
Ruth-Helene Melioranski on Eesti disainer ja disainiteadur, Eesti Kunstiakadeemia disainiteaduskonna dekaan. Alates 2022. aastast on ta Põhja- ja Baltimaade disaini-, meedia- ja kunstikõrgkoolide koostöövõrgustiku juht. Disaini- ja arhitektuuribüroo MELIORAD partner. Pikaajaline EBSi programmide disainijuhtimise lektor.
Tanel Kärp on disainer, konsultant, iduettevõtja ja Eesti Kunstiakadeemia interaktsioonidisaini magistrikava juht. Omades 20-aastast kogemust disainivaldkonnas, on ta oma karjääris keskendunud sotsiaalsetele teemadele alates jätkusuutlikkusest ja tervisest kuni kodanikuaktivismini.
Oma töös ühendab ta kriitilise mõtteviisi ja erialased metodoloogiad loominguliste ja juhtimisoskustega, et luua nii inim- kui planeedisõbralikke tooteid, teenuseid ja süsteeme. Tema huviks on hetkel disainimeetodite ja nügimiste rakendamine süsteemsete muutuse saavutamiseks keerulistes keskkondades.
Postitas Andres Lõo — Püsilink
Visioonisprint 2025
Teisipäev 27 mai, 2025 — Neljapäev 29 mai, 2025
Disainiteaduskond
Tippjuhtide koolitusprogramm
27.–29. mai 2025
Kuna tänapäeva ettevõtetel ja organisatsioonidel on palju kompleksseid küsimusi ja probleeme, millele ei ole lihtsaid vastuseid ning lahendusi, toimub taas EKA ja EBSi koostöös Visioonisprint. Kursusel kasutatakse valdkonnas selguse saamiseks probleemide visualiseerimist. Loovate tehnikate abil genereeritakse uusi ideid ja luuakse eeldused lahenduste leidmiseks. Kursusel luuakse reaalselt probleemi lahendav prototüüp, millega saab ettevõttes elik organisatsioonis innovatsiooniprotsessi edukalt läbi viia.
Kursuse eesmärk on on anda oskusi komplekssete probleemide lahendamiseks ja innovatsiooniprotsesside läbiviimiseks, kasutades erinevaid disainimõtlemise ja koostöö meetodeid. Osalejad õpivad, kuidas tuvastada ja analüüsida olulisi suundumusi ja väljakutseid ning luua loomulikke ja radikaalseid lahendusi.
Kursust viivad läbi EBSi innovatsiooni ja strateegia nõustaja Marko Rillo, EKA disainiteaduskonna dekaan Ruth-Helene Melioranski ning EKA interaktsioonidisaini magistrikava juht Tanel Kärp.
Marko Rillo (PhD, MA) on EBSis MBA õppekava juht ning viinud EBSis läbi innovatsiooni juhtimise, strateegilise juhtimise, muudatuste juhtimise ja VUCA innovatsioonipraktikate kursuseid.
Ruth-Helene Melioranski on Eesti disainer ja disainiteadur, Eesti Kunstiakadeemia disainiteaduskonna dekaan. Alates 2022. aastast on ta Põhja- ja Baltimaade disaini-, meedia- ja kunstikõrgkoolide koostöövõrgustiku juht. Disaini- ja arhitektuuribüroo MELIORAD partner. Pikaajaline EBSi programmide disainijuhtimise lektor.
Tanel Kärp on disainer, konsultant, iduettevõtja ja Eesti Kunstiakadeemia interaktsioonidisaini magistrikava juht. Omades 20-aastast kogemust disainivaldkonnas, on ta oma karjääris keskendunud sotsiaalsetele teemadele alates jätkusuutlikkusest ja tervisest kuni kodanikuaktivismini.
Oma töös ühendab ta kriitilise mõtteviisi ja erialased metodoloogiad loominguliste ja juhtimisoskustega, et luua nii inim- kui planeedisõbralikke tooteid, teenuseid ja süsteeme. Tema huviks on hetkel disainimeetodite ja nügimiste rakendamine süsteemsete muutuse saavutamiseks keerulistes keskkondades.
Postitas Andres Lõo — Püsilink