AksessuaaridisainAnimatsioonArhitektuur ja linnaplaneerimineArhitektuuriteaduskondAvatud akadeemiaDesign and Technology FuturesDisainiteaduskondDoktorikoolDoktorikoolEhte- ja sepakunstErialadERKI MoeshowFotograafiaGaleriiGraafikaGraafiline disainHaldusosakond ja töökojadInstallatsioon ja skulptuurIT osakondJätkusuutliku disaini laborJoonistamineKaasaegne kunstKeraamikaKlaasKommunikatsiooniosakondKunstiharidusKunstiteadus ja visuaalkultuurKunstikultuuri teaduskondMaalMoedisainMuinsuskaitse ja konserveerimineÕppeosakondRaamatukoguRahandusosakondRektoraatSisearhitektuurStsenograafiaTasapinnaliste tehnoloogiate tehnokeskusTeadus- ja arendusosakondTegevuskunstTekstiilidisainTootedisainTugistruktuuridÜliõpilasesindusUncategorizedUrbanistikaUusmeediaVabade kunstide teaduskondVälissuhete osakond
Rubriik: Erialad
28.02.2015 — 18.04.2015
KÖITEKUNSTI TÖÖTOAD noortele ja täiskasvanutele
Aksessuaaridisain
Näituse „Scripta Manent V“ raames on kõikidel köitekunstihuvilistel võimalus osaleda Eesti Tarbekunsti- ja Disainimuuseumis toimuvates erinevates praktilistes töötubades (ei eelda varasemat kogemust). Töötubasid juhendavad köitekunstnikud Tulvi Turo, Tiiu Jalakas, Sirje Kriisa ja Rene Haljasmäe. Töötoale eelneb ülevaatlik ringkäik näitusel.
Sihtrühm: noored (alates 12 a) ja täiskasvanud
Toimumise aeg: laupäeviti kell 12.00
Kestvus: kuni 2,5 tundi
Hind: 6 eurot/osaleja (sisaldab materjale)
28.02. – Põimitud paberköide, juhendaja Tulvi Turo
Köite valmistamisel kasutatakse poognate ja kaante ühendamiseks mittetraditsioonilisi võtteid. Kaanteks sobivad erinevad dekoratiivpaberid (trükitud ilupaber, marmorpaber, kliisterpaber), kaanetugevduseks värviline kartong. Kartongist paberköitmed hoiavad poognaid ja kaasi koos nõela ja niiti kasutamata.
14.03. – Belgia peidetud köide, juhendaja Tiiu Jalakas
28.03. – Kliisterpaber kaane kattematerjalina ja selle valmistamine, juhendaja Sirje Kriisa
18.04. – Kettpisteline köide, juhendaja Rene Haljasmäe
Kettpisteline köitmisviis on lihtsaim tehnika, mis ei eelda varasemaid teadmisi köitmisest ning see vajab teostamiseks vaid kõverat nõela ja niiti. Esmakordselt kasutati kettpistet mitmepoognaliste, peamiselt papüürus-raamatute köitmisel teisel sajandil koptide juures. Edasi levis see tehnika Etioopiasse, bütsantsi- ja araabiamaadesse. Tänapäeval kasutavad kettpistet väga laialdaselt köitekunstnikud ja -konservaatorid.
NB! Kohtade arv on piiratud!
Osalemine eelregistreerimisega aadressil haridus@etdm.ee
Lisainfo: Sandra Sirp, haridus@etdm.ee
Eesti Tarbekunsti- ja Disainimuuseum
Lai 17, 10133 Tallinn
Avatud K-P kell 11-18 (sissepääs hoovist)
Tel. 627 4600, kassa 627 4611
info@etdm.ee
www.etdm.ee
Postitas Solveig Jahnke — Püsilink
KÖITEKUNSTI TÖÖTOAD noortele ja täiskasvanutele
Laupäev 28 veebruar, 2015 — Laupäev 18 aprill, 2015
Aksessuaaridisain
Näituse „Scripta Manent V“ raames on kõikidel köitekunstihuvilistel võimalus osaleda Eesti Tarbekunsti- ja Disainimuuseumis toimuvates erinevates praktilistes töötubades (ei eelda varasemat kogemust). Töötubasid juhendavad köitekunstnikud Tulvi Turo, Tiiu Jalakas, Sirje Kriisa ja Rene Haljasmäe. Töötoale eelneb ülevaatlik ringkäik näitusel.
Sihtrühm: noored (alates 12 a) ja täiskasvanud
Toimumise aeg: laupäeviti kell 12.00
Kestvus: kuni 2,5 tundi
Hind: 6 eurot/osaleja (sisaldab materjale)
28.02. – Põimitud paberköide, juhendaja Tulvi Turo
Köite valmistamisel kasutatakse poognate ja kaante ühendamiseks mittetraditsioonilisi võtteid. Kaanteks sobivad erinevad dekoratiivpaberid (trükitud ilupaber, marmorpaber, kliisterpaber), kaanetugevduseks värviline kartong. Kartongist paberköitmed hoiavad poognaid ja kaasi koos nõela ja niiti kasutamata.
14.03. – Belgia peidetud köide, juhendaja Tiiu Jalakas
28.03. – Kliisterpaber kaane kattematerjalina ja selle valmistamine, juhendaja Sirje Kriisa
18.04. – Kettpisteline köide, juhendaja Rene Haljasmäe
Kettpisteline köitmisviis on lihtsaim tehnika, mis ei eelda varasemaid teadmisi köitmisest ning see vajab teostamiseks vaid kõverat nõela ja niiti. Esmakordselt kasutati kettpistet mitmepoognaliste, peamiselt papüürus-raamatute köitmisel teisel sajandil koptide juures. Edasi levis see tehnika Etioopiasse, bütsantsi- ja araabiamaadesse. Tänapäeval kasutavad kettpistet väga laialdaselt köitekunstnikud ja -konservaatorid.
NB! Kohtade arv on piiratud!
Osalemine eelregistreerimisega aadressil haridus@etdm.ee
Lisainfo: Sandra Sirp, haridus@etdm.ee
Eesti Tarbekunsti- ja Disainimuuseum
Lai 17, 10133 Tallinn
Avatud K-P kell 11-18 (sissepääs hoovist)
Tel. 627 4600, kassa 627 4611
info@etdm.ee
www.etdm.ee
Postitas Solveig Jahnke — Püsilink
25.02.2015
Kaja Tooming Buchanan TÖÖTUBA DISAINIPROFESSIONAALIDELE: Fourth Order Design
Design and Technology Futures
Kaja Tooming Buchanan, PhD
TÖÖTUBA
Fourth Order Design
R. Buchanani loodud mudel, Fourth Order Design aitab mõista kaasaegset disaini ja juhtimist muutvat nihet, mis on viinud organisatsioonide, strateegiate ja toodete innovatsioonini nii ettevõtluses kui avalikus sektoris. See lähenemine toetub kasutajate ja nende kogemuste paremal mõistmisel, aidates nii selgitada liikumist traditsioonilisest graafilisest, tööstus- ja tootedisainist disaini uute väljendusvormideni. Kasutajate süvitsi kaasamise tulemusena on arenenud uued tegevusvaldkonnad, nagu teenusdisain, strateegiline disain, süsteemidisain ja organisatsioonidisain.
Töötoas katsetame praktilisi meetodeid mõistmaks võimalusi, mis avanevad disaini liikumisel kõrgematele tasanditele ettevõtluses ja avalikus sektoris, mõjutades strateegiaid, tegevusi ja nägemusi.
Kolmapäeval 25.02 kell 14.00 – 18.00
Pikk 20, EKA arhitektuuriteaduskonna saal
osalustasu 25€, REGISTREERU SIIN
Kaja Tooming Buchanan:
Assistant Professor of Design The Cleveland Institute of Art
Visiting Professor Tongji University Ph.D. in Design,
2007 University of Gothenburg, Sweden
Postitas Solveig Jahnke — Püsilink
Kaja Tooming Buchanan TÖÖTUBA DISAINIPROFESSIONAALIDELE: Fourth Order Design
Kolmapäev 25 veebruar, 2015
Design and Technology Futures
Kaja Tooming Buchanan, PhD
TÖÖTUBA
Fourth Order Design
R. Buchanani loodud mudel, Fourth Order Design aitab mõista kaasaegset disaini ja juhtimist muutvat nihet, mis on viinud organisatsioonide, strateegiate ja toodete innovatsioonini nii ettevõtluses kui avalikus sektoris. See lähenemine toetub kasutajate ja nende kogemuste paremal mõistmisel, aidates nii selgitada liikumist traditsioonilisest graafilisest, tööstus- ja tootedisainist disaini uute väljendusvormideni. Kasutajate süvitsi kaasamise tulemusena on arenenud uued tegevusvaldkonnad, nagu teenusdisain, strateegiline disain, süsteemidisain ja organisatsioonidisain.
Töötoas katsetame praktilisi meetodeid mõistmaks võimalusi, mis avanevad disaini liikumisel kõrgematele tasanditele ettevõtluses ja avalikus sektoris, mõjutades strateegiaid, tegevusi ja nägemusi.
Kolmapäeval 25.02 kell 14.00 – 18.00
Pikk 20, EKA arhitektuuriteaduskonna saal
osalustasu 25€, REGISTREERU SIIN
Kaja Tooming Buchanan:
Assistant Professor of Design The Cleveland Institute of Art
Visiting Professor Tongji University Ph.D. in Design,
2007 University of Gothenburg, Sweden
Postitas Solveig Jahnke — Püsilink
19.02.2015
Arhitektuuri välkloengul räägitakse, milline on tulevikukool
Arhitektuuriteaduskond
Järgmise nädala neljapäeval, 19. veebruaril kell 19.00 toimub Balti Filmi- ja Meediakooli filmipaviljonis (Narva mnt 27, Tallinn) järjekorras 45. arhitektuuri välkloeng. Kuidas on omavahel seotud kooliruum ja koolitöö ning mida on õppida arhitektuurist? Milline on klassideta koolimaja? Mida arvavad algkoolilapsed ruumipoliitikast? Milleks on ruumiharidust vaja prokurörile, profiratturile ja programmeerijale? Kust tulevad head mõtted ja miks ei tasu suusad jalas pöördukse kaudu minna?
Õhtu moderaatorid on Arhitektuurikooli eestvedajad ja arhitektid Kadri Klementi, Kaire Nõmm ja Katrin Koov. Seekordse välkloengu esinejad vaatavad arhitektuuri ning hariduse teemat mitme erineva nurga alt, küsides kuidas on üldse omavahel seotud kooliruum ja koolitöö.
Arhitektuurist ja haridusest rääkiva välkloengu idee sündis koostöös organisatsiooniga Noored Kooli, mis aitab võimekatel ja teotahtelistel noortel areneda sellisteks õpetajateks, kelle abil saab iga laps Eestis väga hea hariduse.
Välkloeng toimub Swedbanki, Saint-Gobain Ehitustooted AS-i ja Kultuurkapitali toel. Varasematest välkloengutest loe lähemalt siit. Välkloengud on tasuta.
Anna oma tulekust teada: Facebooki sündmus.
Postitas Solveig Jahnke — Püsilink
Arhitektuuri välkloengul räägitakse, milline on tulevikukool
Neljapäev 19 veebruar, 2015
Arhitektuuriteaduskond
Järgmise nädala neljapäeval, 19. veebruaril kell 19.00 toimub Balti Filmi- ja Meediakooli filmipaviljonis (Narva mnt 27, Tallinn) järjekorras 45. arhitektuuri välkloeng. Kuidas on omavahel seotud kooliruum ja koolitöö ning mida on õppida arhitektuurist? Milline on klassideta koolimaja? Mida arvavad algkoolilapsed ruumipoliitikast? Milleks on ruumiharidust vaja prokurörile, profiratturile ja programmeerijale? Kust tulevad head mõtted ja miks ei tasu suusad jalas pöördukse kaudu minna?
Õhtu moderaatorid on Arhitektuurikooli eestvedajad ja arhitektid Kadri Klementi, Kaire Nõmm ja Katrin Koov. Seekordse välkloengu esinejad vaatavad arhitektuuri ning hariduse teemat mitme erineva nurga alt, küsides kuidas on üldse omavahel seotud kooliruum ja koolitöö.
Arhitektuurist ja haridusest rääkiva välkloengu idee sündis koostöös organisatsiooniga Noored Kooli, mis aitab võimekatel ja teotahtelistel noortel areneda sellisteks õpetajateks, kelle abil saab iga laps Eestis väga hea hariduse.
Välkloeng toimub Swedbanki, Saint-Gobain Ehitustooted AS-i ja Kultuurkapitali toel. Varasematest välkloengutest loe lähemalt siit. Välkloengud on tasuta.
Anna oma tulekust teada: Facebooki sündmus.
Postitas Solveig Jahnke — Püsilink
17.02.2015 — 28.02.2015
EKA MOOD 100 ja Mark Raidpere. Ranged raamid
Moedisain
Eesti Kunstiakadeemia 100. juubeliks etendus 2014. aasta sügisel Tallinn Fashion Week´i raames unikaalne moeetendus “MOOD 100”, kus astusid üles Vilve Unt, Kalle Aasamäe, Marit Ahven, Anu Samarüütel-Long, Jaana Varkki, Gea Promet, Kai Saar, Anu Lensment, Anu Ojavee ja Eike Malva-Einama – Eesti moe arengusse oluliselt panustanud moedisainerid, -õppejõud, -illustraatorid, -ajakirjanikud ja stilistid. Kollektsiooni loomisel valis iga autor inspiratsiooni aluseks ühe kümnendi ajavahemikust 1914–2014, ammutades ainest arhitektuurist, disainist, maalikunstist, aga ka subkultuuridest või dekaadi defineerinud mõtteviisidest. Etenduse sidususe loomisel oli täpses vahendite valikus määrav lavale installeeritud video Mark Raidperelt (stilistid Anu Lensment ja Marit Ahven), milles avaldusid autorile omases tunnetuses dekaadide moemõjud ning rõivamoe seosed ühiskonna arengutega.
Etenduse edasiarendusena avatakse 17. veebruaril Disaini- ja Arhitektuurigaleriis ekspositsioon „MOOD 100. Ranged raamid“, mis heidab pilgu Eesti moele läbi möödunud aastakümnete keerukuste, vahendades tänast kujutlust olnust ja interpretatsiooni sajandi moe- ja elusõlmedest. Mood, mis kõnnib mööda catwalk-i või tänavasillutist, on seekord raamitud näitusesaali, visuaalseks mõtiskluseks. Valitud komplektid moeloojate kollektsioonidest, Mark Raidpere teostatud videoinstallatsioon ja vastvalminud 10-osaline fotoseeria ühendavad mineviku pained ja harmooniaotsingud meie tänase päevaga üllataval, aktuaalsel moel.
„MOOD 100. Ranged Raamid“ on teravdatud vaade aastasajale läbi nõela- ja kaamerasilma.
Video muusika autoriks on EMTA audiovisuaalse muusika õppesuuna üliõpilane Markus Robam.
Täname: EKA, EMTA, Eesti Kultuurkapital, Baltika Group, Artproof, Jane Iredale, Vichy Classique, Lauli Otsar.
Näitus on avatud 17.-28. veebruarini 2015 Disaini- ja Arhitektuurigaleriis, Pärnu mnt. 6.
Postitas Solveig Jahnke — Püsilink
EKA MOOD 100 ja Mark Raidpere. Ranged raamid
Teisipäev 17 veebruar, 2015 — Laupäev 28 veebruar, 2015
Moedisain
Eesti Kunstiakadeemia 100. juubeliks etendus 2014. aasta sügisel Tallinn Fashion Week´i raames unikaalne moeetendus “MOOD 100”, kus astusid üles Vilve Unt, Kalle Aasamäe, Marit Ahven, Anu Samarüütel-Long, Jaana Varkki, Gea Promet, Kai Saar, Anu Lensment, Anu Ojavee ja Eike Malva-Einama – Eesti moe arengusse oluliselt panustanud moedisainerid, -õppejõud, -illustraatorid, -ajakirjanikud ja stilistid. Kollektsiooni loomisel valis iga autor inspiratsiooni aluseks ühe kümnendi ajavahemikust 1914–2014, ammutades ainest arhitektuurist, disainist, maalikunstist, aga ka subkultuuridest või dekaadi defineerinud mõtteviisidest. Etenduse sidususe loomisel oli täpses vahendite valikus määrav lavale installeeritud video Mark Raidperelt (stilistid Anu Lensment ja Marit Ahven), milles avaldusid autorile omases tunnetuses dekaadide moemõjud ning rõivamoe seosed ühiskonna arengutega.
Etenduse edasiarendusena avatakse 17. veebruaril Disaini- ja Arhitektuurigaleriis ekspositsioon „MOOD 100. Ranged raamid“, mis heidab pilgu Eesti moele läbi möödunud aastakümnete keerukuste, vahendades tänast kujutlust olnust ja interpretatsiooni sajandi moe- ja elusõlmedest. Mood, mis kõnnib mööda catwalk-i või tänavasillutist, on seekord raamitud näitusesaali, visuaalseks mõtiskluseks. Valitud komplektid moeloojate kollektsioonidest, Mark Raidpere teostatud videoinstallatsioon ja vastvalminud 10-osaline fotoseeria ühendavad mineviku pained ja harmooniaotsingud meie tänase päevaga üllataval, aktuaalsel moel.
„MOOD 100. Ranged Raamid“ on teravdatud vaade aastasajale läbi nõela- ja kaamerasilma.
Video muusika autoriks on EMTA audiovisuaalse muusika õppesuuna üliõpilane Markus Robam.
Täname: EKA, EMTA, Eesti Kultuurkapital, Baltika Group, Artproof, Jane Iredale, Vichy Classique, Lauli Otsar.
Näitus on avatud 17.-28. veebruarini 2015 Disaini- ja Arhitektuurigaleriis, Pärnu mnt. 6.
Postitas Solveig Jahnke — Püsilink
09.02.2015 — 14.02.2015
Vilve Unt. Proloog.
Moedisain
Vilve Unt. Proloog.
Esmaspäev 09 veebruar, 2015 — Laupäev 14 veebruar, 2015
Moedisain
13.02.2015
EKA Disainiteaduskonna Joonistusstuudio krokii
Disainiteaduskond
EKA Disainiteaduskonna joonistusstuudios on modelliks György.
Croquis drawing is quick and sketchy drawing of a live model. Croquis drawings are usually made in a few minutes, after which the model changes pose.
Vt ka meie stuudio fb albumit “Joon ütleb rohkem kui jutt. A LINE TELLS MORE THEN A TALE.”
https://www.facebook.com/yllemarks/media_set?set=a.658254700865823.1073741826.100000438963959&type=1&pnref=story
Postitas Ülle Marks — Püsilink
EKA Disainiteaduskonna Joonistusstuudio krokii
Reede 13 veebruar, 2015
Disainiteaduskond
EKA Disainiteaduskonna joonistusstuudios on modelliks György.
Croquis drawing is quick and sketchy drawing of a live model. Croquis drawings are usually made in a few minutes, after which the model changes pose.
Vt ka meie stuudio fb albumit “Joon ütleb rohkem kui jutt. A LINE TELLS MORE THEN A TALE.”
https://www.facebook.com/yllemarks/media_set?set=a.658254700865823.1073741826.100000438963959&type=1&pnref=story
Postitas Ülle Marks — Püsilink
13.02.2015 — 13.05.2015
Scripta manent V “Nimed, sõnad, nõiamärgid” 4x(4+4)x4 = noor Eesti luule
Aksessuaaridisain
13.02.-13.05.2015
Alates 13. veebruarist on Eesti Tarbekunsti- ja disainimuuseumis avatud rahvusvaheline köitekunstnike näitus “Scripta manent V”. Näituse avamisele eelneb rahvusvaheline konverents Eesti Rahvusraamatukogu suures saalis, kus arutatakse köitekunsti ja raamatu oleviku ja tuleviku teemadel. Näituse ja konverentsi korraldajaks on Eesti Köitekunstnike Ühendus.
„Scripta manent“ (lad kirjutatu jääb) toimub Tallinnas iga viie aasta järel. Väljapanek püüab näitusekülastajates äratada mõtteid ja tundeid köitekunsti tagasihoidliku rolli üle muutuvas maailmas ning tõestab selle kunstiliigi arengupotentsiaali ja elu rikastavat kultuurilist väärtust. Alates esimesest näitusest, mis toimus 1995. aastal ja sellele järgnevatel näitustel, on huvikeskmes olnud eesti kultuuri paremiku tutvustamine. Köidetavateks tekstikogumikeks on olnud luuletajate Doris Kareva ja Jaan Kaplinski luule, helilooja Veljo Tormise muusikaloengute materjal ning eesti laste poolt kirjutatud jutud.
Seekord on 115 kunstnikku 19 riigist köitnud luulekogumikku “Nimed,
sõnad, nõiamärgid”, mille autoriteks on kaheksa noort eesti luuletajat. Kogumiku on koostanud Jürgen Rooste koostöös Eesti Kirjanduse Teabekeskusega.
Rahvusvaheline žürii valis välja kolm võrdset kõrge kunstimeisterlikkuse ja novaatorliku idee poolest säravat köidet, mille autorid pälvisid näituse peaauhinnad – Kuldraamatud. Lisaks anti välja parima tudengi köite auhind.
12. veebruari hommikul kell 10 algaval konverentsil esitavad oma mõtteid luuletaja ja disainer Asko Künnap, semiootik ja mõtleja Valdur Mikita, kirjandusteadlane Maire Liivamets, köitekunstnikud Sirje Kriisa Eestist, Jacky Vignon Prantsusmaalt, Jeff Clements Suurbritanniast jt. Konverents on tasuta ja oodatud on kõik raamatu- ja köitehuvilised, kunsti- ja kirjandusesõbrad. Täpsem info: http://www.scriptamanent.ee/
Näituse kohta on trükitud värviline kataloog.
Luulekogumik:“Nimed, sõnad, nõiamärgid” 4x(4+4)x4 = noor Eesti luule
Autorid: Maria Lee, Birk Rohelend, Asko Künnap, Igor Koltjuh, Maarja Kangro, Veronika Kivisilla, Jürgen Rooste, Kaur Riismaa
Näituse korraldustoimkond: Sirje Kriisa, Rene Haljasmäe, Lennart Mänd, Tulvi-Hanneli Turo, Krete Pajo, Riina Kermik
Näituse žürii: Lennart Mänd, Maila Käos, Asko Künnap, Kai Lobjakas, Ilvi Liive,
Peter Jones, Jan-Peter Zimmerlich
Näituse kujundaja: Lennart Mänd, Valge Kuup
Kataloogi kujundaja: Tiia Eikholm
Kuldraamatute autorid: Ivo Lill, Kuldar Hütt
Täpsem info:
Rene Haljasmäe
Eesti Köitekunstnike Ühenduse esimees
rene.haljasmae@gmail.com
5190 0544
—
Eesti Tarbekunsti- ja Disainimuuseum
Lai 17, 10133 Tallinn
Avatud K-P kell 11-18 (sissepääs hoovist)
Tel. 627 4600, kassa 627 4611
Postitas Solveig Jahnke — Püsilink
Scripta manent V “Nimed, sõnad, nõiamärgid” 4x(4+4)x4 = noor Eesti luule
Reede 13 veebruar, 2015 — Kolmapäev 13 mai, 2015
Aksessuaaridisain
13.02.-13.05.2015
Alates 13. veebruarist on Eesti Tarbekunsti- ja disainimuuseumis avatud rahvusvaheline köitekunstnike näitus “Scripta manent V”. Näituse avamisele eelneb rahvusvaheline konverents Eesti Rahvusraamatukogu suures saalis, kus arutatakse köitekunsti ja raamatu oleviku ja tuleviku teemadel. Näituse ja konverentsi korraldajaks on Eesti Köitekunstnike Ühendus.
„Scripta manent“ (lad kirjutatu jääb) toimub Tallinnas iga viie aasta järel. Väljapanek püüab näitusekülastajates äratada mõtteid ja tundeid köitekunsti tagasihoidliku rolli üle muutuvas maailmas ning tõestab selle kunstiliigi arengupotentsiaali ja elu rikastavat kultuurilist väärtust. Alates esimesest näitusest, mis toimus 1995. aastal ja sellele järgnevatel näitustel, on huvikeskmes olnud eesti kultuuri paremiku tutvustamine. Köidetavateks tekstikogumikeks on olnud luuletajate Doris Kareva ja Jaan Kaplinski luule, helilooja Veljo Tormise muusikaloengute materjal ning eesti laste poolt kirjutatud jutud.
Seekord on 115 kunstnikku 19 riigist köitnud luulekogumikku “Nimed,
sõnad, nõiamärgid”, mille autoriteks on kaheksa noort eesti luuletajat. Kogumiku on koostanud Jürgen Rooste koostöös Eesti Kirjanduse Teabekeskusega.
Rahvusvaheline žürii valis välja kolm võrdset kõrge kunstimeisterlikkuse ja novaatorliku idee poolest säravat köidet, mille autorid pälvisid näituse peaauhinnad – Kuldraamatud. Lisaks anti välja parima tudengi köite auhind.
12. veebruari hommikul kell 10 algaval konverentsil esitavad oma mõtteid luuletaja ja disainer Asko Künnap, semiootik ja mõtleja Valdur Mikita, kirjandusteadlane Maire Liivamets, köitekunstnikud Sirje Kriisa Eestist, Jacky Vignon Prantsusmaalt, Jeff Clements Suurbritanniast jt. Konverents on tasuta ja oodatud on kõik raamatu- ja köitehuvilised, kunsti- ja kirjandusesõbrad. Täpsem info: http://www.scriptamanent.ee/
Näituse kohta on trükitud värviline kataloog.
Luulekogumik:“Nimed, sõnad, nõiamärgid” 4x(4+4)x4 = noor Eesti luule
Autorid: Maria Lee, Birk Rohelend, Asko Künnap, Igor Koltjuh, Maarja Kangro, Veronika Kivisilla, Jürgen Rooste, Kaur Riismaa
Näituse korraldustoimkond: Sirje Kriisa, Rene Haljasmäe, Lennart Mänd, Tulvi-Hanneli Turo, Krete Pajo, Riina Kermik
Näituse žürii: Lennart Mänd, Maila Käos, Asko Künnap, Kai Lobjakas, Ilvi Liive,
Peter Jones, Jan-Peter Zimmerlich
Näituse kujundaja: Lennart Mänd, Valge Kuup
Kataloogi kujundaja: Tiia Eikholm
Kuldraamatute autorid: Ivo Lill, Kuldar Hütt
Täpsem info:
Rene Haljasmäe
Eesti Köitekunstnike Ühenduse esimees
rene.haljasmae@gmail.com
5190 0544
—
Eesti Tarbekunsti- ja Disainimuuseum
Lai 17, 10133 Tallinn
Avatud K-P kell 11-18 (sissepääs hoovist)
Tel. 627 4600, kassa 627 4611
Postitas Solveig Jahnke — Püsilink
16.02.2015 — 18.02.2015
PROJEKTI “RODE ALTAR LÄHIVAATES” IV TÖÖTUBA “WOOD AND ART”
Muinsuskaitse ja konserveerimine
16.-18.veebruaril 2015 toimus Rode-projekti neljas töötuba, mis tegeles puidu interpreteerimise ja dateerimisega. Töötuba juhendasid selle ala tippspetsialistid: Kopenhageni Rahvusmuuseumi uurimisinstituudist CATS, dr Aoife Daly ja dr Jorgen Wadum ning Tartu Ülikooli Geoloogia osakonnast dr Alar Läänelaid.
Aoife Daly on dendrokronoloogilise dateerimise (mis põhineb puidu aastarõngaste mõõdistamisel) üks maailma tippnimesid, kelle valdkonnaks on mittelõhkuva uurimismeetodi arendamine. Ta rääkis ning näitas, kuidas ja millistel juhtudel on võimalik dendrokronoloogiat teha pelgalt aastarõngaste kõrgresolutsioonilise foto põhjal ilma kunstiteost füüsiliselt puutumata. Nagu selgus, ei pruugi see uurimismeetod alati tulemusi anda ning nõuab väga suurt kogemust.
Alar Läänelaid, ainus Eestis pärandobjektide dateerimkisega tegelev dendrokronoloog, andis ülevaate siinsetest võimalustest ja seni tehtust.
Jorgen Wadum, maailma üks tehnilise kunstiajaloo valdkonna ja puidumärkide interpreteerimise tipptegijaist, asetas dendrokronoloogilise dateerimise laiemasse konteksti, käsitledes puitu kui kunstiteoste ühte olulisemat loomematerjali: kust puit pärineb, kuidas seda transporditi ja töödeldi, millised olid puidule seatud kvaliteedinõuded ning kuidas kogu seda teadmist aastasadu vanadest kunstiobjektidest välja lugeda.
Töötoa praktilises osas uuriti Niguliste muuseumi tippteoseid: esmajoones eelkõige Rode altarit, aga lisaks ka Kannatusaltarit, Maarja altarit ning Pühalepa Anna altarit. Uurimise all olid ka Lucas Cranachi tööd (või tööde koopiad) Kadrioru ja Ajaloomuuseumist. Viis töögruppi viisid oma objektidel kolme päeva jooksul läbi dendrokronoloogilise dateerimise, mida vajadusel kombineeriti multispektraaluuringute ja XRF-elementanalüüsidega. Uuringute tulemused vormistatakse veebileheks, mida saab peatselt vaadata töötoa kodulehel.
Kas õpitoa käigus õnnestus kõik need teosed dendrokronoloogiliselt dateerida? Pigem olid uuringute tulemused kõike muud kui ootuspärased. Peamine, mida töötuba õpetas, oli küsimuste püstitamine: millal ja millistel tingimustel on dendrokronoloogia võimalik ja vajalik ning kelle poole tuleks pöörduda, kui uuringu vajadus näib olevat põhjendatud.
Töötoa jätkuna on Rode altari näitel kavas koos Aare Läänelaiuga arendada dendrokronoloogiat kui meetodit just mittelõhkuvas suunas.
Kokku osales töötoa teoreetilises osas üle 70 ning praktilises osas ligi 30 huvilist pea kõigist Eesti ülikoolidest ja pärandasutustest. Niguliste oli täidetud töökate uurijate sünergiaga ning nii professorid kui tudengid jäid üritusega väga rahule.
Töötuba viidi läbi EKA muinsuskaitse ja konserveerimise osakonna, Eesti Kunstimuuseumi ning kultuuriteaduste ja kunstide doktorikooli koostöös.
Postitas Mairon L — Püsilink
PROJEKTI “RODE ALTAR LÄHIVAATES” IV TÖÖTUBA “WOOD AND ART”
Esmaspäev 16 veebruar, 2015 — Kolmapäev 18 veebruar, 2015
Muinsuskaitse ja konserveerimine
16.-18.veebruaril 2015 toimus Rode-projekti neljas töötuba, mis tegeles puidu interpreteerimise ja dateerimisega. Töötuba juhendasid selle ala tippspetsialistid: Kopenhageni Rahvusmuuseumi uurimisinstituudist CATS, dr Aoife Daly ja dr Jorgen Wadum ning Tartu Ülikooli Geoloogia osakonnast dr Alar Läänelaid.
Aoife Daly on dendrokronoloogilise dateerimise (mis põhineb puidu aastarõngaste mõõdistamisel) üks maailma tippnimesid, kelle valdkonnaks on mittelõhkuva uurimismeetodi arendamine. Ta rääkis ning näitas, kuidas ja millistel juhtudel on võimalik dendrokronoloogiat teha pelgalt aastarõngaste kõrgresolutsioonilise foto põhjal ilma kunstiteost füüsiliselt puutumata. Nagu selgus, ei pruugi see uurimismeetod alati tulemusi anda ning nõuab väga suurt kogemust.
Alar Läänelaid, ainus Eestis pärandobjektide dateerimkisega tegelev dendrokronoloog, andis ülevaate siinsetest võimalustest ja seni tehtust.
Jorgen Wadum, maailma üks tehnilise kunstiajaloo valdkonna ja puidumärkide interpreteerimise tipptegijaist, asetas dendrokronoloogilise dateerimise laiemasse konteksti, käsitledes puitu kui kunstiteoste ühte olulisemat loomematerjali: kust puit pärineb, kuidas seda transporditi ja töödeldi, millised olid puidule seatud kvaliteedinõuded ning kuidas kogu seda teadmist aastasadu vanadest kunstiobjektidest välja lugeda.
Töötoa praktilises osas uuriti Niguliste muuseumi tippteoseid: esmajoones eelkõige Rode altarit, aga lisaks ka Kannatusaltarit, Maarja altarit ning Pühalepa Anna altarit. Uurimise all olid ka Lucas Cranachi tööd (või tööde koopiad) Kadrioru ja Ajaloomuuseumist. Viis töögruppi viisid oma objektidel kolme päeva jooksul läbi dendrokronoloogilise dateerimise, mida vajadusel kombineeriti multispektraaluuringute ja XRF-elementanalüüsidega. Uuringute tulemused vormistatakse veebileheks, mida saab peatselt vaadata töötoa kodulehel.
Kas õpitoa käigus õnnestus kõik need teosed dendrokronoloogiliselt dateerida? Pigem olid uuringute tulemused kõike muud kui ootuspärased. Peamine, mida töötuba õpetas, oli küsimuste püstitamine: millal ja millistel tingimustel on dendrokronoloogia võimalik ja vajalik ning kelle poole tuleks pöörduda, kui uuringu vajadus näib olevat põhjendatud.
Töötoa jätkuna on Rode altari näitel kavas koos Aare Läänelaiuga arendada dendrokronoloogiat kui meetodit just mittelõhkuvas suunas.
Kokku osales töötoa teoreetilises osas üle 70 ning praktilises osas ligi 30 huvilist pea kõigist Eesti ülikoolidest ja pärandasutustest. Niguliste oli täidetud töökate uurijate sünergiaga ning nii professorid kui tudengid jäid üritusega väga rahule.
Töötuba viidi läbi EKA muinsuskaitse ja konserveerimise osakonna, Eesti Kunstimuuseumi ning kultuuriteaduste ja kunstide doktorikooli koostöös.
Postitas Mairon L — Püsilink
04.02.2015
Avatud loeng: Reet Aus
Aksessuaaridisain
This Wednesday, 4.02.15 we are going to meet renown fashion designer and researcher REET AUS, who is internationally acclaimed expert of ecological design.
For several years already, the upcycling designer Reet Aus and her team have been involved in a innovative research project together with Beximco, the largest vertically integrated fabric and garment producer in Bangladesh. The unity between the two companies aims for upcycling to be implemented into the regular production processes of Beximco in order to save resources, grow efficiency and significantly reduce environmental impacts. Upcycling could potentially reduce at least 65% of waste created by the giant production of 56 million garments a year.
Reet Aus team in cooperation with Beximco are leaders in designing, mass-producing and selling 100% upcycled, unique and high-fashion garments, enabling to save on average 70% of water and create 88% less CO2 emission compared to non upcycled mass-production.
EKA disainiteaduskonna avatud loengud toimuvad magistriõppe aine “Mis juhtub peale toote sündi” raames kevadsemestri kolmapäevadel kell 17.30 – 19 ruumis 426, Estonia pst 7. Enamik loengud toimub inglise keeles.
Postitas merle.lobjakas — Püsilink
Avatud loeng: Reet Aus
Kolmapäev 04 veebruar, 2015
Aksessuaaridisain
This Wednesday, 4.02.15 we are going to meet renown fashion designer and researcher REET AUS, who is internationally acclaimed expert of ecological design.
For several years already, the upcycling designer Reet Aus and her team have been involved in a innovative research project together with Beximco, the largest vertically integrated fabric and garment producer in Bangladesh. The unity between the two companies aims for upcycling to be implemented into the regular production processes of Beximco in order to save resources, grow efficiency and significantly reduce environmental impacts. Upcycling could potentially reduce at least 65% of waste created by the giant production of 56 million garments a year.
Reet Aus team in cooperation with Beximco are leaders in designing, mass-producing and selling 100% upcycled, unique and high-fashion garments, enabling to save on average 70% of water and create 88% less CO2 emission compared to non upcycled mass-production.
EKA disainiteaduskonna avatud loengud toimuvad magistriõppe aine “Mis juhtub peale toote sündi” raames kevadsemestri kolmapäevadel kell 17.30 – 19 ruumis 426, Estonia pst 7. Enamik loengud toimub inglise keeles.
Postitas merle.lobjakas — Püsilink
04.02.2015
Klaasiosakonna vestlusõhtu Adamson-Ericus
Klaas
Klaasiosakonna vestlusõhtu Adamson-Ericus
Kolmapäev 04 veebruar, 2015
Klaas