Writing Urban Places Training School for PhD students and young researchers
Disainiteaduskond
The Training School on Local Stories and Visual Narratives will take place on March 25th-27th 2020 at the Estonian Academy of the Arts.
It will focus on the use of local stories in urban research. Participants will engage in site visits, analysis workshops, discussions and lectures. Day 1 focuses on local urban stories, taking the city of Tallinn as an example. Participants will discuss historical, semantical and archetypal settings of the narratives. The knowledge from the local storieswill be compared with stories related to the knowledge and ongoing reserach investigations of participants. Central to the training school is a reflection on Methods, Visuals and Stories. Also digital tools related to narratives will be discussed.
Established in 1914, the Estonian Academy of Arts is the leading university in Estonia for architecture and urbanism, fine arts, design, media, visual studies, art culture, as well as conservation. Academy is located on the border of Medieval Hanseatic old city of Tallinn – a perfect place for urban investigations.
This event is co-organised by the Graduate School of Culture Studies and Arts, supported by the ASTRA project of the Estonian Academy of Arts – EKA LOOVKÄRG (European Union, European Regional Development Fund)
Writing Urban Places Training School for PhD students and young researchers
Kolmapäev 25 märts, 2020 — Reede 27 märts, 2020
Disainiteaduskond
The Training School on Local Stories and Visual Narratives will take place on March 25th-27th 2020 at the Estonian Academy of the Arts.
It will focus on the use of local stories in urban research. Participants will engage in site visits, analysis workshops, discussions and lectures. Day 1 focuses on local urban stories, taking the city of Tallinn as an example. Participants will discuss historical, semantical and archetypal settings of the narratives. The knowledge from the local storieswill be compared with stories related to the knowledge and ongoing reserach investigations of participants. Central to the training school is a reflection on Methods, Visuals and Stories. Also digital tools related to narratives will be discussed.
Established in 1914, the Estonian Academy of Arts is the leading university in Estonia for architecture and urbanism, fine arts, design, media, visual studies, art culture, as well as conservation. Academy is located on the border of Medieval Hanseatic old city of Tallinn – a perfect place for urban investigations.
This event is co-organised by the Graduate School of Culture Studies and Arts, supported by the ASTRA project of the Estonian Academy of Arts – EKA LOOVKÄRG (European Union, European Regional Development Fund)
Tegemist on näitusega, kus noored kunstnikud on savisse pannud oma interpreteeringud sõnast CORPUS . On see tühipaljas kest või hoopis müür, mis meid kaitseb või piirab? Või on see mask, mille taha varjuda? Vaadatakse keha sisse ja uuritakse keha kui eneseväljendusvahendit.
Näitusel osalevad: Liis Selder, Mirjam Kustov, Dagmar Martin, Arina Turgeneva, Karola Rianne Mahhova-Reinholm, Ege Vahepõld
Näitusetöid on juhendanud: Ingrid Allik, Lauri Kilusk, Urmas Puhkan
Tegemist on näitusega, kus noored kunstnikud on savisse pannud oma interpreteeringud sõnast CORPUS . On see tühipaljas kest või hoopis müür, mis meid kaitseb või piirab? Või on see mask, mille taha varjuda? Vaadatakse keha sisse ja uuritakse keha kui eneseväljendusvahendit.
Näitusel osalevad: Liis Selder, Mirjam Kustov, Dagmar Martin, Arina Turgeneva, Karola Rianne Mahhova-Reinholm, Ege Vahepõld
Näitusetöid on juhendanud: Ingrid Allik, Lauri Kilusk, Urmas Puhkan
EKA keraamika osakonna kolmanda kursuse tudengid osalesid näitusel “Omavahel” Tallinna Botaanikaaias. Näituse pealkiri juhib tähelepanu teoste sisulisele poolele, kus noored kunstnikud käsitlevad teemasid, millest enamasti räägitakse omavahel. Osavõtjad: Merilin Põldre, Mart Vaarpuu, Joosep Pihl, Eveline Hintsala(Soome), Margit Terasmees, Kristel Ojasuu, Eve Hint ja Clelia Piirsoo. Juhendajad: Urmas Puhkan ja Kristel Saan
Kolmapäev 23 mai, 2018 — Kolmapäev 01 jaanuar, 2020
Keraamika
EKA keraamika osakonna kolmanda kursuse tudengid osalesid näitusel “Omavahel” Tallinna Botaanikaaias. Näituse pealkiri juhib tähelepanu teoste sisulisele poolele, kus noored kunstnikud käsitlevad teemasid, millest enamasti räägitakse omavahel. Osavõtjad: Merilin Põldre, Mart Vaarpuu, Joosep Pihl, Eveline Hintsala(Soome), Margit Terasmees, Kristel Ojasuu, Eve Hint ja Clelia Piirsoo. Juhendajad: Urmas Puhkan ja Kristel Saan
Teise kursuse näituseporojekt “Elav vale” toimus 24.mai – 3. juuni 2018 Pirita Kloostri varemetes. Osavõtjad: Kadri Margus, Eva Volmerson, Maria Port, Kairit Mäeots, Maarja Tänav, Ave Eiland
Teise kursuse näituseporojekt “Elav vale” toimus 24.mai – 3. juuni 2018 Pirita Kloostri varemetes. Osavõtjad: Kadri Margus, Eva Volmerson, Maria Port, Kairit Mäeots, Maarja Tänav, Ave Eiland
Moeosakonna eksperimentaalvormide näitus HULL HALL annab “hallile massile” uue tähenduse
Moedisain
Minimaalne värv. Maksimaalne vorm.
HULL HALL on Eesti Kunstiakadeemia eksperimentaalvormide seeria, kus omavahel põimuvad halli värvi kahvatu loomus ja enneolematutesse rakurssidesse püüdlevad vormimängud. Näituse ühe põhikomponendi, värvi, näiline minimaalsus laseb materjalil avaneda täiesti uues valguses – luues kaasahaarava diversiooni argipäevale ja nakatades oma strukturaalsete pöörasustega. See ei ole lihtsalt hall mass, vaid isepäiste vaimusünnitiste alternatiivuniversum, kus koonduvad abstraktsed ahelad, kõrgustesse kasvavad kehad ja vooglevad maailmavallutajad.
Liisi Eesmaa eestvedamisel läbi viidud kursus provotseeris tudengeid oma toormaterjaliga. Kõik vormid on valminud pehmemööbli täiteks mõeldud ruudukujulistest tekstiilplaatidest, mis äratati prügimäele mineku asemel uuele elule. Tegu on ühe keerulisema materjaliga vormieksperimentide seeria ajaloos, mis jooksutas kokku ajude kõvakettaid ning kohmetas osavamaidki käepaare, sest materjal ei allunud hästi moeloojate põhilistele töövõtetele – lõikamisele ja õmblemisele. Seetõttu tuli leiutada pidevalt uusi meetodeid, kuidas luua midagi millestki, mis ei olegi kangas. Näiliselt ilmetust ning kangekaelsest materjalist kasvas siiski ühel hetkel välja imetabaste karakterite maailm, kus unenäoline lind teeb 60 tiivaripsutust, emapuu “juured” on endasse kogunud 35 meetrit materjali, nunnarüü peakate võtab enda kanda 8 kg koorma ja helidega täidetud mullilised pinnad haaravad kaasa oma uinutava teraapilisusega. Iga olend selles maailmas jutustab vaatlejale oma loo, lennutab sind kõrgele ja hullutab kas suurema või väiksema halli doosiga.
Näitus on täies mahus avatud Viru Keskuse aatriumis 12.02.- 23.02.2020. Väljapanek jääb fotodena üles veel mitmeks nädalaks.
HULL HALL on Eesti Kunstiakadeemia eksperimentaalvormide seeria, kus omavahel põimuvad halli värvi kahvatu loomus ja enneolematutesse rakurssidesse püüdlevad vormimängud. Näituse ühe põhikomponendi, värvi, näiline minimaalsus laseb materjalil avaneda täiesti uues valguses – luues kaasahaarava diversiooni argipäevale ja nakatades oma strukturaalsete pöörasustega. See ei ole lihtsalt hall mass, vaid isepäiste vaimusünnitiste alternatiivuniversum, kus koonduvad abstraktsed ahelad, kõrgustesse kasvavad kehad ja vooglevad maailmavallutajad.
Liisi Eesmaa eestvedamisel läbi viidud kursus provotseeris tudengeid oma toormaterjaliga. Kõik vormid on valminud pehmemööbli täiteks mõeldud ruudukujulistest tekstiilplaatidest, mis äratati prügimäele mineku asemel uuele elule. Tegu on ühe keerulisema materjaliga vormieksperimentide seeria ajaloos, mis jooksutas kokku ajude kõvakettaid ning kohmetas osavamaidki käepaare, sest materjal ei allunud hästi moeloojate põhilistele töövõtetele – lõikamisele ja õmblemisele. Seetõttu tuli leiutada pidevalt uusi meetodeid, kuidas luua midagi millestki, mis ei olegi kangas. Näiliselt ilmetust ning kangekaelsest materjalist kasvas siiski ühel hetkel välja imetabaste karakterite maailm, kus unenäoline lind teeb 60 tiivaripsutust, emapuu “juured” on endasse kogunud 35 meetrit materjali, nunnarüü peakate võtab enda kanda 8 kg koorma ja helidega täidetud mullilised pinnad haaravad kaasa oma uinutava teraapilisusega. Iga olend selles maailmas jutustab vaatlejale oma loo, lennutab sind kõrgele ja hullutab kas suurema või väiksema halli doosiga.
Näitus on täies mahus avatud Viru Keskuse aatriumis 12.02.- 23.02.2020. Väljapanek jääb fotodena üles veel mitmeks nädalaks.
New Balance’i disaineri Benjamin Moua avatud loeng “Thoughtful Design”
Aksessuaaridisain
Reedel, 31. jaanuaril on kõik huvilised oodatud EKA aulasse, kus toimub Benjamin Moua avatud loeng “Thoughtful design”. New Balance’i disainer õpetab võtma edu saavutamiseks vajalikke samme ja on väärtuslik võimalus saada uusi teadmisi ja värskeid vaatenurki disainimaalilmas globaalse moe- ja aksessuaaritööstuse professionaali eestvedamisel.
Benjamin Moua on New Yorgis elav disainer, kes püüab leida tasakaalu vormi, funktsiooni ja ideede kujundamise vahel nii toodetes kui ka kogemustes, mida inimesed usaldavad ja armastavad. Ta on töötanud oma karjääri jooksul suurte kaubamärkide heaks nagu Reebok, Target, Adidas, Dick’s Sporting Goods, UNIQLO, Terramar Sports, New Balance ja teinud koostööd disainerina ka Bostoni maratonil ja New Yorgi linnamaratonil.
Tema pühendumus uute teadmiste omandamisele nii professionaali kui üliõpilasena on andnud talle ainulaadse võimaluse laiendada oma interdistsiplinaarseid disaini kogemusi nii värvist konstruktsioonini, trendist turustamiseni kui ka prindist tootmiseni.
Tema ulatuslik karjäär sai alguse moealal ja on edasi liikudes kokku puutunud nii tarbekaupade kui ka high-performance kaitseriiete disaini, brändijuhtimise, värviteooria ja trendiennustuse ja kõikide nende vahele jäävate disaini valdkondadega.
Ükski projekt pole liiga väike ega liiga suur, ja ükski küsimus ei jää vastuseta. Moua jagab oma kogemusi ja teadmisi disainerite kui maaima unikaalsetele loomingulistele väljakutsetele lahenduste leidjate võtmerollist. Ühtlasi toob ta välja, miks on see amet oluline erinevate kontseptsioonide käsitlemisel nagu lõpptarbija kogemus, jätkusuutlikkus ja funktsionaalne disain.
Pärast loengut on kõigil võimalus esitada disainerile küsimusi.
New Balance’i disaineri Benjamin Moua avatud loeng “Thoughtful Design”
Reede 31 jaanuar, 2020
Aksessuaaridisain
Reedel, 31. jaanuaril on kõik huvilised oodatud EKA aulasse, kus toimub Benjamin Moua avatud loeng “Thoughtful design”. New Balance’i disainer õpetab võtma edu saavutamiseks vajalikke samme ja on väärtuslik võimalus saada uusi teadmisi ja värskeid vaatenurki disainimaalilmas globaalse moe- ja aksessuaaritööstuse professionaali eestvedamisel.
Benjamin Moua on New Yorgis elav disainer, kes püüab leida tasakaalu vormi, funktsiooni ja ideede kujundamise vahel nii toodetes kui ka kogemustes, mida inimesed usaldavad ja armastavad. Ta on töötanud oma karjääri jooksul suurte kaubamärkide heaks nagu Reebok, Target, Adidas, Dick’s Sporting Goods, UNIQLO, Terramar Sports, New Balance ja teinud koostööd disainerina ka Bostoni maratonil ja New Yorgi linnamaratonil.
Tema pühendumus uute teadmiste omandamisele nii professionaali kui üliõpilasena on andnud talle ainulaadse võimaluse laiendada oma interdistsiplinaarseid disaini kogemusi nii värvist konstruktsioonini, trendist turustamiseni kui ka prindist tootmiseni.
Tema ulatuslik karjäär sai alguse moealal ja on edasi liikudes kokku puutunud nii tarbekaupade kui ka high-performance kaitseriiete disaini, brändijuhtimise, värviteooria ja trendiennustuse ja kõikide nende vahele jäävate disaini valdkondadega.
Ükski projekt pole liiga väike ega liiga suur, ja ükski küsimus ei jää vastuseta. Moua jagab oma kogemusi ja teadmisi disainerite kui maaima unikaalsetele loomingulistele väljakutsetele lahenduste leidjate võtmerollist. Ühtlasi toob ta välja, miks on see amet oluline erinevate kontseptsioonide käsitlemisel nagu lõpptarbija kogemus, jätkusuutlikkus ja funktsionaalne disain.
Pärast loengut on kõigil võimalus esitada disainerile küsimusi.
Eesti Kunstiakadeemia disainiteaduskonna tudengid esitlevad parimaid ettevõtluskoostöö tulemusi teisipäeval, 14. jaanuaril 2020 algusega kell 15 EKA suures saalis. Tudengid tutvustavad edumeelsete ettevõtete probleemipüstitustest tõukunud uuenduslike toodete ja teenuste kontseptsioone ning valmislahendusi. Oodatud on kõik tulevikudisaini huvilised!
EKA disainiteaduskonna ja Design & Technology Futures (TalTechi ja EKA ühisõppekava) pakutavad lahendused näitavad tulevikusuundi ringmajanduses (Bolt), muusika striimimisäppide funktsionaalsuses (Spotify), haiglaruumide inimsõbralikumaks muutmises (PERH), kosmonautide riietuses (Šveitsi kosmosekeskus, Igluna 2020), inimese soovidele ja vajadustele hõlpsasti adapteeritavates mööblilahendustes (Tvilum), autistlike laste emotsioonide väljendamist toetavates teraapiavahendites (Porkuni) jpm.
Disaini ja ettevõtluspäeva avaettekande teeb E-riigi Akadeemia Sihtasutuse asutaja ja nutika valitsemise programmijuht Linnar Viik, kes räägib teemal “Innovatsioon – tegusõna, mitte nimisõna.”
Ajakava
15.00 Avasõnad
Kristjan Mändmaa (Disainiteaduskonna dekaan) ja Martin Pärn (EKA ja TalTech ühisõppekava Design & Technology Futures, õppekava juht)
15.10 Linnar Viik “Innovation – verb, not noun”
15.30 – 16.30 Kaheksa projekti tutvustus
– Smart Clothing for Moon Habitat. Swiss Space Center, Igluna 2020, D&TF
– Modular Clothing System for Lunar Habitat. Swiss Space Center, Igluna 2020, D&TF
– Mindful Listening in Spotify. Spotify + IxD
– TalTech Library: Advisory. TalTech Library + D&TF
– Re-thinking TalTech library. TalTech Library + D&TF
– Terve ruum /Healthy room. PERH + Product design
– Banners for Reidi tee promenade. Port of Tallinn + Graphic design
– Tallinn Pattern Buildings. Faculty of Architecture
16.30 – 16.50 kohvipaus
16.50 – 18.15 Kaheksa projekti tutvustus ja kokkuvõtted
– Vessels for Transition, Exploring Circular Economy for Bolt
Bolt + IxD;
– Aruna Clothing (India) + Fashion design
– Tvilum + D&TF
– More than a piece of furniture. Tvilum + D&TF
– Ruum. Tvilum + D&TF
– NOOK. Tvilum + D&TF
– “Nest of Emotions”. Porkuni school + glass/textile design
– Viimsi bus stops and gates. Viimsi county + Product design
Kuulama on oodatud kõik EKA praegused ja tulevased ettevõtjatest koostööpartnerid ning tulevikudisaini huvilised! Avalikud esitlused on inglise keeles.
Eesti Kunstiakadeemia tänab oma koostööpartnereid: Spotify, Bolt, Šveitsi kosmosekeskus, Põhja-Eesti Regionaalhaigla, Tallinna Sadam, TalTech, Harmet, Aruna Clothing, Tvilum, Porkuni, Viimsi Vallavalitsus.
Eesti Kunstiakadeemia disainiteaduskonna tudengid esitlevad parimaid ettevõtluskoostöö tulemusi teisipäeval, 14. jaanuaril 2020 algusega kell 15 EKA suures saalis. Tudengid tutvustavad edumeelsete ettevõtete probleemipüstitustest tõukunud uuenduslike toodete ja teenuste kontseptsioone ning valmislahendusi. Oodatud on kõik tulevikudisaini huvilised!
EKA disainiteaduskonna ja Design & Technology Futures (TalTechi ja EKA ühisõppekava) pakutavad lahendused näitavad tulevikusuundi ringmajanduses (Bolt), muusika striimimisäppide funktsionaalsuses (Spotify), haiglaruumide inimsõbralikumaks muutmises (PERH), kosmonautide riietuses (Šveitsi kosmosekeskus, Igluna 2020), inimese soovidele ja vajadustele hõlpsasti adapteeritavates mööblilahendustes (Tvilum), autistlike laste emotsioonide väljendamist toetavates teraapiavahendites (Porkuni) jpm.
Disaini ja ettevõtluspäeva avaettekande teeb E-riigi Akadeemia Sihtasutuse asutaja ja nutika valitsemise programmijuht Linnar Viik, kes räägib teemal “Innovatsioon – tegusõna, mitte nimisõna.”
Ajakava
15.00 Avasõnad
Kristjan Mändmaa (Disainiteaduskonna dekaan) ja Martin Pärn (EKA ja TalTech ühisõppekava Design & Technology Futures, õppekava juht)
15.10 Linnar Viik “Innovation – verb, not noun”
15.30 – 16.30 Kaheksa projekti tutvustus
– Smart Clothing for Moon Habitat. Swiss Space Center, Igluna 2020, D&TF
– Modular Clothing System for Lunar Habitat. Swiss Space Center, Igluna 2020, D&TF
– Mindful Listening in Spotify. Spotify + IxD
– TalTech Library: Advisory. TalTech Library + D&TF
– Re-thinking TalTech library. TalTech Library + D&TF
– Terve ruum /Healthy room. PERH + Product design
– Banners for Reidi tee promenade. Port of Tallinn + Graphic design
– Tallinn Pattern Buildings. Faculty of Architecture
16.30 – 16.50 kohvipaus
16.50 – 18.15 Kaheksa projekti tutvustus ja kokkuvõtted
– Vessels for Transition, Exploring Circular Economy for Bolt
Bolt + IxD;
– Aruna Clothing (India) + Fashion design
– Tvilum + D&TF
– More than a piece of furniture. Tvilum + D&TF
– Ruum. Tvilum + D&TF
– NOOK. Tvilum + D&TF
– “Nest of Emotions”. Porkuni school + glass/textile design
– Viimsi bus stops and gates. Viimsi county + Product design
Kuulama on oodatud kõik EKA praegused ja tulevased ettevõtjatest koostööpartnerid ning tulevikudisaini huvilised! Avalikud esitlused on inglise keeles.
Eesti Kunstiakadeemia tänab oma koostööpartnereid: Spotify, Bolt, Šveitsi kosmosekeskus, Põhja-Eesti Regionaalhaigla, Tallinna Sadam, TalTech, Harmet, Aruna Clothing, Tvilum, Porkuni, Viimsi Vallavalitsus.
Olete oodatud graafilise disaini osakonna III kursuse projekti “Wack Dystopia” (“Sõge düstoopia”) esitlusele EKA Väligaleriis 20. novembril kell 20:00! Kursust juhendab graafiline disainer Norman Orro. Galerii asub EKA maja välisseinal Kotzebue tänaval. Näitus jääb avatuks kuni 31. jaanuarini.
Aastal 2015 pakkus Mark Fisher välja termini “boring dystopia” kirjeldamaks Londoni hüperkapitalistlikku ühiskonda. Esimene “Blade Runner’i” film toimub tänaseks juba minevikus, 2019. aasta novembris.
2020. aasta hakul elame me aga sõgedas düstoopias, kus tõde näib vaieldav ning uudiseid saadab hashtag #notonion.
WACK DYSTOPIA on elu edumeelses tehnokraatias, mida kummitab keskaegne meelelaad.
WACK DYSTOPIA on kõhutunne, et miski pole enam loogiline.
WACK DYSTOPIA ei ole tuleviku ennustus, vaid oleviku kriitika.
Selline metamodernistlik seisund tekib utoopia ja düstoopia vahealas. Mõlemad terminid mõjuvad karikatuurselt ega näi enam tuleviku kirjeldamiseks adekvaatsed. Selleks, et edasi liikuda, tuleb meil kõigepealt tõele näkku vaadata. Et saada kaineks, tuleb meil laskuda absurdi…
Nagu on kirjutanud Aldous Huxley: “Fiktsiooni häda on see…, et ta on liiga loogiline. Tegelikkus pole kunagi loogiline.”
Osalevad: Adam Asztalos, Kersti Heile, Elisabeth Juusu, Roven Jõekäär, Karmo Järv, Anneli Kripsaar, Syret Kärt, Liisi Lasn, Sigrid Liira, Laura Martens, Mikk Tanel Oja, Aliz Stocker ja Johann Georg Villmann Pealkirja font: Aliz Stocker
Olete oodatud graafilise disaini osakonna III kursuse projekti “Wack Dystopia” (“Sõge düstoopia”) esitlusele EKA Väligaleriis 20. novembril kell 20:00! Kursust juhendab graafiline disainer Norman Orro. Galerii asub EKA maja välisseinal Kotzebue tänaval. Näitus jääb avatuks kuni 31. jaanuarini.
Aastal 2015 pakkus Mark Fisher välja termini “boring dystopia” kirjeldamaks Londoni hüperkapitalistlikku ühiskonda. Esimene “Blade Runner’i” film toimub tänaseks juba minevikus, 2019. aasta novembris.
2020. aasta hakul elame me aga sõgedas düstoopias, kus tõde näib vaieldav ning uudiseid saadab hashtag #notonion.
WACK DYSTOPIA on elu edumeelses tehnokraatias, mida kummitab keskaegne meelelaad.
WACK DYSTOPIA on kõhutunne, et miski pole enam loogiline.
WACK DYSTOPIA ei ole tuleviku ennustus, vaid oleviku kriitika.
Selline metamodernistlik seisund tekib utoopia ja düstoopia vahealas. Mõlemad terminid mõjuvad karikatuurselt ega näi enam tuleviku kirjeldamiseks adekvaatsed. Selleks, et edasi liikuda, tuleb meil kõigepealt tõele näkku vaadata. Et saada kaineks, tuleb meil laskuda absurdi…
Nagu on kirjutanud Aldous Huxley: “Fiktsiooni häda on see…, et ta on liiga loogiline. Tegelikkus pole kunagi loogiline.”
Osalevad: Adam Asztalos, Kersti Heile, Elisabeth Juusu, Roven Jõekäär, Karmo Järv, Anneli Kripsaar, Syret Kärt, Liisi Lasn, Sigrid Liira, Laura Martens, Mikk Tanel Oja, Aliz Stocker ja Johann Georg Villmann Pealkirja font: Aliz Stocker
T1 kaubandusekeskuses saab vaadata EKA moestilistika tudengite näitust “Triip”, mis on tudengite interpretatsioon looduslikule ja linnatriibule. Kaubanduskeskuse II korruse ruumis näeb triibu tõlgendust erinevates meediumites, mida seob kokku sõna mood: foto, illustratsioon ja ruumikujundus.
Tudengeid juhendanud õppejõud Maiu Rõõmus ütles, et triip on liikunud loodusest linna läbi arengu ja muutuste. “Näitusel kombivad tudengid endast väljaspool maailma, üritavad loodust ja tehismaailma siduda ning paiskavad selle välja uutes kombinatsioonides,” lausus Rõõmus.
Nii nagu triibumuster on unikaalne, on ka iga inimene individuaalne, nii nagu loomad hoiavad karjas kokku, on ka ühiskonnas märgata suurlinnastumist. Inimesed koonduvad, mis toob kaasa kiirustamist, pidevate probleemide lahendamist, mis omakorda tekitab stressi ja ükskõiksust.
Et tunda ennast ühiskonnas kaitstuna, vajaliku ja ilusana, ehime ennast riietega ja loome enda ümber mustreid. Mida närvilisem hing, seda rohkem on ihalus korrapärasuse järgi. Sirge triip sümboliseerib rangust, mis peegeldab vaoshoitust ja kontrollitud käitumist.
Eksootiline triibuline nahk on siiani jahimehe trofee ja selle kandjale staatuse sümbol. See on kui luksuskaup, millele käib jaht ja millele on alati nõudlust. Paraku on suur roll moemeedial, mis avaldab fotoseeriaid, kus glamuuri ja hea elu juurde kuulub peenest nahast aksessuaarid.
Idee ja teostus: Liina Raidoja, Mari Riina Mölder, Kadri Vahar, Jasmin Isabel Kaunismäe, Triin Uustalu, Svea Paju, Piret Suviste, Hanna Saagpakk ja Katriann Kaasik.
Näitust toetavad: Eesti Kunstiakadeemia, T1 kaubanduskeskus, Nudist.
T1 kaubandusekeskuses saab vaadata EKA moestilistika tudengite näitust “Triip”, mis on tudengite interpretatsioon looduslikule ja linnatriibule. Kaubanduskeskuse II korruse ruumis näeb triibu tõlgendust erinevates meediumites, mida seob kokku sõna mood: foto, illustratsioon ja ruumikujundus.
Tudengeid juhendanud õppejõud Maiu Rõõmus ütles, et triip on liikunud loodusest linna läbi arengu ja muutuste. “Näitusel kombivad tudengid endast väljaspool maailma, üritavad loodust ja tehismaailma siduda ning paiskavad selle välja uutes kombinatsioonides,” lausus Rõõmus.
Nii nagu triibumuster on unikaalne, on ka iga inimene individuaalne, nii nagu loomad hoiavad karjas kokku, on ka ühiskonnas märgata suurlinnastumist. Inimesed koonduvad, mis toob kaasa kiirustamist, pidevate probleemide lahendamist, mis omakorda tekitab stressi ja ükskõiksust.
Et tunda ennast ühiskonnas kaitstuna, vajaliku ja ilusana, ehime ennast riietega ja loome enda ümber mustreid. Mida närvilisem hing, seda rohkem on ihalus korrapärasuse järgi. Sirge triip sümboliseerib rangust, mis peegeldab vaoshoitust ja kontrollitud käitumist.
Eksootiline triibuline nahk on siiani jahimehe trofee ja selle kandjale staatuse sümbol. See on kui luksuskaup, millele käib jaht ja millele on alati nõudlust. Paraku on suur roll moemeedial, mis avaldab fotoseeriaid, kus glamuuri ja hea elu juurde kuulub peenest nahast aksessuaarid.
Idee ja teostus: Liina Raidoja, Mari Riina Mölder, Kadri Vahar, Jasmin Isabel Kaunismäe, Triin Uustalu, Svea Paju, Piret Suviste, Hanna Saagpakk ja Katriann Kaasik.
Näitust toetavad: Eesti Kunstiakadeemia, T1 kaubanduskeskus, Nudist.
Eesti Kunstiakadeemia koduleht kasutab küpsiseid, et koguda meie kasutajate kohta statistikat ning pakkuda külastajatele parimat kogemust. Kas nõustute küpsiste kasutamisega? Loe veel.
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.