Rubriik: Erialad

28.09.2018 — 16.09.2018

HANNA HANSEL HOP galeriis

Reedel, 28. septembril kell 18.00 avatakse HOP galeriis kahe noore ehtekunstniku Hanna-Maria Vanaküla ja Hansel Tai ühisnäitus.

Hanna-Maria (1987) on Eestist pärit ehtekunstnik ja optometrist. Hetkel on ta lõpetamas oma magistratuuriõpinguid Eesti Kunstiakadeemias ehte- ja sepakunsti erialal.
Hansel (1994) on Eestis resideeruv Hiinast pärit kunstnik ja disainer. Ta on omandanud bakalaureuse kraadi Beijing´is CAFA Ülikoolis (Central Academy of Fine Arts, 2016).
2017 pälvis Hanna-Maria Noor Ehe stipendiumi ja 2018 oli Hansel nomineeritud finalist konkursil Amberif Design Award.

Ehtekunstnik Tanel Veenre kirjutab Hanna Hanseli näituse saateks:

Kas Hanseli ja Hanna maakera on lapik või ümar?

Need maailmad on korraga nii lapikud kui ümarad. Kord tundub, et oled jõudnud äärele, kust pole muud kui – auuuuuuuuuuu – kukkumine galaktilisse sügavikku. Kuid siis näed tuuma tugevust ja tõmmet, naba on kenasti paigas, kõik tundub pöörlevat ümber telje. Hansa ja Hanna nabade ristumiskohas on POP – soov puistata oma südant puhastatud kujunditega.

Hanseli naba on äärmises kultiveerituses. Tema loomingus on loomulikkus varjutatud kehakultuse, deformatsiooni, subkultuuriliste märkide ja kõrgläikese metalliga. Samas on pursete jäljed lihtsalt valtsitud lastes kunstniku käe asemel rääkida füüsikasedustel ja valtsmasinal. Kuid keerukad konstruktsioonid ja niburõngad on tirinud kujundi taas (sub)kultuursesse ruumi. Hansel on ratsionaalselt irratsionaalne – tema looduse toonid on krutitud kõige võõristavama futuristliku lõikava roheliseni. Kuid kui mõtlema hakata siis pole see loodus nii maheroheline ühti – sarnast käredat übermetallikut võib näha ka mardikate kuubedel. Nii on Hanseli Prints Albert korraga nii muinasjutuprints kui genitaalne ekshibitsionist.

Hanna naba on fookuses. Olles liikunud lihtsusse ja täpsusse on ta jõudnud minimaalsete kompadeni prilliläätsedest. Kuigi akrüülklaasi graveerimine ning eriti selle poleerimine on äärmine kannatlikkuse proov – on tulemus digitaaselt kerge. Inimeseks olemise paineid asendab jahe kalkuleeritus. Terastross giljotiinina ühendamas ümarust. Napp ja lõikavalt täpne. Sõnad on üleliigsed.

Näitust toetab Eesti Kultuurkapital.
Näitusi Hop galeriis toetavad Eesti Kultuuriministeerium ja Eesti Kultuurkapital.

Lisainfo:
Maria Valdma
HOP galerii
Hobusepea 2
10133 Tallinn
tel: +372 6462887
gsm: +372 5112350
e-mail: www.eaa.ee/hop

Postitas Liina Lelov — Püsilink

HANNA HANSEL HOP galeriis

Reede 28 september, 2018 — Pühapäev 16 september, 2018

Reedel, 28. septembril kell 18.00 avatakse HOP galeriis kahe noore ehtekunstniku Hanna-Maria Vanaküla ja Hansel Tai ühisnäitus.

Hanna-Maria (1987) on Eestist pärit ehtekunstnik ja optometrist. Hetkel on ta lõpetamas oma magistratuuriõpinguid Eesti Kunstiakadeemias ehte- ja sepakunsti erialal.
Hansel (1994) on Eestis resideeruv Hiinast pärit kunstnik ja disainer. Ta on omandanud bakalaureuse kraadi Beijing´is CAFA Ülikoolis (Central Academy of Fine Arts, 2016).
2017 pälvis Hanna-Maria Noor Ehe stipendiumi ja 2018 oli Hansel nomineeritud finalist konkursil Amberif Design Award.

Ehtekunstnik Tanel Veenre kirjutab Hanna Hanseli näituse saateks:

Kas Hanseli ja Hanna maakera on lapik või ümar?

Need maailmad on korraga nii lapikud kui ümarad. Kord tundub, et oled jõudnud äärele, kust pole muud kui – auuuuuuuuuuu – kukkumine galaktilisse sügavikku. Kuid siis näed tuuma tugevust ja tõmmet, naba on kenasti paigas, kõik tundub pöörlevat ümber telje. Hansa ja Hanna nabade ristumiskohas on POP – soov puistata oma südant puhastatud kujunditega.

Hanseli naba on äärmises kultiveerituses. Tema loomingus on loomulikkus varjutatud kehakultuse, deformatsiooni, subkultuuriliste märkide ja kõrgläikese metalliga. Samas on pursete jäljed lihtsalt valtsitud lastes kunstniku käe asemel rääkida füüsikasedustel ja valtsmasinal. Kuid keerukad konstruktsioonid ja niburõngad on tirinud kujundi taas (sub)kultuursesse ruumi. Hansel on ratsionaalselt irratsionaalne – tema looduse toonid on krutitud kõige võõristavama futuristliku lõikava roheliseni. Kuid kui mõtlema hakata siis pole see loodus nii maheroheline ühti – sarnast käredat übermetallikut võib näha ka mardikate kuubedel. Nii on Hanseli Prints Albert korraga nii muinasjutuprints kui genitaalne ekshibitsionist.

Hanna naba on fookuses. Olles liikunud lihtsusse ja täpsusse on ta jõudnud minimaalsete kompadeni prilliläätsedest. Kuigi akrüülklaasi graveerimine ning eriti selle poleerimine on äärmine kannatlikkuse proov – on tulemus digitaaselt kerge. Inimeseks olemise paineid asendab jahe kalkuleeritus. Terastross giljotiinina ühendamas ümarust. Napp ja lõikavalt täpne. Sõnad on üleliigsed.

Näitust toetab Eesti Kultuurkapital.
Näitusi Hop galeriis toetavad Eesti Kultuuriministeerium ja Eesti Kultuurkapital.

Lisainfo:
Maria Valdma
HOP galerii
Hobusepea 2
10133 Tallinn
tel: +372 6462887
gsm: +372 5112350
e-mail: www.eaa.ee/hop

Postitas Liina Lelov — Püsilink

18.09.2018 — 01.10.2018

SUVA Type Foundry näitus EKAs

ba059300-8b7a-43fe-9fee-703ed6e0f657

SUVA Type Foundry näitus, mis avati eelmisel nädalal XIII Disainiööl seoses uue veebiplatvormi esitlusega, kolis nüüd EKA uue hoone kolmandale korrusele ning jääb avatuks 1. oktoobrini.

SUVA Type Foundry veebiplatvorm (https://www.suvatypefoundry.ee), specimen kui ka näitus tutvustavad EKA GD üliõpilaste, vilistlaste ja õppejõudude poolt loodud fonte aastatel 2010–2018, tüpograafilisi katsetusi ja arhiivi materjale. SUVA Type Foundry on arenev keskkond, kuhu aja jooksul materjale lisandub ning kust on huvilistel võimalik fonte allalaadida.

Projekti meeskond: Kersti Heile, Ott Kagovere, Elis Kitt, Anneli Kripsaar, Laura Merendi, Sandra Nuut, Anselm Oja, Johanna Ruukholm ja Indrek Sirkel.

Postitas Mart Vainre — Püsilink

SUVA Type Foundry näitus EKAs

Teisipäev 18 september, 2018 — Esmaspäev 01 oktoober, 2018

ba059300-8b7a-43fe-9fee-703ed6e0f657

SUVA Type Foundry näitus, mis avati eelmisel nädalal XIII Disainiööl seoses uue veebiplatvormi esitlusega, kolis nüüd EKA uue hoone kolmandale korrusele ning jääb avatuks 1. oktoobrini.

SUVA Type Foundry veebiplatvorm (https://www.suvatypefoundry.ee), specimen kui ka näitus tutvustavad EKA GD üliõpilaste, vilistlaste ja õppejõudude poolt loodud fonte aastatel 2010–2018, tüpograafilisi katsetusi ja arhiivi materjale. SUVA Type Foundry on arenev keskkond, kuhu aja jooksul materjale lisandub ning kust on huvilistel võimalik fonte allalaadida.

Projekti meeskond: Kersti Heile, Ott Kagovere, Elis Kitt, Anneli Kripsaar, Laura Merendi, Sandra Nuut, Anselm Oja, Johanna Ruukholm ja Indrek Sirkel.

Postitas Mart Vainre — Püsilink

29.09.2018 — 11.11.2018

Paul Kuimeti näitus “Five Volumes” Narva kunstiresidentuuris

3709e959-c671-40b2-8a0b-0aa41d1bbed0

29. septembril avatakse Paul Kuimeti isikunäitus Five Volumes koostöös kuraator Nico Anklamiga EKA Narva kunstiresidentuuris (Joala 18, Narva). Näitus jääb avatuks 11. novembrini (kolmapäevast reedeni 12:00-20:00 ja laupäevast pühapäevani 12.00-18:00).

AJAKAVA 29.09:
15:00 Preview ja kuraatorituur Nico Anklami ja Paul Kuimetiga
16:00 Filmiprogramm Öö – kas see on aeg või ruum? Kuraator: Ingel Vaikla
18:00 Näituse Five Volumes avamine
Muusikat mängivad DJ Endamisi Salamisi ja Siim Karro

Registreerimine Tallinn – Narva – Tallinn bussile
Registreerimine Tartu – Narva – Tartu bussile

Paul Kuimeti isikunäitus Five Volumes võtab enda alla kogu Narva kunstiresidentuuri peamaja esimese korruse 250 m2 suuruse pinna. Tegu on kunstniku seni kõige mahukama näitusega, mis hõlmab kolme 16 mm filmiprojektsiooni, üht slaidiesitlust, esemeid ja fotosid – nende seas kolme uut tööd.

Berliinis tegutseva kuraatori Nico Anklamiga koostöös valminud näitus Five Volumes rõhutab ja avardab Kuimeti pikaaegset suhet liikuva pildi ja arhitektuurilise modernismi diskursusega, mis on seotud Pärnu KEKi töötajate kooperatiivelamuga Kuldne Kodu.

Five Volumes ei käsitle ainult fotograafilise ja kinematograafilise kujutise muutumist, vaid pakub ka ruumilist kogemust: Kuimeti kaamerasilm on õrnalt tabanud modernistlikke arhitektuurivorme ning paigutanud need Eesti ja Venemaa piiril asuva hääbuva tööstuslinna konteksti. Five Volumes on oma aineseks võtnud utoopilised lubadused ja nende esteetilised väljundid.

Paul Kuimet (sünd. 1984) on Tallinnas tegutsev kunstnik. Tema töid on viimasel ajal eksponeeritud sellistes institutsioonides nagu Schirn Kunsthalle, Frankfurt; Euroopa Keskpank, Frankfurt; KUMU Kunstimuuseum, Tallinn; WNTRP, Berliin ja BOZAR Center for Fine Arts, Brüssel. 2018. aastal osales ta residentuuriprogrammis WIELS Contemporary Art Centre, Brüssel ja võtab osa residentuurist International Studio & Curatorial Program (ISCP), New York.

Öö – on see aeg või ruum? on Ingel Vaikla poolt kureeritud filmiprogramm, mis on sisuliseks laienduseks Paul Kuimeti isikunäitusele Five Volumes. Filmiprogramm toimub kahel korral, millest esimene osa tuleb näitamisele 29. septembril kell 16:00 Narva kunstiresidentuuri kinosaalis. Filmiprogrammi keskseteks märksõnadeks on modernism, utoopia, arhitektuur ning skulpturaalsus kunstnike filmides. Valitud filmitegijate loomingu fookus on eelkõige vormi, ruumi ja kaamera vahelisel pingestatud dialoogil. Näitamisele tulevad viis rahvusvaheliselt tunnustatud audiovisuaalteost kunstnikelt Kanadast, Mehhikost, Eestist, Itaaliast ning Suurbritanniast.

Toetajad: Eesti Kultuurkapital, EV100 kunstiprogramm, Hasartmängumaksu Nõukogu, Eesti Kaasaegse Kunsti Arenduskeskus (EKKAK), Eesti Kunstiakadeemia fotoosakond, Goethe Instituut Eestis, High Voltage, Go Bus, Moe Õllevabrik

 

Üritus Facebookis

Korraldaja: EKA Narva kunstiresidentuur
Kontakt: ann.vaikla@artun.ee

Postitas Mart Vainre — Püsilink

Paul Kuimeti näitus “Five Volumes” Narva kunstiresidentuuris

Laupäev 29 september, 2018 — Pühapäev 11 november, 2018

3709e959-c671-40b2-8a0b-0aa41d1bbed0

29. septembril avatakse Paul Kuimeti isikunäitus Five Volumes koostöös kuraator Nico Anklamiga EKA Narva kunstiresidentuuris (Joala 18, Narva). Näitus jääb avatuks 11. novembrini (kolmapäevast reedeni 12:00-20:00 ja laupäevast pühapäevani 12.00-18:00).

AJAKAVA 29.09:
15:00 Preview ja kuraatorituur Nico Anklami ja Paul Kuimetiga
16:00 Filmiprogramm Öö – kas see on aeg või ruum? Kuraator: Ingel Vaikla
18:00 Näituse Five Volumes avamine
Muusikat mängivad DJ Endamisi Salamisi ja Siim Karro

Registreerimine Tallinn – Narva – Tallinn bussile
Registreerimine Tartu – Narva – Tartu bussile

Paul Kuimeti isikunäitus Five Volumes võtab enda alla kogu Narva kunstiresidentuuri peamaja esimese korruse 250 m2 suuruse pinna. Tegu on kunstniku seni kõige mahukama näitusega, mis hõlmab kolme 16 mm filmiprojektsiooni, üht slaidiesitlust, esemeid ja fotosid – nende seas kolme uut tööd.

Berliinis tegutseva kuraatori Nico Anklamiga koostöös valminud näitus Five Volumes rõhutab ja avardab Kuimeti pikaaegset suhet liikuva pildi ja arhitektuurilise modernismi diskursusega, mis on seotud Pärnu KEKi töötajate kooperatiivelamuga Kuldne Kodu.

Five Volumes ei käsitle ainult fotograafilise ja kinematograafilise kujutise muutumist, vaid pakub ka ruumilist kogemust: Kuimeti kaamerasilm on õrnalt tabanud modernistlikke arhitektuurivorme ning paigutanud need Eesti ja Venemaa piiril asuva hääbuva tööstuslinna konteksti. Five Volumes on oma aineseks võtnud utoopilised lubadused ja nende esteetilised väljundid.

Paul Kuimet (sünd. 1984) on Tallinnas tegutsev kunstnik. Tema töid on viimasel ajal eksponeeritud sellistes institutsioonides nagu Schirn Kunsthalle, Frankfurt; Euroopa Keskpank, Frankfurt; KUMU Kunstimuuseum, Tallinn; WNTRP, Berliin ja BOZAR Center for Fine Arts, Brüssel. 2018. aastal osales ta residentuuriprogrammis WIELS Contemporary Art Centre, Brüssel ja võtab osa residentuurist International Studio & Curatorial Program (ISCP), New York.

Öö – on see aeg või ruum? on Ingel Vaikla poolt kureeritud filmiprogramm, mis on sisuliseks laienduseks Paul Kuimeti isikunäitusele Five Volumes. Filmiprogramm toimub kahel korral, millest esimene osa tuleb näitamisele 29. septembril kell 16:00 Narva kunstiresidentuuri kinosaalis. Filmiprogrammi keskseteks märksõnadeks on modernism, utoopia, arhitektuur ning skulpturaalsus kunstnike filmides. Valitud filmitegijate loomingu fookus on eelkõige vormi, ruumi ja kaamera vahelisel pingestatud dialoogil. Näitamisele tulevad viis rahvusvaheliselt tunnustatud audiovisuaalteost kunstnikelt Kanadast, Mehhikost, Eestist, Itaaliast ning Suurbritanniast.

Toetajad: Eesti Kultuurkapital, EV100 kunstiprogramm, Hasartmängumaksu Nõukogu, Eesti Kaasaegse Kunsti Arenduskeskus (EKKAK), Eesti Kunstiakadeemia fotoosakond, Goethe Instituut Eestis, High Voltage, Go Bus, Moe Õllevabrik

 

Üritus Facebookis

Korraldaja: EKA Narva kunstiresidentuur
Kontakt: ann.vaikla@artun.ee

Postitas Mart Vainre — Püsilink

22.09.2018

Ehtekunstnik Charon Kranseni avatud loeng “Has contemporary jewelry matured?”

CK

20-22 septembrini juhendab Eesti Kunstiakadeemia ehte- ja sepakunsti osakonnas meistriklassi New Yorgi galerist ja kunstivahendaja Charon Kransen.

Laupäeval, 22 septembril kell 18, EKA uue õppehoone ruumis A101 annab Kransen avatud loengu “Has contemporary jewelry matured?”

Charon Kransen on ehtekunstnik, õppejõud, kaasaegse ehte kollektsionäär ja diiler, New Yorgi galerii Caron Kransen Arts asutaja, koolitaja ja lektor. Ta tutvustab Põhja-Ameerikas ehtekunstnikke Euroopast, Austraaliast, Aasiast, Põhja- ja Lõuna-Ameerikast, esitledes nende loomingut mitmetel erinevatel messidel, kaasaegse tarbekunsti ja disainigaleriides. Charon Kransen Arts hariduslik tegevus hõlmab loenguid ja seminare ning metalli-, ehtekunsti ja disainiraamatute levitamist üle kogu maailma.

 

 

Toetab: Eesti Kultuurkapital

 

Postitas Mart Vainre — Püsilink

Ehtekunstnik Charon Kranseni avatud loeng “Has contemporary jewelry matured?”

Laupäev 22 september, 2018

CK

20-22 septembrini juhendab Eesti Kunstiakadeemia ehte- ja sepakunsti osakonnas meistriklassi New Yorgi galerist ja kunstivahendaja Charon Kransen.

Laupäeval, 22 septembril kell 18, EKA uue õppehoone ruumis A101 annab Kransen avatud loengu “Has contemporary jewelry matured?”

Charon Kransen on ehtekunstnik, õppejõud, kaasaegse ehte kollektsionäär ja diiler, New Yorgi galerii Caron Kransen Arts asutaja, koolitaja ja lektor. Ta tutvustab Põhja-Ameerikas ehtekunstnikke Euroopast, Austraaliast, Aasiast, Põhja- ja Lõuna-Ameerikast, esitledes nende loomingut mitmetel erinevatel messidel, kaasaegse tarbekunsti ja disainigaleriides. Charon Kransen Arts hariduslik tegevus hõlmab loenguid ja seminare ning metalli-, ehtekunsti ja disainiraamatute levitamist üle kogu maailma.

 

 

Toetab: Eesti Kultuurkapital

 

Postitas Mart Vainre — Püsilink

20.09.2018

Arhitektuuriteaduskonna avatud loeng: ENRIQUE SOBEJANO

RH2639

Neljapäeval, 20. septembril algusega kell 18.00 toimub Eesti Kunstiakadeemia suures saalis (Põhja pst 7, 1. korrusel) Hispaania arhitekti Enrique Sobejano avalik loeng. Enrique Sobejano on arhitektuuribüroo Nieto Sobejano asutaja ja partner, büroo võitis 2014. aastal Arvo Pärdi Keskuse uue hoone arhitektuurivõistluse. Eriline maja avatakse Laulasmaa mändide all oktoobri keskpaigas. Sobejano tuleb Tallinnasse esinema EKA arhitektuuriteaduskonna Avatud Loengute sarja raames – loengud toimuvad neljapäeviti iga kahe nädala tagant, on inglise keeles ning tasuta.

Nieto Sobejano puhul on tegu viimastel aastatel kiirelt kuulsust koguva Hispaania arhitektuuribürooga, kes 2015. aastal pälvis nii maineka Alvar Aalto medali kui Ameerika Arhitektide Instituudi AIA auliikme staatuse. Nieto Sobejano loodud Madinat al-Zahra muuseum Hispaanias Córdoba lähistel sai 2012. aastal Euroopa muuseumi aastaauhinna, Córdoba kaasaegse kunsti keskus pääses 2015 aastal Mies van der Rohe Euroopa arhitektuuriauhinna lõppvooru. Nieto Sobejano arhitektid kasutavad oma loomingus meeldejäävaid vorme ja hoolikalt läbimõeldud detaile ning materjale, ent sama oluline on nende jaoks iga projekti kontekst ning ruumiline elamuslikkus. Loengul tutvustab Enrique Sobejano vähem kui kuu aja pärast avatavat Arvo Pärdi Keskuse uut hoonet, mis seal juhtuma hakkab ja millist ruumi tema büroo keskusesse luua soovis, puudutades ka keskuse loomise siseelu.

Enrique Sobejano (s. 1957 Madridis) on lõpetanud Madridi Polütehnilise Instituudi ning Columbia Ülikooli kraadiõppe New Yorgis. Ta töötab arhitektuurse projekteerimise professorina Berliini Kunstiülikoolis, andes külalisõppejõuna loenguid erinevates ülikoolides üle maailma. 1986-1991 oli ta koos Fuensanta Nietoga Madridi arhitektide liidu ajakirja Arquitectura toimetaja. Nieto Sobejano bürool on kontorid Madridis ja Berliinis.

Kuulama on oodatud kõikide Eesti koolide tudengid – olgu siis arhitektuuri, urbanistika, sisearhitektuuri või ka robootika, programmeerimise, disaini ning vabade kunstide valdkonnast; samuti tegutsevad arhitektid, õppejõud ning lihtsalt arhitektuuri- ja ruumihuvilised – eriti aga kõik, kes kaaluvad tulevikus arhitektuuri õppima asumist. Avatud loengud on alati tasuta ja inglise keeles.

EKA arhitektuuri ja linnaplaneerimise osakond on arhitektuuri avatud loenguid korraldanud 2012. aastast alates – igal õppeaastal astub Tallinnas erialase publiku ette kümmekond valdkonna omanäolist praktikut ja hinnatud teoreetikut. EKA arhitektuuriteaduskond on Eesti arhitektuurihariduse keskpunkt ja olulisim kompetentsikeskus kõigis tehiskeskkonda loovates distsipliinides, hõlmates sisearhitektuuri, arhitektuuri ja linnaplaneerimise valdkonda.

Loengusarja toetab Eesti Kultuurkapital

Kuraatorid: Sille Pihlak, Johan Tali

www.avatudloengud.ee

https://www.facebook.com/EKAarhitektuur/

Lisainfo:

Pille Epner
E-post: arhitektuur@artun.ee
Tel. +372 642 0071

Postitas Pille Epner — Püsilink

Arhitektuuriteaduskonna avatud loeng: ENRIQUE SOBEJANO

Neljapäev 20 september, 2018

RH2639

Neljapäeval, 20. septembril algusega kell 18.00 toimub Eesti Kunstiakadeemia suures saalis (Põhja pst 7, 1. korrusel) Hispaania arhitekti Enrique Sobejano avalik loeng. Enrique Sobejano on arhitektuuribüroo Nieto Sobejano asutaja ja partner, büroo võitis 2014. aastal Arvo Pärdi Keskuse uue hoone arhitektuurivõistluse. Eriline maja avatakse Laulasmaa mändide all oktoobri keskpaigas. Sobejano tuleb Tallinnasse esinema EKA arhitektuuriteaduskonna Avatud Loengute sarja raames – loengud toimuvad neljapäeviti iga kahe nädala tagant, on inglise keeles ning tasuta.

Nieto Sobejano puhul on tegu viimastel aastatel kiirelt kuulsust koguva Hispaania arhitektuuribürooga, kes 2015. aastal pälvis nii maineka Alvar Aalto medali kui Ameerika Arhitektide Instituudi AIA auliikme staatuse. Nieto Sobejano loodud Madinat al-Zahra muuseum Hispaanias Córdoba lähistel sai 2012. aastal Euroopa muuseumi aastaauhinna, Córdoba kaasaegse kunsti keskus pääses 2015 aastal Mies van der Rohe Euroopa arhitektuuriauhinna lõppvooru. Nieto Sobejano arhitektid kasutavad oma loomingus meeldejäävaid vorme ja hoolikalt läbimõeldud detaile ning materjale, ent sama oluline on nende jaoks iga projekti kontekst ning ruumiline elamuslikkus. Loengul tutvustab Enrique Sobejano vähem kui kuu aja pärast avatavat Arvo Pärdi Keskuse uut hoonet, mis seal juhtuma hakkab ja millist ruumi tema büroo keskusesse luua soovis, puudutades ka keskuse loomise siseelu.

Enrique Sobejano (s. 1957 Madridis) on lõpetanud Madridi Polütehnilise Instituudi ning Columbia Ülikooli kraadiõppe New Yorgis. Ta töötab arhitektuurse projekteerimise professorina Berliini Kunstiülikoolis, andes külalisõppejõuna loenguid erinevates ülikoolides üle maailma. 1986-1991 oli ta koos Fuensanta Nietoga Madridi arhitektide liidu ajakirja Arquitectura toimetaja. Nieto Sobejano bürool on kontorid Madridis ja Berliinis.

Kuulama on oodatud kõikide Eesti koolide tudengid – olgu siis arhitektuuri, urbanistika, sisearhitektuuri või ka robootika, programmeerimise, disaini ning vabade kunstide valdkonnast; samuti tegutsevad arhitektid, õppejõud ning lihtsalt arhitektuuri- ja ruumihuvilised – eriti aga kõik, kes kaaluvad tulevikus arhitektuuri õppima asumist. Avatud loengud on alati tasuta ja inglise keeles.

EKA arhitektuuri ja linnaplaneerimise osakond on arhitektuuri avatud loenguid korraldanud 2012. aastast alates – igal õppeaastal astub Tallinnas erialase publiku ette kümmekond valdkonna omanäolist praktikut ja hinnatud teoreetikut. EKA arhitektuuriteaduskond on Eesti arhitektuurihariduse keskpunkt ja olulisim kompetentsikeskus kõigis tehiskeskkonda loovates distsipliinides, hõlmates sisearhitektuuri, arhitektuuri ja linnaplaneerimise valdkonda.

Loengusarja toetab Eesti Kultuurkapital

Kuraatorid: Sille Pihlak, Johan Tali

www.avatudloengud.ee

https://www.facebook.com/EKAarhitektuur/

Lisainfo:

Pille Epner
E-post: arhitektuur@artun.ee
Tel. +372 642 0071

Postitas Pille Epner — Püsilink

11.09.2018 — 16.09.2018

Skins&Shells – EKA ja Hong Kongi Polütehnilise Ülikooli koostöös loodud moeskulptuurid

skins-and-shells1

“Skins&Shells” on Eesti Kunstiakadeemia (EKA) ja Hong Kongi Polütehnilise Ülikooli (HKPU) moemagistrantide rahvusvaheline koostööprojekt, mille tulemusi eksponeeritakse Eestis esmakordselt Disainiööl toimuva disaini- ja arhtektuurikoolide väljapaneku raames Telliskivi Loomelinnaku rohelises saalis. Näitus avatakse 11. septembril kell 17:00.

Eksperimentaalsetest vormidest koosnev moeskulptuuride seeria “Skins&Shells” räägib elu eksistentsi ümbritsevate “kaitsemembraanide” mõtestamisest. Seda nii sõna sõnalt kui abstraktsemas võtmes, sest ka linnaruum või traditsiooniline rõivas võivad olla justkui omamoodi kaitsekihina identifitseeritav “nahk”.
EKA ja HKPU tudengid kasutasid ühtekokku 1600 bambuslehvikut, millest loodi 11 narratiivset moeskulptuuri. Bambusele omane paindlikkus ja võime võtta mistahes kuju lasi ideedel söösta ambitsioonikatesse kõrgustesse ja tungida sügavatele fantaasiatesse. Projekti eesmärk kombata kartmatult ruumilise mõtlemise ning couture’i piire formuleerus läbi peenelt viimistletud sümmeetria, asümmeetria ning matemaatiliste korduste.

Juhendajateks olid Liisi Eesmaa (EKA õppejõud) ja Piret Puppart (EKA moeosakonna professor) ning tehnilist tuge pakkus Basia Szkunicka (Hong Kongi Polütehnilise ülikooli magistriprogrammide juht). Fotod võlus Nick D (Spitgan Magazine).

 

Disainerid:

Sandra Luks

Shao Li (Tangle)

Sin Ka Yiu (Carol)

Tong Ziyi (Ines)

Gong Hailin (Lin)

Chen Yuqing (Toto)

Julia Horvath

Kadi Adrikorn

Zhang Chuyue (Luna)

Maarika Karm

Li Rouqianxue (Rue)

Shubhi Aggarwal

Krete Beljaev

Shen Yang (Young)

Zhao Han (Maya)

Annika Kiidron

Cheng Dong (Demi)

LU Hanyan (Rhino)

Zheng Birong (Jessica)

Huang Yaqi (Yuvia)

Mariliis Niine

Chan Chiu Tung (Cherie)

Qiu Sheng (Shawn)

Hung Yuen Wai (Vivian)

Kairi Katmann

Liu Tiange (Sky)

Frida Jõe

Shum Hei Man (Samantha)

Ding Xujiao (Naomi)

Feng Yuxue (Feng)

Xu Hongyan (Mia)

 

Linke:

Disainiöö: http://www.tallinndesignfestival.com

Skin & Shells näitus Tallinn: http://www.disainioo.ee/2018-program/disainikoolide-valjapanek-roheline-saal

Fotod: https://1drv.ms/f/s!At9A_sQ0-8x4jH9rx2ZXKidzfclj

Lisainfo:

Piret Puppart
EKA moedisaini osakonna professor

piret.puppart@artun.ee

Postitas Mart Vainre — Püsilink

Skins&Shells – EKA ja Hong Kongi Polütehnilise Ülikooli koostöös loodud moeskulptuurid

Teisipäev 11 september, 2018 — Pühapäev 16 september, 2018

skins-and-shells1

“Skins&Shells” on Eesti Kunstiakadeemia (EKA) ja Hong Kongi Polütehnilise Ülikooli (HKPU) moemagistrantide rahvusvaheline koostööprojekt, mille tulemusi eksponeeritakse Eestis esmakordselt Disainiööl toimuva disaini- ja arhtektuurikoolide väljapaneku raames Telliskivi Loomelinnaku rohelises saalis. Näitus avatakse 11. septembril kell 17:00.

Eksperimentaalsetest vormidest koosnev moeskulptuuride seeria “Skins&Shells” räägib elu eksistentsi ümbritsevate “kaitsemembraanide” mõtestamisest. Seda nii sõna sõnalt kui abstraktsemas võtmes, sest ka linnaruum või traditsiooniline rõivas võivad olla justkui omamoodi kaitsekihina identifitseeritav “nahk”.
EKA ja HKPU tudengid kasutasid ühtekokku 1600 bambuslehvikut, millest loodi 11 narratiivset moeskulptuuri. Bambusele omane paindlikkus ja võime võtta mistahes kuju lasi ideedel söösta ambitsioonikatesse kõrgustesse ja tungida sügavatele fantaasiatesse. Projekti eesmärk kombata kartmatult ruumilise mõtlemise ning couture’i piire formuleerus läbi peenelt viimistletud sümmeetria, asümmeetria ning matemaatiliste korduste.

Juhendajateks olid Liisi Eesmaa (EKA õppejõud) ja Piret Puppart (EKA moeosakonna professor) ning tehnilist tuge pakkus Basia Szkunicka (Hong Kongi Polütehnilise ülikooli magistriprogrammide juht). Fotod võlus Nick D (Spitgan Magazine).

 

Disainerid:

Sandra Luks

Shao Li (Tangle)

Sin Ka Yiu (Carol)

Tong Ziyi (Ines)

Gong Hailin (Lin)

Chen Yuqing (Toto)

Julia Horvath

Kadi Adrikorn

Zhang Chuyue (Luna)

Maarika Karm

Li Rouqianxue (Rue)

Shubhi Aggarwal

Krete Beljaev

Shen Yang (Young)

Zhao Han (Maya)

Annika Kiidron

Cheng Dong (Demi)

LU Hanyan (Rhino)

Zheng Birong (Jessica)

Huang Yaqi (Yuvia)

Mariliis Niine

Chan Chiu Tung (Cherie)

Qiu Sheng (Shawn)

Hung Yuen Wai (Vivian)

Kairi Katmann

Liu Tiange (Sky)

Frida Jõe

Shum Hei Man (Samantha)

Ding Xujiao (Naomi)

Feng Yuxue (Feng)

Xu Hongyan (Mia)

 

Linke:

Disainiöö: http://www.tallinndesignfestival.com

Skin & Shells näitus Tallinn: http://www.disainioo.ee/2018-program/disainikoolide-valjapanek-roheline-saal

Fotod: https://1drv.ms/f/s!At9A_sQ0-8x4jH9rx2ZXKidzfclj

Lisainfo:

Piret Puppart
EKA moedisaini osakonna professor

piret.puppart@artun.ee

Postitas Mart Vainre — Püsilink

13.09.2018

Animatsiooni osakonna filmide linastus

GraduationFilms_Poster_EKA_v01_preview

Linastuvad EKA animatsiooni osakonna BA ja MA värskemad ja veidi vanemad animatsioonid.

Kuldrenett | rež Liis Kokk | 03’22” | 2018

Luul | rež Mari-Leen Üksküla-Eomois | 04’00” | 2017

La Dolce Vita | rež Henri Veermäe | 05’53” | 2018

Eluvaim | Anne Mirjam Kraav | 04’10” | 2017

Clown Follies | Aili Allas | 03’33” | 2017

Kontakt | rež Mari Kivi | 04’51” | 2018

5th Round | rež Leander Meresaar | 05’05” | 2017

Axis Deer | rež Rauno Raat | 04’16” | 2018

Toiduahel | rež Mari Kivi, Liis Kokk | 08’30” | 2018

300g/2m | rež Kamila Kučíková | 05’33” | 2018

Procrastination | rež Nata Metlukh | 01’00” | 2018

In Between the Walls of Perception | rež Pablo M. Ballarín | 03’50” | 2018

Pearfall | rež Leonid Shmelkov | 03’00” | 2017

Shuma | rež Lucija Mrzljak | 06’05” | 2016

Penelope | rež Heta Jäälinoja | 04’08” | 2016

Frank | rež Red, Hung Huei Jen | 02’03” | 2018

Sweet Sweat | rež Jung Hyun Kim | 06’13” | 2018

Pura Vida | rež Nata Metlukh | 09’35” | 2018

Sounds Good | rež Sander Joon | 09’50” | 2018

Postitas Mari Kivi — Püsilink

Animatsiooni osakonna filmide linastus

Neljapäev 13 september, 2018

GraduationFilms_Poster_EKA_v01_preview

Linastuvad EKA animatsiooni osakonna BA ja MA värskemad ja veidi vanemad animatsioonid.

Kuldrenett | rež Liis Kokk | 03’22” | 2018

Luul | rež Mari-Leen Üksküla-Eomois | 04’00” | 2017

La Dolce Vita | rež Henri Veermäe | 05’53” | 2018

Eluvaim | Anne Mirjam Kraav | 04’10” | 2017

Clown Follies | Aili Allas | 03’33” | 2017

Kontakt | rež Mari Kivi | 04’51” | 2018

5th Round | rež Leander Meresaar | 05’05” | 2017

Axis Deer | rež Rauno Raat | 04’16” | 2018

Toiduahel | rež Mari Kivi, Liis Kokk | 08’30” | 2018

300g/2m | rež Kamila Kučíková | 05’33” | 2018

Procrastination | rež Nata Metlukh | 01’00” | 2018

In Between the Walls of Perception | rež Pablo M. Ballarín | 03’50” | 2018

Pearfall | rež Leonid Shmelkov | 03’00” | 2017

Shuma | rež Lucija Mrzljak | 06’05” | 2016

Penelope | rež Heta Jäälinoja | 04’08” | 2016

Frank | rež Red, Hung Huei Jen | 02’03” | 2018

Sweet Sweat | rež Jung Hyun Kim | 06’13” | 2018

Pura Vida | rež Nata Metlukh | 09’35” | 2018

Sounds Good | rež Sander Joon | 09’50” | 2018

Postitas Mari Kivi — Püsilink

19.09.2018

Jaana Päeva kotikollektsiooni esitlus ja eelretsenseerimine

IMG_47142_M

Kolmapäeval, 19. septembril 2018. a kell 17:00 toimub Eesti Kunstiakadeemia Aksessuaari- ja köitedisaini osakonnas (ruum B511, Põhja puiestee 7, Tallinn,) kunsti ja disaini eriala doktorandi Jaana Päeva kotikollektsiooni BAGS FOR ME esitlus ja eelretsenseerimine.
Kollektsioon on kolmas osa loomepõhisest doktoritööst, mis uurib käekottide tähenduslikkust ning positsiooni visuaalse märgina.
Doktoritöö juhendaja on prof dr Nithikul Nimkulrat.
Eelretsensendid on dr Malcolm Barnard ja Kai Lobjakas.

Jaana Päeva doktoritöö eesmärgiks on analüüsida käekoti kui tarbeeseme võimet olla tähenduse kandja toetudes kvalitatiivsele uurimusele käekottide disainist Eesti Vabariigis 1918-1940. Esimene loomeprojekt tegeles uue ja uuenduslikuga, teise kollektsiooni sisendiks olid klassikalise käekoti tunnusjooned ning kolmanda teemaks kohalike Eestis toodetud käekottide eripärad.

Esitletava kollektsiooni sisendiks on rohkem kui kahesaja kohalikes muuseumides säilinud käekoti analüüs. Kottide sari BAGS FOR ME koosneb seitsmest nahkkotist, mille kandvaks ideeks on koti välimuse ning sisemuse vastuolulisus. Tähelepanu on privaatsel ja nähtamatul – koti sisemusel. Tähendust loovad kasutatud materjalid, nende värv, faktuur ja muster, detailid, tehniline teostus ning viimistluse aste. Kollektsiooni eesmärgiks on testida koti sisemuse võimekust olla sõnumikandja.


Tänud: Helle Avila (Eesti Ajaloomuuseum), Anne Tiivel (Eesti Tarbekunsti- ja Disainimuuseum), Ene Heimvell ja Urve Mankin (Tallinna Linnamuuseum), Eesti Kunstiakadeemia aksessuaari- ja köitedisaini osakond.

 

Üritus toimub inglise keeles.

Olete oodatud!

Postitas Marta Moorats — Püsilink

Jaana Päeva kotikollektsiooni esitlus ja eelretsenseerimine

Kolmapäev 19 september, 2018

IMG_47142_M

Kolmapäeval, 19. septembril 2018. a kell 17:00 toimub Eesti Kunstiakadeemia Aksessuaari- ja köitedisaini osakonnas (ruum B511, Põhja puiestee 7, Tallinn,) kunsti ja disaini eriala doktorandi Jaana Päeva kotikollektsiooni BAGS FOR ME esitlus ja eelretsenseerimine.
Kollektsioon on kolmas osa loomepõhisest doktoritööst, mis uurib käekottide tähenduslikkust ning positsiooni visuaalse märgina.
Doktoritöö juhendaja on prof dr Nithikul Nimkulrat.
Eelretsensendid on dr Malcolm Barnard ja Kai Lobjakas.

Jaana Päeva doktoritöö eesmärgiks on analüüsida käekoti kui tarbeeseme võimet olla tähenduse kandja toetudes kvalitatiivsele uurimusele käekottide disainist Eesti Vabariigis 1918-1940. Esimene loomeprojekt tegeles uue ja uuenduslikuga, teise kollektsiooni sisendiks olid klassikalise käekoti tunnusjooned ning kolmanda teemaks kohalike Eestis toodetud käekottide eripärad.

Esitletava kollektsiooni sisendiks on rohkem kui kahesaja kohalikes muuseumides säilinud käekoti analüüs. Kottide sari BAGS FOR ME koosneb seitsmest nahkkotist, mille kandvaks ideeks on koti välimuse ning sisemuse vastuolulisus. Tähelepanu on privaatsel ja nähtamatul – koti sisemusel. Tähendust loovad kasutatud materjalid, nende värv, faktuur ja muster, detailid, tehniline teostus ning viimistluse aste. Kollektsiooni eesmärgiks on testida koti sisemuse võimekust olla sõnumikandja.


Tänud: Helle Avila (Eesti Ajaloomuuseum), Anne Tiivel (Eesti Tarbekunsti- ja Disainimuuseum), Ene Heimvell ja Urve Mankin (Tallinna Linnamuuseum), Eesti Kunstiakadeemia aksessuaari- ja köitedisaini osakond.

 

Üritus toimub inglise keeles.

Olete oodatud!

Postitas Marta Moorats — Püsilink

11.09.2018 — 13.09.2018

TEINE POOL – arhitektuuriteaduskonna tudengite toolid Helsingi disaininädalal

Pop-up toolinäitus “Teine pool”, Helsinki Design Week

Teisipäeval, 11. septembril avatakse Helsingi disaininädala raames Eesti Kunstiakadeemia arhitektuuriteaduskonna tudengite pop-up näitus, kus pannakse välja esimese kursuse tudengite disainitud istemööbel, mis loodi äärmiselt piiratud materjalivalikut – tükk vineeri, puupulgad ja liim – kasutades. Tudengite juhendajaks on tunnustatud Soome disainer ja arhitekt, Harvardi Ülikooli disainiõppejõud Ilkka Suppanen, kes juhendab EKAs toolide erialaainet, mille idee seisneb tooli kavandamises praktiliselt võimatust materjalist.

Näituse pidulik avamine toimub teisipäeval, 11. septembril kell 17:00 Piiroineni (1949. aastal Soomes asutatud avaliku ruumi mööbli tootja) showroomis (Pohjoisesplanadi 21, 00100 Helsingi). Näitus on külastajatele tasuta ning jääb avatuks vaid 13. septembri õhtuni. Täpsem info: https://www.helsinkidesignweek.com/events/teine-pool-new-estonian-design-light-wooden-chairs/.

Facebooki sündmus: https://www.facebook.com/events/311030799661893/

Osalevad arhitektuuritudengid Markus Maasing, Sume Elisabeth Värv, Ra Martin Puhkan, Mia Martina Peil, Mari Poom, Katariina Mustasaar, Anna Riin Velner, Kertu Johanna Jõeste, Siim Tanel Tõnisson, Margaretha Aus, Mark Aleksander Fischer, Pamela Kristin Kajakas, Patrick Barbo ja sisearhitektuuritudengid Karmen Eller, Semele Kari, Päär Keedus, Evelin Kruus, Karolin Kull, Eeros Lees, Monica Mustjõgi, Kadi Pihlak, Kelli Puusepp, Marlene Kirt, Kadri Kallaste.

Juhendajad: Ilkka Suppanen, Martin Relander (Aalto Ülikool), Avo Tragel, Hannes Praks

Projektijuht: Marlene Kirt
Fotograaf: Päär Keedus
Graafiline disainer: Karolin Kull

 

Postitas Triin Männik — Püsilink

TEINE POOL – arhitektuuriteaduskonna tudengite toolid Helsingi disaininädalal

Teisipäev 11 september, 2018 — Neljapäev 13 september, 2018

Pop-up toolinäitus “Teine pool”, Helsinki Design Week

Teisipäeval, 11. septembril avatakse Helsingi disaininädala raames Eesti Kunstiakadeemia arhitektuuriteaduskonna tudengite pop-up näitus, kus pannakse välja esimese kursuse tudengite disainitud istemööbel, mis loodi äärmiselt piiratud materjalivalikut – tükk vineeri, puupulgad ja liim – kasutades. Tudengite juhendajaks on tunnustatud Soome disainer ja arhitekt, Harvardi Ülikooli disainiõppejõud Ilkka Suppanen, kes juhendab EKAs toolide erialaainet, mille idee seisneb tooli kavandamises praktiliselt võimatust materjalist.

Näituse pidulik avamine toimub teisipäeval, 11. septembril kell 17:00 Piiroineni (1949. aastal Soomes asutatud avaliku ruumi mööbli tootja) showroomis (Pohjoisesplanadi 21, 00100 Helsingi). Näitus on külastajatele tasuta ning jääb avatuks vaid 13. septembri õhtuni. Täpsem info: https://www.helsinkidesignweek.com/events/teine-pool-new-estonian-design-light-wooden-chairs/.

Facebooki sündmus: https://www.facebook.com/events/311030799661893/

Osalevad arhitektuuritudengid Markus Maasing, Sume Elisabeth Värv, Ra Martin Puhkan, Mia Martina Peil, Mari Poom, Katariina Mustasaar, Anna Riin Velner, Kertu Johanna Jõeste, Siim Tanel Tõnisson, Margaretha Aus, Mark Aleksander Fischer, Pamela Kristin Kajakas, Patrick Barbo ja sisearhitektuuritudengid Karmen Eller, Semele Kari, Päär Keedus, Evelin Kruus, Karolin Kull, Eeros Lees, Monica Mustjõgi, Kadi Pihlak, Kelli Puusepp, Marlene Kirt, Kadri Kallaste.

Juhendajad: Ilkka Suppanen, Martin Relander (Aalto Ülikool), Avo Tragel, Hannes Praks

Projektijuht: Marlene Kirt
Fotograaf: Päär Keedus
Graafiline disainer: Karolin Kull

 

Postitas Triin Männik — Püsilink

07.09.2018

Ehtekunstniku Ruudt Petersi avalik loeng

Ruudt Peters Bron

Reedel, 7. septembril kell 18.00 peab loengu oma loomingust peagi lõppeval näitusel “BRON” Hollandi ehtekunstnik Ruudt Peters.

Suurepärane võimalus legendaarse kunstnikuga kohtuda!

Sissepääs muuseumipiletiga.

Näitust “BRON” saab Eesti Tarbekunsti- ja Disainimuuseumis vaadata kuni pühapäeva, 9. septembrini!

 


ETDM esitleb esmakordselt Eestis legendaarse Hollandi ehtekunstniku Ruudt Petersi mahukat loomingut. Retrospektiivnäitus „BRON“ („Allikas“) on ülevaade Petersi 1970. aastate alguse mässumeelsest ehteloomingust kuni viimaste aastate sügavmõtteliste teosteni, mis tuginevad tema uurimustele kultuuridest, tavadest ja kommetest.

Petersi loomingu alusmüüri moodustab uudishimu inimeksistentsi ja selle olemuse vastu. Ta uurib lakkamatult erinevaid kultuure, filosoofiaid, uskumusi ja materjale. Ta jälgib, avastab ja tõlgendab. Oma leidude põhjal loob ta ehteid ja esemeid, mis pole kunagi otsesed tõlked nähtust, vaid läbitunnetatud mõtete ja kujutlusvõime viljad. Petersi põhiküsimused keskenduvad usule, filosoofiale ja alkeemiale ning nende seostele tema endaga. Tal õnnestub muuta need küsimused selgelt äratuntava autorikäekirjaga kunstiks. Peters: „Kõik mu ehted on omavahel seotud, nad sünnivad sündmuste voost ja lähtuvad erinevatest inspiratsiooniallikatest. Põhjus ja tagajärg. Mõju ja vastasmõju. Kukkumine ja tõusmine. Ebakindlus. Avastus. Uudishimu. Kõik see kokku moodustab näituse „BRON“, mis andes ülevaate minu loomingust, tutvustab ka minu inspiratsiooniallikaid. Lühifilmid, mis on ligipääsetavad QR-koodide abil, võimaldavad külastajal avastada tööde sügavamaid kihte.“

Peters liikus juba varakult ehtekunstist edasi skulpturaalsete lahenduste suunas, kuna ta ei tundnud end mugavalt dogmaatilises õhustikus, mis oli iseloomulik 1970. aastate ehtekunstile. Seetõttu pole kokkusattumus, et alates 1990. aastatest on Peters näidanud oma töid installatsioonivormis. Tol ajal oli ta üks esimesi ehtekunstnikke, kes pidas ehetega sama oluliseks nende esitlemise viisi. Seetõttu näitab Peters oma töid loogilises ja põnevas kontekstis. Väljapanekute muljet avaldavad ja kõneainet pakkuvad installatsioonid on lahutamatu osa Petersi kunstnikukäekirjast; ühtlasi näitab ta sellega, kui oluline on ehte kui skulptuuri jaoks tegelik ümbrus ja kontekst.

Näitusele on loodud multimeediat kaasav kujundus, mis seob klaaskuplites eksponeeritud ehted ja objektid. Eesti publiku jaoks on kureeritud filmiprogramm, mis keskendub eelkõige kunstniku loominguprotsessile, kuid ka õpetamisele ja kureerimisele. Näha saab temaga tehtud avameelseid intervjuusid.

Näitust saadab Arnoldsche kirjastuse väljaantud raamat (270 lk), mis on müügil ka muuseumipoes.

Näituse lõpufaasis viib Peters läbi meistriklassi EKA ehte- ja sepakunsti osakonna üliõpilastele.

Rahvusvaheliselt tunnustatud erialaspetsialisti kutsumisega Eestisse soovib muuseum laiendada arusaamist tänapäeva tarbekunsti- ja disainipraktikatest rahvusvahelisel väljal. Selleks annab Petersi loominguga tutvumine suurepärase võimaluse.

BRON oli esmakordselt eksponeeritud CODA muuseumis, Hollandis Apeldoornis (2017). ETDMil on võimalus näidata väljapanekut enne selle liikumist Hiina ja Helsingi Disainimuuseumisse.

Kunstnik ja ehtedisainer Ruudt Peters (1950) on lõpetanud Gerrit Rietveldi Akadeemia Amsterdamis. 1973 asutas Leeuwardenis galerii Ekster. Ehtekunsti ja skulptuuri kõrval tegeleb Peters mitmesuguste avaliku ruumi projektidega, sh purskkaev Den Boschis Hieronymus Boschi Kunstikeskuse ees ning mitmed linnaruumiprojektid Amsterdamis. 2000 Françoise van den Boschi auhind, 2004 Herbert Hofmanni auhind, 2005 Marzee auhind.

Petersi loomemeetodiks on süvendatud uurimistöö kindlal teemal, mille väljundiks on näitus. 44 aasta jooksul on kunstnik töötanud välja 24 kontseptuaalset ehtesarja, mida ta on eksponeerinud isikunäituse formaadis 75 korral paljudes galeriides ja muuseumides üle maailma. Ta on osalenud enam kui 90 grupinäitusel. Tema töid leiab muuseumikogudest Hollandis ja üle maailma, arvukatest erakogudest. Regulaarselt võib neid näha Amsterdamis RA galeriis, Nijmegenis Marzee galeriis, Karlsruhes Spektrumi galeriis, Hudsonis New Yorgi osariigis Ornamentumi galeriis ning Amsterdamis Rob Koudijsi galeriis jm. Tema loomingu kohta on välja antud ligi 20 raamatut.

Peters on õpetanud Kampeni kunstikoolis, Amsterdami Gerrit Rietveldi Akadeemias, Stockholmi kunsti-, tarbekunsti- ja disainiülikooli Konstfack ehtekunstiosakonnas Ädellab ning Firenzes kaasaegse ehtekunsti koolis Alchimia, Eesti Kunstiakadeemias jm. Ta on korraldanud arvukalt kontseptuaalse ehtekunsti töötubasid nii oma stuudios ja suvekodus kui ka mujal. Peters on üks uue ehtekunsti magistriprogrammi „Challenging jewellery“ algatajatest Sandbergi Instituudis Amsterdamis.

Postitas Mart Vainre — Püsilink

Ehtekunstniku Ruudt Petersi avalik loeng

Reede 07 september, 2018

Ruudt Peters Bron

Reedel, 7. septembril kell 18.00 peab loengu oma loomingust peagi lõppeval näitusel “BRON” Hollandi ehtekunstnik Ruudt Peters.

Suurepärane võimalus legendaarse kunstnikuga kohtuda!

Sissepääs muuseumipiletiga.

Näitust “BRON” saab Eesti Tarbekunsti- ja Disainimuuseumis vaadata kuni pühapäeva, 9. septembrini!

 


ETDM esitleb esmakordselt Eestis legendaarse Hollandi ehtekunstniku Ruudt Petersi mahukat loomingut. Retrospektiivnäitus „BRON“ („Allikas“) on ülevaade Petersi 1970. aastate alguse mässumeelsest ehteloomingust kuni viimaste aastate sügavmõtteliste teosteni, mis tuginevad tema uurimustele kultuuridest, tavadest ja kommetest.

Petersi loomingu alusmüüri moodustab uudishimu inimeksistentsi ja selle olemuse vastu. Ta uurib lakkamatult erinevaid kultuure, filosoofiaid, uskumusi ja materjale. Ta jälgib, avastab ja tõlgendab. Oma leidude põhjal loob ta ehteid ja esemeid, mis pole kunagi otsesed tõlked nähtust, vaid läbitunnetatud mõtete ja kujutlusvõime viljad. Petersi põhiküsimused keskenduvad usule, filosoofiale ja alkeemiale ning nende seostele tema endaga. Tal õnnestub muuta need küsimused selgelt äratuntava autorikäekirjaga kunstiks. Peters: „Kõik mu ehted on omavahel seotud, nad sünnivad sündmuste voost ja lähtuvad erinevatest inspiratsiooniallikatest. Põhjus ja tagajärg. Mõju ja vastasmõju. Kukkumine ja tõusmine. Ebakindlus. Avastus. Uudishimu. Kõik see kokku moodustab näituse „BRON“, mis andes ülevaate minu loomingust, tutvustab ka minu inspiratsiooniallikaid. Lühifilmid, mis on ligipääsetavad QR-koodide abil, võimaldavad külastajal avastada tööde sügavamaid kihte.“

Peters liikus juba varakult ehtekunstist edasi skulpturaalsete lahenduste suunas, kuna ta ei tundnud end mugavalt dogmaatilises õhustikus, mis oli iseloomulik 1970. aastate ehtekunstile. Seetõttu pole kokkusattumus, et alates 1990. aastatest on Peters näidanud oma töid installatsioonivormis. Tol ajal oli ta üks esimesi ehtekunstnikke, kes pidas ehetega sama oluliseks nende esitlemise viisi. Seetõttu näitab Peters oma töid loogilises ja põnevas kontekstis. Väljapanekute muljet avaldavad ja kõneainet pakkuvad installatsioonid on lahutamatu osa Petersi kunstnikukäekirjast; ühtlasi näitab ta sellega, kui oluline on ehte kui skulptuuri jaoks tegelik ümbrus ja kontekst.

Näitusele on loodud multimeediat kaasav kujundus, mis seob klaaskuplites eksponeeritud ehted ja objektid. Eesti publiku jaoks on kureeritud filmiprogramm, mis keskendub eelkõige kunstniku loominguprotsessile, kuid ka õpetamisele ja kureerimisele. Näha saab temaga tehtud avameelseid intervjuusid.

Näitust saadab Arnoldsche kirjastuse väljaantud raamat (270 lk), mis on müügil ka muuseumipoes.

Näituse lõpufaasis viib Peters läbi meistriklassi EKA ehte- ja sepakunsti osakonna üliõpilastele.

Rahvusvaheliselt tunnustatud erialaspetsialisti kutsumisega Eestisse soovib muuseum laiendada arusaamist tänapäeva tarbekunsti- ja disainipraktikatest rahvusvahelisel väljal. Selleks annab Petersi loominguga tutvumine suurepärase võimaluse.

BRON oli esmakordselt eksponeeritud CODA muuseumis, Hollandis Apeldoornis (2017). ETDMil on võimalus näidata väljapanekut enne selle liikumist Hiina ja Helsingi Disainimuuseumisse.

Kunstnik ja ehtedisainer Ruudt Peters (1950) on lõpetanud Gerrit Rietveldi Akadeemia Amsterdamis. 1973 asutas Leeuwardenis galerii Ekster. Ehtekunsti ja skulptuuri kõrval tegeleb Peters mitmesuguste avaliku ruumi projektidega, sh purskkaev Den Boschis Hieronymus Boschi Kunstikeskuse ees ning mitmed linnaruumiprojektid Amsterdamis. 2000 Françoise van den Boschi auhind, 2004 Herbert Hofmanni auhind, 2005 Marzee auhind.

Petersi loomemeetodiks on süvendatud uurimistöö kindlal teemal, mille väljundiks on näitus. 44 aasta jooksul on kunstnik töötanud välja 24 kontseptuaalset ehtesarja, mida ta on eksponeerinud isikunäituse formaadis 75 korral paljudes galeriides ja muuseumides üle maailma. Ta on osalenud enam kui 90 grupinäitusel. Tema töid leiab muuseumikogudest Hollandis ja üle maailma, arvukatest erakogudest. Regulaarselt võib neid näha Amsterdamis RA galeriis, Nijmegenis Marzee galeriis, Karlsruhes Spektrumi galeriis, Hudsonis New Yorgi osariigis Ornamentumi galeriis ning Amsterdamis Rob Koudijsi galeriis jm. Tema loomingu kohta on välja antud ligi 20 raamatut.

Peters on õpetanud Kampeni kunstikoolis, Amsterdami Gerrit Rietveldi Akadeemias, Stockholmi kunsti-, tarbekunsti- ja disainiülikooli Konstfack ehtekunstiosakonnas Ädellab ning Firenzes kaasaegse ehtekunsti koolis Alchimia, Eesti Kunstiakadeemias jm. Ta on korraldanud arvukalt kontseptuaalse ehtekunsti töötubasid nii oma stuudios ja suvekodus kui ka mujal. Peters on üks uue ehtekunsti magistriprogrammi „Challenging jewellery“ algatajatest Sandbergi Instituudis Amsterdamis.

Postitas Mart Vainre — Püsilink