Rubriik: Disaini­­teaduskond

21.12.2018

Varvara Guljajeva doktoritöö kaitsmine

rhythms2

21. detsembril 2018. a kaitseb Eesti Kunstiakadeemia kunsti ja disaini eriala doktorant Varvara Guljajeva doktoritööd “Interaktsioonist osalusjärgsuseni: aktiivse osaleja kaduv roll”(“From interaction to post-participation: the disappearing role of the active participant”).

 

Avalik kaitsmine toimub algusega kell 12.00 Põhja pst 7, ruumis A101

 

Doktoritöö juhendajad: dr Raivo Kelomees (Eesti Kunstiakadeemia) ja dr Pau Waelder (The Open University of Catalonia)

 

Eelretsensendid: prof dr Christa Sommerer (Interface Cultures, The University of Art and Design Linz) ja prof dr Moises Mañas Carbonell (Faculty of Fine Arts, Polytechnic University of Valencia)

 

Oponent: prof dr Christa Sommerer (Interface Cultures, The University of Art and Design Linz)

 

Varvara Guljajeva loomepõhine doktoritöö analüüsib ja kontekstualiseerib osalusjärgsuse vaatepunktist passiivset interaktsiooni publikuga ning vaatleb, kuidas interaktiivses kunstis on aktiivne osalus asendunud passiivsega. Doktoritöö käsitleb interaktiivse kunsti ajalugu ja identiteedidiskursust, uurides seda, kuidas räägitakse kunstiteostest, mis ei kaasa publikut, kuid hõlmavad sisemist süsteemiinteraktsiooni andmeallikaga. Teisisõnu, uurimus käsitleb huvi nihkumist inimese ja masina vaheliselt interaktsioonilt süsteemidevahelisele ning selle põhjusi. Käesolevas doktoritöös on eristatud vahetut ja kaudset osalusjärgsust. Valitud kunstiteoseid on uuritud seega kontseptsiooni, vahetu või kaudse osalusjärgsuse ja teostuse vaatepunktist. Lisaks on iga osalusjärgsuse alamkategooria all tutvustatud ja analüüsitud teiste kunstnike seonduvaid teoseid.

Lõpuks annab doktoritöö oma panuse interaktiivse kunsti arendamisse, analüüsides ja kontekstualiseerides osalusjärgsusena avalduvat passiivset osalust publikuga. Autor väidab, et osalusjärgsuse mõiste aitab käsitleda nihet aktiivselt vaatajalt passiivsele keerulisel andmejälitusajastul, mil inimestelt nõusolekut küsimata neid pidevalt jälgitakse, jälitatakse ja vaadeldakse.

 

 

Doktoritööga on võimalik tutvuda Eesti Kunstiakadeemia doktorikooli kodulehel.

 

Kaitsmine toimub inglise keeles.

 

Doktoritöö kaitsmiskomisjoni liikmed on dr Liina Unt, dr Epp Lankots, dr Virve Sarapik, dr Roomet Jakapi, dr Tahiroglu Koray, prof Kirke Kangro

 

Postitas Elika Kiilo — Püsilink

Varvara Guljajeva doktoritöö kaitsmine

Reede 21 detsember, 2018

rhythms2

21. detsembril 2018. a kaitseb Eesti Kunstiakadeemia kunsti ja disaini eriala doktorant Varvara Guljajeva doktoritööd “Interaktsioonist osalusjärgsuseni: aktiivse osaleja kaduv roll”(“From interaction to post-participation: the disappearing role of the active participant”).

 

Avalik kaitsmine toimub algusega kell 12.00 Põhja pst 7, ruumis A101

 

Doktoritöö juhendajad: dr Raivo Kelomees (Eesti Kunstiakadeemia) ja dr Pau Waelder (The Open University of Catalonia)

 

Eelretsensendid: prof dr Christa Sommerer (Interface Cultures, The University of Art and Design Linz) ja prof dr Moises Mañas Carbonell (Faculty of Fine Arts, Polytechnic University of Valencia)

 

Oponent: prof dr Christa Sommerer (Interface Cultures, The University of Art and Design Linz)

 

Varvara Guljajeva loomepõhine doktoritöö analüüsib ja kontekstualiseerib osalusjärgsuse vaatepunktist passiivset interaktsiooni publikuga ning vaatleb, kuidas interaktiivses kunstis on aktiivne osalus asendunud passiivsega. Doktoritöö käsitleb interaktiivse kunsti ajalugu ja identiteedidiskursust, uurides seda, kuidas räägitakse kunstiteostest, mis ei kaasa publikut, kuid hõlmavad sisemist süsteemiinteraktsiooni andmeallikaga. Teisisõnu, uurimus käsitleb huvi nihkumist inimese ja masina vaheliselt interaktsioonilt süsteemidevahelisele ning selle põhjusi. Käesolevas doktoritöös on eristatud vahetut ja kaudset osalusjärgsust. Valitud kunstiteoseid on uuritud seega kontseptsiooni, vahetu või kaudse osalusjärgsuse ja teostuse vaatepunktist. Lisaks on iga osalusjärgsuse alamkategooria all tutvustatud ja analüüsitud teiste kunstnike seonduvaid teoseid.

Lõpuks annab doktoritöö oma panuse interaktiivse kunsti arendamisse, analüüsides ja kontekstualiseerides osalusjärgsusena avalduvat passiivset osalust publikuga. Autor väidab, et osalusjärgsuse mõiste aitab käsitleda nihet aktiivselt vaatajalt passiivsele keerulisel andmejälitusajastul, mil inimestelt nõusolekut küsimata neid pidevalt jälgitakse, jälitatakse ja vaadeldakse.

 

 

Doktoritööga on võimalik tutvuda Eesti Kunstiakadeemia doktorikooli kodulehel.

 

Kaitsmine toimub inglise keeles.

 

Doktoritöö kaitsmiskomisjoni liikmed on dr Liina Unt, dr Epp Lankots, dr Virve Sarapik, dr Roomet Jakapi, dr Tahiroglu Koray, prof Kirke Kangro

 

Postitas Elika Kiilo — Püsilink

18.11.2018

EKA ja EMTA ühisseminar

EKA_logo_gmail_small

18.11.2018
Eesti Kunstiakadeemia

Ruum A403

KAVA
10.45 kogunemine

11.00-11.30 Ruth-Helene Melioranski “Eesti uute  disainipraktikatekontseptualiseerimisest”

11.30-12.00 Katrin Kabun „Lambavilla rehabiliteerimine – arhailisematerjali rakendusvõimalused kaasaegses disainis“

12.00-12.30 Maarja Mitt „Ruum: näitleja psühhotehniline vahend“

12.30-12.45 kohvipaus

12.50-13.20 Sirja-Liisa Eelma „Tühjuse paradoks. Maalipraktika, (näituse)ruumist ümbritseva oleku muutmiseni”

13.20-13.50 Jaak Sikk „Stiimuli abil indutseeritud mentaalse ettekujutusemõju vabaimprovisatsioonilisele mänguprotsessile — katselineuurimisprotsess“

13.50-14.20 Piret Jaaks „Kogukondliku dramaturgia eetiline dimensioon“

14.20-14.50 Andrus Kallastu „Mukselist võrsub muusika. Ühe kompositsioonimeetodi kirjeldus“

14.50-15.00 kokkuvõte

15.00 majaekskursioon

Postitas Elika Kiilo — Püsilink

EKA ja EMTA ühisseminar

Pühapäev 18 november, 2018

EKA_logo_gmail_small

18.11.2018
Eesti Kunstiakadeemia

Ruum A403

KAVA
10.45 kogunemine

11.00-11.30 Ruth-Helene Melioranski “Eesti uute  disainipraktikatekontseptualiseerimisest”

11.30-12.00 Katrin Kabun „Lambavilla rehabiliteerimine – arhailisematerjali rakendusvõimalused kaasaegses disainis“

12.00-12.30 Maarja Mitt „Ruum: näitleja psühhotehniline vahend“

12.30-12.45 kohvipaus

12.50-13.20 Sirja-Liisa Eelma „Tühjuse paradoks. Maalipraktika, (näituse)ruumist ümbritseva oleku muutmiseni”

13.20-13.50 Jaak Sikk „Stiimuli abil indutseeritud mentaalse ettekujutusemõju vabaimprovisatsioonilisele mänguprotsessile — katselineuurimisprotsess“

13.50-14.20 Piret Jaaks „Kogukondliku dramaturgia eetiline dimensioon“

14.20-14.50 Andrus Kallastu „Mukselist võrsub muusika. Ühe kompositsioonimeetodi kirjeldus“

14.50-15.00 kokkuvõte

15.00 majaekskursioon

Postitas Elika Kiilo — Püsilink

22.11.2018

Emeriitprofessor Mare Saare avatud loeng 22. novembril

hakone-msaare

22. novembril kell 17.30 ruumis B604 räägib avatud loengu raames oma Jaapani visiidist ja Toyama Klaasimuuseumi näitustest emeriitprofessor Mare Saare.

Jaapanis Seto-Aichis 14.–16. septembrini 2018 toimunud rahvusvahelisel klaasisümpoosionil ja sellele järgnenud Japan Glass Education Network’i aastakonverentsi ümarlaual osales ettekandega ka Eesti Kunstiakadeemia klaasikunsti osakonna emeriitprofessor Mare Saare. Ettekanne käsitles muudatusi Eesti klaasihariduses viimaste aastate lõikes ning keskendus peamisele üleminekule tehnoloogiakeskselt õppelt projektikesksele. Sümpoosioni fookuses oli lisaks Balti klaasiharidusele veel rahvusvahelise koostöö edendamine ning võimalused tudengite osalemiseks olulistes maailma klaasikeskustes, nagu Corningi klaasimuuseumi stuudio USA-s, BerlinGlass Saksamaal ning North Lands Creative Glass Šotimaal.


Toyama Klaasiinstituut. Foto: Mare Saare

15. septembrist 25. novembrini 2018 toimub Toyama Klaasimuuseumis Jaapanis ka rahvusvaheline klaasinäitus, kus esineb oma tööga „Videviku definitsioon“ EKA klaasikunsti osakonna emeriitprofessor Mare Saare. Konkurssnäitusele esitas oma töid 1110 kunstnikku 46 riigist, millest valituks osutus 54 tööd. Näituse Grand Prix pälvis Norra klaasikunstnik Æsa Björk.


Mare Saare “Videviku definitsioon”

Lisaks tutvustab õppejõud Eve Koha ICOM GLASSi aastakonverentsi “Klaasimuuseumid ja -kollektsioonid Venemaal“, mis toimus 24.09-29.09.2018 St. Peterburis, Venemaal.  Konverents oli korraldatud koostöös Riikliku Ermitaaži Muuseumiga St. Peterburis.

Lauakaunistus (detail). Värvuseta klaas, portselan, lõige, poleerimine, vormivalu. 18. saj. Veneetsia. A. Botkina kogust

Postitas Maarja Pabut — Püsilink

Emeriitprofessor Mare Saare avatud loeng 22. novembril

Neljapäev 22 november, 2018

hakone-msaare

22. novembril kell 17.30 ruumis B604 räägib avatud loengu raames oma Jaapani visiidist ja Toyama Klaasimuuseumi näitustest emeriitprofessor Mare Saare.

Jaapanis Seto-Aichis 14.–16. septembrini 2018 toimunud rahvusvahelisel klaasisümpoosionil ja sellele järgnenud Japan Glass Education Network’i aastakonverentsi ümarlaual osales ettekandega ka Eesti Kunstiakadeemia klaasikunsti osakonna emeriitprofessor Mare Saare. Ettekanne käsitles muudatusi Eesti klaasihariduses viimaste aastate lõikes ning keskendus peamisele üleminekule tehnoloogiakeskselt õppelt projektikesksele. Sümpoosioni fookuses oli lisaks Balti klaasiharidusele veel rahvusvahelise koostöö edendamine ning võimalused tudengite osalemiseks olulistes maailma klaasikeskustes, nagu Corningi klaasimuuseumi stuudio USA-s, BerlinGlass Saksamaal ning North Lands Creative Glass Šotimaal.


Toyama Klaasiinstituut. Foto: Mare Saare

15. septembrist 25. novembrini 2018 toimub Toyama Klaasimuuseumis Jaapanis ka rahvusvaheline klaasinäitus, kus esineb oma tööga „Videviku definitsioon“ EKA klaasikunsti osakonna emeriitprofessor Mare Saare. Konkurssnäitusele esitas oma töid 1110 kunstnikku 46 riigist, millest valituks osutus 54 tööd. Näituse Grand Prix pälvis Norra klaasikunstnik Æsa Björk.


Mare Saare “Videviku definitsioon”

Lisaks tutvustab õppejõud Eve Koha ICOM GLASSi aastakonverentsi “Klaasimuuseumid ja -kollektsioonid Venemaal“, mis toimus 24.09-29.09.2018 St. Peterburis, Venemaal.  Konverents oli korraldatud koostöös Riikliku Ermitaaži Muuseumiga St. Peterburis.

Lauakaunistus (detail). Värvuseta klaas, portselan, lõige, poleerimine, vormivalu. 18. saj. Veneetsia. A. Botkina kogust

Postitas Maarja Pabut — Püsilink

13.11.2018

Ehtekunstnik Jiro Kamata avalik loeng

50302_Kuntspavillon_march15_05

Jiro Kamata (s. 1978 Hirosaki, Jaapan) on ehtekunstnik, kes elab ja töötab Münchenis. Ta on õppinud prof Otto Künzli juhendamisel The Academy of Fine Arts,  Münchenis ning tema ehteid võib leida nimekatest kollektsioonidest: Hiko-Mizuno Collection, Tokyo; Marzee Collection, Nijmegen; Alice and Louis Koch Ring Collection, Basel; Helen Drutt Collection, Philadelphia.

Jiro ehetest – need on kütkestavad perfektsuse ja meisterliku teostuse poolest ning samas värsked ja jõulised kui ka delikaatsed ja poeetilised.

Jiro Kamata viib läbi  12 – 16 novembril meistriklassi “Mirror, mirror on the wall…” ehtekunsti eriala magistrantidele.

Rohkem infot:
http://www.jirokamata.com/
https://klimt02.net/jewellers/jiro-kamata

Postitas Eve Margus-Villems — Püsilink

Ehtekunstnik Jiro Kamata avalik loeng

Teisipäev 13 november, 2018

50302_Kuntspavillon_march15_05

Jiro Kamata (s. 1978 Hirosaki, Jaapan) on ehtekunstnik, kes elab ja töötab Münchenis. Ta on õppinud prof Otto Künzli juhendamisel The Academy of Fine Arts,  Münchenis ning tema ehteid võib leida nimekatest kollektsioonidest: Hiko-Mizuno Collection, Tokyo; Marzee Collection, Nijmegen; Alice and Louis Koch Ring Collection, Basel; Helen Drutt Collection, Philadelphia.

Jiro ehetest – need on kütkestavad perfektsuse ja meisterliku teostuse poolest ning samas värsked ja jõulised kui ka delikaatsed ja poeetilised.

Jiro Kamata viib läbi  12 – 16 novembril meistriklassi “Mirror, mirror on the wall…” ehtekunsti eriala magistrantidele.

Rohkem infot:
http://www.jirokamata.com/
https://klimt02.net/jewellers/jiro-kamata

Postitas Eve Margus-Villems — Püsilink

30.10.2018 — 09.12.2018

Vana-Võromaa Kultuurikojas saab näha EKA moedisaini näitust “Eesti oma sinine”

30. oktoobril kell 17.00 avame Vana-Võromaa Kultuurikojas EV100 kunstiprogrammi kuuluva Eesti Kunstiakadeemia moeosakonna ja Pärnu Muuseumi koostöönäituse “Eesti oma sinine”.

Eesti Vabariigi 100. aastapäeva juubelikingituseks valminud näitus “Eesti oma sinine” toob kokku moe, looduse ja pärandkultuuri. Rõivakollektsioonid on Eesti oma sinistes toonides, mis saadi Eesti looduses leitavatest taimedest.  „Sinine värv kirjeldab meie rahvust, väärtusi ja kultuurilugu harukordselt hästi – natukene külm ja põhjamaine, natukene sügav ja vaikiv, esmapilgul kättesaamatu ja kauge,“ ütles Eesti Kunstiakadeemia moedisaini osakonna juhataja Piret Puppart .„Eesti loodusest pärit sinise värvitooni otsimiseks sukeldus noorem põlvkond lausa laiadesse laantesse ja sohu,“ lisas Puppart.

Näitus põhineb Eesti rahvarõivaste traditsioonilistel motiividel, kuid teosed peegeldavad loojate tõlgendust eestlusest, Eesti moekultuuri arengust ja seostest loodusega.

Näitust kureerib: Aleksandra Lehte (Pärnu Muuseum)

Pärnu Muuseumi ja EKA moeosakonna ühisprojekt „Eesti oma sinine“ valmimist toetasid Riigikantselei EV100 korraldustoimkond ja SA Kaasaegse Kunsti Eesti Keskuse. Näitust toetab Eesti Kultuurkapital ja Võru Instituut.

2018. aastal möödub 100 aastat Eesti Vabariigi loomisest. Lähem info juubeliürituste kohta on leitav veebilehelt www.EV100.ee

Näitus jääb avatuks 09.12.

Postitas Mart Vainre — Püsilink

Vana-Võromaa Kultuurikojas saab näha EKA moedisaini näitust “Eesti oma sinine”

Teisipäev 30 oktoober, 2018 — Pühapäev 09 detsember, 2018

30. oktoobril kell 17.00 avame Vana-Võromaa Kultuurikojas EV100 kunstiprogrammi kuuluva Eesti Kunstiakadeemia moeosakonna ja Pärnu Muuseumi koostöönäituse “Eesti oma sinine”.

Eesti Vabariigi 100. aastapäeva juubelikingituseks valminud näitus “Eesti oma sinine” toob kokku moe, looduse ja pärandkultuuri. Rõivakollektsioonid on Eesti oma sinistes toonides, mis saadi Eesti looduses leitavatest taimedest.  „Sinine värv kirjeldab meie rahvust, väärtusi ja kultuurilugu harukordselt hästi – natukene külm ja põhjamaine, natukene sügav ja vaikiv, esmapilgul kättesaamatu ja kauge,“ ütles Eesti Kunstiakadeemia moedisaini osakonna juhataja Piret Puppart .„Eesti loodusest pärit sinise värvitooni otsimiseks sukeldus noorem põlvkond lausa laiadesse laantesse ja sohu,“ lisas Puppart.

Näitus põhineb Eesti rahvarõivaste traditsioonilistel motiividel, kuid teosed peegeldavad loojate tõlgendust eestlusest, Eesti moekultuuri arengust ja seostest loodusega.

Näitust kureerib: Aleksandra Lehte (Pärnu Muuseum)

Pärnu Muuseumi ja EKA moeosakonna ühisprojekt „Eesti oma sinine“ valmimist toetasid Riigikantselei EV100 korraldustoimkond ja SA Kaasaegse Kunsti Eesti Keskuse. Näitust toetab Eesti Kultuurkapital ja Võru Instituut.

2018. aastal möödub 100 aastat Eesti Vabariigi loomisest. Lähem info juubeliürituste kohta on leitav veebilehelt www.EV100.ee

Näitus jääb avatuks 09.12.

Postitas Mart Vainre — Püsilink

16.11.2018

Sofia Hallik’u näituse eelretsenseerimine

poster

Reedel, 16. novembril 2018. a kell 14.00 toimub ARSi projektiruumis (Pärnu mnt 154, Tallinn) kunsti ja disaini eriala doktorandi Sofia Hallik’u doktoritöö loomingulise osa juurde kuuluva isikunäituse “Tangibility Matters” eelretsenseerimine.

Näitus on avatud:

15.11.2018 kell 12-18

16.11.2018 kell 12-20 (kell 18.00 toimub näituse lõpetamine)

Doktoritöö juhendajad on prof Kadri Mälk (Eesti Kunstiakadeemia) ja dr Jaak Tomberg.

Näituse eelretsensendid on dr Kärt Ojavee (Eesti Kunstiakadeemia) ja dr Raivo Kelomees (Eesti Kunstiakadeemia).

 

Ehtesari, mis on tehtud näituse jaoks doktoritöö raames, kujutab endast käsitöö ja digitaalse tootmise hübriidi. Luues ehet tunneb autor vajadust seda puudutada ja kompida, kuid 3D-printeriga tehtud objekt on tühi vorm, mis tuleb millegagi täita. Tehnoloogiamaailmas tunneb autor puudust füüsilisest kontaktist kunstiteosega, kuna CAD-programmiga töötamine ja 3D-printimine muudavad käeagakatsutavuse olemust. Just seetõttu autor kustutab prinditud objektilt digitaalsuse kihi käsitöö ja ehtekunsti traditsiooniliste võtetega. Nii tekib 3D-prinditud objektile emotsioon.

 

Näitusel välja pandud tööd on sündinud kahest vastuolulisest algest: digitaalne tootmine ja käsitöö. Need kehastavad inimese ja masina vastastikust lähedust. Teisisõnu, sel ajal, kui inimesed üha enam pöörduvad digitaalse maailma poole, muutub tehnoloogia inimlikumaks.

 

Sofia Hallik (s.1991) on ehtekunstnik ning Eesti Kunstiakadeemia doktorant. Oma doktoritöös “Hand vs. Machine: Three Methods of Jewellery Making” keskendub noor kunstnik innovatiivsetele materjalidele ja tehnoloogiatele. Enim huvitab teda, kuidas digitaalne tehnoloogia mõjutab ehtekunsti.

 

Suured tänud: Kadri Mälk, Jaak Tomberg, Oskar Narusberk, Eesti Kunstiakadeemia ehte- ja sepakunsti osakond, 3D Koda OÜ.

 

Näitust toetab Eesti Kultuurkapital.

 

 

Postitas Elika Kiilo — Püsilink

Sofia Hallik’u näituse eelretsenseerimine

Reede 16 november, 2018

poster

Reedel, 16. novembril 2018. a kell 14.00 toimub ARSi projektiruumis (Pärnu mnt 154, Tallinn) kunsti ja disaini eriala doktorandi Sofia Hallik’u doktoritöö loomingulise osa juurde kuuluva isikunäituse “Tangibility Matters” eelretsenseerimine.

Näitus on avatud:

15.11.2018 kell 12-18

16.11.2018 kell 12-20 (kell 18.00 toimub näituse lõpetamine)

Doktoritöö juhendajad on prof Kadri Mälk (Eesti Kunstiakadeemia) ja dr Jaak Tomberg.

Näituse eelretsensendid on dr Kärt Ojavee (Eesti Kunstiakadeemia) ja dr Raivo Kelomees (Eesti Kunstiakadeemia).

 

Ehtesari, mis on tehtud näituse jaoks doktoritöö raames, kujutab endast käsitöö ja digitaalse tootmise hübriidi. Luues ehet tunneb autor vajadust seda puudutada ja kompida, kuid 3D-printeriga tehtud objekt on tühi vorm, mis tuleb millegagi täita. Tehnoloogiamaailmas tunneb autor puudust füüsilisest kontaktist kunstiteosega, kuna CAD-programmiga töötamine ja 3D-printimine muudavad käeagakatsutavuse olemust. Just seetõttu autor kustutab prinditud objektilt digitaalsuse kihi käsitöö ja ehtekunsti traditsiooniliste võtetega. Nii tekib 3D-prinditud objektile emotsioon.

 

Näitusel välja pandud tööd on sündinud kahest vastuolulisest algest: digitaalne tootmine ja käsitöö. Need kehastavad inimese ja masina vastastikust lähedust. Teisisõnu, sel ajal, kui inimesed üha enam pöörduvad digitaalse maailma poole, muutub tehnoloogia inimlikumaks.

 

Sofia Hallik (s.1991) on ehtekunstnik ning Eesti Kunstiakadeemia doktorant. Oma doktoritöös “Hand vs. Machine: Three Methods of Jewellery Making” keskendub noor kunstnik innovatiivsetele materjalidele ja tehnoloogiatele. Enim huvitab teda, kuidas digitaalne tehnoloogia mõjutab ehtekunsti.

 

Suured tänud: Kadri Mälk, Jaak Tomberg, Oskar Narusberk, Eesti Kunstiakadeemia ehte- ja sepakunsti osakond, 3D Koda OÜ.

 

Näitust toetab Eesti Kultuurkapital.

 

 

Postitas Elika Kiilo — Püsilink

19.11.2018

Seminar: Using Psychoanalysis in Artistic Research

Date: November 19, 2018 at 14.00 – 17.30

Venue: Estonian Academy of Arts, Põhja pst 7, room A502

Lecturer: Pia Sivenius

 

The idea of using psychoanalysis for artistic research seems tempting for artists in various fields, designers and architects. The aim of the seminar is to introduce the cornerstones of the theories of psychoanalysis and reflect on their uses in the field of arts.

 

Pia Sivenius specialises in the French psychoanalysis theories. She has published numerous articles on the subject and translated the works of Lacan, Kristeva and Irigaray into the Finnish language. She is the long standing research coordinator in Aalto Arts (formerly University of Art and Design Helsinki) which gives her valuable insight into current artistic research.

 

 

Registration

Theseminar is open to PhD and MA students. Registration is open until16.11.

Registration form.

 

Program

14.00-15.30 seminar

15.30-16.00 break

16.00-17.30 seminar

 

This event is organised by the Graduate School of Culture Studies and Arts, supported by the ASTRA project of the Estonian Academy of Arts – EKA LOOVKÄRG (European Union, European Regional Development Fund).

 

Postitas Elika Kiilo — Püsilink

Seminar: Using Psychoanalysis in Artistic Research

Esmaspäev 19 november, 2018

Date: November 19, 2018 at 14.00 – 17.30

Venue: Estonian Academy of Arts, Põhja pst 7, room A502

Lecturer: Pia Sivenius

 

The idea of using psychoanalysis for artistic research seems tempting for artists in various fields, designers and architects. The aim of the seminar is to introduce the cornerstones of the theories of psychoanalysis and reflect on their uses in the field of arts.

 

Pia Sivenius specialises in the French psychoanalysis theories. She has published numerous articles on the subject and translated the works of Lacan, Kristeva and Irigaray into the Finnish language. She is the long standing research coordinator in Aalto Arts (formerly University of Art and Design Helsinki) which gives her valuable insight into current artistic research.

 

 

Registration

Theseminar is open to PhD and MA students. Registration is open until16.11.

Registration form.

 

Program

14.00-15.30 seminar

15.30-16.00 break

16.00-17.30 seminar

 

This event is organised by the Graduate School of Culture Studies and Arts, supported by the ASTRA project of the Estonian Academy of Arts – EKA LOOVKÄRG (European Union, European Regional Development Fund).

 

Postitas Elika Kiilo — Püsilink

12.11.2018

Avatud seminar: teenusedisain tervishoiusektoris

Eesti Kunstiakadeemia tootedisaini osakond koostöös Eesti tervisetehnoloogia klastri Connected Health Innovatsioonikliiniku, Põhja-Eesti Regionaalhaigla ja Riigikantseleiga kutsub teenusedisaini rakendusuuringute ettevalmistamise teemalisele seminarile.

Esmaspäeval, 12. novembril algusega kell 12:45 Eesti Kunstiakadeemia uues õppehoones (Põhja pst 7, ruum A-501) toimuv ühepäevane seminar on mõeldud kõigile neile, kes soovivad rohkem teada saada sellest, kuidas saab teadus-, arendus-, ja innovatsioonialane tegevus toetada (Eesti) tervisesüsteemi eesmärke, vajaduse korral selleks teenuseid ümber disainides.

Seminaril osalemiseks palume registreeruda alloleva lingi kaudu https://goo.gl/forms/okPtQJ7HQxpmG5Vk1 hiljemalt reedeks, 9. novembriks. Seminari töökeeleks on inglise keel.

Ajakava allalaaditav siin.

Seminar on kaasrahastatud valdkondade vahelist koostööd arendava Põhjamaade ministrite nõukogu programmi Nordplus Horizontal NPHZ-2018/10108 Co-Desgining Healthcare ja Euroopa Regionaalarengu Fondi EKA LOOVKÄRG – Eesti visuaal- ja ruumikultuuri õppe- ja teaduskeskus (Sisutegevuste projekt) 2014-2020.4.01.16-0045 vahenditest.

              

Rohkem infot:

Anna-Liisa Laarits
Tootedisaini osakonna projektide koordinaator
anna-liisa.laarits@artun.ee

 

Postitas EKA DT — Püsilink

Avatud seminar: teenusedisain tervishoiusektoris

Esmaspäev 12 november, 2018

Eesti Kunstiakadeemia tootedisaini osakond koostöös Eesti tervisetehnoloogia klastri Connected Health Innovatsioonikliiniku, Põhja-Eesti Regionaalhaigla ja Riigikantseleiga kutsub teenusedisaini rakendusuuringute ettevalmistamise teemalisele seminarile.

Esmaspäeval, 12. novembril algusega kell 12:45 Eesti Kunstiakadeemia uues õppehoones (Põhja pst 7, ruum A-501) toimuv ühepäevane seminar on mõeldud kõigile neile, kes soovivad rohkem teada saada sellest, kuidas saab teadus-, arendus-, ja innovatsioonialane tegevus toetada (Eesti) tervisesüsteemi eesmärke, vajaduse korral selleks teenuseid ümber disainides.

Seminaril osalemiseks palume registreeruda alloleva lingi kaudu https://goo.gl/forms/okPtQJ7HQxpmG5Vk1 hiljemalt reedeks, 9. novembriks. Seminari töökeeleks on inglise keel.

Ajakava allalaaditav siin.

Seminar on kaasrahastatud valdkondade vahelist koostööd arendava Põhjamaade ministrite nõukogu programmi Nordplus Horizontal NPHZ-2018/10108 Co-Desgining Healthcare ja Euroopa Regionaalarengu Fondi EKA LOOVKÄRG – Eesti visuaal- ja ruumikultuuri õppe- ja teaduskeskus (Sisutegevuste projekt) 2014-2020.4.01.16-0045 vahenditest.

              

Rohkem infot:

Anna-Liisa Laarits
Tootedisaini osakonna projektide koordinaator
anna-liisa.laarits@artun.ee

 

Postitas EKA DT — Püsilink

26.10.2018

Ehtekunstnik Natalia Araya avalik loeng

Detalle 1

Natalia Araya on Costa Ricalt pärit ehtekunstnik, kes elab ja töötab Valencias. Natalia lõpetas sel aastal magistrikraadiga Escola d’Art i Superior de Disseny de València, magistritöö teemaks “Enamel and Volume” – emailitud vormid-anumad.

Natalia Araya viib läbi emailimise meistriklassi 22-26 oktoobril ehte- ja sepakunsti erialas.

Postitas Eve Margus-Villems — Püsilink

Ehtekunstnik Natalia Araya avalik loeng

Reede 26 oktoober, 2018

Detalle 1

Natalia Araya on Costa Ricalt pärit ehtekunstnik, kes elab ja töötab Valencias. Natalia lõpetas sel aastal magistrikraadiga Escola d’Art i Superior de Disseny de València, magistritöö teemaks “Enamel and Volume” – emailitud vormid-anumad.

Natalia Araya viib läbi emailimise meistriklassi 22-26 oktoobril ehte- ja sepakunsti erialas.

Postitas Eve Margus-Villems — Püsilink

25.10.2018

Klaasikunstnik Marta Gibiete avatud loeng

unnamed
Marta Gibiete on Läti klaasikunstnik, kes elab ja töötab Riias. Gibiete on
lõpetanud Läti Kunstiakadeemia klaasiosakonna magistrikraadiga aastal 2005. Marta
kasutab oma tööde teostamiseks erinevaid klaasitehnikaid, ent enim on tuntud oma autoritehnikaga, milleks on klaasisulatustehnika ja traadi koos kasutamine. Tema 3D skulptuurid on enamasti geomeetrilised, ent samal ajal poeetilise alatooniga ning meenutavad klaaskudumist. Marta Gibiete on rahvusvaheliselt tuntud ja hinnatud klaasikunstnik. Ta on pälvinud peaauhinna kahel rahvusvahelisel konkurssil “Young Glass 97” ja “The Jutta Cuny-Franz Memorial Award” aastal 1998. Marta osaleb ühisnäitustel, enamasti euroopas, näiteks “Glass context in
Denmark”, “Coburg Glass prize in Germany,” “Biennale Internationale du
Verre in France,” ning tutvustab oma loomingut ka läbi isikunäituste. Tema tööd on
esindatud mitmete Euroopa muuseumite kollektsioonides.
Marta Gibiete viib läbi meistriklassi 22.10.18 -26.10.18 klaasikunsti osakonnas.
Postitas Mart Vainre — Püsilink

Klaasikunstnik Marta Gibiete avatud loeng

Neljapäev 25 oktoober, 2018

unnamed
Marta Gibiete on Läti klaasikunstnik, kes elab ja töötab Riias. Gibiete on
lõpetanud Läti Kunstiakadeemia klaasiosakonna magistrikraadiga aastal 2005. Marta
kasutab oma tööde teostamiseks erinevaid klaasitehnikaid, ent enim on tuntud oma autoritehnikaga, milleks on klaasisulatustehnika ja traadi koos kasutamine. Tema 3D skulptuurid on enamasti geomeetrilised, ent samal ajal poeetilise alatooniga ning meenutavad klaaskudumist. Marta Gibiete on rahvusvaheliselt tuntud ja hinnatud klaasikunstnik. Ta on pälvinud peaauhinna kahel rahvusvahelisel konkurssil “Young Glass 97” ja “The Jutta Cuny-Franz Memorial Award” aastal 1998. Marta osaleb ühisnäitustel, enamasti euroopas, näiteks “Glass context in
Denmark”, “Coburg Glass prize in Germany,” “Biennale Internationale du
Verre in France,” ning tutvustab oma loomingut ka läbi isikunäituste. Tema tööd on
esindatud mitmete Euroopa muuseumite kollektsioonides.
Marta Gibiete viib läbi meistriklassi 22.10.18 -26.10.18 klaasikunsti osakonnas.
Postitas Mart Vainre — Püsilink