AksessuaaridisainAnimatsioonArhitektuur ja linnaplaneerimineArhitektuuriteaduskondAvatud akadeemiaDesign and Technology FuturesDisainiteaduskondDoktorikoolDoktorikoolEhte- ja sepakunstErialadERKI MoeshowFotograafiaGaleriiGraafikaGraafiline disainHaldusosakond ja töökojadInstallatsioon ja skulptuurIT osakondJätkusuutliku disaini laborJoonistamineKaasaegne kunstKeraamikaKlaasKommunikatsiooniosakondKunstiharidusKunstiteadus ja visuaalkultuurKunstikultuuri teaduskondMaalMoedisainMuinsuskaitse ja konserveerimineÕppeosakondRaamatukoguRahandusosakondRektoraatSisearhitektuurStsenograafiaTasapinnaliste tehnoloogiate tehnokeskusTeadus- ja arendusosakondTegevuskunstTekstiilidisainTootedisainTugistruktuuridÜliõpilasesindusUncategorizedUrbanistikaUusmeediaVabade kunstide teaduskondVälissuhete osakond
Rubriik: Erialad
11.12.2013 — 12.12.2013
kunstihariduse avatud seminar
Kunstiharidus
11. ja 12. detsembril kell 14.00—16.30 toimuvad Eesti Kunstiakadeemias kunstihariduse osakonnas avatud seminarid. Külalisprofessor Tomaž Zupančič, külalisdotsent Annely Köster ja külalislektor Anneli Porri peatuvad kunstihariduse sõlmküsimustel ja tutvustavad EKA kunstiõpetaja magistriõppekava.
Seminaridele ootame kunstihariduse arengutest huvitatud osalejaid, nii värskeid bakalaureuseastme lõpetajaid kui tegevõpetajad ja kunstnikke, kes soovivad oma teadmisi ja oskusi edasi arendada magistriõppes. Mõlemal päeval toimub sama programm, et soovijatel oleks võimalik valida enda tihedas graafikus osalemiseks sobivam päev.
Loengud toimuvad EKA kunstikultuuri teaduskonnas Suur-Kloostri 11, ruumis 303.
14.00—14.45 Anneli Porri „Miks on vaja kunsti vahendada?“
Kaasaegse kunstihariduse tuum on kunsti kui visuaalse keelesüsteemi õpetamine ja toetamine. Väga oluline osa sellest on vaataja ja teose vahel kontakti loomine. Tahan rääkida sellest, mis harilikult jääb märkamatu protsessina teose ja vaataja vahele ning mille väljenduseks on vaataja mõistmine või mittemõistmine. Kas ja kuidas saaks seda kontakti teha sujuvamaks ja rahuldustpakkuvamaks?
14.45—15.30 Prof Tomaž Zupančič „Kunstihariduse ilu“ (inglise keeles)
Püüdmata anda lõplikke vastuseid, arutleme järgmiste küsimuste üle:
• Miks me vajame kunstiharidust?
• Mis on kunstihariduse eesmärk postmodernistlikul ajastul?
• Kuidas on kunstiharidus seotud vähemalt tosina teise teadusega?
• Kuidas kunstiharidus suhtleb visuaalse, sotsiaalse ja kunstimaailmaga?
• Mida kunstiharidus ei peaks olema?
• Milline on männi õietolmu ülesanne kunstihariduses?
• Kuidas me saame arutleda kunstihariduse üle rääkides värvi-ise-raamatutest, United Colors of Benetonist, reklaamist „Edgari kohvik tööab“, Nike’st, Levi’sest, Salman Rushdiest ja paavstist?
• Ja põhiline: miks otsus õppida kunstiharidust on parim otsus, mida võid teha?
15.30—16.15 Annely Köster „Õppimine kunstihariduse osakonnas“.
Kunstiharidus on maailmas viimasel ajal palju muutunud, niisamuti ka kunstiõpetuse ja –õpetajate õpetamine. Eesti Kunstiakadeemia kunstihariduse osakond on viimaste aastate jooksul kujunemas kunstididaktika keskuseks, mis toob kaasaegses õpikeskkonnas kokku teadmised eri valdkondadest seostades need terviklikuks õpikogemuseks. Seminaris tutvume lähemalt õppekavaga, kolmesuunalise (üldharidus, huviharidus, muuseumipedagoogika) praktikaga ja arutleme õppe üksikasjade üle.
16.15—16.30 Ringkäik osakonna ruumides
Avatud seminare toetab haridusteaduse ja õpetajakoolituse edendamise programm Eduko.
Postitas Annely Köster — Püsilink
kunstihariduse avatud seminar
Kolmapäev 11 detsember, 2013 — Neljapäev 12 detsember, 2013
Kunstiharidus
11. ja 12. detsembril kell 14.00—16.30 toimuvad Eesti Kunstiakadeemias kunstihariduse osakonnas avatud seminarid. Külalisprofessor Tomaž Zupančič, külalisdotsent Annely Köster ja külalislektor Anneli Porri peatuvad kunstihariduse sõlmküsimustel ja tutvustavad EKA kunstiõpetaja magistriõppekava.
Seminaridele ootame kunstihariduse arengutest huvitatud osalejaid, nii värskeid bakalaureuseastme lõpetajaid kui tegevõpetajad ja kunstnikke, kes soovivad oma teadmisi ja oskusi edasi arendada magistriõppes. Mõlemal päeval toimub sama programm, et soovijatel oleks võimalik valida enda tihedas graafikus osalemiseks sobivam päev.
Loengud toimuvad EKA kunstikultuuri teaduskonnas Suur-Kloostri 11, ruumis 303.
14.00—14.45 Anneli Porri „Miks on vaja kunsti vahendada?“
Kaasaegse kunstihariduse tuum on kunsti kui visuaalse keelesüsteemi õpetamine ja toetamine. Väga oluline osa sellest on vaataja ja teose vahel kontakti loomine. Tahan rääkida sellest, mis harilikult jääb märkamatu protsessina teose ja vaataja vahele ning mille väljenduseks on vaataja mõistmine või mittemõistmine. Kas ja kuidas saaks seda kontakti teha sujuvamaks ja rahuldustpakkuvamaks?
14.45—15.30 Prof Tomaž Zupančič „Kunstihariduse ilu“ (inglise keeles)
Püüdmata anda lõplikke vastuseid, arutleme järgmiste küsimuste üle:
• Miks me vajame kunstiharidust?
• Mis on kunstihariduse eesmärk postmodernistlikul ajastul?
• Kuidas on kunstiharidus seotud vähemalt tosina teise teadusega?
• Kuidas kunstiharidus suhtleb visuaalse, sotsiaalse ja kunstimaailmaga?
• Mida kunstiharidus ei peaks olema?
• Milline on männi õietolmu ülesanne kunstihariduses?
• Kuidas me saame arutleda kunstihariduse üle rääkides värvi-ise-raamatutest, United Colors of Benetonist, reklaamist „Edgari kohvik tööab“, Nike’st, Levi’sest, Salman Rushdiest ja paavstist?
• Ja põhiline: miks otsus õppida kunstiharidust on parim otsus, mida võid teha?
15.30—16.15 Annely Köster „Õppimine kunstihariduse osakonnas“.
Kunstiharidus on maailmas viimasel ajal palju muutunud, niisamuti ka kunstiõpetuse ja –õpetajate õpetamine. Eesti Kunstiakadeemia kunstihariduse osakond on viimaste aastate jooksul kujunemas kunstididaktika keskuseks, mis toob kaasaegses õpikeskkonnas kokku teadmised eri valdkondadest seostades need terviklikuks õpikogemuseks. Seminaris tutvume lähemalt õppekavaga, kolmesuunalise (üldharidus, huviharidus, muuseumipedagoogika) praktikaga ja arutleme õppe üksikasjade üle.
16.15—16.30 Ringkäik osakonna ruumides
Avatud seminare toetab haridusteaduse ja õpetajakoolituse edendamise programm Eduko.
Postitas Annely Köster — Püsilink
09.12.2013
EESTI KUNSTNIKE LIIT KUTSUB LIITUMA!
Vabade kunstide teaduskond
Läheneb aasta viimane uute liikmete vastuvõtt Eesti Kunstnike Liitu. Kui tunnete, et tahate osaleda Eesti suurima loomeliidu töös, kasutada erinevaid loomeliidu liikmetele laienevaid hüvesid ja soodustusi ning kui soovite, et teie kaasabil paraneks kunsti- ja kultuurielu laiemalt, siis on see üleskutse just teile.
Uute liikmete vastuvõtt EKL-i leiab aset 16. detsembril 2013. Kandideerimiseks vajalikke materjale ootame hiljemalt 9. detsembriks 2013.
Kandideerimiseks ootame:- vabavormiline sooviavaldus- CV (kontaktandmed, hariduskäik, tegevusala, isiku- ja rühmanäitused, preemiad, publikatsioonid, kuulumine EKL-i alaliitudesse jne)- 3 soovituskirja EKL-i liikmetelt- portfoolio (paberil või elektroonilisel kujul pdf-ina) loomingu dokumentatsiooniga (fotod, videod, meedias ilmunud artiklid jne)- 3 passipiltiPortfoolio tagastatakse kunstnikule.
Materjalid palume tuua Kunstnike Liitu (Vabaduse väljak 6, III krs; E-R 9-17, lõuna 12-13).
Täpsem informatsioon:
Elin Kard
EKL asepresident
gsm:(+372) 52 85 324
tel.: (+372) 6273 630
e-mail: elin.kard@eaa.ee
Postitas Solveig Jahnke — Püsilink
EESTI KUNSTNIKE LIIT KUTSUB LIITUMA!
Esmaspäev 09 detsember, 2013
Vabade kunstide teaduskond
Läheneb aasta viimane uute liikmete vastuvõtt Eesti Kunstnike Liitu. Kui tunnete, et tahate osaleda Eesti suurima loomeliidu töös, kasutada erinevaid loomeliidu liikmetele laienevaid hüvesid ja soodustusi ning kui soovite, et teie kaasabil paraneks kunsti- ja kultuurielu laiemalt, siis on see üleskutse just teile.
Uute liikmete vastuvõtt EKL-i leiab aset 16. detsembril 2013. Kandideerimiseks vajalikke materjale ootame hiljemalt 9. detsembriks 2013.
Kandideerimiseks ootame:- vabavormiline sooviavaldus- CV (kontaktandmed, hariduskäik, tegevusala, isiku- ja rühmanäitused, preemiad, publikatsioonid, kuulumine EKL-i alaliitudesse jne)- 3 soovituskirja EKL-i liikmetelt- portfoolio (paberil või elektroonilisel kujul pdf-ina) loomingu dokumentatsiooniga (fotod, videod, meedias ilmunud artiklid jne)- 3 passipiltiPortfoolio tagastatakse kunstnikule.
Materjalid palume tuua Kunstnike Liitu (Vabaduse väljak 6, III krs; E-R 9-17, lõuna 12-13).
Täpsem informatsioon:
Elin Kard
EKL asepresident
gsm:(+372) 52 85 324
tel.: (+372) 6273 630
e-mail: elin.kard@eaa.ee
Postitas Solveig Jahnke — Püsilink
11.11.2013 — 15.11.2013
WORKSHOP “Questions of conservation. Polychrome wooden sculptures of the high altar retable of St. Nicholas’ in Tallinn.”
Muinsuskaitse ja konserveerimine
11.-15.novembril toimus Eesti Kunstiakadeemia ja Eesti Kunstimuuseumi ühise ettevõtmisena nädalane rahvusvaheline workshop, mis keskendus laiemalt puitpolükroomia ja kitsamalt Hermen Rode altariretaabli konserveerimisele.
Workshop oli suunatud eelkõige doktoriõppe, aga ka teiste tasemeõpete tudengitele ning erialaspetsialistidele.
Töötoa läbi viimiseks oli Eestisse kutsutud valdkonna kaks “grand old man’i”,
üks esindamas Lääne ja teine Ida konserveerimistraditsiooni – dr Arnulf von Ulmann, puitpolükroomia asjatundja ja Germaani Rahvusmuuseumi Konserveerimisinstituudi kauaaegne juhataja ning Rode altarit restaureerinud Nikolai Bregman Venemaa Riiklikust Restaureerimise ja Teadusliku Uurimise
Instituudist Moskvast.
5 päeva jooksul andis dr Ulmann auditoorsete loengute raames laiapõhjalise sissevaate keskaegse puitskulptuuri konserveerimisvõimalustesse, kaasaegsetesse esitlusmeetoditesse (3D rekonstruktsioonid jmt) ning käsitles vanema kunstipärandi eksponeerimistingimuste ja eksponaatide valgustusega seotud probleeme. Pärastlõunane tegevus toimus Nigulistes, Rode altari taha kooriruumi loodud konserveerimisstuudios.
Nädala jooksul analüüsiti Rode altari konserveerimise lugu, vaadati altari
sisse nii otseses kui ülekantud tähenduses, uuriti skulptuure mikroskoobi,
foto- ja videokaamerate vahendusel. Pärastlõunaste töötubade teoreetiline
diskussioon keskendus küsimusele, kuidas eilsed konserveerimisotsused mõjutavad tänaseid ja homseid otsuseid nii eetlises, esteetilises kui metoodilises
plaanis.
Altari ulatuslikud konserveerimistööd viidi läbi 1975-1992 aastatel, mil
töid juhtis üks vene esirestauraatoreid Nikolai Bregman – osaliselt toimusid
need kohapeal (toona Oleviste kirikus, hiljem ka Nigulistes), osa altari
detaile aga viidi Moskvasse restaureerimisinstituudi töökotta. Tööd katkestas poliitiline pööre 1992. aastal – puhastamata ja konserveerimata jäid umbes pooled retaabli skulptuuridest.
Nüüd, üle 20 aasta hiljem, jätkatakse konserveerimist Eesti Kunstimuuseumi
spetsialistide poolt; töödega kaasneb põhjalik tehniliste ja kunstiajalooliste
uuringute programm ning avalikkusele suunatud üritused.
Workshop oli mitmeid aastaid kestva suurprojekti avalöök, mille ülesanne haridusliku poole kõrval oli vaadata koos eriala tippspetsialistidega üle vene-aegse konserveerimise metoodika ning leida tänane konserveerimislahendus.
Kokku osales töötoas üle 50 inimese nii Eesti Kunstiakadeemiast, Eesti
Kunstimuuseumist, Ennistuskojast “Kanut”, Tartu Ülikoolist, ERM-ist jm. Ehkki kohati kippus erinevate keelte virrvarris (eesti, vene, inglise, saksa) teema fookusest välja libisema, võib kokkuvõttes hinnata nädala tulemust õnnestunuks – juba selliste suurmeeste kohalolu andis alustatud projektile täie hingamise.
Jälgige Niguliste kodulehte, kus vahendame oma tegevust ka filmilõigukeste ja varsti avaneva blogi kaudu.
Hilkka Hiiop, Hedi Kard, Tarmo Saaret
Postitas Hilkka Hiiop — Püsilink
WORKSHOP “Questions of conservation. Polychrome wooden sculptures of the high altar retable of St. Nicholas’ in Tallinn.”
Esmaspäev 11 november, 2013 — Reede 15 november, 2013
Muinsuskaitse ja konserveerimine
11.-15.novembril toimus Eesti Kunstiakadeemia ja Eesti Kunstimuuseumi ühise ettevõtmisena nädalane rahvusvaheline workshop, mis keskendus laiemalt puitpolükroomia ja kitsamalt Hermen Rode altariretaabli konserveerimisele.
Workshop oli suunatud eelkõige doktoriõppe, aga ka teiste tasemeõpete tudengitele ning erialaspetsialistidele.
Töötoa läbi viimiseks oli Eestisse kutsutud valdkonna kaks “grand old man’i”,
üks esindamas Lääne ja teine Ida konserveerimistraditsiooni – dr Arnulf von Ulmann, puitpolükroomia asjatundja ja Germaani Rahvusmuuseumi Konserveerimisinstituudi kauaaegne juhataja ning Rode altarit restaureerinud Nikolai Bregman Venemaa Riiklikust Restaureerimise ja Teadusliku Uurimise
Instituudist Moskvast.
5 päeva jooksul andis dr Ulmann auditoorsete loengute raames laiapõhjalise sissevaate keskaegse puitskulptuuri konserveerimisvõimalustesse, kaasaegsetesse esitlusmeetoditesse (3D rekonstruktsioonid jmt) ning käsitles vanema kunstipärandi eksponeerimistingimuste ja eksponaatide valgustusega seotud probleeme. Pärastlõunane tegevus toimus Nigulistes, Rode altari taha kooriruumi loodud konserveerimisstuudios.
Nädala jooksul analüüsiti Rode altari konserveerimise lugu, vaadati altari
sisse nii otseses kui ülekantud tähenduses, uuriti skulptuure mikroskoobi,
foto- ja videokaamerate vahendusel. Pärastlõunaste töötubade teoreetiline
diskussioon keskendus küsimusele, kuidas eilsed konserveerimisotsused mõjutavad tänaseid ja homseid otsuseid nii eetlises, esteetilises kui metoodilises
plaanis.
Altari ulatuslikud konserveerimistööd viidi läbi 1975-1992 aastatel, mil
töid juhtis üks vene esirestauraatoreid Nikolai Bregman – osaliselt toimusid
need kohapeal (toona Oleviste kirikus, hiljem ka Nigulistes), osa altari
detaile aga viidi Moskvasse restaureerimisinstituudi töökotta. Tööd katkestas poliitiline pööre 1992. aastal – puhastamata ja konserveerimata jäid umbes pooled retaabli skulptuuridest.
Nüüd, üle 20 aasta hiljem, jätkatakse konserveerimist Eesti Kunstimuuseumi
spetsialistide poolt; töödega kaasneb põhjalik tehniliste ja kunstiajalooliste
uuringute programm ning avalikkusele suunatud üritused.
Workshop oli mitmeid aastaid kestva suurprojekti avalöök, mille ülesanne haridusliku poole kõrval oli vaadata koos eriala tippspetsialistidega üle vene-aegse konserveerimise metoodika ning leida tänane konserveerimislahendus.
Kokku osales töötoas üle 50 inimese nii Eesti Kunstiakadeemiast, Eesti
Kunstimuuseumist, Ennistuskojast “Kanut”, Tartu Ülikoolist, ERM-ist jm. Ehkki kohati kippus erinevate keelte virrvarris (eesti, vene, inglise, saksa) teema fookusest välja libisema, võib kokkuvõttes hinnata nädala tulemust õnnestunuks – juba selliste suurmeeste kohalolu andis alustatud projektile täie hingamise.
Jälgige Niguliste kodulehte, kus vahendame oma tegevust ka filmilõigukeste ja varsti avaneva blogi kaudu.
Hilkka Hiiop, Hedi Kard, Tarmo Saaret
Postitas Hilkka Hiiop — Püsilink
29.11.2013
EKA Disainiteaduskonna krokii
Disainiteaduskond
R, 29. nov kell 14.45 – 17.00 toimub
EKA Disainiteaduskonna joonistusstuudio krokii.
Modelliks on Klemet.
Postitas Ülle Marks — Püsilink
EKA Disainiteaduskonna krokii
Reede 29 november, 2013
Disainiteaduskond
R, 29. nov kell 14.45 – 17.00 toimub
EKA Disainiteaduskonna joonistusstuudio krokii.
Modelliks on Klemet.
Postitas Ülle Marks — Püsilink
11.12.2013
Kunsti ja disaini eriala doktorant Piibe Piirma näituse eelretsenseerimine 11. detsembril Hobusepea galeriis
Doktorikool
Lugupeetavad,
detsembri teise nädala kolmapäeval, 11.12. 2013.a algusega kell 15.00 toimub Hobusepea galeriis (Hobusepea 2) kunsti ja disaini eriala doktorant Piibe Piirma väitekirja “Inter- ja Transdistsiplinaarsed koostööd. Tehnoteaduste ajastu kunst” juurde kuuluva meediakunsti näituse “Hübriidne praktika – üldiselt üksikule” eelretsenseerimine.
Väitekirja juhendaja on dr Andi Hektor
Näituse eelretsensendid on prof dr Raivo Kelomees ja dr Kristjan Kannike
Parimate soovidega,
Triin Piip
—
Triin Piip
Doktorikooli koordinaator/ Coordinator of Doctoral Studies
DoRa programmi koordinaator / Coordinator of DoRa programme
Eesti Kunstiakadeemia / Estonian Academy of Arts
Estonia pst 7-526, 10143, Tallinn
mobiil (+ 372) 53 068 909
e-post: triin.piip@artun.ee
Skype: eka.doktorikool
https://www.facebook.com/EKAdoktorikool
www.artun.ee
Postitas Gregor Taul — Püsilink
Kunsti ja disaini eriala doktorant Piibe Piirma näituse eelretsenseerimine 11. detsembril Hobusepea galeriis
Kolmapäev 11 detsember, 2013
Doktorikool
Lugupeetavad,
detsembri teise nädala kolmapäeval, 11.12. 2013.a algusega kell 15.00 toimub Hobusepea galeriis (Hobusepea 2) kunsti ja disaini eriala doktorant Piibe Piirma väitekirja “Inter- ja Transdistsiplinaarsed koostööd. Tehnoteaduste ajastu kunst” juurde kuuluva meediakunsti näituse “Hübriidne praktika – üldiselt üksikule” eelretsenseerimine.
Väitekirja juhendaja on dr Andi Hektor
Näituse eelretsensendid on prof dr Raivo Kelomees ja dr Kristjan Kannike
Parimate soovidega,
Triin Piip
—
Triin Piip
Doktorikooli koordinaator/ Coordinator of Doctoral Studies
DoRa programmi koordinaator / Coordinator of DoRa programme
Eesti Kunstiakadeemia / Estonian Academy of Arts
Estonia pst 7-526, 10143, Tallinn
mobiil (+ 372) 53 068 909
e-post: triin.piip@artun.ee
Skype: eka.doktorikool
https://www.facebook.com/EKAdoktorikool
www.artun.ee
Postitas Gregor Taul — Püsilink
25.11.2013 — 07.12.2013
Pire Sova Eksterjöör Draakoni galeriis
Vabade kunstide teaduskond
Pire Sova Eksterjöör Draakoni galeriis
Esmaspäev 25 november, 2013 — Laupäev 07 detsember, 2013
Vabade kunstide teaduskond
22.11.2013
EKA Disainiteaduskonna krokii
Disainiteaduskond
R., 22. nov kell 14.45 – 17.00 toimub EKA Disainiteaduskonna joonistusstuudio krokii. Modelliks on Natalja.
Postitas Ülle Marks — Püsilink
EKA Disainiteaduskonna krokii
Reede 22 november, 2013
Disainiteaduskond
R., 22. nov kell 14.45 – 17.00 toimub EKA Disainiteaduskonna joonistusstuudio krokii. Modelliks on Natalja.
Postitas Ülle Marks — Püsilink
20.11.2013
Avalik loeng Genti altari konserveerimisest
Muinsuskaitse ja konserveerimine
Lisa sisutekst
Kolmapäeval, 20. novembril kell 17.30 toimub Niguliste muuseumis Amsterdami Ülikooli emeriitprofessori Anne van Grevensteini
avalik loeng vendade van Eyckide Genti altari uurimisest ja
konserveerimisest rahvusvahelise koostööprojekti raames aastail
2010–2011.
Anne van Grevenstein on õppinud
maalikonserveerimist ja kunstiajalugu Brüsseli Ülikoolis ja Istituto
Superiore per la Conservazione ed il Restauro’s Roomas. Ta on töötanud
Frans Halsi muuseumi peakonservaatorina, asutanud ja juhtinud aastaid
Limbourgi Konserveerimisinstituuti (SRAL) ning õpetanud Amsterdami
Ülikoolis praktilist konserveerimist. Ta on konserveerinud põhiliselt
Madalmaade maalikunsti, kuid tegelenud põhjalikult ka ajalooliste
interjööridega.
Vendade van Eyckide Genti altari
uuringuteks ja esmaseks konserveerimiseks algatas Getty Instituut 2010.
aastal rahvusvahelise koostööprojekti, mida juhtisid Anne van
Grevenstein Amsterdami Ülikoolist ja Ron Spronk Queensi Ülikoolist
Ontarios. Projekti raames viidi läbi altari ulatuslik tehniline
dokumenteerimine, seisundi uuringud, koostati konserveerimiskava ning
tehti esmased konserveerimistööd. Selle projekti käiku ja tulemusi
tutvustabki Anne van Grevensteini avalik loeng.
Loeng on inglise keeles ja ilma tõlketa.
Loengu korraldab Eesti Kunstiakadeemia
muinsuskaitse ja konserveerimise osakond koostöös Eesti Kunstimuuseumi
Niguliste muuseumiga.
Vaata projekti kohta lähemalt: http://closertovaneyck.kikirpa.be
Postitas Anneli Randla — Püsilink
Avalik loeng Genti altari konserveerimisest
Kolmapäev 20 november, 2013
Muinsuskaitse ja konserveerimine
Lisa sisutekst
Kolmapäeval, 20. novembril kell 17.30 toimub Niguliste muuseumis Amsterdami Ülikooli emeriitprofessori Anne van Grevensteini
avalik loeng vendade van Eyckide Genti altari uurimisest ja
konserveerimisest rahvusvahelise koostööprojekti raames aastail
2010–2011.
Anne van Grevenstein on õppinud
maalikonserveerimist ja kunstiajalugu Brüsseli Ülikoolis ja Istituto
Superiore per la Conservazione ed il Restauro’s Roomas. Ta on töötanud
Frans Halsi muuseumi peakonservaatorina, asutanud ja juhtinud aastaid
Limbourgi Konserveerimisinstituuti (SRAL) ning õpetanud Amsterdami
Ülikoolis praktilist konserveerimist. Ta on konserveerinud põhiliselt
Madalmaade maalikunsti, kuid tegelenud põhjalikult ka ajalooliste
interjööridega.
Vendade van Eyckide Genti altari
uuringuteks ja esmaseks konserveerimiseks algatas Getty Instituut 2010.
aastal rahvusvahelise koostööprojekti, mida juhtisid Anne van
Grevenstein Amsterdami Ülikoolist ja Ron Spronk Queensi Ülikoolist
Ontarios. Projekti raames viidi läbi altari ulatuslik tehniline
dokumenteerimine, seisundi uuringud, koostati konserveerimiskava ning
tehti esmased konserveerimistööd. Selle projekti käiku ja tulemusi
tutvustabki Anne van Grevensteini avalik loeng.
Loeng on inglise keeles ja ilma tõlketa.
Loengu korraldab Eesti Kunstiakadeemia
muinsuskaitse ja konserveerimise osakond koostöös Eesti Kunstimuuseumi
Niguliste muuseumiga.
Vaata projekti kohta lähemalt: http://closertovaneyck.kikirpa.be
Postitas Anneli Randla — Püsilink
11.11.2013 — 29.11.2013
Kandideeri Balti Moeauhinnale
Moedisain
Juba 13. korda aset leidev BALTIC FASHION AWARD rahvusvaheline moedisainikonkurss ootab osalejaid Läänemere piirkonnast. Sel aastal on kandideerimise tähtajaks 29. november ning auhinnafond küündib 22 500 euroni.
Auhinnale võivad kandideerida kõik kogemustega moedisainerid, kes on sündinud või töötavad Läänemere piirkonnas või Skandinaavias (Taani, Rootsi, Soome, Venemaa, Leedu, Läti, Poola, Saksa, Norra ja Island).
Auhinnnafond 22 500 eurot jaguneb:
1. koht 10.000 eurot
2. koht 7.500 eurot
3. koht 5.000 eurot
Võitja kuulutatakse välja pidulikul auhinnagalal 17. mail.
Võistlusel osalemiseks on vajalik esitada 10 kuni 12 komplekti. Täpsemat võistluse tutvustust ning kvalifitseerumistingimusi saab lugeda siit: http://www.baltic-fashion-award.de/
Rohkem infot: Nicole Acksteiner pm@usedom-baltic-fashion.de või Andrej Subarew as@subarew.com
Manusesse on lisatud konkursil osalemise info, plakat ja registreerimisvorm.
—
Mariliis Soobard
Eesti Kunstiakadeemia/ Estonian Academy of Arts
Projektijuht/ Project manager
mariliis.soobard@artun.ee
Postitas Solveig Jahnke — Püsilink
Kandideeri Balti Moeauhinnale
Esmaspäev 11 november, 2013 — Reede 29 november, 2013
Moedisain
Juba 13. korda aset leidev BALTIC FASHION AWARD rahvusvaheline moedisainikonkurss ootab osalejaid Läänemere piirkonnast. Sel aastal on kandideerimise tähtajaks 29. november ning auhinnafond küündib 22 500 euroni.
Auhinnale võivad kandideerida kõik kogemustega moedisainerid, kes on sündinud või töötavad Läänemere piirkonnas või Skandinaavias (Taani, Rootsi, Soome, Venemaa, Leedu, Läti, Poola, Saksa, Norra ja Island).
Auhinnnafond 22 500 eurot jaguneb:
1. koht 10.000 eurot
2. koht 7.500 eurot
3. koht 5.000 eurot
Võitja kuulutatakse välja pidulikul auhinnagalal 17. mail.
Võistlusel osalemiseks on vajalik esitada 10 kuni 12 komplekti. Täpsemat võistluse tutvustust ning kvalifitseerumistingimusi saab lugeda siit: http://www.baltic-fashion-award.de/
Rohkem infot: Nicole Acksteiner pm@usedom-baltic-fashion.de või Andrej Subarew as@subarew.com
Manusesse on lisatud konkursil osalemise info, plakat ja registreerimisvorm.
—
Mariliis Soobard
Eesti Kunstiakadeemia/ Estonian Academy of Arts
Projektijuht/ Project manager
mariliis.soobard@artun.ee
Postitas Solveig Jahnke — Püsilink
27.11.2013 — 16.12.2013
Piibe Piirma “Hübriidne praktika – Üldiselt üksikule” eelteade
Doktorikool
Piibe Piirma “Hübriidne praktika – Üldiselt üksikule” eelteade
Kolmapäev 27 november, 2013 — Esmaspäev 16 detsember, 2013
Doktorikool