Rubriik: Disaini­­teaduskond

16.04.2019

Erinn M. Cox kunstnikuvestlus EKA galeriis

erinnmcox

Erinn M. Cox kunstnikuvestlus isikunäitusel “üksildus on aeglaseim surm : reekviem igatsusele”

Olete oodatud Erinn M. Coxi kunstnikuvestlusele ja näituse tuurile 16. aprillil, kell 17.30 EKA Galeriis. Üritus toimub inglise keeles.

Rohkem infot kunstniku kohta: www.erinnmcox.com

Näitus on avatud kuni 27. aprillini.
Näitust toetab Põhjala pruulikoda.

Postitas Mart Vainre — Püsilink

Erinn M. Cox kunstnikuvestlus EKA galeriis

Teisipäev 16 aprill, 2019

erinnmcox

Erinn M. Cox kunstnikuvestlus isikunäitusel “üksildus on aeglaseim surm : reekviem igatsusele”

Olete oodatud Erinn M. Coxi kunstnikuvestlusele ja näituse tuurile 16. aprillil, kell 17.30 EKA Galeriis. Üritus toimub inglise keeles.

Rohkem infot kunstniku kohta: www.erinnmcox.com

Näitus on avatud kuni 27. aprillini.
Näitust toetab Põhjala pruulikoda.

Postitas Mart Vainre — Püsilink

16.04.2019

Avatud disainiloeng: Haig Armen räägib tuleviku disaineritest

Open Lecture_Haig-Armen-tyee

Me oleme igapäevaselt ümbritsetud nii paljudest innovatsioonidest, et kipume unustama kui suurt vastuseisu neile enne omaksvõtmist on osutatud.

Selliseid juhtumeid analüüsides hakkame mõistma inimlikke põhjuseid mis peituvad vastumeelsuse taga. Nii oleme disaineritena paremini valmis looma innovatiivseid lahendusi ebaselge tuleviku tarbeks—saades sel viisil homse päeva disaineriteks.

Kolmandal IxD.ma avatud seminaril kutsume Emily Carr’i Kunsti + Disainiülikooli interaktsioonidisaini juhi Haig Armeni rääkima disainerite rollist tuleviku loomisel.

Kanada üks lugupeetuimaid digitaalseid disainereid Haig Armen on juba kaks aastakümmet kujundanud kaubamärke, reklaame ja interaktiivseid projekte. Ta on oma karjääri jooksul saanud mitmeid auhindu, sealhulgas kolm Webby Awardsi, kaks Prix Italiat ning kuldmedali New Yorgi kunstijuhtide klubist.

Viimased kuus aastat on Haig vedanud Interaktsioonidisaini magistrikava Emily Carri Kunsti + Disainiülikoolis. Tema uurimuse fookuses on disaini ja programmeerimise ühendamine, keskendudes andmete visualiseerimisele, viipeliidestele ja muusikatehnoloogiale.

Loeng on inglise keeles, toimub teisipäeval, 16. aprillil kell 18 EKA auditooriumis (Põhja puiestee 7) ja on avatud kõigile.

Palun RSVP Facebookis: https://www.facebook.com/events/582428968893098/

Haig Armen külastab Eesti Kunstiakadeemiat ERASMUS+ programmi toel.

Postitas Mart Vainre — Püsilink

Avatud disainiloeng: Haig Armen räägib tuleviku disaineritest

Teisipäev 16 aprill, 2019

Open Lecture_Haig-Armen-tyee

Me oleme igapäevaselt ümbritsetud nii paljudest innovatsioonidest, et kipume unustama kui suurt vastuseisu neile enne omaksvõtmist on osutatud.

Selliseid juhtumeid analüüsides hakkame mõistma inimlikke põhjuseid mis peituvad vastumeelsuse taga. Nii oleme disaineritena paremini valmis looma innovatiivseid lahendusi ebaselge tuleviku tarbeks—saades sel viisil homse päeva disaineriteks.

Kolmandal IxD.ma avatud seminaril kutsume Emily Carr’i Kunsti + Disainiülikooli interaktsioonidisaini juhi Haig Armeni rääkima disainerite rollist tuleviku loomisel.

Kanada üks lugupeetuimaid digitaalseid disainereid Haig Armen on juba kaks aastakümmet kujundanud kaubamärke, reklaame ja interaktiivseid projekte. Ta on oma karjääri jooksul saanud mitmeid auhindu, sealhulgas kolm Webby Awardsi, kaks Prix Italiat ning kuldmedali New Yorgi kunstijuhtide klubist.

Viimased kuus aastat on Haig vedanud Interaktsioonidisaini magistrikava Emily Carri Kunsti + Disainiülikoolis. Tema uurimuse fookuses on disaini ja programmeerimise ühendamine, keskendudes andmete visualiseerimisele, viipeliidestele ja muusikatehnoloogiale.

Loeng on inglise keeles, toimub teisipäeval, 16. aprillil kell 18 EKA auditooriumis (Põhja puiestee 7) ja on avatud kõigile.

Palun RSVP Facebookis: https://www.facebook.com/events/582428968893098/

Haig Armen külastab Eesti Kunstiakadeemiat ERASMUS+ programmi toel.

Postitas Mart Vainre — Püsilink

04.06.2019 — 07.06.2019

Seminar: Unpacking “show and tell”

estonian-academy-arts-logo

Date: June 4, 6, 7 at 10.00 to 17.00

Venue: Estonian Academy of Arts, Põhja pst 7, room A202

Lecturer: Benjamin Lignel

Artist, writer and curator Benjamin Lignel will conduct a 3-day seminar in June, focusing on the challenges and opportunities inherent to artistic research. We will be thinking through the temporalities of making, documenting, and argumenting, and the different sort of “proof” they invoke; we will attempt a 21st century autopsy of the author-function and look at subject-positions with the help of Italo Calvino, Joan Scott and Audre Lord; we will play at presenting an object (textual or physical) for public scrutiny with a view to understanding what “stewardship of ideas” might imply.

 

Students who sign up for the seminar will be required to read 3 texts in advance:

Audre Lord, the Use of Anger, Women responding to Racism (1981)

Joan Scott, The Evidence of Experience (1991)

Ulrike Müller, Herstory Inventory (2011)

You will also be required to write, in conversational/diaristic mode, how you first met an idea that subequently guided your current research (max. 500 words).

 

Registration

The seminar is open to PhD and MA students.

Registration form

Registration is open until 28.05.2019.

 

This event is organised by the Graduate School of Culture Studies and Arts, supported by the ASTRA project of the Estonian Academy of Arts – EKA LOOVKÄRG (European Union, European Regional Development Fund).

Postitas Elika Kiilo — Püsilink

Seminar: Unpacking “show and tell”

Teisipäev 04 juuni, 2019 — Reede 07 juuni, 2019

estonian-academy-arts-logo

Date: June 4, 6, 7 at 10.00 to 17.00

Venue: Estonian Academy of Arts, Põhja pst 7, room A202

Lecturer: Benjamin Lignel

Artist, writer and curator Benjamin Lignel will conduct a 3-day seminar in June, focusing on the challenges and opportunities inherent to artistic research. We will be thinking through the temporalities of making, documenting, and argumenting, and the different sort of “proof” they invoke; we will attempt a 21st century autopsy of the author-function and look at subject-positions with the help of Italo Calvino, Joan Scott and Audre Lord; we will play at presenting an object (textual or physical) for public scrutiny with a view to understanding what “stewardship of ideas” might imply.

 

Students who sign up for the seminar will be required to read 3 texts in advance:

Audre Lord, the Use of Anger, Women responding to Racism (1981)

Joan Scott, The Evidence of Experience (1991)

Ulrike Müller, Herstory Inventory (2011)

You will also be required to write, in conversational/diaristic mode, how you first met an idea that subequently guided your current research (max. 500 words).

 

Registration

The seminar is open to PhD and MA students.

Registration form

Registration is open until 28.05.2019.

 

This event is organised by the Graduate School of Culture Studies and Arts, supported by the ASTRA project of the Estonian Academy of Arts – EKA LOOVKÄRG (European Union, European Regional Development Fund).

Postitas Elika Kiilo — Püsilink

16.04.2019

Avatud disainiloeng: Dr Jonathan Ventura “What is design theory?”

JV-selfie

(English below)

Teisipäeval, 16. aprillil algusega kell 16 toimub Eesti Kunstiakadeemia ruumis A301 disainiteoreetik Dr Jonathan Ventura avatud loeng. Royal College of Art alla kuuluva Helen Hamlyn Centre for Design keskuse külalisteadur keskendub oma uurimistöös disainiteooriatele ja -metoodikale, sotsiaalsele ja meditsiinidisainile, ruumi- ja linnakujundusele, visuaalsele ja materiaalsele kultuurile ning rakenduslikule antropoloogiale. EKA avatud disainiloengus teeb ta sissejuhatuse kaasaegse disainiteooria jõudsalt arenevasse valdkonda. Kõik huvilised on oodatud kuulama!

 

Jonathan Ventura on teinud järeldoktori RCA-s ning eelneva doktoritöö tööstusdisaini antropoloogiliste dimensioonide teemal Hebrew Ülikooli ja Bezaleli Kunstiakadeemia ühisprogrammis. Jonathan õpetab disaini ja disainiteooriat Hadassah Kolledžis Jeruusalemmas ja Shenkari Kolledžis Tel-Avivis.

Jonathan Ventura külastab Eesti Kunstiakadeemiat ERASMUS+ programmi toel.

Rohkem infot inglise keeles.


 

EKA Open Lecture: Dr. Jonathan Ventura “What is design theory”

 

All design enthusiasts are welcome to an open lecture by Dr. Jonathan Ventura on Tuesday, April 16, at 4 pm at Estonian Academy of Arts room A301. The guest researcher at the Royal College of Art, Helen Hamlyn Center for Design Center, focuses mainly on social and medical design, design theories and methodology, spatial and urban design, visual and material culture, and applied anthropology. In the open design lecture at EKA, he gives an introductory overview of contemporary design theory.

Design is rapidly becoming much more than an amalgam of history, practice and theory, yet as a defined sub-discipline, design theory is yet to reach its full potential. Furthermore, the schism between design theoreticians, historians and practitioners should be overcome to offer a more holistic approach. In this lecture/workshop, I wish to elaborate on the potential of teaching and practicing design as a social and material language. Moving forward from classic semiotic theories, using hermeneutics as a platform to shape design differently will help in the integration of history, practice and theory.

In this innovative outline, I see the designer not as a problem-solver, nor a “mere” translator or mediator, but rather as an active interpreter and maker of vehicles of meanings that, for example, denote and signify marital or social status,  manifest ideas, refer to previous styles of design, and symbolize their zeitgeist Accordingly, this lecture or workshop will present the semantic, referential, or expressive qualities of design objects, and of design objects that interpret their surroundings or lend themselves to interpretations within hermeneutic circles, thus generating visual-material languages.

Though design is a ubiquitous ontological and aesthetic phenomenon, and a flourishing practical discipline that is broadly taught in the academia, and while design history has developed into a respected discipline—the philosophy of design is still in its early stages. Design methodologies have been outlined and discussed. However, the long-lasting segregation between the various sub-disciplines of design, coupled with an inherent division between the philosophy of design and its practice and history cripple the overall reach of design research. Additionally, design has been sometimes considered to be a tool for devising aesthetic packaging meant for the enhancement of consumerism. In the light of global anti-consumerism, economic crises and socio-cultural changes, the designer’s role in society is starting to change.

Shifting our definition of the practice of design from semiotics to interpretation, or more broadly and accurately to design hermeneutics hold great potential to both research and pedagogy. For example, through redefining the act of prosthetic design transforms the designer to a physical interpreter, redefining the patient’s body. Thus, integrating practice and theory will help us create better-suited lessons to our complex reality.

– – – – – –

https://hadassah.academia.edu/JonathanVentura

Dr. Jonathan Ventura is currently researching the multilayered world of the industrial designer, focusing on medical and social design vis-à-vis applied anthropology. He is a visiting research fellow at the Helen Hamlyn Centre for Design at the Royal College of Art in London. He has completed a post-doctorate at the RCA and presented his PhD dealing with anthropological dimensions of industrial design, in a joint program of the Hebrew University in Jerusalem (the Department of Sociology and Anthropology) and Bezalel Academy of Arts and Design Jerusalem (the Department of Industrial Design). He teaches at the Department of Inclusive Design at Hadassah Academic College Jerusalem and at the Design Graduate Program at Shenkar College in Ramat Gan. Jonathan focuses mainly on social and medical design, design theories and methodologies, theories of space and urbanity, visual and material culture and applied anthropology.

Postitas Mart Vainre — Püsilink

Avatud disainiloeng: Dr Jonathan Ventura “What is design theory?”

Teisipäev 16 aprill, 2019

JV-selfie

(English below)

Teisipäeval, 16. aprillil algusega kell 16 toimub Eesti Kunstiakadeemia ruumis A301 disainiteoreetik Dr Jonathan Ventura avatud loeng. Royal College of Art alla kuuluva Helen Hamlyn Centre for Design keskuse külalisteadur keskendub oma uurimistöös disainiteooriatele ja -metoodikale, sotsiaalsele ja meditsiinidisainile, ruumi- ja linnakujundusele, visuaalsele ja materiaalsele kultuurile ning rakenduslikule antropoloogiale. EKA avatud disainiloengus teeb ta sissejuhatuse kaasaegse disainiteooria jõudsalt arenevasse valdkonda. Kõik huvilised on oodatud kuulama!

 

Jonathan Ventura on teinud järeldoktori RCA-s ning eelneva doktoritöö tööstusdisaini antropoloogiliste dimensioonide teemal Hebrew Ülikooli ja Bezaleli Kunstiakadeemia ühisprogrammis. Jonathan õpetab disaini ja disainiteooriat Hadassah Kolledžis Jeruusalemmas ja Shenkari Kolledžis Tel-Avivis.

Jonathan Ventura külastab Eesti Kunstiakadeemiat ERASMUS+ programmi toel.

Rohkem infot inglise keeles.


 

EKA Open Lecture: Dr. Jonathan Ventura “What is design theory”

 

All design enthusiasts are welcome to an open lecture by Dr. Jonathan Ventura on Tuesday, April 16, at 4 pm at Estonian Academy of Arts room A301. The guest researcher at the Royal College of Art, Helen Hamlyn Center for Design Center, focuses mainly on social and medical design, design theories and methodology, spatial and urban design, visual and material culture, and applied anthropology. In the open design lecture at EKA, he gives an introductory overview of contemporary design theory.

Design is rapidly becoming much more than an amalgam of history, practice and theory, yet as a defined sub-discipline, design theory is yet to reach its full potential. Furthermore, the schism between design theoreticians, historians and practitioners should be overcome to offer a more holistic approach. In this lecture/workshop, I wish to elaborate on the potential of teaching and practicing design as a social and material language. Moving forward from classic semiotic theories, using hermeneutics as a platform to shape design differently will help in the integration of history, practice and theory.

In this innovative outline, I see the designer not as a problem-solver, nor a “mere” translator or mediator, but rather as an active interpreter and maker of vehicles of meanings that, for example, denote and signify marital or social status,  manifest ideas, refer to previous styles of design, and symbolize their zeitgeist Accordingly, this lecture or workshop will present the semantic, referential, or expressive qualities of design objects, and of design objects that interpret their surroundings or lend themselves to interpretations within hermeneutic circles, thus generating visual-material languages.

Though design is a ubiquitous ontological and aesthetic phenomenon, and a flourishing practical discipline that is broadly taught in the academia, and while design history has developed into a respected discipline—the philosophy of design is still in its early stages. Design methodologies have been outlined and discussed. However, the long-lasting segregation between the various sub-disciplines of design, coupled with an inherent division between the philosophy of design and its practice and history cripple the overall reach of design research. Additionally, design has been sometimes considered to be a tool for devising aesthetic packaging meant for the enhancement of consumerism. In the light of global anti-consumerism, economic crises and socio-cultural changes, the designer’s role in society is starting to change.

Shifting our definition of the practice of design from semiotics to interpretation, or more broadly and accurately to design hermeneutics hold great potential to both research and pedagogy. For example, through redefining the act of prosthetic design transforms the designer to a physical interpreter, redefining the patient’s body. Thus, integrating practice and theory will help us create better-suited lessons to our complex reality.

– – – – – –

https://hadassah.academia.edu/JonathanVentura

Dr. Jonathan Ventura is currently researching the multilayered world of the industrial designer, focusing on medical and social design vis-à-vis applied anthropology. He is a visiting research fellow at the Helen Hamlyn Centre for Design at the Royal College of Art in London. He has completed a post-doctorate at the RCA and presented his PhD dealing with anthropological dimensions of industrial design, in a joint program of the Hebrew University in Jerusalem (the Department of Sociology and Anthropology) and Bezalel Academy of Arts and Design Jerusalem (the Department of Industrial Design). He teaches at the Department of Inclusive Design at Hadassah Academic College Jerusalem and at the Design Graduate Program at Shenkar College in Ramat Gan. Jonathan focuses mainly on social and medical design, design theories and methodologies, theories of space and urbanity, visual and material culture and applied anthropology.

Postitas Mart Vainre — Püsilink

05.04.2019 — 10.05.2019

Tekstiilidisaini osakonna külalisdotsent Varvara Guljajeva duo Varvara & Mar näitus Kanadas

Chameleon_3_photoby_Pablo-Ortuño

5.aprillil avavad Varvara & Mar oma isikunäituse Kameeleon The New Galeriis Calgary linnas Kanadas. Näitus jääb avatuks 10.maini.

Varvara & Mari näitus vaatleb üleilmastunud kosmopoliitses maailmas valitsevat keerukat identiteedikriisi. Kes on meie ühiskonda juhtivad supervõimud? Mis tähendus on tänapäeval rahvuslipul ning kuidas sobitub natsionalism üleilmastunud ühiskonda?

Neile küsimustele vastamiseks kasutavad Varvara & Mar laia valikut materjale. Me näeme näitusel valgust, kineetikat, interaktiivsust, readymade’i ja tekstiili. „Kameeleoni“ keskne kujund on lipp. See on viide meedias ja avalikus ruumis lehvivatele lippudele, millega toetatakse või eitatakse riike, rahvusi või huvigruppe või mis on hoopis rakendatud mõne kauba või teenuse teenistusse.

 

Nüüdsel liikuval ajal on aina suurem hulk inimesi jäänud ilma senisest kohapõhisest kuuluvustundest. Nii on ka vähemusperedest pärit Varvaral & Mar’il raskusi enda identifitseerimisega ühe kindla rahvuse või riigi kaudu. Näitusel eksponeeritud installatsioonid peegeldavad seega peale laiemate tendentside ka kunstnike enda keerukaid identiteediküsimusi.

 

Näitusega kaasneb Dr Pau Waelder poolt kirjutatud essee Flying false colors

 

Kunstnikepaar Varvara Guljajeva ja Mar Canet on tegutsenud alates 2009. aastast. Inspireerituna digiajastu sotsiaalsetest muutustest leiab nende loomingust kunsti, disaini ja tehnoloogilisi eksperimente. Oluline on ka koostöö paljude osapooltega ning dialoog kunstnike ja publiku vahel. Varvara & Mar’i töid on eksponeeritud New Yorgis, Liverpoolis, Barcelonas, Londonis, Ateenas, Linzis ja mujal.

Eelnevalt on Kameeleoni näitus olnud üleval Tallinna Linnagaleriis, Abello muuseumis Mollet del Vallet-is ja Rambletas Valencias.
Täname Kultuurkapitali, Eesti Sihtkapital Kanadas ja Alberta Eesti Pärandi Seltsi (Alberta Estonian Heritage Society).
Postitas Liina Leo — Püsilink

Tekstiilidisaini osakonna külalisdotsent Varvara Guljajeva duo Varvara & Mar näitus Kanadas

Reede 05 aprill, 2019 — Reede 10 mai, 2019

Chameleon_3_photoby_Pablo-Ortuño

5.aprillil avavad Varvara & Mar oma isikunäituse Kameeleon The New Galeriis Calgary linnas Kanadas. Näitus jääb avatuks 10.maini.

Varvara & Mari näitus vaatleb üleilmastunud kosmopoliitses maailmas valitsevat keerukat identiteedikriisi. Kes on meie ühiskonda juhtivad supervõimud? Mis tähendus on tänapäeval rahvuslipul ning kuidas sobitub natsionalism üleilmastunud ühiskonda?

Neile küsimustele vastamiseks kasutavad Varvara & Mar laia valikut materjale. Me näeme näitusel valgust, kineetikat, interaktiivsust, readymade’i ja tekstiili. „Kameeleoni“ keskne kujund on lipp. See on viide meedias ja avalikus ruumis lehvivatele lippudele, millega toetatakse või eitatakse riike, rahvusi või huvigruppe või mis on hoopis rakendatud mõne kauba või teenuse teenistusse.

 

Nüüdsel liikuval ajal on aina suurem hulk inimesi jäänud ilma senisest kohapõhisest kuuluvustundest. Nii on ka vähemusperedest pärit Varvaral & Mar’il raskusi enda identifitseerimisega ühe kindla rahvuse või riigi kaudu. Näitusel eksponeeritud installatsioonid peegeldavad seega peale laiemate tendentside ka kunstnike enda keerukaid identiteediküsimusi.

 

Näitusega kaasneb Dr Pau Waelder poolt kirjutatud essee Flying false colors

 

Kunstnikepaar Varvara Guljajeva ja Mar Canet on tegutsenud alates 2009. aastast. Inspireerituna digiajastu sotsiaalsetest muutustest leiab nende loomingust kunsti, disaini ja tehnoloogilisi eksperimente. Oluline on ka koostöö paljude osapooltega ning dialoog kunstnike ja publiku vahel. Varvara & Mar’i töid on eksponeeritud New Yorgis, Liverpoolis, Barcelonas, Londonis, Ateenas, Linzis ja mujal.

Eelnevalt on Kameeleoni näitus olnud üleval Tallinna Linnagaleriis, Abello muuseumis Mollet del Vallet-is ja Rambletas Valencias.
Täname Kultuurkapitali, Eesti Sihtkapital Kanadas ja Alberta Eesti Pärandi Seltsi (Alberta Estonian Heritage Society).
Postitas Liina Leo — Püsilink

29.03.2019 — 18.04.2019

UDUJUTT – 13 Eesti ehtekunstniku näitus galeriis Putti, Riias

UDUJUTT_Migla

Mõned aastad tagasi tuli Brasiilia galeristil Thomas Cohnil idee Müncheni ehtenädala raames esitleda oma galeriis just Eesti ehtekunsti, kui eriilmelist ja tema jaoks selgelt eristuvat nähtust rahvusvahelisel ehtemaastikul. Ta kutsus endale appi Tanel Veenre, kellega ühiselt tehti valik Eesti kunstnike hulgast. Müncheni näitusele järgnesid näitused Sao Paolos ja Tallinnas.

Näitus Riias, galeriis Putti kasvas välja eelnevast koostööst. Kõik kunstnikud on Eesti Kunstiakadeemia taustaga, ühisosa nende vahel on tunnetuslik ja olemuslik kuid samas ka defineerimatu, just seda väljendab ka näituse pealkiri – Udujutt. “ Udu kui tabamatus, jutt kui lugu või lennuki saba taevas. Las me olla veidi eeterlikud, see annab hingamisruumi. Endale ja teistele”, võttis näituse idee kokku kataloogis Tanel Veenre. Kataloog paotab ust iga osaleva kunstniku maailma, igaüks on valinud eesti keelse sõna, mis tema loomingule hetkel kõige iseloomulik.
Kataloogi kujundas Asko Künnap, toimetasid Tanel Veenre, Julia Maria Künnap ja Kadri Mälk.

“Udujuttu” eksponeeriti 2018. aasta kevadel ka Stockholmis kaasaegse ehtekunsti galeriis Platina.

Kunstnikud: Sofia Hallik, Nils Hint, Piret Hirv, Julia Maria Künnap, Kristiina Laurits, Eve Margus-Villems, Kadri Mälk, Maarja Niinemägi, Villu Plink, Darja Popolitova, Ketli Tiitsar, Maria Valdma, Tanel Veenre.

Näitust toetas: Eesti Kultuurkapital

 

Postitas Eve Margus-Villems — Püsilink

UDUJUTT – 13 Eesti ehtekunstniku näitus galeriis Putti, Riias

Reede 29 märts, 2019 — Neljapäev 18 aprill, 2019

UDUJUTT_Migla

Mõned aastad tagasi tuli Brasiilia galeristil Thomas Cohnil idee Müncheni ehtenädala raames esitleda oma galeriis just Eesti ehtekunsti, kui eriilmelist ja tema jaoks selgelt eristuvat nähtust rahvusvahelisel ehtemaastikul. Ta kutsus endale appi Tanel Veenre, kellega ühiselt tehti valik Eesti kunstnike hulgast. Müncheni näitusele järgnesid näitused Sao Paolos ja Tallinnas.

Näitus Riias, galeriis Putti kasvas välja eelnevast koostööst. Kõik kunstnikud on Eesti Kunstiakadeemia taustaga, ühisosa nende vahel on tunnetuslik ja olemuslik kuid samas ka defineerimatu, just seda väljendab ka näituse pealkiri – Udujutt. “ Udu kui tabamatus, jutt kui lugu või lennuki saba taevas. Las me olla veidi eeterlikud, see annab hingamisruumi. Endale ja teistele”, võttis näituse idee kokku kataloogis Tanel Veenre. Kataloog paotab ust iga osaleva kunstniku maailma, igaüks on valinud eesti keelse sõna, mis tema loomingule hetkel kõige iseloomulik.
Kataloogi kujundas Asko Künnap, toimetasid Tanel Veenre, Julia Maria Künnap ja Kadri Mälk.

“Udujuttu” eksponeeriti 2018. aasta kevadel ka Stockholmis kaasaegse ehtekunsti galeriis Platina.

Kunstnikud: Sofia Hallik, Nils Hint, Piret Hirv, Julia Maria Künnap, Kristiina Laurits, Eve Margus-Villems, Kadri Mälk, Maarja Niinemägi, Villu Plink, Darja Popolitova, Ketli Tiitsar, Maria Valdma, Tanel Veenre.

Näitust toetas: Eesti Kultuurkapital

 

Postitas Eve Margus-Villems — Püsilink

28.03.2019 — 21.04.2019

Tekstiilinäitus „Sideaine”

sideaine_plakat1

Lõputu elu galerii esimene näitus „Sideaine” toimub 28.03–21.04. Avamine on 28. märtsil kell 18.00 ARSi majas, LVLup! videomängude muuseumis. Lõputu elu galerii on LVLup! muuseumi sõsarprojekt.

Tekstiilikunstnike näitus „Sideaine” vaatleb materjalide iseloomu ja tähendust. Kombates tekstiili, disaini ja kunsti piire, avastavad näitusel osalevad kunstnikud erinevate kiudude ja ainete vahel tekkivaid seoseid, iseärasusi ning tähendusi. Näituse keskmes on materjalikatsetused ja -kombinatsioonid, mille kaudu mõtestatakse kriitiliselt meid ümbritsevat materjalidest küllastunud maailma.

Näitusel osalevad Liina Leo, Ingrid Helena Pajo, Katarina Kruus, Ann Müürsepp, Frank Abner ja Triin Talts. Neid on toonud kokku ühised õpingud Eesti Kunstiakadeemias tekstiili- ning tootedisaini erialal ning huvi keskkonnasõbraliku ja jätkusuutliku loomingu vastu.

Näitus on avatud kuni 21. aprillini LVLup! videomängude muuseumi lahtiolekuaegadel
T–N 15–20; R-L 15–22; P 15–18
https://www.facebook.com/lvlupmuseum/
Pärnu maantee 154, 11317

Kuraatorid: Laura Elisabeth Konsand, Ingrid Helena Pajo
LVLup! meeskond: Patrick Zavadskis, Camille Laurelli, Sigrid Liira, Anneli Kripsaar

Postitas Liina Leo — Püsilink

Tekstiilinäitus „Sideaine”

Neljapäev 28 märts, 2019 — Pühapäev 21 aprill, 2019

sideaine_plakat1

Lõputu elu galerii esimene näitus „Sideaine” toimub 28.03–21.04. Avamine on 28. märtsil kell 18.00 ARSi majas, LVLup! videomängude muuseumis. Lõputu elu galerii on LVLup! muuseumi sõsarprojekt.

Tekstiilikunstnike näitus „Sideaine” vaatleb materjalide iseloomu ja tähendust. Kombates tekstiili, disaini ja kunsti piire, avastavad näitusel osalevad kunstnikud erinevate kiudude ja ainete vahel tekkivaid seoseid, iseärasusi ning tähendusi. Näituse keskmes on materjalikatsetused ja -kombinatsioonid, mille kaudu mõtestatakse kriitiliselt meid ümbritsevat materjalidest küllastunud maailma.

Näitusel osalevad Liina Leo, Ingrid Helena Pajo, Katarina Kruus, Ann Müürsepp, Frank Abner ja Triin Talts. Neid on toonud kokku ühised õpingud Eesti Kunstiakadeemias tekstiili- ning tootedisaini erialal ning huvi keskkonnasõbraliku ja jätkusuutliku loomingu vastu.

Näitus on avatud kuni 21. aprillini LVLup! videomängude muuseumi lahtiolekuaegadel
T–N 15–20; R-L 15–22; P 15–18
https://www.facebook.com/lvlupmuseum/
Pärnu maantee 154, 11317

Kuraatorid: Laura Elisabeth Konsand, Ingrid Helena Pajo
LVLup! meeskond: Patrick Zavadskis, Camille Laurelli, Sigrid Liira, Anneli Kripsaar

Postitas Liina Leo — Püsilink

21.03.2019

Avatud loeng: Hollandi klaasikunstnikud Krista Israel ja Jacky Geurts

taking my coat off - krista israel

Olete oodatud Hollandi klaasikunstnike Krista Israeli ja Jacky Geurtsi avatud loengule neljapäeval, 21. märtsil kell 17.00 ruumis B604.

Krista Israel ja Jacky Geurts on Hollandis elavad ja töötavad kunstnikud, kelle loomingut ühendab borosilikaatklaasi kasutamine leekpõletitehnikas. Seda tehnikat tutvustavad nad ka erialaprojekti raames klaasiosakonna III kursuse tudengitele.

Peale leekpõletitehnika kasutab Krista Israel oma loomingus sulatustehnikaid, pâte de verre tehnikat ja leidobjekte. Ta on ka üks nendest, kes leiutas uue klaasitehnika Lapi Boli, millega on pälvinud laialdast rahvusvahelist tähelepanu. Lapi Boli tehnika seisneb klaaspasta (pâte de verre) treimises potikedral. Samuti on Krista Israel rahvusvahelise klaasiajakirja “GLAS” copywriter.

Jacky Geurts kasutab oma loomingus peamiselt leekpõletitehnikat. Ta on osalenud paljudes meistriklassides, sealhulgas Lucio Bubacco ja Janis Miltenbergeri juures.

Lisainfo klaasikunstnike kohta:

http://www.krista-israel.com/

Home

Postitas Mart Vainre — Püsilink

Avatud loeng: Hollandi klaasikunstnikud Krista Israel ja Jacky Geurts

Neljapäev 21 märts, 2019

taking my coat off - krista israel

Olete oodatud Hollandi klaasikunstnike Krista Israeli ja Jacky Geurtsi avatud loengule neljapäeval, 21. märtsil kell 17.00 ruumis B604.

Krista Israel ja Jacky Geurts on Hollandis elavad ja töötavad kunstnikud, kelle loomingut ühendab borosilikaatklaasi kasutamine leekpõletitehnikas. Seda tehnikat tutvustavad nad ka erialaprojekti raames klaasiosakonna III kursuse tudengitele.

Peale leekpõletitehnika kasutab Krista Israel oma loomingus sulatustehnikaid, pâte de verre tehnikat ja leidobjekte. Ta on ka üks nendest, kes leiutas uue klaasitehnika Lapi Boli, millega on pälvinud laialdast rahvusvahelist tähelepanu. Lapi Boli tehnika seisneb klaaspasta (pâte de verre) treimises potikedral. Samuti on Krista Israel rahvusvahelise klaasiajakirja “GLAS” copywriter.

Jacky Geurts kasutab oma loomingus peamiselt leekpõletitehnikat. Ta on osalenud paljudes meistriklassides, sealhulgas Lucio Bubacco ja Janis Miltenbergeri juures.

Lisainfo klaasikunstnike kohta:

http://www.krista-israel.com/

Home

Postitas Mart Vainre — Püsilink

22.03.2019 — 18.04.2019

„Graafilised viirastused“ EKA Väligaleriis 22.03.–18.04.2019

2018-03-09 18.21.05_

Olete oodatud näituse “Graafilised viirastused” avamisele 22. märtsil kell 17.00, EKA väligaleriis. Galerii asub EKA maja välisseinal Kotzebue tänaval.

Näitus on valminud Mirjam Reili töötoa raames EKA graafilise disaini esimese kursuse tudengitega. Nädala-pikkuses töötoas uurisid tudengid nägemist, nähtavat mõtlemist ja optiliste illusioonide tekkemehhanisme.

Mirjam Reili on Tallinnast pärit graafiline disainer, kes elab ja töötab Amsterdamis. Tema omaalgatuslike projektide ja tellimustööde tulemuse määrab tihti joonistuste ja sõnamängudega ühendatud eeltöö. Mirjam on õppinud Eesti Kunstiakadeemias ja Gerrit Rietveldi Akadeemias Amsterdamis ning on hetkel lõpetamas oma magistriõpinguid Werkplaats Typografie’s, Arnhemis.

Osalevad tudengid: Kristi Jaago, Marje Kask, Martin Kipper, Eliisabet Kuslap, Ellen Loitmaa, Ilja Moltšanov, Cristopher Rogotovski, Klara Magdalena Rozpondek, Sonia Ruus, Pavel Salmin, Birgita Siim, Natasha Sotti, Mirjam Varik, Agnes Isabelle Veeno, Ingel-Kristen Veevo, Aaro Veiderpass, Johannes Veike

Näitus jääb avatuks kuni 18. aprillini.

Postitas Pire Sova — Püsilink

„Graafilised viirastused“ EKA Väligaleriis 22.03.–18.04.2019

Reede 22 märts, 2019 — Neljapäev 18 aprill, 2019

2018-03-09 18.21.05_

Olete oodatud näituse “Graafilised viirastused” avamisele 22. märtsil kell 17.00, EKA väligaleriis. Galerii asub EKA maja välisseinal Kotzebue tänaval.

Näitus on valminud Mirjam Reili töötoa raames EKA graafilise disaini esimese kursuse tudengitega. Nädala-pikkuses töötoas uurisid tudengid nägemist, nähtavat mõtlemist ja optiliste illusioonide tekkemehhanisme.

Mirjam Reili on Tallinnast pärit graafiline disainer, kes elab ja töötab Amsterdamis. Tema omaalgatuslike projektide ja tellimustööde tulemuse määrab tihti joonistuste ja sõnamängudega ühendatud eeltöö. Mirjam on õppinud Eesti Kunstiakadeemias ja Gerrit Rietveldi Akadeemias Amsterdamis ning on hetkel lõpetamas oma magistriõpinguid Werkplaats Typografie’s, Arnhemis.

Osalevad tudengid: Kristi Jaago, Marje Kask, Martin Kipper, Eliisabet Kuslap, Ellen Loitmaa, Ilja Moltšanov, Cristopher Rogotovski, Klara Magdalena Rozpondek, Sonia Ruus, Pavel Salmin, Birgita Siim, Natasha Sotti, Mirjam Varik, Agnes Isabelle Veeno, Ingel-Kristen Veevo, Aaro Veiderpass, Johannes Veike

Näitus jääb avatuks kuni 18. aprillini.

Postitas Pire Sova — Püsilink

12.03.2019

Werker Collective kunstniku­­vestlusel räägitakse enesekujutamise praktikatest

wester

Teisipäeval, 12. märtsil kell 18.00 toimub Eesti Kunstiakadeemias ruumis C305 Amsterdamis tegutseva Werker Collective’i loomingu avalik esitlus.Loengus räägivad Marc Roig Blesa ja Rogier Delfos oma praktikatest ja arutlevad, kuidas graafilise disaini ja fotograafia abil aktiveerida kriitilist ja kollektiivset enesekujutamise praktikat, osutamaks vastupanu peavoolumeediale.Werker Collective on Marc Roig Blesa ja Rogier Delfos’i poolt 2009. aastal ellukutsutud mitmekülgne fotograafiat ja tööelu käsitlev projekt. Kollektiiv alustas projekti kümnest väljaandest koosneva kontekstuaalse publikatsiooniga “Werker Magazine”, mille lähtepunktiks oli töölisfotograafia liikumine – Nõukogude Liidus sotsialistlikele fotokatsetuste eeskujul loodud amatöörfotograafia ühingud 1920. aastate Saksamaal, mis levisid seejärel ülejäänud Euroopasse, samuti Ameerika Ühendriikidesse ja Jaapanisse.Iga “Werker Magazine’i” number keskendub mõnele tööeluga seotud ajaloolisele või tänapäevasele teemale. Werker Collective’i eesmärk on laiendada kollektiivse isekirjastamise mõistet erinevatesse meediumitesse nagu trükimeedia, foto, video, insallatsioon ja performance. Werker töötab kontekstipõhiselt, uurides erinevaid vorme ja -strateegiaid suhestumaks erisuguse publikuga nagu näiteks kunstiakadeemia, muuseum, naabruskond, internetikeskond jms.

Werker Collective on oma projekte teostanud ja näidanud muuhulgas järgmistes institutsioonides: MACBA Barcelonas; Winterthuri Fotomuumuseum Šveitsis; Galerii Bunkier Sztuki Poolas (Krakow Photomonth); 1. mai Raamatukogu Moskvas; Tate Modern Londonis; Stedelijk Muuseum Bureau Amsterdamis.

Werker Collective viibib Tallinnas Eesti Kunstiakadeemia fotograafia ja graafilise disaini osakondade kutsel ning viib siin 11.-15. märtsini läbi töötoa pealkirjaga “(Un)common views”.

Postitas Mart Vainre — Püsilink

Werker Collective kunstniku­­vestlusel räägitakse enesekujutamise praktikatest

Teisipäev 12 märts, 2019

wester

Teisipäeval, 12. märtsil kell 18.00 toimub Eesti Kunstiakadeemias ruumis C305 Amsterdamis tegutseva Werker Collective’i loomingu avalik esitlus.Loengus räägivad Marc Roig Blesa ja Rogier Delfos oma praktikatest ja arutlevad, kuidas graafilise disaini ja fotograafia abil aktiveerida kriitilist ja kollektiivset enesekujutamise praktikat, osutamaks vastupanu peavoolumeediale.Werker Collective on Marc Roig Blesa ja Rogier Delfos’i poolt 2009. aastal ellukutsutud mitmekülgne fotograafiat ja tööelu käsitlev projekt. Kollektiiv alustas projekti kümnest väljaandest koosneva kontekstuaalse publikatsiooniga “Werker Magazine”, mille lähtepunktiks oli töölisfotograafia liikumine – Nõukogude Liidus sotsialistlikele fotokatsetuste eeskujul loodud amatöörfotograafia ühingud 1920. aastate Saksamaal, mis levisid seejärel ülejäänud Euroopasse, samuti Ameerika Ühendriikidesse ja Jaapanisse.Iga “Werker Magazine’i” number keskendub mõnele tööeluga seotud ajaloolisele või tänapäevasele teemale. Werker Collective’i eesmärk on laiendada kollektiivse isekirjastamise mõistet erinevatesse meediumitesse nagu trükimeedia, foto, video, insallatsioon ja performance. Werker töötab kontekstipõhiselt, uurides erinevaid vorme ja -strateegiaid suhestumaks erisuguse publikuga nagu näiteks kunstiakadeemia, muuseum, naabruskond, internetikeskond jms.

Werker Collective on oma projekte teostanud ja näidanud muuhulgas järgmistes institutsioonides: MACBA Barcelonas; Winterthuri Fotomuumuseum Šveitsis; Galerii Bunkier Sztuki Poolas (Krakow Photomonth); 1. mai Raamatukogu Moskvas; Tate Modern Londonis; Stedelijk Muuseum Bureau Amsterdamis.

Werker Collective viibib Tallinnas Eesti Kunstiakadeemia fotograafia ja graafilise disaini osakondade kutsel ning viib siin 11.-15. märtsini läbi töötoa pealkirjaga “(Un)common views”.

Postitas Mart Vainre — Püsilink