AksessuaaridisainAnimatsioonArhitektuur ja linnaplaneerimineArhitektuuriteaduskondAvatud akadeemiaDesign and Technology FuturesDisainiteaduskondDoktorikoolDoktorikoolEhte- ja sepakunstErialadERKI MoeshowFotograafiaGaleriiGraafikaGraafiline disainHaldusosakond ja töökojadInstallatsioon ja skulptuurIT osakondJätkusuutliku disaini laborJoonistamineKaasaegne kunstKeraamikaKlaasKommunikatsiooniosakondKunstiharidusKunstiteadus ja visuaalkultuurKunstikultuuri teaduskondMaalMoedisainMuinsuskaitse ja konserveerimineÕppeosakondRaamatukoguRahandusosakondRektoraatSisearhitektuurStsenograafiaTasapinnaliste tehnoloogiate tehnokeskusTeadus- ja arendusosakondTegevuskunstTekstiilidisainTootedisainTugistruktuuridÜliõpilasesindusUncategorizedUrbanistikaUusmeediaVabade kunstide teaduskondVälissuhete osakond
Rubriik: Erialad
16.06.2023
Martyn Robertsi avatud loeng
Erasmus+
16. juunil kell 17.30 annab EKAs (ruum A 501) loengu Fashion Scout´i asutaja ja loovjuht MARTYN ROBERTS.
Loeng on osa Transform4Europe programmist ja toimub inglise keeles.
Martyn Roberts (UK) asutas moeplatvormi Fashion Scout juba 2006. aastal ning viimase 17 aasta jooksul on tema juhitud ettevõtmisest kujunenud suurim iseseisev platvorm Londoni moenädalal. Fashion Scout on ka üks kõige tunnustatumaid ja kiidetumaid platvorme rahvusvahelistele moekunstnikele maailmas.
Robertsi juhtimisel on Fashion Scout korraldanud disaini esitlusüritusi ja kiirendiprogramme nii Suurbritannias, Prantsusmaal, Eestis, Serbias, Sloveenias, Türgis, Armeenias, Keenias, Sri Lankal kui ka Hiinas.
Reedel aset leidev loeng pealkirjaga BRÄNDI POSITSEERIMINE, IDENTITEET JA VÄÄRTUSED LÄBI TEADLIKU KOMMUNIKATSIOONI toetab alustavaid moe- ja aksessuaaribrände oma kaubamärgi identiteedi ja väärtuste kujundamisel ning kommunikeerimisel meedias. Lisaks tutvustab Roberts näidete varal kuidas oma ettevõtte positsioneerimist strateegiliselt lahendada, tuvastada sihtturge ning hinnata oma disainilahenduste potensiaali.
Postitas Andres Lõo — Püsilink
Martyn Robertsi avatud loeng
Reede 16 juuni, 2023
Erasmus+
16. juunil kell 17.30 annab EKAs (ruum A 501) loengu Fashion Scout´i asutaja ja loovjuht MARTYN ROBERTS.
Loeng on osa Transform4Europe programmist ja toimub inglise keeles.
Martyn Roberts (UK) asutas moeplatvormi Fashion Scout juba 2006. aastal ning viimase 17 aasta jooksul on tema juhitud ettevõtmisest kujunenud suurim iseseisev platvorm Londoni moenädalal. Fashion Scout on ka üks kõige tunnustatumaid ja kiidetumaid platvorme rahvusvahelistele moekunstnikele maailmas.
Robertsi juhtimisel on Fashion Scout korraldanud disaini esitlusüritusi ja kiirendiprogramme nii Suurbritannias, Prantsusmaal, Eestis, Serbias, Sloveenias, Türgis, Armeenias, Keenias, Sri Lankal kui ka Hiinas.
Reedel aset leidev loeng pealkirjaga BRÄNDI POSITSEERIMINE, IDENTITEET JA VÄÄRTUSED LÄBI TEADLIKU KOMMUNIKATSIOONI toetab alustavaid moe- ja aksessuaaribrände oma kaubamärgi identiteedi ja väärtuste kujundamisel ning kommunikeerimisel meedias. Lisaks tutvustab Roberts näidete varal kuidas oma ettevõtte positsioneerimist strateegiliselt lahendada, tuvastada sihtturge ning hinnata oma disainilahenduste potensiaali.
Postitas Andres Lõo — Püsilink
15.06.2023
Vestlusring “Peegeldused parandamise aktist jätkusuutlikkuse kontekstis”
Aksessuaaridisain
Transform4Europe nädala raames toimuvat vestlusringi “Peegeldused parandamise aktist jätkusuutlikkuse kontekstis” viivad läbi Marta Konovalov, Maris Taul ja Anna-Maria Saar.
Avatud arutelu keskendub sellele, kuidas parandamine võib soodustada jätkusuutlikkust ja ringlust.
Vestlusringil kutsutakse publikut arutlema oma rolli üle suhetes tekstiilide ja rõivastega — kas oleme tarbijad, omanikud ja kandjad või oleme hooldavas suhtes?
Vestlusring toimub EKA ruumis B511, 15. juunil kell 15.00–17.00.
Postitas Andres Lõo — Püsilink
Vestlusring “Peegeldused parandamise aktist jätkusuutlikkuse kontekstis”
Neljapäev 15 juuni, 2023
Aksessuaaridisain
Transform4Europe nädala raames toimuvat vestlusringi “Peegeldused parandamise aktist jätkusuutlikkuse kontekstis” viivad läbi Marta Konovalov, Maris Taul ja Anna-Maria Saar.
Avatud arutelu keskendub sellele, kuidas parandamine võib soodustada jätkusuutlikkust ja ringlust.
Vestlusringil kutsutakse publikut arutlema oma rolli üle suhetes tekstiilide ja rõivastega — kas oleme tarbijad, omanikud ja kandjad või oleme hooldavas suhtes?
Vestlusring toimub EKA ruumis B511, 15. juunil kell 15.00–17.00.
Postitas Andres Lõo — Püsilink
07.06.2023 — 10.06.2023
EKA interaktsioonidisaini 2023. lõpuprojektide esitlus
Interaktsioonidisain
Ainuüksi inimkesksest disainist enam ei piisa. 21. sajandi ja sellele järgnevate kurjade probleemidega tegelemiseks peame uurima uusi viise empaatia suurendamiseks ja loovuse sütitamiseks.
Liituge meiega meie lõpuprojektide esitlemiseks ja olge tunnistajaks kaheteistkümne disaineri pooleaastase teekonna tulemustele, mil nad uurisid erinevaid väljakutseid ja tegelesid säästva arengu eesmärkidega, nihutades interaktsioonidisaini piire.
Showcase
Yanu Robot Baris, Rotermanni 14
Avatud iga päev 7.–10. juunini
Avapidu 7. juuni kell 19.00
Liituge töö taga olevate andekate õpilaste ja nende juhendajatega, mängige prototüüpidega ringi ning nautige jooke, muusikat ja inspiratsiooni täis õhtut!
Projektide esitlused
EKA aulas A-101, Põhja pst 7
Neljapäeval, 8. juunil
Interaktsioonid meie endi sees
9:10 Alma Yareny Duriez Urías: Meie unistuste ilukirjandus kui kollektiivse kujutlusvõime tööriist
10:00 Katrin Kirsikka Janelle Koskela: Kanna mu viha
10:50 Pietro Ercolino Vizzadelli Barcucci: Ahv kosmoselaeval
Suhtlemine inimeste ja teenustega
12:30 Natsumi Nonaka: Diskursiivne disain sooliste kogemuste kriitiliseks kehastamiseks Jaapani uutes koolilõpetajate värbamise tavades
13:20 Quinn Darby Feller: Suhete parandamine: rõivaste parandamine mängulisuse ja koostöö kaudu
14:10 Helen Staak: Põhja-Eesti ravikeskuse II kardioloogia osakonna kardioloogiapatsientide toetamine nende suhtlus- ja raviprotsessis aktiivseks osaliseks.
Reedel, 9. juunil
Koostoimed toodetega
9:10 Görkem Bozkurt: Tinteract – avatud lähtekoodiga 3D sisendseade digitaalsetes ruumides navigeerimiseks
10:00 Thomas Hartnell: HempCentric – kanepipõldudest roheliste ehitisteni
10:50 Jakob Päll: Tavalised sõidud erakordsetel viisidel – kuidas täiustada igapäevast edasi-tagasi sõitmise kogemust Volvo nutika stsenaariumiga?
Koostoimed süsteemidega
12:30 Külliki Kesa: Eesti pakendidisaini juhend – mõtestatud sekkumiste loomine süsteemse disaini abil
13:20 Paulina Juárez Badillo Chávez: Interneti-identiteedi kinnitamise paradoks
14:10 Sigmund Abou Chrouch: Disainiuuringute eelarvamuste paljastamine kogemuslike narratiivide kaudu
Tule, liitu meiega Yanu Robot Baris esitlusel ja EKAs kahepäevasel inspireerivatel esitlustel ja aruteludel ning tutvu interaktsioonidisaini viimaste trendidega.
FB: https://fb.me/e/3HzHy6lcp
Postitas Andres Lõo — Püsilink
EKA interaktsioonidisaini 2023. lõpuprojektide esitlus
Kolmapäev 07 juuni, 2023 — Laupäev 10 juuni, 2023
Interaktsioonidisain
Ainuüksi inimkesksest disainist enam ei piisa. 21. sajandi ja sellele järgnevate kurjade probleemidega tegelemiseks peame uurima uusi viise empaatia suurendamiseks ja loovuse sütitamiseks.
Liituge meiega meie lõpuprojektide esitlemiseks ja olge tunnistajaks kaheteistkümne disaineri pooleaastase teekonna tulemustele, mil nad uurisid erinevaid väljakutseid ja tegelesid säästva arengu eesmärkidega, nihutades interaktsioonidisaini piire.
Showcase
Yanu Robot Baris, Rotermanni 14
Avatud iga päev 7.–10. juunini
Avapidu 7. juuni kell 19.00
Liituge töö taga olevate andekate õpilaste ja nende juhendajatega, mängige prototüüpidega ringi ning nautige jooke, muusikat ja inspiratsiooni täis õhtut!
Projektide esitlused
EKA aulas A-101, Põhja pst 7
Neljapäeval, 8. juunil
Interaktsioonid meie endi sees
9:10 Alma Yareny Duriez Urías: Meie unistuste ilukirjandus kui kollektiivse kujutlusvõime tööriist
10:00 Katrin Kirsikka Janelle Koskela: Kanna mu viha
10:50 Pietro Ercolino Vizzadelli Barcucci: Ahv kosmoselaeval
Suhtlemine inimeste ja teenustega
12:30 Natsumi Nonaka: Diskursiivne disain sooliste kogemuste kriitiliseks kehastamiseks Jaapani uutes koolilõpetajate värbamise tavades
13:20 Quinn Darby Feller: Suhete parandamine: rõivaste parandamine mängulisuse ja koostöö kaudu
14:10 Helen Staak: Põhja-Eesti ravikeskuse II kardioloogia osakonna kardioloogiapatsientide toetamine nende suhtlus- ja raviprotsessis aktiivseks osaliseks.
Reedel, 9. juunil
Koostoimed toodetega
9:10 Görkem Bozkurt: Tinteract – avatud lähtekoodiga 3D sisendseade digitaalsetes ruumides navigeerimiseks
10:00 Thomas Hartnell: HempCentric – kanepipõldudest roheliste ehitisteni
10:50 Jakob Päll: Tavalised sõidud erakordsetel viisidel – kuidas täiustada igapäevast edasi-tagasi sõitmise kogemust Volvo nutika stsenaariumiga?
Koostoimed süsteemidega
12:30 Külliki Kesa: Eesti pakendidisaini juhend – mõtestatud sekkumiste loomine süsteemse disaini abil
13:20 Paulina Juárez Badillo Chávez: Interneti-identiteedi kinnitamise paradoks
14:10 Sigmund Abou Chrouch: Disainiuuringute eelarvamuste paljastamine kogemuslike narratiivide kaudu
Tule, liitu meiega Yanu Robot Baris esitlusel ja EKAs kahepäevasel inspireerivatel esitlustel ja aruteludel ning tutvu interaktsioonidisaini viimaste trendidega.
FB: https://fb.me/e/3HzHy6lcp
Postitas Andres Lõo — Püsilink
05.06.2023 — 14.06.2023
Disain ja rakenduskunst MA ja MAT BA kaitsmised
Aksessuaaridisain
Õppekava Disain ja rakenduskunst magistritööde kaitsmised 05.06–07.06.2023 ning Moe-, tekstiili- ja aksessuaaridisaini erialade bakaureusetööde ja portfooliote kaitsmised 08.06.2023 ja 14.06.2023.
|
Õppekava Disain ja rakenduskunst magistritööde kaitsmised 05.06–07.06.2023
Kaitsmised toimuvad aadressil Põhja pst 7, ruum A501 algusega kell 10.00 05.06.2023, ruum A501 Komisjon: Juss Heinsalu (esimees), Tinna Gunnarsdóttir (välisliige), Sandra Kosorotova (välisliige), Kärt Ojavee, Stella Runnel 10.00–10.10 sissejuhatus (Juss Heinsalu) 10.10–10.55 Kerli Valter (aksessuaaridisain) 11.00–11.45 Liis Kalda (moedisain) 13.25–14.15 lõunapaus 15.05–15.50 Sigrid Barranco Ballonga (aksessuaaridisain) 15.55–16.40 Marion Laev (moedisain) 16.45–17.30 Xenia Joost (moedisain) 06.06.2023, ruum A501 Komisjon: Juss Heinsalu (esimees), Siim Karro (välisliige), Veiko Liis, Urmas Lüüs, Piret Puppart, Marta Konovalov (Põldma) (asendusliige) Kaitsmise keel: eesti 10.00–10.10 Sissejuhatus (Juss Heinsalu) 10.10–10.55 Anete Vihm (tekstiilidisain) 11.00–11.45 Anna Viik (moedisain) 11.50–12.35 Dina Aller (aksessuaaridisain) 12.40–13.25 Violetta Riidas (tekstiilidisain) 13.25–14.15 lõunapaus 14.15–15.00 Anni Vallsallu (aksessuaaridisain) 15.05–15.50 Riina Samelselg (tekstiilidisain) 16.45–17.30 Liis Tisler (aksessuaaridisain) 17.35–18.20 Maria Kristiin Peterson (tekstiilidisain) 07.06.2023, ruum A501 Komisjon: Juss Heinsalu (esimees), Keiu Krikmann (välisliige), Urmas Lüüs, Kärt Ojavee, Ketli Tiitsar (välisliige), Piret Hirv (asendusliige) Kaitsmise keel: eesti 10.00–10.10 Sissejuhatus (Juss Heinsalu) 11.00–11.45 Kristina Kivirand (tekstiilidisain) 13.25–14.15 lõunapaus 15.05–15.50 Mari-Triin Kirs (tekstiilidisain) Moe-, tekstiili- ja aksessuaaridisaini erialade bakalaureusetööde ja portfooliote kaitsmine 08.06.2023 ja 14.06.2023 Tekstiilidisaini eriala kaitsmised 08.06.2023 Komisjon: Piret Puppart (esimees), Kärt Ojavee, Krista Leesi, Eve Kask, Ingrid Helena Pajo (välisliige) Kaitsmiste keel: eesti 10.00-10.30 Helena Kisant (tekstiilidisain) 10.30-11.00 Anastasia Makarova (tekstiilidisain) 11.00-11.30 Marin Nooni (tekstiilidisain) 11.30-12.00 Liilia Pilden (tekstiilidisain) 12.00-12.30 Laura-Maria Vahimets (tekstiilidisain) 12.30-13.00 Carl-Rasmus Õunaste (tekstiilidisain) 13.00-13.30 Liisbet Karjel (tekstiilidisain) Aksessuaaridisaini eriala kaitsmised 08.06.2023 Kaitsmiste keel: eesti 15.00-15.30 Rita Volkov 15.30-16.00 Kaileen Palmsaar 16.00-16.30 Mai Riin Salumaa Moedisaini eriala kaitsmised 14.06.2023 Komisjon: Piret Puppart (esimees), Kärt Ojavee, Anu Samarüütel-Long, Eha Komissarov (välisliige), Lilli Jahilo (välisliige), Aivar Lätt (Antonio) (välisliige) Kaitsmise keel: eesti 9.30-10.00 Karl Joonas Alamaa 10.00-10.30 Mirjam Mõttus 10.30-11.00 Siim Oja 11.00-11.30 Anete Pedaru 11.30-12.00 Agathe Peri 12.00-12.30 Kärolin Raadik 12.30-13.00 Lisette Sivard Magistri- ja bakalaureusetööde praktilise osaga on võimalik tutvuda TASE näitusel Tallinna Kunstihoones ning veebinäitusel: tase.artun.ee Näitus on avatud 17. juunini, iga päev kell 12.00–18.00 Olete lahkesti oodatud! |
Postitas Andres Lõo — Püsilink
Disain ja rakenduskunst MA ja MAT BA kaitsmised
Esmaspäev 05 juuni, 2023 — Kolmapäev 14 juuni, 2023
Aksessuaaridisain
Õppekava Disain ja rakenduskunst magistritööde kaitsmised 05.06–07.06.2023 ning Moe-, tekstiili- ja aksessuaaridisaini erialade bakaureusetööde ja portfooliote kaitsmised 08.06.2023 ja 14.06.2023.
|
Õppekava Disain ja rakenduskunst magistritööde kaitsmised 05.06–07.06.2023
Kaitsmised toimuvad aadressil Põhja pst 7, ruum A501 algusega kell 10.00 05.06.2023, ruum A501 Komisjon: Juss Heinsalu (esimees), Tinna Gunnarsdóttir (välisliige), Sandra Kosorotova (välisliige), Kärt Ojavee, Stella Runnel 10.00–10.10 sissejuhatus (Juss Heinsalu) 10.10–10.55 Kerli Valter (aksessuaaridisain) 11.00–11.45 Liis Kalda (moedisain) 13.25–14.15 lõunapaus 15.05–15.50 Sigrid Barranco Ballonga (aksessuaaridisain) 15.55–16.40 Marion Laev (moedisain) 16.45–17.30 Xenia Joost (moedisain) 06.06.2023, ruum A501 Komisjon: Juss Heinsalu (esimees), Siim Karro (välisliige), Veiko Liis, Urmas Lüüs, Piret Puppart, Marta Konovalov (Põldma) (asendusliige) Kaitsmise keel: eesti 10.00–10.10 Sissejuhatus (Juss Heinsalu) 10.10–10.55 Anete Vihm (tekstiilidisain) 11.00–11.45 Anna Viik (moedisain) 11.50–12.35 Dina Aller (aksessuaaridisain) 12.40–13.25 Violetta Riidas (tekstiilidisain) 13.25–14.15 lõunapaus 14.15–15.00 Anni Vallsallu (aksessuaaridisain) 15.05–15.50 Riina Samelselg (tekstiilidisain) 16.45–17.30 Liis Tisler (aksessuaaridisain) 17.35–18.20 Maria Kristiin Peterson (tekstiilidisain) 07.06.2023, ruum A501 Komisjon: Juss Heinsalu (esimees), Keiu Krikmann (välisliige), Urmas Lüüs, Kärt Ojavee, Ketli Tiitsar (välisliige), Piret Hirv (asendusliige) Kaitsmise keel: eesti 10.00–10.10 Sissejuhatus (Juss Heinsalu) 11.00–11.45 Kristina Kivirand (tekstiilidisain) 13.25–14.15 lõunapaus 15.05–15.50 Mari-Triin Kirs (tekstiilidisain) Moe-, tekstiili- ja aksessuaaridisaini erialade bakalaureusetööde ja portfooliote kaitsmine 08.06.2023 ja 14.06.2023 Tekstiilidisaini eriala kaitsmised 08.06.2023 Komisjon: Piret Puppart (esimees), Kärt Ojavee, Krista Leesi, Eve Kask, Ingrid Helena Pajo (välisliige) Kaitsmiste keel: eesti 10.00-10.30 Helena Kisant (tekstiilidisain) 10.30-11.00 Anastasia Makarova (tekstiilidisain) 11.00-11.30 Marin Nooni (tekstiilidisain) 11.30-12.00 Liilia Pilden (tekstiilidisain) 12.00-12.30 Laura-Maria Vahimets (tekstiilidisain) 12.30-13.00 Carl-Rasmus Õunaste (tekstiilidisain) 13.00-13.30 Liisbet Karjel (tekstiilidisain) Aksessuaaridisaini eriala kaitsmised 08.06.2023 Kaitsmiste keel: eesti 15.00-15.30 Rita Volkov 15.30-16.00 Kaileen Palmsaar 16.00-16.30 Mai Riin Salumaa Moedisaini eriala kaitsmised 14.06.2023 Komisjon: Piret Puppart (esimees), Kärt Ojavee, Anu Samarüütel-Long, Eha Komissarov (välisliige), Lilli Jahilo (välisliige), Aivar Lätt (Antonio) (välisliige) Kaitsmise keel: eesti 9.30-10.00 Karl Joonas Alamaa 10.00-10.30 Mirjam Mõttus 10.30-11.00 Siim Oja 11.00-11.30 Anete Pedaru 11.30-12.00 Agathe Peri 12.00-12.30 Kärolin Raadik 12.30-13.00 Lisette Sivard Magistri- ja bakalaureusetööde praktilise osaga on võimalik tutvuda TASE näitusel Tallinna Kunstihoones ning veebinäitusel: tase.artun.ee Näitus on avatud 17. juunini, iga päev kell 12.00–18.00 Olete lahkesti oodatud! |
Postitas Andres Lõo — Püsilink
06.06.2023
Trükise „Tallinna vanalinna jätkusuutlik haldamine ja eksponeerimine” esitlus
Kunstikultuuri teaduskond
EKA ja AS Tallinna Sadam paluvad teid projekti lõpparuande alusel valminud trükise esitlusele 6. juunil kell 13.00 EKA aatriumisse.
„Tallinna vanalinna jätkusuutlik haldamine ja eksponeerimine”
Tutvustame ka 2023. aastal sõlmitud AS Tallinna Sadam ja EKA vahel sõlmitud koostöölepingu plaane. Uus teadusprojekt keskendub Paldiskile kui Eesti mereväravale, pärandi alasele koostööle Helsingiga ja Tallinna vanalinna funktsionaalsusele.
Kolme aasta jooksul viis EKA muinsuskaitse ja konserveerimise osakond ühistöös paljude osalistega läbi kaasava uuringu, kuidas hallata Tallinna vanalinna nii, et pärand oleks hoitud ning kõik asjaosalised rahul. Laia haardega uuring hõlmas nii turismi, pärandikaitse, linnaplaneerimise valdkondi kui ka kogukonna õiguste arvestamist.
Ajalooline keskkond ei ole toode. See on eelmiste põlvkondade pärand, mis on antud meile hoida ja mille meie peame andma edasi tulevastele põlvedele. Pärand ei püsi iseenesest, seda tuleb hoida ja korrastada, vahel ka uuendada. Seega sõltub kogu turismisektor väga suurel määral sellest, kuidas läheb meie muinsuskaitsel, ja meie pärandi käekäik sõltub omakorda sellest, kui lugupidavalt me seda tarbime.
2019. aastal sõlmisid AS Tallinna Sadam ja Eesti Kunstiakadeemia koostöölepingu teadusprojekti “Tallinna vanalinna jätkusuutlik haldamine ja eksponeerimine” läbiviimiseks.
Autorid: Triin Talk, Raul Kalvo, Liis Ojamäe, Katrin Paadam
Projektijuht: Riin Alatalu
Tellija: AS Tallinna Sadam
Toimetaja: Pille Epner
Keeletoimetaja: Kristel Ress
Kujundaja: Kristo Kooskora
Postitas Andres Lõo — Püsilink
Trükise „Tallinna vanalinna jätkusuutlik haldamine ja eksponeerimine” esitlus
Teisipäev 06 juuni, 2023
Kunstikultuuri teaduskond
EKA ja AS Tallinna Sadam paluvad teid projekti lõpparuande alusel valminud trükise esitlusele 6. juunil kell 13.00 EKA aatriumisse.
„Tallinna vanalinna jätkusuutlik haldamine ja eksponeerimine”
Tutvustame ka 2023. aastal sõlmitud AS Tallinna Sadam ja EKA vahel sõlmitud koostöölepingu plaane. Uus teadusprojekt keskendub Paldiskile kui Eesti mereväravale, pärandi alasele koostööle Helsingiga ja Tallinna vanalinna funktsionaalsusele.
Kolme aasta jooksul viis EKA muinsuskaitse ja konserveerimise osakond ühistöös paljude osalistega läbi kaasava uuringu, kuidas hallata Tallinna vanalinna nii, et pärand oleks hoitud ning kõik asjaosalised rahul. Laia haardega uuring hõlmas nii turismi, pärandikaitse, linnaplaneerimise valdkondi kui ka kogukonna õiguste arvestamist.
Ajalooline keskkond ei ole toode. See on eelmiste põlvkondade pärand, mis on antud meile hoida ja mille meie peame andma edasi tulevastele põlvedele. Pärand ei püsi iseenesest, seda tuleb hoida ja korrastada, vahel ka uuendada. Seega sõltub kogu turismisektor väga suurel määral sellest, kuidas läheb meie muinsuskaitsel, ja meie pärandi käekäik sõltub omakorda sellest, kui lugupidavalt me seda tarbime.
2019. aastal sõlmisid AS Tallinna Sadam ja Eesti Kunstiakadeemia koostöölepingu teadusprojekti “Tallinna vanalinna jätkusuutlik haldamine ja eksponeerimine” läbiviimiseks.
Autorid: Triin Talk, Raul Kalvo, Liis Ojamäe, Katrin Paadam
Projektijuht: Riin Alatalu
Tellija: AS Tallinna Sadam
Toimetaja: Pille Epner
Keeletoimetaja: Kristel Ress
Kujundaja: Kristo Kooskora
Postitas Andres Lõo — Püsilink
14.06.2023
EKA disaini uute magistriõppekavade tutvustus Tartus
Disainiteaduskond
Kolmapäeval, 14. juunil kell 14.00 tulevad EKA disainisuuna uusi magistriõppekavu tutvustama Stella Runnel, Juss Heinsalu ja Eva Liisa Kubinyi.
Kohtumine toimub Pallase raamatukogus ja üritusega on võimalik ühineda ka veebi teel.
REGISTREERI END SIIA VAJUTADES
Kohtumise fookus on reformitud magistriõppekavadel: Sotsiaalne disain, Taidestuudium ja Ringdisain.
Sotsiaalne disain on esimene omataoline transdistsiplinaarne õppekava Eestis, mis valmistab ette erineva taustaga üliõpilasi kujundama ümber ühiskondlikke suhteid, organisatsioone ja tootmist. Programmi eesmärk on aidata mõista ja luua uusi sotsiaalseid rolle disaineritele, kes on häälestatud kaasaegsetele ökoloogilistele ja poliitilistele väljakutsetele, kasutades disaini ihaldusväärsete ja vajalike muutuste läbiviimiseks.
Taidestuudium uus disainiteaduskonna õppekava, mille aluseks on materjalikeskne loometöö ja mõtlemine. Rahvusvahelises grupis toimuv kaheaastane õpe käsitleb kõrvuti käelisele tööle omaseid viise loovuurimuslike metodoloogiate ja nüüdisaegsete materiaalse kultuuri teooriatega. Stuudiotööl põhinev õppeprotsess toetab kultuuripärandi ja -väärtuste töötlust, käelise tegevuse ümbermõtestamist, narratiivide loomist, spekulatiivsust, individuaalsete taidepraktikate väljatöötamist ning autoripositsiooni kujundamist.
Ringdisaini õppekava on loodud inimestele, kelle motivatsioon on radikaalselt ja strateegiliselt disainida ringset tulevikku esemelises maailmas ja läbi selle luua positiivset mõju ning lisaväärtust tootvas majandusruumis. Seejuures ei pea tulevase tudengi enda taust olema disainis – õppekaval tutvustatavad (disaini)tööriistad on probleemide lahendamisel ja uute süsteemide loomisel ning tõlgendamisel universaalsed abilised ka ettevõtlus või muu taustaga inimestele.
Soovitame kõigile neljanda ja kolmanda kursuse üliõpilastele, keda huvitab magistriõpe EKA-s. Peale üldist õppekavade tutvustamist on võimalik saada ka personaalset konsultatsiooni just Sind huvitavatel teemadel.
Parimate soovidega!
Postitas Andres Lõo — Püsilink
EKA disaini uute magistriõppekavade tutvustus Tartus
Kolmapäev 14 juuni, 2023
Disainiteaduskond
Kolmapäeval, 14. juunil kell 14.00 tulevad EKA disainisuuna uusi magistriõppekavu tutvustama Stella Runnel, Juss Heinsalu ja Eva Liisa Kubinyi.
Kohtumine toimub Pallase raamatukogus ja üritusega on võimalik ühineda ka veebi teel.
REGISTREERI END SIIA VAJUTADES
Kohtumise fookus on reformitud magistriõppekavadel: Sotsiaalne disain, Taidestuudium ja Ringdisain.
Sotsiaalne disain on esimene omataoline transdistsiplinaarne õppekava Eestis, mis valmistab ette erineva taustaga üliõpilasi kujundama ümber ühiskondlikke suhteid, organisatsioone ja tootmist. Programmi eesmärk on aidata mõista ja luua uusi sotsiaalseid rolle disaineritele, kes on häälestatud kaasaegsetele ökoloogilistele ja poliitilistele väljakutsetele, kasutades disaini ihaldusväärsete ja vajalike muutuste läbiviimiseks.
Taidestuudium uus disainiteaduskonna õppekava, mille aluseks on materjalikeskne loometöö ja mõtlemine. Rahvusvahelises grupis toimuv kaheaastane õpe käsitleb kõrvuti käelisele tööle omaseid viise loovuurimuslike metodoloogiate ja nüüdisaegsete materiaalse kultuuri teooriatega. Stuudiotööl põhinev õppeprotsess toetab kultuuripärandi ja -väärtuste töötlust, käelise tegevuse ümbermõtestamist, narratiivide loomist, spekulatiivsust, individuaalsete taidepraktikate väljatöötamist ning autoripositsiooni kujundamist.
Ringdisaini õppekava on loodud inimestele, kelle motivatsioon on radikaalselt ja strateegiliselt disainida ringset tulevikku esemelises maailmas ja läbi selle luua positiivset mõju ning lisaväärtust tootvas majandusruumis. Seejuures ei pea tulevase tudengi enda taust olema disainis – õppekaval tutvustatavad (disaini)tööriistad on probleemide lahendamisel ja uute süsteemide loomisel ning tõlgendamisel universaalsed abilised ka ettevõtlus või muu taustaga inimestele.
Soovitame kõigile neljanda ja kolmanda kursuse üliõpilastele, keda huvitab magistriõpe EKA-s. Peale üldist õppekavade tutvustamist on võimalik saada ka personaalset konsultatsiooni just Sind huvitavatel teemadel.
Parimate soovidega!
Postitas Andres Lõo — Püsilink
12.06.2023
Tõnis Jürgensi näituste eelretsenseerimine
Doktorikool
12. juunil kell 15.00 toimub kunsti ja disaini eriala doktorandi Tõnis Jürgensi näituste „Paabeli ulmad” ja „Heitlikkuse harjutus” eelretsenseerimine EKAs, ruumis A202.
Üritusele eelneb videoteose „A Practice for Surrender” (2022, 12’49’’) läbivaatus kell 14.30, samuti ruumis A202. Film on ingliskeelne.
Eelretsenseeritavad näitused moodustavad osa Tõnis Jürgensi loovuurimuslikust doktoritööst. Doktoritöö käsitleb une digitaalset mõõtmist ja tähenduslikkuse paratamatut esile kerkimist müras ja mustrites.
Doktoritöö juhendaja on prof Rolf Hughes (KU Leuven, Belgia).
Retsensendid on dr Eva Näripea ja Andrus Laansalu.
Näitus „Paabeli ulmad” oli avatud Tartu Kunstimuuseumis 18.03.–14.05.2023,
„Heitlikkuse harjutus” oli avatud Vent Space projektiruumis 20.–30.09.2022.
Lisa:
„Paabeli ulmad” näituse trükis DIGARis: http://www.digar.ee/id/et/nlib-digar:905202
„Paabeli ulmad” fotodokumentatsioon ja inglisekeelne intervjuu veebiajakirjas Echo Gone Wrong: https://echogonewrong.com/transparent-things-an-interview-with-the-artist-tonis-jurgens/
„Heitlikkuse harjutus” fotodokumentatsioon: https://drive.google.com/drive/folders/1c8GlXWmEmfqWZazJCxJST78FDoInEuju?usp=share_link
Postitas Irene Hütsi — Püsilink
Tõnis Jürgensi näituste eelretsenseerimine
Esmaspäev 12 juuni, 2023
Doktorikool
12. juunil kell 15.00 toimub kunsti ja disaini eriala doktorandi Tõnis Jürgensi näituste „Paabeli ulmad” ja „Heitlikkuse harjutus” eelretsenseerimine EKAs, ruumis A202.
Üritusele eelneb videoteose „A Practice for Surrender” (2022, 12’49’’) läbivaatus kell 14.30, samuti ruumis A202. Film on ingliskeelne.
Eelretsenseeritavad näitused moodustavad osa Tõnis Jürgensi loovuurimuslikust doktoritööst. Doktoritöö käsitleb une digitaalset mõõtmist ja tähenduslikkuse paratamatut esile kerkimist müras ja mustrites.
Doktoritöö juhendaja on prof Rolf Hughes (KU Leuven, Belgia).
Retsensendid on dr Eva Näripea ja Andrus Laansalu.
Näitus „Paabeli ulmad” oli avatud Tartu Kunstimuuseumis 18.03.–14.05.2023,
„Heitlikkuse harjutus” oli avatud Vent Space projektiruumis 20.–30.09.2022.
Lisa:
„Paabeli ulmad” näituse trükis DIGARis: http://www.digar.ee/id/et/nlib-digar:905202
„Paabeli ulmad” fotodokumentatsioon ja inglisekeelne intervjuu veebiajakirjas Echo Gone Wrong: https://echogonewrong.com/transparent-things-an-interview-with-the-artist-tonis-jurgens/
„Heitlikkuse harjutus” fotodokumentatsioon: https://drive.google.com/drive/folders/1c8GlXWmEmfqWZazJCxJST78FDoInEuju?usp=share_link
Postitas Irene Hütsi — Püsilink
05.06.2023 — 06.06.2023
Magistritööde kaitsmised Kaasaegse kunsti ja Animatsiooni õppekavadel
Kaasaegne kunst
Magistritööde kaitsmised Kaasaegse kunsti ja Animatsiooni õppekavadel
5. – 6. juunil algusega kell 10.00 TASE ‘23 näitusel Tallinna Kunstihoones, Vabaduse väljak 8
5. juuni / June 5
10.00 – 10.45, VI floor
Heli Haav – master’s thesis: artistic component “Lilith” and written component ”Looking into the invisible: Attempts to find unspoken connections between the health of the Earth and the well-being of humankind”, supervisor Anu Vahtra (MA). Reviewer Elnara Taidre (PhD).
10.45 – 11.30, V floor
Jonathan Stavleu – master’s thesis entitled ”Museum of the 20th Century Archeology”, supervisor Anu Vahtra (MA). Reviewer Camille Laurelli (PhD).
11.30 – 12.15, IV floor
Samuel Lehikoinen – master’s thesis: artistic component “Unemployment Simulator 2018” and written component ”Everyday is Sunday”, supervisor John Grzinich (MA). Reviewer Taavi Varm (MA).
Lunch 12.15 – 13.15
13.15 – 14.00, III floor
M. Mojtaba H. Davijani – master’s thesis: artistic component “The Little Goldfish” and written component ”Shoot for Freedom”, supervisors John Grzinich (MA) and Kersti Uibo (MA). Reviewer David Ross (MA).
14.00 – 14.45, II floor, elevator
Stina Isabel Gavrilin – master’s thesis: artistic component “Break out. Give in.” and written component ”Seele Brennt”, supervisors John Grzinich (MA) and David Ross (MA). Reviewer Camille Laurelli (PhD).
15.45 – 16.30 ZOOM in EKA
Keawalee Warutkomain (Animation MA) – master’s thesis “Being-in-Between: A Journey to Contemplate the Notion of ‘Life/Death’ via an Improvisational Animation Approach”, supervisor Michael Croft (MA). Reviewer Mari-Liis Rebane (MA).
Assessment committee: Kristi Kongi, Sten Ojavee, Kristina Õllek, Agnė Jokšė, Rebecca Duclos.
/
6. juuni / June 6
10.00 – 10.45, Kunstihoone
Triin Türnpuu – magistritöö koondpealkirjaga „Kunst on sinu ümber. Pea meeles – võid katsuda, mitte vaadata!”, juhendajad Ingrid Allik (MA) ja Else Lagerspetz (MA). Retsensent Tamara Luuk (MA).
10.45 – 11.30, Kunstihoone
Marleen Suvi – magistritöö koondpealkirjaga „18:25”, juhendajad Merike Estna (MA) ja Eik Hermann (MA). Retsensent Kaarin Kivirähk (MA).
11.30 – 12.15, Kunstihoone
Lisann Lillevere – magistritöö loominguline osa „Sulav tõde” ja kirjalik osa „Ma ei tea, mis on reaalsus, aga ma tean, mis mulle meeldib”, juhendajad Marge Monko (MA) ja Helen Sirp (MA). Retsensent Elnara Taidre (PhD).
12.15 – 13.00, I korrus
Anselm Oja – magistritöö koondpealkirjaga „Tuunitud eneseotsingud pimedatel sisetänavatel”, juhendajad Reimo Võsa-Tangsoo (MA) ja Anu Vahtra (MA). Retsensent Elo Liiv (MA).
Paus 13.00 – 14.00
14.00 – 14.45, III korrus
Kristiina Aarna – magistritöö loominguline osa „518 päeva” ja kirjalik osa „Nähtamatu hääl ja hool naiskunstnike loomingus”, juhendaja Marge Monko (MA). Retsensent Brit Pavelson (MA).
14.45 – 15.30, III korrus
Heleliis Hõim – magistritöö koondpealkirjaga „Täitumatus (Unfulfilled)”, juhendaja Reimo Võsa-Tangsoo (MA). Retsensent Holger Loodus (MA).
15.30 – 16.15, VI korrus
Annika Hint – magistritöö loominguline osa “Recreate.betterlife.jpg” ja kirjalik osa “Trying to grasp a rainbow is the surest way to make it vanish”, juhendaja Taavi Talve (MA). Retsensent Hanno Soans (MA).
16.15 – 17.00, VI korrus
Liis-Marleen Verilaskja – magistritöö loominguline osa „Jumaliku surm: Apokalüptiline unenägu” ja kirjalik osa „Jõudmine unenäost usuni ja kunsti”, juhendajad Eve Kask (MA) ja Andrus Laansalu (MA). Retsensent Lilli-Krõõt Repnau (MA).
Hindamiskomisjon: Kristi Kongi, Sten Ojavee, Kristina Õllek, Sandra Kosorotova, Tõnis Saadoja.
Postitas Keidi Jaakson — Püsilink
Magistritööde kaitsmised Kaasaegse kunsti ja Animatsiooni õppekavadel
Esmaspäev 05 juuni, 2023 — Teisipäev 06 juuni, 2023
Kaasaegne kunst
Magistritööde kaitsmised Kaasaegse kunsti ja Animatsiooni õppekavadel
5. – 6. juunil algusega kell 10.00 TASE ‘23 näitusel Tallinna Kunstihoones, Vabaduse väljak 8
5. juuni / June 5
10.00 – 10.45, VI floor
Heli Haav – master’s thesis: artistic component “Lilith” and written component ”Looking into the invisible: Attempts to find unspoken connections between the health of the Earth and the well-being of humankind”, supervisor Anu Vahtra (MA). Reviewer Elnara Taidre (PhD).
10.45 – 11.30, V floor
Jonathan Stavleu – master’s thesis entitled ”Museum of the 20th Century Archeology”, supervisor Anu Vahtra (MA). Reviewer Camille Laurelli (PhD).
11.30 – 12.15, IV floor
Samuel Lehikoinen – master’s thesis: artistic component “Unemployment Simulator 2018” and written component ”Everyday is Sunday”, supervisor John Grzinich (MA). Reviewer Taavi Varm (MA).
Lunch 12.15 – 13.15
13.15 – 14.00, III floor
M. Mojtaba H. Davijani – master’s thesis: artistic component “The Little Goldfish” and written component ”Shoot for Freedom”, supervisors John Grzinich (MA) and Kersti Uibo (MA). Reviewer David Ross (MA).
14.00 – 14.45, II floor, elevator
Stina Isabel Gavrilin – master’s thesis: artistic component “Break out. Give in.” and written component ”Seele Brennt”, supervisors John Grzinich (MA) and David Ross (MA). Reviewer Camille Laurelli (PhD).
15.45 – 16.30 ZOOM in EKA
Keawalee Warutkomain (Animation MA) – master’s thesis “Being-in-Between: A Journey to Contemplate the Notion of ‘Life/Death’ via an Improvisational Animation Approach”, supervisor Michael Croft (MA). Reviewer Mari-Liis Rebane (MA).
Assessment committee: Kristi Kongi, Sten Ojavee, Kristina Õllek, Agnė Jokšė, Rebecca Duclos.
/
6. juuni / June 6
10.00 – 10.45, Kunstihoone
Triin Türnpuu – magistritöö koondpealkirjaga „Kunst on sinu ümber. Pea meeles – võid katsuda, mitte vaadata!”, juhendajad Ingrid Allik (MA) ja Else Lagerspetz (MA). Retsensent Tamara Luuk (MA).
10.45 – 11.30, Kunstihoone
Marleen Suvi – magistritöö koondpealkirjaga „18:25”, juhendajad Merike Estna (MA) ja Eik Hermann (MA). Retsensent Kaarin Kivirähk (MA).
11.30 – 12.15, Kunstihoone
Lisann Lillevere – magistritöö loominguline osa „Sulav tõde” ja kirjalik osa „Ma ei tea, mis on reaalsus, aga ma tean, mis mulle meeldib”, juhendajad Marge Monko (MA) ja Helen Sirp (MA). Retsensent Elnara Taidre (PhD).
12.15 – 13.00, I korrus
Anselm Oja – magistritöö koondpealkirjaga „Tuunitud eneseotsingud pimedatel sisetänavatel”, juhendajad Reimo Võsa-Tangsoo (MA) ja Anu Vahtra (MA). Retsensent Elo Liiv (MA).
Paus 13.00 – 14.00
14.00 – 14.45, III korrus
Kristiina Aarna – magistritöö loominguline osa „518 päeva” ja kirjalik osa „Nähtamatu hääl ja hool naiskunstnike loomingus”, juhendaja Marge Monko (MA). Retsensent Brit Pavelson (MA).
14.45 – 15.30, III korrus
Heleliis Hõim – magistritöö koondpealkirjaga „Täitumatus (Unfulfilled)”, juhendaja Reimo Võsa-Tangsoo (MA). Retsensent Holger Loodus (MA).
15.30 – 16.15, VI korrus
Annika Hint – magistritöö loominguline osa “Recreate.betterlife.jpg” ja kirjalik osa “Trying to grasp a rainbow is the surest way to make it vanish”, juhendaja Taavi Talve (MA). Retsensent Hanno Soans (MA).
16.15 – 17.00, VI korrus
Liis-Marleen Verilaskja – magistritöö loominguline osa „Jumaliku surm: Apokalüptiline unenägu” ja kirjalik osa „Jõudmine unenäost usuni ja kunsti”, juhendajad Eve Kask (MA) ja Andrus Laansalu (MA). Retsensent Lilli-Krõõt Repnau (MA).
Hindamiskomisjon: Kristi Kongi, Sten Ojavee, Kristina Õllek, Sandra Kosorotova, Tõnis Saadoja.
Postitas Keidi Jaakson — Püsilink
15.06.2023
Konverents “Originaalsus kunstis tehisaru ajastul”
KVI konverentsid ja seminarid
Konverents “Originaalsus kunstis tehisaru ajastul” toimub Eesti Kunstiakadeemias 15. juunil, kell 09.30–16.30, EKA aulas.
Konverents arutleb originaalsuse ja kunstiuuenduse ajalooliste ja kaasaegsete küsimuste üle tehisintellekti ajastul. Mida tähendab kunstniku kui autori jaoks ajastu, kus digitehnoloogia osaleb mitte ainult loomingu abivahendi ja instrumendina, vaid kus tehisintellekti programmid suudavad luua kuvandeid erinevatele kujutlustele, olles treeninud end miljonite autorite visuaalse võimekuse abil. Kuidas suhestuda tehisaru ressurssi autori loomingus, ja millega peaks arvestama seekuures kaasaegne kunsti kõrgharidus? Mis tähendus on originaalsusel kunstis olukorras, kus loojad on ümbritsetud visuaalselt üleküllastunud keskkonnast; kus loojate käsutada on tehnoloogia, mis võimaldab neilt hõlpsalt kopeerida, modifitseerida ja levitada oma kunsti; kus professionaalne kunstnik peab “võistlema” visuaalselt koolitamata loojatega.
Digitehnoloogia osaleb kunstiloomingus ja visuaalses vormistuses juba paarkümmend ja enam viimast aastat ja on tunginud erinevatele loomeerialadele. Mis on väljakutsed, mis seisavad ees – ning kes vajab kunsti, ja kes vajab AI kunsti? Konverentsil juurdlevad tehnoloogia mõju üle kunstiuuenduses nii traditsioonilistes kui uutes kunstivormides erinevad loomevalla autorid ning AI-analüütikud.
Konverents toimub inglise keeles ning kantakse üle EKA TVs – www.tv.artun.ee. Registreerumiseks palun täida VORM.
Sündmus toimub rahvusvahelise koostööprojekti Transform 4 Europe raames.
PÄEVAKAVA
09.30-10.00 – Tervitus ja avasõna Kirke Kangro, Dean of Fine Arts, Professor
10:00-10.45 peaettekanne Pau Waelder “Art in the Latent Space. Machine Learning as a Tool, a Co-Author and an Other”
10.45 -11.00 Paco Ulman “Accidental Projections”
11.00 -11.15 Zeynep Aksoez “Artificial Narratives”
11.15 -11.30 Hasso Krull “Creative Ritual and Ritual Creativity”
11.30 – 11.45 Taavi Piibemann “Don’t be afraid, HAL.”
11:45 -12:45 vestlusring, moderaator prof. Kirke Kangro
12:45 -13:45 lõuna
13.45 -14.00 Andres Karjus “The human-technology continuum in text and image”
14.00 -14.15 Oliver Laas “Norms in AI Systems”
14.15 -14.30 Taavi Suisalu “AI in the mirror”
14.30 -14.45 Varvara Guljajeva “AI-aided Ceramic Sculptures: Bridging Deep Learning with Materiality”
14.45 – 15.30 peaettekanne Lev Manovich “Artificial Aesthetics? Looking at AI Media Through the Lens of Art History”
15.30 – 16.30 – vestlusring, moderaator dr Raivo Kelomees
ESINEJAD
Pau Waelder “Art in the Latent Space. Machine Learning as a Tool, a Co-Author and an Other”
Senior Curator at Niio. Writer and researcher specialized in art and digital media. PhD in Information and Knowledge Society from the Universitat Oberta de Catalunya (UOC). Adjunct lecturer at the UOC, as well as in postgraduate courses. Editor and advisor at DAM Digital Art Museum. His work explores the different aspects of the interaction between art, technology and society, as well as the relationship between digital art and the art market. He is the author of the book on contemporary and digital art collecting You Can Be A Wealthy/ Cash-Strapped Art Collector In The Digital Age (Printer Fault Press, 2020).
Abstract
Since the dawn of algorithmic art, computers have entered the creative process as an active agent, engaging in a somewhat dialogical relationship with the artist. Machine learning programs have enabled computers to produce more sophisticated outputs, to the point of surpassing artists’ expectations. The precise instructions inscribed in a few lines of code have become prompts in natural language, with the final outcome emerging from an inscrutable latent space. As a field of uncharted possibilities, the latent space expands artists’ creativity and enables the perception of the program as an Other, an entity that is felt as alien while also deeply embedded in the artist’s self. This talk will address the latent space in connection with the notion of an Other and its implications in artistic creativity and originality.
Paco Ulman “Accidental Projections”
Since 2001 has worked as an architect in various offices (Ars Projekt, AB Kosmos, Arhitektuuriagentuur, Alianss Arhitektid). In 2013 he co-founded Mudel Architects studio. 2018-2020 worked at Tallinn Urban Planning Department and since 2021 works as an architect at the Tallinn Strategic Management Office.
Selection of projects in which he participated as co-author: Hotel Lydia in Tartu (2016), Hotel Lydia (2014), Pärnu Mud Baths hotel Hedon spa, Niine tn 11 office building extension project in Tallinn (2012).
In his artistic practice he is mainly focused on spatial issues and its representations using various different mediums. He has made exhibition and installation works, designed graphics, directed short films and animations, graphic novels, etc. Selection of solo exhibitions:„Heitmaa“ 2018a, „Tallinnas“ 2009a ja „Mememe“ 2014a. Since 2011 he has supervised various studios at Estonian Art Academy. From 2021 he is a PhD student in Architecture and Art at EKA Architecture and Urban Planning department.
Zeynep Aksöz “Artificial Narratives”
Zeynep Aksöz is an architect and a creative coder. She is one of two partners of Vienna-based design and research collective Open Fields. Currently she is a Research Associate and a lecturer at University of AppliedArtsVienna, an Assistant Professor at TU Vienna in Department for Structural Design, Faculty in IAACBarcelona.Through her ongoing research, teaching, and practice Zeynep explores generative design and the implementation of AI based processes into design, architecture, and urbanism. Her focus lies in developing emergent design approaches through the collaboration of human and artificial intelligence.
Zeynep is the recipient ofResearch Prize for Architecture from the National Chamber of Architects, Austria and a former Marie Curie fellow. Together with Mark Balzar, BernhardSommer,and Galo Moncayo she is the recipient of FWF PEEK funding for their Project Vibrant Fields.In collaboration with Nicolaj Kirisits she received INTRA funding for the project titled Morphology of Sound. Her creative and scientific work has been published in books such as Fabricate, Design Transactions, in conference proceedings including Design Modeling Symposium, Acadia as well as in the architecture magazineManege. Zeynep has exhibited her work at the Vienna Design Week, Bratislava Design Week, inKADKCopenhagen, Salona di Mobile in Milan, London Design Festival, Daniels School of Architecture in Toronto, andArchitecture Biennale die Venezia. Zeynep received her Doctoral degree from the University of Applied Arts Vienna at the Institute of Architecture under the supervision of Klaus Bollinger. She was a Marie Curie Fellow and an early-stage researcher in the international training network Innochain. She holds a MArch degree from the Architectural Association of London’s Emergent Technologies and Design Program and an MSc degree from TU Wien.
Hasso Krull “Creative Ritual and Ritual Creativity”
Hasso Krull (b. 1964) is an Estonian poet who has published sixteen books of poetry and nine collections of essays that include literary criticism as well as writings concerning art, cinema and society. During 1990-2017 he was teaching cultural theory at the Estonian Institute of Humanities (special courses on creation myths, oral tradition, continental philosophy and psychoanalysis). In 2001 Krull founded a poetry translation review Ninniku with Kalju Kruusa (www.eki.ee/ninniku/), in 2003 there followed a book series Ninniku Raamatukogu. Lately Krull has been concerned with ecological issues and the ongoing devastation of the Estonian forests.
Taavi Piibemann “Don’t be afraid, HAL.”
Taavi Piibemann started his stint as a carpenter, taught art at the Estonian Academy of Arts and Pallas in Tartu. Choose to do that after three years of copywriting, what back then seemed like a logical application of his study of photography at Tartu Art College and English language and literature at Tartu University. Beyond that there’s idyllic rural childhood in Viinistu, a small seaside village at the Gulf of Finland.
Andres Karjus “The human-technology continuum in text and image”
Andres Karjus is a research fellow in cultural data analytics at Tallinn University, and also operates in the private sector as an instructor on digital skills and AI. He has a background in the humanities (PhD in linguistics) and computer science (MSc in AI), and regularly engages with both in his teaching and research practice.
Oliver Laas “Norms in AI Systems”
Oliver Laas is a philosopher whose work focuses on philosophy of technology, philosophy of language, logic and metaphysics. He has written about artificial intelligence, arguments from analogy, definitions, truthlikeness in history, video games, and virtual reality.
Taavi Suisalu “AI in the mirror”
Taavi Suisalu is an artist who blends traditional and contemporary sensibilities and activates peripheral spaces for imaginative encounters. He has recorded volcanoes and malfunctioning satellites, composed for lawnmowers, intertwined living and digital ecosystems, explored datafictions and how developments in technologies shape our environments and influence behavior, perception and thinking of social beings. Suisalu has studied sociology and computer science in University of Tartu, contemporary art practices in Geneva University of Art and Design and earned his MA degree from Estonian Academy of Arts. He has participated in residency programmes in Nida Art Colony, WRO Art Center and International Studio & Curatorial Program (ISCP) amongst others.
Varvara Guljajeva “AI-aided Ceramic Sculptures: Bridging Deep Learning with Materiality”
Dr Varvara Guljajeva is an Assistant Professor in Computational Media and Arts at the Hong Kong University of Science and Technology (Guangzhou). Previously, she held positions at the Estonian Academy of Arts and Elisava Design School in Barcelona. Her PhD thesis “From Interaction to Post-Participation: The Disappearing Role of the Active Participant” was selected as the highest-ranking abstracts by Leonardo Labs in 2020. As an artist, she works together with Mar Canet forming an artist duo Varvara & Mar. Often the duo’s work is inspired by the information age. Their works were shown at MAD, Barbican, Ars Electronica, ZKM, etc. www.var-mar.info
Lev Manovich “Artificial Aesthetics? Looking at AI Media Through the Lens of Art History”
Lev Manovich is a visual artist, writer, and one of the world’s most influential digital culture theorists. He was included in the lists of “25 People Shaping the Future of Design” (Complex, 2013) and “50 Most Interesting People Building the Future” (Verge, 2014). Manovich is a Presidential Professor at The Graduate Center, City University of New York, and a Director of the Cultural Analytics Lab. He has published 180 articles and 15 books that include AI Aesthetics, Cultural Analytics, Instagram and Contemporary Image, and The Language of New Media described as “the most suggestive and broad-ranging media history since Marshall McLuhan.” His digital art projects were shown in eight personal and 120 international groups exhibitions in Centre Pompidou, ICA London, ZKM, KIASMA, and other leading venues.
Postitas Kati Saarits — Püsilink
Konverents “Originaalsus kunstis tehisaru ajastul”
Neljapäev 15 juuni, 2023
KVI konverentsid ja seminarid
Konverents “Originaalsus kunstis tehisaru ajastul” toimub Eesti Kunstiakadeemias 15. juunil, kell 09.30–16.30, EKA aulas.
Konverents arutleb originaalsuse ja kunstiuuenduse ajalooliste ja kaasaegsete küsimuste üle tehisintellekti ajastul. Mida tähendab kunstniku kui autori jaoks ajastu, kus digitehnoloogia osaleb mitte ainult loomingu abivahendi ja instrumendina, vaid kus tehisintellekti programmid suudavad luua kuvandeid erinevatele kujutlustele, olles treeninud end miljonite autorite visuaalse võimekuse abil. Kuidas suhestuda tehisaru ressurssi autori loomingus, ja millega peaks arvestama seekuures kaasaegne kunsti kõrgharidus? Mis tähendus on originaalsusel kunstis olukorras, kus loojad on ümbritsetud visuaalselt üleküllastunud keskkonnast; kus loojate käsutada on tehnoloogia, mis võimaldab neilt hõlpsalt kopeerida, modifitseerida ja levitada oma kunsti; kus professionaalne kunstnik peab “võistlema” visuaalselt koolitamata loojatega.
Digitehnoloogia osaleb kunstiloomingus ja visuaalses vormistuses juba paarkümmend ja enam viimast aastat ja on tunginud erinevatele loomeerialadele. Mis on väljakutsed, mis seisavad ees – ning kes vajab kunsti, ja kes vajab AI kunsti? Konverentsil juurdlevad tehnoloogia mõju üle kunstiuuenduses nii traditsioonilistes kui uutes kunstivormides erinevad loomevalla autorid ning AI-analüütikud.
Konverents toimub inglise keeles ning kantakse üle EKA TVs – www.tv.artun.ee. Registreerumiseks palun täida VORM.
Sündmus toimub rahvusvahelise koostööprojekti Transform 4 Europe raames.
PÄEVAKAVA
09.30-10.00 – Tervitus ja avasõna Kirke Kangro, Dean of Fine Arts, Professor
10:00-10.45 peaettekanne Pau Waelder “Art in the Latent Space. Machine Learning as a Tool, a Co-Author and an Other”
10.45 -11.00 Paco Ulman “Accidental Projections”
11.00 -11.15 Zeynep Aksoez “Artificial Narratives”
11.15 -11.30 Hasso Krull “Creative Ritual and Ritual Creativity”
11.30 – 11.45 Taavi Piibemann “Don’t be afraid, HAL.”
11:45 -12:45 vestlusring, moderaator prof. Kirke Kangro
12:45 -13:45 lõuna
13.45 -14.00 Andres Karjus “The human-technology continuum in text and image”
14.00 -14.15 Oliver Laas “Norms in AI Systems”
14.15 -14.30 Taavi Suisalu “AI in the mirror”
14.30 -14.45 Varvara Guljajeva “AI-aided Ceramic Sculptures: Bridging Deep Learning with Materiality”
14.45 – 15.30 peaettekanne Lev Manovich “Artificial Aesthetics? Looking at AI Media Through the Lens of Art History”
15.30 – 16.30 – vestlusring, moderaator dr Raivo Kelomees
ESINEJAD
Pau Waelder “Art in the Latent Space. Machine Learning as a Tool, a Co-Author and an Other”
Senior Curator at Niio. Writer and researcher specialized in art and digital media. PhD in Information and Knowledge Society from the Universitat Oberta de Catalunya (UOC). Adjunct lecturer at the UOC, as well as in postgraduate courses. Editor and advisor at DAM Digital Art Museum. His work explores the different aspects of the interaction between art, technology and society, as well as the relationship between digital art and the art market. He is the author of the book on contemporary and digital art collecting You Can Be A Wealthy/ Cash-Strapped Art Collector In The Digital Age (Printer Fault Press, 2020).
Abstract
Since the dawn of algorithmic art, computers have entered the creative process as an active agent, engaging in a somewhat dialogical relationship with the artist. Machine learning programs have enabled computers to produce more sophisticated outputs, to the point of surpassing artists’ expectations. The precise instructions inscribed in a few lines of code have become prompts in natural language, with the final outcome emerging from an inscrutable latent space. As a field of uncharted possibilities, the latent space expands artists’ creativity and enables the perception of the program as an Other, an entity that is felt as alien while also deeply embedded in the artist’s self. This talk will address the latent space in connection with the notion of an Other and its implications in artistic creativity and originality.
Paco Ulman “Accidental Projections”
Since 2001 has worked as an architect in various offices (Ars Projekt, AB Kosmos, Arhitektuuriagentuur, Alianss Arhitektid). In 2013 he co-founded Mudel Architects studio. 2018-2020 worked at Tallinn Urban Planning Department and since 2021 works as an architect at the Tallinn Strategic Management Office.
Selection of projects in which he participated as co-author: Hotel Lydia in Tartu (2016), Hotel Lydia (2014), Pärnu Mud Baths hotel Hedon spa, Niine tn 11 office building extension project in Tallinn (2012).
In his artistic practice he is mainly focused on spatial issues and its representations using various different mediums. He has made exhibition and installation works, designed graphics, directed short films and animations, graphic novels, etc. Selection of solo exhibitions:„Heitmaa“ 2018a, „Tallinnas“ 2009a ja „Mememe“ 2014a. Since 2011 he has supervised various studios at Estonian Art Academy. From 2021 he is a PhD student in Architecture and Art at EKA Architecture and Urban Planning department.
Zeynep Aksöz “Artificial Narratives”
Zeynep Aksöz is an architect and a creative coder. She is one of two partners of Vienna-based design and research collective Open Fields. Currently she is a Research Associate and a lecturer at University of AppliedArtsVienna, an Assistant Professor at TU Vienna in Department for Structural Design, Faculty in IAACBarcelona.Through her ongoing research, teaching, and practice Zeynep explores generative design and the implementation of AI based processes into design, architecture, and urbanism. Her focus lies in developing emergent design approaches through the collaboration of human and artificial intelligence.
Zeynep is the recipient ofResearch Prize for Architecture from the National Chamber of Architects, Austria and a former Marie Curie fellow. Together with Mark Balzar, BernhardSommer,and Galo Moncayo she is the recipient of FWF PEEK funding for their Project Vibrant Fields.In collaboration with Nicolaj Kirisits she received INTRA funding for the project titled Morphology of Sound. Her creative and scientific work has been published in books such as Fabricate, Design Transactions, in conference proceedings including Design Modeling Symposium, Acadia as well as in the architecture magazineManege. Zeynep has exhibited her work at the Vienna Design Week, Bratislava Design Week, inKADKCopenhagen, Salona di Mobile in Milan, London Design Festival, Daniels School of Architecture in Toronto, andArchitecture Biennale die Venezia. Zeynep received her Doctoral degree from the University of Applied Arts Vienna at the Institute of Architecture under the supervision of Klaus Bollinger. She was a Marie Curie Fellow and an early-stage researcher in the international training network Innochain. She holds a MArch degree from the Architectural Association of London’s Emergent Technologies and Design Program and an MSc degree from TU Wien.
Hasso Krull “Creative Ritual and Ritual Creativity”
Hasso Krull (b. 1964) is an Estonian poet who has published sixteen books of poetry and nine collections of essays that include literary criticism as well as writings concerning art, cinema and society. During 1990-2017 he was teaching cultural theory at the Estonian Institute of Humanities (special courses on creation myths, oral tradition, continental philosophy and psychoanalysis). In 2001 Krull founded a poetry translation review Ninniku with Kalju Kruusa (www.eki.ee/ninniku/), in 2003 there followed a book series Ninniku Raamatukogu. Lately Krull has been concerned with ecological issues and the ongoing devastation of the Estonian forests.
Taavi Piibemann “Don’t be afraid, HAL.”
Taavi Piibemann started his stint as a carpenter, taught art at the Estonian Academy of Arts and Pallas in Tartu. Choose to do that after three years of copywriting, what back then seemed like a logical application of his study of photography at Tartu Art College and English language and literature at Tartu University. Beyond that there’s idyllic rural childhood in Viinistu, a small seaside village at the Gulf of Finland.
Andres Karjus “The human-technology continuum in text and image”
Andres Karjus is a research fellow in cultural data analytics at Tallinn University, and also operates in the private sector as an instructor on digital skills and AI. He has a background in the humanities (PhD in linguistics) and computer science (MSc in AI), and regularly engages with both in his teaching and research practice.
Oliver Laas “Norms in AI Systems”
Oliver Laas is a philosopher whose work focuses on philosophy of technology, philosophy of language, logic and metaphysics. He has written about artificial intelligence, arguments from analogy, definitions, truthlikeness in history, video games, and virtual reality.
Taavi Suisalu “AI in the mirror”
Taavi Suisalu is an artist who blends traditional and contemporary sensibilities and activates peripheral spaces for imaginative encounters. He has recorded volcanoes and malfunctioning satellites, composed for lawnmowers, intertwined living and digital ecosystems, explored datafictions and how developments in technologies shape our environments and influence behavior, perception and thinking of social beings. Suisalu has studied sociology and computer science in University of Tartu, contemporary art practices in Geneva University of Art and Design and earned his MA degree from Estonian Academy of Arts. He has participated in residency programmes in Nida Art Colony, WRO Art Center and International Studio & Curatorial Program (ISCP) amongst others.
Varvara Guljajeva “AI-aided Ceramic Sculptures: Bridging Deep Learning with Materiality”
Dr Varvara Guljajeva is an Assistant Professor in Computational Media and Arts at the Hong Kong University of Science and Technology (Guangzhou). Previously, she held positions at the Estonian Academy of Arts and Elisava Design School in Barcelona. Her PhD thesis “From Interaction to Post-Participation: The Disappearing Role of the Active Participant” was selected as the highest-ranking abstracts by Leonardo Labs in 2020. As an artist, she works together with Mar Canet forming an artist duo Varvara & Mar. Often the duo’s work is inspired by the information age. Their works were shown at MAD, Barbican, Ars Electronica, ZKM, etc. www.var-mar.info
Lev Manovich “Artificial Aesthetics? Looking at AI Media Through the Lens of Art History”
Lev Manovich is a visual artist, writer, and one of the world’s most influential digital culture theorists. He was included in the lists of “25 People Shaping the Future of Design” (Complex, 2013) and “50 Most Interesting People Building the Future” (Verge, 2014). Manovich is a Presidential Professor at The Graduate Center, City University of New York, and a Director of the Cultural Analytics Lab. He has published 180 articles and 15 books that include AI Aesthetics, Cultural Analytics, Instagram and Contemporary Image, and The Language of New Media described as “the most suggestive and broad-ranging media history since Marshall McLuhan.” His digital art projects were shown in eight personal and 120 international groups exhibitions in Centre Pompidou, ICA London, ZKM, KIASMA, and other leading venues.
Postitas Kati Saarits — Püsilink
02.06.2023 — 01.07.2023
Alexei Gordin Vaal Galeriis
Maal
Reedel, 2. juunil kell 18.00 avab EKA maali eriala vilistlane Alexei Gordin Vaal galeriis oma isiknäituse „Selles galeriis täituvad unistused“.
Näitus jääb avatuks kuni 1. juulini.
„Hiljuti uurisin oma eksistentsi internetis ja kaevasin välja oma kõige esimese postitatud kunstiteose, milleks oli 2006. aastal valminud pliiatsijoonistus ‘Koht päikese all’. Nüüdseks on sellest möödunud 16 aastat, millest 10 aastat olen olnud professionaalse kunstimaailma osa, kuid küsimus õigest kohast päikese all on siiamaani aktuaalne. Kus on siis kunstniku koht?
Sellele küsimusele vastates võib spekuleerida erinevatel teemadel, kuid üks saab mulle selgemaks kui muu – kunstniku koht on galeriis. Seda võib võtta nagu hävitavat fakti, sest kunsti põhimõtted ja sihid on tunduvalt laiemad kui neli seina. Reaalsuses aga professionaalne kunst algab ja lõppeb just galerii seinte vahel, sest ainult seal oskab keegi seda professionaalselt hinnata. Tsiteerides O. Dohertyt: ‘Nüüd on selgesti nähtav kunsti energia lekkimine seda ümbritsevasse keskkonda, mille jooksul kunst hakkab muutuma rohkem literaalseks ja galerii kasvatab oma mütoloogilist staatust’.“
Näitus „Selles galeriis täituvad unistused“ on paroodia olukorrale, kus keegi üritab leida väljapääsu praegusel ajal galeriiruumi uputatud kunstist. Pealkiri on tulnud reklaami esteetikast, kus turul mängijad lubavad oma klientidele nende unistuste täitumist, kuid mida rohkem potentsiaali unistuse täitmiseks tarbija panustab, seda kaugemaks need unistused jäävad. Küsimusele kunstniku kohast päikese all läheneb Gordin pigem autobiograafiliselt kui kontseptuaalselt. Filosoofilises mõttes muutub kunstniku koht efemeerseks, mis lahustub ajutiste kontseptsioonide, residentuuride ja biennaalide vahel.
Alexei Gordin (s 1989) on peamiselt tuntud maalijana, kuid ta tegeleb ka foto-, video- ja performance’i-kunstiga. Oma loomingus näitab EKA maali eriala vilistlane Gordin musta huumori abil (kunsti)maailma absurdsust ja inimeste võõrandumist, käsitledes ühtlasi ebavõrdsuse ja marginaliseerunud ühiskonnagruppide probleeme. Gordini teoseid iseloomustab mõjutus karikatuurikunstist ning teksti ja visuaali kooseksisteerimine viitega koomiksi- ja meemikultuurile.
Postitas Andres Lõo — Püsilink
Alexei Gordin Vaal Galeriis
Reede 02 juuni, 2023 — Laupäev 01 juuli, 2023
Maal
Reedel, 2. juunil kell 18.00 avab EKA maali eriala vilistlane Alexei Gordin Vaal galeriis oma isiknäituse „Selles galeriis täituvad unistused“.
Näitus jääb avatuks kuni 1. juulini.
„Hiljuti uurisin oma eksistentsi internetis ja kaevasin välja oma kõige esimese postitatud kunstiteose, milleks oli 2006. aastal valminud pliiatsijoonistus ‘Koht päikese all’. Nüüdseks on sellest möödunud 16 aastat, millest 10 aastat olen olnud professionaalse kunstimaailma osa, kuid küsimus õigest kohast päikese all on siiamaani aktuaalne. Kus on siis kunstniku koht?
Sellele küsimusele vastates võib spekuleerida erinevatel teemadel, kuid üks saab mulle selgemaks kui muu – kunstniku koht on galeriis. Seda võib võtta nagu hävitavat fakti, sest kunsti põhimõtted ja sihid on tunduvalt laiemad kui neli seina. Reaalsuses aga professionaalne kunst algab ja lõppeb just galerii seinte vahel, sest ainult seal oskab keegi seda professionaalselt hinnata. Tsiteerides O. Dohertyt: ‘Nüüd on selgesti nähtav kunsti energia lekkimine seda ümbritsevasse keskkonda, mille jooksul kunst hakkab muutuma rohkem literaalseks ja galerii kasvatab oma mütoloogilist staatust’.“
Näitus „Selles galeriis täituvad unistused“ on paroodia olukorrale, kus keegi üritab leida väljapääsu praegusel ajal galeriiruumi uputatud kunstist. Pealkiri on tulnud reklaami esteetikast, kus turul mängijad lubavad oma klientidele nende unistuste täitumist, kuid mida rohkem potentsiaali unistuse täitmiseks tarbija panustab, seda kaugemaks need unistused jäävad. Küsimusele kunstniku kohast päikese all läheneb Gordin pigem autobiograafiliselt kui kontseptuaalselt. Filosoofilises mõttes muutub kunstniku koht efemeerseks, mis lahustub ajutiste kontseptsioonide, residentuuride ja biennaalide vahel.
Alexei Gordin (s 1989) on peamiselt tuntud maalijana, kuid ta tegeleb ka foto-, video- ja performance’i-kunstiga. Oma loomingus näitab EKA maali eriala vilistlane Gordin musta huumori abil (kunsti)maailma absurdsust ja inimeste võõrandumist, käsitledes ühtlasi ebavõrdsuse ja marginaliseerunud ühiskonnagruppide probleeme. Gordini teoseid iseloomustab mõjutus karikatuurikunstist ning teksti ja visuaali kooseksisteerimine viitega koomiksi- ja meemikultuurile.
Postitas Andres Lõo — Püsilink