Rubriik: Disaini­­teaduskond

07.11.2018

Avatud loeng “ERKI Moeshow – tagasivaade algusaastatesse”

moedisain 2 (erki)

Kolmapäeval, 7. novembril kell 18.00 toimub EKA disainiteaduskonna avatud loeng teemal “ERKI Moeshow – tagasivaade algusaastatesse”, mille käigus uuritakse ERKI Moeshow tekkimist ja korraldust alates kaheksakümnendatest kuni tänapäevani. Vestlusringis jagavad ERKI Moeshow ajaloost mälestusi ürituse korraldajad läbi aastate – Anne Metsis, Andro Kööp, Inessa Josing, Reet Aus ja Piret Mägi. Vestlust modereerib Karin Kiigemägi, ERKI Moeshow 2018 projektijuht.

ERKI Moeshow sai alguse 80ndatel, kui tollase Kunstiinstituudi tudengid otsustasid korraldama hakata moedemonstratsioone, mis oma mässumeelsuse ja avangardsusega tegid silmad ette kõigile teistele toonastele moešõudele. Legendi järgi sai ERKI Moeshow alguse 80ndatel ajakirjast “Noorus”, kust tollane moetudeng Anne Metsis luges Saksa DV-s toimuvatest üliõpilaste moešõudest. Info levis kiiresti ning sütitas kõiki. Nii toimus 1982. aasta kevadel Anne Metsise, Anu Hinti, Jelena Ljutjuki ja Maire Valdma eestvedamisel ning kogu kursuse toel esimene ERKI Moeshow.

“Täna korraldavad moeshow’d ning esinevad ERKI laval juba kunagiste osalejate järeltulijad. Kuigi ERKI tollaste tegijate noorusaeg erineb tänapäevast, on tänaste  noorte inimeste õhin ja entusiasm siiski samasugune,” leiab Karin Kiigemägi, ERKI 2018 peakorraldaja.

“ERKI Moeshow’d ei saa vaadelda sugugi vaid moeloomingu seisukohast moeshow’na, vaid  pigem sündmusena, mis on olnud läbi aja tähelepanuväärne Eesti kunsti- ja kultuurisündmus. ERKI Moeshow ajaloost loengut pidada on omaette väljakutse, kuna teave ERKI ajaloo kohta pärineb suures osas mälestustest, mis omakorda ajapikku muutuvad – inimesed tõstavad esile erinevaid seiku ning tõlgendavad toimunut vastavalt meenutustele ja kontekstile. ERKI-t ei muuda see aga sugugi kehvemaks, vaid annab juurde nö legendaarsuse vibe’i.”

 

Lisainfo:
Karin Kiigemägi
ERKI Moeshow projektijuht
Email: karin.kiigemagi@artun.ee
Gsm: +372 5035096
https://erki.artun.ee/2018/
FB: facebook.com/ERKIMoeshow/
IG: #erkimoeshow 

Postitas Maarja Pabut — Püsilink

Avatud loeng “ERKI Moeshow – tagasivaade algusaastatesse”

Kolmapäev 07 november, 2018

moedisain 2 (erki)

Kolmapäeval, 7. novembril kell 18.00 toimub EKA disainiteaduskonna avatud loeng teemal “ERKI Moeshow – tagasivaade algusaastatesse”, mille käigus uuritakse ERKI Moeshow tekkimist ja korraldust alates kaheksakümnendatest kuni tänapäevani. Vestlusringis jagavad ERKI Moeshow ajaloost mälestusi ürituse korraldajad läbi aastate – Anne Metsis, Andro Kööp, Inessa Josing, Reet Aus ja Piret Mägi. Vestlust modereerib Karin Kiigemägi, ERKI Moeshow 2018 projektijuht.

ERKI Moeshow sai alguse 80ndatel, kui tollase Kunstiinstituudi tudengid otsustasid korraldama hakata moedemonstratsioone, mis oma mässumeelsuse ja avangardsusega tegid silmad ette kõigile teistele toonastele moešõudele. Legendi järgi sai ERKI Moeshow alguse 80ndatel ajakirjast “Noorus”, kust tollane moetudeng Anne Metsis luges Saksa DV-s toimuvatest üliõpilaste moešõudest. Info levis kiiresti ning sütitas kõiki. Nii toimus 1982. aasta kevadel Anne Metsise, Anu Hinti, Jelena Ljutjuki ja Maire Valdma eestvedamisel ning kogu kursuse toel esimene ERKI Moeshow.

“Täna korraldavad moeshow’d ning esinevad ERKI laval juba kunagiste osalejate järeltulijad. Kuigi ERKI tollaste tegijate noorusaeg erineb tänapäevast, on tänaste  noorte inimeste õhin ja entusiasm siiski samasugune,” leiab Karin Kiigemägi, ERKI 2018 peakorraldaja.

“ERKI Moeshow’d ei saa vaadelda sugugi vaid moeloomingu seisukohast moeshow’na, vaid  pigem sündmusena, mis on olnud läbi aja tähelepanuväärne Eesti kunsti- ja kultuurisündmus. ERKI Moeshow ajaloost loengut pidada on omaette väljakutse, kuna teave ERKI ajaloo kohta pärineb suures osas mälestustest, mis omakorda ajapikku muutuvad – inimesed tõstavad esile erinevaid seiku ning tõlgendavad toimunut vastavalt meenutustele ja kontekstile. ERKI-t ei muuda see aga sugugi kehvemaks, vaid annab juurde nö legendaarsuse vibe’i.”

 

Lisainfo:
Karin Kiigemägi
ERKI Moeshow projektijuht
Email: karin.kiigemagi@artun.ee
Gsm: +372 5035096
https://erki.artun.ee/2018/
FB: facebook.com/ERKIMoeshow/
IG: #erkimoeshow 

Postitas Maarja Pabut — Püsilink

07.11.2018 — 08.11.2018

Seminar: Ways of drifting in research through design

estonian-academy-arts-logo

Date: November 7-8, 2018

Venue: Estonian Academy of Arts, Põhja pst 7

Lecturer: Thomas Markussen

 

Research through design is about understanding how processes of designing and creating artworks can serve as the primary method of inquiry into questions relevant for art and design. Originally, the method was described by Christopher Frayling (1993) and Bruce Archer (1995), and since then many different suggestions for what the characteristics of research through design have been presented. This 2-day seminar offers PhD students visual sketching techniques and methodological tools that can be used to clarify how they practice research through design. Based on readings and the students’ position papers, we will be using visual models and diagrams to map out the role played by designerly and artistic experiments in the students’ own projects? Questions that will be addressed are: How can experiments in art and design serve as means for inquiry? How do we account for knowledge produced by these experiments? Each day will be framed by a talk that will set up a conceptual space for collective work.

 

Thomas Markussen is associate professor and co-founder of the Social Design Research Unit, at the University of Southern Denmark. In his work, Markussen focuses on how design can be used as a political and critical aesthetic practice, notably in the fields of social design, design activism and design fiction. He is one of the contributors to the recently published book Practice-based Design Research, edited by Laurene Vaughan, and has previously been head of phd education at Kolding School of Design. His other publications include journal articles such as “The disruptive aesthetics of design activism: enacting design between art and politics” (Design Issues); “Disentangling the ‘social’ in social design’s engagement with the public realm” (CoDesign); and “The politics of design activism – from impure politics to parapolitics” appearing in Routledge’s forthcoming book Design and Dissent.

Registration

Theseminar is open to PhD and MA students and researchers with ongoing research projects. Registration is open until 26.10.

Registration form.

Requirements

Particpants must submit a position paper (max 1 page) that describe their PhD project. The paper should provide understanding of the aim of the project, primary research questions, methods and the students training and background. Please send your paper to elika.kiilo@artun.eeby 30.10

As preparation for the seminar, participants will be asked to read:

Bang., A-L; Ludvigsen, M; Krogh P-G & Markussen, T. (2012):The Role of Hypothesis in Constructive Design Research. The Art of Research Conference, Aalto University, Helsinki.

Krogh, P-G; Markussen, T & Bang, A-L (2015): ICord’15 – International Conference on Research into Design, Springer Verlag.

The text will be made available upon registration.

 

Students can earn 2 credit points (ECTS) for participation.

 

Preliminary Program

 

Wednesday, Nov 7

13:00-14:00Introduction to Research through Design – a murky concept or expanding methodology?, talk by Thomas Markussen

Break

14:15-15:30 Group work – understanding the basic elements of research through design PhD projects

Break

15:45-16:30 PhD Poster exhibition

 

Thursday, Nov 8

9:30-10:30Ways of drifting – 5 methods for experimenting in research through design, talk by Thomas Markussen

Break

10:45-11:45 Group work on the role of designerly and artistic experiments in research through design PhD projects

Lunch

12:30:-13:15 Group work on the role of designerly and artistic experiments in research through design PhD projects

13:15-14:30 Collective sharing and presenting

 

This event is organised by the Graduate School of Culture Studies and Arts, supported by the ASTRA project of the Estonian Academy of Arts – EKA LOOVKÄRG (European Union, European Regional Development Fund).

Postitas Elika Kiilo — Püsilink

Seminar: Ways of drifting in research through design

Kolmapäev 07 november, 2018 — Neljapäev 08 november, 2018

estonian-academy-arts-logo

Date: November 7-8, 2018

Venue: Estonian Academy of Arts, Põhja pst 7

Lecturer: Thomas Markussen

 

Research through design is about understanding how processes of designing and creating artworks can serve as the primary method of inquiry into questions relevant for art and design. Originally, the method was described by Christopher Frayling (1993) and Bruce Archer (1995), and since then many different suggestions for what the characteristics of research through design have been presented. This 2-day seminar offers PhD students visual sketching techniques and methodological tools that can be used to clarify how they practice research through design. Based on readings and the students’ position papers, we will be using visual models and diagrams to map out the role played by designerly and artistic experiments in the students’ own projects? Questions that will be addressed are: How can experiments in art and design serve as means for inquiry? How do we account for knowledge produced by these experiments? Each day will be framed by a talk that will set up a conceptual space for collective work.

 

Thomas Markussen is associate professor and co-founder of the Social Design Research Unit, at the University of Southern Denmark. In his work, Markussen focuses on how design can be used as a political and critical aesthetic practice, notably in the fields of social design, design activism and design fiction. He is one of the contributors to the recently published book Practice-based Design Research, edited by Laurene Vaughan, and has previously been head of phd education at Kolding School of Design. His other publications include journal articles such as “The disruptive aesthetics of design activism: enacting design between art and politics” (Design Issues); “Disentangling the ‘social’ in social design’s engagement with the public realm” (CoDesign); and “The politics of design activism – from impure politics to parapolitics” appearing in Routledge’s forthcoming book Design and Dissent.

Registration

Theseminar is open to PhD and MA students and researchers with ongoing research projects. Registration is open until 26.10.

Registration form.

Requirements

Particpants must submit a position paper (max 1 page) that describe their PhD project. The paper should provide understanding of the aim of the project, primary research questions, methods and the students training and background. Please send your paper to elika.kiilo@artun.eeby 30.10

As preparation for the seminar, participants will be asked to read:

Bang., A-L; Ludvigsen, M; Krogh P-G & Markussen, T. (2012):The Role of Hypothesis in Constructive Design Research. The Art of Research Conference, Aalto University, Helsinki.

Krogh, P-G; Markussen, T & Bang, A-L (2015): ICord’15 – International Conference on Research into Design, Springer Verlag.

The text will be made available upon registration.

 

Students can earn 2 credit points (ECTS) for participation.

 

Preliminary Program

 

Wednesday, Nov 7

13:00-14:00Introduction to Research through Design – a murky concept or expanding methodology?, talk by Thomas Markussen

Break

14:15-15:30 Group work – understanding the basic elements of research through design PhD projects

Break

15:45-16:30 PhD Poster exhibition

 

Thursday, Nov 8

9:30-10:30Ways of drifting – 5 methods for experimenting in research through design, talk by Thomas Markussen

Break

10:45-11:45 Group work on the role of designerly and artistic experiments in research through design PhD projects

Lunch

12:30:-13:15 Group work on the role of designerly and artistic experiments in research through design PhD projects

13:15-14:30 Collective sharing and presenting

 

This event is organised by the Graduate School of Culture Studies and Arts, supported by the ASTRA project of the Estonian Academy of Arts – EKA LOOVKÄRG (European Union, European Regional Development Fund).

Postitas Elika Kiilo — Püsilink

13.10.2018

EKA tudengite moeskulptuure saab näha Tartu Kaubamaja Moekuulutajal

Moeskulptuur_foto_Nick_D_(Spitgan_Magazine-1

Aasta alguses Eesti Kunstiakadeemia ning Hong Kongi Polütehnilise Ülikooli moemagistrantide ühistööna bambuslehvikutest valminud moetaiesed jõuavad peagi Eestisse ning neid eksponeeritakse publikule Tartu Kaubamaja keskuse Moekuulutaja üritusel.

“Näha siia jõudmas nii suure hulga töötundide resultaati on vaimustav!” leiab Eesti Kunstiakadeemia moeosakonna juhataja Piret Puppart. “Igas komplektis on peidus üle 200 tunni panust ja seda lähedalt näha on unikaalne elamus, sest fragmentidesse võib lõputult sukelduda. Orientaalses materjalikäsitluses on midagi väga kütlestavat, seda enam, et tegelikult on see näiliselt väga jäik materjal palju nõtkem kui paistab.”

13. oktoobril Tartus toimuval Moekuulutaja üritusel avaneb fenomenaalne võimalus näha viit Eesti Kunstiakadeemia (EKA) ja Hong Kongi Polütehnilise Ülikooli (HKPolyU) moemagistrantide koostööna valminud skulpturaalset moevormi. Jaanuaris Aasia ühes kuulsaimas metropolis 1600st bambuslehvikust valminud eksperimentaalsest kollektsioonist pool jõuab Moekuulutaja efektseima lavashow raames esmakordselt kodumaise  publikuni. Liisi Eesmaa ja Piret Pupparti juhendatud projekt lahkab teemat “Skins&Shells “, mis vaatleb maailmas eksisteerivaid “kaitsemembraane” – olgu tegu idamaiste templite katuste, eksootiliste putukate kestade või jaapani portselanist inspireeritud õrnusega. Lisaks tuleb Tartus eksponeerimisele kõikidest vormidest valminud fotoseeria.

Erietenduse stilistide Katja Adrikova ja Mariliis Niine valikul näidatakse laval ka Adrikorn Artefacts poolt loodud kimonotest inspireeritud mahulisi vorme kollektsioonist “Hello ODD”.

Moekuulutaja üritus toimub Tartu Kaubamaja keskuses 13. oktoobril ning on kõigile tasuta. Erietendus “Skins and Shells and Shapes“ (stilistid Katja Adrikova ja Mariliis Niine) on laval kell 14.00. Lisainfo www.tartukaubamaja.ee

Eesti Kunstiakadeemia veebileht www.artun.ee
Hong Kong Polytechnic University veebileht http://www.polyu.edu.hk/

Lisainfo:

Helen Saluveer
helen@balalaika.ee
5200920

Postitas Mart Vainre — Püsilink

EKA tudengite moeskulptuure saab näha Tartu Kaubamaja Moekuulutajal

Laupäev 13 oktoober, 2018

Moeskulptuur_foto_Nick_D_(Spitgan_Magazine-1

Aasta alguses Eesti Kunstiakadeemia ning Hong Kongi Polütehnilise Ülikooli moemagistrantide ühistööna bambuslehvikutest valminud moetaiesed jõuavad peagi Eestisse ning neid eksponeeritakse publikule Tartu Kaubamaja keskuse Moekuulutaja üritusel.

“Näha siia jõudmas nii suure hulga töötundide resultaati on vaimustav!” leiab Eesti Kunstiakadeemia moeosakonna juhataja Piret Puppart. “Igas komplektis on peidus üle 200 tunni panust ja seda lähedalt näha on unikaalne elamus, sest fragmentidesse võib lõputult sukelduda. Orientaalses materjalikäsitluses on midagi väga kütlestavat, seda enam, et tegelikult on see näiliselt väga jäik materjal palju nõtkem kui paistab.”

13. oktoobril Tartus toimuval Moekuulutaja üritusel avaneb fenomenaalne võimalus näha viit Eesti Kunstiakadeemia (EKA) ja Hong Kongi Polütehnilise Ülikooli (HKPolyU) moemagistrantide koostööna valminud skulpturaalset moevormi. Jaanuaris Aasia ühes kuulsaimas metropolis 1600st bambuslehvikust valminud eksperimentaalsest kollektsioonist pool jõuab Moekuulutaja efektseima lavashow raames esmakordselt kodumaise  publikuni. Liisi Eesmaa ja Piret Pupparti juhendatud projekt lahkab teemat “Skins&Shells “, mis vaatleb maailmas eksisteerivaid “kaitsemembraane” – olgu tegu idamaiste templite katuste, eksootiliste putukate kestade või jaapani portselanist inspireeritud õrnusega. Lisaks tuleb Tartus eksponeerimisele kõikidest vormidest valminud fotoseeria.

Erietenduse stilistide Katja Adrikova ja Mariliis Niine valikul näidatakse laval ka Adrikorn Artefacts poolt loodud kimonotest inspireeritud mahulisi vorme kollektsioonist “Hello ODD”.

Moekuulutaja üritus toimub Tartu Kaubamaja keskuses 13. oktoobril ning on kõigile tasuta. Erietendus “Skins and Shells and Shapes“ (stilistid Katja Adrikova ja Mariliis Niine) on laval kell 14.00. Lisainfo www.tartukaubamaja.ee

Eesti Kunstiakadeemia veebileht www.artun.ee
Hong Kong Polytechnic University veebileht http://www.polyu.edu.hk/

Lisainfo:

Helen Saluveer
helen@balalaika.ee
5200920

Postitas Mart Vainre — Püsilink

28.09.2018 — 04.10.2018

Näitus “Kuidas: elada. Virtuaalsed biograafiad”

EKKM_kaksikn2itus_6

Kuraator: Marika Agu
Kunstnikud: Laura Põld, Ingrid Allik, Dre Britton
Graafiline disain: Aadam Kaarma & Sandra Kosorotova

Kolm kunstnikku – Ingrid Allik, Dre Britton ja Laura Põld – eksponeerivad EKKMis isiklikust elust ja koduruumist inspireeritud objekte, mis kutsuvad vaatajaid ette kujutama nende autorite võimalikke biograafiaid. Näitusel esitatud tööd viitavad kaasaegsele elutunnetusele ja -viisile. Tegemist on jälgedega, mille abil on võimalik rekonstrueerida üldinimlikke argipäevaseid tegevusi ja elukeskkonda.

Guugeldades vastuseid küsimustele, kuidas teha lõket, milline koeratõug sobib kaaslasena sinu iseloomuga, mida süüa õhtusöögiks või mis põhjustab teatud terviserikke, näib, et igale probleemile on olemas lahendus, tuleb osata ainult küsida. Hakkamasaamine laiemas kultuurilises ja ühiskondlikus mõttes on paratamatult igaühe vabadus ja vastutus ning see on tingitud ka elukeskkonnas leiduvatest vahenditest. Spetsiaalselt selleks näituseks loodud kunstiteos-objektid püüavadki sel rühmanäitusel toimida lähtuvalt oma kasulikkusest, kuid paraku nad kukuvad selles läbi. Kuna neid eksponeeritakse muuseumis, on nad millegi virtuaalse – võimaliku, kujuteldava – võimendatud viitepunkt, mistõttu on tegemist kõike muud kui praktiliste asjadega.

Näitusega kaasneb kataloog, mis sisaldab fotograafi Alan Proosa dokumentatsiooni ning näitusel osalejate pseudobiograafiaid ja elukulgu kujutavaid graafikuid, mille on koostanud kunstnik Camille Laurelli.
Kataloogi esitlus toimub 4. novembril.

Toetajad ja koostööpartnerid: Eesti Kultuurkapital, Eesti Kunstiakadeemia, Kaasaegse Kunsti Eesti Keskus, Eesti Kunstnike Liit.

Näitus on avatud 29. septembrist 4. novembrini. 

Postitas Mart Vainre — Püsilink

Näitus “Kuidas: elada. Virtuaalsed biograafiad”

Reede 28 september, 2018 — Neljapäev 04 oktoober, 2018

EKKM_kaksikn2itus_6

Kuraator: Marika Agu
Kunstnikud: Laura Põld, Ingrid Allik, Dre Britton
Graafiline disain: Aadam Kaarma & Sandra Kosorotova

Kolm kunstnikku – Ingrid Allik, Dre Britton ja Laura Põld – eksponeerivad EKKMis isiklikust elust ja koduruumist inspireeritud objekte, mis kutsuvad vaatajaid ette kujutama nende autorite võimalikke biograafiaid. Näitusel esitatud tööd viitavad kaasaegsele elutunnetusele ja -viisile. Tegemist on jälgedega, mille abil on võimalik rekonstrueerida üldinimlikke argipäevaseid tegevusi ja elukeskkonda.

Guugeldades vastuseid küsimustele, kuidas teha lõket, milline koeratõug sobib kaaslasena sinu iseloomuga, mida süüa õhtusöögiks või mis põhjustab teatud terviserikke, näib, et igale probleemile on olemas lahendus, tuleb osata ainult küsida. Hakkamasaamine laiemas kultuurilises ja ühiskondlikus mõttes on paratamatult igaühe vabadus ja vastutus ning see on tingitud ka elukeskkonnas leiduvatest vahenditest. Spetsiaalselt selleks näituseks loodud kunstiteos-objektid püüavadki sel rühmanäitusel toimida lähtuvalt oma kasulikkusest, kuid paraku nad kukuvad selles läbi. Kuna neid eksponeeritakse muuseumis, on nad millegi virtuaalse – võimaliku, kujuteldava – võimendatud viitepunkt, mistõttu on tegemist kõike muud kui praktiliste asjadega.

Näitusega kaasneb kataloog, mis sisaldab fotograafi Alan Proosa dokumentatsiooni ning näitusel osalejate pseudobiograafiaid ja elukulgu kujutavaid graafikuid, mille on koostanud kunstnik Camille Laurelli.
Kataloogi esitlus toimub 4. novembril.

Toetajad ja koostööpartnerid: Eesti Kultuurkapital, Eesti Kunstiakadeemia, Kaasaegse Kunsti Eesti Keskus, Eesti Kunstnike Liit.

Näitus on avatud 29. septembrist 4. novembrini. 

Postitas Mart Vainre — Püsilink

30.01.2019 — 30.01.2018

Tartu Ülikooli piduliku sümboolika kavandikonkurss

Tartu Ülikool kuulutab välja kavandikonkursi rektori ametiraha, ülikooli medalite (suur medal, väike medal, audoktori medal, auliikme medal ja Skytte medal) ning aumärgi kujunduse saamiseks.

 

Rektori ametiraha, medalite ja aumärgi kujunduse üldised põhimõtted:

  • ametiraha, medalid ja aumärk vastavad Tartu Ülikooli identiteedi lähtekohtadele;
  • kujundus peab ajaproovile vastu;
  • rektori ametiraha, suur medal, väike medal ja aumärk moodustavad ühtse stiiliga terviku;
  • läbivate kujunduselementidena kasutatakse ülikooli peahoone fassaadi või portaali kui üldtuntud märksümbolit, teksti „UNIVERSITAS TARTUENSIS“ ja ülikooli asutamise aastat 1632;
  • medalite ja aumärgi kujundus väljendab nende statuutide põhimõtteid;
  • ametiraha, medalite ja aumärgi materjal on vastavuses nende sisulise väärtusega.

 

Rektori ametiraha kujunduse alused:

  • lähtutakse ülikooli ja akadeemilist vaimsust väljendavatest sümbolitest, mitte parajasti kehtivast ülikooli struktuurist;
  • ametiraha põhimaterjal on hõbe, lisaks võib kasutada ka teisi materjale.

Rektori ametiraha põhiosad:

  • esiosa keskelement;
  • küljeketid;
  • tugikett (kuklatagune);
  • tagaosa keskelement.

Rektori ametiraha mõõtmed:

  • pikkus (esi- ja tagaosa kokku) kuni 60 cm, kusjuures võimalik on lühendamine ja pikendamine mõne sentimeetri ulatuses;
  • küljeketi laius vähemalt 3 cm, kuid kooskõlas keskelemendi proportsioonidega;
  • tugiketi pikkus 16–19 cm.

 

Rektori ametiraha, ülikooli medalite ja aumärgi kavandid tuleb esitada komplektina (kokku seitse kavandit). Esitamise tähtpäev on 30. jaanuar 2019.

 

Kavandid ja teostuse hinnapakkumus esitada märgusõnaga ümbrikus Tartu Ülikooli akadeemilisele sekretärile aadressil Ülikooli 18–138, 50090 Tartu. Autori nimi lisada suletud ümbrikusse.

 

Kavandid esitada pinnalise lahendusena mõõtkavas 1 : 1, näidates ära kõrgused ja paksused ning kasutatavad materjalid. Soovi korral võib lisada kavandite digitaalsed kujutised.

 

Võidukavandid valib komisjon, kuhu kuuluvadTartu Ülikooli rektor, professor Juhan Maiste, professor Kadri Mälk, lektor Eilve Manglus ja üliõpilaste esindaja.

 

Preemia väljavalitud kavandite eest on 10 000 eurot ja summa jaotumise võidutööde vahel otsustab komisjon.

 

Võidukavandite autori(te)ga sõlmitakse leping rektori ametiraha ja medalite valmistamiseks.

 

Rektori ametiraha ja medalite ülikoolile üleandmise tähtpäev on 1. oktoober 2019.

 

 

 

Lisateave:

Andres Soosaar
Tartu Ülikooli akadeemiline sekretär

737 5605, andres.soosaar@ut.ee

 

¤ Tartu Ülikooli veebileht

¤ Tartu Ülikooli põhikiri
¤ Tartu Ülikooli arengukava aastateks 2015-2020 (sisaldab ülikooli missiooni, põhiväärtusi ja visiooni)
¤ Tartu Ülikooli suure medali statuut
¤ Tartu Ülikooli väikese medali statuut
¤ Tartu Ülikooli aumärgi statuut

¤ Skytte medali statuut

¤ Tartu Ülikooli audoktori statuut

¤ Tartu Ülikooli auliikme statuut

 

 

 

Postitas Mart Vainre — Püsilink

Tartu Ülikooli piduliku sümboolika kavandikonkurss

Kolmapäev 30 jaanuar, 2019 — Teisipäev 30 jaanuar, 2018

Tartu Ülikool kuulutab välja kavandikonkursi rektori ametiraha, ülikooli medalite (suur medal, väike medal, audoktori medal, auliikme medal ja Skytte medal) ning aumärgi kujunduse saamiseks.

 

Rektori ametiraha, medalite ja aumärgi kujunduse üldised põhimõtted:

  • ametiraha, medalid ja aumärk vastavad Tartu Ülikooli identiteedi lähtekohtadele;
  • kujundus peab ajaproovile vastu;
  • rektori ametiraha, suur medal, väike medal ja aumärk moodustavad ühtse stiiliga terviku;
  • läbivate kujunduselementidena kasutatakse ülikooli peahoone fassaadi või portaali kui üldtuntud märksümbolit, teksti „UNIVERSITAS TARTUENSIS“ ja ülikooli asutamise aastat 1632;
  • medalite ja aumärgi kujundus väljendab nende statuutide põhimõtteid;
  • ametiraha, medalite ja aumärgi materjal on vastavuses nende sisulise väärtusega.

 

Rektori ametiraha kujunduse alused:

  • lähtutakse ülikooli ja akadeemilist vaimsust väljendavatest sümbolitest, mitte parajasti kehtivast ülikooli struktuurist;
  • ametiraha põhimaterjal on hõbe, lisaks võib kasutada ka teisi materjale.

Rektori ametiraha põhiosad:

  • esiosa keskelement;
  • küljeketid;
  • tugikett (kuklatagune);
  • tagaosa keskelement.

Rektori ametiraha mõõtmed:

  • pikkus (esi- ja tagaosa kokku) kuni 60 cm, kusjuures võimalik on lühendamine ja pikendamine mõne sentimeetri ulatuses;
  • küljeketi laius vähemalt 3 cm, kuid kooskõlas keskelemendi proportsioonidega;
  • tugiketi pikkus 16–19 cm.

 

Rektori ametiraha, ülikooli medalite ja aumärgi kavandid tuleb esitada komplektina (kokku seitse kavandit). Esitamise tähtpäev on 30. jaanuar 2019.

 

Kavandid ja teostuse hinnapakkumus esitada märgusõnaga ümbrikus Tartu Ülikooli akadeemilisele sekretärile aadressil Ülikooli 18–138, 50090 Tartu. Autori nimi lisada suletud ümbrikusse.

 

Kavandid esitada pinnalise lahendusena mõõtkavas 1 : 1, näidates ära kõrgused ja paksused ning kasutatavad materjalid. Soovi korral võib lisada kavandite digitaalsed kujutised.

 

Võidukavandid valib komisjon, kuhu kuuluvadTartu Ülikooli rektor, professor Juhan Maiste, professor Kadri Mälk, lektor Eilve Manglus ja üliõpilaste esindaja.

 

Preemia väljavalitud kavandite eest on 10 000 eurot ja summa jaotumise võidutööde vahel otsustab komisjon.

 

Võidukavandite autori(te)ga sõlmitakse leping rektori ametiraha ja medalite valmistamiseks.

 

Rektori ametiraha ja medalite ülikoolile üleandmise tähtpäev on 1. oktoober 2019.

 

 

 

Lisateave:

Andres Soosaar
Tartu Ülikooli akadeemiline sekretär

737 5605, andres.soosaar@ut.ee

 

¤ Tartu Ülikooli veebileht

¤ Tartu Ülikooli põhikiri
¤ Tartu Ülikooli arengukava aastateks 2015-2020 (sisaldab ülikooli missiooni, põhiväärtusi ja visiooni)
¤ Tartu Ülikooli suure medali statuut
¤ Tartu Ülikooli väikese medali statuut
¤ Tartu Ülikooli aumärgi statuut

¤ Skytte medali statuut

¤ Tartu Ülikooli audoktori statuut

¤ Tartu Ülikooli auliikme statuut

 

 

 

Postitas Mart Vainre — Püsilink

15.10.2018 — 19.10.2018

Workshop: Smart information systems for cultural heritage

EKA_logo_gmail_50pxväike-ja-terav-1
Date and time: October: 15-19, at 9.00 – 15.45
Venue: Estonian Academy of Arts, Põhja pst 7, Tallinn, room D306 (15.-17.10), D412 (18.-19.10)

Theme
The theme of the workshop focuses on the informative systems and applications developed for documentation, management and enhancement of Cultural Heritage, including an overview on advanced methods and technologies for 3D surveying and modelling of architecture and works of art.

The lectures include an overview on tools for heritage cataloguing and dissemination through information systems, with some of the latest implementation by the scientific community. The participants will learn the basics in 3D surveying with photogrammetry, data acquisition with digital cameras, models processing and practice for the construction of a Cultural Heritage 3D digital model. Some practical exercises will be arranged to complement theoretical lectures.

Lectures will be delivered by Ph.D. Arch. Fabrizio I. Apollonio, Full Professor at the Department of Architecture University of Bologna, and Ph.D. Arch. Silvia Bertacchi, Adjunct Professor at University of Bologna.

Registration
The final registration deadline is October 11 (max 20 participants).

Registration form.

Students participating will have to bring along:
Material:
• Digital camera (Reflex)
• PC/Laptop (high performances)

Software:
• Agisoft PhotoScan Professional Edition (30-day trial at www.agisoft.ru)

Contact:
CULTHERIS2018@gmail.com

This event is organised by the Graduate School of Culture Studies and Arts, supported by the ASTRA project of the Estonian Academy of Arts – EKA LOOVKÄRG (European Union, European Regional Development Fund).

Postitas Elika Kiilo — Püsilink

Workshop: Smart information systems for cultural heritage

Esmaspäev 15 oktoober, 2018 — Reede 19 oktoober, 2018

EKA_logo_gmail_50pxväike-ja-terav-1
Date and time: October: 15-19, at 9.00 – 15.45
Venue: Estonian Academy of Arts, Põhja pst 7, Tallinn, room D306 (15.-17.10), D412 (18.-19.10)

Theme
The theme of the workshop focuses on the informative systems and applications developed for documentation, management and enhancement of Cultural Heritage, including an overview on advanced methods and technologies for 3D surveying and modelling of architecture and works of art.

The lectures include an overview on tools for heritage cataloguing and dissemination through information systems, with some of the latest implementation by the scientific community. The participants will learn the basics in 3D surveying with photogrammetry, data acquisition with digital cameras, models processing and practice for the construction of a Cultural Heritage 3D digital model. Some practical exercises will be arranged to complement theoretical lectures.

Lectures will be delivered by Ph.D. Arch. Fabrizio I. Apollonio, Full Professor at the Department of Architecture University of Bologna, and Ph.D. Arch. Silvia Bertacchi, Adjunct Professor at University of Bologna.

Registration
The final registration deadline is October 11 (max 20 participants).

Registration form.

Students participating will have to bring along:
Material:
• Digital camera (Reflex)
• PC/Laptop (high performances)

Software:
• Agisoft PhotoScan Professional Edition (30-day trial at www.agisoft.ru)

Contact:
CULTHERIS2018@gmail.com

This event is organised by the Graduate School of Culture Studies and Arts, supported by the ASTRA project of the Estonian Academy of Arts – EKA LOOVKÄRG (European Union, European Regional Development Fund).

Postitas Elika Kiilo — Püsilink

08.10.2018

Disainiteaduskonna avatud loeng: Disainibüroo Form Us With Love

Esmaspäeval, 8. oktoobril 2018 algusega kell 16:00 annab Eesti Kunstiakadeemia auditooriumis (Põhja pst 7, A-101) loengu Stockholmi disainibüroo Form Us With Love (FUWL).

Avatud loeng Design Real Change (Disain tõelise muutuse nimel) keskendub disainerite ette kerkinud vajadusele ümber mõtestada oma senised eesmärgid. FUWL toob välja viis disainibüroos igapäevaselt rakendatavat alusprintsiipi – uuenduslikkus, jätkusuutlikkus, skaleeritavus, tööstuslik toodetavus ja ajatus – millest sotsiaalselt vastutustundlik disain peaks lähtuma. Oma loengus keskendub  FUWL sellele, kuidas jätkusuutlikkus on muutunud idealistlikkuse küsimustest paratamatuseks.

From Us With Loveon Stockholmis asuv interdistsiplinaarne disaini-, sisearhitektuuri- ja konsultatsioonibüroo, mille asutasid 2005. aastal disainerid Jonas Pettersson, Johan Löfgren ja Petrus Palmer. Varasemalt on FUWL teinud koostööd ja toonud disainivaate sisse selliste ettevõtete tootearendusse nagu näiteks Ikea, Muuto, Absolut, Cappellini, ateljé Lyktan, Design House Stockholm ja hem, teiste hulgas. FUWL on valitud äriajakirja Fast Company poolt 50 mõjukaima disainibüroo hulka ning tunnustatud Young Swedish Design Awards, Stora Dessign Priset, iF Communication Design Award, Red Dot ja Wallpaper Magazine Award disainiauhindadega.

Rohkem infot:
Anna-Liisa Laarits
Tootedisaini osakonna projektide koordinaator
anna-liisa.laarits@artun.ee

Postitas EKA DT — Püsilink

Disainiteaduskonna avatud loeng: Disainibüroo Form Us With Love

Esmaspäev 08 oktoober, 2018

Esmaspäeval, 8. oktoobril 2018 algusega kell 16:00 annab Eesti Kunstiakadeemia auditooriumis (Põhja pst 7, A-101) loengu Stockholmi disainibüroo Form Us With Love (FUWL).

Avatud loeng Design Real Change (Disain tõelise muutuse nimel) keskendub disainerite ette kerkinud vajadusele ümber mõtestada oma senised eesmärgid. FUWL toob välja viis disainibüroos igapäevaselt rakendatavat alusprintsiipi – uuenduslikkus, jätkusuutlikkus, skaleeritavus, tööstuslik toodetavus ja ajatus – millest sotsiaalselt vastutustundlik disain peaks lähtuma. Oma loengus keskendub  FUWL sellele, kuidas jätkusuutlikkus on muutunud idealistlikkuse küsimustest paratamatuseks.

From Us With Loveon Stockholmis asuv interdistsiplinaarne disaini-, sisearhitektuuri- ja konsultatsioonibüroo, mille asutasid 2005. aastal disainerid Jonas Pettersson, Johan Löfgren ja Petrus Palmer. Varasemalt on FUWL teinud koostööd ja toonud disainivaate sisse selliste ettevõtete tootearendusse nagu näiteks Ikea, Muuto, Absolut, Cappellini, ateljé Lyktan, Design House Stockholm ja hem, teiste hulgas. FUWL on valitud äriajakirja Fast Company poolt 50 mõjukaima disainibüroo hulka ning tunnustatud Young Swedish Design Awards, Stora Dessign Priset, iF Communication Design Award, Red Dot ja Wallpaper Magazine Award disainiauhindadega.

Rohkem infot:
Anna-Liisa Laarits
Tootedisaini osakonna projektide koordinaator
anna-liisa.laarits@artun.ee

Postitas EKA DT — Püsilink

28.09.2018 — 16.09.2018

HANNA HANSEL HOP galeriis

Reedel, 28. septembril kell 18.00 avatakse HOP galeriis kahe noore ehtekunstniku Hanna-Maria Vanaküla ja Hansel Tai ühisnäitus.

Hanna-Maria (1987) on Eestist pärit ehtekunstnik ja optometrist. Hetkel on ta lõpetamas oma magistratuuriõpinguid Eesti Kunstiakadeemias ehte- ja sepakunsti erialal.
Hansel (1994) on Eestis resideeruv Hiinast pärit kunstnik ja disainer. Ta on omandanud bakalaureuse kraadi Beijing´is CAFA Ülikoolis (Central Academy of Fine Arts, 2016).
2017 pälvis Hanna-Maria Noor Ehe stipendiumi ja 2018 oli Hansel nomineeritud finalist konkursil Amberif Design Award.

Ehtekunstnik Tanel Veenre kirjutab Hanna Hanseli näituse saateks:

Kas Hanseli ja Hanna maakera on lapik või ümar?

Need maailmad on korraga nii lapikud kui ümarad. Kord tundub, et oled jõudnud äärele, kust pole muud kui – auuuuuuuuuuu – kukkumine galaktilisse sügavikku. Kuid siis näed tuuma tugevust ja tõmmet, naba on kenasti paigas, kõik tundub pöörlevat ümber telje. Hansa ja Hanna nabade ristumiskohas on POP – soov puistata oma südant puhastatud kujunditega.

Hanseli naba on äärmises kultiveerituses. Tema loomingus on loomulikkus varjutatud kehakultuse, deformatsiooni, subkultuuriliste märkide ja kõrgläikese metalliga. Samas on pursete jäljed lihtsalt valtsitud lastes kunstniku käe asemel rääkida füüsikasedustel ja valtsmasinal. Kuid keerukad konstruktsioonid ja niburõngad on tirinud kujundi taas (sub)kultuursesse ruumi. Hansel on ratsionaalselt irratsionaalne – tema looduse toonid on krutitud kõige võõristavama futuristliku lõikava roheliseni. Kuid kui mõtlema hakata siis pole see loodus nii maheroheline ühti – sarnast käredat übermetallikut võib näha ka mardikate kuubedel. Nii on Hanseli Prints Albert korraga nii muinasjutuprints kui genitaalne ekshibitsionist.

Hanna naba on fookuses. Olles liikunud lihtsusse ja täpsusse on ta jõudnud minimaalsete kompadeni prilliläätsedest. Kuigi akrüülklaasi graveerimine ning eriti selle poleerimine on äärmine kannatlikkuse proov – on tulemus digitaaselt kerge. Inimeseks olemise paineid asendab jahe kalkuleeritus. Terastross giljotiinina ühendamas ümarust. Napp ja lõikavalt täpne. Sõnad on üleliigsed.

Näitust toetab Eesti Kultuurkapital.
Näitusi Hop galeriis toetavad Eesti Kultuuriministeerium ja Eesti Kultuurkapital.

Lisainfo:
Maria Valdma
HOP galerii
Hobusepea 2
10133 Tallinn
tel: +372 6462887
gsm: +372 5112350
e-mail: www.eaa.ee/hop

Postitas Liina Lelov — Püsilink

HANNA HANSEL HOP galeriis

Reede 28 september, 2018 — Pühapäev 16 september, 2018

Reedel, 28. septembril kell 18.00 avatakse HOP galeriis kahe noore ehtekunstniku Hanna-Maria Vanaküla ja Hansel Tai ühisnäitus.

Hanna-Maria (1987) on Eestist pärit ehtekunstnik ja optometrist. Hetkel on ta lõpetamas oma magistratuuriõpinguid Eesti Kunstiakadeemias ehte- ja sepakunsti erialal.
Hansel (1994) on Eestis resideeruv Hiinast pärit kunstnik ja disainer. Ta on omandanud bakalaureuse kraadi Beijing´is CAFA Ülikoolis (Central Academy of Fine Arts, 2016).
2017 pälvis Hanna-Maria Noor Ehe stipendiumi ja 2018 oli Hansel nomineeritud finalist konkursil Amberif Design Award.

Ehtekunstnik Tanel Veenre kirjutab Hanna Hanseli näituse saateks:

Kas Hanseli ja Hanna maakera on lapik või ümar?

Need maailmad on korraga nii lapikud kui ümarad. Kord tundub, et oled jõudnud äärele, kust pole muud kui – auuuuuuuuuuu – kukkumine galaktilisse sügavikku. Kuid siis näed tuuma tugevust ja tõmmet, naba on kenasti paigas, kõik tundub pöörlevat ümber telje. Hansa ja Hanna nabade ristumiskohas on POP – soov puistata oma südant puhastatud kujunditega.

Hanseli naba on äärmises kultiveerituses. Tema loomingus on loomulikkus varjutatud kehakultuse, deformatsiooni, subkultuuriliste märkide ja kõrgläikese metalliga. Samas on pursete jäljed lihtsalt valtsitud lastes kunstniku käe asemel rääkida füüsikasedustel ja valtsmasinal. Kuid keerukad konstruktsioonid ja niburõngad on tirinud kujundi taas (sub)kultuursesse ruumi. Hansel on ratsionaalselt irratsionaalne – tema looduse toonid on krutitud kõige võõristavama futuristliku lõikava roheliseni. Kuid kui mõtlema hakata siis pole see loodus nii maheroheline ühti – sarnast käredat übermetallikut võib näha ka mardikate kuubedel. Nii on Hanseli Prints Albert korraga nii muinasjutuprints kui genitaalne ekshibitsionist.

Hanna naba on fookuses. Olles liikunud lihtsusse ja täpsusse on ta jõudnud minimaalsete kompadeni prilliläätsedest. Kuigi akrüülklaasi graveerimine ning eriti selle poleerimine on äärmine kannatlikkuse proov – on tulemus digitaaselt kerge. Inimeseks olemise paineid asendab jahe kalkuleeritus. Terastross giljotiinina ühendamas ümarust. Napp ja lõikavalt täpne. Sõnad on üleliigsed.

Näitust toetab Eesti Kultuurkapital.
Näitusi Hop galeriis toetavad Eesti Kultuuriministeerium ja Eesti Kultuurkapital.

Lisainfo:
Maria Valdma
HOP galerii
Hobusepea 2
10133 Tallinn
tel: +372 6462887
gsm: +372 5112350
e-mail: www.eaa.ee/hop

Postitas Liina Lelov — Püsilink

18.09.2018 — 01.10.2018

SUVA Type Foundry näitus EKAs

ba059300-8b7a-43fe-9fee-703ed6e0f657

SUVA Type Foundry näitus, mis avati eelmisel nädalal XIII Disainiööl seoses uue veebiplatvormi esitlusega, kolis nüüd EKA uue hoone kolmandale korrusele ning jääb avatuks 1. oktoobrini.

SUVA Type Foundry veebiplatvorm (https://www.suvatypefoundry.ee), specimen kui ka näitus tutvustavad EKA GD üliõpilaste, vilistlaste ja õppejõudude poolt loodud fonte aastatel 2010–2018, tüpograafilisi katsetusi ja arhiivi materjale. SUVA Type Foundry on arenev keskkond, kuhu aja jooksul materjale lisandub ning kust on huvilistel võimalik fonte allalaadida.

Projekti meeskond: Kersti Heile, Ott Kagovere, Elis Kitt, Anneli Kripsaar, Laura Merendi, Sandra Nuut, Anselm Oja, Johanna Ruukholm ja Indrek Sirkel.

Postitas Mart Vainre — Püsilink

SUVA Type Foundry näitus EKAs

Teisipäev 18 september, 2018 — Esmaspäev 01 oktoober, 2018

ba059300-8b7a-43fe-9fee-703ed6e0f657

SUVA Type Foundry näitus, mis avati eelmisel nädalal XIII Disainiööl seoses uue veebiplatvormi esitlusega, kolis nüüd EKA uue hoone kolmandale korrusele ning jääb avatuks 1. oktoobrini.

SUVA Type Foundry veebiplatvorm (https://www.suvatypefoundry.ee), specimen kui ka näitus tutvustavad EKA GD üliõpilaste, vilistlaste ja õppejõudude poolt loodud fonte aastatel 2010–2018, tüpograafilisi katsetusi ja arhiivi materjale. SUVA Type Foundry on arenev keskkond, kuhu aja jooksul materjale lisandub ning kust on huvilistel võimalik fonte allalaadida.

Projekti meeskond: Kersti Heile, Ott Kagovere, Elis Kitt, Anneli Kripsaar, Laura Merendi, Sandra Nuut, Anselm Oja, Johanna Ruukholm ja Indrek Sirkel.

Postitas Mart Vainre — Püsilink

22.09.2018

Ehtekunstnik Charon Kranseni avatud loeng “Has contemporary jewelry matured?”

CK

20-22 septembrini juhendab Eesti Kunstiakadeemia ehte- ja sepakunsti osakonnas meistriklassi New Yorgi galerist ja kunstivahendaja Charon Kransen.

Laupäeval, 22 septembril kell 18, EKA uue õppehoone ruumis A101 annab Kransen avatud loengu “Has contemporary jewelry matured?”

Charon Kransen on ehtekunstnik, õppejõud, kaasaegse ehte kollektsionäär ja diiler, New Yorgi galerii Caron Kransen Arts asutaja, koolitaja ja lektor. Ta tutvustab Põhja-Ameerikas ehtekunstnikke Euroopast, Austraaliast, Aasiast, Põhja- ja Lõuna-Ameerikast, esitledes nende loomingut mitmetel erinevatel messidel, kaasaegse tarbekunsti ja disainigaleriides. Charon Kransen Arts hariduslik tegevus hõlmab loenguid ja seminare ning metalli-, ehtekunsti ja disainiraamatute levitamist üle kogu maailma.

 

 

Toetab: Eesti Kultuurkapital

 

Postitas Mart Vainre — Püsilink

Ehtekunstnik Charon Kranseni avatud loeng “Has contemporary jewelry matured?”

Laupäev 22 september, 2018

CK

20-22 septembrini juhendab Eesti Kunstiakadeemia ehte- ja sepakunsti osakonnas meistriklassi New Yorgi galerist ja kunstivahendaja Charon Kransen.

Laupäeval, 22 septembril kell 18, EKA uue õppehoone ruumis A101 annab Kransen avatud loengu “Has contemporary jewelry matured?”

Charon Kransen on ehtekunstnik, õppejõud, kaasaegse ehte kollektsionäär ja diiler, New Yorgi galerii Caron Kransen Arts asutaja, koolitaja ja lektor. Ta tutvustab Põhja-Ameerikas ehtekunstnikke Euroopast, Austraaliast, Aasiast, Põhja- ja Lõuna-Ameerikast, esitledes nende loomingut mitmetel erinevatel messidel, kaasaegse tarbekunsti ja disainigaleriides. Charon Kransen Arts hariduslik tegevus hõlmab loenguid ja seminare ning metalli-, ehtekunsti ja disainiraamatute levitamist üle kogu maailma.

 

 

Toetab: Eesti Kultuurkapital

 

Postitas Mart Vainre — Püsilink