Rubriik: Erialad

04.06.2019 — 07.06.2019

Seminar: Unpacking “show and tell”

estonian-academy-arts-logo

Date: June 4, 6, 7 at 10.00 to 17.00

Venue: Estonian Academy of Arts, Põhja pst 7, room A202

Lecturer: Benjamin Lignel

Artist, writer and curator Benjamin Lignel will conduct a 3-day seminar in June, focusing on the challenges and opportunities inherent to artistic research. We will be thinking through the temporalities of making, documenting, and argumenting, and the different sort of “proof” they invoke; we will attempt a 21st century autopsy of the author-function and look at subject-positions with the help of Italo Calvino, Joan Scott and Audre Lord; we will play at presenting an object (textual or physical) for public scrutiny with a view to understanding what “stewardship of ideas” might imply.

 

Students who sign up for the seminar will be required to read 3 texts in advance:

Audre Lord, the Use of Anger, Women responding to Racism (1981)

Joan Scott, The Evidence of Experience (1991)

Ulrike Müller, Herstory Inventory (2011)

You will also be required to write, in conversational/diaristic mode, how you first met an idea that subequently guided your current research (max. 500 words).

 

Registration

The seminar is open to PhD and MA students.

Registration form

Registration is open until 28.05.2019.

 

This event is organised by the Graduate School of Culture Studies and Arts, supported by the ASTRA project of the Estonian Academy of Arts – EKA LOOVKÄRG (European Union, European Regional Development Fund).

Postitas Elika Kiilo — Püsilink

Seminar: Unpacking “show and tell”

Teisipäev 04 juuni, 2019 — Reede 07 juuni, 2019

estonian-academy-arts-logo

Date: June 4, 6, 7 at 10.00 to 17.00

Venue: Estonian Academy of Arts, Põhja pst 7, room A202

Lecturer: Benjamin Lignel

Artist, writer and curator Benjamin Lignel will conduct a 3-day seminar in June, focusing on the challenges and opportunities inherent to artistic research. We will be thinking through the temporalities of making, documenting, and argumenting, and the different sort of “proof” they invoke; we will attempt a 21st century autopsy of the author-function and look at subject-positions with the help of Italo Calvino, Joan Scott and Audre Lord; we will play at presenting an object (textual or physical) for public scrutiny with a view to understanding what “stewardship of ideas” might imply.

 

Students who sign up for the seminar will be required to read 3 texts in advance:

Audre Lord, the Use of Anger, Women responding to Racism (1981)

Joan Scott, The Evidence of Experience (1991)

Ulrike Müller, Herstory Inventory (2011)

You will also be required to write, in conversational/diaristic mode, how you first met an idea that subequently guided your current research (max. 500 words).

 

Registration

The seminar is open to PhD and MA students.

Registration form

Registration is open until 28.05.2019.

 

This event is organised by the Graduate School of Culture Studies and Arts, supported by the ASTRA project of the Estonian Academy of Arts – EKA LOOVKÄRG (European Union, European Regional Development Fund).

Postitas Elika Kiilo — Püsilink

09.04.2019

EKA virtuaalreaalsuse labor MELT innovatsiooni foorumil Kultuurikatlas

1
Teisipäeval, 9. aprillil toimub MELT innovatsiooni foorum Tallinna Kultuurikatlas. Eesti Kunstiakadeemia on esindatud Showcase alal, kus EKA virtuaalreaalsuse labori (VR) juhataja Johanna Jõekalda ja vilistlane Artur Staśkevitś tutvustavad EKA virtuaalreaalsuse laborit. Lisainfo ja piletid: www.melt.ee.

EKA VR Labor

Käesoleval õppeaastal alustas Eesti Kunstiakadeemias tegevust VR Labor, mis koondab arhitektile ja disainerile vajalikke eriteadmisi virtuaalreaalsustehnikate rakendamisest disainiprotsessis. Virtuaalreaalsustehnikad võimaldavad kavandada ruumi selle tulevase kasutaja vaatepunktist ja pöörata disainiprotsessis tavapärasest suuremat tähelepanu kasutaja ruumielamusele. Ühtlasi võimaldavad need kuvada kasutajale reaalsuse kihistusi, mis jäävad tavaolukorras tema silmale nähtamatuks, ning laiendada seeläbi tema taju ulatust. VR Laboris keskendume neile ja teistele lisaväärtustele, mida virtuaalreaalsustehnikad arhitekti ja disaineri jaoks endas kannavad.  Igal semestril toimub VR Laboris üks intensiivkursus, mis annab ülevaate immersiivsetest ruumi kujutamise ja kujundamise viisidest. Kursusel omandatakse virtuaalreaalsusseadmete ja mängumootorite kasutuspõhimõtted ning oskus rakendada neid erialase loovmeediumina.
 

Uurimisprojekt “Biomeetriliste andmete rakendus interaktiivsetes disainilahendustes”

Interaktiivseid ruumimudeleid on muutujate rohkuse tõttu keeruline oma peas täpselt ette kujutada ja paberile panna. Arhitekti ja disaineri jaoks on virtuaalreaalsustehnikate oluliseks lisaväärtuseks võimalus interaktiivseid ruume kogeja vaatepunktist läbi testida. Sellest tulenevalt on käesoleval õppeaastal VR Labori peamiseks uurimissuunaks elamuspõhine interaktsioon. Mõõdistame biomeetriliste sensoritega ruumi mõju kasutaja aktiivsus-passiivsus ja positiivsus-negatiivsus näitajatele. Tuvastame ruumiliste stiimulite ja nende poolt esile kutsutud reaktsioonide vahel seaduspärasid. Paneme ruumi parameetrid elamusandmetest lähtuvalt interaktiivselt muutuma. Uurimistöö väljundiks on interaktiivse ruumi prototüübid, mis on programmeeritud kasutaja enesetunde stimuleerimiseks reaalajas oma omadusi ümber kohandama. Loe projektist veel.
Postitas Mart Vainre — Püsilink

EKA virtuaalreaalsuse labor MELT innovatsiooni foorumil Kultuurikatlas

Teisipäev 09 aprill, 2019

1
Teisipäeval, 9. aprillil toimub MELT innovatsiooni foorum Tallinna Kultuurikatlas. Eesti Kunstiakadeemia on esindatud Showcase alal, kus EKA virtuaalreaalsuse labori (VR) juhataja Johanna Jõekalda ja vilistlane Artur Staśkevitś tutvustavad EKA virtuaalreaalsuse laborit. Lisainfo ja piletid: www.melt.ee.

EKA VR Labor

Käesoleval õppeaastal alustas Eesti Kunstiakadeemias tegevust VR Labor, mis koondab arhitektile ja disainerile vajalikke eriteadmisi virtuaalreaalsustehnikate rakendamisest disainiprotsessis. Virtuaalreaalsustehnikad võimaldavad kavandada ruumi selle tulevase kasutaja vaatepunktist ja pöörata disainiprotsessis tavapärasest suuremat tähelepanu kasutaja ruumielamusele. Ühtlasi võimaldavad need kuvada kasutajale reaalsuse kihistusi, mis jäävad tavaolukorras tema silmale nähtamatuks, ning laiendada seeläbi tema taju ulatust. VR Laboris keskendume neile ja teistele lisaväärtustele, mida virtuaalreaalsustehnikad arhitekti ja disaineri jaoks endas kannavad.  Igal semestril toimub VR Laboris üks intensiivkursus, mis annab ülevaate immersiivsetest ruumi kujutamise ja kujundamise viisidest. Kursusel omandatakse virtuaalreaalsusseadmete ja mängumootorite kasutuspõhimõtted ning oskus rakendada neid erialase loovmeediumina.
 

Uurimisprojekt “Biomeetriliste andmete rakendus interaktiivsetes disainilahendustes”

Interaktiivseid ruumimudeleid on muutujate rohkuse tõttu keeruline oma peas täpselt ette kujutada ja paberile panna. Arhitekti ja disaineri jaoks on virtuaalreaalsustehnikate oluliseks lisaväärtuseks võimalus interaktiivseid ruume kogeja vaatepunktist läbi testida. Sellest tulenevalt on käesoleval õppeaastal VR Labori peamiseks uurimissuunaks elamuspõhine interaktsioon. Mõõdistame biomeetriliste sensoritega ruumi mõju kasutaja aktiivsus-passiivsus ja positiivsus-negatiivsus näitajatele. Tuvastame ruumiliste stiimulite ja nende poolt esile kutsutud reaktsioonide vahel seaduspärasid. Paneme ruumi parameetrid elamusandmetest lähtuvalt interaktiivselt muutuma. Uurimistöö väljundiks on interaktiivse ruumi prototüübid, mis on programmeeritud kasutaja enesetunde stimuleerimiseks reaalajas oma omadusi ümber kohandama. Loe projektist veel.
Postitas Mart Vainre — Püsilink

09.04.2019

Tuukka Kaila avatud kunstnikuvestlus

tuukka kaila
Talk_crop

Teisipäeval, 9.aprillil kell 18.00 toimub Eesti Kunstiakadeemias ruumis A202 Soome kunstniku Tuukka Kaila loomingu avalik esitlus.

Tuukka Kaila (s. 1975) on Helsingis resideeruv kunstnik, kes kombineerib oma praktikas kujutavat kunsti, uurimistööd ja kirjastamist. 1990ndate lõpust alates on Kaila olnud aktiivselt seotud sõltumatute kirjastustega, artist-run projektide ja teiste nii institutsionaalselt seotud kui ka nendest väljaspool olevate iseorganiseeruvate kultuuriproduktsiooni vormide arendamisega.

Kaila kunstnikupraktika on olnud järjekindlalt fokuseeritud õpikogemuse võimaldamisele, millega kaasneks aktiivne osalus ning kunstiproduktsiooni ja -levi suunamine kunstnike endi kätesse. Ta on algatanud arvukalt erinevaid projekte, näiteks Numero Zine (1998-2004), Värinä darkroom co-op (2002-), Myymälä2 galerii (2003- ), kirjastamisüritus “Bookies” (2012-), Vallilan risopaja micro press (2017- ) ja Rooftop imprint (2017- ).

Tuukka Kaila looming leiab enamasti vormi fotode, tekstide ja avalike üritustena. Kaila viimased teosed lähtuvad teadmise tootmisega seotud küsimustest ning valmivad orgaanilises protsessis, mis kaasab laia valikut erinevatest kunsti väljendusvormidest ja epistemoloogilistest strateegiatest, hõlmates nii dialooge, praktikapõhist uurimistööd, tehnilist eksperimenteerimist pimikus kui ka trükimaterjale.

Tuukka Kaila viibib Tallinnas Eesti Kunstiakadeemia fotograafia osakonna kutsel ning viib siin 8.–12.aprillil läbi analoog värvifoto suurendamise meistriklassi.

Postitas Mart Vainre — Püsilink

Tuukka Kaila avatud kunstnikuvestlus

Teisipäev 09 aprill, 2019

tuukka kaila
Talk_crop

Teisipäeval, 9.aprillil kell 18.00 toimub Eesti Kunstiakadeemias ruumis A202 Soome kunstniku Tuukka Kaila loomingu avalik esitlus.

Tuukka Kaila (s. 1975) on Helsingis resideeruv kunstnik, kes kombineerib oma praktikas kujutavat kunsti, uurimistööd ja kirjastamist. 1990ndate lõpust alates on Kaila olnud aktiivselt seotud sõltumatute kirjastustega, artist-run projektide ja teiste nii institutsionaalselt seotud kui ka nendest väljaspool olevate iseorganiseeruvate kultuuriproduktsiooni vormide arendamisega.

Kaila kunstnikupraktika on olnud järjekindlalt fokuseeritud õpikogemuse võimaldamisele, millega kaasneks aktiivne osalus ning kunstiproduktsiooni ja -levi suunamine kunstnike endi kätesse. Ta on algatanud arvukalt erinevaid projekte, näiteks Numero Zine (1998-2004), Värinä darkroom co-op (2002-), Myymälä2 galerii (2003- ), kirjastamisüritus “Bookies” (2012-), Vallilan risopaja micro press (2017- ) ja Rooftop imprint (2017- ).

Tuukka Kaila looming leiab enamasti vormi fotode, tekstide ja avalike üritustena. Kaila viimased teosed lähtuvad teadmise tootmisega seotud küsimustest ning valmivad orgaanilises protsessis, mis kaasab laia valikut erinevatest kunsti väljendusvormidest ja epistemoloogilistest strateegiatest, hõlmates nii dialooge, praktikapõhist uurimistööd, tehnilist eksperimenteerimist pimikus kui ka trükimaterjale.

Tuukka Kaila viibib Tallinnas Eesti Kunstiakadeemia fotograafia osakonna kutsel ning viib siin 8.–12.aprillil läbi analoog värvifoto suurendamise meistriklassi.

Postitas Mart Vainre — Püsilink

11.04.2019

Avatud arhitektuuriloeng: Austris Mailītis

_STA5629_fotoAnsisStarks

Neljapäeval, 11. aprillil kell 18.00 peab Eesti Kunstiakadeemia suures saalis (Põhja pst 7, Tallinn) avaliku loengu Läti arhitekt Austris Mailītis, keda võib õigustatult pidada üheks Baltikumi noorema põlvkonna originaalsemaks mõtlejaks. Mailītis esineb Tallinnas EKA arhitektuuriteaduskonna avatud loengute sarja raames. Oma loengus keskendub ta ebatavalistele maastikele ja kultuuridele, rääkides oma loomingu vaatenurgast kuidas arhitektuur sünnib loodus- ja kultuurikeskkonna kontekstist. Mailītis tutvustab Shaolini lendavate munkade teatri, Läti lauluväljaku ning teisi oma büroo viimase aja lennukaid projekte ja ideid.

1984. aastal sündinud Mailītise portfooliost leiab mitmeid unikaalseid kunsti- ja arhitektuuriprojekte, mh Läti paviljon Shanghai Expol (2010) ning maailma suurim vabaõhulava – Läti laululava. Viimastel aastatel on ta olnud Veneetsia kunstibiennaali Läti rahvuspaviljoni arhitekt ning töötanud Hiinas Shaolini lendavate munkade templi projektiga. 2011. aastal pälvis Mailītis Läti arhitektuuri edendamise eest riikliku preemia ning 2014. aastal oli ta Mies van der Rohe Euroopa kaasaegse arhitektuuri auhinna kandidaat Riia kultuuripealinna-aastaks püstitatud ajutise paviljoniga Esplanaadi pargis. 2017. aastal pälvis Mailītise büroo Mailitis Architects Läti arhitektuuripreemia Shaolini lendavate munkade templi eest Hainanis Hiinas. Lisainfot: http://mailitis.lv/

Igal õppeaastal astub avatud loengute sarja raames EKA arhitektuuriteaduskonna kutsel Tallinnas erialase publiku ette kümmekond valdkonna omanäolist praktikut ja hinnatud teoreetikut – loengud on tasuta, inglise keeles ja avatud kõikidele huvilistele. EKA arhitektuuriteaduskond on Eesti arhitektuurihariduse keskpunkt ja olulisim kompetentsikeskus kõigis tehiskeskkonda loovates distsipliinides, hõlmates sisearhitektuuri, arhitektuuri, linnaplaneerimise ja urbanistika valdkonda.

Loengusarja toetab Eesti Kultuurkapital.
Kuraatorid: Sille Pihlak, Johan Tali
www.avatudloengud.ee
https://www.facebook.com/EKAarhitektuur/

Postitas Pille Epner — Püsilink

Avatud arhitektuuriloeng: Austris Mailītis

Neljapäev 11 aprill, 2019

_STA5629_fotoAnsisStarks

Neljapäeval, 11. aprillil kell 18.00 peab Eesti Kunstiakadeemia suures saalis (Põhja pst 7, Tallinn) avaliku loengu Läti arhitekt Austris Mailītis, keda võib õigustatult pidada üheks Baltikumi noorema põlvkonna originaalsemaks mõtlejaks. Mailītis esineb Tallinnas EKA arhitektuuriteaduskonna avatud loengute sarja raames. Oma loengus keskendub ta ebatavalistele maastikele ja kultuuridele, rääkides oma loomingu vaatenurgast kuidas arhitektuur sünnib loodus- ja kultuurikeskkonna kontekstist. Mailītis tutvustab Shaolini lendavate munkade teatri, Läti lauluväljaku ning teisi oma büroo viimase aja lennukaid projekte ja ideid.

1984. aastal sündinud Mailītise portfooliost leiab mitmeid unikaalseid kunsti- ja arhitektuuriprojekte, mh Läti paviljon Shanghai Expol (2010) ning maailma suurim vabaõhulava – Läti laululava. Viimastel aastatel on ta olnud Veneetsia kunstibiennaali Läti rahvuspaviljoni arhitekt ning töötanud Hiinas Shaolini lendavate munkade templi projektiga. 2011. aastal pälvis Mailītis Läti arhitektuuri edendamise eest riikliku preemia ning 2014. aastal oli ta Mies van der Rohe Euroopa kaasaegse arhitektuuri auhinna kandidaat Riia kultuuripealinna-aastaks püstitatud ajutise paviljoniga Esplanaadi pargis. 2017. aastal pälvis Mailītise büroo Mailitis Architects Läti arhitektuuripreemia Shaolini lendavate munkade templi eest Hainanis Hiinas. Lisainfot: http://mailitis.lv/

Igal õppeaastal astub avatud loengute sarja raames EKA arhitektuuriteaduskonna kutsel Tallinnas erialase publiku ette kümmekond valdkonna omanäolist praktikut ja hinnatud teoreetikut – loengud on tasuta, inglise keeles ja avatud kõikidele huvilistele. EKA arhitektuuriteaduskond on Eesti arhitektuurihariduse keskpunkt ja olulisim kompetentsikeskus kõigis tehiskeskkonda loovates distsipliinides, hõlmates sisearhitektuuri, arhitektuuri, linnaplaneerimise ja urbanistika valdkonda.

Loengusarja toetab Eesti Kultuurkapital.
Kuraatorid: Sille Pihlak, Johan Tali
www.avatudloengud.ee
https://www.facebook.com/EKAarhitektuur/

Postitas Pille Epner — Püsilink

16.04.2019

Avatud disainiloeng: Dr Jonathan Ventura “What is design theory?”

JV-selfie

(English below)

Teisipäeval, 16. aprillil algusega kell 16 toimub Eesti Kunstiakadeemia ruumis A301 disainiteoreetik Dr Jonathan Ventura avatud loeng. Royal College of Art alla kuuluva Helen Hamlyn Centre for Design keskuse külalisteadur keskendub oma uurimistöös disainiteooriatele ja -metoodikale, sotsiaalsele ja meditsiinidisainile, ruumi- ja linnakujundusele, visuaalsele ja materiaalsele kultuurile ning rakenduslikule antropoloogiale. EKA avatud disainiloengus teeb ta sissejuhatuse kaasaegse disainiteooria jõudsalt arenevasse valdkonda. Kõik huvilised on oodatud kuulama!

 

Jonathan Ventura on teinud järeldoktori RCA-s ning eelneva doktoritöö tööstusdisaini antropoloogiliste dimensioonide teemal Hebrew Ülikooli ja Bezaleli Kunstiakadeemia ühisprogrammis. Jonathan õpetab disaini ja disainiteooriat Hadassah Kolledžis Jeruusalemmas ja Shenkari Kolledžis Tel-Avivis.

Jonathan Ventura külastab Eesti Kunstiakadeemiat ERASMUS+ programmi toel.

Rohkem infot inglise keeles.


 

EKA Open Lecture: Dr. Jonathan Ventura “What is design theory”

 

All design enthusiasts are welcome to an open lecture by Dr. Jonathan Ventura on Tuesday, April 16, at 4 pm at Estonian Academy of Arts room A301. The guest researcher at the Royal College of Art, Helen Hamlyn Center for Design Center, focuses mainly on social and medical design, design theories and methodology, spatial and urban design, visual and material culture, and applied anthropology. In the open design lecture at EKA, he gives an introductory overview of contemporary design theory.

Design is rapidly becoming much more than an amalgam of history, practice and theory, yet as a defined sub-discipline, design theory is yet to reach its full potential. Furthermore, the schism between design theoreticians, historians and practitioners should be overcome to offer a more holistic approach. In this lecture/workshop, I wish to elaborate on the potential of teaching and practicing design as a social and material language. Moving forward from classic semiotic theories, using hermeneutics as a platform to shape design differently will help in the integration of history, practice and theory.

In this innovative outline, I see the designer not as a problem-solver, nor a “mere” translator or mediator, but rather as an active interpreter and maker of vehicles of meanings that, for example, denote and signify marital or social status,  manifest ideas, refer to previous styles of design, and symbolize their zeitgeist Accordingly, this lecture or workshop will present the semantic, referential, or expressive qualities of design objects, and of design objects that interpret their surroundings or lend themselves to interpretations within hermeneutic circles, thus generating visual-material languages.

Though design is a ubiquitous ontological and aesthetic phenomenon, and a flourishing practical discipline that is broadly taught in the academia, and while design history has developed into a respected discipline—the philosophy of design is still in its early stages. Design methodologies have been outlined and discussed. However, the long-lasting segregation between the various sub-disciplines of design, coupled with an inherent division between the philosophy of design and its practice and history cripple the overall reach of design research. Additionally, design has been sometimes considered to be a tool for devising aesthetic packaging meant for the enhancement of consumerism. In the light of global anti-consumerism, economic crises and socio-cultural changes, the designer’s role in society is starting to change.

Shifting our definition of the practice of design from semiotics to interpretation, or more broadly and accurately to design hermeneutics hold great potential to both research and pedagogy. For example, through redefining the act of prosthetic design transforms the designer to a physical interpreter, redefining the patient’s body. Thus, integrating practice and theory will help us create better-suited lessons to our complex reality.

– – – – – –

https://hadassah.academia.edu/JonathanVentura

Dr. Jonathan Ventura is currently researching the multilayered world of the industrial designer, focusing on medical and social design vis-à-vis applied anthropology. He is a visiting research fellow at the Helen Hamlyn Centre for Design at the Royal College of Art in London. He has completed a post-doctorate at the RCA and presented his PhD dealing with anthropological dimensions of industrial design, in a joint program of the Hebrew University in Jerusalem (the Department of Sociology and Anthropology) and Bezalel Academy of Arts and Design Jerusalem (the Department of Industrial Design). He teaches at the Department of Inclusive Design at Hadassah Academic College Jerusalem and at the Design Graduate Program at Shenkar College in Ramat Gan. Jonathan focuses mainly on social and medical design, design theories and methodologies, theories of space and urbanity, visual and material culture and applied anthropology.

Postitas Mart Vainre — Püsilink

Avatud disainiloeng: Dr Jonathan Ventura “What is design theory?”

Teisipäev 16 aprill, 2019

JV-selfie

(English below)

Teisipäeval, 16. aprillil algusega kell 16 toimub Eesti Kunstiakadeemia ruumis A301 disainiteoreetik Dr Jonathan Ventura avatud loeng. Royal College of Art alla kuuluva Helen Hamlyn Centre for Design keskuse külalisteadur keskendub oma uurimistöös disainiteooriatele ja -metoodikale, sotsiaalsele ja meditsiinidisainile, ruumi- ja linnakujundusele, visuaalsele ja materiaalsele kultuurile ning rakenduslikule antropoloogiale. EKA avatud disainiloengus teeb ta sissejuhatuse kaasaegse disainiteooria jõudsalt arenevasse valdkonda. Kõik huvilised on oodatud kuulama!

 

Jonathan Ventura on teinud järeldoktori RCA-s ning eelneva doktoritöö tööstusdisaini antropoloogiliste dimensioonide teemal Hebrew Ülikooli ja Bezaleli Kunstiakadeemia ühisprogrammis. Jonathan õpetab disaini ja disainiteooriat Hadassah Kolledžis Jeruusalemmas ja Shenkari Kolledžis Tel-Avivis.

Jonathan Ventura külastab Eesti Kunstiakadeemiat ERASMUS+ programmi toel.

Rohkem infot inglise keeles.


 

EKA Open Lecture: Dr. Jonathan Ventura “What is design theory”

 

All design enthusiasts are welcome to an open lecture by Dr. Jonathan Ventura on Tuesday, April 16, at 4 pm at Estonian Academy of Arts room A301. The guest researcher at the Royal College of Art, Helen Hamlyn Center for Design Center, focuses mainly on social and medical design, design theories and methodology, spatial and urban design, visual and material culture, and applied anthropology. In the open design lecture at EKA, he gives an introductory overview of contemporary design theory.

Design is rapidly becoming much more than an amalgam of history, practice and theory, yet as a defined sub-discipline, design theory is yet to reach its full potential. Furthermore, the schism between design theoreticians, historians and practitioners should be overcome to offer a more holistic approach. In this lecture/workshop, I wish to elaborate on the potential of teaching and practicing design as a social and material language. Moving forward from classic semiotic theories, using hermeneutics as a platform to shape design differently will help in the integration of history, practice and theory.

In this innovative outline, I see the designer not as a problem-solver, nor a “mere” translator or mediator, but rather as an active interpreter and maker of vehicles of meanings that, for example, denote and signify marital or social status,  manifest ideas, refer to previous styles of design, and symbolize their zeitgeist Accordingly, this lecture or workshop will present the semantic, referential, or expressive qualities of design objects, and of design objects that interpret their surroundings or lend themselves to interpretations within hermeneutic circles, thus generating visual-material languages.

Though design is a ubiquitous ontological and aesthetic phenomenon, and a flourishing practical discipline that is broadly taught in the academia, and while design history has developed into a respected discipline—the philosophy of design is still in its early stages. Design methodologies have been outlined and discussed. However, the long-lasting segregation between the various sub-disciplines of design, coupled with an inherent division between the philosophy of design and its practice and history cripple the overall reach of design research. Additionally, design has been sometimes considered to be a tool for devising aesthetic packaging meant for the enhancement of consumerism. In the light of global anti-consumerism, economic crises and socio-cultural changes, the designer’s role in society is starting to change.

Shifting our definition of the practice of design from semiotics to interpretation, or more broadly and accurately to design hermeneutics hold great potential to both research and pedagogy. For example, through redefining the act of prosthetic design transforms the designer to a physical interpreter, redefining the patient’s body. Thus, integrating practice and theory will help us create better-suited lessons to our complex reality.

– – – – – –

https://hadassah.academia.edu/JonathanVentura

Dr. Jonathan Ventura is currently researching the multilayered world of the industrial designer, focusing on medical and social design vis-à-vis applied anthropology. He is a visiting research fellow at the Helen Hamlyn Centre for Design at the Royal College of Art in London. He has completed a post-doctorate at the RCA and presented his PhD dealing with anthropological dimensions of industrial design, in a joint program of the Hebrew University in Jerusalem (the Department of Sociology and Anthropology) and Bezalel Academy of Arts and Design Jerusalem (the Department of Industrial Design). He teaches at the Department of Inclusive Design at Hadassah Academic College Jerusalem and at the Design Graduate Program at Shenkar College in Ramat Gan. Jonathan focuses mainly on social and medical design, design theories and methodologies, theories of space and urbanity, visual and material culture and applied anthropology.

Postitas Mart Vainre — Püsilink

12.04.2019

Sten Saarits: uusmeedia õppetooli professori kandidaadi avalik loeng

Uusmeedia õppetooli professori kandidaat Sten Saarits’i avalik venia legendi loeng “Kujundatud keskkonnad ja liitreaalsus”.

Postitas Mart Vainre — Püsilink

Sten Saarits: uusmeedia õppetooli professori kandidaadi avalik loeng

Reede 12 aprill, 2019

Uusmeedia õppetooli professori kandidaat Sten Saarits’i avalik venia legendi loeng “Kujundatud keskkonnad ja liitreaalsus”.

Postitas Mart Vainre — Püsilink

12.04.2019

Raul Keller: uusmeedia professori kandidaadi avalik loeng

Uusmeedia õppetooli professori kandidaat Raul Keller’i avalik venia legendi loeng „Rohtlas“.

Postitas Mart Vainre — Püsilink

Raul Keller: uusmeedia professori kandidaadi avalik loeng

Reede 12 aprill, 2019

Uusmeedia õppetooli professori kandidaat Raul Keller’i avalik venia legendi loeng „Rohtlas“.

Postitas Mart Vainre — Püsilink

12.04.2019

Ene-Liis Semper: stsenograafia professori kandidaadi avalik loeng

Stsenograafia osakonna professori kandidaat
Ene-Liis Semper’i avalik venia legendi loeng „Untitled“.

Postitas Mart Vainre — Püsilink

Ene-Liis Semper: stsenograafia professori kandidaadi avalik loeng

Reede 12 aprill, 2019

Stsenograafia osakonna professori kandidaat
Ene-Liis Semper’i avalik venia legendi loeng „Untitled“.

Postitas Mart Vainre — Püsilink

15.04.2019

Hannes Praks: sisearhitektuuri professori kandidaadi avalik loeng

Sisearhitekuuri osakonna professori kandidaat Hannes Praks’i avalik venia legendi loeng „Seest välja“.

Postitas Mart Vainre — Püsilink

Hannes Praks: sisearhitektuuri professori kandidaadi avalik loeng

Esmaspäev 15 aprill, 2019

Sisearhitekuuri osakonna professori kandidaat Hannes Praks’i avalik venia legendi loeng „Seest välja“.

Postitas Mart Vainre — Püsilink

15.04.2019

Pille Lausmäe: sisearhitektuuri professori kandidaadi avalik loeng

Sisearhitektuuri osakonna professori kandidaat Pille Lausmäe avalik venia legendi loeng „80 +“.

Postitas Mart Vainre — Püsilink

Pille Lausmäe: sisearhitektuuri professori kandidaadi avalik loeng

Esmaspäev 15 aprill, 2019

Sisearhitektuuri osakonna professori kandidaat Pille Lausmäe avalik venia legendi loeng „80 +“.

Postitas Mart Vainre — Püsilink