Rubriik: Erialad

11.12.2013 — 12.12.2013

kunstihariduse avatud seminar

1463333_617337851659626_945574122_n

11. ja 12. detsembril kell 14.00—16.30 toimuvad Eesti Kunstiakadeemias kunstihariduse osakonnas avatud seminarid. Külalisprofessor Tomaž Zupančič, külalisdotsent Annely Köster ja külalislektor Anneli Porri peatuvad kunstihariduse sõlmküsimustel ja tutvustavad EKA kunstiõpetaja magistriõppekava. 

Seminaridele ootame kunstihariduse arengutest huvitatud osalejaid, nii värskeid bakalaureuseastme lõpetajaid kui tegevõpetajad ja kunstnikke, kes soovivad oma teadmisi ja oskusi edasi arendada magistriõppes. Mõlemal päeval toimub sama programm, et soovijatel oleks võimalik valida enda tihedas graafikus osalemiseks sobivam päev.

Loengud toimuvad EKA kunstikultuuri teaduskonnas Suur-Kloostri 11, ruumis 303.

14.00—14.45 Anneli Porri „Miks on vaja kunsti vahendada?“
Kaasaegse kunstihariduse tuum on kunsti kui visuaalse keelesüsteemi õpetamine ja toetamine. Väga oluline osa sellest on vaataja ja teose vahel kontakti loomine. Tahan rääkida sellest, mis harilikult jääb märkamatu protsessina teose ja vaataja vahele ning mille väljenduseks on vaataja mõistmine või mittemõistmine. Kas ja kuidas saaks seda kontakti teha sujuvamaks ja rahuldustpakkuvamaks?

14.45—15.30 Prof Tomaž Zupančič „Kunstihariduse ilu“ (inglise keeles)
Püüdmata anda lõplikke vastuseid, arutleme järgmiste küsimuste üle:
• Miks me vajame kunstiharidust?
• Mis on kunstihariduse eesmärk postmodernistlikul ajastul?
• Kuidas on kunstiharidus seotud vähemalt tosina teise teadusega?
• Kuidas kunstiharidus suhtleb visuaalse, sotsiaalse ja kunstimaailmaga?
• Mida kunstiharidus ei peaks olema?
• Milline on männi õietolmu ülesanne kunstihariduses?
• Kuidas me saame arutleda kunstihariduse üle rääkides värvi-ise-raamatutest, United Colors of Benetonist, reklaamist „Edgari kohvik tööab“, Nike’st, Levi’sest, Salman Rushdiest ja paavstist?
• Ja põhiline: miks otsus õppida kunstiharidust on parim otsus, mida võid teha?

15.30—16.15 Annely Köster „Õppimine kunstihariduse osakonnas“.
Kunstiharidus on maailmas viimasel ajal palju muutunud, niisamuti ka kunstiõpetuse ja –õpetajate õpetamine. Eesti Kunstiakadeemia kunstihariduse osakond on viimaste aastate jooksul kujunemas kunstididaktika keskuseks, mis toob kaasaegses õpikeskkonnas kokku teadmised eri valdkondadest seostades need terviklikuks õpikogemuseks. Seminaris tutvume lähemalt õppekavaga, kolmesuunalise (üldharidus, huviharidus, muuseumipedagoogika) praktikaga ja arutleme õppe üksikasjade üle.

16.15—16.30 Ringkäik osakonna ruumides

Avatud seminare toetab haridusteaduse ja õpetajakoolituse edendamise programm Eduko.

Postitas Annely Köster — Püsilink

kunstihariduse avatud seminar

Kolmapäev 11 detsember, 2013 — Neljapäev 12 detsember, 2013

1463333_617337851659626_945574122_n

11. ja 12. detsembril kell 14.00—16.30 toimuvad Eesti Kunstiakadeemias kunstihariduse osakonnas avatud seminarid. Külalisprofessor Tomaž Zupančič, külalisdotsent Annely Köster ja külalislektor Anneli Porri peatuvad kunstihariduse sõlmküsimustel ja tutvustavad EKA kunstiõpetaja magistriõppekava. 

Seminaridele ootame kunstihariduse arengutest huvitatud osalejaid, nii värskeid bakalaureuseastme lõpetajaid kui tegevõpetajad ja kunstnikke, kes soovivad oma teadmisi ja oskusi edasi arendada magistriõppes. Mõlemal päeval toimub sama programm, et soovijatel oleks võimalik valida enda tihedas graafikus osalemiseks sobivam päev.

Loengud toimuvad EKA kunstikultuuri teaduskonnas Suur-Kloostri 11, ruumis 303.

14.00—14.45 Anneli Porri „Miks on vaja kunsti vahendada?“
Kaasaegse kunstihariduse tuum on kunsti kui visuaalse keelesüsteemi õpetamine ja toetamine. Väga oluline osa sellest on vaataja ja teose vahel kontakti loomine. Tahan rääkida sellest, mis harilikult jääb märkamatu protsessina teose ja vaataja vahele ning mille väljenduseks on vaataja mõistmine või mittemõistmine. Kas ja kuidas saaks seda kontakti teha sujuvamaks ja rahuldustpakkuvamaks?

14.45—15.30 Prof Tomaž Zupančič „Kunstihariduse ilu“ (inglise keeles)
Püüdmata anda lõplikke vastuseid, arutleme järgmiste küsimuste üle:
• Miks me vajame kunstiharidust?
• Mis on kunstihariduse eesmärk postmodernistlikul ajastul?
• Kuidas on kunstiharidus seotud vähemalt tosina teise teadusega?
• Kuidas kunstiharidus suhtleb visuaalse, sotsiaalse ja kunstimaailmaga?
• Mida kunstiharidus ei peaks olema?
• Milline on männi õietolmu ülesanne kunstihariduses?
• Kuidas me saame arutleda kunstihariduse üle rääkides värvi-ise-raamatutest, United Colors of Benetonist, reklaamist „Edgari kohvik tööab“, Nike’st, Levi’sest, Salman Rushdiest ja paavstist?
• Ja põhiline: miks otsus õppida kunstiharidust on parim otsus, mida võid teha?

15.30—16.15 Annely Köster „Õppimine kunstihariduse osakonnas“.
Kunstiharidus on maailmas viimasel ajal palju muutunud, niisamuti ka kunstiõpetuse ja –õpetajate õpetamine. Eesti Kunstiakadeemia kunstihariduse osakond on viimaste aastate jooksul kujunemas kunstididaktika keskuseks, mis toob kaasaegses õpikeskkonnas kokku teadmised eri valdkondadest seostades need terviklikuks õpikogemuseks. Seminaris tutvume lähemalt õppekavaga, kolmesuunalise (üldharidus, huviharidus, muuseumipedagoogika) praktikaga ja arutleme õppe üksikasjade üle.

16.15—16.30 Ringkäik osakonna ruumides

Avatud seminare toetab haridusteaduse ja õpetajakoolituse edendamise programm Eduko.

Postitas Annely Köster — Püsilink

09.12.2013

EESTI KUNSTNIKE LIIT KUTSUB LIITUMA!

flokasearu

Läheneb aasta viimane uute liikmete vastuvõtt Eesti Kunstnike Liitu. Kui tunnete, et tahate osaleda Eesti suurima loomeliidu töös, kasutada erinevaid loomeliidu liikmetele laienevaid hüvesid ja soodustusi ning kui soovite, et teie kaasabil paraneks kunsti- ja kultuurielu laiemalt, siis on see üleskutse just teile.  
 

Uute liikmete vastuvõtt EKL-i leiab aset 16. detsembril 2013. Kandideerimiseks vajalikke materjale ootame hiljemalt 9. detsembriks 2013.

Kandideerimiseks ootame:- vabavormiline sooviavaldus- CV (kontaktandmed, hariduskäik, tegevusala, isiku- ja rühmanäitused, preemiad, publikatsioonid, kuulumine EKL-i alaliitudesse jne)- 3 soovituskirja EKL-i liikmetelt- portfoolio (paberil või elektroonilisel kujul pdf-ina) loomingu dokumentatsiooniga (fotod, videod, meedias ilmunud artiklid jne)- 3 passipiltiPortfoolio tagastatakse kunstnikule.

Materjalid palume tuua Kunstnike Liitu (Vabaduse väljak 6, III krs; E-R 9-17, lõuna 12-13).

  

Täpsem informatsioon:

 

Elin Kard

EKL asepresident

gsm:(+372) 52 85 324

tel.: (+372) 6273 630

e-mail: elin.kard@eaa.ee

www.eaa.ee


Postitas Solveig Jahnke — Püsilink

EESTI KUNSTNIKE LIIT KUTSUB LIITUMA!

Esmaspäev 09 detsember, 2013

flokasearu

Läheneb aasta viimane uute liikmete vastuvõtt Eesti Kunstnike Liitu. Kui tunnete, et tahate osaleda Eesti suurima loomeliidu töös, kasutada erinevaid loomeliidu liikmetele laienevaid hüvesid ja soodustusi ning kui soovite, et teie kaasabil paraneks kunsti- ja kultuurielu laiemalt, siis on see üleskutse just teile.  
 

Uute liikmete vastuvõtt EKL-i leiab aset 16. detsembril 2013. Kandideerimiseks vajalikke materjale ootame hiljemalt 9. detsembriks 2013.

Kandideerimiseks ootame:- vabavormiline sooviavaldus- CV (kontaktandmed, hariduskäik, tegevusala, isiku- ja rühmanäitused, preemiad, publikatsioonid, kuulumine EKL-i alaliitudesse jne)- 3 soovituskirja EKL-i liikmetelt- portfoolio (paberil või elektroonilisel kujul pdf-ina) loomingu dokumentatsiooniga (fotod, videod, meedias ilmunud artiklid jne)- 3 passipiltiPortfoolio tagastatakse kunstnikule.

Materjalid palume tuua Kunstnike Liitu (Vabaduse väljak 6, III krs; E-R 9-17, lõuna 12-13).

  

Täpsem informatsioon:

 

Elin Kard

EKL asepresident

gsm:(+372) 52 85 324

tel.: (+372) 6273 630

e-mail: elin.kard@eaa.ee

www.eaa.ee


Postitas Solveig Jahnke — Püsilink

11.11.2013 — 15.11.2013

WORKSHOP “Questions of conservation. Polychrome wooden sculptures of the high altar retable of St. Nicholas’ in Tallinn.”

Nikolai Bregmani intervjuu, tõlgib Orest Kormashov
Dr. Ulmann Rode altari uuringuid tegemas 2013
Workshop Niguliste kirikus. Õppejõud dr. Hilkka Hiiop, dr. Anneli Randla ja mag. Merike Kallas tudengitega

 

11.-15.novembril toimus Eesti Kunstiakadeemia ja Eesti Kunstimuuseumi ühise ettevõtmisena nädalane rahvusvaheline workshop, mis keskendus laiemalt puitpolükroomia ja kitsamalt Hermen Rode altariretaabli konserveerimisele.

Workshop oli suunatud eelkõige doktoriõppe, aga ka teiste tasemeõpete tudengitele ning erialaspetsialistidele.

Töötoa läbi viimiseks oli Eestisse kutsutud valdkonna kaks “grand old man’i”,
üks esindamas Lääne ja teine Ida konserveerimistraditsiooni – dr Arnulf von Ulmann, puitpolükroomia asjatundja ja Germaani Rahvusmuuseumi Konserveerimisinstituudi kauaaegne juhataja ning Rode altarit restaureerinud Nikolai Bregman Venemaa Riiklikust Restaureerimise ja Teadusliku Uurimise
Instituudist Moskvast.

5 päeva jooksul andis dr Ulmann auditoorsete loengute raames laiapõhjalise sissevaate keskaegse puitskulptuuri konserveerimisvõimalustesse, kaasaegsetesse esitlusmeetoditesse (3D rekonstruktsioonid jmt) ning käsitles vanema kunstipärandi eksponeerimistingimuste ja eksponaatide valgustusega seotud probleeme. Pärastlõunane tegevus toimus Nigulistes, Rode altari taha kooriruumi loodud konserveerimisstuudios.

Nädala jooksul analüüsiti Rode altari konserveerimise lugu, vaadati altari
sisse nii otseses kui ülekantud tähenduses, uuriti skulptuure mikroskoobi,
foto- ja videokaamerate vahendusel. Pärastlõunaste töötubade teoreetiline
diskussioon keskendus küsimusele, kuidas eilsed konserveerimisotsused mõjutavad tänaseid ja homseid otsuseid nii eetlises, esteetilises kui metoodilises
plaanis.  

Altari ulatuslikud konserveerimistööd viidi läbi 1975-1992 aastatel, mil
töid juhtis üks vene esirestauraatoreid Nikolai Bregman – osaliselt toimusid
need kohapeal (toona Oleviste kirikus, hiljem ka Nigulistes), osa altari
detaile aga viidi  Moskvasse restaureerimisinstituudi töökotta. Tööd katkestas poliitiline pööre 1992. aastal – puhastamata ja konserveerimata jäid umbes pooled retaabli skulptuuridest.

Nüüd, üle 20 aasta hiljem, jätkatakse konserveerimist Eesti Kunstimuuseumi
spetsialistide poolt; töödega kaasneb põhjalik tehniliste ja kunstiajalooliste
uuringute programm ning avalikkusele suunatud üritused.

Workshop oli mitmeid aastaid kestva suurprojekti avalöök, mille ülesanne haridusliku poole kõrval oli vaadata koos eriala tippspetsialistidega üle vene-aegse konserveerimise metoodika ning leida tänane konserveerimislahendus. 

Kokku osales töötoas üle 50 inimese nii Eesti Kunstiakadeemiast, Eesti
Kunstimuuseumist, Ennistuskojast “Kanut”, Tartu Ülikoolist, ERM-ist jm.  Ehkki kohati kippus erinevate keelte virrvarris (eesti, vene, inglise, saksa) teema fookusest välja libisema, võib kokkuvõttes hinnata nädala tulemust õnnestunuks – juba selliste suurmeeste kohalolu andis alustatud projektile täie hingamise.

Jälgige Niguliste kodulehte, kus vahendame oma tegevust ka filmilõigukeste ja varsti avaneva blogi kaudu.

Hilkka Hiiop, Hedi Kard, Tarmo Saaret

Postitas Hilkka Hiiop — Püsilink

WORKSHOP “Questions of conservation. Polychrome wooden sculptures of the high altar retable of St. Nicholas’ in Tallinn.”

Esmaspäev 11 november, 2013 — Reede 15 november, 2013

Nikolai Bregmani intervjuu, tõlgib Orest Kormashov
Dr. Ulmann Rode altari uuringuid tegemas 2013
Workshop Niguliste kirikus. Õppejõud dr. Hilkka Hiiop, dr. Anneli Randla ja mag. Merike Kallas tudengitega

 

11.-15.novembril toimus Eesti Kunstiakadeemia ja Eesti Kunstimuuseumi ühise ettevõtmisena nädalane rahvusvaheline workshop, mis keskendus laiemalt puitpolükroomia ja kitsamalt Hermen Rode altariretaabli konserveerimisele.

Workshop oli suunatud eelkõige doktoriõppe, aga ka teiste tasemeõpete tudengitele ning erialaspetsialistidele.

Töötoa läbi viimiseks oli Eestisse kutsutud valdkonna kaks “grand old man’i”,
üks esindamas Lääne ja teine Ida konserveerimistraditsiooni – dr Arnulf von Ulmann, puitpolükroomia asjatundja ja Germaani Rahvusmuuseumi Konserveerimisinstituudi kauaaegne juhataja ning Rode altarit restaureerinud Nikolai Bregman Venemaa Riiklikust Restaureerimise ja Teadusliku Uurimise
Instituudist Moskvast.

5 päeva jooksul andis dr Ulmann auditoorsete loengute raames laiapõhjalise sissevaate keskaegse puitskulptuuri konserveerimisvõimalustesse, kaasaegsetesse esitlusmeetoditesse (3D rekonstruktsioonid jmt) ning käsitles vanema kunstipärandi eksponeerimistingimuste ja eksponaatide valgustusega seotud probleeme. Pärastlõunane tegevus toimus Nigulistes, Rode altari taha kooriruumi loodud konserveerimisstuudios.

Nädala jooksul analüüsiti Rode altari konserveerimise lugu, vaadati altari
sisse nii otseses kui ülekantud tähenduses, uuriti skulptuure mikroskoobi,
foto- ja videokaamerate vahendusel. Pärastlõunaste töötubade teoreetiline
diskussioon keskendus küsimusele, kuidas eilsed konserveerimisotsused mõjutavad tänaseid ja homseid otsuseid nii eetlises, esteetilises kui metoodilises
plaanis.  

Altari ulatuslikud konserveerimistööd viidi läbi 1975-1992 aastatel, mil
töid juhtis üks vene esirestauraatoreid Nikolai Bregman – osaliselt toimusid
need kohapeal (toona Oleviste kirikus, hiljem ka Nigulistes), osa altari
detaile aga viidi  Moskvasse restaureerimisinstituudi töökotta. Tööd katkestas poliitiline pööre 1992. aastal – puhastamata ja konserveerimata jäid umbes pooled retaabli skulptuuridest.

Nüüd, üle 20 aasta hiljem, jätkatakse konserveerimist Eesti Kunstimuuseumi
spetsialistide poolt; töödega kaasneb põhjalik tehniliste ja kunstiajalooliste
uuringute programm ning avalikkusele suunatud üritused.

Workshop oli mitmeid aastaid kestva suurprojekti avalöök, mille ülesanne haridusliku poole kõrval oli vaadata koos eriala tippspetsialistidega üle vene-aegse konserveerimise metoodika ning leida tänane konserveerimislahendus. 

Kokku osales töötoas üle 50 inimese nii Eesti Kunstiakadeemiast, Eesti
Kunstimuuseumist, Ennistuskojast “Kanut”, Tartu Ülikoolist, ERM-ist jm.  Ehkki kohati kippus erinevate keelte virrvarris (eesti, vene, inglise, saksa) teema fookusest välja libisema, võib kokkuvõttes hinnata nädala tulemust õnnestunuks – juba selliste suurmeeste kohalolu andis alustatud projektile täie hingamise.

Jälgige Niguliste kodulehte, kus vahendame oma tegevust ka filmilõigukeste ja varsti avaneva blogi kaudu.

Hilkka Hiiop, Hedi Kard, Tarmo Saaret

Postitas Hilkka Hiiop — Püsilink

29.11.2013

EKA Disainiteaduskonna krokii

krokii_29. nov

R, 29. nov kell 14.45 – 17.00 toimub 
EKA Disainiteaduskonna joonistusstuudio krokii. 
Modelliks on Klemet.

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=705958712762088&set=a.658254700865823.1073741826.100000438963959&type=1&theater

Postitas Ülle Marks — Püsilink

EKA Disainiteaduskonna krokii

Reede 29 november, 2013

krokii_29. nov

R, 29. nov kell 14.45 – 17.00 toimub 
EKA Disainiteaduskonna joonistusstuudio krokii. 
Modelliks on Klemet.

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=705958712762088&set=a.658254700865823.1073741826.100000438963959&type=1&theater

Postitas Ülle Marks — Püsilink

11.12.2013

Kunsti ja disaini eriala doktorant Piibe Piirma näituse eelretsenseerimine 11. detsembril Hobusepea galeriis

Lugupeetavad, 

detsembri teise nädala kolmapäeval, 11.12. 2013.a algusega kell 15.00 toimub Hobusepea galeriis (Hobusepea 2) kunsti ja disaini eriala doktorant Piibe Piirma väitekirja “Inter- ja Transdistsiplinaarsed koostööd. Tehnoteaduste ajastu kunst” juurde kuuluva meediakunsti näituse “Hübriidne praktika – üldiselt üksikule” eelretsenseerimine.

Väitekirja juhendaja on dr Andi Hektor

Näituse eelretsensendid on prof dr Raivo Kelomees ja dr Kristjan Kannike

Parimate soovidega,
Triin Piip

— 

Triin Piip
 
Doktorikooli koordinaator/ Coordinator of Doctoral Studies
DoRa programmi koordinaator / Coordinator of DoRa programme
Eesti Kunstiakadeemia / Estonian Academy of Arts
Estonia pst 7-526, 10143, Tallinn
mobiil (+ 372) 53 068 909
e-post: triin.piip@artun.ee
Skype: eka.doktorikool
https://www.facebook.com/EKAdoktorikool 
www.artun.ee

Postitas Gregor Taul — Püsilink

Kunsti ja disaini eriala doktorant Piibe Piirma näituse eelretsenseerimine 11. detsembril Hobusepea galeriis

Kolmapäev 11 detsember, 2013

Lugupeetavad, 

detsembri teise nädala kolmapäeval, 11.12. 2013.a algusega kell 15.00 toimub Hobusepea galeriis (Hobusepea 2) kunsti ja disaini eriala doktorant Piibe Piirma väitekirja “Inter- ja Transdistsiplinaarsed koostööd. Tehnoteaduste ajastu kunst” juurde kuuluva meediakunsti näituse “Hübriidne praktika – üldiselt üksikule” eelretsenseerimine.

Väitekirja juhendaja on dr Andi Hektor

Näituse eelretsensendid on prof dr Raivo Kelomees ja dr Kristjan Kannike

Parimate soovidega,
Triin Piip

— 

Triin Piip
 
Doktorikooli koordinaator/ Coordinator of Doctoral Studies
DoRa programmi koordinaator / Coordinator of DoRa programme
Eesti Kunstiakadeemia / Estonian Academy of Arts
Estonia pst 7-526, 10143, Tallinn
mobiil (+ 372) 53 068 909
e-post: triin.piip@artun.ee
Skype: eka.doktorikool
https://www.facebook.com/EKAdoktorikool 
www.artun.ee

Postitas Gregor Taul — Püsilink

25.11.2013 — 07.12.2013

Pire Sova Eksterjöör Draakoni galeriis

piresova.eelteade

Näituse avamine 25. novembril kell 18.00

Postitas Solveig Jahnke — Püsilink

Pire Sova Eksterjöör Draakoni galeriis

Esmaspäev 25 november, 2013 — Laupäev 07 detsember, 2013

piresova.eelteade

Näituse avamine 25. novembril kell 18.00

Postitas Solveig Jahnke — Püsilink

22.11.2013

EKA Disainiteaduskonna krokii

R., 22. nov kell 14.45 – 17.00 toimub EKA Disainiteaduskonna joonistusstuudio krokii. Modelliks on Natalja.

Postitas Ülle Marks — Püsilink

EKA Disainiteaduskonna krokii

Reede 22 november, 2013

R., 22. nov kell 14.45 – 17.00 toimub EKA Disainiteaduskonna joonistusstuudio krokii. Modelliks on Natalja.

Postitas Ülle Marks — Püsilink

20.11.2013

Avalik loeng Genti altari konserveerimisest

Lisa sisutekst

Kolmapäeval, 20. novembril kell 17.30 toimub Niguliste muuseumis Amsterdami Ülikooli emeriitprofessori Anne van Grevensteini
avalik loeng vendade van Eyckide Genti altari uurimisest ja
konserveerimisest rahvusvahelise koostööprojekti raames aastail
2010–2011.

Anne van Grevenstein on õppinud
maalikonserveerimist ja kunstiajalugu Brüsseli Ülikoolis ja Istituto
Superiore per la Conservazione ed il Restauro’s Roomas. Ta on töötanud
Frans Halsi muuseumi peakonservaatorina, asutanud ja juhtinud aastaid
Limbourgi Konserveerimisinstituuti (SRAL) ning õpetanud Amsterdami
Ülikoolis praktilist konserveerimist. Ta on konserveerinud põhiliselt
Madalmaade maalikunsti, kuid tegelenud põhjalikult ka ajalooliste
interjööridega.

Vendade van Eyckide Genti altari
uuringuteks ja esmaseks konserveerimiseks algatas Getty Instituut 2010.
aastal rahvusvahelise koostööprojekti, mida juhtisid Anne van
Grevenstein Amsterdami Ülikoolist ja Ron Spronk Queensi Ülikoolist
Ontarios. Projekti raames viidi läbi altari ulatuslik tehniline
dokumenteerimine, seisundi uuringud, koostati konserveerimiskava ning
tehti esmased konserveerimistööd. Selle projekti käiku ja tulemusi
tutvustabki Anne van Grevensteini avalik loeng.

Loeng on inglise keeles ja ilma tõlketa.

Loengu korraldab Eesti Kunstiakadeemia
muinsuskaitse ja konserveerimise osakond koostöös Eesti Kunstimuuseumi
Niguliste muuseumiga.

Vaata projekti kohta lähemalt: http://closertovaneyck.kikirpa.be

Postitas Anneli Randla — Püsilink

Avalik loeng Genti altari konserveerimisest

Kolmapäev 20 november, 2013

Lisa sisutekst

Kolmapäeval, 20. novembril kell 17.30 toimub Niguliste muuseumis Amsterdami Ülikooli emeriitprofessori Anne van Grevensteini
avalik loeng vendade van Eyckide Genti altari uurimisest ja
konserveerimisest rahvusvahelise koostööprojekti raames aastail
2010–2011.

Anne van Grevenstein on õppinud
maalikonserveerimist ja kunstiajalugu Brüsseli Ülikoolis ja Istituto
Superiore per la Conservazione ed il Restauro’s Roomas. Ta on töötanud
Frans Halsi muuseumi peakonservaatorina, asutanud ja juhtinud aastaid
Limbourgi Konserveerimisinstituuti (SRAL) ning õpetanud Amsterdami
Ülikoolis praktilist konserveerimist. Ta on konserveerinud põhiliselt
Madalmaade maalikunsti, kuid tegelenud põhjalikult ka ajalooliste
interjööridega.

Vendade van Eyckide Genti altari
uuringuteks ja esmaseks konserveerimiseks algatas Getty Instituut 2010.
aastal rahvusvahelise koostööprojekti, mida juhtisid Anne van
Grevenstein Amsterdami Ülikoolist ja Ron Spronk Queensi Ülikoolist
Ontarios. Projekti raames viidi läbi altari ulatuslik tehniline
dokumenteerimine, seisundi uuringud, koostati konserveerimiskava ning
tehti esmased konserveerimistööd. Selle projekti käiku ja tulemusi
tutvustabki Anne van Grevensteini avalik loeng.

Loeng on inglise keeles ja ilma tõlketa.

Loengu korraldab Eesti Kunstiakadeemia
muinsuskaitse ja konserveerimise osakond koostöös Eesti Kunstimuuseumi
Niguliste muuseumiga.

Vaata projekti kohta lähemalt: http://closertovaneyck.kikirpa.be

Postitas Anneli Randla — Püsilink

11.11.2013 — 29.11.2013

Kandideeri Balti Moeauhinnale

PlakatBFAapply2014a

Juba 13. korda aset leidev BALTIC FASHION AWARD rahvusvaheline moedisainikonkurss ootab osalejaid Läänemere piirkonnast. Sel aastal on kandideerimise tähtajaks 29. november ning auhinnafond küündib 22 500 euroni.

Auhinnale võivad kandideerida kõik kogemustega moedisainerid, kes on sündinud või töötavad Läänemere piirkonnas või Skandinaavias (Taani, Rootsi, Soome, Venemaa, Leedu, Läti, Poola, Saksa, Norra ja Island).  

Auhinnnafond 22 500 eurot jaguneb: 

1. koht 10.000 eurot

2. koht 7.500 eurot

3. koht 5.000 eurot

Võitja kuulutatakse välja pidulikul auhinnagalal 17. mail. 

Võistlusel osalemiseks on vajalik esitada 10 kuni 12 komplekti. Täpsemat võistluse tutvustust ning kvalifitseerumistingimusi saab lugeda siit: http://www.baltic-fashion-award.de/

Rohkem infot: Nicole Acksteiner  pm@usedom-baltic-fashion.de või Andrej Subarew  as@subarew.com

Manusesse on lisatud konkursil osalemise info, plakat ja registreerimisvorm.

Mariliis Soobard

Eesti Kunstiakadeemia/ Estonian Academy of Arts
Projektijuht/ Project manager
mariliis.soobard@artun.ee


Postitas Solveig Jahnke — Püsilink

Kandideeri Balti Moeauhinnale

Esmaspäev 11 november, 2013 — Reede 29 november, 2013

PlakatBFAapply2014a

Juba 13. korda aset leidev BALTIC FASHION AWARD rahvusvaheline moedisainikonkurss ootab osalejaid Läänemere piirkonnast. Sel aastal on kandideerimise tähtajaks 29. november ning auhinnafond küündib 22 500 euroni.

Auhinnale võivad kandideerida kõik kogemustega moedisainerid, kes on sündinud või töötavad Läänemere piirkonnas või Skandinaavias (Taani, Rootsi, Soome, Venemaa, Leedu, Läti, Poola, Saksa, Norra ja Island).  

Auhinnnafond 22 500 eurot jaguneb: 

1. koht 10.000 eurot

2. koht 7.500 eurot

3. koht 5.000 eurot

Võitja kuulutatakse välja pidulikul auhinnagalal 17. mail. 

Võistlusel osalemiseks on vajalik esitada 10 kuni 12 komplekti. Täpsemat võistluse tutvustust ning kvalifitseerumistingimusi saab lugeda siit: http://www.baltic-fashion-award.de/

Rohkem infot: Nicole Acksteiner  pm@usedom-baltic-fashion.de või Andrej Subarew  as@subarew.com

Manusesse on lisatud konkursil osalemise info, plakat ja registreerimisvorm.

Mariliis Soobard

Eesti Kunstiakadeemia/ Estonian Academy of Arts
Projektijuht/ Project manager
mariliis.soobard@artun.ee


Postitas Solveig Jahnke — Püsilink

27.11.2013 — 16.12.2013

Piibe Piirma “Hübriidne praktika – Üldiselt üksikule” eelteade

piibepiirma.eelteade

Lisa sisutekst

Postitas Solveig Jahnke — Püsilink

Piibe Piirma “Hübriidne praktika – Üldiselt üksikule” eelteade

Kolmapäev 27 november, 2013 — Esmaspäev 16 detsember, 2013

piibepiirma.eelteade

Lisa sisutekst

Postitas Solveig Jahnke — Püsilink