Rubriik: Erialad

24.05.2019

Erialastuudio KOOLIHOONE (energia & automatiseerimine) avalik hindamine

DSC01073_Johanna_Joekalda

Reedel 24. mail algusega kell 11.00 toimub EKA-s, 4. korruse aatriumis (A400) energiatõhususe professuuri erialastuudio esitlus, kus tutvustatakse 3. kursuse tudengite poolt välja töötatud tuleviku koolimaja kontseptsioone, mis on energiatõhusad, keskkonnasõbralikust materjalist ja modulaarsed, võimaldades paindlikku ja õpetlikku haridusruumi. Tudengeid juhendasid energiatõhususe külalisprofessor Bernhard Sommer, külalisdotsent Galo Moncayo, Sille Pihlak, Siim Tuksam ja Adam Orlinski.

Eesti Kunstiakadeemia (EKA) arhitektuuriteaduskond on alates 2016. aastast teinud tihedat koostööd Merko Ehitusega. 2016. aasta sügisel avati Merko Ehituse toel Eestis ainulaadne energiatõhususe professuur ning käesoleval õppeaastal digitaalsete töövahendite stuudio, mis keskendub suuremahulise energiatõhusa hoone projekteerimisele – nagu ka antud stuudio käigus kavandatav tuleviku koolimaja.

EKA arhitektuuriteaduskond on Eesti arhitektuurihariduse keskpunkt ja olulisim kompetentsikeskus kõigis tehiskeskkonda loovates distsipliinides hõlmates sisearhitektuuri, arhitektuuri ja linnaplaneerimise.

AS Merko Ehitus on Baltimaade ehituskontsern, kuhu kuuluvad Eesti juhtiv ehitusettevõte AS Merko Ehitus Eesti, Läti turule keskendunud SIA Merks, Leedu turul tegutsev UAB Merko Statyba ja Norra ehitusettevõte Peritus Entreprenør AS. Merko Ehituse aktsiad on noteeritud NASDAQ Tallinn börsil alates 1997. aastast. Kontsern annab tööd ligi 800 inimesele.

Postitas Pille Epner — Püsilink

Erialastuudio KOOLIHOONE (energia & automatiseerimine) avalik hindamine

Reede 24 mai, 2019

DSC01073_Johanna_Joekalda

Reedel 24. mail algusega kell 11.00 toimub EKA-s, 4. korruse aatriumis (A400) energiatõhususe professuuri erialastuudio esitlus, kus tutvustatakse 3. kursuse tudengite poolt välja töötatud tuleviku koolimaja kontseptsioone, mis on energiatõhusad, keskkonnasõbralikust materjalist ja modulaarsed, võimaldades paindlikku ja õpetlikku haridusruumi. Tudengeid juhendasid energiatõhususe külalisprofessor Bernhard Sommer, külalisdotsent Galo Moncayo, Sille Pihlak, Siim Tuksam ja Adam Orlinski.

Eesti Kunstiakadeemia (EKA) arhitektuuriteaduskond on alates 2016. aastast teinud tihedat koostööd Merko Ehitusega. 2016. aasta sügisel avati Merko Ehituse toel Eestis ainulaadne energiatõhususe professuur ning käesoleval õppeaastal digitaalsete töövahendite stuudio, mis keskendub suuremahulise energiatõhusa hoone projekteerimisele – nagu ka antud stuudio käigus kavandatav tuleviku koolimaja.

EKA arhitektuuriteaduskond on Eesti arhitektuurihariduse keskpunkt ja olulisim kompetentsikeskus kõigis tehiskeskkonda loovates distsipliinides hõlmates sisearhitektuuri, arhitektuuri ja linnaplaneerimise.

AS Merko Ehitus on Baltimaade ehituskontsern, kuhu kuuluvad Eesti juhtiv ehitusettevõte AS Merko Ehitus Eesti, Läti turule keskendunud SIA Merks, Leedu turul tegutsev UAB Merko Statyba ja Norra ehitusettevõte Peritus Entreprenør AS. Merko Ehituse aktsiad on noteeritud NASDAQ Tallinn börsil alates 1997. aastast. Kontsern annab tööd ligi 800 inimesele.

Postitas Pille Epner — Püsilink

04.06.2019

Darja Popolitova näituse eelretsenseerimine

darja-popolitova-näitus-exhibition

Teisipäeval, 4. juunil 2019. a kell 18.00 toimub A-galerii Seifis (Hobusepea 2, Tallinn) kunsti ja disaini eriala doktorandi Darja Popolitova doktoritöö loomingulise osa juurde kuuluva isikunäituse „iTouch Store” eelretsenseerimine.

Näitust saab külastada 31. maist 1. juulini 2019.
Avamine toimub 7. juunil kl 18.00.

Doktoritöö juhendajad on prof Kadri Mälk (Eesti Kunstiakadeemia) ja dr Raivo Kelomees (Eesti Kunstiakadeemia)

Näituse eelretsensendid on dr Varvara Guljajeva (Eesti Kunstiakadeemia) ja Keiu Krikmann

 

Darja Popolitova näitus uurib puudutust kui digitaalse kultuuri osa: digitaalselt edastatavate ehtekujutiste taktiilsust, arvestades telefonile ja ekraanile suunatud liigset tähelepanu.

Publik saab teoseid näha ka nende representatsioonides – videoreklaami vormis, kus autor püüab leida vastuseid järgmistele küsimustele: kas ehete digitaalsel representatsioonil võivad olla taktiilsed omadused? Kuidas mõjutab ehete digitaalne representatsioon taktiilsel tasandil reaalseid ehteid? Kuidas muudab digitaalse meedia kasutus ehte ja taktiilsuse omavahelist suhet?

Ehted ja objektid näitusel on mõeldud digitaalse ajastu võimalike probleemide lahendamiseks. Teoste nimed räägivad enda eest: „Hot Not Only Online Phone Case”, „Silicon Nail for Touching Screen”, „Digital Detox Brush” jne.

Näitus on stiliseeritud poeks ja see ei ole juhuslik. Meediakriitik Erkki Huhtamo toob paralleeli muuseumi ja poe vahel, mille traditsioon on seotud „taktiloklasmidega” ehk taktiilsete hoiakute, reeglite ja keeldudega avalikes ruumides. Kui varem oli kauplustes võimalik toote juurde pääseda müüja kaudu, siis näituseruumid ei luba külastajatel ehteid puudutada turvanõuete tõttu. Sellest, et ehete tajumine muuseumis on piiratud nägemismeelega, samal ajal kui ehte potentsiaalseks sihtpunktiks on keha, rääkis omakorda ehtekunsti ajaloolane Namita Gupta Wiggers.

Puutemeele asendamine nägemismeelega jätkub internetiajastul. Darja Popolitova märgib, et ta on saanud inspiratsiooni AliExpressi e-poe reklaamidest. „Toodete läbivaatamine – isegi neid ostmata – pakub mulle teatud naudingut. Lugedes meediateoreetiku Laura U. Marksi raamatut, inspireeris mind termin „taktiilne visuaalsus”. Ja siis tulin mõttele: suhtun tootepiltidesse teatud plastilisusega – silmad ei näe, vaid „puudutavad” neid pilte. Seetõttu otsustasin oma näitusega uurida ehtekujutiste puutetundlikke omadusi”, kommenteerib kunstnik.

Darja Popolitova on sündinud 1989. aastal Sillamäel, elab ja töötab Tallinnas ning on doktorant Eesti Kunstiakadeemias. Ta loob ehteid, kasutades uuenduslikke tehnoloogiaid ja segameediumeid. Viimasel ajal on Darja Popolitova osalenud näitustel Kunsti- ja disainimuuseumis New Yorgis (2019), galeriis Kunstnerforbundet Oslos (2018) ja kaasaegse ehtekunsti neljandal biennaalil METALLOphone Vilniuses (2018). Darja Popolitovat esindavad galeriid Marzee Nijmegenis, Beyond Antverpenis, Door Mariaheides. Tema tööd asuvad Eesti Tarbekunsti- ja Disainimuuseumi kollektsioonis ja ka erakoguses. Darja Popolitova loomingut on tunnustatud 2018. aastal Kultuuriministeeriumi ja Adamson-Ericu stipendiumitega. Samuti on ta 2015. aastal pälvinud stipendiumi Noor Ehe.

___

Video: Ando Naulainen

Helikujundus: Andres Nõlvak

Graafiline kujundus: Johanna Ruukholm

 

Kunstnik tänab: 3DKoda OÜ, A-galerii, Adamson-Ericu muuseum,
Anastassia Dratšova, Benjamin Lignel, Daniil Popov,
Eesti Kunstiakadeemia doktorikool, Kadri Mälk, Keiu Krikmann, Kultuuriminiteerium, MakerLab Tallinn, Martina Gofman, Olesja Kulikova, Orbital Vox Stuudiod, Pire Sova, Raivo Kelomees, Sarah Elizabeth Johnston, Shapeways Inc., Varvara Guljajeva, Vladimir Ljadov

Näitust toetab Eesti Kultuurkapital.

Postitas Elika Kiilo — Püsilink

Darja Popolitova näituse eelretsenseerimine

Teisipäev 04 juuni, 2019

darja-popolitova-näitus-exhibition

Teisipäeval, 4. juunil 2019. a kell 18.00 toimub A-galerii Seifis (Hobusepea 2, Tallinn) kunsti ja disaini eriala doktorandi Darja Popolitova doktoritöö loomingulise osa juurde kuuluva isikunäituse „iTouch Store” eelretsenseerimine.

Näitust saab külastada 31. maist 1. juulini 2019.
Avamine toimub 7. juunil kl 18.00.

Doktoritöö juhendajad on prof Kadri Mälk (Eesti Kunstiakadeemia) ja dr Raivo Kelomees (Eesti Kunstiakadeemia)

Näituse eelretsensendid on dr Varvara Guljajeva (Eesti Kunstiakadeemia) ja Keiu Krikmann

 

Darja Popolitova näitus uurib puudutust kui digitaalse kultuuri osa: digitaalselt edastatavate ehtekujutiste taktiilsust, arvestades telefonile ja ekraanile suunatud liigset tähelepanu.

Publik saab teoseid näha ka nende representatsioonides – videoreklaami vormis, kus autor püüab leida vastuseid järgmistele küsimustele: kas ehete digitaalsel representatsioonil võivad olla taktiilsed omadused? Kuidas mõjutab ehete digitaalne representatsioon taktiilsel tasandil reaalseid ehteid? Kuidas muudab digitaalse meedia kasutus ehte ja taktiilsuse omavahelist suhet?

Ehted ja objektid näitusel on mõeldud digitaalse ajastu võimalike probleemide lahendamiseks. Teoste nimed räägivad enda eest: „Hot Not Only Online Phone Case”, „Silicon Nail for Touching Screen”, „Digital Detox Brush” jne.

Näitus on stiliseeritud poeks ja see ei ole juhuslik. Meediakriitik Erkki Huhtamo toob paralleeli muuseumi ja poe vahel, mille traditsioon on seotud „taktiloklasmidega” ehk taktiilsete hoiakute, reeglite ja keeldudega avalikes ruumides. Kui varem oli kauplustes võimalik toote juurde pääseda müüja kaudu, siis näituseruumid ei luba külastajatel ehteid puudutada turvanõuete tõttu. Sellest, et ehete tajumine muuseumis on piiratud nägemismeelega, samal ajal kui ehte potentsiaalseks sihtpunktiks on keha, rääkis omakorda ehtekunsti ajaloolane Namita Gupta Wiggers.

Puutemeele asendamine nägemismeelega jätkub internetiajastul. Darja Popolitova märgib, et ta on saanud inspiratsiooni AliExpressi e-poe reklaamidest. „Toodete läbivaatamine – isegi neid ostmata – pakub mulle teatud naudingut. Lugedes meediateoreetiku Laura U. Marksi raamatut, inspireeris mind termin „taktiilne visuaalsus”. Ja siis tulin mõttele: suhtun tootepiltidesse teatud plastilisusega – silmad ei näe, vaid „puudutavad” neid pilte. Seetõttu otsustasin oma näitusega uurida ehtekujutiste puutetundlikke omadusi”, kommenteerib kunstnik.

Darja Popolitova on sündinud 1989. aastal Sillamäel, elab ja töötab Tallinnas ning on doktorant Eesti Kunstiakadeemias. Ta loob ehteid, kasutades uuenduslikke tehnoloogiaid ja segameediumeid. Viimasel ajal on Darja Popolitova osalenud näitustel Kunsti- ja disainimuuseumis New Yorgis (2019), galeriis Kunstnerforbundet Oslos (2018) ja kaasaegse ehtekunsti neljandal biennaalil METALLOphone Vilniuses (2018). Darja Popolitovat esindavad galeriid Marzee Nijmegenis, Beyond Antverpenis, Door Mariaheides. Tema tööd asuvad Eesti Tarbekunsti- ja Disainimuuseumi kollektsioonis ja ka erakoguses. Darja Popolitova loomingut on tunnustatud 2018. aastal Kultuuriministeeriumi ja Adamson-Ericu stipendiumitega. Samuti on ta 2015. aastal pälvinud stipendiumi Noor Ehe.

___

Video: Ando Naulainen

Helikujundus: Andres Nõlvak

Graafiline kujundus: Johanna Ruukholm

 

Kunstnik tänab: 3DKoda OÜ, A-galerii, Adamson-Ericu muuseum,
Anastassia Dratšova, Benjamin Lignel, Daniil Popov,
Eesti Kunstiakadeemia doktorikool, Kadri Mälk, Keiu Krikmann, Kultuuriminiteerium, MakerLab Tallinn, Martina Gofman, Olesja Kulikova, Orbital Vox Stuudiod, Pire Sova, Raivo Kelomees, Sarah Elizabeth Johnston, Shapeways Inc., Varvara Guljajeva, Vladimir Ljadov

Näitust toetab Eesti Kultuurkapital.

Postitas Elika Kiilo — Püsilink

23.05.2019 — 10.06.2019

Anna Kaarma isikunäitus „Piirimail” Hobusepea galeriis

60659457_10157253672644476_8032392066828861440_n

Neljapäeval, 23.05.2019 kell 18.00 avab Anna Kaarma Hobusepea galeriis isikunäituse „Piirimail/On The Threshold”. Näitus jääb avatuks kuni 10. juunini 2019.

Näitusega kompab kunstnik isikliku ja avaliku, une ja ärkvelolu, püsiva ja muutuva piire. Vaatluse all on Lasnamäe elukeskkond – arhitektuurne ja sotsiaalne superstruktuur harutatakse lahti isiklike tähenduste ja kogemustega laetud fragmentideks.

Lasnamäel on suurlinnale omaseid jooni. Matemaatiliselt paika pandud elamublokkides ja nende vahel on üksikindiviidil kerge anonüümseks jääda – isegi läbi akende ja seinte avanev intiimne sissevaade naabrite argiellu mõjub siin pigem taustamüra kui inimliku kontaktina. Sellele vastandudes tuuakse näitusel esile ühe n-ö anonüümsesse massi kuuluva korterielaniku mikrokosmos. Argised elemendid põimuvad isikliku ruumitunnetuse, mänguliste lapsepõlvemälestuste ja lugude ning unenäolise ruumiloogikaga.

Anna Kaarma: „1990. aastate keskel lendas minu Lasnamäe üheksanda korruse korteri köögiaknasse kuul. Ilmselt tabas see akent rikošetina, sest läbistas ainult välimist klaasi – nii polnud otsest vajadust klaasi uue vastu vahetada ja auk jäi veel aastateks sinna.
Kuuliauk muutub möödunud sajandi viimaste aastate kuritegeliku maailma kontekstis tühiseks, ennekõike on see kõnekas kummalise mälupildina. On huvitav, kuidas välisest keskkonnast isiklikku ruumi sisenenud element tekitas kahe ruumi vahele pidama jäänuna uue välja, omamoodi ussiaugu, mis võimaldab liikuda aastatetagusesse ruumi. Aknast kui privaatse ja avaliku sfääri liitjast ja lahutajast sai nõnda pääsupunkt kolmandasse, mälestuste sfääri.”

Anna Kaarma kaitseb sel kevadel magistrikraadi Eesti Kunstiakadeemia kaasaegse kunsti õppekaval. Eelnevalt on ta samas omandanud bakalaureusekraadi graafilise disaini erialal. Lisaks on täiendanud end Hochschule Düsseldorf’is ning Balti filmi- ja meediakoolis. Anna Kaarma on Adamson-Ericu stipendiumi laureaat (2017). Kaarma mitmekülgne kunstnikupraktika hõlmab nii trükisekujundusi, kunstnikuraamatuid, videoteoseid kui ka mahukaid installatsioone. Sujuvalt ühendab ta graafilise disaini elemente iseseisvas kunstnikupraktikas, mis tihti võrsub ja kasvab välja kahemõõtmeliselt kujundilt monumentaalseks ruumiinstallatsiooniks. Anna Kaarma esimene isiknäitus „Tüüp 121” toimus 2017. aastal EKA galeriis, mida võib pidada Hobusepea galeriis avatava näituse mõtteliseks eellaseks.

Näitus kuulub igakevadise Eesti Kunstiakadeemia lõputööde festivali TASE programmi. Kõiki magistri- ja valitud bakalaureusetöid koondav peanäitus toimub 31.05.–16.06.2019 EKA uues õppehoones aadressil Põhja puiestee 7. Koos Eesti Kunstnike Liiduga antakse TASE’19 avamisel välja tänavused noore kunstniku ja tarbekunstniku preemiad. Festivali mahukas satelliitprogrammis saab näha ka tudengifilme TASE FILMil, kuulata valitud lõputööde esitlusi TASE Liftikõnedel, saada oma loomingule rahvusvahelistelt ekspertidelt tagasisidet Portfolio Cafél ning vaadata mitmepalgelisi tudengite isiku- ja grupinäituseid.
Lisainfo: artun.ee/tase

Postitas Cloe Jancis — Püsilink

Anna Kaarma isikunäitus „Piirimail” Hobusepea galeriis

Neljapäev 23 mai, 2019 — Esmaspäev 10 juuni, 2019

60659457_10157253672644476_8032392066828861440_n

Neljapäeval, 23.05.2019 kell 18.00 avab Anna Kaarma Hobusepea galeriis isikunäituse „Piirimail/On The Threshold”. Näitus jääb avatuks kuni 10. juunini 2019.

Näitusega kompab kunstnik isikliku ja avaliku, une ja ärkvelolu, püsiva ja muutuva piire. Vaatluse all on Lasnamäe elukeskkond – arhitektuurne ja sotsiaalne superstruktuur harutatakse lahti isiklike tähenduste ja kogemustega laetud fragmentideks.

Lasnamäel on suurlinnale omaseid jooni. Matemaatiliselt paika pandud elamublokkides ja nende vahel on üksikindiviidil kerge anonüümseks jääda – isegi läbi akende ja seinte avanev intiimne sissevaade naabrite argiellu mõjub siin pigem taustamüra kui inimliku kontaktina. Sellele vastandudes tuuakse näitusel esile ühe n-ö anonüümsesse massi kuuluva korterielaniku mikrokosmos. Argised elemendid põimuvad isikliku ruumitunnetuse, mänguliste lapsepõlvemälestuste ja lugude ning unenäolise ruumiloogikaga.

Anna Kaarma: „1990. aastate keskel lendas minu Lasnamäe üheksanda korruse korteri köögiaknasse kuul. Ilmselt tabas see akent rikošetina, sest läbistas ainult välimist klaasi – nii polnud otsest vajadust klaasi uue vastu vahetada ja auk jäi veel aastateks sinna.
Kuuliauk muutub möödunud sajandi viimaste aastate kuritegeliku maailma kontekstis tühiseks, ennekõike on see kõnekas kummalise mälupildina. On huvitav, kuidas välisest keskkonnast isiklikku ruumi sisenenud element tekitas kahe ruumi vahele pidama jäänuna uue välja, omamoodi ussiaugu, mis võimaldab liikuda aastatetagusesse ruumi. Aknast kui privaatse ja avaliku sfääri liitjast ja lahutajast sai nõnda pääsupunkt kolmandasse, mälestuste sfääri.”

Anna Kaarma kaitseb sel kevadel magistrikraadi Eesti Kunstiakadeemia kaasaegse kunsti õppekaval. Eelnevalt on ta samas omandanud bakalaureusekraadi graafilise disaini erialal. Lisaks on täiendanud end Hochschule Düsseldorf’is ning Balti filmi- ja meediakoolis. Anna Kaarma on Adamson-Ericu stipendiumi laureaat (2017). Kaarma mitmekülgne kunstnikupraktika hõlmab nii trükisekujundusi, kunstnikuraamatuid, videoteoseid kui ka mahukaid installatsioone. Sujuvalt ühendab ta graafilise disaini elemente iseseisvas kunstnikupraktikas, mis tihti võrsub ja kasvab välja kahemõõtmeliselt kujundilt monumentaalseks ruumiinstallatsiooniks. Anna Kaarma esimene isiknäitus „Tüüp 121” toimus 2017. aastal EKA galeriis, mida võib pidada Hobusepea galeriis avatava näituse mõtteliseks eellaseks.

Näitus kuulub igakevadise Eesti Kunstiakadeemia lõputööde festivali TASE programmi. Kõiki magistri- ja valitud bakalaureusetöid koondav peanäitus toimub 31.05.–16.06.2019 EKA uues õppehoones aadressil Põhja puiestee 7. Koos Eesti Kunstnike Liiduga antakse TASE’19 avamisel välja tänavused noore kunstniku ja tarbekunstniku preemiad. Festivali mahukas satelliitprogrammis saab näha ka tudengifilme TASE FILMil, kuulata valitud lõputööde esitlusi TASE Liftikõnedel, saada oma loomingule rahvusvahelistelt ekspertidelt tagasisidet Portfolio Cafél ning vaadata mitmepalgelisi tudengite isiku- ja grupinäituseid.
Lisainfo: artun.ee/tase

Postitas Cloe Jancis — Püsilink

23.05.2019

TASE’19 satelliitnäitus – Anna Kaarma „PIIRIMAIL” Hobusepea galeriis

AnnaKaarma_paneel

Neljapäeval, 23. mail kell 18 avab Anna Kaarma Hobusepea galeriis isiknäituse „PIIRIMAIL / ON THE THRESHOLD”.

Näitusega kompab kunstnik isikliku ja avaliku, une ja ärkvelolu, püsiva ja muutuva piire. Vaatluse all on Lasnamäe elukeskkond – arhitektuurne ja sotsiaalne superstruktuur harutatakse lahti isiklike tähenduste ja kogemustega laetud fragmentideks.

Lasnamäel on suurlinnale omaseid jooni. Matemaatiliselt paika pandud elamublokkides ja nende vahel on üksikindiviidil kerge anonüümseks jääda – isegi läbi akende ja seinte avanev intiimne sissevaade naabrite argiellu mõjub siin pigem taustamüra kui inimliku kontaktina. Sellele vastandudes tuuakse näitusel esile ühe n-ö anonüümsesse massi kuuluva korterielaniku mikrokosmos. Argised elemendid põimuvad isikliku ruumitunnetuse, mänguliste lapsepõlvemälestuste ja lugude ning unenäolise ruumiloogikaga.

Anna Kaarma: „1990. aastate keskel lendas minu Lasnamäe üheksanda korruse korteri köögiaknasse kuul. Ilmselt tabas see akent rikošetina, sest läbistas ainult välimist klaasi – nii polnud otsest vajadust klaasi uue vastu vahetada ja auk jäi veel aastateks sinna.

Kuuliauk muutub möödunud sajandi viimaste aastate kuritegeliku maailma kontekstis tühiseks, ennekõike on see kõnekas kummalise mälupildina. On huvitav, kuidas välisest keskkonnast isiklikku ruumi sisenenud element tekitas kahe ruumi vahele pidama jäänuna uue välja, omamoodi ussiaugu, mis võimaldab liikuda aastatetagusesse ruumi. Aknast kui privaatse ja avaliku sfääri liitjast ja lahutajast sai nõnda pääsupunkt kolmandasse, mälestuste sfääri.”

Anna Kaarma kaitseb sel kevadel magistrikraadi Eesti Kunstiakadeemia kaasaegse kunsti õppekaval. Eelnevalt on ta samas omandanud bakalaureusekraadi graafilise disaini erialal. Lisaks on täiendanud end Hochschule Düsseldorf’is ning Balti filmi- ja meediakoolis. Anna Kaarma on Adamson-Ericu stipendiumi laureaat (2017). Kaarma mitmekülgne kunstnikupraktika hõlmab nii trükisekujundusi, kunstnikuraamatuid, videoteoseid kui ka mahukaid installatsioone. Sujuvalt ühendab ta graafilise disaini elemente iseseisvas kunstnikupraktikas, mis tihti võrsub ja kasvab välja kahemõõtmeliselt kujundilt monumentaalseks ruumiinstallatsiooniks. Anna Kaarma esimene isiknäitus „Tüüp 121” toimus 2017. aastal EKA galeriis, mida võib pidada Hobusepea galeriis avatava näituse mõtteliseks eellaseks.

Kunstnik tänab: Eesti Kultuurkapital, Marge Monko, Jan Kaus, Sebastian Saaremäe, Anu Vahtra, Angela Ramires, Lee Kelomees, EKA installatsioon ja skulptuur, Jaana Jüris, Neeme Külm, Ingvar Heamägi, EKA klaasikunst ja Eve Koha, Virko Kuusk, Kaisa Maasik, Kulla Laas, Gregor Taul, Saara Bergström.

Paneeliinstallatsiooni teostus: Valge Kuup OÜ.

Näitus jääb avatuks kuni 10. juunini 2019.

Näitust toetavad Eesti Kultuurkapital ja EKA fotograafia osakond.

Näituseid Hobusepea galeriis toetavad Eesti Kultuurkapital ja Eesti Kultuuriministeerium.

Näitus kuulub igakevadise Eesti Kunstiakadeemia lõputööde festivali TASE programmi. Kõiki magistri- ja valitud bakalaureusetöid koondav peanäitus toimub 31.05.–16.06.2019 EKA uues õppehoones aadressil Põhja puiestee 7. Koos Eesti Kunstnike Liiduga antakse TASE’19 avamisel välja tänavused noore kunstniku ja tarbekunstniku preemiad. Festivali mahukas satelliitprogrammis saab näha ka tudengifilme TASE FILMil, kuulata valitud lõputööde esitlusi TASE Liftikõnedel, saada oma loomingule rahvusvahelistelt ekspertidelt tagasisidet Portfolio Cafél ning vaadata mitmepalgelisi tudengite isiku- ja grupinäituseid.

Lisainfo: artun.ee/tase

Postitas Mart Vainre — Püsilink

TASE’19 satelliitnäitus – Anna Kaarma „PIIRIMAIL” Hobusepea galeriis

Neljapäev 23 mai, 2019

AnnaKaarma_paneel

Neljapäeval, 23. mail kell 18 avab Anna Kaarma Hobusepea galeriis isiknäituse „PIIRIMAIL / ON THE THRESHOLD”.

Näitusega kompab kunstnik isikliku ja avaliku, une ja ärkvelolu, püsiva ja muutuva piire. Vaatluse all on Lasnamäe elukeskkond – arhitektuurne ja sotsiaalne superstruktuur harutatakse lahti isiklike tähenduste ja kogemustega laetud fragmentideks.

Lasnamäel on suurlinnale omaseid jooni. Matemaatiliselt paika pandud elamublokkides ja nende vahel on üksikindiviidil kerge anonüümseks jääda – isegi läbi akende ja seinte avanev intiimne sissevaade naabrite argiellu mõjub siin pigem taustamüra kui inimliku kontaktina. Sellele vastandudes tuuakse näitusel esile ühe n-ö anonüümsesse massi kuuluva korterielaniku mikrokosmos. Argised elemendid põimuvad isikliku ruumitunnetuse, mänguliste lapsepõlvemälestuste ja lugude ning unenäolise ruumiloogikaga.

Anna Kaarma: „1990. aastate keskel lendas minu Lasnamäe üheksanda korruse korteri köögiaknasse kuul. Ilmselt tabas see akent rikošetina, sest läbistas ainult välimist klaasi – nii polnud otsest vajadust klaasi uue vastu vahetada ja auk jäi veel aastateks sinna.

Kuuliauk muutub möödunud sajandi viimaste aastate kuritegeliku maailma kontekstis tühiseks, ennekõike on see kõnekas kummalise mälupildina. On huvitav, kuidas välisest keskkonnast isiklikku ruumi sisenenud element tekitas kahe ruumi vahele pidama jäänuna uue välja, omamoodi ussiaugu, mis võimaldab liikuda aastatetagusesse ruumi. Aknast kui privaatse ja avaliku sfääri liitjast ja lahutajast sai nõnda pääsupunkt kolmandasse, mälestuste sfääri.”

Anna Kaarma kaitseb sel kevadel magistrikraadi Eesti Kunstiakadeemia kaasaegse kunsti õppekaval. Eelnevalt on ta samas omandanud bakalaureusekraadi graafilise disaini erialal. Lisaks on täiendanud end Hochschule Düsseldorf’is ning Balti filmi- ja meediakoolis. Anna Kaarma on Adamson-Ericu stipendiumi laureaat (2017). Kaarma mitmekülgne kunstnikupraktika hõlmab nii trükisekujundusi, kunstnikuraamatuid, videoteoseid kui ka mahukaid installatsioone. Sujuvalt ühendab ta graafilise disaini elemente iseseisvas kunstnikupraktikas, mis tihti võrsub ja kasvab välja kahemõõtmeliselt kujundilt monumentaalseks ruumiinstallatsiooniks. Anna Kaarma esimene isiknäitus „Tüüp 121” toimus 2017. aastal EKA galeriis, mida võib pidada Hobusepea galeriis avatava näituse mõtteliseks eellaseks.

Kunstnik tänab: Eesti Kultuurkapital, Marge Monko, Jan Kaus, Sebastian Saaremäe, Anu Vahtra, Angela Ramires, Lee Kelomees, EKA installatsioon ja skulptuur, Jaana Jüris, Neeme Külm, Ingvar Heamägi, EKA klaasikunst ja Eve Koha, Virko Kuusk, Kaisa Maasik, Kulla Laas, Gregor Taul, Saara Bergström.

Paneeliinstallatsiooni teostus: Valge Kuup OÜ.

Näitus jääb avatuks kuni 10. juunini 2019.

Näitust toetavad Eesti Kultuurkapital ja EKA fotograafia osakond.

Näituseid Hobusepea galeriis toetavad Eesti Kultuurkapital ja Eesti Kultuuriministeerium.

Näitus kuulub igakevadise Eesti Kunstiakadeemia lõputööde festivali TASE programmi. Kõiki magistri- ja valitud bakalaureusetöid koondav peanäitus toimub 31.05.–16.06.2019 EKA uues õppehoones aadressil Põhja puiestee 7. Koos Eesti Kunstnike Liiduga antakse TASE’19 avamisel välja tänavused noore kunstniku ja tarbekunstniku preemiad. Festivali mahukas satelliitprogrammis saab näha ka tudengifilme TASE FILMil, kuulata valitud lõputööde esitlusi TASE Liftikõnedel, saada oma loomingule rahvusvahelistelt ekspertidelt tagasisidet Portfolio Cafél ning vaadata mitmepalgelisi tudengite isiku- ja grupinäituseid.

Lisainfo: artun.ee/tase

Postitas Mart Vainre — Püsilink

21.05.2019

EKA Noore Kunstniku preemia 2018 laureaadi Hedi Jaansoo näitus Draakoni galeriis

hedijaansoo

Teisipäeval, 21.05.2019 kl 18.00 avab HEDI JAANSOO Draakoni galeriis isiknäituse „Kõik on kohe mälestus ja väiksed kuldsed asjad põrandal”.

2018. aasta kevadel pälvis Hedi Jaansoo magistritöö „Argused, nõrkused, ilud, sõlmed ja peaaegu mitte midagi” eest Eesti Kunstiakadeemia Noore Kunstniku preemia. EKA Noore Kunstniku preemiat kujutava kunsti magistritaseme tudengeile annavad Eesti Kunstiakadeemia ja Eesti Kunstnike Liit koostöös välja alates 2011. aastast ning alates 2016. aastast ka tarbekunsti magistritaseme tudengeile. Preemiaga kaasneb kujutava kunsti tudengile näituseaeg Hobusepea või Draakoni galeriis ja tarbekunsti tudengile Hop galeriis.

Hedi Jaansoo on lõpetanud Eesti Kunstiakadeemia vabade kunstide teaduskonna fotograafia osakonna bakalaureuseõppe (2014) ja kaasaegse kunsti magristiõppe (2018). Õpingute ajal on ta täiendanud end Bergeni Kunsti- ja Disainiakadeemias, Norras. Käesolev on tema teine isiknäitus, esimene (koos Pire Sovaga) toimus ARSi projektiruumis 2016. aastal ja kandis pealkirja „Aeglane aimdus: roosa satiin”. Lisaks EKA Noore Kunstniku preemiale on tema loomingut tunnustatud Adamson-Ericu stipendiumi hõbemärgiga (2017).

Draakoni galeriis avataval näitusel on eksponeeritud õrnadest detailidest koosnev ruumitundlik installatsioon, kus vähese abil luuakse tugeva emotsionaalse laenguga tervik.

Kunstnik ise kirjeldab oma praktikat ja suhet loodavaga järgnevalt: „Ma teen neid asju, millest mul jõud üle käib, jätkuvalt, seekord ehk radikaalsemaltki. Vist oleks õigem öelda, et ma teen neid asju, millest mul nõrkus üle käib. Mu nõrkus käib praegu üle väikeste kuldsete asjade, näiteks. Üle kivikeste ja pärlite, üle plastiksüdamete. Üle õrnade asjade, mis toetuvad üksteisele ja püüavad koos püsida. Nad enamvähem püsivadki, aga võivad ka laguneda. Võib juhtuda, et nad saavad riivatud, katki astutud. Võib juhtuda, et keegi ei märka. Võib juhtuda, et tundlikkus veab alt.”.

Näitus kuulub igakevadise Eesti Kunstiakadeemia lõputööde festivali TASE programmi. Kõiki magistri- ja valitud bakalaureusetöid koondav peanäitus toimub 31.05.–16.06.2019 EKA uues õppehoones aadressil Põhja puiestee 7. Koos Eesti Kunstnike Liiduga antakse TASE’19 avamisel välja tänavused noore kunstniku ja tarbekunstniku preemiad. Festivali mahukas satelliitprogrammis saab näha ka tudengifilme TASE FILMil, kuulata valitud lõputööde esitlusi TASE Liftikõnedel, saada oma loomingule rahvusvahelistelt ekspertidelt tagasisidet Portfolio Cafél ning vaadata mitmepalgelisi tudengite isiku- ja grupinäituseid.
Lisainfo: artun.ee/tase

Näitus jääb avatuks kuni 8. juunini 2019.

Näitust toetab Eesti Kultuurkapital.
Näituseid Draakoni galeriis toetavad Eesti Kultuuriministeerium ja Eesti Kultuurkapital.

Postitas Mart Vainre — Püsilink

EKA Noore Kunstniku preemia 2018 laureaadi Hedi Jaansoo näitus Draakoni galeriis

Teisipäev 21 mai, 2019

hedijaansoo

Teisipäeval, 21.05.2019 kl 18.00 avab HEDI JAANSOO Draakoni galeriis isiknäituse „Kõik on kohe mälestus ja väiksed kuldsed asjad põrandal”.

2018. aasta kevadel pälvis Hedi Jaansoo magistritöö „Argused, nõrkused, ilud, sõlmed ja peaaegu mitte midagi” eest Eesti Kunstiakadeemia Noore Kunstniku preemia. EKA Noore Kunstniku preemiat kujutava kunsti magistritaseme tudengeile annavad Eesti Kunstiakadeemia ja Eesti Kunstnike Liit koostöös välja alates 2011. aastast ning alates 2016. aastast ka tarbekunsti magistritaseme tudengeile. Preemiaga kaasneb kujutava kunsti tudengile näituseaeg Hobusepea või Draakoni galeriis ja tarbekunsti tudengile Hop galeriis.

Hedi Jaansoo on lõpetanud Eesti Kunstiakadeemia vabade kunstide teaduskonna fotograafia osakonna bakalaureuseõppe (2014) ja kaasaegse kunsti magristiõppe (2018). Õpingute ajal on ta täiendanud end Bergeni Kunsti- ja Disainiakadeemias, Norras. Käesolev on tema teine isiknäitus, esimene (koos Pire Sovaga) toimus ARSi projektiruumis 2016. aastal ja kandis pealkirja „Aeglane aimdus: roosa satiin”. Lisaks EKA Noore Kunstniku preemiale on tema loomingut tunnustatud Adamson-Ericu stipendiumi hõbemärgiga (2017).

Draakoni galeriis avataval näitusel on eksponeeritud õrnadest detailidest koosnev ruumitundlik installatsioon, kus vähese abil luuakse tugeva emotsionaalse laenguga tervik.

Kunstnik ise kirjeldab oma praktikat ja suhet loodavaga järgnevalt: „Ma teen neid asju, millest mul jõud üle käib, jätkuvalt, seekord ehk radikaalsemaltki. Vist oleks õigem öelda, et ma teen neid asju, millest mul nõrkus üle käib. Mu nõrkus käib praegu üle väikeste kuldsete asjade, näiteks. Üle kivikeste ja pärlite, üle plastiksüdamete. Üle õrnade asjade, mis toetuvad üksteisele ja püüavad koos püsida. Nad enamvähem püsivadki, aga võivad ka laguneda. Võib juhtuda, et nad saavad riivatud, katki astutud. Võib juhtuda, et keegi ei märka. Võib juhtuda, et tundlikkus veab alt.”.

Näitus kuulub igakevadise Eesti Kunstiakadeemia lõputööde festivali TASE programmi. Kõiki magistri- ja valitud bakalaureusetöid koondav peanäitus toimub 31.05.–16.06.2019 EKA uues õppehoones aadressil Põhja puiestee 7. Koos Eesti Kunstnike Liiduga antakse TASE’19 avamisel välja tänavused noore kunstniku ja tarbekunstniku preemiad. Festivali mahukas satelliitprogrammis saab näha ka tudengifilme TASE FILMil, kuulata valitud lõputööde esitlusi TASE Liftikõnedel, saada oma loomingule rahvusvahelistelt ekspertidelt tagasisidet Portfolio Cafél ning vaadata mitmepalgelisi tudengite isiku- ja grupinäituseid.
Lisainfo: artun.ee/tase

Näitus jääb avatuks kuni 8. juunini 2019.

Näitust toetab Eesti Kultuurkapital.
Näituseid Draakoni galeriis toetavad Eesti Kultuuriministeerium ja Eesti Kultuurkapital.

Postitas Mart Vainre — Püsilink

15.05.2019 — 30.05.2019

Keraamikatudengite näitus SISU

sisu
IMG_6942
IMG_6940
IMG_6897
IMG_6919
IMG_7021
IMG_6919
IMG_6960
IMG_6963

Eesti Kunstiakadeemia  keraamika eriala II kursuse tudengite näitus SISU.

Tegemist on näitusega, kus noored kunstnikud on savisse pannud oma interpreteeringud sõnast CORPUS . On see tühipaljas kest või hoopis müür, mis meid kaitseb või piirab? Või on see mask, mille taha varjuda? Vaadatakse keha sisse ja uuritakse keha kui eneseväljendusvahendit.

Näitusel osalevad: Liis Selder, Mirjam Kustov, Dagmar Martin, Arina Turgeneva, Karola Rianne Mahhova-Reinholm, Ege Vahepõld

Näitusetöid on juhendanud: Ingrid Allik, Lauri Kilusk, Urmas Puhkan

Näitust toetavad: EKA, Telliskivi Loomelinnak, OÜ Kerako, Wienerberger AS

Suur aitäh: Anne Eelmere, Annika Teder, Urmas Puhkan, Jaan “The Master of Fire” Viirand, Bianka Soe, Annika-Arianne Jõks, Mari Viitso, Vitali Kustov, Norman Kustov, Mart Vainre

Postitas Mart Vainre — Püsilink

Keraamikatudengite näitus SISU

Kolmapäev 15 mai, 2019 — Neljapäev 30 mai, 2019

sisu
IMG_6942
IMG_6940
IMG_6897
IMG_6919
IMG_7021
IMG_6919
IMG_6960
IMG_6963

Eesti Kunstiakadeemia  keraamika eriala II kursuse tudengite näitus SISU.

Tegemist on näitusega, kus noored kunstnikud on savisse pannud oma interpreteeringud sõnast CORPUS . On see tühipaljas kest või hoopis müür, mis meid kaitseb või piirab? Või on see mask, mille taha varjuda? Vaadatakse keha sisse ja uuritakse keha kui eneseväljendusvahendit.

Näitusel osalevad: Liis Selder, Mirjam Kustov, Dagmar Martin, Arina Turgeneva, Karola Rianne Mahhova-Reinholm, Ege Vahepõld

Näitusetöid on juhendanud: Ingrid Allik, Lauri Kilusk, Urmas Puhkan

Näitust toetavad: EKA, Telliskivi Loomelinnak, OÜ Kerako, Wienerberger AS

Suur aitäh: Anne Eelmere, Annika Teder, Urmas Puhkan, Jaan “The Master of Fire” Viirand, Bianka Soe, Annika-Arianne Jõks, Mari Viitso, Vitali Kustov, Norman Kustov, Mart Vainre

Postitas Mart Vainre — Püsilink

20.05.2019

Avatud disainiloeng täna: Hélène Day Fraser

helene

May 20th at 16:00 at EKA room A501 Hélène Day Fraser will give an open lecture“Decoloniality? Locating Inadvertent Parallels”.

The Associate Dean at Emily Carr University of Art and Design will share work done with many others on a project called clothing(s) as Conversation. She will speak to material practice in relation to the social and questions she is currently posing of her own work in relation to decoloniality.

She asks how do we locate ourselves? What does it mean to find new routes forward? What are the tropes that trap us? Is it possible to identify, reroute, delink, move away from mainstream assumptions of design/in design?

Hélène Day Fraser is a first generation Canadian, of Welsh and English descent, born in North-Eastern Quebec. She has been formed by life in a small town on the Canadian Prairies, an island in the Philippines, downtown Toronto, Strasbourg, the outskirts of Paris, France and most recently Vancouver and the North Shore. She is the Associate Dean, Master of Design, Jake Kerr Faculty of Graduate Studies, Emily Carr University of Art + Design.

Hélène was the Principle Investigator of a SSHRC Insight funded research initiative: cloTHING(s) as Conversation. ( 2013 – 2018). Recently, she received CFI funding to help support and develop a Textile Adaptation Research Program (TARP) based out of Emily Carr University. She is also a founding member and Co-Director of the ECU Material Matters research center, and an active member of Emily Carr’s DESIS lab (DESIS is an international design research network for sustainability and social innovation). In her role as Emily Carr University’s Academic Co-ordinator for Sustainability (2012 – 2015) she established Creatives with Intent, a group that promoted agency and communication pertaining to sustainability.

Hélène’s textile and garment-based research addresses concerns and developments in the areas of: sustainability, new digital technologies, craft and legacy practices of making and generative systems. Her work explores modes of social engagement, identity construction and clothing consumption habits.

It is informed by a design education, and a past professional career in fashion, design, and manufacturing. Day Fraser holds a Masters of Applied Arts in Design and a Bachelor of Applied Arts in Fashion.

Postitas Mart Vainre — Püsilink

Avatud disainiloeng täna: Hélène Day Fraser

Esmaspäev 20 mai, 2019

helene

May 20th at 16:00 at EKA room A501 Hélène Day Fraser will give an open lecture“Decoloniality? Locating Inadvertent Parallels”.

The Associate Dean at Emily Carr University of Art and Design will share work done with many others on a project called clothing(s) as Conversation. She will speak to material practice in relation to the social and questions she is currently posing of her own work in relation to decoloniality.

She asks how do we locate ourselves? What does it mean to find new routes forward? What are the tropes that trap us? Is it possible to identify, reroute, delink, move away from mainstream assumptions of design/in design?

Hélène Day Fraser is a first generation Canadian, of Welsh and English descent, born in North-Eastern Quebec. She has been formed by life in a small town on the Canadian Prairies, an island in the Philippines, downtown Toronto, Strasbourg, the outskirts of Paris, France and most recently Vancouver and the North Shore. She is the Associate Dean, Master of Design, Jake Kerr Faculty of Graduate Studies, Emily Carr University of Art + Design.

Hélène was the Principle Investigator of a SSHRC Insight funded research initiative: cloTHING(s) as Conversation. ( 2013 – 2018). Recently, she received CFI funding to help support and develop a Textile Adaptation Research Program (TARP) based out of Emily Carr University. She is also a founding member and Co-Director of the ECU Material Matters research center, and an active member of Emily Carr’s DESIS lab (DESIS is an international design research network for sustainability and social innovation). In her role as Emily Carr University’s Academic Co-ordinator for Sustainability (2012 – 2015) she established Creatives with Intent, a group that promoted agency and communication pertaining to sustainability.

Hélène’s textile and garment-based research addresses concerns and developments in the areas of: sustainability, new digital technologies, craft and legacy practices of making and generative systems. Her work explores modes of social engagement, identity construction and clothing consumption habits.

It is informed by a design education, and a past professional career in fashion, design, and manufacturing. Day Fraser holds a Masters of Applied Arts in Design and a Bachelor of Applied Arts in Fashion.

Postitas Mart Vainre — Püsilink

22.05.2019 — 24.05.2019

Ellen Vene ja Moonika Maidre sündmustesari LILLED IKKA TÄRKAVAD Vent Space projektiruumis

Lilled_ikka_1920x1000

“Kevad on aeg, millal lilled tärkavad ja hakkavad end päikese poole sirutama. Kõige esimesed lilled, mis vihjavad kevadele, on sinililled ja lumikellukesed. Kui lumi on ära sulanud ja päikest paistab rohkem, pistavad tulbid ja nartsissid oma ninad mulla alt välja.” Ja sealt edasi tärkab tasapisi kogu loodus.

Tallinna Kunstihoone all toimib kunstisfäärirakuke Vent Space, kus saavad tuntud kunstnike juurte juures võrseid ajada väikesed, tärkavad lilled. Kunstnike Liidu igaaastase kevadnäitusega samaaegselt võtavad selles kõikelubavas ruumis vaatluse alla oma kunstipraktikad kaks värsket võrset; nende muusaks niigi küllastunud maailmas asfaldivahest väljakasvav, tihedat asustatust trotsiv võilill.

Kolmapäeval, 22. mail ja neljapäeval, 23. mail kell 19:00 leiavad aset kaks loengut. Loeng slaidshowga “Kas aiandus võiks olla kunstipraktika?” põhineb vestlustel, mitte raamatutel. Teine installatiivne loeng põhineb reisižurnaalidel. Reedel, 24. mail kell 19:00 toimub kogunemine tähistamaks näituse lõppu.

Ellen & Moonika

Postitas Kati Ots — Püsilink

Ellen Vene ja Moonika Maidre sündmustesari LILLED IKKA TÄRKAVAD Vent Space projektiruumis

Kolmapäev 22 mai, 2019 — Reede 24 mai, 2019

Lilled_ikka_1920x1000

“Kevad on aeg, millal lilled tärkavad ja hakkavad end päikese poole sirutama. Kõige esimesed lilled, mis vihjavad kevadele, on sinililled ja lumikellukesed. Kui lumi on ära sulanud ja päikest paistab rohkem, pistavad tulbid ja nartsissid oma ninad mulla alt välja.” Ja sealt edasi tärkab tasapisi kogu loodus.

Tallinna Kunstihoone all toimib kunstisfäärirakuke Vent Space, kus saavad tuntud kunstnike juurte juures võrseid ajada väikesed, tärkavad lilled. Kunstnike Liidu igaaastase kevadnäitusega samaaegselt võtavad selles kõikelubavas ruumis vaatluse alla oma kunstipraktikad kaks värsket võrset; nende muusaks niigi küllastunud maailmas asfaldivahest väljakasvav, tihedat asustatust trotsiv võilill.

Kolmapäeval, 22. mail ja neljapäeval, 23. mail kell 19:00 leiavad aset kaks loengut. Loeng slaidshowga “Kas aiandus võiks olla kunstipraktika?” põhineb vestlustel, mitte raamatutel. Teine installatiivne loeng põhineb reisižurnaalidel. Reedel, 24. mail kell 19:00 toimub kogunemine tähistamaks näituse lõppu.

Ellen & Moonika

Postitas Kati Ots — Püsilink

16.05.2019 — 15.06.2019

Maketinäitus “16 pesa”

16 pesa kollaaž

EKA sisearhitektuuri osakond ja RMK avavad neljapäeval, 16. mail kell 16.00 RMK peakontoris Tallinnas (Toompuiestee 24) näituse “16 pesa”, kus esmakursuslased näitavad väikeobjekti kursuse raames valminud metsapuhkepaiga makette. Näituse avapäeva hommikul valib RMK ja EKA esindajatest koosnev žürii välja ühe 16 lahenduse seast, mis järgnevate kuude jooksul ka valmis ehitatakse ning matkajatele katsetamiseks avalikku kasutusse jääb. Näitus jääb kõigile avatuks kuni 15. juunini.

Sel aastal pole tudengite töö olnud inspireeritud mitte konkreetset füüsilisest kohast, vaid metsa minevate inimeste ruumielamuse-ootusest, metsa minemisest kui tegevusest, millele disain tuge pakub.

Milline võiks olla erinevatele Eesti metsa-puhkeplatsidele püstitavate tüüp-puhkeasemete disain, mis kohanduks erineva kontekstiga?

Tudengid käisid tööprotsessi käigus vaatlemas kaht RMK matkaplatsi Nokus ja Varbolas, mis olid isegi külmal veebruaripäeval rahvast täis. Me armastame metsas matkamas käia ja läheme metsa väga erinevate seltskondadena, üksi ja mitmekesi – millise ülesande see ruumiloojatele seab? Kuidas pakkuda seltskondlikku ruumi, mis samas jätab võimaluse kogeda siiski ka üksiolemise tunnet, mida metsast sageli otsima minnakse.

Ja mida üldse saab pakkuda üks varjualune – kas ainult katet kallava vihma eest või midagi enamat, ka ruumielamust?

Juhendajad: Aet Ader, Mari Hunt, Kadri Klementi, Karin Tõugu
– b210 arhitektid

Tudengid:
Ann-Katriin Kelder, Celine-Cathy Raaga, Elin Kenzie Kornav, Germo Ausin, Grete-Loviis Saar, Hannele Saagpakk, Katerina Laansoo, Kertu Kuusemets, Linda-Maria Urke, Loviise Talvaru, Marie Jõgi, Mirell Ülle, Kristiina Püü, Regina Kaasik, Sanna Jaanimaa, Silvia Ingver

Postitas Triin Männik — Püsilink

Maketinäitus “16 pesa”

Neljapäev 16 mai, 2019 — Laupäev 15 juuni, 2019

16 pesa kollaaž

EKA sisearhitektuuri osakond ja RMK avavad neljapäeval, 16. mail kell 16.00 RMK peakontoris Tallinnas (Toompuiestee 24) näituse “16 pesa”, kus esmakursuslased näitavad väikeobjekti kursuse raames valminud metsapuhkepaiga makette. Näituse avapäeva hommikul valib RMK ja EKA esindajatest koosnev žürii välja ühe 16 lahenduse seast, mis järgnevate kuude jooksul ka valmis ehitatakse ning matkajatele katsetamiseks avalikku kasutusse jääb. Näitus jääb kõigile avatuks kuni 15. juunini.

Sel aastal pole tudengite töö olnud inspireeritud mitte konkreetset füüsilisest kohast, vaid metsa minevate inimeste ruumielamuse-ootusest, metsa minemisest kui tegevusest, millele disain tuge pakub.

Milline võiks olla erinevatele Eesti metsa-puhkeplatsidele püstitavate tüüp-puhkeasemete disain, mis kohanduks erineva kontekstiga?

Tudengid käisid tööprotsessi käigus vaatlemas kaht RMK matkaplatsi Nokus ja Varbolas, mis olid isegi külmal veebruaripäeval rahvast täis. Me armastame metsas matkamas käia ja läheme metsa väga erinevate seltskondadena, üksi ja mitmekesi – millise ülesande see ruumiloojatele seab? Kuidas pakkuda seltskondlikku ruumi, mis samas jätab võimaluse kogeda siiski ka üksiolemise tunnet, mida metsast sageli otsima minnakse.

Ja mida üldse saab pakkuda üks varjualune – kas ainult katet kallava vihma eest või midagi enamat, ka ruumielamust?

Juhendajad: Aet Ader, Mari Hunt, Kadri Klementi, Karin Tõugu
– b210 arhitektid

Tudengid:
Ann-Katriin Kelder, Celine-Cathy Raaga, Elin Kenzie Kornav, Germo Ausin, Grete-Loviis Saar, Hannele Saagpakk, Katerina Laansoo, Kertu Kuusemets, Linda-Maria Urke, Loviise Talvaru, Marie Jõgi, Mirell Ülle, Kristiina Püü, Regina Kaasik, Sanna Jaanimaa, Silvia Ingver

Postitas Triin Männik — Püsilink

13.05.2019 — 24.05.2019

Arhitektuuriteaduskonna hindamised on huvilistele avatud!

hindamised1

Kevad ja semestri lõpp on käes! Arhitektuuri ja linnaplaneerimise, urbanistika ning sisearhitektuuri erialade stuudiote hindamised on huvilistele avatud – kui tahad teada, mida tudengid on viimasel semestril teinud ja kuidas toimub hindamisprotsess, oled oodatud sellest osa saama järgmisel ja ülejärgmisel nädalal EKAs!

URBANISTIKA / URBAN STUDIES

14.mail kell 9.00 @A302 Stuudio 2: Linnalised tulevikud_Ülemiste projekt / Studio 2 Ülemiste project

Ülemiste projekt on stuudio, mis uurib, arutleb, kontseptualiseerib ja disainib Ülemiste ala Tallinnas. / Project ülemiste is an urbanism studio exploring, discussing, conceptualizing and designing Ülemiste, Tallinn. Please join us for our final presentation!
Juhendajad / Tutors: Kaie Kuldkepp, Keiti Kljavin, Ana Santini

NB! Urbanistika hindamine, nagu ka selle eriala magistriõpingud toimuvad inglise keeles.

ARHITEKTUUR JA LINNAPLANEERIMINE

14. mail kell 12.00 @A400 1. kursuse erialastuudio ERAMU
Selle kursuse käigus projekteerisid tudengid eramut tihedasse linnakeskkonda, ühele kahest juhendajate poolt välja valitud krundist Tallinna kesklinnas. Tudengid alustasid asukoha analüüsimisest ja konteksti väljaselgitamisest, et mõista, millise kohaga on tegu. Hindamisele esitatakse eramu joonised ja makett.
Juhendajad: Karin Tõugu, Kadri Klementi, Gert Guriev, Vitali Valtanen

15. mail kell 10 @A400 2. kursuse erialastuudio KOERU HOOLDUSKESKUS
Stuudio raames uurisid tudengid, kuidas aktiveerida moraalselt vananenud ehitatud keskkonda (institutsiooni) nii emotsionaalsel kui füüsilisel tasandil, et vältida eakate inimeste sotsiaalset tõrjutust, mõjutada eluviisi puudutavate hoiakute kujundamist ning soodustada aktiivset liikumist.
Juhendajad: Koit Ojaliiv, Juhan Rohtla, Joel Kopli, Vitali Valtanen

17. mail kell 10 @A400 4. kursuse erialastuudio KORTERMAJA
4. kursuse arhitektuurse projekteerimise stuudio ülesandeks on linnakeskuse pool- ja avaliku ruumi loomine läbi linna keskel elamise ja üksinduse kogemuse. Stuudio raames tegelesid tudengid eluruumide loomisega suuremate kogukondade jaoks linnalises keskkonnas. Tudengid uurisid uusi võimalikke elamismudeleid läbi teadmiste linnageograafiast, sotsioloogiast ja hoonetüpoloogiatest. Semestri lõpuks valmib kortermajade kompleksi projekt.
Juhendajad: Andres Ojari, Andres Alver, Veljo Kaasik, Ilmar Valdur

23. mail kell 10 @A400 Stuudio TÄNAV
Tänava-stuudio üldine eesmärk on vaadata erinevaid hoonete vahelisi ruume ning mõtestada neid lisaks transpordile ka läbi külgnevuste, ligipääsetavuste ning arhitektuursete kvaliteetide aspektide. Kuidas luua inimkeskset tänavaruumi, mis oleks atraktiivne ning ligipääsetav kõigile ühiskonna liikmetele, on olnud juhtivaks küsimuseks. Sel aastal on vaatluse alla võetud Liivalaia tee ning püütud anda sellele tänava mõõde.
Kursusest võtsid osa 4. kursuse arhitektid, 1. kursuse urbanistid ning 2. kursuse graafilised disainerid.
Juhendajad: Raul Kalvo, Tõnis Savi, Daniel Kotsjuba

24. mail kell 10 @C401 3. kursuse erialastuudio KOOLIHOONE (ENERGY&AUTOMATION)
Energy&Automation stuudio pakub välja tuleviku koolimaja konseptsioone, mis on energiatõhusad, keskkonnasõbralikust materjalist ja modulaarsed, võimaldades paindlikku ja õpetlikku haridusruumi.
Juhendajad: Sille Pihlak, Siim Tuksam, Bernhard Sommer, Galo Patricio Asan Moncayo, Adam Orlinski

SISEARHITEKTUUR

13.mail kell 9.00 @A100 (1. korruse avatud ala)
Esimese kursuse BSA18 tööde hindamine:
* Erialaprojekt Väikeehitis: Väikeobjekti kursuse raames töötasid tudengid b210 arhitektide juhendamisel välja metsas ööbimise ruumilisi lahendusi.  Milline peaks olema magamisvõimalust pakkuv tüüpprojekt, mis sobiks väga erinevatesse Eesti metsadesse, kus asuvad RMK puhkeplatsid?
* Joonistamine 2 (Juhendaja Kristjan Holm)
* Üldkompositsioon 2 (Juhendaja Vello Liiv)

14.mail kell 9.00 @A100 (1. korruse avatud ala)
Teise kursuse BSA17 tööde hindamine:
* Erialaprojekt Toit: Uurides ja kogedes erinevaid toitumisega seotud kontseptsioone, loovad tudengid tuleviku toitlustusvisioone (Juhendajad Kätlin Kangur, Ott Kangur, Maru Maarja Metspalu, Ville Jehe, Hannes Praks)
* Vormiõpetus (Juhendajad Martin Melioranski, Larissa Kondina-Sokolova, Lembit-Kaur Stöör)
* Digitaalsed tehnikad (Juhendaja Johanna Jõekalda)
* Joonistamine 4 (Juhendaja Feliks Sarv)
* Erialaprojekt Haridusruum: Stuudio eesmärk oli märgata ja kaardistada tänaseid liikumismustreid koolis ja toimivaid füüsilist aktiivsust soosivaid lahendusi ning luua uusi või tänaseid tegevusi võimendavaid atraktsioone. (Juhendajad Hannes Praks, Mae Köömnemägi, Liivo Niglas, Ville Jehe)

Olete oodatud!

Postitas Pille Epner — Püsilink

Arhitektuuriteaduskonna hindamised on huvilistele avatud!

Esmaspäev 13 mai, 2019 — Reede 24 mai, 2019

hindamised1

Kevad ja semestri lõpp on käes! Arhitektuuri ja linnaplaneerimise, urbanistika ning sisearhitektuuri erialade stuudiote hindamised on huvilistele avatud – kui tahad teada, mida tudengid on viimasel semestril teinud ja kuidas toimub hindamisprotsess, oled oodatud sellest osa saama järgmisel ja ülejärgmisel nädalal EKAs!

URBANISTIKA / URBAN STUDIES

14.mail kell 9.00 @A302 Stuudio 2: Linnalised tulevikud_Ülemiste projekt / Studio 2 Ülemiste project

Ülemiste projekt on stuudio, mis uurib, arutleb, kontseptualiseerib ja disainib Ülemiste ala Tallinnas. / Project ülemiste is an urbanism studio exploring, discussing, conceptualizing and designing Ülemiste, Tallinn. Please join us for our final presentation!
Juhendajad / Tutors: Kaie Kuldkepp, Keiti Kljavin, Ana Santini

NB! Urbanistika hindamine, nagu ka selle eriala magistriõpingud toimuvad inglise keeles.

ARHITEKTUUR JA LINNAPLANEERIMINE

14. mail kell 12.00 @A400 1. kursuse erialastuudio ERAMU
Selle kursuse käigus projekteerisid tudengid eramut tihedasse linnakeskkonda, ühele kahest juhendajate poolt välja valitud krundist Tallinna kesklinnas. Tudengid alustasid asukoha analüüsimisest ja konteksti väljaselgitamisest, et mõista, millise kohaga on tegu. Hindamisele esitatakse eramu joonised ja makett.
Juhendajad: Karin Tõugu, Kadri Klementi, Gert Guriev, Vitali Valtanen

15. mail kell 10 @A400 2. kursuse erialastuudio KOERU HOOLDUSKESKUS
Stuudio raames uurisid tudengid, kuidas aktiveerida moraalselt vananenud ehitatud keskkonda (institutsiooni) nii emotsionaalsel kui füüsilisel tasandil, et vältida eakate inimeste sotsiaalset tõrjutust, mõjutada eluviisi puudutavate hoiakute kujundamist ning soodustada aktiivset liikumist.
Juhendajad: Koit Ojaliiv, Juhan Rohtla, Joel Kopli, Vitali Valtanen

17. mail kell 10 @A400 4. kursuse erialastuudio KORTERMAJA
4. kursuse arhitektuurse projekteerimise stuudio ülesandeks on linnakeskuse pool- ja avaliku ruumi loomine läbi linna keskel elamise ja üksinduse kogemuse. Stuudio raames tegelesid tudengid eluruumide loomisega suuremate kogukondade jaoks linnalises keskkonnas. Tudengid uurisid uusi võimalikke elamismudeleid läbi teadmiste linnageograafiast, sotsioloogiast ja hoonetüpoloogiatest. Semestri lõpuks valmib kortermajade kompleksi projekt.
Juhendajad: Andres Ojari, Andres Alver, Veljo Kaasik, Ilmar Valdur

23. mail kell 10 @A400 Stuudio TÄNAV
Tänava-stuudio üldine eesmärk on vaadata erinevaid hoonete vahelisi ruume ning mõtestada neid lisaks transpordile ka läbi külgnevuste, ligipääsetavuste ning arhitektuursete kvaliteetide aspektide. Kuidas luua inimkeskset tänavaruumi, mis oleks atraktiivne ning ligipääsetav kõigile ühiskonna liikmetele, on olnud juhtivaks küsimuseks. Sel aastal on vaatluse alla võetud Liivalaia tee ning püütud anda sellele tänava mõõde.
Kursusest võtsid osa 4. kursuse arhitektid, 1. kursuse urbanistid ning 2. kursuse graafilised disainerid.
Juhendajad: Raul Kalvo, Tõnis Savi, Daniel Kotsjuba

24. mail kell 10 @C401 3. kursuse erialastuudio KOOLIHOONE (ENERGY&AUTOMATION)
Energy&Automation stuudio pakub välja tuleviku koolimaja konseptsioone, mis on energiatõhusad, keskkonnasõbralikust materjalist ja modulaarsed, võimaldades paindlikku ja õpetlikku haridusruumi.
Juhendajad: Sille Pihlak, Siim Tuksam, Bernhard Sommer, Galo Patricio Asan Moncayo, Adam Orlinski

SISEARHITEKTUUR

13.mail kell 9.00 @A100 (1. korruse avatud ala)
Esimese kursuse BSA18 tööde hindamine:
* Erialaprojekt Väikeehitis: Väikeobjekti kursuse raames töötasid tudengid b210 arhitektide juhendamisel välja metsas ööbimise ruumilisi lahendusi.  Milline peaks olema magamisvõimalust pakkuv tüüpprojekt, mis sobiks väga erinevatesse Eesti metsadesse, kus asuvad RMK puhkeplatsid?
* Joonistamine 2 (Juhendaja Kristjan Holm)
* Üldkompositsioon 2 (Juhendaja Vello Liiv)

14.mail kell 9.00 @A100 (1. korruse avatud ala)
Teise kursuse BSA17 tööde hindamine:
* Erialaprojekt Toit: Uurides ja kogedes erinevaid toitumisega seotud kontseptsioone, loovad tudengid tuleviku toitlustusvisioone (Juhendajad Kätlin Kangur, Ott Kangur, Maru Maarja Metspalu, Ville Jehe, Hannes Praks)
* Vormiõpetus (Juhendajad Martin Melioranski, Larissa Kondina-Sokolova, Lembit-Kaur Stöör)
* Digitaalsed tehnikad (Juhendaja Johanna Jõekalda)
* Joonistamine 4 (Juhendaja Feliks Sarv)
* Erialaprojekt Haridusruum: Stuudio eesmärk oli märgata ja kaardistada tänaseid liikumismustreid koolis ja toimivaid füüsilist aktiivsust soosivaid lahendusi ning luua uusi või tänaseid tegevusi võimendavaid atraktsioone. (Juhendajad Hannes Praks, Mae Köömnemägi, Liivo Niglas, Ville Jehe)

Olete oodatud!

Postitas Pille Epner — Püsilink