Rubriik: Erialad

06.02.2015

EKA Disainiteaduskonna joonistusstuudio krokii

krokii R Mathilde 6 veebruar2015

EKA Disainiteaduskonna joonistusstuudios on krokiimodelliks Mathilde.

Vt ka meie stuudio tegemisi fb albumist “Joon ütleb rohkem kui jutt”.

https://www.facebook.com/yllemarks/media_set?set=a.658254700865823.1073741826.100000438963959&type=3

 

Postitas Ülle Marks — Püsilink

EKA Disainiteaduskonna joonistusstuudio krokii

Reede 06 veebruar, 2015

krokii R Mathilde 6 veebruar2015

EKA Disainiteaduskonna joonistusstuudios on krokiimodelliks Mathilde.

Vt ka meie stuudio tegemisi fb albumist “Joon ütleb rohkem kui jutt”.

https://www.facebook.com/yllemarks/media_set?set=a.658254700865823.1073741826.100000438963959&type=3

 

Postitas Ülle Marks — Püsilink

05.01.2015 — 06.01.2015

Lihula mõisa saal pakub uusi üllatusi

Lae otsakülje tsentris paiknev maaling u 40 x 40 cm
Maalingufragment lae W-küljel
vana foto

Kuna eelmise aasta lõpus toimunud õpitoa käigus tulid Lihula mõisa saali laest ootamatu üllatusena välja väikesed maalingut meenutavad fragmendid (vt. EKA sündmuste kroonika), viisime seal läbi täiendavad uuringud. Toona oletasime, et tegemist võiks olla akantus- või taimornamendi laadse kompositsiooniga. Maalingut välja puhastades selgus aga vastupidiselt ootustele, et sellel on kujutatud lillevaasi rooside ja liiliatega. Samasugune kompositsioon paikneb peegelpildis lae teise otsakülje tsentris: see avati uuringute käigus väiksema sondaažina. Tegemist on professionaalselt maalitud kompositsiooniga kuid lae suurust ja kõrgust arvestades mõjub see ebaproportsionaalselt väiksena. Hoolimata põhjalikest uuringutest mujal laes maalinguid ei leitud.

Dateeringust. Maalingu iseloom vastab ajaloolisele fotole 1898 aastast. Fotol ei ole näha maalingu detailset kompositsiooni, küll aga kuju – lillevaas paikneb vapitaolisel tumedal alal. Sarnane kujund tuvastati ka käesolevate uuringute käigus. Vaadeldes viimistluskihtide stratigraafiat ja iseloomu tekib küsimus nende ehitusaegsusest e. kuulumisest 1824.aastasse, mil valmis klassitsistlik mõisahoone. Selleks on kihte liiga vähe ning nende iseloom ei vasta klassitsistlikule ruumile. Siiski võib foto põhjal kinnitada, et maalingud, s.t. lae esimene tuvastatav viimistluskiht on dateeritavad perioodi enne 1898 aastat, mil on tehtud fotoülesvõte. Kuna maalingud on iseloomult ja stiililt pigem historitsistlikud, võiks need oletuslikult siduda 1874. aastal alanud perioodiga mõisa ajaloos, mil mõis läks üle Buxhoevdenite suguvõsale.   

Postitas Maris Veeremäe — Püsilink

Lihula mõisa saal pakub uusi üllatusi

Esmaspäev 05 jaanuar, 2015 — Teisipäev 06 jaanuar, 2015

Lae otsakülje tsentris paiknev maaling u 40 x 40 cm
Maalingufragment lae W-küljel
vana foto

Kuna eelmise aasta lõpus toimunud õpitoa käigus tulid Lihula mõisa saali laest ootamatu üllatusena välja väikesed maalingut meenutavad fragmendid (vt. EKA sündmuste kroonika), viisime seal läbi täiendavad uuringud. Toona oletasime, et tegemist võiks olla akantus- või taimornamendi laadse kompositsiooniga. Maalingut välja puhastades selgus aga vastupidiselt ootustele, et sellel on kujutatud lillevaasi rooside ja liiliatega. Samasugune kompositsioon paikneb peegelpildis lae teise otsakülje tsentris: see avati uuringute käigus väiksema sondaažina. Tegemist on professionaalselt maalitud kompositsiooniga kuid lae suurust ja kõrgust arvestades mõjub see ebaproportsionaalselt väiksena. Hoolimata põhjalikest uuringutest mujal laes maalinguid ei leitud.

Dateeringust. Maalingu iseloom vastab ajaloolisele fotole 1898 aastast. Fotol ei ole näha maalingu detailset kompositsiooni, küll aga kuju – lillevaas paikneb vapitaolisel tumedal alal. Sarnane kujund tuvastati ka käesolevate uuringute käigus. Vaadeldes viimistluskihtide stratigraafiat ja iseloomu tekib küsimus nende ehitusaegsusest e. kuulumisest 1824.aastasse, mil valmis klassitsistlik mõisahoone. Selleks on kihte liiga vähe ning nende iseloom ei vasta klassitsistlikule ruumile. Siiski võib foto põhjal kinnitada, et maalingud, s.t. lae esimene tuvastatav viimistluskiht on dateeritavad perioodi enne 1898 aastat, mil on tehtud fotoülesvõte. Kuna maalingud on iseloomult ja stiililt pigem historitsistlikud, võiks need oletuslikult siduda 1874. aastal alanud perioodiga mõisa ajaloos, mil mõis läks üle Buxhoevdenite suguvõsale.   

Postitas Maris Veeremäe — Püsilink

07.02.2015

kunstirühmitus LAIK kutsub oma esimese näituse avamisele

1417597_721366867962163_2727236203180813584_o

Interdistsiplinaarne kunstirühmitus LAIK kutsub teid oma esimese näituse avamisele Haapsalu Linnagaleriis! Tallinnast tulijaile planeeritud buss.

Näitusel eksponeerime oma senist tööprotsessi. Lisaks videotöödele ning heli- ja ruumiinstallatsioonidele viime projekti jooksul läbi improvisatsioonilisi töötube heli-, liikumis- ja tegevuskunsti valdkonnas.

Avamisel toimub kontsert-töötuba, mida juhendavad Gerhard Lock ja Juhan Vihterpal.

BUSSIINFO:

Tallinnast tulijaile on planeeritud 23-kohaline buss, mis alustab väljasõitu kl 13.30 Georg Otsa nim tänavalt Estonia kõrval. Tagasisõit algusega u kl 17.30.

Bussile registreerumiseks kirjutage Kasparile: aus.kaspar@gmail.com. 

Lisage teatele oma nimi ja kontakttelefon.

MEIST:

LAIK alustas oma tegevust 2012. novembris ja koondab eri loomevaldkondades tegutsevate kunstnike praktikad. Kunstnike koostöö sai alguse erinevate dialoogivormide katsetamisega, mis omavahel ja seoses publikuga aitaksid alateadlikke ja teadlikke mäluahelaid tekitavaid protsesse mõtestada nii, et need protsessid ise saaksid väljenduseks. Kui teadvused kohtuvad, siis nad lihtsalt ei vaheta teadmisi. Nad muudavad neid, kujundavad ümber, räägivad üle – loovad uusi mäluahelaid, mis salvestuvad sotsiaalselt konstrueeritud ühiskehas, millele Laik on andnud nime „Objekt MU“.

“Valgustung” esindab kirjeldatud protsessi järgmist etappi, kus peegelduvad erinevad vaimsed ning nägemis-, taktiilse ja kuulmismeeltega seotud kontseptsioonid nagu ärkamine, avanemine, vabanemine, valguse poole püüdlemine.

Liikmed: Anu Vask, Gerhard Lock, Jekaterina Kultajeva, Juhan Vihterpal, Kaspar Aus, Kristino Rav

Näitust toetavad: Eesti Kultuurkapital, EKA Uusmeedia õppetool, OÜ Aare autod, Loomeheli OÜ, LaborArtory

LAIK kodulehekülg:

https://www.facebook.com/pages/LAIK/495481393884046

Kohtumiseni!

Postitas Solveig Jahnke — Püsilink

kunstirühmitus LAIK kutsub oma esimese näituse avamisele

Laupäev 07 veebruar, 2015

1417597_721366867962163_2727236203180813584_o

Interdistsiplinaarne kunstirühmitus LAIK kutsub teid oma esimese näituse avamisele Haapsalu Linnagaleriis! Tallinnast tulijaile planeeritud buss.

Näitusel eksponeerime oma senist tööprotsessi. Lisaks videotöödele ning heli- ja ruumiinstallatsioonidele viime projekti jooksul läbi improvisatsioonilisi töötube heli-, liikumis- ja tegevuskunsti valdkonnas.

Avamisel toimub kontsert-töötuba, mida juhendavad Gerhard Lock ja Juhan Vihterpal.

BUSSIINFO:

Tallinnast tulijaile on planeeritud 23-kohaline buss, mis alustab väljasõitu kl 13.30 Georg Otsa nim tänavalt Estonia kõrval. Tagasisõit algusega u kl 17.30.

Bussile registreerumiseks kirjutage Kasparile: aus.kaspar@gmail.com. 

Lisage teatele oma nimi ja kontakttelefon.

MEIST:

LAIK alustas oma tegevust 2012. novembris ja koondab eri loomevaldkondades tegutsevate kunstnike praktikad. Kunstnike koostöö sai alguse erinevate dialoogivormide katsetamisega, mis omavahel ja seoses publikuga aitaksid alateadlikke ja teadlikke mäluahelaid tekitavaid protsesse mõtestada nii, et need protsessid ise saaksid väljenduseks. Kui teadvused kohtuvad, siis nad lihtsalt ei vaheta teadmisi. Nad muudavad neid, kujundavad ümber, räägivad üle – loovad uusi mäluahelaid, mis salvestuvad sotsiaalselt konstrueeritud ühiskehas, millele Laik on andnud nime „Objekt MU“.

“Valgustung” esindab kirjeldatud protsessi järgmist etappi, kus peegelduvad erinevad vaimsed ning nägemis-, taktiilse ja kuulmismeeltega seotud kontseptsioonid nagu ärkamine, avanemine, vabanemine, valguse poole püüdlemine.

Liikmed: Anu Vask, Gerhard Lock, Jekaterina Kultajeva, Juhan Vihterpal, Kaspar Aus, Kristino Rav

Näitust toetavad: Eesti Kultuurkapital, EKA Uusmeedia õppetool, OÜ Aare autod, Loomeheli OÜ, LaborArtory

LAIK kodulehekülg:

https://www.facebook.com/pages/LAIK/495481393884046

Kohtumiseni!

Postitas Solveig Jahnke — Püsilink

14.02.2015 — 22.03.2015

The Square of Dolls. Jass Kaselaan (Estonia), winner of the Köler Prize 2014. Solo exhibition

jass-kaselaan-nukkude-valjak-installatsioon-68666781

The Square of Dolls

Jass Kaselaan (Estonia), winner of the Köler Prize 2014

Solo exhibition

14 February – 22 March 2015

The Arsenāls Exhibition Hall / Creative Studio

The Latvian National Museum of Art

2nd floor, 1 Torņa Street, Riga, LV-1050, Latvia

Opening of the exhibition on 13 February 2015 at 17.00.

The solo exhibition The Square of Dolls by Estonian sculptor and 2014 Köler Prize winner, Jass Kaselaan, will be held in the Creative Studio of the Arsenāls Exhibition Hall of the Latvian National Museum of Art in Riga (1 Torņa Street, 2nd floor). The exhibition will be open from 14 February until 22 March 2015.

Jass Kaselaan (b.1981) can be described as the flagship of a very strong and distinct generation of sculptors including about five artists that graduated from Tartu Art College in the second half of the 00s and continued their MA studies at Estonian Academy of Arts in Tallinn. Their work is characterised by a narrative approach to themes that range from death, science fiction and paranoia to fairy tales, homophobia and the cold war.

It is rather characteristic for the entire new generation of Estonian sculptors that they don’t participate in group shows, but like to fill the whole space themselves. This has led critics to describe them as monumentalists who lack the ambition to create monuments. There is no other that this claim could be more true of than Kaselaan. Whatever size the gallery, it will be too small for him.

Kaselaan’s acclaimed work The Square of Dolls is a good example of monumentality squeezed into the gallery, as it consists of 16 huge doll heads cast in concrete accompanied by the series of photographs. The parallels with monumental art are triggered not only by the material and object to space ratio, but also by the fact that monuments are erected to tell and, more to the point, remind us of a story. In this case a story of dolls found next to a rubbish bin in the middle of a Soviet residential area, that itself is one of the last functioning monuments of an era.

The Köler Prize was established in 2011 and named after the 19th century Estonian painter Johann Köler (1826–1899). It was created to popularise Estonian contemporary art and to support powerful local artists and artist groups. Every year, five authors are nominated for their work over the last three years while invited international jury selects the winner. In 2014 an exhibition by the nominees was on show at the Contemporary Art Museum Estonia (Eesti Kaasaegse Kunsti Muuseum).

Both, the Köler Prize and the Purvitis Prize present the best artists currently active. So the decision, to present the fourth Köler Prize winner next to the nominees for the fourth Purvitis Prize, is no coincidence. Jass Kaselaan’s Square of Dolls provides an insight into the work of the talented artist indirectly showing the similarities and differences between the visual art prizes of two Baltic countries.

The exhibition is the result of collaboration between the Latvian National Museum of Art and the Tartu Artists’ Union. The project is supported financially by the Ministry of Culture of the Republic of Estonia and the Cultural Endowment of Estonia.

Text by Indrek Grigor

EXHIBITION  CURATOR:

Indrek Grigor, Gallery manager of the Tartu Artists’ Union, Tartu, Estonia

EXHIBITION  CO-ORDINATOR:

Šelda Puķīte, Head of the Creative Studio of the Arsenāls Exhibition Hall,

Latvian National Museum of Art

T: (+371) 67 357527, E: Selda.Pukite@lnmm.lv

INTERNET  SOURCES:

www.lnmm.lv

#Kaselans

#Lellu laukums

#Kelera balva

The Creative Studio of the Arsenāls Exhibition Hall of the LNMA (1 Torņa Street, Riga, Latvia)

OPENING  HOURS:

Tuesdays, Wednesdays, Fridays    12.00–18.00, ticket office 12.00–17.45

Thursdays    12.00–20.00, ticket office 12.00–19.45

Saturdays, Sundays    12.00–17.00, ticket office 12.00–16.45

Closed on Mondays

The museum is closed on all public holidays: 1 January, Good Friday, Easter, Midsummer Eve and Day (23–24 June), Christmas (25–26 December), 31 December.

ADMISSION:

Adults:    EUR 1,42

Schoolchildren, students, senior citizens:    EUR 0,71

PRESS  IMAGES  (please request if need in a larger resolution)

1-3.    Jass Kaselaan. The Square of Dolls. 2014. Installation.

Property of the artist. Publicity photo

4-6.    Jass Kaselaan. The Square of Dolls. 2014. Digital print.

Property of the artist. Publicity photo

7.    Estonian artist Jass Kaselaan. 2014. Photo: Scanpix

Press release prepared by:    Natalie Suyunshalieva

Head of Press

The Latvian National Museum of Art

P: (+371) 67 357527

F: (+371) 67 357520

E: pr.service@lnmm.lv

I:  www.lnmm.lv

Twitter: www.twitter.com/lnmm_muzejs

Postitas Solveig Jahnke — Püsilink

The Square of Dolls. Jass Kaselaan (Estonia), winner of the Köler Prize 2014. Solo exhibition

Laupäev 14 veebruar, 2015 — Pühapäev 22 märts, 2015

jass-kaselaan-nukkude-valjak-installatsioon-68666781

The Square of Dolls

Jass Kaselaan (Estonia), winner of the Köler Prize 2014

Solo exhibition

14 February – 22 March 2015

The Arsenāls Exhibition Hall / Creative Studio

The Latvian National Museum of Art

2nd floor, 1 Torņa Street, Riga, LV-1050, Latvia

Opening of the exhibition on 13 February 2015 at 17.00.

The solo exhibition The Square of Dolls by Estonian sculptor and 2014 Köler Prize winner, Jass Kaselaan, will be held in the Creative Studio of the Arsenāls Exhibition Hall of the Latvian National Museum of Art in Riga (1 Torņa Street, 2nd floor). The exhibition will be open from 14 February until 22 March 2015.

Jass Kaselaan (b.1981) can be described as the flagship of a very strong and distinct generation of sculptors including about five artists that graduated from Tartu Art College in the second half of the 00s and continued their MA studies at Estonian Academy of Arts in Tallinn. Their work is characterised by a narrative approach to themes that range from death, science fiction and paranoia to fairy tales, homophobia and the cold war.

It is rather characteristic for the entire new generation of Estonian sculptors that they don’t participate in group shows, but like to fill the whole space themselves. This has led critics to describe them as monumentalists who lack the ambition to create monuments. There is no other that this claim could be more true of than Kaselaan. Whatever size the gallery, it will be too small for him.

Kaselaan’s acclaimed work The Square of Dolls is a good example of monumentality squeezed into the gallery, as it consists of 16 huge doll heads cast in concrete accompanied by the series of photographs. The parallels with monumental art are triggered not only by the material and object to space ratio, but also by the fact that monuments are erected to tell and, more to the point, remind us of a story. In this case a story of dolls found next to a rubbish bin in the middle of a Soviet residential area, that itself is one of the last functioning monuments of an era.

The Köler Prize was established in 2011 and named after the 19th century Estonian painter Johann Köler (1826–1899). It was created to popularise Estonian contemporary art and to support powerful local artists and artist groups. Every year, five authors are nominated for their work over the last three years while invited international jury selects the winner. In 2014 an exhibition by the nominees was on show at the Contemporary Art Museum Estonia (Eesti Kaasaegse Kunsti Muuseum).

Both, the Köler Prize and the Purvitis Prize present the best artists currently active. So the decision, to present the fourth Köler Prize winner next to the nominees for the fourth Purvitis Prize, is no coincidence. Jass Kaselaan’s Square of Dolls provides an insight into the work of the talented artist indirectly showing the similarities and differences between the visual art prizes of two Baltic countries.

The exhibition is the result of collaboration between the Latvian National Museum of Art and the Tartu Artists’ Union. The project is supported financially by the Ministry of Culture of the Republic of Estonia and the Cultural Endowment of Estonia.

Text by Indrek Grigor

EXHIBITION  CURATOR:

Indrek Grigor, Gallery manager of the Tartu Artists’ Union, Tartu, Estonia

EXHIBITION  CO-ORDINATOR:

Šelda Puķīte, Head of the Creative Studio of the Arsenāls Exhibition Hall,

Latvian National Museum of Art

T: (+371) 67 357527, E: Selda.Pukite@lnmm.lv

INTERNET  SOURCES:

www.lnmm.lv

#Kaselans

#Lellu laukums

#Kelera balva

The Creative Studio of the Arsenāls Exhibition Hall of the LNMA (1 Torņa Street, Riga, Latvia)

OPENING  HOURS:

Tuesdays, Wednesdays, Fridays    12.00–18.00, ticket office 12.00–17.45

Thursdays    12.00–20.00, ticket office 12.00–19.45

Saturdays, Sundays    12.00–17.00, ticket office 12.00–16.45

Closed on Mondays

The museum is closed on all public holidays: 1 January, Good Friday, Easter, Midsummer Eve and Day (23–24 June), Christmas (25–26 December), 31 December.

ADMISSION:

Adults:    EUR 1,42

Schoolchildren, students, senior citizens:    EUR 0,71

PRESS  IMAGES  (please request if need in a larger resolution)

1-3.    Jass Kaselaan. The Square of Dolls. 2014. Installation.

Property of the artist. Publicity photo

4-6.    Jass Kaselaan. The Square of Dolls. 2014. Digital print.

Property of the artist. Publicity photo

7.    Estonian artist Jass Kaselaan. 2014. Photo: Scanpix

Press release prepared by:    Natalie Suyunshalieva

Head of Press

The Latvian National Museum of Art

P: (+371) 67 357527

F: (+371) 67 357520

E: pr.service@lnmm.lv

I:  www.lnmm.lv

Twitter: www.twitter.com/lnmm_muzejs

Postitas Solveig Jahnke — Püsilink

28.01.2015 — 01.03.2015

“sada. Eesti tekstiilikunst 1915-2015” publikuprogramm “mälukude”

Tallinna Kunstihoone näitusega “SADA. Eesti tekstiilikunst 1915-2015” kaasneb publikuprogramm “Mälukude”, mis võtab vaatluse alla tekstiili(kunsti) kui mälu ja ajaarvamise abivahendi, ajastuvaimu kandja. 

Publikuprogramm on kohandatav nii täiskasvanutele, üliõpilastele kui ka üldhariduskoolide õppuritele. Viimastele on valmistatud töölehtedega haridusprogramm, mis haakub põhikooli ja gümnaasiumi kunstiõpetuse ainekavaga, kestab 30 minutit ja lõpeb praktilise ülesandega.

Külastuspäevadeks sobivad kolmapäev, neljapäev, reede, laupäev ja pühapäev, kl 12.00-17.00.

Grupis maksab pilet 2.50€, lisandub ekskursioonitasu 8.00 eurot/grupp. Kaks saatvat õpetajat tasuta. Grupi optimaalne suurus on 15–35 inimest.

1914. aastal asutati Eesti Kunstiseltsi Tallinna Kunsttööstuskool, kus õpetatav naiskäsitöö eriala kindlustas tekstiili valdkonna asjatundjate pideva järelkasvu. Eesti tekstiilisajandi alguseks võib lugeda Oskar Kallise muinasjutuliselt rahvusromantilises võtmes loodud vaibakavandeid, 1915. aastal valmis tema vaip „Ussikuningas“.

Eesti tekstiilikunst arenes jõudsalt ja muutus rahvusvaheliselt konkurentsivõimeliseks, tekstiile kavandasid paljud tuntud kunstnikud. 1940. aastate lõpul ja 1950. aastate esimesel poolel domineeris rahvusliku kattevaiba eeskujusid järgiv laad, kuhu mõnikord ajastu nõudel lisati ka nõukogude sümboolikat. 1960. aastatel algas piltvaiba tõeline võidukäik, mis suundus 1970. aastatel üha suurema monumentaalsuse poole. 1980. aastad toovad jõuliselt dekoratiivsed lahendused, näitusesaalidesse jõuavad värvikad trükikangad. 1990. aastate tekstiililooming on mõjutatud rahvusliku eneseteadvuse lennukast tõusust. Uue sajandi algus toob unikaalloomingu kõrval pildile disaini, tekstiilikunstnikud avastavad üha uusi tehnoloogiaid.

Tuntud ja armastatud klassikute kõrval mõjub tänapäevane tekstiililooming oma mitmekesisuses ootamatult ning omanäoliselt. Eksponeeritud tööd asetavad võrdluseks kõrvuti erinevate põlvkondade väärtushinnangud ning loomelaadid.

Tekstiilikunstnike Liidu egiidi all kokku pandud näitusel on väljas üle saja vaiba, kangaid ja kudumeid alates õrnadest siidimaalingutest skulpturaalsete tekstiilivormideni.

Oma töödega on esindatud: Adamson- Eric, Aet Ollisaar, Anna Gerretz, Anu Raud, Aune Taamal, Bruno Tomberg, Eelike Virve, Ehalill Halliste, Elgi Reemets, Ellen Hansen, Elna Kaasik, Ene Pars, Epp Mardi, Erika Pedak, Erika Tammpere, Eva Jakovits, Eva Mustonen, Eve Selisaar, Evi Nerva, Heli Kelt, Ilme-Anu Neemre, Ilme Rätsep, Ivika Kärmik, Juuli Suits, Kadi Pajupuu, Kaire Tali, Kaja Tooming- Buchanan, Katarina Meister, Katrin Pere, Keret Altpere, Krista Leesi, Lea Walter- Berggen, Leesi Erm, Lehti Heapost, Ljudmila Swarczewskaja, Lylian Meister, Maasike Maasik, Maire Rebina, Mall Tomberg, Malle Antson, Malle Sild, Mare Kelpman, Mari Adamson, Mari Haavel, Mariann Kallas, Merike Männi, Merike Roodla, Merle Suurkask, Milvi Pärnamägi, Milvi Thalheim, Miralda Pajumaa, Nette Liivak, Oskar Kallis, Peeter Kuutma, Pilvi Blankin- Jones, Reet Talimaa, Riste Laasberg, Saima Priks, Signe Kivi, Sigrid Huik, Tarmo Mäesalu, Tiina Puhkan, Tiiu Laur, Triinu Pungits, Tuuli Reinsoo, Vanda Juhansoo, Ülle Raadik

Näitus toimub koostöös Eesti Tarbekunsti- ja Disainimuuseumi, Eesti Rahva Muuseumi ja Eesti Kunstimuuseumiga.

Väljapaneku on kujundanud Tea Tammelaan, graafiline disain on Kadi Pajupuult.

Rainer Vilumaa,

Tallinna Kunstihoone haridustöötaja

rainer@kunstihoone.ee

GSM +372 53 919 790

SA Tallinna Kunstihoone Fond

Vabaduse väljak 6, 10146 Tallinn

Tel: 644 2818

Piletikassa: 644 2907

www.kunstihoone.ee

Tallinna Kunstihoone Facebookis: www.facebook.com/TallinnaKunstihoone

Postitas Solveig Jahnke — Püsilink

“sada. Eesti tekstiilikunst 1915-2015” publikuprogramm “mälukude”

Kolmapäev 28 jaanuar, 2015 — Pühapäev 01 märts, 2015

Tallinna Kunstihoone näitusega “SADA. Eesti tekstiilikunst 1915-2015” kaasneb publikuprogramm “Mälukude”, mis võtab vaatluse alla tekstiili(kunsti) kui mälu ja ajaarvamise abivahendi, ajastuvaimu kandja. 

Publikuprogramm on kohandatav nii täiskasvanutele, üliõpilastele kui ka üldhariduskoolide õppuritele. Viimastele on valmistatud töölehtedega haridusprogramm, mis haakub põhikooli ja gümnaasiumi kunstiõpetuse ainekavaga, kestab 30 minutit ja lõpeb praktilise ülesandega.

Külastuspäevadeks sobivad kolmapäev, neljapäev, reede, laupäev ja pühapäev, kl 12.00-17.00.

Grupis maksab pilet 2.50€, lisandub ekskursioonitasu 8.00 eurot/grupp. Kaks saatvat õpetajat tasuta. Grupi optimaalne suurus on 15–35 inimest.

1914. aastal asutati Eesti Kunstiseltsi Tallinna Kunsttööstuskool, kus õpetatav naiskäsitöö eriala kindlustas tekstiili valdkonna asjatundjate pideva järelkasvu. Eesti tekstiilisajandi alguseks võib lugeda Oskar Kallise muinasjutuliselt rahvusromantilises võtmes loodud vaibakavandeid, 1915. aastal valmis tema vaip „Ussikuningas“.

Eesti tekstiilikunst arenes jõudsalt ja muutus rahvusvaheliselt konkurentsivõimeliseks, tekstiile kavandasid paljud tuntud kunstnikud. 1940. aastate lõpul ja 1950. aastate esimesel poolel domineeris rahvusliku kattevaiba eeskujusid järgiv laad, kuhu mõnikord ajastu nõudel lisati ka nõukogude sümboolikat. 1960. aastatel algas piltvaiba tõeline võidukäik, mis suundus 1970. aastatel üha suurema monumentaalsuse poole. 1980. aastad toovad jõuliselt dekoratiivsed lahendused, näitusesaalidesse jõuavad värvikad trükikangad. 1990. aastate tekstiililooming on mõjutatud rahvusliku eneseteadvuse lennukast tõusust. Uue sajandi algus toob unikaalloomingu kõrval pildile disaini, tekstiilikunstnikud avastavad üha uusi tehnoloogiaid.

Tuntud ja armastatud klassikute kõrval mõjub tänapäevane tekstiililooming oma mitmekesisuses ootamatult ning omanäoliselt. Eksponeeritud tööd asetavad võrdluseks kõrvuti erinevate põlvkondade väärtushinnangud ning loomelaadid.

Tekstiilikunstnike Liidu egiidi all kokku pandud näitusel on väljas üle saja vaiba, kangaid ja kudumeid alates õrnadest siidimaalingutest skulpturaalsete tekstiilivormideni.

Oma töödega on esindatud: Adamson- Eric, Aet Ollisaar, Anna Gerretz, Anu Raud, Aune Taamal, Bruno Tomberg, Eelike Virve, Ehalill Halliste, Elgi Reemets, Ellen Hansen, Elna Kaasik, Ene Pars, Epp Mardi, Erika Pedak, Erika Tammpere, Eva Jakovits, Eva Mustonen, Eve Selisaar, Evi Nerva, Heli Kelt, Ilme-Anu Neemre, Ilme Rätsep, Ivika Kärmik, Juuli Suits, Kadi Pajupuu, Kaire Tali, Kaja Tooming- Buchanan, Katarina Meister, Katrin Pere, Keret Altpere, Krista Leesi, Lea Walter- Berggen, Leesi Erm, Lehti Heapost, Ljudmila Swarczewskaja, Lylian Meister, Maasike Maasik, Maire Rebina, Mall Tomberg, Malle Antson, Malle Sild, Mare Kelpman, Mari Adamson, Mari Haavel, Mariann Kallas, Merike Männi, Merike Roodla, Merle Suurkask, Milvi Pärnamägi, Milvi Thalheim, Miralda Pajumaa, Nette Liivak, Oskar Kallis, Peeter Kuutma, Pilvi Blankin- Jones, Reet Talimaa, Riste Laasberg, Saima Priks, Signe Kivi, Sigrid Huik, Tarmo Mäesalu, Tiina Puhkan, Tiiu Laur, Triinu Pungits, Tuuli Reinsoo, Vanda Juhansoo, Ülle Raadik

Näitus toimub koostöös Eesti Tarbekunsti- ja Disainimuuseumi, Eesti Rahva Muuseumi ja Eesti Kunstimuuseumiga.

Väljapaneku on kujundanud Tea Tammelaan, graafiline disain on Kadi Pajupuult.

Rainer Vilumaa,

Tallinna Kunstihoone haridustöötaja

rainer@kunstihoone.ee

GSM +372 53 919 790

SA Tallinna Kunstihoone Fond

Vabaduse väljak 6, 10146 Tallinn

Tel: 644 2818

Piletikassa: 644 2907

www.kunstihoone.ee

Tallinna Kunstihoone Facebookis: www.facebook.com/TallinnaKunstihoone

Postitas Solveig Jahnke — Püsilink

23.01.2015 — 24.01.2015

suuremõisa härrastemaja ajaloolised tapeedid

Photo Jan 23, 12 33 47
Photo Jan 23, 12 53 00
Photo Jan 23, 20 24 26
Photo Jan 24, 16 10 33
Photo Jan 23, 12 43 11
Photo Jan 23, 15 35 28
Photo Nov 29, 14 21 25

Interjööride konserveerimisel pööratakse tänapäeval üha suuremat tähelepanu ka ajalooliste tapeetide säilitamisele. Eriliselt põnevate, erinevatest perioodidest pärinevate tapeetidega paistab silma Suuremõisa mõisakompleksi härrastemaja Hiiumaal. XVIII saj. teisel poolel püstitatud, Ungern-Sternbergide perekonnale kuulunud mõisahoonet pole aegade vältel oluliselt ümber ehitatud. Hetkel paikneb hoones Hiiumaa Ametikool. 2011. aastal teostati Tartu Kõrgema Kunstikooli ning EKA muinsuskaitse ja konserveerimise osakonna tudengite koostöös mõisas siseviimistluse uuringud. 2014.aastal alanud ehituslike restaureerimistööde käigus avastati lisaks veel seni uurimata interjööri viimistluskihte. Heli Tuksam Tartu Kõrgemast Kunstikoolist, Hilkka Hiiop ja Merike Kallas EKA muinsuskaitse ja konserveerimise osakonnast ning EKA magistriõppe tudeng Kristiina Ribelus, kes on spetsialiseerunud just interjööri konserveerimisele, vaatasid uued leiud üle ning esitasid omapoolsed ettepanekud tapeedikihtide säilitamiseks ja eksponeerimiseks restaureeritavas interjööris. Tapeedikihid, mida ei avata, kuuluvad säilitamisele uute viimistluskihtide all.

Aruteludes ja lisauuringutes osalesid ka Hiiumaa Ametikooli tudengid koos õppejõud Karin Kirtsiga, et edaspidi EKA spetsialistide juhendamise all osa konserveerimistöödest ise läbi viia.

Suvel on Suuremõisas plaanis ühendada erinevate õppeasutuste jõud, sh. Nordplus programmi raames Soome ja Rootsi tudengeid kaasates, et koos läbi viia mõisa ühe ruumi maalingute konserveerimise projekt.    

Postitas Maris Veeremäe — Püsilink

suuremõisa härrastemaja ajaloolised tapeedid

Reede 23 jaanuar, 2015 — Laupäev 24 jaanuar, 2015

Photo Jan 23, 12 33 47
Photo Jan 23, 12 53 00
Photo Jan 23, 20 24 26
Photo Jan 24, 16 10 33
Photo Jan 23, 12 43 11
Photo Jan 23, 15 35 28
Photo Nov 29, 14 21 25

Interjööride konserveerimisel pööratakse tänapäeval üha suuremat tähelepanu ka ajalooliste tapeetide säilitamisele. Eriliselt põnevate, erinevatest perioodidest pärinevate tapeetidega paistab silma Suuremõisa mõisakompleksi härrastemaja Hiiumaal. XVIII saj. teisel poolel püstitatud, Ungern-Sternbergide perekonnale kuulunud mõisahoonet pole aegade vältel oluliselt ümber ehitatud. Hetkel paikneb hoones Hiiumaa Ametikool. 2011. aastal teostati Tartu Kõrgema Kunstikooli ning EKA muinsuskaitse ja konserveerimise osakonna tudengite koostöös mõisas siseviimistluse uuringud. 2014.aastal alanud ehituslike restaureerimistööde käigus avastati lisaks veel seni uurimata interjööri viimistluskihte. Heli Tuksam Tartu Kõrgemast Kunstikoolist, Hilkka Hiiop ja Merike Kallas EKA muinsuskaitse ja konserveerimise osakonnast ning EKA magistriõppe tudeng Kristiina Ribelus, kes on spetsialiseerunud just interjööri konserveerimisele, vaatasid uued leiud üle ning esitasid omapoolsed ettepanekud tapeedikihtide säilitamiseks ja eksponeerimiseks restaureeritavas interjööris. Tapeedikihid, mida ei avata, kuuluvad säilitamisele uute viimistluskihtide all.

Aruteludes ja lisauuringutes osalesid ka Hiiumaa Ametikooli tudengid koos õppejõud Karin Kirtsiga, et edaspidi EKA spetsialistide juhendamise all osa konserveerimistöödest ise läbi viia.

Suvel on Suuremõisas plaanis ühendada erinevate õppeasutuste jõud, sh. Nordplus programmi raames Soome ja Rootsi tudengeid kaasates, et koos läbi viia mõisa ühe ruumi maalingute konserveerimise projekt.    

Postitas Maris Veeremäe — Püsilink

30.01.2015

VÄLJASÕIT AJAKIRJA EHITUSKUNST 2015 ESITLUSELE KEHRA PABERIVABRIKUSSE

Ehituskunst2014_KAAS_17.12-v2ike

Eesti Kunstiakadeemia Arhitektuuriteaduskonnalt on ilmunud Ehituskunsti 57. number, mille on koostanud peatoimetajad Aet Ader ja Kadri Klementi ning kujundanud Mikk Heinsoo, Kaarel Nõmmik ja Kerli Virk.  

Olete palutud arhitektuuriajakirja Ehituskunst 2015. aasta numbri “Tellis, mida sina soovid?” esitlusele väljasõidu vormis Kehra paberivabrikusse reedel, 30. jaanuaril!

Louis Kahni kunagisest mõttekäigust pealkirja laenav number uurib materjali teemat arhitektuuris. Esitluse toimumiskoht on samuti seotud materjaliga – sellega, millest on tehtud ajakiri Ehituskunst ise. Kehra paberivabriku külastamiseks tuleb jõuda Tartu rongile (nr 212), mis väljub reedel, 30. jaanuaril kell 14:12 Balti jaamast (pilet 2.80 €). Paberivabrikusse jalutatakse läbi Kehra Vana-Asula traditsiooniliste tööliselamute piirkonna ning kell 15:15 alustatakse 1938. aastal valminud vabrikuhoone ekskursiooniga, mille käigus saab teada kuidas ja kus saab puidust paber.  

Eelregistreerumine 28. jaanuariks e-maili aadressil: aet@ehituskunst.ee

​Maailmas, kus uksed avanevad lähenemisel iseenesest, kus tuled süttivad liikumise peale ja kus esemed ei kanna enam ammu meistri käe jälge, muutub puudutus üha tähenduslikumaks. Materjalis töötamise ja sellest rääkimise osavus on kaduv kunst. Digitaalsed tööriistad, millega me konstrueerime, komponeerime, vormime materiaalset, ei paista olevat enam käepärased, kui proovime kujundada aistinguid ja tajumuslikku kogemust.

Louis Kahn teab, et kui küsida: ““Mida sina tahad, Tellis?”, vastab see: “Mulle meeldib Võlv.” Ja kui sa siis ütled Tellisele: “Tead, võlvid on kallid, ma võiksin sinu peale asetada hoopis betoonist silluse. Mis sa sellest arvad, Tellis?”, vastab Tellis: “Mulle meeldib Võlv.””

Vestlus leidis aset 1971. aastal, 43 aastat tagasi. Kas tänasele Tellisele meeldivad droonid ja algoritmilised silindrid? Kas masinliku täpsusega ehitatu tundub kuidagi teistmoodi kui inimkäte poolt rajatu? Kas on võimalik atmosfääri programmeerida? 

Viimases numbris kirjutavad: disainer ja teadur Kärt Ojavee, arhitektid Manuel Kretzer ja Ivan Sergejev, 2014. aasta Veneetsia arhitektuuribiennaali Eesti ekspositsiooni üks kuraator Siim Tuksam. Artikleid täiendavad fotod Raili Keivi serviisist “Portselan kohtub betooniga”, Sven Parkeri asfaldiseeria ning Klaske Haviku ja Gus Tielensi pildilised ja sõnalised märkmed atmosfäärist. Kooli osas on seekord avaldatud kaks magistritööd: Eve Komp kirjutab linnapausidest ja Grete Veskiväli kehalisest maastikust. Tõlkeartiklina ilmub Kanada arhitektuurikeskuse direktori Mirko Zardini “Austusavaldus asfaldile”.

Värske ajakirja saab soetada Apollo raamatupoest, Lugemikust või Eesti Kunstiakadeemia arhitektuuriteaduskonnast (Pikk tn 20).

Väljaandja: Eesti Kunstiakadeemia arhitektuuriteaduskond

Toetas: Eesti Kultuurkapital

Facebooki ürituse link 

Lisateave Aet Ader

aet@ehituskunst.ee

Teate toimetas 
Solveig Jahnke

Postitas Solveig Jahnke — Püsilink

VÄLJASÕIT AJAKIRJA EHITUSKUNST 2015 ESITLUSELE KEHRA PABERIVABRIKUSSE

Reede 30 jaanuar, 2015

Ehituskunst2014_KAAS_17.12-v2ike

Eesti Kunstiakadeemia Arhitektuuriteaduskonnalt on ilmunud Ehituskunsti 57. number, mille on koostanud peatoimetajad Aet Ader ja Kadri Klementi ning kujundanud Mikk Heinsoo, Kaarel Nõmmik ja Kerli Virk.  

Olete palutud arhitektuuriajakirja Ehituskunst 2015. aasta numbri “Tellis, mida sina soovid?” esitlusele väljasõidu vormis Kehra paberivabrikusse reedel, 30. jaanuaril!

Louis Kahni kunagisest mõttekäigust pealkirja laenav number uurib materjali teemat arhitektuuris. Esitluse toimumiskoht on samuti seotud materjaliga – sellega, millest on tehtud ajakiri Ehituskunst ise. Kehra paberivabriku külastamiseks tuleb jõuda Tartu rongile (nr 212), mis väljub reedel, 30. jaanuaril kell 14:12 Balti jaamast (pilet 2.80 €). Paberivabrikusse jalutatakse läbi Kehra Vana-Asula traditsiooniliste tööliselamute piirkonna ning kell 15:15 alustatakse 1938. aastal valminud vabrikuhoone ekskursiooniga, mille käigus saab teada kuidas ja kus saab puidust paber.  

Eelregistreerumine 28. jaanuariks e-maili aadressil: aet@ehituskunst.ee

​Maailmas, kus uksed avanevad lähenemisel iseenesest, kus tuled süttivad liikumise peale ja kus esemed ei kanna enam ammu meistri käe jälge, muutub puudutus üha tähenduslikumaks. Materjalis töötamise ja sellest rääkimise osavus on kaduv kunst. Digitaalsed tööriistad, millega me konstrueerime, komponeerime, vormime materiaalset, ei paista olevat enam käepärased, kui proovime kujundada aistinguid ja tajumuslikku kogemust.

Louis Kahn teab, et kui küsida: ““Mida sina tahad, Tellis?”, vastab see: “Mulle meeldib Võlv.” Ja kui sa siis ütled Tellisele: “Tead, võlvid on kallid, ma võiksin sinu peale asetada hoopis betoonist silluse. Mis sa sellest arvad, Tellis?”, vastab Tellis: “Mulle meeldib Võlv.””

Vestlus leidis aset 1971. aastal, 43 aastat tagasi. Kas tänasele Tellisele meeldivad droonid ja algoritmilised silindrid? Kas masinliku täpsusega ehitatu tundub kuidagi teistmoodi kui inimkäte poolt rajatu? Kas on võimalik atmosfääri programmeerida? 

Viimases numbris kirjutavad: disainer ja teadur Kärt Ojavee, arhitektid Manuel Kretzer ja Ivan Sergejev, 2014. aasta Veneetsia arhitektuuribiennaali Eesti ekspositsiooni üks kuraator Siim Tuksam. Artikleid täiendavad fotod Raili Keivi serviisist “Portselan kohtub betooniga”, Sven Parkeri asfaldiseeria ning Klaske Haviku ja Gus Tielensi pildilised ja sõnalised märkmed atmosfäärist. Kooli osas on seekord avaldatud kaks magistritööd: Eve Komp kirjutab linnapausidest ja Grete Veskiväli kehalisest maastikust. Tõlkeartiklina ilmub Kanada arhitektuurikeskuse direktori Mirko Zardini “Austusavaldus asfaldile”.

Värske ajakirja saab soetada Apollo raamatupoest, Lugemikust või Eesti Kunstiakadeemia arhitektuuriteaduskonnast (Pikk tn 20).

Väljaandja: Eesti Kunstiakadeemia arhitektuuriteaduskond

Toetas: Eesti Kultuurkapital

Facebooki ürituse link 

Lisateave Aet Ader

aet@ehituskunst.ee

Teate toimetas 
Solveig Jahnke

Postitas Solveig Jahnke — Püsilink

28.01.2015 — 15.03.2015

Täna avab laurentsius toompea lossis “5 portreed”

Kolmapäeval, 28.01.2015 kell 12.30 avab LAURENTSIUS (1969) kodanikunimega Lauri Sillak Toompea lossi kunstisaalis näituse „5 portreed“. Näitus jääb avatuks 15. märtsini 2015.

Avamisele tulla soovijatel palume teatada tulekust aadressile elin.kard@eaa.ee teisipäeva, 27.01.2015 ennelõunaks. Avamisele palume kaasa võtta isikut tõendav dokument.

Laurentsius: „Näitusel „5 portreed“ Toompea lossi kunstisaalis eksponeerin viite portreemaali oma viimase paari aasta loomingust. Kuigi kõik maalid on vägagi realistlikud, on nad tehniliselt üpris erinevad. Seinast-seina erineb aga teoste vormistuslik külg – must gigantne ülepaisutatud baroklik raam, industriaalne metall, juugendtapeet alusmaterjalina, või siis näiliselt täiesti tavaline õlimaal lõuendil täiesti pretensioonitus raamis.“ 

Laurentsius (Lauri Sillak) on lõpetanud 1996. aastal Eesti Kunstiakadeemia maalikunsti osakonna. Aastal 1996 õppis Laurentsius tollases Tallinna Pedagoogikaülikoolis inglise filoloogiat ja aastatel 1987-1990 Tartu Ülikoolis kehakultuuri. Näitusetegevuses osaleb kunstnik aktiivselt alates 1993. aastast, lisaks rohkearvulistele isiknäitustele on Laurentsius osalenud ühisnäitustel Eestis, Saksamaal, Poolas, Venemaal, Suurbritannias, Ameerika Ühendriikides ja Taanis. 1999. aastal omistati talle eesti maalikunsti kõrgeim autasu, Konrad Mäe preemia; 2014. aastal tunnustati tema loomingut Kristjan Raua nimelise kunstipreemiaga. 

Näituseid Toompea lossi kunstisaalis vahendab Eesti Kunstnike Liit.

Postitas Solveig Jahnke — Püsilink

Täna avab laurentsius toompea lossis “5 portreed”

Kolmapäev 28 jaanuar, 2015 — Pühapäev 15 märts, 2015

Kolmapäeval, 28.01.2015 kell 12.30 avab LAURENTSIUS (1969) kodanikunimega Lauri Sillak Toompea lossi kunstisaalis näituse „5 portreed“. Näitus jääb avatuks 15. märtsini 2015.

Avamisele tulla soovijatel palume teatada tulekust aadressile elin.kard@eaa.ee teisipäeva, 27.01.2015 ennelõunaks. Avamisele palume kaasa võtta isikut tõendav dokument.

Laurentsius: „Näitusel „5 portreed“ Toompea lossi kunstisaalis eksponeerin viite portreemaali oma viimase paari aasta loomingust. Kuigi kõik maalid on vägagi realistlikud, on nad tehniliselt üpris erinevad. Seinast-seina erineb aga teoste vormistuslik külg – must gigantne ülepaisutatud baroklik raam, industriaalne metall, juugendtapeet alusmaterjalina, või siis näiliselt täiesti tavaline õlimaal lõuendil täiesti pretensioonitus raamis.“ 

Laurentsius (Lauri Sillak) on lõpetanud 1996. aastal Eesti Kunstiakadeemia maalikunsti osakonna. Aastal 1996 õppis Laurentsius tollases Tallinna Pedagoogikaülikoolis inglise filoloogiat ja aastatel 1987-1990 Tartu Ülikoolis kehakultuuri. Näitusetegevuses osaleb kunstnik aktiivselt alates 1993. aastast, lisaks rohkearvulistele isiknäitustele on Laurentsius osalenud ühisnäitustel Eestis, Saksamaal, Poolas, Venemaal, Suurbritannias, Ameerika Ühendriikides ja Taanis. 1999. aastal omistati talle eesti maalikunsti kõrgeim autasu, Konrad Mäe preemia; 2014. aastal tunnustati tema loomingut Kristjan Raua nimelise kunstipreemiaga. 

Näituseid Toompea lossi kunstisaalis vahendab Eesti Kunstnike Liit.

Postitas Solveig Jahnke — Püsilink

30.01.2015

EKA Disainiteaduskonna joonistusstuudio krokii

krokii R 30 .01. 2015 Mihkel

EKA Disainiteaduskonna joonistusstuudios on krokiimodelliks Mihkel.

Vt ka meie stuudio tegemisi fb albumist “Joon ütleb rohkem kui jutt”.

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=950095881681702&set=a.658254700865823.1073741826.100000438963959&type=1&theater

 

Postitas Ülle Marks — Püsilink

EKA Disainiteaduskonna joonistusstuudio krokii

Reede 30 jaanuar, 2015

krokii R 30 .01. 2015 Mihkel

EKA Disainiteaduskonna joonistusstuudios on krokiimodelliks Mihkel.

Vt ka meie stuudio tegemisi fb albumist “Joon ütleb rohkem kui jutt”.

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=950095881681702&set=a.658254700865823.1073741826.100000438963959&type=1&theater

 

Postitas Ülle Marks — Püsilink

29.01.2015

Rundumi vestlus: omaalgatuslikud praktikad – kunstnik kiwa

Neljapäeval, 29. jaanuaril kell 18 toimub järjekordne Rundumi vestlus teemal omaalgatuslikud praktikad ja seekordseks külaliseks on kunstnik Kiwa, kellega räägime kirjastusest ;paranoia.

Vestlus toimub Rundumis, Tartu Kunstimaja Monumentaalgaleriis, Vanemuise 26.

Olete oodatud!

Lisainfo:

Home

https://www.facebook.com/paranoiapublishing?fref=ts

https://www.facebook.com/rundumspace

www.rundumspace.com

Rundum artist-run space’i jaanuarikuu tegevust toetavad Tartu Kunstimaja, Eesti Kunstiakadeemia, Eesti Kunstiministeerium, Eesti Kultuurkapital ja Archimedese toetusprogramm Euroopa Noored.

Postitas Solveig Jahnke — Püsilink

Rundumi vestlus: omaalgatuslikud praktikad – kunstnik kiwa

Neljapäev 29 jaanuar, 2015

Neljapäeval, 29. jaanuaril kell 18 toimub järjekordne Rundumi vestlus teemal omaalgatuslikud praktikad ja seekordseks külaliseks on kunstnik Kiwa, kellega räägime kirjastusest ;paranoia.

Vestlus toimub Rundumis, Tartu Kunstimaja Monumentaalgaleriis, Vanemuise 26.

Olete oodatud!

Lisainfo:

Home

https://www.facebook.com/paranoiapublishing?fref=ts

https://www.facebook.com/rundumspace

www.rundumspace.com

Rundum artist-run space’i jaanuarikuu tegevust toetavad Tartu Kunstimaja, Eesti Kunstiakadeemia, Eesti Kunstiministeerium, Eesti Kultuurkapital ja Archimedese toetusprogramm Euroopa Noored.

Postitas Solveig Jahnke — Püsilink