AksessuaaridisainAnimatsioonArhitektuur ja linnaplaneerimineArhitektuuriteaduskondAvatud akadeemiaDesign and Technology FuturesDisainiteaduskondDoktorikoolDoktorikoolEhte- ja sepakunstErialadERKI MoeshowFotograafiaGaleriiGraafikaGraafiline disainHaldusosakond ja töökojadInstallatsioon ja skulptuurIT osakondJätkusuutliku disaini laborJoonistamineKaasaegne kunstKeraamikaKlaasKommunikatsiooniosakondKunstiharidusKunstiteadus ja visuaalkultuurKunstikultuuri teaduskondMaalMoedisainMuinsuskaitse ja konserveerimineÕppeosakondRaamatukoguRahandusosakondRektoraatSisearhitektuurStsenograafiaTasapinnaliste tehnoloogiate tehnokeskusTeadus- ja arendusosakondTegevuskunstTekstiilidisainTootedisainTugistruktuuridÜliõpilasesindusUncategorizedUrbanistikaUusmeediaVabade kunstide teaduskondVälissuhete osakond
Rubriik: Erialad
10.05.2016
Urban Studies research studio presents: The Zone
Urbanistika
You are cordially invited to the final presentation of the Urban Studies research studio The Zone.
The presentation will take place on May 10 (Tuesday), 17.00-19.00.
The venue is Faculty of Architecture (EKA), Pikk 20, Tallinn, 3rd floor, r. 304.
The Special Economic Zone, writes Keller Easterling, has not always been a global urban addiction and a world-city template. Yet, she contends, “the wild mutation of the form over the last thirty years only make it seem penetrable to further mutations.”
How might the Zone mutate in the coming thirty years? How would the special become the generic? How would it reshape the conditions of production and labour, globally and locally? How could the Zone be resisted and how could it fail? Will the Special Economic Zone converge to the Zone of Tarkovsky’s Stalker?
The semester project speculates about these question on the case of a production and logistics zone in Jüri, situated 15 km southeast from Tallinn.
Supervisors: Maroš Krivý, Kaie Kuldkepp
Students: Seth Amofah, Kasparas Lucinskas, Charlotte Niedenhoff, Nina Riewe, Juhan Teppart
The presentation and discussion is public. Everyone is welcome.
Maroš Krivý
Professor of Urban Studies
Faculty of Architecture, Estonian Academy of Arts
Kaie Kuldkepp
guest lecturer
Faculty of Architecture, Estonian Academy of Arts
urban designer, landscape architect @ NÜÜD architects
Postitas Solveig Jahnke — Püsilink
Urban Studies research studio presents: The Zone
Teisipäev 10 mai, 2016
Urbanistika
You are cordially invited to the final presentation of the Urban Studies research studio The Zone.
The presentation will take place on May 10 (Tuesday), 17.00-19.00.
The venue is Faculty of Architecture (EKA), Pikk 20, Tallinn, 3rd floor, r. 304.
The Special Economic Zone, writes Keller Easterling, has not always been a global urban addiction and a world-city template. Yet, she contends, “the wild mutation of the form over the last thirty years only make it seem penetrable to further mutations.”
How might the Zone mutate in the coming thirty years? How would the special become the generic? How would it reshape the conditions of production and labour, globally and locally? How could the Zone be resisted and how could it fail? Will the Special Economic Zone converge to the Zone of Tarkovsky’s Stalker?
The semester project speculates about these question on the case of a production and logistics zone in Jüri, situated 15 km southeast from Tallinn.
Supervisors: Maroš Krivý, Kaie Kuldkepp
Students: Seth Amofah, Kasparas Lucinskas, Charlotte Niedenhoff, Nina Riewe, Juhan Teppart
The presentation and discussion is public. Everyone is welcome.
Maroš Krivý
Professor of Urban Studies
Faculty of Architecture, Estonian Academy of Arts
Kaie Kuldkepp
guest lecturer
Faculty of Architecture, Estonian Academy of Arts
urban designer, landscape architect @ NÜÜD architects
Postitas Solveig Jahnke — Püsilink
29.04.2016 — 17.05.2016
INGRID ALLIK ja RIITTA TALONPOIKA KAHEL POOL VETT
Keraamika
INGRID ALLIK ja RIITTA TALONPOIKA
KAHEL POOL VETT
29.04. – 17.05. 2016
Hop galerii
Tallinn
Hobusepea 2
Neljapäeval 28. aprillil kell 17.00 avatakse HOP galeriis keraamikute Ingrid Alliku ja Riitta Talonpoika näitus „Kahel pool vett“.
Elades ja töötades küll teine teisel pool vett, kohtuvad Eesti kunstnik Ingrid Allik ja Soome kunstnik Riitta Talonpoika Tallinnas, et esitleda oma ühisprojekti ja neid siduvaid sõnumeid keraamikas. Pikaajalise kogemusega kolleegid, keda seob palju ühiseid hetki, ühiseid esinemisi näitustel, rahvusvahelistel konverentsidel, sümpoosionitel ning kel on huvi sarnaste tehnoloogiate vastu, esitlevad, aga oma loomingut esmakordselt koos.
Ingrid Allik:
… nii teame teineteist juba üle 20 aasta. Oleme vee ja rannakivide korjamise sõltlased. Mulle meeldib ka muud kraami erinevate vete äärtest kaasa tuua. (Mikital on ses osas õigus eestlase korilushinge kohta.) Viimasel ajal huvitun ka inimtegevuse jälgedest, need leiud toovad värvivaestesse põhjamaa randadesse särtsu ja räägivad päris palju inimestest ja ühiskonnast. Omamoodi arheoloogia. Vormistan need leiud fotomaterjalina plokki.Üleeelmisel suvel kohtusime Riittaga Haapsalus, “Rakupaku” töötoas, kus teemaks oli meri. Käisime mitu korda päevas ujumas ja tundsime, et meie jaoks pole teema lõpetatud. Innustusin Aliide kaasa võetud Ernst Haeckeli raamatust “Art Forms in Nature” ja “Art Forms from the Ocean”. Missugused vormid, missugused struktuurid! Imeline maailm, mis toob teravalt esile inimese võimetuse millegi sarnasega hakkama saada.
Siis tulid paadipõgenikud ja mereteemale lisandus tumedaid toone. Nüüd vaatan üksikut kaldale ujunud tossu või päästevesti tükki teise pilguga.
Meie lähenemine veele on igavikuline ja idealistlik. Selles nägemuses on vesi helge, lõpmatu, hõljuv, õõtsuv, aeglustav, mõtteid lahustav, rahustav, äraviiv, soolas pleekinud, korrastatud ja laialivalguv… Proovime Riittaga seda väljendada valevas portselansavis, piiratud galeriiruumis. Lootusetu…
Riitta Talonpoika on vabakutselise keraamikuna tegutsenud Soomes ja rahvusvahelisel areenil aktiivselt aastast 1990. Ta on lõpetanud Helsingi Disaini- ja Kunstiülikooli keraamika eriala (Department of Ceramic Art and Design, University of Art and Design, UiaH, Helsinki, Finland) 1989 aastal.
Ingrid Allik elab ja töötab Tallinnas. On lõpetanud Eesti Kunstiakadeemia keraamika eriala 1981. aastal ning töötab samas õppejõuna aastast 1987. Ta on osalenud arvukatel näitustel nii Eestis kui ka välismaal ning talle on omistatud Aasta Keraamiku tiitel (2010).
Tänud: Andres Allik, Anu Maasel.
Näitust toetab Kultuurkapital.
Näitusi Hop galeriis toetavad Eesti Kultuuriministeerium ja Eesti Kultuurkapital.
Lisainfo:
Maria Valdma
HOP galerii
Hobusepea 2
10133 Tallinn
tel: +372 6462887
gsm: +372 5112350
e-mail: www.eaa.ee/hop
hop@eaa.ee
Postitas Solveig Jahnke — Püsilink
INGRID ALLIK ja RIITTA TALONPOIKA KAHEL POOL VETT
Reede 29 aprill, 2016 — Teisipäev 17 mai, 2016
Keraamika
INGRID ALLIK ja RIITTA TALONPOIKA
KAHEL POOL VETT
29.04. – 17.05. 2016
Hop galerii
Tallinn
Hobusepea 2
Neljapäeval 28. aprillil kell 17.00 avatakse HOP galeriis keraamikute Ingrid Alliku ja Riitta Talonpoika näitus „Kahel pool vett“.
Elades ja töötades küll teine teisel pool vett, kohtuvad Eesti kunstnik Ingrid Allik ja Soome kunstnik Riitta Talonpoika Tallinnas, et esitleda oma ühisprojekti ja neid siduvaid sõnumeid keraamikas. Pikaajalise kogemusega kolleegid, keda seob palju ühiseid hetki, ühiseid esinemisi näitustel, rahvusvahelistel konverentsidel, sümpoosionitel ning kel on huvi sarnaste tehnoloogiate vastu, esitlevad, aga oma loomingut esmakordselt koos.
Ingrid Allik:
… nii teame teineteist juba üle 20 aasta. Oleme vee ja rannakivide korjamise sõltlased. Mulle meeldib ka muud kraami erinevate vete äärtest kaasa tuua. (Mikital on ses osas õigus eestlase korilushinge kohta.) Viimasel ajal huvitun ka inimtegevuse jälgedest, need leiud toovad värvivaestesse põhjamaa randadesse särtsu ja räägivad päris palju inimestest ja ühiskonnast. Omamoodi arheoloogia. Vormistan need leiud fotomaterjalina plokki.Üleeelmisel suvel kohtusime Riittaga Haapsalus, “Rakupaku” töötoas, kus teemaks oli meri. Käisime mitu korda päevas ujumas ja tundsime, et meie jaoks pole teema lõpetatud. Innustusin Aliide kaasa võetud Ernst Haeckeli raamatust “Art Forms in Nature” ja “Art Forms from the Ocean”. Missugused vormid, missugused struktuurid! Imeline maailm, mis toob teravalt esile inimese võimetuse millegi sarnasega hakkama saada.
Siis tulid paadipõgenikud ja mereteemale lisandus tumedaid toone. Nüüd vaatan üksikut kaldale ujunud tossu või päästevesti tükki teise pilguga.
Meie lähenemine veele on igavikuline ja idealistlik. Selles nägemuses on vesi helge, lõpmatu, hõljuv, õõtsuv, aeglustav, mõtteid lahustav, rahustav, äraviiv, soolas pleekinud, korrastatud ja laialivalguv… Proovime Riittaga seda väljendada valevas portselansavis, piiratud galeriiruumis. Lootusetu…
Riitta Talonpoika on vabakutselise keraamikuna tegutsenud Soomes ja rahvusvahelisel areenil aktiivselt aastast 1990. Ta on lõpetanud Helsingi Disaini- ja Kunstiülikooli keraamika eriala (Department of Ceramic Art and Design, University of Art and Design, UiaH, Helsinki, Finland) 1989 aastal.
Ingrid Allik elab ja töötab Tallinnas. On lõpetanud Eesti Kunstiakadeemia keraamika eriala 1981. aastal ning töötab samas õppejõuna aastast 1987. Ta on osalenud arvukatel näitustel nii Eestis kui ka välismaal ning talle on omistatud Aasta Keraamiku tiitel (2010).
Tänud: Andres Allik, Anu Maasel.
Näitust toetab Kultuurkapital.
Näitusi Hop galeriis toetavad Eesti Kultuuriministeerium ja Eesti Kultuurkapital.
Lisainfo:
Maria Valdma
HOP galerii
Hobusepea 2
10133 Tallinn
tel: +372 6462887
gsm: +372 5112350
e-mail: www.eaa.ee/hop
hop@eaa.ee
Postitas Solveig Jahnke — Püsilink
28.04.2016 — 22.05.2016
Täna avatakse Rahvusraamatukogus rahvusvaheline nüüdisaegse klaasigraveeringu näitus “GRAVUR ON TOUR”
Klaas
28. aprillil kell 17.00 avatakse Eesti Rahvusraamatukogus Euroopa nüüdisaegse klaasikunsti näitus „GRAVUR ON TOUR“.
“Omanäoline, mitmepalgeline, nii traditsioonilist kui uudset lähenemist ühendav klaasigraveering on näituse „GRAVUR ON TOUR“ muutnud põnevaks ja rohkelt külastatavaks kõigis paigus, kus ta on tänaseni olnud eksponeeritud. Näituse eesmärk on tutvustada graveerimise, ühe vanima ja suurt süvenemist nõudva, kuid samas ka ehk vähemtuntud klaasitehnika rohkeid väljendusvõimalusi tänases klaasikunstis, ” sõnab Eesti Kunstiakadeemia klaasikunsti osakonna professor Mare Saare, kelle enda tööd on samuti näitusel esindatud.
Näituse korraldamise idee pärineb inglise kunstnikult Katharine Coleman’ilt. Plaan teostus 2014. aasta sügisel Baierimaal Frauenaus toimunud töökohtumisel, kus pandi paika ka toimumiskohad: alustati 2015. aasta maikuus Stourbridge’is, kus näitus moodustas osa Briti klaasibiennaalist, rändas sealt Belgiasse (Glazenhuis, Lommel), Hollandisse (Galerie De Avanturijn, Epe), Tšehhimaale (Klaasimuuseum, Kamenický Šenov), Eestisse (Rahvusraamatukogu, Tallinn), siit Soome (Klaasimuuseum, Riihimäki) ja lõpuks idee sünnipaika Frauenausse, kus lõpeb septembris 2016 sümpoosioniga.
Osalejaid on 31 kümnest Euroopa riigist, Eestit esindavad Eeva Käsper, Mare Saare ja Tiina Sarapu. Lisaks põhinäitusel eksponeerivatele klaasikunstnikele on Tallinnas esindatud kolm klaasikunstnikku Eestist: Pilvi Ojamaa, Eve Koha ja Riho Hütt. Üldpilti rikastavad ka graveeringud Eesti Kunstiakadeemia klaasikunsti osakonna initsiatiivil Tallinnasse esinema kutsutud eesti (Annika Mätlik, Andra Jõgis, Sigrid Luitsalu, Anneli Paloveer-Wang: Eesti Kunstiakadeemia), iiri, jaapani ja saksa üliõpilastelt, kelle töödes näeb uue kunstnikepõlvkonna julget ja vaba teemade ning materjalide käsitlust.
Töörühma tuumiku moodustavad Katharine Coleman, Norbert Kalthoff ja Wilhelm Vernim, lisaks Jeroen Maes (Belgia), Jakobine von Dömming ja Hein van der Water (Holland), Jaroslava Votrubová ja Helena Braunová (Tšehhi), Mare Saare (Eesti), Uta Laurén (Soome), Karin Rühl (Saksamaa).
Väljapaneku Rahvusraamatukogus on kujundanud EKA dotsent Tiina Sarapu.
Lisateave
Mare Saare
mare.saare@artun.ee
Postitas Solveig Jahnke — Püsilink
Täna avatakse Rahvusraamatukogus rahvusvaheline nüüdisaegse klaasigraveeringu näitus “GRAVUR ON TOUR”
Neljapäev 28 aprill, 2016 — Pühapäev 22 mai, 2016
Klaas
28. aprillil kell 17.00 avatakse Eesti Rahvusraamatukogus Euroopa nüüdisaegse klaasikunsti näitus „GRAVUR ON TOUR“.
“Omanäoline, mitmepalgeline, nii traditsioonilist kui uudset lähenemist ühendav klaasigraveering on näituse „GRAVUR ON TOUR“ muutnud põnevaks ja rohkelt külastatavaks kõigis paigus, kus ta on tänaseni olnud eksponeeritud. Näituse eesmärk on tutvustada graveerimise, ühe vanima ja suurt süvenemist nõudva, kuid samas ka ehk vähemtuntud klaasitehnika rohkeid väljendusvõimalusi tänases klaasikunstis, ” sõnab Eesti Kunstiakadeemia klaasikunsti osakonna professor Mare Saare, kelle enda tööd on samuti näitusel esindatud.
Näituse korraldamise idee pärineb inglise kunstnikult Katharine Coleman’ilt. Plaan teostus 2014. aasta sügisel Baierimaal Frauenaus toimunud töökohtumisel, kus pandi paika ka toimumiskohad: alustati 2015. aasta maikuus Stourbridge’is, kus näitus moodustas osa Briti klaasibiennaalist, rändas sealt Belgiasse (Glazenhuis, Lommel), Hollandisse (Galerie De Avanturijn, Epe), Tšehhimaale (Klaasimuuseum, Kamenický Šenov), Eestisse (Rahvusraamatukogu, Tallinn), siit Soome (Klaasimuuseum, Riihimäki) ja lõpuks idee sünnipaika Frauenausse, kus lõpeb septembris 2016 sümpoosioniga.
Osalejaid on 31 kümnest Euroopa riigist, Eestit esindavad Eeva Käsper, Mare Saare ja Tiina Sarapu. Lisaks põhinäitusel eksponeerivatele klaasikunstnikele on Tallinnas esindatud kolm klaasikunstnikku Eestist: Pilvi Ojamaa, Eve Koha ja Riho Hütt. Üldpilti rikastavad ka graveeringud Eesti Kunstiakadeemia klaasikunsti osakonna initsiatiivil Tallinnasse esinema kutsutud eesti (Annika Mätlik, Andra Jõgis, Sigrid Luitsalu, Anneli Paloveer-Wang: Eesti Kunstiakadeemia), iiri, jaapani ja saksa üliõpilastelt, kelle töödes näeb uue kunstnikepõlvkonna julget ja vaba teemade ning materjalide käsitlust.
Töörühma tuumiku moodustavad Katharine Coleman, Norbert Kalthoff ja Wilhelm Vernim, lisaks Jeroen Maes (Belgia), Jakobine von Dömming ja Hein van der Water (Holland), Jaroslava Votrubová ja Helena Braunová (Tšehhi), Mare Saare (Eesti), Uta Laurén (Soome), Karin Rühl (Saksamaa).
Väljapaneku Rahvusraamatukogus on kujundanud EKA dotsent Tiina Sarapu.
Lisateave
Mare Saare
mare.saare@artun.ee
Postitas Solveig Jahnke — Püsilink
02.05.2016
Andres Alveri Venia legendi loeng 2. mail kell 16
Arhitektuur ja linnaplaneerimine
Arhitektuuriteaduskonnas professori kohale kandideeriv Andres Alver peab avaliku loengu 2. mail kell 16, EKA arhitektuuri osakonnas (Pikk 20, 3. korrus).
Loengu teemaks on „Mis juhtub täna ruumiga” ehk modernismist läbi postmodernismi tänavakaklusteni.
Kell 17 järgneb sisearhitektuuri osakonna dotsendi ametikohale kandideerija Edina Dufala-Pärna loeng „Inimmõõtu ruum“.
Postitas Anu Piirisild — Püsilink
Andres Alveri Venia legendi loeng 2. mail kell 16
Esmaspäev 02 mai, 2016
Arhitektuur ja linnaplaneerimine
Arhitektuuriteaduskonnas professori kohale kandideeriv Andres Alver peab avaliku loengu 2. mail kell 16, EKA arhitektuuri osakonnas (Pikk 20, 3. korrus).
Loengu teemaks on „Mis juhtub täna ruumiga” ehk modernismist läbi postmodernismi tänavakaklusteni.
Kell 17 järgneb sisearhitektuuri osakonna dotsendi ametikohale kandideerija Edina Dufala-Pärna loeng „Inimmõõtu ruum“.
Postitas Anu Piirisild — Püsilink
29.04.2016 — 29.05.2016
“KAФEDRA” — Eesti Kunstiakadeemia ehte- ja sepakunsti eriala näitus Narva kunstiresidentuuris
Ehte- ja sepakunst
“KAФEDRA” — Eesti Kunstiakadeemia ehte- ja sepakunsti eriala näitus Narva kunstiresidentuuris (Joala 18)
Näituse avamine reedel, 29. aprillil kell 17.00
“KAФEDRA” annab ülevaate Eesti kunstiakadeemia ehte- ja sepakunsti tegevustest viimase kümne aasta jooksul. Näituse põhiosa on kokku pandud eriala üliõpilastööde fondi põhjal, kokku on 5 väljapanekut: 400 tööd 70 autorilt.
Narvas esitletakse ja avaldatakse tunnustust ka kahele 2015. aasta Noore Ehte fondi laureaadile – Sofia Hallikule ja Darja Popolitovale –, kellel on suure näituse raames oma temaatiline ülesastumine. Teised eriväljapanekud tutvustavad põlevikivi kui ehtematerjali, hispaania kunstniku Gemma Draperi juhendatud meistriklassist kasvanud töid ning jaanuarikuus Tallinnas eksponeeritud lennundusteemalist näitust “Õhurõhk”.
Varasemalt on ajalisi läbilõikeid tudengite töödest eksponeeritud 1999. ja 2014. aastal, mil ehte- ja sepakunsti erialal täitus vastavalt 75. ja 90. tegevusaastat. Mõlemad näitused, “Ferromenaalne 1” ja “Ferromenaalne 2”, toimusid Tallinnas. Seekord on kavas näitusega geograafiliselt laieneda ja tutvustada eriala ja üldisemalt Kunstiakadeemia tegevust Narvas, kust on viimasetel aastatel mitmeid andekaid tudengeid õppima tulnud.
Näitus on avatud 30.04.–29.05.2016, E–P 12.00–19.00
Näituse publikuprogramm:
7. mail loeng kell 14.00,
14. mail loeng ja ringkäik näitusel kell 18.00.
Näituse idee ja teostus: Kadri Mälk, Sofia Hallik, Piret Hirv, Eve Margus-Villems, Nils Hint,eriala meistrid ja tudengid.
Täname: Eesti Kultuurkapital, Hasartmängumaksu Nõukogu Eesti Kunstiakadeemia, Sihtasutus Noor Ehe, Narva Gate OÜ.
Lisainfo:
Sofja Hallik
sofja.hallik@artun.ee
+372 53314059
—
Narva kunstiresidentuur
Joala 18, Narva
Eesti Kunstiakadeemia SA
+ 372 55529199
www.facebook.com/narvaresidentuur
Postitas Solveig Jahnke — Püsilink
“KAФEDRA” — Eesti Kunstiakadeemia ehte- ja sepakunsti eriala näitus Narva kunstiresidentuuris
Reede 29 aprill, 2016 — Pühapäev 29 mai, 2016
Ehte- ja sepakunst
“KAФEDRA” — Eesti Kunstiakadeemia ehte- ja sepakunsti eriala näitus Narva kunstiresidentuuris (Joala 18)
Näituse avamine reedel, 29. aprillil kell 17.00
“KAФEDRA” annab ülevaate Eesti kunstiakadeemia ehte- ja sepakunsti tegevustest viimase kümne aasta jooksul. Näituse põhiosa on kokku pandud eriala üliõpilastööde fondi põhjal, kokku on 5 väljapanekut: 400 tööd 70 autorilt.
Narvas esitletakse ja avaldatakse tunnustust ka kahele 2015. aasta Noore Ehte fondi laureaadile – Sofia Hallikule ja Darja Popolitovale –, kellel on suure näituse raames oma temaatiline ülesastumine. Teised eriväljapanekud tutvustavad põlevikivi kui ehtematerjali, hispaania kunstniku Gemma Draperi juhendatud meistriklassist kasvanud töid ning jaanuarikuus Tallinnas eksponeeritud lennundusteemalist näitust “Õhurõhk”.
Varasemalt on ajalisi läbilõikeid tudengite töödest eksponeeritud 1999. ja 2014. aastal, mil ehte- ja sepakunsti erialal täitus vastavalt 75. ja 90. tegevusaastat. Mõlemad näitused, “Ferromenaalne 1” ja “Ferromenaalne 2”, toimusid Tallinnas. Seekord on kavas näitusega geograafiliselt laieneda ja tutvustada eriala ja üldisemalt Kunstiakadeemia tegevust Narvas, kust on viimasetel aastatel mitmeid andekaid tudengeid õppima tulnud.
Näitus on avatud 30.04.–29.05.2016, E–P 12.00–19.00
Näituse publikuprogramm:
7. mail loeng kell 14.00,
14. mail loeng ja ringkäik näitusel kell 18.00.
Näituse idee ja teostus: Kadri Mälk, Sofia Hallik, Piret Hirv, Eve Margus-Villems, Nils Hint,eriala meistrid ja tudengid.
Täname: Eesti Kultuurkapital, Hasartmängumaksu Nõukogu Eesti Kunstiakadeemia, Sihtasutus Noor Ehe, Narva Gate OÜ.
Lisainfo:
Sofja Hallik
sofja.hallik@artun.ee
+372 53314059
—
Narva kunstiresidentuur
Joala 18, Narva
Eesti Kunstiakadeemia SA
+ 372 55529199
www.facebook.com/narvaresidentuur
Postitas Solveig Jahnke — Püsilink
28.04.2016 — 01.05.2017
Vilve Undi Hõbenõela kollektsioon Promenaad Restoran Al Bastiones
Moedisain
Restoran Al Bastione avab pidulikult moefotonäituse HÕBENÕEL, kus esitlusele tuleb ka moekollektsioon PROMENADE.Neljapäeval, 28. Aprillil kell 18.00 jõuab avalikkuse ette taaskord Vilve Undi loodud näitus HÕBENÕEL, mis sel korral jääb restorani silmailu pakkuma terveks aastaks.Vilve Unt on olnud kauaaegne Eesti Kunstiakadeemia moedisaini osakonna professor ja Avatud Akadeemia moestilistika õppekava juht, kes moetudengite koolitamise kõrvalt on viimastel aastatel aktiivselt esinenud oma loominguga moenäitustel ja moekollektsioonidega Tallinn Fashion Week’i üritustel.Avar ja valgusküllane Itaalia restoran Al Bastione on just ideaalne paik, kuhu tulla nautima Tallinn Fashion Weeki’i poolt auhinnatud võidukollektsiooni. Restoran ise on tuntud oma ehedate kiviahju pitsade ja hõrkude grillroogade poolest. Maja auks ja uhkuseks on aga loomulikult võimas puuküttega kiviahi, mis tagab pitsadele itaalialikult krõbeda tulemuse.Vilve Unt peab oma loomingu juures oluliseks pikaaegset elukogemust moevaldkonnas ning sellest tulenevat kindlust muutuvate moevoolude keskel iseendaks jääda. Selliselt positsioonilt sündinud kollektsioonid on autori arvates loodud üheks hetkeks moelavale, kuid kunstina eksponeerimiseks hiljem näitusesaalis. Läbi fotolavastuste ongi võimalik moekollektsioonide “hinge” paremini vaatajani tuua.Fotoseeriate autor on tuntud moefotograaf Maiken Staak. Esitlemisele tuleb ka kudumite kollektsioon “PROMENADE” ehk jalutuskäik koos viimaste aastate loomingu ja uue moekollektsiooniga, mis seguneb juba looduga ja edastab ajas kestma jäänud väärtusi. Moekollektsioone täiendavad Ülle Kõutsi ehted, mis on teostatud tehnikas romantilise nimega “Marriage of Metals”. Autoriehteid iseloomustab minimalistlik väljendusviis ja peen joonegeomeetria.Lisainfo:Vilve UntTel: 53 422 773 E-mail: vilve.unt@artun.eeKristiina KajanduTel: 5117657E-mail: kristiina@albastione.ee
Postitas Solveig Jahnke — Püsilink
Vilve Undi Hõbenõela kollektsioon Promenaad Restoran Al Bastiones
Neljapäev 28 aprill, 2016 — Esmaspäev 01 mai, 2017
Moedisain
Restoran Al Bastione avab pidulikult moefotonäituse HÕBENÕEL, kus esitlusele tuleb ka moekollektsioon PROMENADE.Neljapäeval, 28. Aprillil kell 18.00 jõuab avalikkuse ette taaskord Vilve Undi loodud näitus HÕBENÕEL, mis sel korral jääb restorani silmailu pakkuma terveks aastaks.Vilve Unt on olnud kauaaegne Eesti Kunstiakadeemia moedisaini osakonna professor ja Avatud Akadeemia moestilistika õppekava juht, kes moetudengite koolitamise kõrvalt on viimastel aastatel aktiivselt esinenud oma loominguga moenäitustel ja moekollektsioonidega Tallinn Fashion Week’i üritustel.Avar ja valgusküllane Itaalia restoran Al Bastione on just ideaalne paik, kuhu tulla nautima Tallinn Fashion Weeki’i poolt auhinnatud võidukollektsiooni. Restoran ise on tuntud oma ehedate kiviahju pitsade ja hõrkude grillroogade poolest. Maja auks ja uhkuseks on aga loomulikult võimas puuküttega kiviahi, mis tagab pitsadele itaalialikult krõbeda tulemuse.Vilve Unt peab oma loomingu juures oluliseks pikaaegset elukogemust moevaldkonnas ning sellest tulenevat kindlust muutuvate moevoolude keskel iseendaks jääda. Selliselt positsioonilt sündinud kollektsioonid on autori arvates loodud üheks hetkeks moelavale, kuid kunstina eksponeerimiseks hiljem näitusesaalis. Läbi fotolavastuste ongi võimalik moekollektsioonide “hinge” paremini vaatajani tuua.Fotoseeriate autor on tuntud moefotograaf Maiken Staak. Esitlemisele tuleb ka kudumite kollektsioon “PROMENADE” ehk jalutuskäik koos viimaste aastate loomingu ja uue moekollektsiooniga, mis seguneb juba looduga ja edastab ajas kestma jäänud väärtusi. Moekollektsioone täiendavad Ülle Kõutsi ehted, mis on teostatud tehnikas romantilise nimega “Marriage of Metals”. Autoriehteid iseloomustab minimalistlik väljendusviis ja peen joonegeomeetria.Lisainfo:Vilve UntTel: 53 422 773 E-mail: vilve.unt@artun.eeKristiina KajanduTel: 5117657E-mail: kristiina@albastione.ee
Postitas Solveig Jahnke — Püsilink
26.04.2016 — 15.05.2016
Sigrid Viir, Hirmus ilus torukael, Draakoni galeriis
Fotograafia
Alates teisipäevast, 26.04.2016 on Draakoni galeriis avatud SIGRID VIIR’i (1979) isiknäitus „Hirmus ilus torukael“.
Pane tuli põlema.
Teooriad on ehitised ja vahel need logisevad täiega,
mõtted on taimed ja kannavad vilja,
mägi on inimene ja teda saab vallutada,
kurb on kitsas ja õnnelik lai,
mõistmine on nägemine, nägemine on puudutamine,
probleemid on tahked objektid, mis lahustuvad,
tundmatu on ülal, miskit on õhus,
aeg on raha ja tähtis on suur.
Näed nüüd kuidas ma seda mõtlesin.*
*koostatud George Lakoff’i ja Mark Johnson’i raamatu ”Metafoorid, mille järgi me elame” ainetel
Näituse “Hirmus ilus torukael” keskmes on katakreesi mõiste rakendamine visuaalse materjali teenistusse. Katakrees on kahe metafoori kokkupõrge, taotuslik apsakas millegi rõhutamiseks, kus sobimatud mõisted ühendatakse sõna tavapärast kasutust eirates. Kummaline, ebatavaline, võõramaine võrdlus või assotsatsioon kahe täiesti erineva asja vahel.
Metafoorid mängivad olulist rolli selles, mis on meie jaoks reaalne. Tegemist pole pelgalt retoorilise võttega vaid reaalsust vormiva ja argikäitumist mõjutava troobiga.
Sõnade tähendus ei tulene nende sarnasusest maailmaga. Fotot peaks pigem vaatma kui iseseisevat objekti ja vähem kui taasesitust. “Hirmus ilus torukael” on uudishimulik meelevaldne võte peaaegu poolikute lugude rääkimiseks, valmis objektide suuna muutmiseks sõltuvalt sellest kes asetseb kelle kõrval ja millised silmad seda vaatavad.
Sigrid Viir
Sigrid Viir on lõpetanud Eesti Kunstiakadeemia fotograafia osakonna ja tegutseb lisaks sooloprojektidele aktiivselt ka kunstnike rühmituse Visible Solutions OÜ liikmena, millega osales 9. Manifesta nüüdiskunsti biennaalil Genkis. Kunstnikuna huvitavad teda sotsiaalsed kokkulepped, moraalinormid ja reeglid, mis on vaikimisi „igapäevasteks tööriistadeks“, mida ühiskonnas toimimiseks tarbitakse, kuid mille kasutamine jääb tihtilugu märkamatuks, sest need on liialt omaks võetud. Viir kasutab loomingus fotograafia, installatsiooni ja video elemente. 2011. aastal oli ta nomineeritud kunstipreemiale Köler Prize, 2013. aastal pälvis ta Eesti Kultuurkapitali kunstivaldkonna aastapreemia.
Näitus jääb avatuks 14. maini 2016.
Tänud: Villem Säre, Kristiina Hansen, Reimo Võsa-Tangsoo, Marco Laimre, Meelis Pääbo, Eesti Kultuurkapital.
Näituseid Draakoni galeriis toetavad Eesti Kultuurkapital ja Eesti Kultuuriministeerium.
___________________________________________________
Hobusepea galerii
Draakoni galerii
gsm: (+372) 52 85 324
tel.: (+372) 6276 777
fax: (+372) 6273 631
e-mail: galerii@eaa.ee
Hobusepea 2
Tallinn 10133
SIGRID VIIR
Sündinud 1979 Tallinnas
Elab ja töötab Tallinnas
Haridus
2009- Eesti Kunstiakadeemia, vabade kunstide teaduskond, MA
2005-2009 Eesti Kunstiakadeemia, vabade kunstide teaduskond, fotograafia, BA
2007-2008 Staatliche Hochschule für Gestaltung Karlsruhe, Saksamaa, meediakunst, juhendaja Prof. Elger Esser
2000-2005 Eesti Humanitaarinstiuut, kultuuriteooria (lõpetamata)
Isiknäitused
2016 „Hirmus ilus torukael“, Draakoni galerii, Tallinn
2016 „Import Export“, Temnikova & Kasela galerii (koss Jimmy Limitiga), Tallinn
2015 „Bussijaamas lõdisev Kim Wilde ümiseb moosipirukat hammustades juhusliku märkuse tagajärjeltekkinud ja aastate pärast edetabeliedu saatvat muusikapala, ise samal ajal traksidelt tolmukübemeid nokkides ja Tartu Vaimu juures munarakuga jagatut analüüsides“ (koos Johannes Säre ja Kristiina Hanseniga), Tartu Kunstimaja monumentaalgalerii
2015 „Delta India Sierra Charlie“ (koos Kristiina Hanseniga), Draakoni galerii, Tallinn
2014 „Pjotr Iljitš Tšaikovski kohtub päikesetõusul Turritopsis Nutriculaga, et imetleda kaelakuti koos triivivaid luikesid ning arutleda aja lineaarsuse eiramise võimalikkust lähitulevikus“ (koos Kristiina Hanseni ja Johannes Särega), Haapsalu Linnagalerii
2014 „Universumi eesmärk ja värelev lehter“, Hobusepea galerii, Tallinn
2013 „Sales Campagn“, 1. Mai pop-up galerii, Tallinn (OÜ Visible Solutions)
2012 „Rutiinipurustaja, Tuusik, Lauakaru, jt.“, Winkelmann Gallery, Curatorial Research Lab, New York, Ameerika Ühendriigid
2012 OÜ Visible Solutions, B-Gallery, Turu, Soome (OÜ Visible Solutions)
2011 „Sales Campagn“, Tartu Kunstimaja monumentaalgalerii (OÜ Visible Solutions)
2010 „Koridor“ (koos Taaniel Raudsepaga), Tallinna Linnagalerii
2010 „OÜ Visible Solutions“, Hobusepea galerii, Tallinn (OÜ Visible Solutions)
Grupinäitused
2016 7. Bukaresti Biennaal, Bukarest, Rumeenia, kuraator Niels van Tomme (OÜ Visible Solutions)
2016 „International Fun“, Temnikova & Kasela galerii, Tallinn
2015 „Plahvatusest tasandikule. Eesti kaasaegne foto 1991-2015“, Tartu Kunstimuuseum, kuraator Anneli Porri
2014 „Society Acts“, Moderna Museet, Malmö, Rootsi, kuraator Andreas Nilsson ja Maija Rudovska (OÜ Visible Solutions)
2014 „Survival Kit 6“, Riia, Läti (Oü Visible Solutions)
2014 Köler Prize. Nominentide näitus, Eesti Kaasaegse Kunsti Muuseum, Tallinn,
(OÜ Visible Solutions)
2014 „Exodic“, metamatic:taf, Athens, Ateena, Kreeka, kuraatorid Angeliki Roussou ja Tatiana Kallergi (OÜ Visible Solutions)
2013 „Kus lõped sina, algan mina“, Tartu Kunstimaja, kuraator Anneli Porri (OÜ Visible Solutions)
2013 „Liquid Assets: In the Aftermath of the Transformation of Capital“, steirisher herbsti kunstifestival, Graz, Austria, kuraatorid Luigi Fassi ja Katerina Gregos (OÜ Visible Solutions)
2013 „Punctum“, Draakoni galerii, Tallinn, kuraatorid Kadri Laas ja Annika Toots
2013 „Romeo ja Julia“, 1. Mai pop-up galerii, Tallinn, kuraator Anneli Porri
2013 „Come In“, Kumu kunstimuuseum, kuraator Renate Goldmann
2013 „Romeo ja Julia“, Y-galerii, Tartu, kuraator Anneli Porri
2012 „Strait Look“, Pop Off Art galerii, Berliin, Saksamaa, kuraator Sergey Popov
2012 „Eesti kunstiskeenede arheoloogia ja tulevik“, Kumu kunstimuuseum, kuraatorid Eha Komissarov, Kati Ilves, Rael Artel, Hilkka Hiiop
2012 Photoville, New York, Ameerika Ühendriigid, organisaator United Photo Industries
2012 Manifesta 9, Genk, Belgia, kuraator Cuauhtémoc Medina, kaaskuraatorid Katerina Gregos, Dawn Ades (OÜ Visible Solutions)
2011 „Sündinud samas kohas: kujutis, mälu ja fiktsioon Baltimaades“, Tallinna Kunstihoone, kuraator Vytautas Michelkevičius
2011 Köler Prize. Nominentide näitus, EKKM, Tallinn, kuraator Anders Härm
2011 „Muuseumi failid I: Kogutud printsiibid“, EKKM, Tallinn, kuraator Anders Härm (OÜ Visible Solutions)
2011 „If it is Part Broke, Half Fix it“, CAC, Vilnius, Leedu, kuraator Margit Säde Lehni
2010 „Welcome to the Machine!“, EKKM, Tallinn, kuraator Marco Laimre
2010 „Lisa 6. Nähtamatu käe poliitika“, ART IST KUKU NU UT, Y-galerii, Tartu, kuraator Rael Artel (OÜ Visible Solutions)
2010 „Take Care“, Art Festival Cesis, Läti, kuraatorid Margit Säde-Lehni (Eesti), Daiga Rudzate (Läti), Virginija Januškevičiuté (Leedu), (OÜ Visible Solutions)
2010 „Illusion of Inclusion“, Vartai galerii, Vilnius, Leedu
2009 „EKKM Pärnus: When ätituuds become norms vm“, Pärnu kunstihall, kuraatorid Marco Laimre ja Neeme Külm
2008 „Positions from the HfG“, Badischer Kunstverein, Karlsuhe, Saksamaa, kuraator Anna Jermolaewa
2008 „Up close and personal“, Hobusepea ja Draakoni galerii, Tallinn, kuraator Marge Monko
2007 „Midagi on valesti“, Eesti Kaasaegse Kunsti Muuseum, Tallinn; Tartu Kunstimaja, kuraator Marco Laimre
2007 „Tagajärjed ja ettepanekud“, Noorte Kunstnike Biennaal, Tallinn, kuraatorid Rael Artel ja Anneli Porri
Residentuur
2011 OÜ Visible Solutions, residentuur Kumu kunstimuuseumis
Stipendiumid ja preemiad
2013 Eesti Kultuurkapitali kujutava ja rakenduskunsti aastapreemia
2012 Balti Assamblee kunstipreemia (OÜ Visible Solutions)
2012 Pulse Prize, New York
2009 Wiiralti stipendium, Eesti Kultuuriministeerium
2009 Noore Kunstniku preemia, Eesti Kunstiakadeemia, vabade kunstide teaduskond
2007-2008 Erasmuse stipendium (Staatliche Hochschule für Gestaltung, Karlsruhe)
Raamatud
„Concise Visible Solutions“, Visible Solutions, 2012
Bibliograafia
Artiklid
Hanno Soans. Interikooniline import-eksport. Sirp, 08.04.2016
Indrek Grigor. Wilde’i suvenäitus Tartu kuurordis. KUNST.EE 2015/3
Anne Vetik. Universumi eesmärk ja värelev lehter. KUNST.EE 2014/2
Anneli Porri. http://cca.ee/webarchive/viir/est.html
Anneli Porri. Kas on olemas nähtavaid lahendusi? Vikerkaar nr. 7-8, 2012
Anders Härms. Rahvusvaheliselt pärjatud Sigrid Viir ja Timo Toots. Sirp, 18.05.2012
Indrek Grigor. Mis asi on OÜ Visible Solutions? Sirp, 16.12.2011
Hanno Soans. Kaasaegse kunsti muuseum suurendab panuseid. Köler Prize. Eesti Päevaleht, 07.05.2011
Taaniel Raudsepp, Sigrid Viir. Kunstitöötajate hääl. Näituse „Koridor“ rahastusskeem. Sirp eri, 11.02.2011
Anneli Porri. Nähtamatu Käe järel. KUNST.EE 2010/3-4
Anneli Porri. Follow the Invisible Hand. Studija no 74, 2010
Andri Ksenofontov. Väliuurimuste andmed Suure Venna evolutsiooni kohta. Sirp, 14.10.2010
Andreas Trossek. Up Close and personal. Cheese no. 31, 2008
Sigrid Viir. Postkaart vanavanematele. Cheese no. 26, 2007
Kataloogid
The Straight Look, Contemporary Photography from Eastern Europe. Pop Off Art Berlin, 2012
Sigrid Viir Works. Temnikova & Kasela galerii, 2012
Generation of the Place: Image, Memory and Fiction in the Baltics. Toimetaja Vytautas Michelkevičius, Tallinna Fotokuu, 2011
If it’s Part Broke, Half Fix it. Contemporary art Center (CAC), Vilnius, Leedu, 2011
ART IST KUKU NU UT, 2010
Muu
2016 Art Brussels, Temnikova & Kasela galerii (OÜ Visible Solutions)
2015 Paris Photo, Temnikova & Kasela galerii
2014 Köler Prize’i nominent (OÜ Visible Solutions)
2012 Sadolini kunstipreemia nominent
2012 Eesti Kunstnike Liidu liige
2012 Pulse Art Fair, New York, Temnikova & Kasela galerii
2011 Köler Prize nominent
2011 Fotokunstnikeühendus FOKU liige
Töid kogudes
Eesti Kunstimuuseum
The Carousel Collection
Erakogud Eestis ja välismaal
Eesti Kaasaegse Kunsti Muuseum (OÜ Visible Solutions)
Tartu Kunstimuuseum (OÜ Visible Solutions)
Postitas Solveig Jahnke — Püsilink
Sigrid Viir, Hirmus ilus torukael, Draakoni galeriis
Teisipäev 26 aprill, 2016 — Pühapäev 15 mai, 2016
Fotograafia
Alates teisipäevast, 26.04.2016 on Draakoni galeriis avatud SIGRID VIIR’i (1979) isiknäitus „Hirmus ilus torukael“.
Pane tuli põlema.
Teooriad on ehitised ja vahel need logisevad täiega,
mõtted on taimed ja kannavad vilja,
mägi on inimene ja teda saab vallutada,
kurb on kitsas ja õnnelik lai,
mõistmine on nägemine, nägemine on puudutamine,
probleemid on tahked objektid, mis lahustuvad,
tundmatu on ülal, miskit on õhus,
aeg on raha ja tähtis on suur.
Näed nüüd kuidas ma seda mõtlesin.*
*koostatud George Lakoff’i ja Mark Johnson’i raamatu ”Metafoorid, mille järgi me elame” ainetel
Näituse “Hirmus ilus torukael” keskmes on katakreesi mõiste rakendamine visuaalse materjali teenistusse. Katakrees on kahe metafoori kokkupõrge, taotuslik apsakas millegi rõhutamiseks, kus sobimatud mõisted ühendatakse sõna tavapärast kasutust eirates. Kummaline, ebatavaline, võõramaine võrdlus või assotsatsioon kahe täiesti erineva asja vahel.
Metafoorid mängivad olulist rolli selles, mis on meie jaoks reaalne. Tegemist pole pelgalt retoorilise võttega vaid reaalsust vormiva ja argikäitumist mõjutava troobiga.
Sõnade tähendus ei tulene nende sarnasusest maailmaga. Fotot peaks pigem vaatma kui iseseisevat objekti ja vähem kui taasesitust. “Hirmus ilus torukael” on uudishimulik meelevaldne võte peaaegu poolikute lugude rääkimiseks, valmis objektide suuna muutmiseks sõltuvalt sellest kes asetseb kelle kõrval ja millised silmad seda vaatavad.
Sigrid Viir
Sigrid Viir on lõpetanud Eesti Kunstiakadeemia fotograafia osakonna ja tegutseb lisaks sooloprojektidele aktiivselt ka kunstnike rühmituse Visible Solutions OÜ liikmena, millega osales 9. Manifesta nüüdiskunsti biennaalil Genkis. Kunstnikuna huvitavad teda sotsiaalsed kokkulepped, moraalinormid ja reeglid, mis on vaikimisi „igapäevasteks tööriistadeks“, mida ühiskonnas toimimiseks tarbitakse, kuid mille kasutamine jääb tihtilugu märkamatuks, sest need on liialt omaks võetud. Viir kasutab loomingus fotograafia, installatsiooni ja video elemente. 2011. aastal oli ta nomineeritud kunstipreemiale Köler Prize, 2013. aastal pälvis ta Eesti Kultuurkapitali kunstivaldkonna aastapreemia.
Näitus jääb avatuks 14. maini 2016.
Tänud: Villem Säre, Kristiina Hansen, Reimo Võsa-Tangsoo, Marco Laimre, Meelis Pääbo, Eesti Kultuurkapital.
Näituseid Draakoni galeriis toetavad Eesti Kultuurkapital ja Eesti Kultuuriministeerium.
___________________________________________________
Hobusepea galerii
Draakoni galerii
gsm: (+372) 52 85 324
tel.: (+372) 6276 777
fax: (+372) 6273 631
e-mail: galerii@eaa.ee
Hobusepea 2
Tallinn 10133
SIGRID VIIR
Sündinud 1979 Tallinnas
Elab ja töötab Tallinnas
Haridus
2009- Eesti Kunstiakadeemia, vabade kunstide teaduskond, MA
2005-2009 Eesti Kunstiakadeemia, vabade kunstide teaduskond, fotograafia, BA
2007-2008 Staatliche Hochschule für Gestaltung Karlsruhe, Saksamaa, meediakunst, juhendaja Prof. Elger Esser
2000-2005 Eesti Humanitaarinstiuut, kultuuriteooria (lõpetamata)
Isiknäitused
2016 „Hirmus ilus torukael“, Draakoni galerii, Tallinn
2016 „Import Export“, Temnikova & Kasela galerii (koss Jimmy Limitiga), Tallinn
2015 „Bussijaamas lõdisev Kim Wilde ümiseb moosipirukat hammustades juhusliku märkuse tagajärjeltekkinud ja aastate pärast edetabeliedu saatvat muusikapala, ise samal ajal traksidelt tolmukübemeid nokkides ja Tartu Vaimu juures munarakuga jagatut analüüsides“ (koos Johannes Säre ja Kristiina Hanseniga), Tartu Kunstimaja monumentaalgalerii
2015 „Delta India Sierra Charlie“ (koos Kristiina Hanseniga), Draakoni galerii, Tallinn
2014 „Pjotr Iljitš Tšaikovski kohtub päikesetõusul Turritopsis Nutriculaga, et imetleda kaelakuti koos triivivaid luikesid ning arutleda aja lineaarsuse eiramise võimalikkust lähitulevikus“ (koos Kristiina Hanseni ja Johannes Särega), Haapsalu Linnagalerii
2014 „Universumi eesmärk ja värelev lehter“, Hobusepea galerii, Tallinn
2013 „Sales Campagn“, 1. Mai pop-up galerii, Tallinn (OÜ Visible Solutions)
2012 „Rutiinipurustaja, Tuusik, Lauakaru, jt.“, Winkelmann Gallery, Curatorial Research Lab, New York, Ameerika Ühendriigid
2012 OÜ Visible Solutions, B-Gallery, Turu, Soome (OÜ Visible Solutions)
2011 „Sales Campagn“, Tartu Kunstimaja monumentaalgalerii (OÜ Visible Solutions)
2010 „Koridor“ (koos Taaniel Raudsepaga), Tallinna Linnagalerii
2010 „OÜ Visible Solutions“, Hobusepea galerii, Tallinn (OÜ Visible Solutions)
Grupinäitused
2016 7. Bukaresti Biennaal, Bukarest, Rumeenia, kuraator Niels van Tomme (OÜ Visible Solutions)
2016 „International Fun“, Temnikova & Kasela galerii, Tallinn
2015 „Plahvatusest tasandikule. Eesti kaasaegne foto 1991-2015“, Tartu Kunstimuuseum, kuraator Anneli Porri
2014 „Society Acts“, Moderna Museet, Malmö, Rootsi, kuraator Andreas Nilsson ja Maija Rudovska (OÜ Visible Solutions)
2014 „Survival Kit 6“, Riia, Läti (Oü Visible Solutions)
2014 Köler Prize. Nominentide näitus, Eesti Kaasaegse Kunsti Muuseum, Tallinn,
(OÜ Visible Solutions)
2014 „Exodic“, metamatic:taf, Athens, Ateena, Kreeka, kuraatorid Angeliki Roussou ja Tatiana Kallergi (OÜ Visible Solutions)
2013 „Kus lõped sina, algan mina“, Tartu Kunstimaja, kuraator Anneli Porri (OÜ Visible Solutions)
2013 „Liquid Assets: In the Aftermath of the Transformation of Capital“, steirisher herbsti kunstifestival, Graz, Austria, kuraatorid Luigi Fassi ja Katerina Gregos (OÜ Visible Solutions)
2013 „Punctum“, Draakoni galerii, Tallinn, kuraatorid Kadri Laas ja Annika Toots
2013 „Romeo ja Julia“, 1. Mai pop-up galerii, Tallinn, kuraator Anneli Porri
2013 „Come In“, Kumu kunstimuuseum, kuraator Renate Goldmann
2013 „Romeo ja Julia“, Y-galerii, Tartu, kuraator Anneli Porri
2012 „Strait Look“, Pop Off Art galerii, Berliin, Saksamaa, kuraator Sergey Popov
2012 „Eesti kunstiskeenede arheoloogia ja tulevik“, Kumu kunstimuuseum, kuraatorid Eha Komissarov, Kati Ilves, Rael Artel, Hilkka Hiiop
2012 Photoville, New York, Ameerika Ühendriigid, organisaator United Photo Industries
2012 Manifesta 9, Genk, Belgia, kuraator Cuauhtémoc Medina, kaaskuraatorid Katerina Gregos, Dawn Ades (OÜ Visible Solutions)
2011 „Sündinud samas kohas: kujutis, mälu ja fiktsioon Baltimaades“, Tallinna Kunstihoone, kuraator Vytautas Michelkevičius
2011 Köler Prize. Nominentide näitus, EKKM, Tallinn, kuraator Anders Härm
2011 „Muuseumi failid I: Kogutud printsiibid“, EKKM, Tallinn, kuraator Anders Härm (OÜ Visible Solutions)
2011 „If it is Part Broke, Half Fix it“, CAC, Vilnius, Leedu, kuraator Margit Säde Lehni
2010 „Welcome to the Machine!“, EKKM, Tallinn, kuraator Marco Laimre
2010 „Lisa 6. Nähtamatu käe poliitika“, ART IST KUKU NU UT, Y-galerii, Tartu, kuraator Rael Artel (OÜ Visible Solutions)
2010 „Take Care“, Art Festival Cesis, Läti, kuraatorid Margit Säde-Lehni (Eesti), Daiga Rudzate (Läti), Virginija Januškevičiuté (Leedu), (OÜ Visible Solutions)
2010 „Illusion of Inclusion“, Vartai galerii, Vilnius, Leedu
2009 „EKKM Pärnus: When ätituuds become norms vm“, Pärnu kunstihall, kuraatorid Marco Laimre ja Neeme Külm
2008 „Positions from the HfG“, Badischer Kunstverein, Karlsuhe, Saksamaa, kuraator Anna Jermolaewa
2008 „Up close and personal“, Hobusepea ja Draakoni galerii, Tallinn, kuraator Marge Monko
2007 „Midagi on valesti“, Eesti Kaasaegse Kunsti Muuseum, Tallinn; Tartu Kunstimaja, kuraator Marco Laimre
2007 „Tagajärjed ja ettepanekud“, Noorte Kunstnike Biennaal, Tallinn, kuraatorid Rael Artel ja Anneli Porri
Residentuur
2011 OÜ Visible Solutions, residentuur Kumu kunstimuuseumis
Stipendiumid ja preemiad
2013 Eesti Kultuurkapitali kujutava ja rakenduskunsti aastapreemia
2012 Balti Assamblee kunstipreemia (OÜ Visible Solutions)
2012 Pulse Prize, New York
2009 Wiiralti stipendium, Eesti Kultuuriministeerium
2009 Noore Kunstniku preemia, Eesti Kunstiakadeemia, vabade kunstide teaduskond
2007-2008 Erasmuse stipendium (Staatliche Hochschule für Gestaltung, Karlsruhe)
Raamatud
„Concise Visible Solutions“, Visible Solutions, 2012
Bibliograafia
Artiklid
Hanno Soans. Interikooniline import-eksport. Sirp, 08.04.2016
Indrek Grigor. Wilde’i suvenäitus Tartu kuurordis. KUNST.EE 2015/3
Anne Vetik. Universumi eesmärk ja värelev lehter. KUNST.EE 2014/2
Anneli Porri. http://cca.ee/webarchive/viir/est.html
Anneli Porri. Kas on olemas nähtavaid lahendusi? Vikerkaar nr. 7-8, 2012
Anders Härms. Rahvusvaheliselt pärjatud Sigrid Viir ja Timo Toots. Sirp, 18.05.2012
Indrek Grigor. Mis asi on OÜ Visible Solutions? Sirp, 16.12.2011
Hanno Soans. Kaasaegse kunsti muuseum suurendab panuseid. Köler Prize. Eesti Päevaleht, 07.05.2011
Taaniel Raudsepp, Sigrid Viir. Kunstitöötajate hääl. Näituse „Koridor“ rahastusskeem. Sirp eri, 11.02.2011
Anneli Porri. Nähtamatu Käe järel. KUNST.EE 2010/3-4
Anneli Porri. Follow the Invisible Hand. Studija no 74, 2010
Andri Ksenofontov. Väliuurimuste andmed Suure Venna evolutsiooni kohta. Sirp, 14.10.2010
Andreas Trossek. Up Close and personal. Cheese no. 31, 2008
Sigrid Viir. Postkaart vanavanematele. Cheese no. 26, 2007
Kataloogid
The Straight Look, Contemporary Photography from Eastern Europe. Pop Off Art Berlin, 2012
Sigrid Viir Works. Temnikova & Kasela galerii, 2012
Generation of the Place: Image, Memory and Fiction in the Baltics. Toimetaja Vytautas Michelkevičius, Tallinna Fotokuu, 2011
If it’s Part Broke, Half Fix it. Contemporary art Center (CAC), Vilnius, Leedu, 2011
ART IST KUKU NU UT, 2010
Muu
2016 Art Brussels, Temnikova & Kasela galerii (OÜ Visible Solutions)
2015 Paris Photo, Temnikova & Kasela galerii
2014 Köler Prize’i nominent (OÜ Visible Solutions)
2012 Sadolini kunstipreemia nominent
2012 Eesti Kunstnike Liidu liige
2012 Pulse Art Fair, New York, Temnikova & Kasela galerii
2011 Köler Prize nominent
2011 Fotokunstnikeühendus FOKU liige
Töid kogudes
Eesti Kunstimuuseum
The Carousel Collection
Erakogud Eestis ja välismaal
Eesti Kaasaegse Kunsti Muuseum (OÜ Visible Solutions)
Tartu Kunstimuuseum (OÜ Visible Solutions)
Postitas Solveig Jahnke — Püsilink
27.04.2016
Ilmus Karin Pauluse raamat „Sajand sisearhitektuuri“
Sisearhitektuur
Äsja ilmus Eesti Sisearhitektide Liidu egiidi all Karin Pauluse „Sajand sisearhitektuuri“. Teosega visandatakse ülevaade enam kui saja aasta vältel sündinud sisearhitektuurist ehk siis perioodist, kui professionaalide seas hakkasid järjest enam domineerima Eesti spetsialistid.Võrreldes ajas püsiva arhitektuuriga on sisekujundus olnud õrn ja kaduv. Interjööre on üpris hõlbus muuta, ruume saab teha enesele veelgi sobilikumaks, mööblit saab ümber tõsta või ringi vahetada, lähenemist muutes annab olla veelgi moekam ja päevakohasem. Meisterlikud sisekujundused tasuvad säilitamist, ent ometi võiks ideaalis olla seda tahet inimestel endal, sest on raske sundida kedagi toimetama vastumeelses keskkonnas. Kas hea disain on seega ühtaegu paeluvalt kaasaegne ja vastupidavalt ajatu? Selle raamatuga tahetaksegi väärtustada sisearhitektuuri, õpetada nii vana kui ka uut interjööri kujundust nägema ja hindama, samuti mõtisklema, milline on õieti sisearhitekti roll.Kogumiku esimene peatükk keskendub sisearhitektuurimaastiku kirjeldamisele. Valdava osa raamatust moodustavad enam kui sajandi vältel valminud interjööride näited. Kokku on koondatud kohalike autorite põnevad interjöörid ehk siis nende majade sisemused, millel on selge kontseptsioon, mis on õnnestunult sisustatud ning mille omapära on võimalik olnud ka pildiliselt esitada. Assortiisse on mahtunud teater Endla ja Riigikogu hoone, kohvikuid-restorane, pühamuid ja büroolahendusi, koole, haigla, kaubandus- ja kultuurikeskusi, muuseume, sportimispaiku, näitusekujundusi ja klubisid. On tahetud teha võimalikult mitmekesine valik, näidata eri stiile ning lähenemisi. Raamatu autor Karin Paulus (sündinud 1975) on tunnustatud sisearhitektuurist, disainist ja ehituskunstist kirjutaja, kes õpetab nende valdkondade ajalugu nii Eesti Kunstiakadeemias, Tartu Kõrgemas Kunstikoolis kui ka Tallinna Tehnikaülikoolis ning on kureerinud mitmeid näitusi.„Tänapäeval veedame meie kliimas väga palju aega siseruumides. Seda enam väärib meid ümbritsev enam tähelepanu! Tahtsin näidata nii suurepärase harmoonilise keskkonnana toimimist kui röögatult eripäraseid sisemusi, aga ka ülimalt delikaatset lähenemisviisi olemasolevale ehitisele. Laialt tuntud teoste kõrval on püütud väärtustada ka väiksemaid ja tänaseks juba hävinud või olulisel määral muudetud objekte,“ leiab Paulus. „Raamat kutsub üles sisearhitektuurseid õnnestumisi märkama ning võimaluse korral väärtuslikke kujundusi ka pikemalt säilitama.“Raamatu hõrgu kujunduse autoriks on Maarja Roosi Disainijaamast. Teos sisaldab hulgaliselt uusi pilte, aga ka haruldasi ajaloolisi fotosid ning jooniseid erakogudest ja muuseumitest. Raamatu andmed:Karin Paulus Sajand sisearhitektuuriVäljaandja: Eesti Sisearhitektide LiitKujundus: Maarja Roosi (Disainijaam) Trükikoda: Greif2016, TallinnTäpsem info: Eesti Sisearhitektide Liit, Rüütli 4, Tallinn 10130+372 646 4056, info@esl.eeKarin Paulus, +372 56486961, karinpaulus@gmail.comRaamatu esitlus:27. aprillil 2016 kell 17.30Tartus, hotellis Pallas
Postitas Solveig Jahnke — Püsilink
Ilmus Karin Pauluse raamat „Sajand sisearhitektuuri“
Kolmapäev 27 aprill, 2016
Sisearhitektuur
Äsja ilmus Eesti Sisearhitektide Liidu egiidi all Karin Pauluse „Sajand sisearhitektuuri“. Teosega visandatakse ülevaade enam kui saja aasta vältel sündinud sisearhitektuurist ehk siis perioodist, kui professionaalide seas hakkasid järjest enam domineerima Eesti spetsialistid.Võrreldes ajas püsiva arhitektuuriga on sisekujundus olnud õrn ja kaduv. Interjööre on üpris hõlbus muuta, ruume saab teha enesele veelgi sobilikumaks, mööblit saab ümber tõsta või ringi vahetada, lähenemist muutes annab olla veelgi moekam ja päevakohasem. Meisterlikud sisekujundused tasuvad säilitamist, ent ometi võiks ideaalis olla seda tahet inimestel endal, sest on raske sundida kedagi toimetama vastumeelses keskkonnas. Kas hea disain on seega ühtaegu paeluvalt kaasaegne ja vastupidavalt ajatu? Selle raamatuga tahetaksegi väärtustada sisearhitektuuri, õpetada nii vana kui ka uut interjööri kujundust nägema ja hindama, samuti mõtisklema, milline on õieti sisearhitekti roll.Kogumiku esimene peatükk keskendub sisearhitektuurimaastiku kirjeldamisele. Valdava osa raamatust moodustavad enam kui sajandi vältel valminud interjööride näited. Kokku on koondatud kohalike autorite põnevad interjöörid ehk siis nende majade sisemused, millel on selge kontseptsioon, mis on õnnestunult sisustatud ning mille omapära on võimalik olnud ka pildiliselt esitada. Assortiisse on mahtunud teater Endla ja Riigikogu hoone, kohvikuid-restorane, pühamuid ja büroolahendusi, koole, haigla, kaubandus- ja kultuurikeskusi, muuseume, sportimispaiku, näitusekujundusi ja klubisid. On tahetud teha võimalikult mitmekesine valik, näidata eri stiile ning lähenemisi. Raamatu autor Karin Paulus (sündinud 1975) on tunnustatud sisearhitektuurist, disainist ja ehituskunstist kirjutaja, kes õpetab nende valdkondade ajalugu nii Eesti Kunstiakadeemias, Tartu Kõrgemas Kunstikoolis kui ka Tallinna Tehnikaülikoolis ning on kureerinud mitmeid näitusi.„Tänapäeval veedame meie kliimas väga palju aega siseruumides. Seda enam väärib meid ümbritsev enam tähelepanu! Tahtsin näidata nii suurepärase harmoonilise keskkonnana toimimist kui röögatult eripäraseid sisemusi, aga ka ülimalt delikaatset lähenemisviisi olemasolevale ehitisele. Laialt tuntud teoste kõrval on püütud väärtustada ka väiksemaid ja tänaseks juba hävinud või olulisel määral muudetud objekte,“ leiab Paulus. „Raamat kutsub üles sisearhitektuurseid õnnestumisi märkama ning võimaluse korral väärtuslikke kujundusi ka pikemalt säilitama.“Raamatu hõrgu kujunduse autoriks on Maarja Roosi Disainijaamast. Teos sisaldab hulgaliselt uusi pilte, aga ka haruldasi ajaloolisi fotosid ning jooniseid erakogudest ja muuseumitest. Raamatu andmed:Karin Paulus Sajand sisearhitektuuriVäljaandja: Eesti Sisearhitektide LiitKujundus: Maarja Roosi (Disainijaam) Trükikoda: Greif2016, TallinnTäpsem info: Eesti Sisearhitektide Liit, Rüütli 4, Tallinn 10130+372 646 4056, info@esl.eeKarin Paulus, +372 56486961, karinpaulus@gmail.comRaamatu esitlus:27. aprillil 2016 kell 17.30Tartus, hotellis Pallas
Postitas Solveig Jahnke — Püsilink
20.05.2016
III Mõisakunsti konverents
Muinsuskaitse ja konserveerimine
III Mõisakunsti konverents toimub 20. mail algusega 10.30 Raikküla mõisas. Eesmärgiks on taaskord kokku tuua mõisa- ja kunstirahvas, et üheskoos arutada mõisate, nende interjööride, kunstikollektsioonide ning nende tähenduste üle. Jälle mõtiskleme Eesti mõisakunsti fenomenist, teeme mõtterännaku selle kunagistesse hiilgeaegadesse ja räägime mõisatest kui kunsti missiooni kandjatest! Praegu on selleks sobiv hetk, sest järjest enam kuuleme uuele elule ärganud mõisatest. Me ju teame, et mõisate taastamine ei tähenda ainult müüriladumist, vaid tervikliku visuaalse keele loomist, milles kunstil on kandev roll, sest mõisad ise ongi kunstiteosed! See töö tähendab inetrjööride ja eksterjööride taasloomist koos kõikide sinna kuuluvate elementidega.
KAVA
10.30 – 11.00 Kogunemine, registreerimine ja hommikukohv
11.00 – 11.15 Avasõnad, kunstinäituse ja konverentsi tutvustus
11.15 – 12.00 Linda Kaljundi „Baltisaksa kunst, identiteet ja ajalugu“
12.00 – 12.45 Viljar Vissel „Kunst mõisainterjöörides“
12.45 – 13.30 EKA dotsent Hilkka Hiiop „Eesti mõisate interjöörimaalingud”
13.30 – 14.30 Lõunapaus
14.30 – 15.15 Ingrid Sahk “Raadi mõisa kunst läbi Liphartite graafikakogu”
15.15 – 16.00 Siim-Tanel Annus „Kohaspetsiifiline kunst“
16.00 – 16.15 Sandra Jõgeva stand up performance
16.15 – 16.30 Diskussioon vabas vormis, küsimused esinejatele
16.30 Konverentsi lõpetamine, huvilistele ekskursioon Raikküla mõisas
Konverentsi lektoriteks on asjatundlikud ja pühendunud inimesed, kellega koos vaatame Eesti mõisakunstikunsti minevikku ja olevikku ning püüame saada ettekujutust mõisate rollist kunstiväljal. Konverents on mõeldud ajaloolistest hoonetest huvituvatele inimestele, aga loomulikult ka kõikidele kunstnikele, kunstiteadlastele, sisearhitektidele, -kujundajatele ja kindlasti ka mõisahuvilistele. Sel aastal toome rohkem sisse kunstniku rolli, sest just nemad on kõige aktiivsemad tähenduste loojad tänasel kunstiväljal. Võrreldes baltisaksa aegadega on kunstiobjekti mõiste palju muutunud ja seda ilmestab hästi ka puändina konverentsi lõpetav perfomance.
Konverents toimub unikaalses ajaloolises saalis, kus külastajate kasutuses on Raikküla mõisa antiikmööblikollektsioon. Osalejad saavad näiteks võtta kohvitassi aastast 1763 pärinevast nõudekapist, istuda 19 sajandist pärineval biidermeier stiilis sohval ning nautida hetki ühes kunagises klassitsistlikus esindusmõisas! Samas saalis on ürituse ajal avatud kunstinäitus, mille täpsem sisu jääb aga üllatuseks.
Esimese Mõisakunsti konverentsi tulemuse kahe aasta eestl jõudsime järeldusele, et mõisakunst ootab oma väärikat taassündi nõudes endale oma vormi, unikaalset sisu, eraldi paradigmat ning väärikat rolli kultuuri- ja kunstimaastikul. Seekord uurime mõisakunsti sisulist poolt ja keskendume rohkem mõisale endale. Millise loogika alusel moodustus baltisaksa aegne mõisakunst ning kuidas seda loogikat rakendada täna? Nendele ja paljudele teistelegi küsimustele asume vastuseid otsima juba 20. mail Raikkülas!
REGISTREERIMINE kuni 15. maini aadressil: ivo@raikkylamois.ee
Osalustasu 22 € sisaldab lisaks konverentsile ka kohvipausi, lõunasööki ja ettekandeid elektroonilisel kujul! Arve saadetakse e-postiga pärast registreerumist, selle tasumine tagab koha konverentsil!
Info telefonil 56 244 382.
Konverents toimub Raplamaal, Raikküla külas, mõisa kastellihoone suures saalis.
PS! Ürituse kohta saab jooksvat infot Facebookist:
https://www.facebook.com/events/491746911035198/
Kokkuvõtvat artiklit Mõisakunsti konverentsist saab lugeda siit:
http://www.sirp.ee/s1-artiklid/c6-kunst/2014-08-07-14-40-06/
KONVERENTSIL OSALEVATE LEKTORITE TUTVUSTUS:
Linda Kaljundi – on doktorikraadiga eesti ajaloolane ning Tallinna Ülikooli Humanitaarteaduste instituudi Ajaloo arheoloogia ja kunstiajaloo keskuse teadur, kelle uurimisteemad ulatuvad ristisõdadest eesti ja baltisakslaste ajaloo tõlgendamiseni. Ta on Tallinna Ülikooli Keskaja Keskuse asutajaliige, kes on õige inimene rääkima kutuurimälust, mälupaikadest ja nendega seonduvast identiteedist.
Viljar Vissel – on muinsuskaitsja ja interjööri ajaloolane. Interjööride ja mööbli kõrval on domineeriv uurimisvaldkond Eesti ajaloolised tapeedid. Praegune töökoht on Konserveerimis- ja Digiteerimiskeskuse Kanut maali-, puidu ja metalli konserveerimise osakonna juhataja.
Hilkka Hiiop – on Eesti Kunstimuuseumi konserveerimisspetsialist ja Eesti Kunstiakadeemia dotsent, kes omandas 2012 aastal Eesti Kunstiakadeemia muinsuskaitse ja restaureerimise osakonnas doktorikraadi töö eest “Nüüdiskunst muuseumis: kuidas säilitada mittesäilivat?” Ta on ka praktilise töö käigus uurinud põhjalikult mitmete Eesti mõisate seina- ja maalinguid ning on kahtlemata sobivaim inimene nendel teemadel rääkima.
Ingrid Sahk – on õpingute ning töö kaudu seotud Tartu Ülikooli ja selle kunstikogudega. Koostanud näitusi vanagraafikast ning Eesti kunstist. Praegu tööl kuraatorina Tartu Ülikooli kunstimuuseumis, kus asub ka suurem osa Liphartite Eestisse jäänud kunstivaradest. Seoses õpingutega Tartu Ülikooli kunstiajaloo doktorantuuris uurinud Karl Eduard von Lipharti graafikakogu ning vanagraafika kollektsioneerimist.
Siim-Tanel Annus – on eesti moodsa kunsti nimekamaid esindajaid, tuntud nii graafiku, maalija kui ka performance’i viljelejana, olles 1980–1993 peamisi performance’i harrastajaid Eestis. Teda peetakse eesti tegevuskunsti isaks, alates 1976. aastast on ta korraldanud ligi kuuskümmend isikunäitust Euroopas, Ameerikas ja Aasias. Ta on võitnud mitmeid auhindu mainekatelt festivalidelt üle maailma ja tema töid leiame paljudest kunstimuuseumitest.
Sandra Jõgeva – Mis saab olla veel hullem, kui Õhtuleht, Kroonika või Inno ja Irja Tähismaa
blogi? Vastus on Sandra Jõgeva stand-up tragöödia. Kui keegi Eesti
kunstnikest üldse julgebki oma elu ja isiksuse täielikult publikule avada
ning kiskuda päevavalgele kõige personaalsemad ja intiimsemad lood ning
lisada neile piisav annus ühiskonna musta aluspesu, siis on see tema. Ta
peatub teemadel, millest sotsioloogid ei kirjuta ning mis panevad proovile
ka kõige avatuma inimese taktitunde piirid. Tema huumor võib olla nii
kohatult veider, et just sellepärast kanduvadki etteasted pigem tragöödiale
omasesse žanri
Ivo ja Karmel
Raikküla mõis
Postitas Solveig Jahnke — Püsilink
III Mõisakunsti konverents
Reede 20 mai, 2016
Muinsuskaitse ja konserveerimine
III Mõisakunsti konverents toimub 20. mail algusega 10.30 Raikküla mõisas. Eesmärgiks on taaskord kokku tuua mõisa- ja kunstirahvas, et üheskoos arutada mõisate, nende interjööride, kunstikollektsioonide ning nende tähenduste üle. Jälle mõtiskleme Eesti mõisakunsti fenomenist, teeme mõtterännaku selle kunagistesse hiilgeaegadesse ja räägime mõisatest kui kunsti missiooni kandjatest! Praegu on selleks sobiv hetk, sest järjest enam kuuleme uuele elule ärganud mõisatest. Me ju teame, et mõisate taastamine ei tähenda ainult müüriladumist, vaid tervikliku visuaalse keele loomist, milles kunstil on kandev roll, sest mõisad ise ongi kunstiteosed! See töö tähendab inetrjööride ja eksterjööride taasloomist koos kõikide sinna kuuluvate elementidega.
KAVA
10.30 – 11.00 Kogunemine, registreerimine ja hommikukohv
11.00 – 11.15 Avasõnad, kunstinäituse ja konverentsi tutvustus
11.15 – 12.00 Linda Kaljundi „Baltisaksa kunst, identiteet ja ajalugu“
12.00 – 12.45 Viljar Vissel „Kunst mõisainterjöörides“
12.45 – 13.30 EKA dotsent Hilkka Hiiop „Eesti mõisate interjöörimaalingud”
13.30 – 14.30 Lõunapaus
14.30 – 15.15 Ingrid Sahk “Raadi mõisa kunst läbi Liphartite graafikakogu”
15.15 – 16.00 Siim-Tanel Annus „Kohaspetsiifiline kunst“
16.00 – 16.15 Sandra Jõgeva stand up performance
16.15 – 16.30 Diskussioon vabas vormis, küsimused esinejatele
16.30 Konverentsi lõpetamine, huvilistele ekskursioon Raikküla mõisas
Konverentsi lektoriteks on asjatundlikud ja pühendunud inimesed, kellega koos vaatame Eesti mõisakunstikunsti minevikku ja olevikku ning püüame saada ettekujutust mõisate rollist kunstiväljal. Konverents on mõeldud ajaloolistest hoonetest huvituvatele inimestele, aga loomulikult ka kõikidele kunstnikele, kunstiteadlastele, sisearhitektidele, -kujundajatele ja kindlasti ka mõisahuvilistele. Sel aastal toome rohkem sisse kunstniku rolli, sest just nemad on kõige aktiivsemad tähenduste loojad tänasel kunstiväljal. Võrreldes baltisaksa aegadega on kunstiobjekti mõiste palju muutunud ja seda ilmestab hästi ka puändina konverentsi lõpetav perfomance.
Konverents toimub unikaalses ajaloolises saalis, kus külastajate kasutuses on Raikküla mõisa antiikmööblikollektsioon. Osalejad saavad näiteks võtta kohvitassi aastast 1763 pärinevast nõudekapist, istuda 19 sajandist pärineval biidermeier stiilis sohval ning nautida hetki ühes kunagises klassitsistlikus esindusmõisas! Samas saalis on ürituse ajal avatud kunstinäitus, mille täpsem sisu jääb aga üllatuseks.
Esimese Mõisakunsti konverentsi tulemuse kahe aasta eestl jõudsime järeldusele, et mõisakunst ootab oma väärikat taassündi nõudes endale oma vormi, unikaalset sisu, eraldi paradigmat ning väärikat rolli kultuuri- ja kunstimaastikul. Seekord uurime mõisakunsti sisulist poolt ja keskendume rohkem mõisale endale. Millise loogika alusel moodustus baltisaksa aegne mõisakunst ning kuidas seda loogikat rakendada täna? Nendele ja paljudele teistelegi küsimustele asume vastuseid otsima juba 20. mail Raikkülas!
REGISTREERIMINE kuni 15. maini aadressil: ivo@raikkylamois.ee
Osalustasu 22 € sisaldab lisaks konverentsile ka kohvipausi, lõunasööki ja ettekandeid elektroonilisel kujul! Arve saadetakse e-postiga pärast registreerumist, selle tasumine tagab koha konverentsil!
Info telefonil 56 244 382.
Konverents toimub Raplamaal, Raikküla külas, mõisa kastellihoone suures saalis.
PS! Ürituse kohta saab jooksvat infot Facebookist:
https://www.facebook.com/events/491746911035198/
Kokkuvõtvat artiklit Mõisakunsti konverentsist saab lugeda siit:
http://www.sirp.ee/s1-artiklid/c6-kunst/2014-08-07-14-40-06/
KONVERENTSIL OSALEVATE LEKTORITE TUTVUSTUS:
Linda Kaljundi – on doktorikraadiga eesti ajaloolane ning Tallinna Ülikooli Humanitaarteaduste instituudi Ajaloo arheoloogia ja kunstiajaloo keskuse teadur, kelle uurimisteemad ulatuvad ristisõdadest eesti ja baltisakslaste ajaloo tõlgendamiseni. Ta on Tallinna Ülikooli Keskaja Keskuse asutajaliige, kes on õige inimene rääkima kutuurimälust, mälupaikadest ja nendega seonduvast identiteedist.
Viljar Vissel – on muinsuskaitsja ja interjööri ajaloolane. Interjööride ja mööbli kõrval on domineeriv uurimisvaldkond Eesti ajaloolised tapeedid. Praegune töökoht on Konserveerimis- ja Digiteerimiskeskuse Kanut maali-, puidu ja metalli konserveerimise osakonna juhataja.
Hilkka Hiiop – on Eesti Kunstimuuseumi konserveerimisspetsialist ja Eesti Kunstiakadeemia dotsent, kes omandas 2012 aastal Eesti Kunstiakadeemia muinsuskaitse ja restaureerimise osakonnas doktorikraadi töö eest “Nüüdiskunst muuseumis: kuidas säilitada mittesäilivat?” Ta on ka praktilise töö käigus uurinud põhjalikult mitmete Eesti mõisate seina- ja maalinguid ning on kahtlemata sobivaim inimene nendel teemadel rääkima.
Ingrid Sahk – on õpingute ning töö kaudu seotud Tartu Ülikooli ja selle kunstikogudega. Koostanud näitusi vanagraafikast ning Eesti kunstist. Praegu tööl kuraatorina Tartu Ülikooli kunstimuuseumis, kus asub ka suurem osa Liphartite Eestisse jäänud kunstivaradest. Seoses õpingutega Tartu Ülikooli kunstiajaloo doktorantuuris uurinud Karl Eduard von Lipharti graafikakogu ning vanagraafika kollektsioneerimist.
Siim-Tanel Annus – on eesti moodsa kunsti nimekamaid esindajaid, tuntud nii graafiku, maalija kui ka performance’i viljelejana, olles 1980–1993 peamisi performance’i harrastajaid Eestis. Teda peetakse eesti tegevuskunsti isaks, alates 1976. aastast on ta korraldanud ligi kuuskümmend isikunäitust Euroopas, Ameerikas ja Aasias. Ta on võitnud mitmeid auhindu mainekatelt festivalidelt üle maailma ja tema töid leiame paljudest kunstimuuseumitest.
Sandra Jõgeva – Mis saab olla veel hullem, kui Õhtuleht, Kroonika või Inno ja Irja Tähismaa
blogi? Vastus on Sandra Jõgeva stand-up tragöödia. Kui keegi Eesti
kunstnikest üldse julgebki oma elu ja isiksuse täielikult publikule avada
ning kiskuda päevavalgele kõige personaalsemad ja intiimsemad lood ning
lisada neile piisav annus ühiskonna musta aluspesu, siis on see tema. Ta
peatub teemadel, millest sotsioloogid ei kirjuta ning mis panevad proovile
ka kõige avatuma inimese taktitunde piirid. Tema huumor võib olla nii
kohatult veider, et just sellepärast kanduvadki etteasted pigem tragöödiale
omasesse žanri
Ivo ja Karmel
Raikküla mõis
Postitas Solveig Jahnke — Püsilink
24.04.2016 — 01.07.2016
CALL FOR CONTRIBUTIONS
Kunstiharidus
For the coming issue of Artizein: Arts & Teaching Journal we seek contributions of authors who reflect on the triad of art, education, and the natural environment. In what ways can artistic practice be a way to connect to and learn about nature in its own right? What practices are currently ongoing worldwide and what experiences have been gained so far? Are there pedagogical underpinnings that can be articulated, and perhaps even a developing epistemology? And what would be the relevance of facilitating and further promoting of arts-based environmental education in an age of climate fear? Which challenges come up when participants, through art, are encouraged to open their senses more fully to the world, at a time when psychic numbing and cognitive dissociation seem to be the default mode of many people, faced with the overwhelming news of the scale of the ecological crisis?
Artizein would like to put forth an encouragement for not only papers, but alternative research and dissemination formats such as curriculum, presentations, artworks, interviews, videos, essays, and poetry from artists/teachers/researchers/theorists who use art to share/expose/teach/inquire into the messages from the environment/climate/Nature/ecology via the arts.
Deadline for papers: July 1, 2016
Target publish date: November, 2016
Submit general inquiries to: Jodi at artizeinaatj@gmail.com
Submit editorial inquiries to: Jan van Boeckel at polarstarcentre@yahoo.com
In alignment with the mission of this issue, Artizein is happy to announce our 2016 guest editor to be Dr. Jan van Boeckel.
Dr. Boeckel is a Dutch anthropologist, Professor of Art Education at the Estonian Academy of Arts, visual artist, and filmmaker based in Estonia.
Postitas Solveig Jahnke — Püsilink
CALL FOR CONTRIBUTIONS
Pühapäev 24 aprill, 2016 — Reede 01 juuli, 2016
Kunstiharidus
For the coming issue of Artizein: Arts & Teaching Journal we seek contributions of authors who reflect on the triad of art, education, and the natural environment. In what ways can artistic practice be a way to connect to and learn about nature in its own right? What practices are currently ongoing worldwide and what experiences have been gained so far? Are there pedagogical underpinnings that can be articulated, and perhaps even a developing epistemology? And what would be the relevance of facilitating and further promoting of arts-based environmental education in an age of climate fear? Which challenges come up when participants, through art, are encouraged to open their senses more fully to the world, at a time when psychic numbing and cognitive dissociation seem to be the default mode of many people, faced with the overwhelming news of the scale of the ecological crisis?
Artizein would like to put forth an encouragement for not only papers, but alternative research and dissemination formats such as curriculum, presentations, artworks, interviews, videos, essays, and poetry from artists/teachers/researchers/theorists who use art to share/expose/teach/inquire into the messages from the environment/climate/Nature/ecology via the arts.
Deadline for papers: July 1, 2016
Target publish date: November, 2016
Submit general inquiries to: Jodi at artizeinaatj@gmail.com
Submit editorial inquiries to: Jan van Boeckel at polarstarcentre@yahoo.com
In alignment with the mission of this issue, Artizein is happy to announce our 2016 guest editor to be Dr. Jan van Boeckel.
Dr. Boeckel is a Dutch anthropologist, Professor of Art Education at the Estonian Academy of Arts, visual artist, and filmmaker based in Estonia.
Postitas Solveig Jahnke — Püsilink