Rubriik: Kunsti­kultuuri teaduskond

10.11.2013

Seminar „Maastik ja koloniaalsus“

(Please scroll down for the English version)

Sel pühapäeval, 10. novembril kell 12.00 Tartu Kunstimuuseumis (Raekoja
plats 18)

„Maastiku“ etümoloogia ulatub tagasi 16. sajandisse, mida peetakse Lääne
modernsuse ja selle varjukülje — koloniaalsuse — alguspunktiks.
Koloniaalsus on kontseptsioon  kolonialismi pärandil põhinevast moodsast
maailmasüsteemist — see läbistab nii  majandust kui geopoliitilist võimu,
teadmiste ja subjektiivsuse produtseerimist, samuti soolisust ja
seksuaalsust kõige isiklikumal tasandil.

Seminar toob kokku teoreetilised ja loomingulised positsioonid, mis
suhestuvad  muuhulgas ka Tartu Kunstimuuseumis üleval oleva näitusega
„Metsa ja mere vahel.  Eesti loodusmaal“. Seminari eesmärk on vaadelda
maastikku kui konkreetse geopoliitilise reaalsuse representatsioonivormi,
mille eelduseks on koloniaalse võimumaatriksi poolt kujundatud teadmistel
ning tajul põhinev subjektiivsus. Dekoloniaalsuse kontseptsioon, mida on
tutvustanud Lõuna-Ameerika mõtlejad, seisneb koloniaalsest
võimumaatriksist lahtiütlemises, läbi mõtlemise ja tegemise. Dekoloniaalne
esteetika kui üks osa dekoloniaalsusest tegeleb inimtaju vabastamisega
esteetikast. Seminaris esindatud kunstnikupositsioonide suhe
lähtekontseptsiooniga võib diskussiooni käigus kas muutuda või samaks
jääda, kuivõrd seminari näol on tegemist diskussioonipõhise keskkonnaga.

Seminar „Maastik ja koloniaalsus“ on esimene peatükk Rael Arteli
paralleelprojektist “Kunstnik majapidamises”, mille eesmärgiks on kutsuda

kunstnikke reflekteerima Tartu Kunstimuuseumis toimuvat ning genereerima
alternatiivseid vaatenurki ja suhtumisi valitsevale normaalsusele.


Kuraator ja moderaator: Tanel Rander (kunstnik, Eesti Kunstiakadeemia
doktorant)

Osalejad: Liisa Kaljula (kunstiajaloolane, Eesti Kunstimuuseum), Karolina
Kubik (kunstnik, Poznani Kunstiakadeemia, Poola), Erkki Luuk (kunstnik,
Tartu Ülikool), Kaia Otstak (kunstnik, Tallinna Ülikool), Tanel Rander
(kunstnik, Eesti Kunstiakadeemia), Kadri Tüür (kirjandusteadlane, Tartu
Ülikool)

Seminar toimub Tartu Kunstimuuseumi II korruse näitusesaalis. Sissepääs
muuseumi piletiga (täispilet 2 eurot, sooduspilet 1 euro).

Seminar „Maastik ja koloniaalsus“ toimub eesti ja inglise keeles ning seda
toetab Eesti Kultuurkapital.

Ajakava

11.30 Kaia Otstaki sissejuhatus-performance

12.00 Teoreetiline osa:

Tanel Rander: Maastikumaali kui representatsiooni seotus koloniaalsusega
nii ajaloolises plaanis kui käesolevas geopoliitilises reaalsuses
Liisa Kaljula: Nõukogude modernsusest ja sellest, miks eesti kunstnikud
hilissotsialismi ajal maale läksid
Kadri Tüür: Looduse tekstuaalse (sh visuaalse) representeerimise
ideoloogilised aspektid — kelle identiteeti ja mis võtetega selle abil
üles ehitatakse?

14.00 Kohvipaus

14.30 Loominguline osa:

Kaia Otstak: Seksuaalsuse temaatika maastiku kontekstis — millist
tähendust “maastik” kannab või mida ta tähistab, kui tema vastuvõtt on
kehaline?
Karolina Kubik: kestvusperformance ja ettekanne “Wounds of the Hill” —
vaatluste ja vallutustega seotud maastikuühikutest läbi inimkeha retoorika
ning Poola perifeersus ja rikutud enesekuvand.
Erkki Luuk: Kase märdja tutvustamine. (Subjekti ja subjektiivsusega seotud
probleemistik)

16.00 Lõpudiskussioon

Tere tulemast!
—–
Seminar „Landscape and coloniality“
This Sunday, 10th of November, 12.00, Tartu Art Museum (Raekoja plats 18)

The etymology of „landscape“ leads back to 16th century that has been
considered as the starting point of Western modernity and its darker side
— coloniality, which is a concept of modern world system, based on
legacies of colonialism. Coloniality reaches from economy and geopolitical
power to production of knowledge and subjectivity, from perception to
gender and sexuality.

The seminar gathers theoretical and artistic positions in the context of
landscape painting exhibition „Between Forest and the Sea. Estonian nature
painting“ in Tartu Art Museum. The aim of the seminar is to observe
landscape as a form of representation, based on a certain geopolitical
reality, as well as a subject and subjectivity with knowledge and
perception that are shaped by colonial matrix of power. The concept of
decoloniality that has been introduced by South-American thinkers aims to
delink from colonial matrix of power through thinking and doing.
Decolonial aesthetics as a part of decoloniality is oriented to emancipate
human perception from aesthetics. The artistic positions that are
presented by the seminar may and may not change their relation to the
initial concept, as the seminar constitutes an open environment, based on
discussion.

Seminar „Landscape and coloniality“ is the first chapter of the parallel
project “Artist in the House” initiated by Rael Artel, which aim is to
invite artists to reflect on the ongoing activities in Tartu Art Museum
and to generate alternative views and attitudes towards dominant
normality.

Curated and moderated by Tanel Rander (artist, PhD student of Estonian Art
Academy)

Participants: Liisa Kaljula (art historian, The Art Museum of Estonia),
Karolina Kubik (artist, Academy of Fine Arts in Poznan, Poland), Erkki
Luuk (artist, University of Tartu), Kaia Otstak (artist, Tallinn
University), Tanel Rander (artist, Estonian Art Academy), Kadri Tüür
(literary theorist, University of Tartu)

The seminar takes place on 2nd floor of Tartu Art Museum (Raekoja plats
18). Admission by museum tickets (full price 2 eur, discount ticket 1
eur).

The seminar will be in Estonian and in English, and is supported by
Estonian Cultural Endowment.

Programme

Since 11.30 introductory-performance by Kaia Otstak

12.00 Theoretical part:
Tanel Rander: The relation between landscape representation and
coloniality, in the context of history and contemporary geopolitical
reality
Liisa Kaljula: On Soviet modernity and why Estonian artists went to the
countryside under late Socialism
Kadri Tüür: The ideological aspects of textual (incl. visual)
representation of nature —
who`s identities are thereby created and how?

14.00 Coffee break

14.30 Artistic part:

Kaia Otstak: Landscape and sexuality – what is the meaning of “landscape”
and what does it signify, if its reception is bodily?
Karolina Kubik: Durational performance and presentation “Wounds of the
Hill” – Landscape units, related with observations and conquest, through
the rhetorics of human body. Peripheric Poland and its destroyed
self-reception.
Erkki Luuk: The introduction of the szuceczisz of birch. (The problematics
of subject and subjectivity)

16.00  Conclusive discussion

Welcome!
————————
Forever Yours,
Rael Artel
gsm: + 372 56 229 213


Postitas Solveig Jahnke — Püsilink

Seminar „Maastik ja koloniaalsus“

Pühapäev 10 november, 2013

(Please scroll down for the English version)

Sel pühapäeval, 10. novembril kell 12.00 Tartu Kunstimuuseumis (Raekoja
plats 18)

„Maastiku“ etümoloogia ulatub tagasi 16. sajandisse, mida peetakse Lääne
modernsuse ja selle varjukülje — koloniaalsuse — alguspunktiks.
Koloniaalsus on kontseptsioon  kolonialismi pärandil põhinevast moodsast
maailmasüsteemist — see läbistab nii  majandust kui geopoliitilist võimu,
teadmiste ja subjektiivsuse produtseerimist, samuti soolisust ja
seksuaalsust kõige isiklikumal tasandil.

Seminar toob kokku teoreetilised ja loomingulised positsioonid, mis
suhestuvad  muuhulgas ka Tartu Kunstimuuseumis üleval oleva näitusega
„Metsa ja mere vahel.  Eesti loodusmaal“. Seminari eesmärk on vaadelda
maastikku kui konkreetse geopoliitilise reaalsuse representatsioonivormi,
mille eelduseks on koloniaalse võimumaatriksi poolt kujundatud teadmistel
ning tajul põhinev subjektiivsus. Dekoloniaalsuse kontseptsioon, mida on
tutvustanud Lõuna-Ameerika mõtlejad, seisneb koloniaalsest
võimumaatriksist lahtiütlemises, läbi mõtlemise ja tegemise. Dekoloniaalne
esteetika kui üks osa dekoloniaalsusest tegeleb inimtaju vabastamisega
esteetikast. Seminaris esindatud kunstnikupositsioonide suhe
lähtekontseptsiooniga võib diskussiooni käigus kas muutuda või samaks
jääda, kuivõrd seminari näol on tegemist diskussioonipõhise keskkonnaga.

Seminar „Maastik ja koloniaalsus“ on esimene peatükk Rael Arteli
paralleelprojektist “Kunstnik majapidamises”, mille eesmärgiks on kutsuda

kunstnikke reflekteerima Tartu Kunstimuuseumis toimuvat ning genereerima
alternatiivseid vaatenurki ja suhtumisi valitsevale normaalsusele.


Kuraator ja moderaator: Tanel Rander (kunstnik, Eesti Kunstiakadeemia
doktorant)

Osalejad: Liisa Kaljula (kunstiajaloolane, Eesti Kunstimuuseum), Karolina
Kubik (kunstnik, Poznani Kunstiakadeemia, Poola), Erkki Luuk (kunstnik,
Tartu Ülikool), Kaia Otstak (kunstnik, Tallinna Ülikool), Tanel Rander
(kunstnik, Eesti Kunstiakadeemia), Kadri Tüür (kirjandusteadlane, Tartu
Ülikool)

Seminar toimub Tartu Kunstimuuseumi II korruse näitusesaalis. Sissepääs
muuseumi piletiga (täispilet 2 eurot, sooduspilet 1 euro).

Seminar „Maastik ja koloniaalsus“ toimub eesti ja inglise keeles ning seda
toetab Eesti Kultuurkapital.

Ajakava

11.30 Kaia Otstaki sissejuhatus-performance

12.00 Teoreetiline osa:

Tanel Rander: Maastikumaali kui representatsiooni seotus koloniaalsusega
nii ajaloolises plaanis kui käesolevas geopoliitilises reaalsuses
Liisa Kaljula: Nõukogude modernsusest ja sellest, miks eesti kunstnikud
hilissotsialismi ajal maale läksid
Kadri Tüür: Looduse tekstuaalse (sh visuaalse) representeerimise
ideoloogilised aspektid — kelle identiteeti ja mis võtetega selle abil
üles ehitatakse?

14.00 Kohvipaus

14.30 Loominguline osa:

Kaia Otstak: Seksuaalsuse temaatika maastiku kontekstis — millist
tähendust “maastik” kannab või mida ta tähistab, kui tema vastuvõtt on
kehaline?
Karolina Kubik: kestvusperformance ja ettekanne “Wounds of the Hill” —
vaatluste ja vallutustega seotud maastikuühikutest läbi inimkeha retoorika
ning Poola perifeersus ja rikutud enesekuvand.
Erkki Luuk: Kase märdja tutvustamine. (Subjekti ja subjektiivsusega seotud
probleemistik)

16.00 Lõpudiskussioon

Tere tulemast!
—–
Seminar „Landscape and coloniality“
This Sunday, 10th of November, 12.00, Tartu Art Museum (Raekoja plats 18)

The etymology of „landscape“ leads back to 16th century that has been
considered as the starting point of Western modernity and its darker side
— coloniality, which is a concept of modern world system, based on
legacies of colonialism. Coloniality reaches from economy and geopolitical
power to production of knowledge and subjectivity, from perception to
gender and sexuality.

The seminar gathers theoretical and artistic positions in the context of
landscape painting exhibition „Between Forest and the Sea. Estonian nature
painting“ in Tartu Art Museum. The aim of the seminar is to observe
landscape as a form of representation, based on a certain geopolitical
reality, as well as a subject and subjectivity with knowledge and
perception that are shaped by colonial matrix of power. The concept of
decoloniality that has been introduced by South-American thinkers aims to
delink from colonial matrix of power through thinking and doing.
Decolonial aesthetics as a part of decoloniality is oriented to emancipate
human perception from aesthetics. The artistic positions that are
presented by the seminar may and may not change their relation to the
initial concept, as the seminar constitutes an open environment, based on
discussion.

Seminar „Landscape and coloniality“ is the first chapter of the parallel
project “Artist in the House” initiated by Rael Artel, which aim is to
invite artists to reflect on the ongoing activities in Tartu Art Museum
and to generate alternative views and attitudes towards dominant
normality.

Curated and moderated by Tanel Rander (artist, PhD student of Estonian Art
Academy)

Participants: Liisa Kaljula (art historian, The Art Museum of Estonia),
Karolina Kubik (artist, Academy of Fine Arts in Poznan, Poland), Erkki
Luuk (artist, University of Tartu), Kaia Otstak (artist, Tallinn
University), Tanel Rander (artist, Estonian Art Academy), Kadri Tüür
(literary theorist, University of Tartu)

The seminar takes place on 2nd floor of Tartu Art Museum (Raekoja plats
18). Admission by museum tickets (full price 2 eur, discount ticket 1
eur).

The seminar will be in Estonian and in English, and is supported by
Estonian Cultural Endowment.

Programme

Since 11.30 introductory-performance by Kaia Otstak

12.00 Theoretical part:
Tanel Rander: The relation between landscape representation and
coloniality, in the context of history and contemporary geopolitical
reality
Liisa Kaljula: On Soviet modernity and why Estonian artists went to the
countryside under late Socialism
Kadri Tüür: The ideological aspects of textual (incl. visual)
representation of nature —
who`s identities are thereby created and how?

14.00 Coffee break

14.30 Artistic part:

Kaia Otstak: Landscape and sexuality – what is the meaning of “landscape”
and what does it signify, if its reception is bodily?
Karolina Kubik: Durational performance and presentation “Wounds of the
Hill” – Landscape units, related with observations and conquest, through
the rhetorics of human body. Peripheric Poland and its destroyed
self-reception.
Erkki Luuk: The introduction of the szuceczisz of birch. (The problematics
of subject and subjectivity)

16.00  Conclusive discussion

Welcome!
————————
Forever Yours,
Rael Artel
gsm: + 372 56 229 213


Postitas Solveig Jahnke — Püsilink

28.06.2013 — 03.11.2013

Viimast nädalat avatud „Kriitika ja kriisid. Kunst Euroopas alates 1945“

wolf-vostell-huulepulga-pommitaja-1968-peter-raue-koguwolf-vostell-siae

Pühapäeva, 3. oktoobrini on Kumu kunstimuuseumis avatud mastaapne rahvusvaheline näitus „Kriitika ja kriisid. Kunst Euroopas alates 1945“, mis toob Eestisse esmakordselt peaaegu sada Euroopa avangardkunsti suurnime mõlemalt poolt endist raudset eesriiet.  Loe edasi

Postitas Solveig Jahnke — Püsilink

Viimast nädalat avatud „Kriitika ja kriisid. Kunst Euroopas alates 1945“

Reede 28 juuni, 2013 — Pühapäev 03 november, 2013

wolf-vostell-huulepulga-pommitaja-1968-peter-raue-koguwolf-vostell-siae

Pühapäeva, 3. oktoobrini on Kumu kunstimuuseumis avatud mastaapne rahvusvaheline näitus „Kriitika ja kriisid. Kunst Euroopas alates 1945“, mis toob Eestisse esmakordselt peaaegu sada Euroopa avangardkunsti suurnime mõlemalt poolt endist raudset eesriiet.  Loe edasi

Postitas Solveig Jahnke — Püsilink

05.11.2013

Dokumentaalfilm “Monument”, Tõnu Virve autoriõhtu Kinomajas

eft0511

Dokumentaalfilm MONUMENT.

Stsenarist Juta Kivimäe. Režissöör Tõnu Virve

Tootja Freyja Film 2009.

Inglise keelsed subtiitrid; 54’

Iga võim vajab monumente, ent ta tahab, et need oleksid tema monumendid. Eestis on riigivõim viimase sajandi jooksul korduvalt muutunud. Iga lahkunud võim on võtnud kaasa ka oma monumendid. Dokumentaal keskendub eesti monumentide saatusele muutuvas ajas. Monumendid võivad olla ideoloogia ohvrid. Ekraanile ilmuvad nii teisaldatud Pronkssõdur kui tšehhi kristallist Vabaduse rist oma lugudega. Dokumentaalfilm ei kavatse kirjutada ajalugu ümber. Film keskendub mälestusmärkide saatusele muutuvas ajas.

Kasutatud on unikaalseid kaaadreid ja paljusid arhiividokumente avaldatakse esmakordselt. Monumendid võivad olla ideoloogia ohvrid, samuti nagu inimesed ja terved rahvad on seda olnud varem ja on ilmselt ka edaspidi. Sõna saavad eesti skulptorid, endised meelsusvangid, ühiskonna- ja kunstiteadlased ning monumentide autorid.

Filmi toetajad: Eesti Kunstimuuseum, Kumu Kunstimuuseum, Eesti Filmi Sihtasutus, Eesti Rahvuskultuuri Fond, Eesti Kultuurkapital, Kultuuriministeerium, Tallinna Linnavalitsus


Postitas Solveig Jahnke — Püsilink

Dokumentaalfilm “Monument”, Tõnu Virve autoriõhtu Kinomajas

Teisipäev 05 november, 2013

eft0511

Dokumentaalfilm MONUMENT.

Stsenarist Juta Kivimäe. Režissöör Tõnu Virve

Tootja Freyja Film 2009.

Inglise keelsed subtiitrid; 54’

Iga võim vajab monumente, ent ta tahab, et need oleksid tema monumendid. Eestis on riigivõim viimase sajandi jooksul korduvalt muutunud. Iga lahkunud võim on võtnud kaasa ka oma monumendid. Dokumentaal keskendub eesti monumentide saatusele muutuvas ajas. Monumendid võivad olla ideoloogia ohvrid. Ekraanile ilmuvad nii teisaldatud Pronkssõdur kui tšehhi kristallist Vabaduse rist oma lugudega. Dokumentaalfilm ei kavatse kirjutada ajalugu ümber. Film keskendub mälestusmärkide saatusele muutuvas ajas.

Kasutatud on unikaalseid kaaadreid ja paljusid arhiividokumente avaldatakse esmakordselt. Monumendid võivad olla ideoloogia ohvrid, samuti nagu inimesed ja terved rahvad on seda olnud varem ja on ilmselt ka edaspidi. Sõna saavad eesti skulptorid, endised meelsusvangid, ühiskonna- ja kunstiteadlased ning monumentide autorid.

Filmi toetajad: Eesti Kunstimuuseum, Kumu Kunstimuuseum, Eesti Filmi Sihtasutus, Eesti Rahvuskultuuri Fond, Eesti Kultuurkapital, Kultuuriministeerium, Tallinna Linnavalitsus


Postitas Solveig Jahnke — Püsilink

19.11.2013

muinsuskaitse ja restaureerimise eriala Doktorant Kadri kallaste kaitseb doktoritööd tapeetide säilitamisest interjööris

Eesti Kunstiakadeemia muinsuskaitse ja restaureerimise eriala doktorant Kadri Kallaste kaitseb teisipäeval, 19. novembril 2013. a algusega kell 14.00 EKA muinsuskaitse ja konserveerimise osakonnas (Suur-Kloostri 11, auditoorium 103) doktoritööd teemal “Preservation of Wallpapers as a Part of Interior. Addressing Issues of Wallpaper Conservation on the Basis of Projects Carried Out in Austria, Estonia and Romania” (“Tapeetide säilitamine interjööri osana. Tapeedi konserveerimise problemaatika käsitlus Austrias, Eestis ja Rumeenias läbiviidud projektide põhjal”).

Doktoritöö juhendajad on prof. dr. Krista Kodres ja Markus Krön ning eelretsensendid on dr. Hilkka Hiiop ja prof. dr. Anne van Grevenstein-Kruse. Doktoritöö kaitsmisel on oponent prof. dr. Anne van Grevenstein-Kruse.

 

Kadri Kallaste doktoritöö keskendub ajalooliste tapeetide säilitamisele nende algses asukohas tervikliku interjööri osana ning selleks vajaliku metodoloogia väljatöötamisele. Teema valik on eelkõige tingitud murettekitavast olukorrast Eestis, kuid töö tulemus on rakendatav ka laiemalt.   

Uurimuse eesmärgiks oli töötada välja juhised, mis võimaldaksid säilitada suuremat hulka ajaloolisi tapeete interjööri osana. Selleks ei ole võimalik välja pakkuda üht universaalset lahendust, vaid erinevate säilituskontseptsioonide kogum, mida saab kasutada restaureerimislahenduste väljatöötamiseks erinevates olukordades.

Uurimuse esimene osa keskendub tapeetide ja levinumate seinaskeemide ajaloole, kasutatud materjalidele ja tootmisviisidele. Lisaks sellele on analüüsitud tapeetide restaureerimise põhjuseid, meetodeid ja erinevate kontseptsioonide mõju restaureeritavale objektile.

Doktoritöö praktilises osas on dokumenteeritud kaheksat erinevat ajalooliste tapeetide restaureerimise juhtumit ja analüüsitud nende säilitamise probleemistikku.

Juhised valmisid uurimuse teoreetilise osa ja praktiliste restaureerimislahenduste kombineerimisel. Tapeetide säilitamiseks interjööri osana pakub autor välja erinevaid variante:in situ säilitamine, restaureeritud objekti paigaldamine selle algsesse asukohta ning tapeedi paigaldamine sekundaarsesse asukohta. Tapeete võib interjööris säilida nii terviklike kui fragmentaarsete objektidena.

Väljatöötatud metodoloogia võimaldab suurema hulga väärtusliku materjali säilitamist ja eksponeerimist selle algses või selleks sobivas uues keskkonnas, vaatajaskonna paremat ligipääsu ning ajalooliste tapeetide väärtustamist interjööri osana.

Kaitsmine toimub inglise keeles.

Doktoritööga on võimalik tutvuda Eesti Kunstiakadeemia raamatukogus (Estonia pst 7, III korrus) ja doktorikooli kodulehel

Triin Piip 

Doktorikooli koordinaator/ Coordinator of Doctoral Studies

DoRa programmi koordinaator / Coordinator of DoRa programme

Eesti Kunstiakadeemia / Estonian Academy of Arts

Estonia pst 7-526, 10143, Tallinn

mobiil (+ 372) 53 068 909

e-post: triin.piip@artun.ee

Skype: eka.doktorikool

https://www.facebook.com/EKAdoktorikool 

www.artun.ee

Postitas Gregor Taul — Püsilink

muinsuskaitse ja restaureerimise eriala Doktorant Kadri kallaste kaitseb doktoritööd tapeetide säilitamisest interjööris

Teisipäev 19 november, 2013

Eesti Kunstiakadeemia muinsuskaitse ja restaureerimise eriala doktorant Kadri Kallaste kaitseb teisipäeval, 19. novembril 2013. a algusega kell 14.00 EKA muinsuskaitse ja konserveerimise osakonnas (Suur-Kloostri 11, auditoorium 103) doktoritööd teemal “Preservation of Wallpapers as a Part of Interior. Addressing Issues of Wallpaper Conservation on the Basis of Projects Carried Out in Austria, Estonia and Romania” (“Tapeetide säilitamine interjööri osana. Tapeedi konserveerimise problemaatika käsitlus Austrias, Eestis ja Rumeenias läbiviidud projektide põhjal”).

Doktoritöö juhendajad on prof. dr. Krista Kodres ja Markus Krön ning eelretsensendid on dr. Hilkka Hiiop ja prof. dr. Anne van Grevenstein-Kruse. Doktoritöö kaitsmisel on oponent prof. dr. Anne van Grevenstein-Kruse.

 

Kadri Kallaste doktoritöö keskendub ajalooliste tapeetide säilitamisele nende algses asukohas tervikliku interjööri osana ning selleks vajaliku metodoloogia väljatöötamisele. Teema valik on eelkõige tingitud murettekitavast olukorrast Eestis, kuid töö tulemus on rakendatav ka laiemalt.   

Uurimuse eesmärgiks oli töötada välja juhised, mis võimaldaksid säilitada suuremat hulka ajaloolisi tapeete interjööri osana. Selleks ei ole võimalik välja pakkuda üht universaalset lahendust, vaid erinevate säilituskontseptsioonide kogum, mida saab kasutada restaureerimislahenduste väljatöötamiseks erinevates olukordades.

Uurimuse esimene osa keskendub tapeetide ja levinumate seinaskeemide ajaloole, kasutatud materjalidele ja tootmisviisidele. Lisaks sellele on analüüsitud tapeetide restaureerimise põhjuseid, meetodeid ja erinevate kontseptsioonide mõju restaureeritavale objektile.

Doktoritöö praktilises osas on dokumenteeritud kaheksat erinevat ajalooliste tapeetide restaureerimise juhtumit ja analüüsitud nende säilitamise probleemistikku.

Juhised valmisid uurimuse teoreetilise osa ja praktiliste restaureerimislahenduste kombineerimisel. Tapeetide säilitamiseks interjööri osana pakub autor välja erinevaid variante:in situ säilitamine, restaureeritud objekti paigaldamine selle algsesse asukohta ning tapeedi paigaldamine sekundaarsesse asukohta. Tapeete võib interjööris säilida nii terviklike kui fragmentaarsete objektidena.

Väljatöötatud metodoloogia võimaldab suurema hulga väärtusliku materjali säilitamist ja eksponeerimist selle algses või selleks sobivas uues keskkonnas, vaatajaskonna paremat ligipääsu ning ajalooliste tapeetide väärtustamist interjööri osana.

Kaitsmine toimub inglise keeles.

Doktoritööga on võimalik tutvuda Eesti Kunstiakadeemia raamatukogus (Estonia pst 7, III korrus) ja doktorikooli kodulehel

Triin Piip 

Doktorikooli koordinaator/ Coordinator of Doctoral Studies

DoRa programmi koordinaator / Coordinator of DoRa programme

Eesti Kunstiakadeemia / Estonian Academy of Arts

Estonia pst 7-526, 10143, Tallinn

mobiil (+ 372) 53 068 909

e-post: triin.piip@artun.ee

Skype: eka.doktorikool

https://www.facebook.com/EKAdoktorikool 

www.artun.ee

Postitas Gregor Taul — Püsilink

04.11.2013

Õpetajakoolituse stipendium – tähtaeg 4. november

Sihtasutus Archimedes annab teada, et ka sel sügisel saavad soovijad kandideerida õpetajakoolituse stipendiumile.

Õpetajakoolituse stipendiumi eesmärk on väärtustada õpetajaks õppimist ja tunnustada õpetaja kutset Eesti ühiskonnas. Stipendiumiga soovitakse motiveerida andekaid üliõpilasi õpetajakoolituse erialadele kandideerima ja õpetajakutset omandama.

Stipendiumi sihtrühm

Stipendiumi võivad taotleda Euroopa Liidu liikmesriikide kodanikud ning siin alalise elamisloaga viibivad isikud, kes taotluse esitamise hetkel õpivad Eesti kõrgkoolis õpetajaks või kutseõpetajaks õppekavadel, mis kuuluvad õpetajakoolituse ja kasvatusteaduste õppekavagruppi. Sihtrühmaks on ka looverialade üliõpilased, kes osalevad aktiivselt laulu- ja tantsupeo pedagoogilises protsessis. Aastal 2013 eelistatakse loodus-, täppis- ja tehnoloogia õpetajakoolituse õppekavadel õppivaid üliõpilasi ning rahvusvahelises õpirändes osalenud üliõpilasi.

Stipendiumi suurus

Ühe stipendiumi suurus 2013/2014. õppeaastal on 1300 €.

Valikupõhimõtted

Stipendiumi saavad taotleda immatrikuleeritud üliõpilased, kes õpivad nii päevases kui avatud ülikooli õppes. Magistritasemel õppijad saavad stipendiumi taotleda alates esimesest õppeaastast ning bakalaureuse- ja rakenduskõrghariduse tasemel õppijad alates teisest õppeaastast. Hindamisele võetakse taotlused, kus taotleja kaalutud keskmine hinne on vähemalt 3,5. Akadeemilisel puhkusel olevad üliõpilased stipendiumi taotleda ei saa.

Stipendiumide määramisel arvestatakse eelkõige: taotleja õppeedukust ja motiveeritust töötamaks õpetajana ning taotleja kogemust ja panust vastava kutseala arendamisse; looverialade üliõpilaste puhul õppimist õppekaval, mis valmistab ette muusika- ja tantsuspetsialiste, laulu- ja tantsupeo kogemust ning taotleja aktiivset kaasatust laulu- ja tantsupeo pedagoogilisse protsessi.

Taotluste hindamisel antakse lisapunkte järgmistele taotlejatele:

 *   päevases õppevormis õppivad tudengid;
 *   magistriõppe teisel aastal õppivad tudengid;
 *   5-aastase integreeritud õppekava tudengid;
 *   loodus-, täppis- ja tehnoloogia õppekavade tudengid;
 *   esmakordsed taotlejad;
 *   õpirändes osalenud.

Taotlemine

Stipendiumi taotlusvorm tuleb täita sihtasutuse Archimedes kõrghariduse arenduskeskuse mobiilsusbüroo taotlussüsteemis aadressilwww.archimedes.ee/taotlused.
Taotluste esitamise tähtaeg on 4. november 2013.

Lisaks taotlusvormile tuleb esitada akadeemilises üksuses kinnitatud õppeinfosüsteemi väljavõte õppetöö tulemustest koos keskmise hindega (üle positiivsete tulemuste). Magistriõppe esimese aasta üliõpilastel tuleb esitada õppeosakonnas kinnitatud eelmise õppeastme akadeemiline õiend ja kinnitus Eesti kõrgkoolis õppimise kohta, mille on välja andnud kõrgkool.

Vastu võetakse:

 *   paberkandjal esitatud/toodud taotlused, mis jõuavad SA Archimedese Tallinna kontorisse hiljemalt 4. novembri kuupäeva sees;
 *   paberkandjal posti teel esitatud taotlused 4. novembri postitempli kuupäevaga;
 *   digitaalselt allkirjastatud taotlused, mille allkirjastamise kuupäev on hiljemalt 4. november.

Nõuetele mittevastavaid taotlusi ei saadeta nõukogule hindamisele.
Stipendiumi nõukogul on õigus taotleja poolt esitatud andmeid kontrollida ja valeandmete esitamisel taotlus konkursilt kõrvaldada.

Kandideerimise tingimused on avaldatud ka Õpetajakoolituse stipendiumi veebilehel.

Kuna sel aastal on väljaantavate stipendiumide hulk varasemast suurem, julgustame kõiki huvilisi kindlasti kandideerima!

Õpetajakoolituse stipendiumi kontaktisikuks sihtasutuses Archimedes on Kristina Orlova kristina.orlova@archimedes.ee, tel. 699 9397.

Heade soovidega, 
Julia Duh


Postitas Solveig Jahnke — Püsilink

Õpetajakoolituse stipendium – tähtaeg 4. november

Esmaspäev 04 november, 2013

Sihtasutus Archimedes annab teada, et ka sel sügisel saavad soovijad kandideerida õpetajakoolituse stipendiumile.

Õpetajakoolituse stipendiumi eesmärk on väärtustada õpetajaks õppimist ja tunnustada õpetaja kutset Eesti ühiskonnas. Stipendiumiga soovitakse motiveerida andekaid üliõpilasi õpetajakoolituse erialadele kandideerima ja õpetajakutset omandama.

Stipendiumi sihtrühm

Stipendiumi võivad taotleda Euroopa Liidu liikmesriikide kodanikud ning siin alalise elamisloaga viibivad isikud, kes taotluse esitamise hetkel õpivad Eesti kõrgkoolis õpetajaks või kutseõpetajaks õppekavadel, mis kuuluvad õpetajakoolituse ja kasvatusteaduste õppekavagruppi. Sihtrühmaks on ka looverialade üliõpilased, kes osalevad aktiivselt laulu- ja tantsupeo pedagoogilises protsessis. Aastal 2013 eelistatakse loodus-, täppis- ja tehnoloogia õpetajakoolituse õppekavadel õppivaid üliõpilasi ning rahvusvahelises õpirändes osalenud üliõpilasi.

Stipendiumi suurus

Ühe stipendiumi suurus 2013/2014. õppeaastal on 1300 €.

Valikupõhimõtted

Stipendiumi saavad taotleda immatrikuleeritud üliõpilased, kes õpivad nii päevases kui avatud ülikooli õppes. Magistritasemel õppijad saavad stipendiumi taotleda alates esimesest õppeaastast ning bakalaureuse- ja rakenduskõrghariduse tasemel õppijad alates teisest õppeaastast. Hindamisele võetakse taotlused, kus taotleja kaalutud keskmine hinne on vähemalt 3,5. Akadeemilisel puhkusel olevad üliõpilased stipendiumi taotleda ei saa.

Stipendiumide määramisel arvestatakse eelkõige: taotleja õppeedukust ja motiveeritust töötamaks õpetajana ning taotleja kogemust ja panust vastava kutseala arendamisse; looverialade üliõpilaste puhul õppimist õppekaval, mis valmistab ette muusika- ja tantsuspetsialiste, laulu- ja tantsupeo kogemust ning taotleja aktiivset kaasatust laulu- ja tantsupeo pedagoogilisse protsessi.

Taotluste hindamisel antakse lisapunkte järgmistele taotlejatele:

 *   päevases õppevormis õppivad tudengid;
 *   magistriõppe teisel aastal õppivad tudengid;
 *   5-aastase integreeritud õppekava tudengid;
 *   loodus-, täppis- ja tehnoloogia õppekavade tudengid;
 *   esmakordsed taotlejad;
 *   õpirändes osalenud.

Taotlemine

Stipendiumi taotlusvorm tuleb täita sihtasutuse Archimedes kõrghariduse arenduskeskuse mobiilsusbüroo taotlussüsteemis aadressilwww.archimedes.ee/taotlused.
Taotluste esitamise tähtaeg on 4. november 2013.

Lisaks taotlusvormile tuleb esitada akadeemilises üksuses kinnitatud õppeinfosüsteemi väljavõte õppetöö tulemustest koos keskmise hindega (üle positiivsete tulemuste). Magistriõppe esimese aasta üliõpilastel tuleb esitada õppeosakonnas kinnitatud eelmise õppeastme akadeemiline õiend ja kinnitus Eesti kõrgkoolis õppimise kohta, mille on välja andnud kõrgkool.

Vastu võetakse:

 *   paberkandjal esitatud/toodud taotlused, mis jõuavad SA Archimedese Tallinna kontorisse hiljemalt 4. novembri kuupäeva sees;
 *   paberkandjal posti teel esitatud taotlused 4. novembri postitempli kuupäevaga;
 *   digitaalselt allkirjastatud taotlused, mille allkirjastamise kuupäev on hiljemalt 4. november.

Nõuetele mittevastavaid taotlusi ei saadeta nõukogule hindamisele.
Stipendiumi nõukogul on õigus taotleja poolt esitatud andmeid kontrollida ja valeandmete esitamisel taotlus konkursilt kõrvaldada.

Kandideerimise tingimused on avaldatud ka Õpetajakoolituse stipendiumi veebilehel.

Kuna sel aastal on väljaantavate stipendiumide hulk varasemast suurem, julgustame kõiki huvilisi kindlasti kandideerima!

Õpetajakoolituse stipendiumi kontaktisikuks sihtasutuses Archimedes on Kristina Orlova kristina.orlova@archimedes.ee, tel. 699 9397.

Heade soovidega, 
Julia Duh


Postitas Solveig Jahnke — Püsilink

27.09.2013 — 28.09.2013

Conference: Debating German Heritage (2013)

Debating German Heritage: Art History and Nationalism during the Long 19th Century

Dates: 27th–28th September 2013

Venue: Suur-Kloostri 11, auditoria 103 and 104, Institute of Art History, Estonian Academy of Arts, Tallinn

Credits: 2–3 ECTS

 

Hosting institutions: Institute of Art History, Estonian Academy of Arts; Graduate School of Culture Studies and Arts (GSCSA)

Supporters: Estonian Ministry of Education target financing grant no. SF0160047s09; European Union Social Fund.

Program directors: Ms. Kristina Jõekalda; Prof. Krista Kodres (Estonian Academy of Arts)

Program manager: Ms. Kristina Jõekalda (kristina.joekalda@artun.ee)

Student coordinator: Ms. Heili Sõrmus (heili.sormus@artun.ee)

This 2-day intensive seminar will focus on the research on heritage and knowledge production that has become a distinct direction in the humanities of recent decades, often intermingled with studies on nationalism. Constructing knowledge (incl. historiography), heritage or nations indeed has many similarities. Moreover, in their present form, the discipline of art history, the institution of heritage protection, and nationalism as such were all born during – or at least strongly affected by – the 19th century. The aim of this seminar would be to take full advantage of the inter- and transnational character of these ideas in the course of the long 19th century, when the national perspectives were only beginning to emerge and today’s state borders did not yet define the objects of research. With a focus on the Baltic region, as well as the heritage of German (medieval) art and architecture elsewhere in (Eastern) Europe, this comparative event seeks to approach questions of dissonance and (dis)inheritance.


PROGRAMME

Friday 27th September 2013

11.00 Registration and coffee/tea

INTRODUCTION

11.30 Krista Kodres and Kristina Jõekalda (both Estonian Academy of Arts)

KEYNOTE PAPER

Moderator Anneli Randla, Ass. Prof. (Estonian Academy of Arts)

12.00 Winfried Speitkamp, Prof. (University of Kassel), “Heritage Preservation, Nationalism and the Reconstruction of Historical Monuments in Germany during the Long 19th Century”

13.30 Lunch

PANEL: DISSONANT HERITAGE: CONSTRUCTING HERITAGE AND KNOWLEDGE IN THE BALTICS

Moderator Karsten Brüggemann, Prof. (Tallinn University)

14.30 Kristina Jõekalda, MA (Estonian Academy of Arts), “Seeking Baltic German Art: Baltic Identity vs. German Heritage in 19th-Century Art Historiography”

15.15 Mārtiņš Mintaurs, Ass. Prof. (University of Latvia, Riga), “A Heritage for the Public? The Gesellschaft für Geschichte und Altertumskunde in Riga and the Protection of Architectural Monuments in the Baltic Provinces, 1834–1914”

16.00 Coffee/tea

GUIDED TOUR

Venue: Kadriorg Art Museum (Weizenbergi 37, Tallinn)

17.00 Tiina-Mall Kreem, Dr. (Art Museum of Estonia), and Linda Lainvoo, MA (Tallinn University; Art Museum of Estonia), excursion at the exhibition “When the Artist Met Clio. Historical Scenes from the 19th Century”

 


Saturday 28th September 2013

10.00 Registration and coffee/tea

KEYNOTE PAPER

Moderator Krista Kodres, Prof. (Estonian Academy of Arts; Tallinn University)

10.30 Hubert Locher, Prof. (Philipp University of Marburg), “The Canon of Art and the Idea of ‘Cultural Heritage’”

12.00 Coffee/tea

PANEL: BALTIC REGION AS A GERMAN COLONY? A POSTCOLONIAL PERSPECTIVE

Moderator Jaan Undusk, Dr. (Under and Tuglas Literature Centre; Estonian Academy of Sciences, Tallinn)

12.30 Ulrike Plath, Prof. (Tallinn University; Under and Tuglas Literature Centre, Tallinn), “Baltic GermanHeimat in the Long 19th Century”

13.15 Liina Lukas, Ass. Prof. (University of Tartu; Under and Tuglas Literature Centre, Tallinn),“Colonization Narratives in the Baltic German Literature. A Postcolonial Approach”

14.00 Lunch

PANEL: ART HISTORIOGRAPHY AND (CONFLICTING) NATIONALIST INTENTIONS

Moderator Piret Peiker, PhD candidate (Tallinn University; University of Turku)

15.00 Kadi Polli, MA (University of Tartu), “The Art Collections of the Baltic Nobility: The Myth and the Essence”

15.45 Marta Filipová, Dr. (University of Wolverhampton), “Writing and Displaying Nations. Constructing Narratives of National Art in Bohemia and Austria Hungary”

CONCLUSIONS

Moderator Mart Kalm, Prof. (Estonian Academy of Arts; Estonian Academy of Sciences, Tallinn)

16.30 Discussants: Winfried SpeitkampHubert LocherKrista KodresMārtiņš MintaursPiret Peiker andJaan Undusk

18.00 Closing reception

Programme

Abstracts


 

Requirements for participation

Graduate students who wish to present a paper on a related topic (30 minutes plus discussion, 3 ECTS) should send a proposal (ca. 600 words) to Kristina Jõekalda (kristina.joekalda@artun.ee) by 1st June 2013.

For all of the participants to benefit from the joint venture, it is encouraged that the speakers would not to go too deep into a very specific case study, but include broader generalisations, drawing parallels with relating (disciplinary) developments and historiography in (central-eastern) Europe, so that there would be more common ground for indeed debating the German heritage in its multiple forms.

Additionally, 15–20 interested graduate students could apply for participation in the seminar by sending a letter of motivation of ca. 200 words to Heili Sõrmus (heili.sormus@artun.ee) by 16th September 2013.

Students who are not members of GSCSA are kindly asked to add a short academic CV to specify their education and research interests.

Upon full participation in the programme and completion of a 2000-word essay (in Estonian or English) related to the topics and reading list of the seminar (deadline 1st November 2013, addressed to heili.sormus@artun.ee) students will be awarded 2 ECTS. (Those who present a paper – 3 ECTS.)

The language of the seminar is English. Students are expected to do preparatory reading in order to participate in the discussions.

Notification of participation will be sent by 23rd September 2013. Participation in the course is free of charge. The accommodation and travel costs of the members of the GSCSA will be reimbursed.

Reading list

1) Rampley, Matthew. „Contested Histories: Heritage and/as the Construction of the Past: An Introduction“. Heritage, Ideology, and Identity in Central and Eastern Europe: Contested Pasts, Contested Presents. Ed. Matthew Rampley. (Heritage Matters 6.) Woodbridge, Rochester: The Boydell Press, 2012, pp. 1–20.

2) Locher, Hubert. „The Idea of the Canon and Canon Formation in Art History“. – Art History and Visual Studies in Europe: Transnational Discourses and National Frameworks. Eds. Matthew Rampley, Thierry Lenain, Hubert Locher, Andrea Pinotti, Charlotte Schoell-Glass, Kitty Zijlmans. (Brill’s Studies in Intellectual History 212; Brill’s Studies on Art, Art History, and Intellectual History 4.) Leiden, Boston: Brill Academic Publishers, 2012, pp. 29–40.

3) Speitkamp, Winfried. „Einleitung: Denkmalpflege und Staat“; „Zivilisationskritik und Heimatidee“. – Speitkamp, WinfriedDie Verwaltung der Geschichte. Denkmalpflege und Staat in Deutschland 1871–1933. (Kritische Studien zur Geschichtswissenschaft 114.) Göttingen: Vandenhoeck und Ruprecht, 1996, pp. 11–53.

4) Plath, Ulrike. „Einleitung“ [excerpts]; „Im kolonialen Zerrspiegel“ . – Plath, Ulrike. Esten und Deutsche in den baltischen Provinzen Russlands: Fremdheitskonstruktionen, Lebenswelten, Kolonialphantasien 1750–1850. (Veröffentlichungen des Nordost-Instituts 11.) Wiesbaden: Harrassowitz, 2011, pp. 11–15 and 25–26; 262–285.

Please find the reading materials here

 

Postitas Gregor Taul — Püsilink

Conference: Debating German Heritage (2013)

Reede 27 september, 2013 — Laupäev 28 september, 2013

Debating German Heritage: Art History and Nationalism during the Long 19th Century

Dates: 27th–28th September 2013

Venue: Suur-Kloostri 11, auditoria 103 and 104, Institute of Art History, Estonian Academy of Arts, Tallinn

Credits: 2–3 ECTS

 

Hosting institutions: Institute of Art History, Estonian Academy of Arts; Graduate School of Culture Studies and Arts (GSCSA)

Supporters: Estonian Ministry of Education target financing grant no. SF0160047s09; European Union Social Fund.

Program directors: Ms. Kristina Jõekalda; Prof. Krista Kodres (Estonian Academy of Arts)

Program manager: Ms. Kristina Jõekalda (kristina.joekalda@artun.ee)

Student coordinator: Ms. Heili Sõrmus (heili.sormus@artun.ee)

This 2-day intensive seminar will focus on the research on heritage and knowledge production that has become a distinct direction in the humanities of recent decades, often intermingled with studies on nationalism. Constructing knowledge (incl. historiography), heritage or nations indeed has many similarities. Moreover, in their present form, the discipline of art history, the institution of heritage protection, and nationalism as such were all born during – or at least strongly affected by – the 19th century. The aim of this seminar would be to take full advantage of the inter- and transnational character of these ideas in the course of the long 19th century, when the national perspectives were only beginning to emerge and today’s state borders did not yet define the objects of research. With a focus on the Baltic region, as well as the heritage of German (medieval) art and architecture elsewhere in (Eastern) Europe, this comparative event seeks to approach questions of dissonance and (dis)inheritance.


PROGRAMME

Friday 27th September 2013

11.00 Registration and coffee/tea

INTRODUCTION

11.30 Krista Kodres and Kristina Jõekalda (both Estonian Academy of Arts)

KEYNOTE PAPER

Moderator Anneli Randla, Ass. Prof. (Estonian Academy of Arts)

12.00 Winfried Speitkamp, Prof. (University of Kassel), “Heritage Preservation, Nationalism and the Reconstruction of Historical Monuments in Germany during the Long 19th Century”

13.30 Lunch

PANEL: DISSONANT HERITAGE: CONSTRUCTING HERITAGE AND KNOWLEDGE IN THE BALTICS

Moderator Karsten Brüggemann, Prof. (Tallinn University)

14.30 Kristina Jõekalda, MA (Estonian Academy of Arts), “Seeking Baltic German Art: Baltic Identity vs. German Heritage in 19th-Century Art Historiography”

15.15 Mārtiņš Mintaurs, Ass. Prof. (University of Latvia, Riga), “A Heritage for the Public? The Gesellschaft für Geschichte und Altertumskunde in Riga and the Protection of Architectural Monuments in the Baltic Provinces, 1834–1914”

16.00 Coffee/tea

GUIDED TOUR

Venue: Kadriorg Art Museum (Weizenbergi 37, Tallinn)

17.00 Tiina-Mall Kreem, Dr. (Art Museum of Estonia), and Linda Lainvoo, MA (Tallinn University; Art Museum of Estonia), excursion at the exhibition “When the Artist Met Clio. Historical Scenes from the 19th Century”

 


Saturday 28th September 2013

10.00 Registration and coffee/tea

KEYNOTE PAPER

Moderator Krista Kodres, Prof. (Estonian Academy of Arts; Tallinn University)

10.30 Hubert Locher, Prof. (Philipp University of Marburg), “The Canon of Art and the Idea of ‘Cultural Heritage’”

12.00 Coffee/tea

PANEL: BALTIC REGION AS A GERMAN COLONY? A POSTCOLONIAL PERSPECTIVE

Moderator Jaan Undusk, Dr. (Under and Tuglas Literature Centre; Estonian Academy of Sciences, Tallinn)

12.30 Ulrike Plath, Prof. (Tallinn University; Under and Tuglas Literature Centre, Tallinn), “Baltic GermanHeimat in the Long 19th Century”

13.15 Liina Lukas, Ass. Prof. (University of Tartu; Under and Tuglas Literature Centre, Tallinn),“Colonization Narratives in the Baltic German Literature. A Postcolonial Approach”

14.00 Lunch

PANEL: ART HISTORIOGRAPHY AND (CONFLICTING) NATIONALIST INTENTIONS

Moderator Piret Peiker, PhD candidate (Tallinn University; University of Turku)

15.00 Kadi Polli, MA (University of Tartu), “The Art Collections of the Baltic Nobility: The Myth and the Essence”

15.45 Marta Filipová, Dr. (University of Wolverhampton), “Writing and Displaying Nations. Constructing Narratives of National Art in Bohemia and Austria Hungary”

CONCLUSIONS

Moderator Mart Kalm, Prof. (Estonian Academy of Arts; Estonian Academy of Sciences, Tallinn)

16.30 Discussants: Winfried SpeitkampHubert LocherKrista KodresMārtiņš MintaursPiret Peiker andJaan Undusk

18.00 Closing reception

Programme

Abstracts


 

Requirements for participation

Graduate students who wish to present a paper on a related topic (30 minutes plus discussion, 3 ECTS) should send a proposal (ca. 600 words) to Kristina Jõekalda (kristina.joekalda@artun.ee) by 1st June 2013.

For all of the participants to benefit from the joint venture, it is encouraged that the speakers would not to go too deep into a very specific case study, but include broader generalisations, drawing parallels with relating (disciplinary) developments and historiography in (central-eastern) Europe, so that there would be more common ground for indeed debating the German heritage in its multiple forms.

Additionally, 15–20 interested graduate students could apply for participation in the seminar by sending a letter of motivation of ca. 200 words to Heili Sõrmus (heili.sormus@artun.ee) by 16th September 2013.

Students who are not members of GSCSA are kindly asked to add a short academic CV to specify their education and research interests.

Upon full participation in the programme and completion of a 2000-word essay (in Estonian or English) related to the topics and reading list of the seminar (deadline 1st November 2013, addressed to heili.sormus@artun.ee) students will be awarded 2 ECTS. (Those who present a paper – 3 ECTS.)

The language of the seminar is English. Students are expected to do preparatory reading in order to participate in the discussions.

Notification of participation will be sent by 23rd September 2013. Participation in the course is free of charge. The accommodation and travel costs of the members of the GSCSA will be reimbursed.

Reading list

1) Rampley, Matthew. „Contested Histories: Heritage and/as the Construction of the Past: An Introduction“. Heritage, Ideology, and Identity in Central and Eastern Europe: Contested Pasts, Contested Presents. Ed. Matthew Rampley. (Heritage Matters 6.) Woodbridge, Rochester: The Boydell Press, 2012, pp. 1–20.

2) Locher, Hubert. „The Idea of the Canon and Canon Formation in Art History“. – Art History and Visual Studies in Europe: Transnational Discourses and National Frameworks. Eds. Matthew Rampley, Thierry Lenain, Hubert Locher, Andrea Pinotti, Charlotte Schoell-Glass, Kitty Zijlmans. (Brill’s Studies in Intellectual History 212; Brill’s Studies on Art, Art History, and Intellectual History 4.) Leiden, Boston: Brill Academic Publishers, 2012, pp. 29–40.

3) Speitkamp, Winfried. „Einleitung: Denkmalpflege und Staat“; „Zivilisationskritik und Heimatidee“. – Speitkamp, WinfriedDie Verwaltung der Geschichte. Denkmalpflege und Staat in Deutschland 1871–1933. (Kritische Studien zur Geschichtswissenschaft 114.) Göttingen: Vandenhoeck und Ruprecht, 1996, pp. 11–53.

4) Plath, Ulrike. „Einleitung“ [excerpts]; „Im kolonialen Zerrspiegel“ . – Plath, Ulrike. Esten und Deutsche in den baltischen Provinzen Russlands: Fremdheitskonstruktionen, Lebenswelten, Kolonialphantasien 1750–1850. (Veröffentlichungen des Nordost-Instituts 11.) Wiesbaden: Harrassowitz, 2011, pp. 11–15 and 25–26; 262–285.

Please find the reading materials here

 

Postitas Gregor Taul — Püsilink

17.09.2013

Trükise “Estonian Cultural Heritage. Preservation and Conservation. Vol. 1. 2005-2012” esitlus

Muinsuskaitseameti, Tallinna Kultuuriväärtuste Ameti ja EKA muinsuskaitse ja konserveerimise osakonna koostöös ilmub esimene inglisekeelne ülevaade Eesti muinsuskaitsest ja restaureerimisest aastail 2005-2012.

Trükise “Estonian Cultural Heritage. Preservation and Conservation. Vol. 1. 2005-2012” esitlus toimub 17. septembril kell 17.00 Arhitektuurimuuseumis.

Postitas Gregor Taul — Püsilink

Trükise “Estonian Cultural Heritage. Preservation and Conservation. Vol. 1. 2005-2012” esitlus

Teisipäev 17 september, 2013

Muinsuskaitseameti, Tallinna Kultuuriväärtuste Ameti ja EKA muinsuskaitse ja konserveerimise osakonna koostöös ilmub esimene inglisekeelne ülevaade Eesti muinsuskaitsest ja restaureerimisest aastail 2005-2012.

Trükise “Estonian Cultural Heritage. Preservation and Conservation. Vol. 1. 2005-2012” esitlus toimub 17. septembril kell 17.00 Arhitektuurimuuseumis.

Postitas Gregor Taul — Püsilink

17.09.2013

INGLISE ARHITEKTUURIKONSERVAATORI DARREN BARKERI AVALIK LOENG 17.09 KELL 17.00

Darren Barker peab teisipäeval 17. septembril kell 17.00 Suur-Kloostri 11 loengu restaureerimispraktikast Inglismaal ja tutvustab Great Yarmouth Preservation Trusti.

Darren Barker on Euroopa Komisjoni nimistusse kuuluv konserveerimisekspert, töötanud konservaatori ja nõustajana näiteks Cardiffi lossi restaureerimisel, praegu töötab Great Yarmouthi piirkonna omavalitsuse juures.

Great Yarmouth Preservation Trust on 1979. aastast tegutsev avalik-õiguslik tulu mittetaotlev ühendus, kelle peamiseks tegevuseks on ajalooliste kultuuriväärtusega alade ning puit- ja kiviehitiste säilitamine, restaureerimine, renoveerimine ning nende toimimise eest hea
seismine. Organisatsioon on võtnud oma ülesandeks restaureerida ja
muuta ajaloolised alad ning hooned uuesti kasutuskõlblikeks. Oma tegutsemise algusest saadik on Preservation Trust töötanud tihedas koostöös kohaliku omavalitsusega, aidanud uuele elule ja andnud kohaliku kogukonna kasutusse mitmeid ajaloomälestisi, nagu näiteks Time and Tide Museum, Bretts Warehouse jpt.

http://www.greatyarmouthpreservationtrust.org/en/about-us

Darren Barkeri loengut on kuulama kutsustud kõik muinsuskaitse ja konserveerimse osakonna tudengid ning valdkonna vastu huvi tundvad inimesed.

Postitas Gregor Taul — Püsilink

INGLISE ARHITEKTUURIKONSERVAATORI DARREN BARKERI AVALIK LOENG 17.09 KELL 17.00

Teisipäev 17 september, 2013

Darren Barker peab teisipäeval 17. septembril kell 17.00 Suur-Kloostri 11 loengu restaureerimispraktikast Inglismaal ja tutvustab Great Yarmouth Preservation Trusti.

Darren Barker on Euroopa Komisjoni nimistusse kuuluv konserveerimisekspert, töötanud konservaatori ja nõustajana näiteks Cardiffi lossi restaureerimisel, praegu töötab Great Yarmouthi piirkonna omavalitsuse juures.

Great Yarmouth Preservation Trust on 1979. aastast tegutsev avalik-õiguslik tulu mittetaotlev ühendus, kelle peamiseks tegevuseks on ajalooliste kultuuriväärtusega alade ning puit- ja kiviehitiste säilitamine, restaureerimine, renoveerimine ning nende toimimise eest hea
seismine. Organisatsioon on võtnud oma ülesandeks restaureerida ja
muuta ajaloolised alad ning hooned uuesti kasutuskõlblikeks. Oma tegutsemise algusest saadik on Preservation Trust töötanud tihedas koostöös kohaliku omavalitsusega, aidanud uuele elule ja andnud kohaliku kogukonna kasutusse mitmeid ajaloomälestisi, nagu näiteks Time and Tide Museum, Bretts Warehouse jpt.

http://www.greatyarmouthpreservationtrust.org/en/about-us

Darren Barkeri loengut on kuulama kutsustud kõik muinsuskaitse ja konserveerimse osakonna tudengid ning valdkonna vastu huvi tundvad inimesed.

Postitas Gregor Taul — Püsilink

09.09.2013 — 15.10.2013

Noore kunstiteadlase ühekordne stipendium

Anname teada, et on avatud Eesti Rahvuskultuuri Fondi Noore kunstiteadlase fondi taotlusvoor, mis kestab kuni 15. oktoobrini. Taotluses tuleb põhjendada stipendiumi otstarvet, st mida sellega teha tahetakse. Taotluse vormi leiab aadressilt www.erkf.ee

Fond on algatatud 2006. aastal Krista Kodrese poolt toetamaks uurimisstipendiumiga noori, kuni 30-aastaseid Eesti kunstiteadlasi.

Jagamisele tuleb 415 eurot. Stipendiumi nõukogu on 3-liikmeline: Mart Kalm, Juta Kivimäe, Krista Kodres.

 

Postitas Gregor Taul — Püsilink

Noore kunstiteadlase ühekordne stipendium

Esmaspäev 09 september, 2013 — Teisipäev 15 oktoober, 2013

Anname teada, et on avatud Eesti Rahvuskultuuri Fondi Noore kunstiteadlase fondi taotlusvoor, mis kestab kuni 15. oktoobrini. Taotluses tuleb põhjendada stipendiumi otstarvet, st mida sellega teha tahetakse. Taotluse vormi leiab aadressilt www.erkf.ee

Fond on algatatud 2006. aastal Krista Kodrese poolt toetamaks uurimisstipendiumiga noori, kuni 30-aastaseid Eesti kunstiteadlasi.

Jagamisele tuleb 415 eurot. Stipendiumi nõukogu on 3-liikmeline: Mart Kalm, Juta Kivimäe, Krista Kodres.

 

Postitas Gregor Taul — Püsilink

05.09.2013 — 27.10.2013

Kaasaegse kunsti festival ART IST KUKU NU UT 2013 annab teada: PRADA PRAVDA

output_0YcH5p

PRADA PRAVDA
05.09.–27.10.2013
Tartu Kunstimuuseum (Raekoja plats 18), galerii Noorus (Riia 11) ja
Y-galerii (Küütri 2)
K–P 11–18
Avamine 05.09. kl 17 Tartu Kunstimuuseumis. Teised näitusepinnad on avatud
alates kl 15
Kunstnikud: Auto Italia South East, Wojtek Doroszuk, Kadi Estland, Dmitri
Gerassimov, Dmitri Gutov ja Radek grupp, Sanja Ivekovic, Alevtina
Kakhidze, Chelsea Knight ja Mark Tribe, Laura Kuusk, Oliver Laric, Kris
Lemsalu, Erkki Luuk, Deimantas Narkevicius, Franciszek Orlowski, Dan
Perjovschi, Tanel Rander, Dominik Ritszel, Jaanus Samma, Shto Delat?,
Anna-Stina Treumund, Ulrich Vogl
Kuraatorid: Rael Artel, Kaisa Eiche, Marika Agu, Triin Tulgiste, Marie
Vellevoog

Tänavune ART IST KUKU NU UTi näitus pealkirjaga “PRADA PRAVDA” on
eksperimentaalne koostööprojekt, mis leiab aset korraga kolmel
näitusepinnal: Tartu Kunstimuuseumis, galeriis Noorus ja Y-galeriis.
Lisaks festivali põhikorraldajatele Rael Artelile ja Kaisa Eichele on
näituse kuraatorite seas ka sel aastal käima lükatud KUKU NUNNU
kuraatorikooli kasvandikud Marika Agu, Triin Tulgiste ja Marie Vellevoog.

Näituse temaatika lähtub sõnamängust “Prada-Pravda”, milles kohtuvad
läänelik moemaailm ja tarbimine ning Ida-Euroopa kommunistlik minevik.
Kõik kuraatorid on tõlgendanud sõnamängu erineval viisil ning töötanud
sellest lähtudes välja oma kontseptsiooni. Viis Prada-Pravda
interpretatsiooni ristuvad, lõikuvad ja põrkuvad kolme kunstisaali laiali
laotatud näitusel.

“PRADA PRAVDA” näitusega kaasneb giid-kataloog, mis tutvustab lähemalt
näitusel eksponeeritud teoseid ning kuraatorite vaatenurki. Kataloogi
eestikeelses versioonis on boonusena ka “Kaasaegse kunsti eri”: oleme
tõlkinud itaalia filosoofi Giorgio Agambeni teksti “Mis on kaasaegne?”
ning korraldanud spetsiaalselt “Kaasaegse kunsti eri” tarvis ümarlaua, et
arutleda kaasaegse kunsti mõiste üle. Kataloogi on toimetanud Marie
Vellevoog, kujundanud Mikk Heinsoo.

Traditsiooniliselt kestab näituse avamine mitu päeva:

05.09. festivali avamine ja afterparty
06.09 leiab aset mitu performance’it ja pidu
07.09 toimub traditsiooniline hangover breakfast ning vestlusring
Kaasaegse Kunsti Eesti Keskuse eestvedamisel
Täpsem info avamispäevade programmi kohta lähipäevil!

ART IST KUKU NU UT näituseprogrammiga kaasneb mahukas haridusprogramm,
millest teavitame avalikkust eraldi.

Festivali toetavad: Eesti Kultuurkapital, Hasartmängumaksu Nõukogu ja
Tartu Linnavalitsus

Üldinfo:
Kaisa Eiche
kaasaegse kunsti festivali ART IST KUKU NU UT projektijuht
kaisa.eiche(A)gmail.com
+372 510 5575

Lähem info näituste kohta:
Marie Vellevoog
marie.vellevoog(A)gmail.com
+372 5386 2191

Marika Agu
marikaagu(A)gmail.com
+372 5390 1578

Rael Artel
rael(A)publicpreparation.org
+372 5622 9213

Lähem info haridusprogrammide kohta:
Triin Tulgiste
triintulgiste(A)gmail.com
+372 5650 7777

www.artistikukunuut.org

Ühinege meie Facebook-grupiga Artistkukunuut, seal liigub operatiivne info!

Postitas Gregor Taul — Püsilink

Kaasaegse kunsti festival ART IST KUKU NU UT 2013 annab teada: PRADA PRAVDA

Neljapäev 05 september, 2013 — Pühapäev 27 oktoober, 2013

output_0YcH5p

PRADA PRAVDA
05.09.–27.10.2013
Tartu Kunstimuuseum (Raekoja plats 18), galerii Noorus (Riia 11) ja
Y-galerii (Küütri 2)
K–P 11–18
Avamine 05.09. kl 17 Tartu Kunstimuuseumis. Teised näitusepinnad on avatud
alates kl 15
Kunstnikud: Auto Italia South East, Wojtek Doroszuk, Kadi Estland, Dmitri
Gerassimov, Dmitri Gutov ja Radek grupp, Sanja Ivekovic, Alevtina
Kakhidze, Chelsea Knight ja Mark Tribe, Laura Kuusk, Oliver Laric, Kris
Lemsalu, Erkki Luuk, Deimantas Narkevicius, Franciszek Orlowski, Dan
Perjovschi, Tanel Rander, Dominik Ritszel, Jaanus Samma, Shto Delat?,
Anna-Stina Treumund, Ulrich Vogl
Kuraatorid: Rael Artel, Kaisa Eiche, Marika Agu, Triin Tulgiste, Marie
Vellevoog

Tänavune ART IST KUKU NU UTi näitus pealkirjaga “PRADA PRAVDA” on
eksperimentaalne koostööprojekt, mis leiab aset korraga kolmel
näitusepinnal: Tartu Kunstimuuseumis, galeriis Noorus ja Y-galeriis.
Lisaks festivali põhikorraldajatele Rael Artelile ja Kaisa Eichele on
näituse kuraatorite seas ka sel aastal käima lükatud KUKU NUNNU
kuraatorikooli kasvandikud Marika Agu, Triin Tulgiste ja Marie Vellevoog.

Näituse temaatika lähtub sõnamängust “Prada-Pravda”, milles kohtuvad
läänelik moemaailm ja tarbimine ning Ida-Euroopa kommunistlik minevik.
Kõik kuraatorid on tõlgendanud sõnamängu erineval viisil ning töötanud
sellest lähtudes välja oma kontseptsiooni. Viis Prada-Pravda
interpretatsiooni ristuvad, lõikuvad ja põrkuvad kolme kunstisaali laiali
laotatud näitusel.

“PRADA PRAVDA” näitusega kaasneb giid-kataloog, mis tutvustab lähemalt
näitusel eksponeeritud teoseid ning kuraatorite vaatenurki. Kataloogi
eestikeelses versioonis on boonusena ka “Kaasaegse kunsti eri”: oleme
tõlkinud itaalia filosoofi Giorgio Agambeni teksti “Mis on kaasaegne?”
ning korraldanud spetsiaalselt “Kaasaegse kunsti eri” tarvis ümarlaua, et
arutleda kaasaegse kunsti mõiste üle. Kataloogi on toimetanud Marie
Vellevoog, kujundanud Mikk Heinsoo.

Traditsiooniliselt kestab näituse avamine mitu päeva:

05.09. festivali avamine ja afterparty
06.09 leiab aset mitu performance’it ja pidu
07.09 toimub traditsiooniline hangover breakfast ning vestlusring
Kaasaegse Kunsti Eesti Keskuse eestvedamisel
Täpsem info avamispäevade programmi kohta lähipäevil!

ART IST KUKU NU UT näituseprogrammiga kaasneb mahukas haridusprogramm,
millest teavitame avalikkust eraldi.

Festivali toetavad: Eesti Kultuurkapital, Hasartmängumaksu Nõukogu ja
Tartu Linnavalitsus

Üldinfo:
Kaisa Eiche
kaasaegse kunsti festivali ART IST KUKU NU UT projektijuht
kaisa.eiche(A)gmail.com
+372 510 5575

Lähem info näituste kohta:
Marie Vellevoog
marie.vellevoog(A)gmail.com
+372 5386 2191

Marika Agu
marikaagu(A)gmail.com
+372 5390 1578

Rael Artel
rael(A)publicpreparation.org
+372 5622 9213

Lähem info haridusprogrammide kohta:
Triin Tulgiste
triintulgiste(A)gmail.com
+372 5650 7777

www.artistikukunuut.org

Ühinege meie Facebook-grupiga Artistkukunuut, seal liigub operatiivne info!

Postitas Gregor Taul — Püsilink