Rubriik: Erialad

12.06.2019 — 14.06.2019

Rahvusvaheline sisearhitektuuri ja ruumiloome sümpoosion SISU 2019_Tegelik/Actual

ig_sisu_jooneta_sisu

Rahvusvaheline sisearhitektuuri ja ruumiloome sümpoosion SISU 2019 toimub pealkirja all “Tegelik” Tallinnas Kopli poolsaarel endises Põhjala tehases. Eesti Sisearhitektide Liidu korraldatav SISU on valdkonna suursündmus ning igale sümpoosionile annab oma näo ja suuna kuraatorite toimkonna kokku pandud programm, mis on peamiselt suunatud professionaalsetele sisearhitektidele, valdkonna õppejõududele ja tudengitele, ent avatud osaliselt ka laiemale publikule ning külgnevates valdkondades tegutsejaile.

Käesoleval aastal on SISU sümpoosioni tähelepanu keskmes sisearhitektuuri füüsilise kohalolu aspekt, käegakatsutavus, ruumi taktiilsus, materjalid. Uurime ruumilise sekkumise, ehitamise ja loomise strateegiaid läbi hariduspraktikate, mis kombineerivad otsest kaasamist ja osalust füüsilise ruumi loomisel ning suurel skaalal prototüüpimist ruumiloomes.

Sümpoosioni erinevate etappide käigus keskendume kombatavale-sensoorsele kogemusele, mida ruum pakkuda saab, vaatleme materjalidisaini sisearhitektuuri skaalal ning otsime inspiratsiooni Eesti Kunstiakadeemia kauaaegse õppejõu ja sisearhitekti, professor Vello Asi sõnadest, et ruumi tuleks alati luua seestpoolt väljapoole.

12. – 14. juunini 2019 kutsume sisearhitekte ja valdkonna tudengeid, samuti arhitekte, disainereid ja teisi naabervaldkondades tegutsejaid kolm päeva kestvale uurimisretkele sisearhitektuuri ja ruumiloomise protsessi sisemusse Põhjala tehases Marati tänaval Tallinnas. Me alustame tühjast ruumist ja ehitame koos – töötubade ja loengute vormis – üles 2019. aasta sümpoosioni.

2019. aasta SISU kuraatorite meeskond on pärit EKA sisearhitektuuri osakonnast ning seda juhib professor Hannes Praks.

Sümpoosionil astuvad töötubade, loengute ja etteastetega üles:
Veiko Liis (Tallinn)
b210 arhitektid ja Pavle Stamenovic (Tallinn / Belgrad)
Laura Linsi ja Roland Reemaa (Tallinn / London)
Daniel Zamarbide (Genf / Lissabon)
Prof Masayo Ave (Berliin)
Jimi Tenor & Trashchestra (Helsingi)
Karsten Födinger (Karlsruhe)
Kärt Ojavee (Tallinn)
Elena Khurtova ja Marie Ilse Bourlanges (Amsterdam)
Eik Hermann (Tallinn)
Damon Taylor (London)
jpt.

SISU on tasuta ja avatud kõikidele teemast huvitatutele. Töötubadesse palume end ette registreerida – registreerumine avaneb mai alguses!

Ole kohal!

Postitas Triin Männik — Püsilink

Rahvusvaheline sisearhitektuuri ja ruumiloome sümpoosion SISU 2019_Tegelik/Actual

Kolmapäev 12 juuni, 2019 — Reede 14 juuni, 2019

ig_sisu_jooneta_sisu

Rahvusvaheline sisearhitektuuri ja ruumiloome sümpoosion SISU 2019 toimub pealkirja all “Tegelik” Tallinnas Kopli poolsaarel endises Põhjala tehases. Eesti Sisearhitektide Liidu korraldatav SISU on valdkonna suursündmus ning igale sümpoosionile annab oma näo ja suuna kuraatorite toimkonna kokku pandud programm, mis on peamiselt suunatud professionaalsetele sisearhitektidele, valdkonna õppejõududele ja tudengitele, ent avatud osaliselt ka laiemale publikule ning külgnevates valdkondades tegutsejaile.

Käesoleval aastal on SISU sümpoosioni tähelepanu keskmes sisearhitektuuri füüsilise kohalolu aspekt, käegakatsutavus, ruumi taktiilsus, materjalid. Uurime ruumilise sekkumise, ehitamise ja loomise strateegiaid läbi hariduspraktikate, mis kombineerivad otsest kaasamist ja osalust füüsilise ruumi loomisel ning suurel skaalal prototüüpimist ruumiloomes.

Sümpoosioni erinevate etappide käigus keskendume kombatavale-sensoorsele kogemusele, mida ruum pakkuda saab, vaatleme materjalidisaini sisearhitektuuri skaalal ning otsime inspiratsiooni Eesti Kunstiakadeemia kauaaegse õppejõu ja sisearhitekti, professor Vello Asi sõnadest, et ruumi tuleks alati luua seestpoolt väljapoole.

12. – 14. juunini 2019 kutsume sisearhitekte ja valdkonna tudengeid, samuti arhitekte, disainereid ja teisi naabervaldkondades tegutsejaid kolm päeva kestvale uurimisretkele sisearhitektuuri ja ruumiloomise protsessi sisemusse Põhjala tehases Marati tänaval Tallinnas. Me alustame tühjast ruumist ja ehitame koos – töötubade ja loengute vormis – üles 2019. aasta sümpoosioni.

2019. aasta SISU kuraatorite meeskond on pärit EKA sisearhitektuuri osakonnast ning seda juhib professor Hannes Praks.

Sümpoosionil astuvad töötubade, loengute ja etteastetega üles:
Veiko Liis (Tallinn)
b210 arhitektid ja Pavle Stamenovic (Tallinn / Belgrad)
Laura Linsi ja Roland Reemaa (Tallinn / London)
Daniel Zamarbide (Genf / Lissabon)
Prof Masayo Ave (Berliin)
Jimi Tenor & Trashchestra (Helsingi)
Karsten Födinger (Karlsruhe)
Kärt Ojavee (Tallinn)
Elena Khurtova ja Marie Ilse Bourlanges (Amsterdam)
Eik Hermann (Tallinn)
Damon Taylor (London)
jpt.

SISU on tasuta ja avatud kõikidele teemast huvitatutele. Töötubadesse palume end ette registreerida – registreerumine avaneb mai alguses!

Ole kohal!

Postitas Triin Männik — Püsilink

26.04.2019 — 28.04.2019

EKA stilistikatudengid avavad Telliskivi Loomelinnakus 300 riidepuust valmistatud installatsiooni

moehäppening

Eesti Kunstiakadeemia moestilistika tudengid avavad homme kell 18:45 Telliskivi Loomelinnaku 10. sünnipäeva avapäeval IDA Raadio kõrval asuvas kuplis installatsiooni „2700 I“, mis võtab fookusesse jätkusuutliku tarbimise moetööstuses. Õhtu jätkub öise moehäppeningiga Erinevate Tubade Klubis ja Loomelinnaku B-hoones.

Telliskivi Loomelinnaku 10. sünnipäevaks valminud EKA moestilistika tudengite installatsioon „2700 l“ on järg tudengite eelmisel aastal samuti Telliskivi Loomelinnaku ruumides esitatud  näitus-installatsioonile “27000 l” , millega sooviti külastajatele esitada intrigeeriv küsimus: kas osta üks kvaliteetne triiksärk ja kanda seda aastaid või osta kümme särki kiirmoeketist? Seekordne projekt tegeleb sama temaatikaga, vaadates kriitilise pilguga ka stilistitöö argipäevast tekkivat ökoloogilist jalajälge.

Inspireerituna Telliskivi Loomelinnaku linnadžunglist, taaskasutusest, ajaloost, kunstist, sotsiaalsest vastutusest ja vastuhakust on tudengid koos juhendaja Marion Laevaga valmistanud ette ka moehäppeningi, kus on kasutatud ka materjale, mida tavaliselt inimene enda selga ei pane.

Eesti Kunstiakadeemia õppejõud, kursuse juhendaja ja stilist Marion Laev tõi esile, et kuigi meedias ja ajakirjanduses on palju juttu taaskasutusest ning säästlikust tarbimisest uute asjade tootmise juures, siis liialt vähe saab tähelepanu, kui palju väärtuslikke resursse kulutatakse riiete kasutamisel, puhastamisel ja seda ka stilisti töös. “Me pöörame EKA stilistikaõppes palju tähelepanu oskusele teha vahet kvaliteetsel esemel ning kiirmoel. Kuna stilistidel on suur vastutus trendide loomisel, siis tuleb alustada just koolist. Sama mõtteviisi tahame tuua ka Telliskivi Loomelinnaku sünnipäevalisteni,” lisas Laev.

Moehäppening toimub ööl vastu 27. aprilli kahel korral – Erinevate Tubade Klubis algusega kell 23.59 ning kell 01.30 Loomelinnaku B-hoones. Moehäppeningile lisab muusikalise dimensiooni Marten Kuningas koos bandiga. Häppeningi jaoks valminud moeaksessuaare saab hiljem näha ka Telliskivi Loomelinnaku pop-up poes. Moehäppeningi koostööpartneriks on TLÜ BFM-i koreograafia õppekava tudengid, Oksana Tralla juhendamisel, kes on loonud tantsulised karakterid stilistikatudengite kostüümidele.

Installatsiooni keskmeks on 300 ühekordseks kasutamiseks mõeldud riidepuust valminud energialühtrid, mida ilmestavad moestilistika tudengite poolt personaalsete mõõtude järgi valmistatud valget puuvillast triiksärki, mille klassikaline mudel on loodud kestma aastaid.

Ühe valge puuvillase triiksärgi valmistamiseks kulub 2700 liitrit magevett ning iga pesukorra ajal kulub veel umbes 150 liitrit vett. Viies valge triiksärgi keemilisse puhastusse kaasneb sellega veel ühekordseks kasutamiseks mõeldud riidepuu ja pakendkile.

Lisaks installatsioonile ning moehäppeningile saab EKAs õpetatavate teemadega tutvuda ka pühapäeval, 28. aprillil Erinevate Tubade Klubis, kus alates 13.00 saab osaleda põnevas joonistamise töötas ning võtta osa Porfoolio Cafest, kus praegused magistrandid jagavad näpunäiteid, millega arvestada, kui soovid EKAsse sisse astuda.

Telliskivi Loomelinnak tähistab oma 10. aasta sünnipäeva 10-päevase festivaliga 26. aprill kuni 5. mai. Pidustuste raames leiavad aset nii teematuurid, perepäev, Sünnipäevaklubi, mitmed näitused, Rula ja ratta päev ning palju muud. Lisainfo www.telliskivi.cc/10.

Postitas Mart Vainre — Püsilink

EKA stilistikatudengid avavad Telliskivi Loomelinnakus 300 riidepuust valmistatud installatsiooni

Reede 26 aprill, 2019 — Pühapäev 28 aprill, 2019

moehäppening

Eesti Kunstiakadeemia moestilistika tudengid avavad homme kell 18:45 Telliskivi Loomelinnaku 10. sünnipäeva avapäeval IDA Raadio kõrval asuvas kuplis installatsiooni „2700 I“, mis võtab fookusesse jätkusuutliku tarbimise moetööstuses. Õhtu jätkub öise moehäppeningiga Erinevate Tubade Klubis ja Loomelinnaku B-hoones.

Telliskivi Loomelinnaku 10. sünnipäevaks valminud EKA moestilistika tudengite installatsioon „2700 l“ on järg tudengite eelmisel aastal samuti Telliskivi Loomelinnaku ruumides esitatud  näitus-installatsioonile “27000 l” , millega sooviti külastajatele esitada intrigeeriv küsimus: kas osta üks kvaliteetne triiksärk ja kanda seda aastaid või osta kümme särki kiirmoeketist? Seekordne projekt tegeleb sama temaatikaga, vaadates kriitilise pilguga ka stilistitöö argipäevast tekkivat ökoloogilist jalajälge.

Inspireerituna Telliskivi Loomelinnaku linnadžunglist, taaskasutusest, ajaloost, kunstist, sotsiaalsest vastutusest ja vastuhakust on tudengid koos juhendaja Marion Laevaga valmistanud ette ka moehäppeningi, kus on kasutatud ka materjale, mida tavaliselt inimene enda selga ei pane.

Eesti Kunstiakadeemia õppejõud, kursuse juhendaja ja stilist Marion Laev tõi esile, et kuigi meedias ja ajakirjanduses on palju juttu taaskasutusest ning säästlikust tarbimisest uute asjade tootmise juures, siis liialt vähe saab tähelepanu, kui palju väärtuslikke resursse kulutatakse riiete kasutamisel, puhastamisel ja seda ka stilisti töös. “Me pöörame EKA stilistikaõppes palju tähelepanu oskusele teha vahet kvaliteetsel esemel ning kiirmoel. Kuna stilistidel on suur vastutus trendide loomisel, siis tuleb alustada just koolist. Sama mõtteviisi tahame tuua ka Telliskivi Loomelinnaku sünnipäevalisteni,” lisas Laev.

Moehäppening toimub ööl vastu 27. aprilli kahel korral – Erinevate Tubade Klubis algusega kell 23.59 ning kell 01.30 Loomelinnaku B-hoones. Moehäppeningile lisab muusikalise dimensiooni Marten Kuningas koos bandiga. Häppeningi jaoks valminud moeaksessuaare saab hiljem näha ka Telliskivi Loomelinnaku pop-up poes. Moehäppeningi koostööpartneriks on TLÜ BFM-i koreograafia õppekava tudengid, Oksana Tralla juhendamisel, kes on loonud tantsulised karakterid stilistikatudengite kostüümidele.

Installatsiooni keskmeks on 300 ühekordseks kasutamiseks mõeldud riidepuust valminud energialühtrid, mida ilmestavad moestilistika tudengite poolt personaalsete mõõtude järgi valmistatud valget puuvillast triiksärki, mille klassikaline mudel on loodud kestma aastaid.

Ühe valge puuvillase triiksärgi valmistamiseks kulub 2700 liitrit magevett ning iga pesukorra ajal kulub veel umbes 150 liitrit vett. Viies valge triiksärgi keemilisse puhastusse kaasneb sellega veel ühekordseks kasutamiseks mõeldud riidepuu ja pakendkile.

Lisaks installatsioonile ning moehäppeningile saab EKAs õpetatavate teemadega tutvuda ka pühapäeval, 28. aprillil Erinevate Tubade Klubis, kus alates 13.00 saab osaleda põnevas joonistamise töötas ning võtta osa Porfoolio Cafest, kus praegused magistrandid jagavad näpunäiteid, millega arvestada, kui soovid EKAsse sisse astuda.

Telliskivi Loomelinnak tähistab oma 10. aasta sünnipäeva 10-päevase festivaliga 26. aprill kuni 5. mai. Pidustuste raames leiavad aset nii teematuurid, perepäev, Sünnipäevaklubi, mitmed näitused, Rula ja ratta päev ning palju muud. Lisainfo www.telliskivi.cc/10.

Postitas Mart Vainre — Püsilink

24.04.2019

Kunstihariduse ideede konverents: Klassikaliselt kaasaegne

KUHI_1920x1000_01
Kaasaegses kunstis kasutatakse laia kunstitehnikate valikut, kuid sageli jääb uuenduslike digitehnoloogiate varju fakt, et ka põlised tehnikad nagu õlimaal, keraamika, tekstiil on erakordselt tugevad kaasaegse mõtte kandjad. Samas võib aga kaasaegne tehnoloogia olla midagi, mille abil paljastuvad vanade teoste saladused. KUHI konverents “Kaasaegselt klassikaline” keskendub klassikalistele kunstitehnikatele ja neid tehnikaid kaasajas kõnelema panevatele kunstnikele. 
Konverentsi alustab Linnar Viik visiooniga tulevikust. Anneli Porri pakub teoreetilist raami nüüdiskunsti vaatamiseks. Oma tööde ja praktika põhjal räägivad tehnikatest ja materjalivalikutest kunstnikud Laura Põld ja Tõnis Saadoja. Disainerid Kärt Ojavee ja Merike Rehepapp arutlevad tarbekunsti ürgtehnikate ja kaasaegse maailma üle. Kuidas tehnoloogia kunstiajalugu uurida ja põnevamaks muuta aitab, räägib Hilkka Hiiop koos Andres Uueniga.

Konverentsi ajakava

9.45-10.15 registreerumine ja avasõnad
10.15-10.35 visioonikõne Linnar Viik
10.40-11.00 Anneli Porri
11.05-11.25 Laura Põld
11.30-11.50 Tõnis Saadoja
11.55-12.15 Hilkka Hiiop
LÕUNA
13.00-13.20 Merike Rehepapp
13.25-13.45 Kärt Ojavee
13.45-14.15 Väikesed ümarlauad. Osalejad saavad küsida ja arutleda esinejatega.
KOHVIPAUS

14.30-16.00 Töötoad 90 min (Töötubadesse registreerimine on juba täitunud!)

KUHI konverentsi korraldavad ühiselt Tallinna Ülikool ja Eesti Kunstiakadeemia. Konverents on osalejale tasuta. Pakutakse ka lõunasööki ja kohvipausi. Korraldajatel on õigus ajakavas ja esinejate nimistus muudatusi teha.

Küsimuste korral kirjuta:
Kristi Laanemäe: kusti@tlu.ee
Anneli Porri: anneli.porri@artun.ee
Konverentsi koduleheküljelt leiad täpsema info esinejate ja ettekannete kohta: https://www.tlu.ee/KUHI
Postitas Mart Vainre — Püsilink

Kunstihariduse ideede konverents: Klassikaliselt kaasaegne

Kolmapäev 24 aprill, 2019

KUHI_1920x1000_01
Kaasaegses kunstis kasutatakse laia kunstitehnikate valikut, kuid sageli jääb uuenduslike digitehnoloogiate varju fakt, et ka põlised tehnikad nagu õlimaal, keraamika, tekstiil on erakordselt tugevad kaasaegse mõtte kandjad. Samas võib aga kaasaegne tehnoloogia olla midagi, mille abil paljastuvad vanade teoste saladused. KUHI konverents “Kaasaegselt klassikaline” keskendub klassikalistele kunstitehnikatele ja neid tehnikaid kaasajas kõnelema panevatele kunstnikele. 
Konverentsi alustab Linnar Viik visiooniga tulevikust. Anneli Porri pakub teoreetilist raami nüüdiskunsti vaatamiseks. Oma tööde ja praktika põhjal räägivad tehnikatest ja materjalivalikutest kunstnikud Laura Põld ja Tõnis Saadoja. Disainerid Kärt Ojavee ja Merike Rehepapp arutlevad tarbekunsti ürgtehnikate ja kaasaegse maailma üle. Kuidas tehnoloogia kunstiajalugu uurida ja põnevamaks muuta aitab, räägib Hilkka Hiiop koos Andres Uueniga.

Konverentsi ajakava

9.45-10.15 registreerumine ja avasõnad
10.15-10.35 visioonikõne Linnar Viik
10.40-11.00 Anneli Porri
11.05-11.25 Laura Põld
11.30-11.50 Tõnis Saadoja
11.55-12.15 Hilkka Hiiop
LÕUNA
13.00-13.20 Merike Rehepapp
13.25-13.45 Kärt Ojavee
13.45-14.15 Väikesed ümarlauad. Osalejad saavad küsida ja arutleda esinejatega.
KOHVIPAUS

14.30-16.00 Töötoad 90 min (Töötubadesse registreerimine on juba täitunud!)

KUHI konverentsi korraldavad ühiselt Tallinna Ülikool ja Eesti Kunstiakadeemia. Konverents on osalejale tasuta. Pakutakse ka lõunasööki ja kohvipausi. Korraldajatel on õigus ajakavas ja esinejate nimistus muudatusi teha.

Küsimuste korral kirjuta:
Kristi Laanemäe: kusti@tlu.ee
Anneli Porri: anneli.porri@artun.ee
Konverentsi koduleheküljelt leiad täpsema info esinejate ja ettekannete kohta: https://www.tlu.ee/KUHI
Postitas Mart Vainre — Püsilink

28.04.2019

Sisseastujale: joonistamise töötuba ja portfolio cafe Telliskivi sünnipäeval

Carl-Robert-Kagge-631x600

Pühapäeval, 28. aprillil tähistame Telliskivi Loomelinnaku sünnipäeva Loomelinnak 10 (sünni)päevaklubi üritusel. Otsi meid Erinevate Tubade Klubi “klubisaalist”!

Töötuba: “Katkematu joonistus”


Allan Kukk

Pühapäev, 28. aprill kell 12–13.30
Erinevate Tubade Klubi “klubituba”
Tasuta

EKA avatud akadeemia joonistamise töötoas luuakse pilte, millega vaadeldakse ümbritsevat ja eneses toimuvat vaheldumisi. Kui keskkonna kujutamisel tekib vajadus sellest puhata või pole kindel, kuidas edasi jätkata, siis joonistatakse edasi kõike seda, mis parasjagu pähe tuleb kuni paber on täis. See annab võimaluse näha, kuidas igaühe tähelepanu töötab ja kuidas ümbritseva vaatlemine mõtteprotsesse mõjutab. Töötuba sobib nii algajale kui edasijõudnule.

–Juhendab EKA avatud akadeemia joonistamise õppejõud, graafiline disainer ja kujundaja Allan Kukk.
–Joonistusvahendid saab kohapealt.
–Töötuba on osalejale tasuta.
–Kohti on 15le inimesele, vajalik on eelnev registreerumine.

Registeerun töötuppa

Portfoolio Cafe

Carl-Robert Kagge ja Madli Ehasalu

Pühapäev, 28. aprill kell 14–16
Erinevate Tubade Klubi “klubituba”
Tasuta

EKA sisseastumishuvilised saavad tutvustada oma töid ja tegemisi EKA magistrantidele, kes annavad tagasisidet visanditele, tööde mappidele ja portfooliotele. Tule ja näita elava järjekorra alusel oma loomingut ning praegused EKAlased annavad tagasisidet, kuidas seda sisseastumiskatsetel parimal moel presenteerida. Kõigi huvilistega jutustavad:

– graafiline disainer, maali eriala MA tudeng Carl-Robert Kagge
– kunstiteaduse ja visuaalkultuuri eriala MA tudeng, vabakutseline kriitik ja kuraator, EKA sisseastumisekspert Madli Ehasalu

Sisseastumise kohta uuri veel: artun.ee/sisseastumine

Postitas Mart Vainre — Püsilink

Sisseastujale: joonistamise töötuba ja portfolio cafe Telliskivi sünnipäeval

Pühapäev 28 aprill, 2019

Carl-Robert-Kagge-631x600

Pühapäeval, 28. aprillil tähistame Telliskivi Loomelinnaku sünnipäeva Loomelinnak 10 (sünni)päevaklubi üritusel. Otsi meid Erinevate Tubade Klubi “klubisaalist”!

Töötuba: “Katkematu joonistus”


Allan Kukk

Pühapäev, 28. aprill kell 12–13.30
Erinevate Tubade Klubi “klubituba”
Tasuta

EKA avatud akadeemia joonistamise töötoas luuakse pilte, millega vaadeldakse ümbritsevat ja eneses toimuvat vaheldumisi. Kui keskkonna kujutamisel tekib vajadus sellest puhata või pole kindel, kuidas edasi jätkata, siis joonistatakse edasi kõike seda, mis parasjagu pähe tuleb kuni paber on täis. See annab võimaluse näha, kuidas igaühe tähelepanu töötab ja kuidas ümbritseva vaatlemine mõtteprotsesse mõjutab. Töötuba sobib nii algajale kui edasijõudnule.

–Juhendab EKA avatud akadeemia joonistamise õppejõud, graafiline disainer ja kujundaja Allan Kukk.
–Joonistusvahendid saab kohapealt.
–Töötuba on osalejale tasuta.
–Kohti on 15le inimesele, vajalik on eelnev registreerumine.

Registeerun töötuppa

Portfoolio Cafe

Carl-Robert Kagge ja Madli Ehasalu

Pühapäev, 28. aprill kell 14–16
Erinevate Tubade Klubi “klubituba”
Tasuta

EKA sisseastumishuvilised saavad tutvustada oma töid ja tegemisi EKA magistrantidele, kes annavad tagasisidet visanditele, tööde mappidele ja portfooliotele. Tule ja näita elava järjekorra alusel oma loomingut ning praegused EKAlased annavad tagasisidet, kuidas seda sisseastumiskatsetel parimal moel presenteerida. Kõigi huvilistega jutustavad:

– graafiline disainer, maali eriala MA tudeng Carl-Robert Kagge
– kunstiteaduse ja visuaalkultuuri eriala MA tudeng, vabakutseline kriitik ja kuraator, EKA sisseastumisekspert Madli Ehasalu

Sisseastumise kohta uuri veel: artun.ee/sisseastumine

Postitas Mart Vainre — Püsilink

23.04.2019 — 25.05.2019

Aarne Mesikäpp 80: “Kuradi kurb kunstinäitus” EKA raamatukogus

dav

Teisipäeval, 23. aprillil kell 16 avatakse EKA raamatukogus EKA graafika osakonna legendaarse meistri Aarne Mesikäpp’a näitus “Kuradi kurb kunstinäitus”.

Aarne Mesikäpp on sündinud 23. aprillil 1939 Tallinnas. Ta on õppinud Tartu Kunstikoolis teatridekoratsiooni erialal 1955­–1960 ja Eesti Riiklikus Kunstiinstituudis graafika erialal 1960­–1966. Alates 1967. aastast töötab ta Kunstiakadeemia õppejõuna, graafikakateedri juhatajana (1983–1985), meistrina.

Ta on kujundanud raamatuid, plakateid ja tarbegraafikat ning viimasel ajal teinud vabagraafikat kasutades selleks tüpograafia vahendeid.

EKAs raamatukogu näitusel on väljas lai valik Aarne Mesikäpa loomingust alates 1954. aastast kuni tänapäevani.

Postitas Mart Vainre — Püsilink

Aarne Mesikäpp 80: “Kuradi kurb kunstinäitus” EKA raamatukogus

Teisipäev 23 aprill, 2019 — Laupäev 25 mai, 2019

dav

Teisipäeval, 23. aprillil kell 16 avatakse EKA raamatukogus EKA graafika osakonna legendaarse meistri Aarne Mesikäpp’a näitus “Kuradi kurb kunstinäitus”.

Aarne Mesikäpp on sündinud 23. aprillil 1939 Tallinnas. Ta on õppinud Tartu Kunstikoolis teatridekoratsiooni erialal 1955­–1960 ja Eesti Riiklikus Kunstiinstituudis graafika erialal 1960­–1966. Alates 1967. aastast töötab ta Kunstiakadeemia õppejõuna, graafikakateedri juhatajana (1983–1985), meistrina.

Ta on kujundanud raamatuid, plakateid ja tarbegraafikat ning viimasel ajal teinud vabagraafikat kasutades selleks tüpograafia vahendeid.

EKAs raamatukogu näitusel on väljas lai valik Aarne Mesikäpa loomingust alates 1954. aastast kuni tänapäevani.

Postitas Mart Vainre — Püsilink

06.05.2019 — 08.05.2019

Seminar: Utilizing Art and Design Practice as a Method for Research Inquiry

Date: 6–8 May 2019 at 10.00 – 15.30

Venue: Estonian Academy of Arts, Põhja pst 7, room A402 (6-7 May), A301 (8 May)

Lecturer: Nithikul Nimkulrat

 

Practice-based research[1]has been adopted by creative practitioners in various art and design disciplines for over three decades. Its basic proposition is that “not only is practice embedded in the research process but research questions arise from the process of practice, the answers to which are directed toward enlightening and enhancing practice” (Candy and Edmonds 2018, p. 63). An emphasis on the contribution of research outcomes from practice-based research is that new knowledge is generated to inform creative practice and such knowledge may at times only be obtainable by means of practice.

 

Whilst artifacts created from within a research project is viewed as an integral part of the practice-based research process, they are expected to be placed in context through written theses and/or disseminated in published papers. By the necessity of written theses in academic research, reflection and documentation of the creative process and the overall research process is unavoidable (Nimkulart 2007).

This seminar aims to assist art and design students in situating their creative artifacts in research (Nimkulrat 2013) and in designing and structing their research conduct that involves their own practice as a research method based on their research questions initially set. This is not to understand practice as research. Practice is not research but can play a significant role in research.

 

The seminar will focus on the following research components:

  1. Research question– Why would art and design practice be necessary for answering it?
  2. Research process– How is it constructed based on the research question? Where is art and design practice located within the research process? How is documentation performed throughout the processes? How does reflection drive the process further and transform the research question initially set?
  3. Artifacts– Do they answer or support the written thesis to answer the research question?

In addition, the seminar will highlight how documentation functions as a research tool for capturing the practitioner-researcher’s reflection in- and on- action (Mäkelä and Nimkulrat 2018).

Requirement

To participate in the seminar, please send an abstract (250 words) that describes their PhD project and includes a few photos of artifacts and their processes, if any, to elika.kiilo@artun.eeby 1 May 2019. Please note that a primary research question must be clearly stated in the abstract.

In preparation for the seminar, participants will be asked to read

Candy, L. and Edmonds E. (2018). Practice-Based Research in the Creative Arts: Foundations and Futures from the Front Line. Leonardo 51(1), 63–69. https://www.mitpressjournals.org/doi/pdf/10.1162/LEON_a_01471

Mäkelä, M., & Nimkulrat, N. (2018). Documentation as Practice-Led Research Tools for Reflection on Experiential Knowledge. FORMakademisk 11(2).

DOI: https://doi.org/10.7577/formakademisk.1818

Nimkulrat, N. (2007). The Role of Documentation in Practice-Led Research. Journal of Research Practice, 3(1), Article M6. http://jrp.icaap.org/index.php/jrp/article/view/58/83

Nimkulrat, N. (2009). Paperness: Expressive Material in Textile Art from an Artist’s Viewpoint (pp. 34–38). Helsinki, Finland: University of Art and Design Helsinki. https://nithikul.com/PDF/Paperness.pdf

Nimkulrat, N. (2013). Situating Creative Artifacts in Art and Design Research. FORMakademisk, 6(2), Article 4. DOI: https://doi.org/10.7577/formakademisk.657

Registration

The seminar is open to PhD students. Registration is open until 30.04.2019.

Registration form

 

Nithikul Nimkulrat is a practitioner-researcher who intertwines research with textile practice, focusing on experiential knowledge in craft processes in the context of design research. Prior to her current appointment as a Tenured Associate Professor at OCAD University in Canada in December 2018, Nithikul has worked at Estonian Academy of Arts, Loughborough University, and Aalto University, where she earned a doctorate in 2009. Nithikul is an elected council member of the Design Research Society (DRS), the convenor of the DRS Special Interest Group on Experiential Knowledge (EKSIG), and the leader of the Cumulus Association’s Fashion and Textile Working Group.

[1]The term “practice-based research” is chosen over “artistic research” and “practice-led research” to be used in the workshop in order to give practice a general role in scholarly research. For differentiation in meaning of different terms, see Nimkulrat (2009, pp. 34–38) and Candy and Edmonds (2018, pp. 64–65).

 

 

This event is organised by the Graduate School of Culture Studies and Arts, supported by the ASTRA project of the Estonian Academy of Arts – EKA LOOVKÄRG (European Union, European Regional Development Fund).

Postitas Elika Kiilo — Püsilink

Seminar: Utilizing Art and Design Practice as a Method for Research Inquiry

Esmaspäev 06 mai, 2019 — Kolmapäev 08 mai, 2019

Date: 6–8 May 2019 at 10.00 – 15.30

Venue: Estonian Academy of Arts, Põhja pst 7, room A402 (6-7 May), A301 (8 May)

Lecturer: Nithikul Nimkulrat

 

Practice-based research[1]has been adopted by creative practitioners in various art and design disciplines for over three decades. Its basic proposition is that “not only is practice embedded in the research process but research questions arise from the process of practice, the answers to which are directed toward enlightening and enhancing practice” (Candy and Edmonds 2018, p. 63). An emphasis on the contribution of research outcomes from practice-based research is that new knowledge is generated to inform creative practice and such knowledge may at times only be obtainable by means of practice.

 

Whilst artifacts created from within a research project is viewed as an integral part of the practice-based research process, they are expected to be placed in context through written theses and/or disseminated in published papers. By the necessity of written theses in academic research, reflection and documentation of the creative process and the overall research process is unavoidable (Nimkulart 2007).

This seminar aims to assist art and design students in situating their creative artifacts in research (Nimkulrat 2013) and in designing and structing their research conduct that involves their own practice as a research method based on their research questions initially set. This is not to understand practice as research. Practice is not research but can play a significant role in research.

 

The seminar will focus on the following research components:

  1. Research question– Why would art and design practice be necessary for answering it?
  2. Research process– How is it constructed based on the research question? Where is art and design practice located within the research process? How is documentation performed throughout the processes? How does reflection drive the process further and transform the research question initially set?
  3. Artifacts– Do they answer or support the written thesis to answer the research question?

In addition, the seminar will highlight how documentation functions as a research tool for capturing the practitioner-researcher’s reflection in- and on- action (Mäkelä and Nimkulrat 2018).

Requirement

To participate in the seminar, please send an abstract (250 words) that describes their PhD project and includes a few photos of artifacts and their processes, if any, to elika.kiilo@artun.eeby 1 May 2019. Please note that a primary research question must be clearly stated in the abstract.

In preparation for the seminar, participants will be asked to read

Candy, L. and Edmonds E. (2018). Practice-Based Research in the Creative Arts: Foundations and Futures from the Front Line. Leonardo 51(1), 63–69. https://www.mitpressjournals.org/doi/pdf/10.1162/LEON_a_01471

Mäkelä, M., & Nimkulrat, N. (2018). Documentation as Practice-Led Research Tools for Reflection on Experiential Knowledge. FORMakademisk 11(2).

DOI: https://doi.org/10.7577/formakademisk.1818

Nimkulrat, N. (2007). The Role of Documentation in Practice-Led Research. Journal of Research Practice, 3(1), Article M6. http://jrp.icaap.org/index.php/jrp/article/view/58/83

Nimkulrat, N. (2009). Paperness: Expressive Material in Textile Art from an Artist’s Viewpoint (pp. 34–38). Helsinki, Finland: University of Art and Design Helsinki. https://nithikul.com/PDF/Paperness.pdf

Nimkulrat, N. (2013). Situating Creative Artifacts in Art and Design Research. FORMakademisk, 6(2), Article 4. DOI: https://doi.org/10.7577/formakademisk.657

Registration

The seminar is open to PhD students. Registration is open until 30.04.2019.

Registration form

 

Nithikul Nimkulrat is a practitioner-researcher who intertwines research with textile practice, focusing on experiential knowledge in craft processes in the context of design research. Prior to her current appointment as a Tenured Associate Professor at OCAD University in Canada in December 2018, Nithikul has worked at Estonian Academy of Arts, Loughborough University, and Aalto University, where she earned a doctorate in 2009. Nithikul is an elected council member of the Design Research Society (DRS), the convenor of the DRS Special Interest Group on Experiential Knowledge (EKSIG), and the leader of the Cumulus Association’s Fashion and Textile Working Group.

[1]The term “practice-based research” is chosen over “artistic research” and “practice-led research” to be used in the workshop in order to give practice a general role in scholarly research. For differentiation in meaning of different terms, see Nimkulrat (2009, pp. 34–38) and Candy and Edmonds (2018, pp. 64–65).

 

 

This event is organised by the Graduate School of Culture Studies and Arts, supported by the ASTRA project of the Estonian Academy of Arts – EKA LOOVKÄRG (European Union, European Regional Development Fund).

Postitas Elika Kiilo — Püsilink

04.12.2018

Laura De Jaegeri installatsioon SEWN LAND Vent Space projektiruumis

47115122_1041690649337223_1501160871760494592_o

Olete oodatud Laura De Jaegeri installatsiooni SEWN LAND avalikule esitlusele 4. detsembril kell 14-18.

De Jaeger on Belgia visuaalkunstnik, kes on hetkel vahetusõpingutel Eesti Kunstiakadeemia Installatsiooni ja skulptuuri osakonnas. Oma loomingus uurib ta läbi visuaalse poeesia selliseid universaalseid teemasid nagu inimloomus, elukeskkond ja kaduvus, kasutades ruumikogemuse loomisel orgaanilisi materjale. Teoses SEWN LAND jaotab De Jaeger galeriiruumi kaheks, kasutades ruumilise eraldusjoonena kaardikontekstist välja tõstetud Belgia keelepiiri.

Vent Space’i toetab Eesti Kunstiakadeemia Üliõpilasesindus.

Postitas Kati Ots — Püsilink

Laura De Jaegeri installatsioon SEWN LAND Vent Space projektiruumis

Teisipäev 04 detsember, 2018

47115122_1041690649337223_1501160871760494592_o

Olete oodatud Laura De Jaegeri installatsiooni SEWN LAND avalikule esitlusele 4. detsembril kell 14-18.

De Jaeger on Belgia visuaalkunstnik, kes on hetkel vahetusõpingutel Eesti Kunstiakadeemia Installatsiooni ja skulptuuri osakonnas. Oma loomingus uurib ta läbi visuaalse poeesia selliseid universaalseid teemasid nagu inimloomus, elukeskkond ja kaduvus, kasutades ruumikogemuse loomisel orgaanilisi materjale. Teoses SEWN LAND jaotab De Jaeger galeriiruumi kaheks, kasutades ruumilise eraldusjoonena kaardikontekstist välja tõstetud Belgia keelepiiri.

Vent Space’i toetab Eesti Kunstiakadeemia Üliõpilasesindus.

Postitas Kati Ots — Püsilink

12.12.2018 — 19.12.2018

Fototudengite grupinäitus AVAMINE Vent Space projektiruumis

47578297_1955708954514369_6644921685222883328_o

Kolmapäeval 12.12 kell 19 avame Vent Space projektiruumis (Vabaduse väljak 6/8) näituse “Avamine”.

Tegemist on Eesti Kunstiakadeemia fotograafia osakonnas 2. aastat õppivate tudengite esimese ühisnäitusega.

Osalevad: Kristiina Aarna, Ben Caro, Gerda Nurk, Diana Olesjuk, Anna Pazucha, Pille-Riin Vihtre & Lisann Lillevere

Grupinäitus “Avamine/ Disassemble” läheneb osadeks võtmise teemale läbi noorte autorite pilgu. Me analüüsimine, avame, opereerime, uurime, jälgime, teeme tükkideks, kasutades selleks kaamerapõhiseid meediume. Seejärel paneme tükid kokku nii, et omandame uusi teadmisi, uue suhtumise või saavutame uue viisi osade ühendamiseks tervikuks. Meie eesmärk on uurida enesele hetkel kõige olulisemaid nähtusi visuaalsete töövahenditega ning jagada oma vaatlemistulemusi teiega.

Vent Space’i toetab Eesti Kunstiakadeemia Üliõpilasesindus.

Postitas Kati Ots — Püsilink

Fototudengite grupinäitus AVAMINE Vent Space projektiruumis

Kolmapäev 12 detsember, 2018 — Kolmapäev 19 detsember, 2018

47578297_1955708954514369_6644921685222883328_o

Kolmapäeval 12.12 kell 19 avame Vent Space projektiruumis (Vabaduse väljak 6/8) näituse “Avamine”.

Tegemist on Eesti Kunstiakadeemia fotograafia osakonnas 2. aastat õppivate tudengite esimese ühisnäitusega.

Osalevad: Kristiina Aarna, Ben Caro, Gerda Nurk, Diana Olesjuk, Anna Pazucha, Pille-Riin Vihtre & Lisann Lillevere

Grupinäitus “Avamine/ Disassemble” läheneb osadeks võtmise teemale läbi noorte autorite pilgu. Me analüüsimine, avame, opereerime, uurime, jälgime, teeme tükkideks, kasutades selleks kaamerapõhiseid meediume. Seejärel paneme tükid kokku nii, et omandame uusi teadmisi, uue suhtumise või saavutame uue viisi osade ühendamiseks tervikuks. Meie eesmärk on uurida enesele hetkel kõige olulisemaid nähtusi visuaalsete töövahenditega ning jagada oma vaatlemistulemusi teiega.

Vent Space’i toetab Eesti Kunstiakadeemia Üliõpilasesindus.

Postitas Kati Ots — Püsilink

15.02.2019 — 01.03.2019

Angela Ramíreze isikunäitus MÕNIKORD ME MÄLETAME [MÄLETATUD] Vent Space projektiruumis

51732488_1086163848223236_6722936991605850112_o

Reedel, 15. veebruaril 2019 kell 19:30 avab Angela ‘Goo’ Ramírez Vent Space projektiruumis areneva näituse “Mõnikord me mäletame [mäletatud]”. Näitus ning kunstnikuresidentuur on avatud E-N kell 13:00-17:00 ning L-P kell 13:00-19:00 kuni 28. veebruarini. Näituse lõpetamine toimub reedel, 1. märtsil kell 19:30.

Goo praeguseks huviks on mälu enda teadvuse ehk metamälu uurimine mäletamispüüde materialiseerumise kaudu.

“Mõnikord me mäletame [mäletatud]” on näitus, mis uurib näituse “Mõnikord me mäletame” metamälu. Taandudes minevikku, toob aeg – mäluks hädavajalik mateeria – esile loomingulise protsessi, mille kaudu me valides, unustades ning ettekujutades moonutame oma mälestusi vastavalt sellele, mis meile antud hetkes oluline on.

Angela ‘Goo’ on ruumi- ja linnaplanneerimise ning pedagoogika taustaga. Ta on töötanud uurijana Tecnologico de Monterrey ülikoolis ning kureerinud arhitektuurinäitusi/kunsti Queretaro linnamuuseumis, Mehhikos. Hetkel õpib ta Kaasaegse kunsti magistriõppekaval Eesti Kunstiakadeemias.

Vent Space’i toetab Eesti Kunstiakadeemia Üliõpilasesindus.

Postitas Kati Ots — Püsilink

Angela Ramíreze isikunäitus MÕNIKORD ME MÄLETAME [MÄLETATUD] Vent Space projektiruumis

Reede 15 veebruar, 2019 — Reede 01 märts, 2019

51732488_1086163848223236_6722936991605850112_o

Reedel, 15. veebruaril 2019 kell 19:30 avab Angela ‘Goo’ Ramírez Vent Space projektiruumis areneva näituse “Mõnikord me mäletame [mäletatud]”. Näitus ning kunstnikuresidentuur on avatud E-N kell 13:00-17:00 ning L-P kell 13:00-19:00 kuni 28. veebruarini. Näituse lõpetamine toimub reedel, 1. märtsil kell 19:30.

Goo praeguseks huviks on mälu enda teadvuse ehk metamälu uurimine mäletamispüüde materialiseerumise kaudu.

“Mõnikord me mäletame [mäletatud]” on näitus, mis uurib näituse “Mõnikord me mäletame” metamälu. Taandudes minevikku, toob aeg – mäluks hädavajalik mateeria – esile loomingulise protsessi, mille kaudu me valides, unustades ning ettekujutades moonutame oma mälestusi vastavalt sellele, mis meile antud hetkes oluline on.

Angela ‘Goo’ on ruumi- ja linnaplanneerimise ning pedagoogika taustaga. Ta on töötanud uurijana Tecnologico de Monterrey ülikoolis ning kureerinud arhitektuurinäitusi/kunsti Queretaro linnamuuseumis, Mehhikos. Hetkel õpib ta Kaasaegse kunsti magistriõppekaval Eesti Kunstiakadeemias.

Vent Space’i toetab Eesti Kunstiakadeemia Üliõpilasesindus.

Postitas Kati Ots — Püsilink

04.03.2019 — 05.03.2019

Kadri Liis Rääki ja Wondering O installatsioon RISOOPIA2 Vent Space projektiruumis

rhizopia pic

Kadri Liis Rääk ja Wondering O (Mihkel Tomberg) avavad 3. märtsil kell 19:00 Vent Space projektiruumis audiovisuaalse installatsiooni „Risoopia2”. Avaõhtul toimub improvisatsiooniline live-kontsert.

Risoopia2 on pidevalt arenev ja muutuv multidistsiplinaarne keskkond, mille aktiveerivad sinna sisenevad inimesed. Risoopia ehk risoomne utoopia on elusorganism, spekulatiivne narratiiv, kus tähendused tekivad lõpmatutes sõlmpunktides. Lood minevikest, olevikest ja tulevikest hoiavad seda organismi elus, toidavad ja täiendavad. Risoopia2 on taktiilne mängumaa, millega kõik on oodatud ühinema ning mille lugusid kuulama. Piiride hägustudes tärkavad sidemed.

Kadri Liis Rääk õpib hetkel Eesti Kunstiakadeemia Kaasaegse kunsti õppekava magistriõppes. Ta on lõpetanud nii stsenograafiaõpingud EKA-s kui ka magistriõpingud autonoomse disaini vallas KASK’i ülikoolis Gentis, Belgias. Käesolev installatsioon on osa jätkuteosest, mis KASK’is alguse sai. Tema uurimisvaldkonnaks on tajud vahendatud reaalsuses: tajuorganid kui liidesed (“interfaces”) maailma loomiseks ja mõtestamiseks. Hetkel tegeleb ta intensiivsemalt spekulatiivsete narratiivide ning posthumanismi uurimisega installatiivses kontekstis.

Mihkel Tomberg õpib Eesti Muusika- ja Teatriakadeemias audiovisuaalset kompositsiooni. Ta on tuntud projektidest “Algorütmid” ja “Heaven’s Trumpet” ning teinud erinevaid helikujundusi paljudele audiovisuaalsetele projektidele. Ta on osalenud näitustel Eestis ja Itaalias.

Näitus on avatud 4.-5. märtsil kell 14-19.

Vent Space’i toetab Eesti Kunstiakadeemia Üliõpilasesindus.

Postitas Kati Ots — Püsilink

Kadri Liis Rääki ja Wondering O installatsioon RISOOPIA2 Vent Space projektiruumis

Esmaspäev 04 märts, 2019 — Teisipäev 05 märts, 2019

rhizopia pic

Kadri Liis Rääk ja Wondering O (Mihkel Tomberg) avavad 3. märtsil kell 19:00 Vent Space projektiruumis audiovisuaalse installatsiooni „Risoopia2”. Avaõhtul toimub improvisatsiooniline live-kontsert.

Risoopia2 on pidevalt arenev ja muutuv multidistsiplinaarne keskkond, mille aktiveerivad sinna sisenevad inimesed. Risoopia ehk risoomne utoopia on elusorganism, spekulatiivne narratiiv, kus tähendused tekivad lõpmatutes sõlmpunktides. Lood minevikest, olevikest ja tulevikest hoiavad seda organismi elus, toidavad ja täiendavad. Risoopia2 on taktiilne mängumaa, millega kõik on oodatud ühinema ning mille lugusid kuulama. Piiride hägustudes tärkavad sidemed.

Kadri Liis Rääk õpib hetkel Eesti Kunstiakadeemia Kaasaegse kunsti õppekava magistriõppes. Ta on lõpetanud nii stsenograafiaõpingud EKA-s kui ka magistriõpingud autonoomse disaini vallas KASK’i ülikoolis Gentis, Belgias. Käesolev installatsioon on osa jätkuteosest, mis KASK’is alguse sai. Tema uurimisvaldkonnaks on tajud vahendatud reaalsuses: tajuorganid kui liidesed (“interfaces”) maailma loomiseks ja mõtestamiseks. Hetkel tegeleb ta intensiivsemalt spekulatiivsete narratiivide ning posthumanismi uurimisega installatiivses kontekstis.

Mihkel Tomberg õpib Eesti Muusika- ja Teatriakadeemias audiovisuaalset kompositsiooni. Ta on tuntud projektidest “Algorütmid” ja “Heaven’s Trumpet” ning teinud erinevaid helikujundusi paljudele audiovisuaalsetele projektidele. Ta on osalenud näitustel Eestis ja Itaalias.

Näitus on avatud 4.-5. märtsil kell 14-19.

Vent Space’i toetab Eesti Kunstiakadeemia Üliõpilasesindus.

Postitas Kati Ots — Püsilink