AksessuaaridisainAnimatsioonArhitektuur ja linnaplaneerimineArhitektuuriteaduskondAvatud akadeemiaDesign and Technology FuturesDisainiteaduskondDoktorikoolDoktorikoolEhte- ja sepakunstErialadERKI MoeshowFotograafiaGaleriiGraafikaGraafiline disainHaldusosakond ja töökojadInstallatsioon ja skulptuurIT osakondJätkusuutliku disaini laborJoonistamineKaasaegne kunstKeraamikaKlaasKommunikatsiooniosakondKunstiharidusKunstiteadus ja visuaalkultuurKunstikultuuri teaduskondMaalMoedisainMuinsuskaitse ja konserveerimineÕppeosakondRaamatukoguRahandusosakondRektoraatSisearhitektuurStsenograafiaTasapinnaliste tehnoloogiate tehnokeskusTeadus- ja arendusosakondTegevuskunstTekstiilidisainTootedisainTugistruktuuridÜliõpilasesindusUncategorizedUrbanistikaUusmeediaVabade kunstide teaduskondVälissuhete osakond
Rubriik: Erialad
01.03.2016 — 30.03.2016
Ülle Marks “RONDO” Saaremaa Kunstistuudio Galeriis Kuressaares 1. – 30. märts. 2016
Disainiteaduskond
Ülle Marks
”RONDO”
Saaremaa Kunstistuudio Galeriis
Kuressaares
1. – 30. märts. 2016
Pärast 22 aastast pausi on Kuressaares taas võimalik näha kunstniku ja EKA õppejõu, Disainiteaduskonna joonistusstuudio juhataja Ülle Marksi isiknäitust.Galerii seintel on kokku 10 söejoonistust lõuendil. 2015 sügisel teostatud tööd olid esmakordselt väljas aastavahetusel Tallinna Kunstihoone galerii korraldatud näitusel „Vüüming“ üheskoos Jüri Kassi söejoonistustega. Aja- ja kohamääratluseta on lõuendite helevagel pinnal kujutatud 25 habrast kõhklust täis naisefiguuri. Vaataja on oma tõlgendustes vaba.
„Must-valge asketism ja inimkeha väljendusrikkus, olgu ta zoomitud sisse või välja, lähivaatesse või distantsilt nähtud liikumisse, võlus ja võlub tänaseni mõlemat. Kehamaastike mustvalges enesekehtestamises on sugestiivsust ja mõju. . . .
Ülle Marks (s.1963) tegi läbi traditsioonilise süvendatud õppeprogrammiga ühe meediumi – graafika – stuudiumi. Kaheksakümnendate lõpus, mil ta tööd näitustele ilmusid, oli eesti graafika firmamärgina teda ees ootamas a) hulk emotsionaalselt ülitundlikke ja töömahukailt oskusilt ületamatuid naiskunstnikke; b) tugevalt muutumises olev graafikakunst. Ülle Marks tõi endaga kaasa jõulise üldistusega fokuseeritud kujundi ja väljendusrikka jäljega joone, mis kuulmineerus 1992.a. Tallinna graafikatriennaali ja 1994.a. Intergrafia ´94 World Award Winners Gallery Grand Prix´ga Katowices.“ (Tamara Luuk).Näituse avamise järgselt leidis aset kunstnikutund, mille raames kunstnikuga vestles kunstiajaloolane Reeli Kõiv.Vestluse järgselt toimus kunstniku juhendamisel söega joonistamise töötuba, kuhu olid oodatud kõik huvilised.
Rohkem teavet: ylle.marks@artun.ee
Saaremaa Kunstistuudio Lossi 5, Kuressaare
1 – 30. märts 2016
E–R 12–18; L12–16, tasuta
Näituseid Saaremaa Kunstistuudios toetavad
Eesti Vabariigi Kultuuriministeerium ja Eesti Kultuurkapital.
Postitas Solveig Jahnke — Püsilink
Ülle Marks “RONDO” Saaremaa Kunstistuudio Galeriis Kuressaares 1. – 30. märts. 2016
Teisipäev 01 märts, 2016 — Kolmapäev 30 märts, 2016
Disainiteaduskond
Ülle Marks
”RONDO”
Saaremaa Kunstistuudio Galeriis
Kuressaares
1. – 30. märts. 2016
Pärast 22 aastast pausi on Kuressaares taas võimalik näha kunstniku ja EKA õppejõu, Disainiteaduskonna joonistusstuudio juhataja Ülle Marksi isiknäitust.Galerii seintel on kokku 10 söejoonistust lõuendil. 2015 sügisel teostatud tööd olid esmakordselt väljas aastavahetusel Tallinna Kunstihoone galerii korraldatud näitusel „Vüüming“ üheskoos Jüri Kassi söejoonistustega. Aja- ja kohamääratluseta on lõuendite helevagel pinnal kujutatud 25 habrast kõhklust täis naisefiguuri. Vaataja on oma tõlgendustes vaba.
„Must-valge asketism ja inimkeha väljendusrikkus, olgu ta zoomitud sisse või välja, lähivaatesse või distantsilt nähtud liikumisse, võlus ja võlub tänaseni mõlemat. Kehamaastike mustvalges enesekehtestamises on sugestiivsust ja mõju. . . .
Ülle Marks (s.1963) tegi läbi traditsioonilise süvendatud õppeprogrammiga ühe meediumi – graafika – stuudiumi. Kaheksakümnendate lõpus, mil ta tööd näitustele ilmusid, oli eesti graafika firmamärgina teda ees ootamas a) hulk emotsionaalselt ülitundlikke ja töömahukailt oskusilt ületamatuid naiskunstnikke; b) tugevalt muutumises olev graafikakunst. Ülle Marks tõi endaga kaasa jõulise üldistusega fokuseeritud kujundi ja väljendusrikka jäljega joone, mis kuulmineerus 1992.a. Tallinna graafikatriennaali ja 1994.a. Intergrafia ´94 World Award Winners Gallery Grand Prix´ga Katowices.“ (Tamara Luuk).Näituse avamise järgselt leidis aset kunstnikutund, mille raames kunstnikuga vestles kunstiajaloolane Reeli Kõiv.Vestluse järgselt toimus kunstniku juhendamisel söega joonistamise töötuba, kuhu olid oodatud kõik huvilised.
Rohkem teavet: ylle.marks@artun.ee
Saaremaa Kunstistuudio Lossi 5, Kuressaare
1 – 30. märts 2016
E–R 12–18; L12–16, tasuta
Näituseid Saaremaa Kunstistuudios toetavad
Eesti Vabariigi Kultuuriministeerium ja Eesti Kultuurkapital.
Postitas Solveig Jahnke — Püsilink
01.03.2016 — 30.03.2016
Ülle Marks “RONDO” 1. – 30. märts 2016
Disainiteaduskond
Ülle Marks
“RONDO”
Saaremaa Kunstistuudio Galeriis Kuressaares
1. – 30. märts. 2016
Pärast 22 aastast pausi on Kuressaares taas võimalik näha kunstniku ja EKA õppejõu, Disainiteaduskonna joonistusstuudio juhataja Ülle Marksi isiknäitust.
Galerii seintel on kokku 10 söejoonistust lõuendil. 2015 sügisel teostatud tööd olid esmakordselt väljas aastavahetusel Tallinna Kunstihoone galerii korraldatud näitusel „Vüüming“ üheskoos Jüri Kassi söejoonistustega. Aja- ja kohamääratluseta on lõuendite helevagel pinnal kujutatud 25 habrast kõhklust täis naisefiguuri.
Vaataja on oma tõlgendustes vaba.
„Must-valge asketism ja inimkeha väljendusrikkus, olgu ta zoomitud sisse või välja, lähivaatesse või distantsilt nähtud liikumisse, võlus ja võlub tänaseni mõlemat. Kehamaastike mustvalges enesekehtestamises on sugestiivsust ja mõju. /…/
Ülle Marks (s.1963) tegi läbi traditsioonilise süvendatud õppeprogrammiga ühe meediumi – graafika – stuudiumi. Kaheksakümnendate lõpus, mil ta tööd näitustele ilmusid, oli eesti graafika firmamärgina teda ees ootamas a) hulk emotsionaalselt ülitundlikke ja töömahukailt oskusilt ületamatuid naiskunstnikke; b) tugevalt muutumises olev graafikakunst. Ülle Marks tõi endaga kaasa jõulise üldistusega fokuseeritud kujundi ja väljendusrikka jäljega joone, mis kuulmineerus 1992.a. Tallinna graafikatriennaali ja 1994.a. Intergrafia ´94 World Award Winners Gallery Grand Prix´ga Katowices.“ (Tamara Luuk).
Näituse avamise järgselt leidis aset kunstnikutund, mille raames kunstnikuga vestles kunstiajaloolane Reeli Kõiv.
Vestluse järgselt toimus kunstniku juhendamisel söega joonistamise töötuba, kuhu olid oodatud kõik huvilised.
Rohkem teavet: ylle.marks@artun.ee
Saaremaa Kunstistuudio
Lossi 5, Kuressaare
1 – 30. märts 2016
E–R 12–18; L12–16, tasuta
Näituseid Saaremaa Kunstistuudios toetavad Eesti Vabariigi
Kultuuriministeerium ja Eesti Kultuurkapital.
Postitas Ülle Marks — Püsilink
Ülle Marks “RONDO” 1. – 30. märts 2016
Teisipäev 01 märts, 2016 — Kolmapäev 30 märts, 2016
Disainiteaduskond
Ülle Marks
“RONDO”
Saaremaa Kunstistuudio Galeriis Kuressaares
1. – 30. märts. 2016
Pärast 22 aastast pausi on Kuressaares taas võimalik näha kunstniku ja EKA õppejõu, Disainiteaduskonna joonistusstuudio juhataja Ülle Marksi isiknäitust.
Galerii seintel on kokku 10 söejoonistust lõuendil. 2015 sügisel teostatud tööd olid esmakordselt väljas aastavahetusel Tallinna Kunstihoone galerii korraldatud näitusel „Vüüming“ üheskoos Jüri Kassi söejoonistustega. Aja- ja kohamääratluseta on lõuendite helevagel pinnal kujutatud 25 habrast kõhklust täis naisefiguuri.
Vaataja on oma tõlgendustes vaba.
„Must-valge asketism ja inimkeha väljendusrikkus, olgu ta zoomitud sisse või välja, lähivaatesse või distantsilt nähtud liikumisse, võlus ja võlub tänaseni mõlemat. Kehamaastike mustvalges enesekehtestamises on sugestiivsust ja mõju. /…/
Ülle Marks (s.1963) tegi läbi traditsioonilise süvendatud õppeprogrammiga ühe meediumi – graafika – stuudiumi. Kaheksakümnendate lõpus, mil ta tööd näitustele ilmusid, oli eesti graafika firmamärgina teda ees ootamas a) hulk emotsionaalselt ülitundlikke ja töömahukailt oskusilt ületamatuid naiskunstnikke; b) tugevalt muutumises olev graafikakunst. Ülle Marks tõi endaga kaasa jõulise üldistusega fokuseeritud kujundi ja väljendusrikka jäljega joone, mis kuulmineerus 1992.a. Tallinna graafikatriennaali ja 1994.a. Intergrafia ´94 World Award Winners Gallery Grand Prix´ga Katowices.“ (Tamara Luuk).
Näituse avamise järgselt leidis aset kunstnikutund, mille raames kunstnikuga vestles kunstiajaloolane Reeli Kõiv.
Vestluse järgselt toimus kunstniku juhendamisel söega joonistamise töötuba, kuhu olid oodatud kõik huvilised.
Rohkem teavet: ylle.marks@artun.ee
Saaremaa Kunstistuudio
Lossi 5, Kuressaare
1 – 30. märts 2016
E–R 12–18; L12–16, tasuta
Näituseid Saaremaa Kunstistuudios toetavad Eesti Vabariigi
Kultuuriministeerium ja Eesti Kultuurkapital.
Postitas Ülle Marks — Püsilink
18.03.2016
EKA Disainiteaduskonna joonistusstuudio krokii
Disainiteaduskond
EKA Disainiteaduskonna joonistusstuudios on krokiimodelliks Sergei.
Flaieril on Frida Jõe, BMO, visand.
Vt ka meie joonistusstuudio tegemisi fb albumist https://www.facebook.com/yllemarks/media_set?set=a.658254700865823.1073741826.100000438963959&type=3
Postitas Ülle Marks — Püsilink
EKA Disainiteaduskonna joonistusstuudio krokii
Reede 18 märts, 2016
Disainiteaduskond
EKA Disainiteaduskonna joonistusstuudios on krokiimodelliks Sergei.
Flaieril on Frida Jõe, BMO, visand.
Vt ka meie joonistusstuudio tegemisi fb albumist https://www.facebook.com/yllemarks/media_set?set=a.658254700865823.1073741826.100000438963959&type=3
Postitas Ülle Marks — Püsilink
14.03.2016 — 15.03.2016
MACBETH: ELAVAD PILDID
Stsenograafia
Sel nädalal toimub stsenograafia meistriklass Shakespeare’i näidendi Macbeth põhjal. Uuritakse tegelaste teekonda, aja, koha ja sündmuste omavahelisi seoseid näidendis. Kirjutatakse tegelaste laiendatud elulood. Lavastatakse misanstseene draama olulisematest sündmustest.
Postitas Lilja Blumenfeld — Püsilink
MACBETH: ELAVAD PILDID
Esmaspäev 14 märts, 2016 — Teisipäev 15 märts, 2016
Stsenograafia
Sel nädalal toimub stsenograafia meistriklass Shakespeare’i näidendi Macbeth põhjal. Uuritakse tegelaste teekonda, aja, koha ja sündmuste omavahelisi seoseid näidendis. Kirjutatakse tegelaste laiendatud elulood. Lavastatakse misanstseene draama olulisematest sündmustest.
Postitas Lilja Blumenfeld — Püsilink
16.03.2016 — 04.04.2016
Art Nõukas ja Helena Keskküla “Milleks meile küll see mäng?” Hobusepeas
Installatsioon ja skulptuur
Kolmapäeval, 16.03.2016 kell 18.00 avavad ART ja HELENA Hobusepea galeriis näituse „Milleks meile küll see mäng?“.
A: „See on keeruline teema. Kõige kiiremad ja mitmekülgsemad oleme üksi, samas siis puudub otsene konkurent. Kahekesi olemise juures on huvitav teise inimesega võitlemine. Selles on kõige rohkem liikumist, emotsioone, higi ja pisaraid.“
H: „No me võtame seda suhteliselt pealiskaudselt mingis mõttes.“
A: „Selle pealiskaudsusega läksime ka eelmisel korral alt. Meie fookus muutus täiesti lõpuks. See ei ole otseselt halb, aga algne lähtepunkt oli kõnekam, huvitavam kui muusika emotsionaalsus ja ambivalentsus. Mäng on hea, aga oma fiktsioonis me peaks pigem asju ja mälestusi üle tootma kui vähem tegema.“
H: „See ongi mäng ju?“
A: „Jah, loodame, et see on meie esimene võit. Aga ma arvan, et nüüd on situatsioon teistsugune ja kõik teavad, et selle tänase mängu võidu puhul oleme kvalifitseerunud. Aga eks muidugi karunahka on veel vara hakata jagama. Täpselt nii nagu pole mõtet hakata arutama kõiki variante, millised tulemused võiksid olla siin.“
H: „Tahtsin veel ruttu vahele öelda, et mäng peab algama hästi. See annab kogu mängule teise hoo.“
A: „Ai, kahju – valesööt.“
H: „Aga täpselt nii algas ka eelmine kohtumine. Meie valesöödud, kiirrünnakud.“
A: „Väga ilus. Kindlasti üritab kumbki meist selles mängus rohkem enda peale võtta.“
H: „Ja, ai, see pall lendas nii kaugele nüüd…”
Art ja Helena on mõlemad õppinud Eesti Kunstiakadeemia installatsiooni ja skulptuuri osakonnas. Koos töötavad nad alates 2015. aastast. Duosse kuuluvad Helena Keskküla ja Art Nõukas.
Näitus jääb avatuks 4. aprillini 2016.
Näituseid Hobusepea galeriis toetavad Eesti Kultuurkapital ja Eesti Kultuuriministeerium.
___________________________________________________
Hobusepea galerii
Draakoni galerii
gsm: (+372) 52 85 324
tel.: (+372) 6276 777
fax: (+372) 6273 631
e-mail: galerii@eaa.ee
Hobusepea 2
Tallinn 10133
HELENA KESKKÜLA
Sündinud 1992.a. Kuressaares
Elab ja töötab Tallinnas
http://helenakeskkula.tumblr.com/
Haridus
2011-2015 Eesti Kunstiakadeemia, installatsiooni ja skulptuuri osakond
2013-2014 Viini Kunstiakadeemia / Akademie der Bildenden Künste Wien, Austria
(kunst avalikus ruumis / Art in Public Space, prof. Mona Hahn;
kontekstuaalne maal / Contextual Painting, prof. Hans Scheirl)
2008-2011 Pärnu Sütevaka Humanitaargümnaasium
Isiknäitused
2015 „Confession Pool“ (koos Pille-Riin Jaiki ja Liisa Jugapuuga), EKA galerii, Tallinn
2015 „Loogiline laul“ (koos Art Nõukasega), EKA galerii, Tallinn
2014 „DEBÜÜT“ (kuraator Siim Preiman), Kultuuriklubi Kelm, Tallinn
Grupinäitused
2016 „Põhja pst. 35“ (koos Mikk Jägeri, Art Nõukase, Siim Preimani ja Johannes Valdmaga),
Eesti Kaasaegse Kunsti Muuseum, Tallinn
2015 Noore Skulptori preemianäitus, ISFAG, Tallinn
2015 „Kohal on Kõla“ (koos Henrik Rakitiniga, Kati Saaritsaga; juhendaja Kirke Kangro),
Eesti Muusika Päevad, Tallinn
2015 „Las ma räägin sulle iseendast“ (kuraator Siim Preiman), galerii Noorus, Tartu
2014 „Damage Assessments“ (juhendaja Johannes Säre), Eesti Kaasaegse Kunsti Muuseum, Tallinn
2014 „Kopli tüdrukutele“ (kuraator Liina Pääsuke), Nancy Nakamura Ideederiiul, Tallinn
2014 „Rundgang“, Viini Kunstiakadeemia, Austria
2014 Tallinna XVI Graafikatriennaali „Kirjaoskus/kirjaoskamatus“ noortenäitus (kuraatorid
Tanja Muravskaja, Marko Nautras), Rundum Artist-Run Space, Tallinn
2013 „Looritatud-looritamata-poollooritatud“, Okasroosikese loss, Tallinn
2013 „DO IT“ (kuraator Margit Säde-Lehni), EKA Pseudogalerii, Tallinn
2012 „Pattern 2“, Lennusadam, Tallinn
2012 Nautras Curatorial: Estonian Young Printmakers (kuraator Marko Nautras),
Kultuuritehase Festival, Kultuuritehas Polymer, Tallinn
2012 „Inimmustrid“, IN Graafika Festival, Pärnu
2012 „Muster“, Von Krahl, Tallinn
2012 „Esimene lõige“ (kuraator Mariliis Oksaar), Von Krahl, Tallinn
2012 „Kopp on ees. 3“ (kuraatorid Britta Benno, Mari Prekup), Tartu rahvusvaheline graafikafestival
Töötoad
2013 tantsu õpituba (juhendaja Flora Wiegmann), Viini Kunstiakadeemia, Austria
2013 Põhja- ja Baltimaade Kunstikool Veneetsias / Nordic Baltic Art School in Venice, KUNO
suvekool, Veneetsia, Itaalia
2012 Sotsiaalne sekkumine / Social Intervention (juhendaja Ólafur Gíslason), KUNO express
kursus, Eesti Kunstiakadeemia, Tallinn
Bibliograafia
Mari Kartau. Galeriituur: TMW kunst. Kultuur.err.ee, 26.03.2015
Jānis Lipšāns. TMN 1. diena. Kirils, sibīrieši un dziesmu igaunizācija. Veto Magazine, 25.03.2015
Sten Ojavee. Tudengitelt ootaks julgemat, radikaalsemat ja kriitilisemat meelt. Sirp, 20.03.2014
Siim Preiman. Kirev kevad Tallinnas. Sirp, 03.04.2014
Piret Karro. Ma olen tüdruk, ma olen olemas. Sirp, 10.09.2014
Muu erialane töö
2015 helikujundus performance’ile „BREAKAWAY“ (Mathilde Roch-Penet , Fleurette Séguret)
2014-… Contemporary.ee tegevliige
2014 ans. Wilhelm plaadi „Wilhelm“ kujundus
2014 ans. Sadamasild plaadi ja kontserttuuri „Siis tulen, siis jään…“ kujundus
2014 ans. Angus plaadi „Angus“ kujundus
2013 ans. Midrid plaadi ja kontserttuuri „Meeste kutse“ kujundus
2013 giidipraktika Veneetsia biennaali Eesti paviljonis, Veneetsia, Itaalia
ART NÕUKAS
Sündinud 1992.a. Kuressaares
Elab ja töötab Tallinnas
Haridus
2012-… Eesti Kunstiakadeemia, BA, vabade kunstide teaduskond, installatsiooni ja skulptuuri osakond
Isiknäitused
2016 „Milleks meile küll see mäng?“ (koos Helena Keskkülaga), Hobusepea galerii, Tallinn
2015 „Loogiline Laul“ (koos Helena Keskkülaga), EKA galerii, Tallinn
2014 „Point of View“, Kultuuriklubi Kelm, Tallinn
Grupinäitused
2016 „Põhja pst. 35“, EKKM, Tallinn
2015 Noore Skulptori preemianäitus, ISFAG@EKKM, Tallinn
2015 „Sensitive Nature of Becoming“, Rundum Artist-Run Space, Tallinn
2015 „Youth Mode“, Tartu Kunstimuuseum, Tartu
2014 „Damage Assessment“, EKKM, Tallinn
2014 Noore Skulptori preemianäitus “Portrait of Unseen”, ISFAG@EKKM, Tallinn
2014 „Ruumi Lahusus“, ISFAG@EKKM, Tallinn
2013 „Escape Landscape“, Tartu Kunstimaja, Tartu
2013 Noore Skulptori preemianäitus “Dimensions Variable”, Vaal galerii, Tallinn
2013 „Palm Snacks“, Raja galerii, Tallinn
2012 „cUMULATION / kUMULATSIOON“, KUMU, Tallinn
Postitas Solveig Jahnke — Püsilink
Art Nõukas ja Helena Keskküla “Milleks meile küll see mäng?” Hobusepeas
Kolmapäev 16 märts, 2016 — Esmaspäev 04 aprill, 2016
Installatsioon ja skulptuur
Kolmapäeval, 16.03.2016 kell 18.00 avavad ART ja HELENA Hobusepea galeriis näituse „Milleks meile küll see mäng?“.
A: „See on keeruline teema. Kõige kiiremad ja mitmekülgsemad oleme üksi, samas siis puudub otsene konkurent. Kahekesi olemise juures on huvitav teise inimesega võitlemine. Selles on kõige rohkem liikumist, emotsioone, higi ja pisaraid.“
H: „No me võtame seda suhteliselt pealiskaudselt mingis mõttes.“
A: „Selle pealiskaudsusega läksime ka eelmisel korral alt. Meie fookus muutus täiesti lõpuks. See ei ole otseselt halb, aga algne lähtepunkt oli kõnekam, huvitavam kui muusika emotsionaalsus ja ambivalentsus. Mäng on hea, aga oma fiktsioonis me peaks pigem asju ja mälestusi üle tootma kui vähem tegema.“
H: „See ongi mäng ju?“
A: „Jah, loodame, et see on meie esimene võit. Aga ma arvan, et nüüd on situatsioon teistsugune ja kõik teavad, et selle tänase mängu võidu puhul oleme kvalifitseerunud. Aga eks muidugi karunahka on veel vara hakata jagama. Täpselt nii nagu pole mõtet hakata arutama kõiki variante, millised tulemused võiksid olla siin.“
H: „Tahtsin veel ruttu vahele öelda, et mäng peab algama hästi. See annab kogu mängule teise hoo.“
A: „Ai, kahju – valesööt.“
H: „Aga täpselt nii algas ka eelmine kohtumine. Meie valesöödud, kiirrünnakud.“
A: „Väga ilus. Kindlasti üritab kumbki meist selles mängus rohkem enda peale võtta.“
H: „Ja, ai, see pall lendas nii kaugele nüüd…”
Art ja Helena on mõlemad õppinud Eesti Kunstiakadeemia installatsiooni ja skulptuuri osakonnas. Koos töötavad nad alates 2015. aastast. Duosse kuuluvad Helena Keskküla ja Art Nõukas.
Näitus jääb avatuks 4. aprillini 2016.
Näituseid Hobusepea galeriis toetavad Eesti Kultuurkapital ja Eesti Kultuuriministeerium.
___________________________________________________
Hobusepea galerii
Draakoni galerii
gsm: (+372) 52 85 324
tel.: (+372) 6276 777
fax: (+372) 6273 631
e-mail: galerii@eaa.ee
Hobusepea 2
Tallinn 10133
HELENA KESKKÜLA
Sündinud 1992.a. Kuressaares
Elab ja töötab Tallinnas
http://helenakeskkula.tumblr.com/
Haridus
2011-2015 Eesti Kunstiakadeemia, installatsiooni ja skulptuuri osakond
2013-2014 Viini Kunstiakadeemia / Akademie der Bildenden Künste Wien, Austria
(kunst avalikus ruumis / Art in Public Space, prof. Mona Hahn;
kontekstuaalne maal / Contextual Painting, prof. Hans Scheirl)
2008-2011 Pärnu Sütevaka Humanitaargümnaasium
Isiknäitused
2015 „Confession Pool“ (koos Pille-Riin Jaiki ja Liisa Jugapuuga), EKA galerii, Tallinn
2015 „Loogiline laul“ (koos Art Nõukasega), EKA galerii, Tallinn
2014 „DEBÜÜT“ (kuraator Siim Preiman), Kultuuriklubi Kelm, Tallinn
Grupinäitused
2016 „Põhja pst. 35“ (koos Mikk Jägeri, Art Nõukase, Siim Preimani ja Johannes Valdmaga),
Eesti Kaasaegse Kunsti Muuseum, Tallinn
2015 Noore Skulptori preemianäitus, ISFAG, Tallinn
2015 „Kohal on Kõla“ (koos Henrik Rakitiniga, Kati Saaritsaga; juhendaja Kirke Kangro),
Eesti Muusika Päevad, Tallinn
2015 „Las ma räägin sulle iseendast“ (kuraator Siim Preiman), galerii Noorus, Tartu
2014 „Damage Assessments“ (juhendaja Johannes Säre), Eesti Kaasaegse Kunsti Muuseum, Tallinn
2014 „Kopli tüdrukutele“ (kuraator Liina Pääsuke), Nancy Nakamura Ideederiiul, Tallinn
2014 „Rundgang“, Viini Kunstiakadeemia, Austria
2014 Tallinna XVI Graafikatriennaali „Kirjaoskus/kirjaoskamatus“ noortenäitus (kuraatorid
Tanja Muravskaja, Marko Nautras), Rundum Artist-Run Space, Tallinn
2013 „Looritatud-looritamata-poollooritatud“, Okasroosikese loss, Tallinn
2013 „DO IT“ (kuraator Margit Säde-Lehni), EKA Pseudogalerii, Tallinn
2012 „Pattern 2“, Lennusadam, Tallinn
2012 Nautras Curatorial: Estonian Young Printmakers (kuraator Marko Nautras),
Kultuuritehase Festival, Kultuuritehas Polymer, Tallinn
2012 „Inimmustrid“, IN Graafika Festival, Pärnu
2012 „Muster“, Von Krahl, Tallinn
2012 „Esimene lõige“ (kuraator Mariliis Oksaar), Von Krahl, Tallinn
2012 „Kopp on ees. 3“ (kuraatorid Britta Benno, Mari Prekup), Tartu rahvusvaheline graafikafestival
Töötoad
2013 tantsu õpituba (juhendaja Flora Wiegmann), Viini Kunstiakadeemia, Austria
2013 Põhja- ja Baltimaade Kunstikool Veneetsias / Nordic Baltic Art School in Venice, KUNO
suvekool, Veneetsia, Itaalia
2012 Sotsiaalne sekkumine / Social Intervention (juhendaja Ólafur Gíslason), KUNO express
kursus, Eesti Kunstiakadeemia, Tallinn
Bibliograafia
Mari Kartau. Galeriituur: TMW kunst. Kultuur.err.ee, 26.03.2015
Jānis Lipšāns. TMN 1. diena. Kirils, sibīrieši un dziesmu igaunizācija. Veto Magazine, 25.03.2015
Sten Ojavee. Tudengitelt ootaks julgemat, radikaalsemat ja kriitilisemat meelt. Sirp, 20.03.2014
Siim Preiman. Kirev kevad Tallinnas. Sirp, 03.04.2014
Piret Karro. Ma olen tüdruk, ma olen olemas. Sirp, 10.09.2014
Muu erialane töö
2015 helikujundus performance’ile „BREAKAWAY“ (Mathilde Roch-Penet , Fleurette Séguret)
2014-… Contemporary.ee tegevliige
2014 ans. Wilhelm plaadi „Wilhelm“ kujundus
2014 ans. Sadamasild plaadi ja kontserttuuri „Siis tulen, siis jään…“ kujundus
2014 ans. Angus plaadi „Angus“ kujundus
2013 ans. Midrid plaadi ja kontserttuuri „Meeste kutse“ kujundus
2013 giidipraktika Veneetsia biennaali Eesti paviljonis, Veneetsia, Itaalia
ART NÕUKAS
Sündinud 1992.a. Kuressaares
Elab ja töötab Tallinnas
Haridus
2012-… Eesti Kunstiakadeemia, BA, vabade kunstide teaduskond, installatsiooni ja skulptuuri osakond
Isiknäitused
2016 „Milleks meile küll see mäng?“ (koos Helena Keskkülaga), Hobusepea galerii, Tallinn
2015 „Loogiline Laul“ (koos Helena Keskkülaga), EKA galerii, Tallinn
2014 „Point of View“, Kultuuriklubi Kelm, Tallinn
Grupinäitused
2016 „Põhja pst. 35“, EKKM, Tallinn
2015 Noore Skulptori preemianäitus, ISFAG@EKKM, Tallinn
2015 „Sensitive Nature of Becoming“, Rundum Artist-Run Space, Tallinn
2015 „Youth Mode“, Tartu Kunstimuuseum, Tartu
2014 „Damage Assessment“, EKKM, Tallinn
2014 Noore Skulptori preemianäitus “Portrait of Unseen”, ISFAG@EKKM, Tallinn
2014 „Ruumi Lahusus“, ISFAG@EKKM, Tallinn
2013 „Escape Landscape“, Tartu Kunstimaja, Tartu
2013 Noore Skulptori preemianäitus “Dimensions Variable”, Vaal galerii, Tallinn
2013 „Palm Snacks“, Raja galerii, Tallinn
2012 „cUMULATION / kUMULATSIOON“, KUMU, Tallinn
Postitas Solveig Jahnke — Püsilink
16.03.2016 — 22.04.2016
Prof Kirke Kangro “Diskreetne elevant” Toompea lossis
Installatsioon ja skulptuur
Kolmapäeval, 16.03.2016 kell 12.30 avab EKA installatsiooni ja skulptuuri osakonna professor KIRKE KANGRO Toompea lossi kunstisaalis näituse „Diskreetne elevant“. Näitus jääb avatuks 22. aprillini 2016.
Avamisele tulla soovijatel palume teatada tulekust aadressile elin.kard@eaa.ee teisipäeva, 15.03.2016 ennelõunaks. Avamisele palume kaasa võtta isikut tõendav dokument.
Kirke Kangro isiknäitus „Diskreetne elevant“ vaatleb diskreetsust kui probleemi isiklikul ja ühiskondlikul tasandil. Kangro kunstnikukäekirjale iseloomulik must ja sünge vormikeel, millest immitsevat süngust pehmendab vaataja jaoks enamasti siiski pehmete materjalide eelistamisest tulenev tugev absurdidoos, küsib olemuslikult kõige lihtsamaid küsimusi, mida kõik inimesed vahetevahel küsivad, ent millele selget vastust andma siiski ei kiputa. Miks? Sest see ole ju „minu asi“ või „meie probleem“ ning üldse „võõrastesse asjadesse oma nina ei topita“. Nii jääbki probleem enamasti lahendamata, kuningas jääb alasti ja elevant, kelle kohalolu ruumis keegi justkui märgata ei taha, hoiab diskreetselt varju. Värvikaid kõnekujundeid on mitmeid, aga taktitunde küsimus on ikka ja jälle üks ja seesama.
Kirke Kangro on 1994. aastast osalenud näitustel Eestis, Soomes, Saksamaal, Lätis, Hollandis ning sümpoosionidel Eestis, Türgis, Soomes, Rootsis, Hollandis, Prantsusmaal, Itaalias, Hispaanias, Venemaal, Belgias, Saksamaal, Inglismaal, Jaapanis ja Hiinas. Hetkel töötab Eesti Kunstiakadeemia installatsiooni ja skulptuuri õppetooli professorina. Ta on pälvinud tähelepanu oma installatsioonide ja skulptuuridega, aga ka aktiivse kuraatoritegevusega.
Näituseid Toompea lossi kunstisaalis vahendab Eesti Kunstnike Liit.
Postitas Solveig Jahnke — Püsilink
Prof Kirke Kangro “Diskreetne elevant” Toompea lossis
Kolmapäev 16 märts, 2016 — Reede 22 aprill, 2016
Installatsioon ja skulptuur
Kolmapäeval, 16.03.2016 kell 12.30 avab EKA installatsiooni ja skulptuuri osakonna professor KIRKE KANGRO Toompea lossi kunstisaalis näituse „Diskreetne elevant“. Näitus jääb avatuks 22. aprillini 2016.
Avamisele tulla soovijatel palume teatada tulekust aadressile elin.kard@eaa.ee teisipäeva, 15.03.2016 ennelõunaks. Avamisele palume kaasa võtta isikut tõendav dokument.
Kirke Kangro isiknäitus „Diskreetne elevant“ vaatleb diskreetsust kui probleemi isiklikul ja ühiskondlikul tasandil. Kangro kunstnikukäekirjale iseloomulik must ja sünge vormikeel, millest immitsevat süngust pehmendab vaataja jaoks enamasti siiski pehmete materjalide eelistamisest tulenev tugev absurdidoos, küsib olemuslikult kõige lihtsamaid küsimusi, mida kõik inimesed vahetevahel küsivad, ent millele selget vastust andma siiski ei kiputa. Miks? Sest see ole ju „minu asi“ või „meie probleem“ ning üldse „võõrastesse asjadesse oma nina ei topita“. Nii jääbki probleem enamasti lahendamata, kuningas jääb alasti ja elevant, kelle kohalolu ruumis keegi justkui märgata ei taha, hoiab diskreetselt varju. Värvikaid kõnekujundeid on mitmeid, aga taktitunde küsimus on ikka ja jälle üks ja seesama.
Kirke Kangro on 1994. aastast osalenud näitustel Eestis, Soomes, Saksamaal, Lätis, Hollandis ning sümpoosionidel Eestis, Türgis, Soomes, Rootsis, Hollandis, Prantsusmaal, Itaalias, Hispaanias, Venemaal, Belgias, Saksamaal, Inglismaal, Jaapanis ja Hiinas. Hetkel töötab Eesti Kunstiakadeemia installatsiooni ja skulptuuri õppetooli professorina. Ta on pälvinud tähelepanu oma installatsioonide ja skulptuuridega, aga ka aktiivse kuraatoritegevusega.
Näituseid Toompea lossi kunstisaalis vahendab Eesti Kunstnike Liit.
Postitas Solveig Jahnke — Püsilink
23.03.2016
Doktorant Fideelia-Signe Roots’i näituse eelretsenseerimine
Doktorikool
Kolmapäeval, 23. märtsil 2016. a kell 15:30 toimub Tallinna linnagaleriis (Harju 13) kunsti ja disaini eriala doktorandi Fideelia-Signe Roots’i doktoritöö loomingulise osa juurde kuuluva isikunäituse „Palju õnne naistepäevaks!“ eelretsenseerimine.
Näitus on avatud 26. veebruarist kuni 27. märtsini 2016. aastal.
Doktoritöö juhendajad on prof dr Katrin Kivimaa ja prof dr Tiina Ann Kirss; konsultant prof Marko Mäetamm.
Näituse eelretsensendid on Reet Varblane (Eesti kultuurileht SIRP) ja Barbi Pilvre (Tallinna Ülikool).
Fideelia-Signe Roots küsib, mis tunne on olla naiskangelane. Selleks toob ta Linnagaleriisse Eesti esimese naiskombaineri ja töökangelase Elmina Otsmani kombainipunkri ja viib vaataja videote, heli ja tekstide abil ajarännule läbi ühiskonnas tunnustatud ja ootuspäraste naiserollide.
„Oranž „Niva“ seisis töökoja juures, selle ümber oli kogunenud palju rahvast ja mängis kolhoosi väike orkester. Kui pillid vaikisid, astus ette „Rostselmaši“ tehase peakonstruktori asetäitja Ivan Voitov ja pidas lühikese kõne. Ta õnnitles kõiki majandi naisi 8. märtsi puhul, mulle aga andis kogu oma suurkäitise kollektiivilt üle õnnitlused. Sealsamas seisis „Niva“. Paremat naistepäevakinki ei saagi olla,“ kirjutas Elmina Otsman (1924—2012) oma päevikusse, kui sai kingiks endanimelise kombaini.
Näituse keskse kujundina pakub Roots välja subjektiivse tõlgenduse nimelise kombaini terapunkrist, millele loovad narratiivi videod ja tekstid. Punker on nagu ajamasin, mis viib meid ajastusse, kus ühele naisele oli võitlus vilja eest auküsimus, kus kive korjati põllult paljakäsi ja kus tegutsesid kõrgete elueesmärkidega töökangelased ning kosmonaudid. Mineviku ja kaasaja vahel moodustavad kõneka seose katkendid Elmina päevikust, mida loeb ette põllumeheks õppinud ja traktoriga mööda Eestit rännanud näitleja Tiina Tauraite.
Fideelia-Signe Roots teeb EKA doktorantuuris loomingulist uurimistööd teemal „Naine kui kangelane“, milles võtab fookusesse nõukogudeaegsed naismehhanisaatorid, kes said töökangelase aunimetuse. Üldisest kangelasnaise kuvandist on ta nüüdseks jõudnud mikroajaloolisele positsioonile ning uurib Eesti esimese naiskombaineri ja töökangelase Elmina Otsmani juhtumit, mis võimaldab laiemaid üldistusi: kuidas kangelast konstrueeritakse, mismoodi ta endast mõtleb, mis on talle tähtis ning kuidas mõjutavad teda nii bioloogiline kui sotsiaalne sugu ja keskkond. Ajalooliselt on kangelase rollis vaikimisi olnud mees. Naine ei pruugi samas kontekstis usutavalt mõjuda, neid on pigem ohvritena nähtud. Kas naistele peaks leiutama nende oma kangelaskuvandi, küsib Roots.
„Mu senise uurimistöö kõige üllatavam leid on, et veel elusolevad nõukogudeaegsed naismehhanisaatorid korraldavad igal aastal üleriigilisi kokkutulekuid, kuid laiem üldsus on selle ühiskonnagrupi unustanud,“ räägib autor. „Kollektiivse mälu uurija Halbwachs leiab, et suurte poliitiliste pöörete tulemusena muudetakse riiklikul tasemel minevikusündmuste rõhku ja osad sündmused määratakse unustamisele. Nõukogude Liidu kokkuvarisemisel mattis uus diskursus eelmise enda alla ja muutus ka naisekuvand. Kui varem poseerisid ajakirjade kaanel töökangelannad, siis nüüd pigem modellid ja meelelahutajad. Naisekuvand muutus aktiivsest passiivseks. Teema väärib uurimist, et anda panus naisajaloo- ja üldise ajalookirjutuse diskursusse. E. Otsmani päevikud on siinjuures uurijaile hindamatu materjal.“
Näitus kuulub LadyFesti 2016. aasta programmi.
Fideelia-Signe Roots (snd 1976) on lõpetanud Tartu Ülikoolis maalieriala 1999. aastal, Eesti Kunstiakadeemias interdistsiplinaarsete kunstide magistrantuuri 2007. aastal ja 2013. aastast õpib ta Eesti Kunstiakadeemia doktorantuuris, uurimisteemaks „Naine kui kangelane”. Roots on esinenud näitustel alates 1997. aastast ning pälvinud mitmeid filmiauhindu. Kuulub Eesti Kunstnike Liitu alates aastast 2007.
Postitas Solveig Jahnke — Püsilink
Doktorant Fideelia-Signe Roots’i näituse eelretsenseerimine
Kolmapäev 23 märts, 2016
Doktorikool
Kolmapäeval, 23. märtsil 2016. a kell 15:30 toimub Tallinna linnagaleriis (Harju 13) kunsti ja disaini eriala doktorandi Fideelia-Signe Roots’i doktoritöö loomingulise osa juurde kuuluva isikunäituse „Palju õnne naistepäevaks!“ eelretsenseerimine.
Näitus on avatud 26. veebruarist kuni 27. märtsini 2016. aastal.
Doktoritöö juhendajad on prof dr Katrin Kivimaa ja prof dr Tiina Ann Kirss; konsultant prof Marko Mäetamm.
Näituse eelretsensendid on Reet Varblane (Eesti kultuurileht SIRP) ja Barbi Pilvre (Tallinna Ülikool).
Fideelia-Signe Roots küsib, mis tunne on olla naiskangelane. Selleks toob ta Linnagaleriisse Eesti esimese naiskombaineri ja töökangelase Elmina Otsmani kombainipunkri ja viib vaataja videote, heli ja tekstide abil ajarännule läbi ühiskonnas tunnustatud ja ootuspäraste naiserollide.
„Oranž „Niva“ seisis töökoja juures, selle ümber oli kogunenud palju rahvast ja mängis kolhoosi väike orkester. Kui pillid vaikisid, astus ette „Rostselmaši“ tehase peakonstruktori asetäitja Ivan Voitov ja pidas lühikese kõne. Ta õnnitles kõiki majandi naisi 8. märtsi puhul, mulle aga andis kogu oma suurkäitise kollektiivilt üle õnnitlused. Sealsamas seisis „Niva“. Paremat naistepäevakinki ei saagi olla,“ kirjutas Elmina Otsman (1924—2012) oma päevikusse, kui sai kingiks endanimelise kombaini.
Näituse keskse kujundina pakub Roots välja subjektiivse tõlgenduse nimelise kombaini terapunkrist, millele loovad narratiivi videod ja tekstid. Punker on nagu ajamasin, mis viib meid ajastusse, kus ühele naisele oli võitlus vilja eest auküsimus, kus kive korjati põllult paljakäsi ja kus tegutsesid kõrgete elueesmärkidega töökangelased ning kosmonaudid. Mineviku ja kaasaja vahel moodustavad kõneka seose katkendid Elmina päevikust, mida loeb ette põllumeheks õppinud ja traktoriga mööda Eestit rännanud näitleja Tiina Tauraite.
Fideelia-Signe Roots teeb EKA doktorantuuris loomingulist uurimistööd teemal „Naine kui kangelane“, milles võtab fookusesse nõukogudeaegsed naismehhanisaatorid, kes said töökangelase aunimetuse. Üldisest kangelasnaise kuvandist on ta nüüdseks jõudnud mikroajaloolisele positsioonile ning uurib Eesti esimese naiskombaineri ja töökangelase Elmina Otsmani juhtumit, mis võimaldab laiemaid üldistusi: kuidas kangelast konstrueeritakse, mismoodi ta endast mõtleb, mis on talle tähtis ning kuidas mõjutavad teda nii bioloogiline kui sotsiaalne sugu ja keskkond. Ajalooliselt on kangelase rollis vaikimisi olnud mees. Naine ei pruugi samas kontekstis usutavalt mõjuda, neid on pigem ohvritena nähtud. Kas naistele peaks leiutama nende oma kangelaskuvandi, küsib Roots.
„Mu senise uurimistöö kõige üllatavam leid on, et veel elusolevad nõukogudeaegsed naismehhanisaatorid korraldavad igal aastal üleriigilisi kokkutulekuid, kuid laiem üldsus on selle ühiskonnagrupi unustanud,“ räägib autor. „Kollektiivse mälu uurija Halbwachs leiab, et suurte poliitiliste pöörete tulemusena muudetakse riiklikul tasemel minevikusündmuste rõhku ja osad sündmused määratakse unustamisele. Nõukogude Liidu kokkuvarisemisel mattis uus diskursus eelmise enda alla ja muutus ka naisekuvand. Kui varem poseerisid ajakirjade kaanel töökangelannad, siis nüüd pigem modellid ja meelelahutajad. Naisekuvand muutus aktiivsest passiivseks. Teema väärib uurimist, et anda panus naisajaloo- ja üldise ajalookirjutuse diskursusse. E. Otsmani päevikud on siinjuures uurijaile hindamatu materjal.“
Näitus kuulub LadyFesti 2016. aasta programmi.
Fideelia-Signe Roots (snd 1976) on lõpetanud Tartu Ülikoolis maalieriala 1999. aastal, Eesti Kunstiakadeemias interdistsiplinaarsete kunstide magistrantuuri 2007. aastal ja 2013. aastast õpib ta Eesti Kunstiakadeemia doktorantuuris, uurimisteemaks „Naine kui kangelane”. Roots on esinenud näitustel alates 1997. aastast ning pälvinud mitmeid filmiauhindu. Kuulub Eesti Kunstnike Liitu alates aastast 2007.
Postitas Solveig Jahnke — Püsilink
12.03.2016
LINNAEKSKURSIOON KOPLI LIINID JA PROFESSORITE KÜLA
Muinsuskaitse ja konserveerimine
LINNAEKSKURSIOON KOPLI LIINID JA PROFESSORITE KÜLA
12. MÄRTS 2016
Kogunemine TTÜ Mereakadeemia ees (Kopli tn 101) kell 12
Ühistransport: Trammid 1 ja 2, troll 9 ja buss 32 (lõpp-peatus Kopli)
Ekskursioonil tutvustatakse piirkonna kujunemislugu, räägitakse hetkeolukorrast ja probleemidest ning kiigatakse tulevikku.
Kopli poolsaar enne XX sajandit. Vene-Balti laevatehaste lugu. Endine administratiivhoone kui võimas arhitektuurne maamärk. Jalutuskäik läbi Professorite Küla ja selle majadega tutvumine. Matk Kopli liinide varemete vahel. Lähituleviku arendusplaanid.
Pange selga soojad riided (vett ja pori kannatavad jalatsid, paksud sokid, kampsun, kindad, sall, müts) olenemata plusskraadidest, sest mõne objekti juures seisame kauem ja mere ääres on külm tuul! Kuum tee või kohv termosega ei ole halb mõte!
Ekskursiooni viivad läbi muinsuskaitse- ja konserveerimise magistrandid Juhan Hint ja Teele Jürivete. Olete oodatud!
Postitas Solveig Jahnke — Püsilink
LINNAEKSKURSIOON KOPLI LIINID JA PROFESSORITE KÜLA
Laupäev 12 märts, 2016
Muinsuskaitse ja konserveerimine
LINNAEKSKURSIOON KOPLI LIINID JA PROFESSORITE KÜLA
12. MÄRTS 2016
Kogunemine TTÜ Mereakadeemia ees (Kopli tn 101) kell 12
Ühistransport: Trammid 1 ja 2, troll 9 ja buss 32 (lõpp-peatus Kopli)
Ekskursioonil tutvustatakse piirkonna kujunemislugu, räägitakse hetkeolukorrast ja probleemidest ning kiigatakse tulevikku.
Kopli poolsaar enne XX sajandit. Vene-Balti laevatehaste lugu. Endine administratiivhoone kui võimas arhitektuurne maamärk. Jalutuskäik läbi Professorite Küla ja selle majadega tutvumine. Matk Kopli liinide varemete vahel. Lähituleviku arendusplaanid.
Pange selga soojad riided (vett ja pori kannatavad jalatsid, paksud sokid, kampsun, kindad, sall, müts) olenemata plusskraadidest, sest mõne objekti juures seisame kauem ja mere ääres on külm tuul! Kuum tee või kohv termosega ei ole halb mõte!
Ekskursiooni viivad läbi muinsuskaitse- ja konserveerimise magistrandid Juhan Hint ja Teele Jürivete. Olete oodatud!
Postitas Solveig Jahnke — Püsilink
11.03.2016
EKA Disainiteaduskonna krokii
Disainiteaduskond
EKA Disainiteaduskonna joonistusstuudio krokiis on modelliks Darja.
Flaieril on kasutatud Ulrika Paemurru (BES 2) visandit.
Vt ka meie joonistusstuudio tegemisi fb albumist https://www.facebook.com/yllemarks/media_set?set=a.658254700865823.1073741826.100000438963959&type=3
Postitas Ülle Marks — Püsilink
EKA Disainiteaduskonna krokii
Reede 11 märts, 2016
Disainiteaduskond
EKA Disainiteaduskonna joonistusstuudio krokiis on modelliks Darja.
Flaieril on kasutatud Ulrika Paemurru (BES 2) visandit.
Vt ka meie joonistusstuudio tegemisi fb albumist https://www.facebook.com/yllemarks/media_set?set=a.658254700865823.1073741826.100000438963959&type=3
Postitas Ülle Marks — Püsilink
17.03.2016
avatud loeng: MILOTA SIDOROVA, 17. MÄRTSIL KELL 18
Arhitektuur ja linnaplaneerimine
Eesti Kunstiakadeemia arhitektuuriteaduskonna avatud loengute sarjas esineb 17. märtsil Milota Sidorova – WPS Prague.
Loeng toimub kell 18 Kanuti Gildi SAALis (Pikk 20, Tallinn).
Milota Sidorova on urbaansete projektide ja strateegilise arenduse konsultant. Ta on õppinud maastiku arhitektuuri, linnaplaneerimist, graafilist disaini, filmi, urbanistikat, sotsiaalse uurimise meetodeid ja personalijuhtimist Euroopas, Aasias ja Ameerikas. Ta oli rahvusvahelise linnaplaneerimisfestivali reSITE asutajaliige ja koordinaator. 2014. a. omandas ta doktorikraadi maastikuarhitektuuris erialal teemal “Turgude katalüseeriv mõju avalikule ruumile”. Alates 2012. a. on ta kaardistanud avalikku ruumi mõjutavaid avaliku sektori tegureid Bratislavas ja Prahas. 2015 a. kaasasutas ta WPS Praha – võrgustik, mis edendab naisi arhitektuuris, linnaplaneerimises ja kogukondade edasiviimises.
Loengu teema: “Shared Governance aka Urban Activism 2.0″
The landscape of urban projects in Central Europe defined by one sided activism, voluntary work and kind of antagonistic movements from non-governmental initiatives has been changing rather towards creative, complex frameworks in need of effective use of sources from all three sectors. We come across projects sharing similar features: blending edges of responsibilites, communication and finances between non-governmental, private and public sector.
The lecture will draw from a case study of Obchodna street (Bratislava, Slovakia) where the concept of Business Improvement District as a model of shared governance has been emerging and where the need for revitalization of the declining main street has been led by a private sector adopting the tools, traditionally seen between non-governmental groups, simultaneously working with the public sector too.
Arhitektuuriteaduskond kutsub Tallinnasse loengusarjale esinema maailmas tuntud arhitekte, teoreetikud, kriitikud ja urbaniste, et tutvustada arhitektuuri, disaini, linnaehituse ning kriitilise mõtte värskeid vaatenurki. Loengud on mõeldud nii arhitektuurivaldkonna tudengitele ja erialaga seotud professionaalidele, kui ka ruumikultuuri huviliste laiemale ringile. Loengud on inglise keeles ning tasuta.
Loengusarja kodulehekülg: www.avatudloengud.ee
Loengusarja kuraatorid on Sille Pihlak ja Siim Tuksam
Loengusarja kevadhooaega toetab Eesti Kultuurkapital
Olete oodatud!
Postitas Anu Piirisild — Püsilink
avatud loeng: MILOTA SIDOROVA, 17. MÄRTSIL KELL 18
Neljapäev 17 märts, 2016
Arhitektuur ja linnaplaneerimine
Eesti Kunstiakadeemia arhitektuuriteaduskonna avatud loengute sarjas esineb 17. märtsil Milota Sidorova – WPS Prague.
Loeng toimub kell 18 Kanuti Gildi SAALis (Pikk 20, Tallinn).
Milota Sidorova on urbaansete projektide ja strateegilise arenduse konsultant. Ta on õppinud maastiku arhitektuuri, linnaplaneerimist, graafilist disaini, filmi, urbanistikat, sotsiaalse uurimise meetodeid ja personalijuhtimist Euroopas, Aasias ja Ameerikas. Ta oli rahvusvahelise linnaplaneerimisfestivali reSITE asutajaliige ja koordinaator. 2014. a. omandas ta doktorikraadi maastikuarhitektuuris erialal teemal “Turgude katalüseeriv mõju avalikule ruumile”. Alates 2012. a. on ta kaardistanud avalikku ruumi mõjutavaid avaliku sektori tegureid Bratislavas ja Prahas. 2015 a. kaasasutas ta WPS Praha – võrgustik, mis edendab naisi arhitektuuris, linnaplaneerimises ja kogukondade edasiviimises.
Loengu teema: “Shared Governance aka Urban Activism 2.0″
The landscape of urban projects in Central Europe defined by one sided activism, voluntary work and kind of antagonistic movements from non-governmental initiatives has been changing rather towards creative, complex frameworks in need of effective use of sources from all three sectors. We come across projects sharing similar features: blending edges of responsibilites, communication and finances between non-governmental, private and public sector.
The lecture will draw from a case study of Obchodna street (Bratislava, Slovakia) where the concept of Business Improvement District as a model of shared governance has been emerging and where the need for revitalization of the declining main street has been led by a private sector adopting the tools, traditionally seen between non-governmental groups, simultaneously working with the public sector too.
Arhitektuuriteaduskond kutsub Tallinnasse loengusarjale esinema maailmas tuntud arhitekte, teoreetikud, kriitikud ja urbaniste, et tutvustada arhitektuuri, disaini, linnaehituse ning kriitilise mõtte värskeid vaatenurki. Loengud on mõeldud nii arhitektuurivaldkonna tudengitele ja erialaga seotud professionaalidele, kui ka ruumikultuuri huviliste laiemale ringile. Loengud on inglise keeles ning tasuta.
Loengusarja kodulehekülg: www.avatudloengud.ee
Loengusarja kuraatorid on Sille Pihlak ja Siim Tuksam
Loengusarja kevadhooaega toetab Eesti Kultuurkapital
Olete oodatud!
Postitas Anu Piirisild — Püsilink