Rubriik: Erialad

07.05.2022 — 07.06.2022

Estookin “Simulaakrum”

artun_estookin-simulaakrum-1440x600

Laupäeval, 7. mail, kell 17:00 avab kunstnik Estookin Loomelinnaku Väligaleriis (Telliskivi 60a) isikunäituse SIMULAAKRUM.

Näitusel on eksponeeritud üle pooleteisemeetriste digimaalidena Ivo Linna, Ott Leplandi, Laura Pōldvere, Kerli, Leslie Da Bassi, Maarja Nuudi, Genka, Anna Kaneelina, Rita Ray ja Tanel Padari portreed ja kümme nende muusikast inspireeritud abstraktsiooni. Näitusel esitatavad tööd on protsessi tulemus, mille eesmärgiks oli uurida heliloomingu mõju visuaalkunstniku loomingule.

Näituse avashow teevad Laura Põldvere ja Uku Kübar.

Avashowle järgneb vestlus Estookini ja Rita Ray vahel muusika ja kunsti loomise protsessidest. Vestlust modereerib Henrik Ehte.

Näitus on avatud ööpäevaringselt. 7. mai – 7. Juuni 2022.

Kuraator: Estookin

Kujundaja: Estookin

Eriline tänu: Ene-Liis Semper, Katrin Reimann, Janno Reimann, Anita Kremm, Kristel Zimmer, Alice Aleksandridi, Andres Ojasu, Reene Teder, Henrik Ehte, Magdaleena Maasik, Loomelinnaku Väligalerii.

Näitusetööde maalimiseks korraldas Estookin eksperimendi, kus ta kogu maalimisprotsessi ajal kuulas ainult ja vahetpidamata portreteeritava artisti muusikat, millest inspireerituna sündisid lavastuslikud portreed ja nendega dialoogi astuvad abstraktsed maastikud, mis omakorda annavad edasi kunstniku nägemuse antud artistist ja tema muusikast. 

Estookin: “Ma armastan hoida silma peal, mida teised kunstnikud siia maailma toovad ja jagada kunstikeelt, mis tekitab minus soovi väljendada oma kunstilist vaatenurka täielikumalt ja isiklikumalt. Siin näitusel välja pandud teoste puhul ei ole tegu tellitud vinüülikujundustega, mis baseeruksid kunstniku ja muusiku vahelisel dialoogil ja representeeriksid võimalikult täpselt artisti enesekuvandit. Jätsin endale vabad käed tõlgendamaks spetsiaalselt välja valitud muusikuid läbi tunnetusliku protsessi. Minu korraldatud eksperimendi käigus loodud maalide reproduktsioonid moodustuvad justkui algse tegelikkusega sideme kaotanud iseseisva reaalsuse, ehk simulaakrumi*” 

Estookin (1997, Tallinn) on Eestis ja välismaal tegutsev illustraator, visuaal- ja digitaalkunstnik, kes on tegelenud digitaalse maaliga juba 2012. aastast alates. Eriilmeliste loomeprojektide käigus pidevalt luues, õppides ja oma tehnoloogilisi oskusi välja arendades, on Estookini loometee viinud ta viimastel aastatel kokku muusikamaailmaga. Muusikal ja helil on tema loomingus alati olnud oluline roll. Tunnustatud plaadikujunduste autorina, on ta loonud visuaalset identiteeti sellistele artistidele nagu Bella Poarch, nublu, Wateva ja Lexsoul Dancemachine. Lisaks muusikale on ta inspiratsiooni ammutanud nii moemaailmast, teatrist, arhitektuurist kui ka tehnoloogiast ja elektro-pungist. Digikunsti kõrval tegeleb Estookin ka fotograafia, video- ja etenduskunstiga.

Näitus “Simulaakrum” on osa Estookini Eesti Kunstiakadeemia stsenograafia osakonna bakalaureuse diplomitööst, mille juhendajaks on Ene-Liis Semper.

* Simulaakrum on Jean Baudrillard’ järgi midagi, mis asendab reaalsuse selle representatsiooniga. Raamatus “Simulaakrumid ja simulatsioon” kirjutab Jean Baudrillard: “Simulatsioon ei vasta enam reaalsele territooriumile, olendile või ainele. See on ilma originaalita ja reaalsuseta reaalse konstrueerimine: see on hüperreaalne. […] Asi pole matkimises, dubleerimises, ega isegi paroodias.” Simulatsioon ei peegelda enam reaalsust, vaid loob uue ja iseseisva reaalsuse – visuaalse nägemuse helist.

Lisainfo:
Estookin Andreen
Tel: (+372) 528 8110
info@estookin.studio
www.estookin.studio

Postitas Andres Lõo — Püsilink

Estookin “Simulaakrum”

Laupäev 07 mai, 2022 — Teisipäev 07 juuni, 2022

artun_estookin-simulaakrum-1440x600

Laupäeval, 7. mail, kell 17:00 avab kunstnik Estookin Loomelinnaku Väligaleriis (Telliskivi 60a) isikunäituse SIMULAAKRUM.

Näitusel on eksponeeritud üle pooleteisemeetriste digimaalidena Ivo Linna, Ott Leplandi, Laura Pōldvere, Kerli, Leslie Da Bassi, Maarja Nuudi, Genka, Anna Kaneelina, Rita Ray ja Tanel Padari portreed ja kümme nende muusikast inspireeritud abstraktsiooni. Näitusel esitatavad tööd on protsessi tulemus, mille eesmärgiks oli uurida heliloomingu mõju visuaalkunstniku loomingule.

Näituse avashow teevad Laura Põldvere ja Uku Kübar.

Avashowle järgneb vestlus Estookini ja Rita Ray vahel muusika ja kunsti loomise protsessidest. Vestlust modereerib Henrik Ehte.

Näitus on avatud ööpäevaringselt. 7. mai – 7. Juuni 2022.

Kuraator: Estookin

Kujundaja: Estookin

Eriline tänu: Ene-Liis Semper, Katrin Reimann, Janno Reimann, Anita Kremm, Kristel Zimmer, Alice Aleksandridi, Andres Ojasu, Reene Teder, Henrik Ehte, Magdaleena Maasik, Loomelinnaku Väligalerii.

Näitusetööde maalimiseks korraldas Estookin eksperimendi, kus ta kogu maalimisprotsessi ajal kuulas ainult ja vahetpidamata portreteeritava artisti muusikat, millest inspireerituna sündisid lavastuslikud portreed ja nendega dialoogi astuvad abstraktsed maastikud, mis omakorda annavad edasi kunstniku nägemuse antud artistist ja tema muusikast. 

Estookin: “Ma armastan hoida silma peal, mida teised kunstnikud siia maailma toovad ja jagada kunstikeelt, mis tekitab minus soovi väljendada oma kunstilist vaatenurka täielikumalt ja isiklikumalt. Siin näitusel välja pandud teoste puhul ei ole tegu tellitud vinüülikujundustega, mis baseeruksid kunstniku ja muusiku vahelisel dialoogil ja representeeriksid võimalikult täpselt artisti enesekuvandit. Jätsin endale vabad käed tõlgendamaks spetsiaalselt välja valitud muusikuid läbi tunnetusliku protsessi. Minu korraldatud eksperimendi käigus loodud maalide reproduktsioonid moodustuvad justkui algse tegelikkusega sideme kaotanud iseseisva reaalsuse, ehk simulaakrumi*” 

Estookin (1997, Tallinn) on Eestis ja välismaal tegutsev illustraator, visuaal- ja digitaalkunstnik, kes on tegelenud digitaalse maaliga juba 2012. aastast alates. Eriilmeliste loomeprojektide käigus pidevalt luues, õppides ja oma tehnoloogilisi oskusi välja arendades, on Estookini loometee viinud ta viimastel aastatel kokku muusikamaailmaga. Muusikal ja helil on tema loomingus alati olnud oluline roll. Tunnustatud plaadikujunduste autorina, on ta loonud visuaalset identiteeti sellistele artistidele nagu Bella Poarch, nublu, Wateva ja Lexsoul Dancemachine. Lisaks muusikale on ta inspiratsiooni ammutanud nii moemaailmast, teatrist, arhitektuurist kui ka tehnoloogiast ja elektro-pungist. Digikunsti kõrval tegeleb Estookin ka fotograafia, video- ja etenduskunstiga.

Näitus “Simulaakrum” on osa Estookini Eesti Kunstiakadeemia stsenograafia osakonna bakalaureuse diplomitööst, mille juhendajaks on Ene-Liis Semper.

* Simulaakrum on Jean Baudrillard’ järgi midagi, mis asendab reaalsuse selle representatsiooniga. Raamatus “Simulaakrumid ja simulatsioon” kirjutab Jean Baudrillard: “Simulatsioon ei vasta enam reaalsele territooriumile, olendile või ainele. See on ilma originaalita ja reaalsuseta reaalse konstrueerimine: see on hüperreaalne. […] Asi pole matkimises, dubleerimises, ega isegi paroodias.” Simulatsioon ei peegelda enam reaalsust, vaid loob uue ja iseseisva reaalsuse – visuaalse nägemuse helist.

Lisainfo:
Estookin Andreen
Tel: (+372) 528 8110
info@estookin.studio
www.estookin.studio

Postitas Andres Lõo — Püsilink

05.05.2022

Avatud loeng “Tehisintellekt ja disaini tulevik” Antoine Picon

FHD open lecture innovation 5mai22

5. mail kell 18 peab EKA aulas avaliku loengu “Tehisintellekt ja disaini tulevik” Harvardi ülikooli kõrgema disainikooli arhitektuuri- ja tehnoloogia ajaloo professor Antoine Picon. Picon küsib, milline on disainipraktikate tulevik, kui protsessi osaks saab tehisintellekt. Mis jääb inimese osaks ja mille eest võiks hakata hoolitsema masinteadvus? Kuulama on oodatud kõik arhitektuuri- ja disainitudengid, professionaalid ning lihtsalt huvilised, veebiülekannet ei toimu. Loeng on tasuta ja inglise keeles.

 

Professor Piconi loeng on EKAs 6. septembril 2022 toimuva konverentsi “Innovatsioon ja digireaalsus” maitseproov, mis kuulub Tallinna arhitektuuribiennaali TAB programmi.
https://www.artun.ee/…/konverents-innovatsioon-ja…/

Antoine Picon on Harvardi ülikooli kõrgema disainikooli G. Ware Travelsteadi arhitektuuri- ja tehnoloogia ajaloo professor ning Pariisis asuva Ecole Nationale des Ponts et Chaussées’ teadusdirektor. Picon, kes on õppinud inseneriteadust, arhitektuuri ja ajalugu, keskendub arhitektuuri ja linnatehnoloogia ajaloole 18. sajandist tänapäevani. Ta on kirjutanud mitu raamatut varamodernse ühiskonnakorralduse muutumisest tööstusajastuks; värskeim ingliskeelne väljaanne The Materiality of Architecture ilmus 2021.

 

Viimasel ajal keskendub ta sellele, milliseid muudatusi on arvutid ja digitaalne kultuur kaasa toonud arhitektuuriteooriasse ja -praktikasse ning kuidas need ühtlasi linnaplaneerimist ja linnakogemust mõjutavad. Picon on ka Le Corbusier Foundationi president.

 

Loengu ja konverentsi korraldamist toetavad: Eesti Arhitektide Liit, EKA ja Euroopa Regionaalarengu Fond.

Postitas Andres Lõo — Püsilink

Avatud loeng “Tehisintellekt ja disaini tulevik” Antoine Picon

Neljapäev 05 mai, 2022

FHD open lecture innovation 5mai22

5. mail kell 18 peab EKA aulas avaliku loengu “Tehisintellekt ja disaini tulevik” Harvardi ülikooli kõrgema disainikooli arhitektuuri- ja tehnoloogia ajaloo professor Antoine Picon. Picon küsib, milline on disainipraktikate tulevik, kui protsessi osaks saab tehisintellekt. Mis jääb inimese osaks ja mille eest võiks hakata hoolitsema masinteadvus? Kuulama on oodatud kõik arhitektuuri- ja disainitudengid, professionaalid ning lihtsalt huvilised, veebiülekannet ei toimu. Loeng on tasuta ja inglise keeles.

 

Professor Piconi loeng on EKAs 6. septembril 2022 toimuva konverentsi “Innovatsioon ja digireaalsus” maitseproov, mis kuulub Tallinna arhitektuuribiennaali TAB programmi.
https://www.artun.ee/…/konverents-innovatsioon-ja…/

Antoine Picon on Harvardi ülikooli kõrgema disainikooli G. Ware Travelsteadi arhitektuuri- ja tehnoloogia ajaloo professor ning Pariisis asuva Ecole Nationale des Ponts et Chaussées’ teadusdirektor. Picon, kes on õppinud inseneriteadust, arhitektuuri ja ajalugu, keskendub arhitektuuri ja linnatehnoloogia ajaloole 18. sajandist tänapäevani. Ta on kirjutanud mitu raamatut varamodernse ühiskonnakorralduse muutumisest tööstusajastuks; värskeim ingliskeelne väljaanne The Materiality of Architecture ilmus 2021.

 

Viimasel ajal keskendub ta sellele, milliseid muudatusi on arvutid ja digitaalne kultuur kaasa toonud arhitektuuriteooriasse ja -praktikasse ning kuidas need ühtlasi linnaplaneerimist ja linnakogemust mõjutavad. Picon on ka Le Corbusier Foundationi president.

 

Loengu ja konverentsi korraldamist toetavad: Eesti Arhitektide Liit, EKA ja Euroopa Regionaalarengu Fond.

Postitas Andres Lõo — Püsilink

29.04.2022

Urban Ethnography – Technoecologies of care. Final presentations

PimpMyBike

Postitas Kaija-Luisa Kurik — Püsilink

Urban Ethnography – Technoecologies of care. Final presentations

Reede 29 aprill, 2022

PimpMyBike

Postitas Kaija-Luisa Kurik — Püsilink

14.05.2022

EKA DISAINILAAT 2022

laat EKA ekraan-04

14. mail toimub Eesti Kunstiakadeemias EKA Disainilaat. Laat leiab aset EKA esimese kolme korruse üldaladel. Disainilaadal osaleb ligi 60 müüjat, kunstnikku ja disainerit ning üliõpilast ja vilistlast, mitmekesise valikuga. 

EKA hoovis astuvad laadapäeval üles EKA kammerkoor, auhinnatud muusikaline koosseis Puuluup ning koostöös baar Svetaga, pannakse püsti ka välibaar ning esineb Sveta oma plaadikeerutaja DJ Joonas.

EKA Disainilaat pakub ainult kodumaist ja värsket disaini nii tudengitelt kui vilistlastelt. Laadalt võib leida nii minimalistlikke kui keerulisemaid keraamilisi objekte, tarbeesemeid, seintele paigaldatavaid graafilisi lehti, käsitööna valminud kodutekstiile ning nahkaksessuaare. “Eriti populaarne on lähenev laat ehtekunstnike seas, mistõttu suurem osa laada kolmandast korrusest hõivavadki just nemad”, sõnab laada korraldaja Cristopher Siniväli.

Korraldajapoolne ostusoovitus on soetada endale eesolevaks suveks knot not tote brändi poolt loodud käsitööna valminud makrameetehnikas punutud pudelikotte, mis muudavad igapäevase veepudeli kaasas kandmise mugavaks, vähendades sinu ökoloogilist jalajälge, samal ajal suurendades kraanivee tarbimist pudelivee asemel. Kotid on biolagunevad. Esmakordselt tulevad müüki ka taaskasutatud teksamaterjalist pudelikotid.

Teisalt soovitab Siniväli Est.Wall.Art graafikat, milleks oon funkarhitektuuri- ja Eesti 1920ndate ja 1930ndate aastate arhitektuuri kajastav graafika. Need on siirad tööd, mis sobivad peaaegu igasse koju, tasakaaluks teistele kujutavatele teostele, mida laadal pakutakse.

Sissepääs on tasuta.
EKA-sse pääseb Põhja pst 7 peauksest ning läbi Kotzebue 1 väravate.

Et ostlemine oleks mugav, palutakse kaasa võtta sularaha.

EKA Disainilaata korraldab Eesti Kunstiakadeemia Üliõpilasesindus.

Lähem info:
Cristopher Siniväli 
peakorraldaja
cristopher.sinivali@artun.ee

Link Facebooki üritusele

Postitas Andres Lõo — Püsilink

EKA DISAINILAAT 2022

Laupäev 14 mai, 2022

laat EKA ekraan-04

14. mail toimub Eesti Kunstiakadeemias EKA Disainilaat. Laat leiab aset EKA esimese kolme korruse üldaladel. Disainilaadal osaleb ligi 60 müüjat, kunstnikku ja disainerit ning üliõpilast ja vilistlast, mitmekesise valikuga. 

EKA hoovis astuvad laadapäeval üles EKA kammerkoor, auhinnatud muusikaline koosseis Puuluup ning koostöös baar Svetaga, pannakse püsti ka välibaar ning esineb Sveta oma plaadikeerutaja DJ Joonas.

EKA Disainilaat pakub ainult kodumaist ja värsket disaini nii tudengitelt kui vilistlastelt. Laadalt võib leida nii minimalistlikke kui keerulisemaid keraamilisi objekte, tarbeesemeid, seintele paigaldatavaid graafilisi lehti, käsitööna valminud kodutekstiile ning nahkaksessuaare. “Eriti populaarne on lähenev laat ehtekunstnike seas, mistõttu suurem osa laada kolmandast korrusest hõivavadki just nemad”, sõnab laada korraldaja Cristopher Siniväli.

Korraldajapoolne ostusoovitus on soetada endale eesolevaks suveks knot not tote brändi poolt loodud käsitööna valminud makrameetehnikas punutud pudelikotte, mis muudavad igapäevase veepudeli kaasas kandmise mugavaks, vähendades sinu ökoloogilist jalajälge, samal ajal suurendades kraanivee tarbimist pudelivee asemel. Kotid on biolagunevad. Esmakordselt tulevad müüki ka taaskasutatud teksamaterjalist pudelikotid.

Teisalt soovitab Siniväli Est.Wall.Art graafikat, milleks oon funkarhitektuuri- ja Eesti 1920ndate ja 1930ndate aastate arhitektuuri kajastav graafika. Need on siirad tööd, mis sobivad peaaegu igasse koju, tasakaaluks teistele kujutavatele teostele, mida laadal pakutakse.

Sissepääs on tasuta.
EKA-sse pääseb Põhja pst 7 peauksest ning läbi Kotzebue 1 väravate.

Et ostlemine oleks mugav, palutakse kaasa võtta sularaha.

EKA Disainilaata korraldab Eesti Kunstiakadeemia Üliõpilasesindus.

Lähem info:
Cristopher Siniväli 
peakorraldaja
cristopher.sinivali@artun.ee

Link Facebooki üritusele

Postitas Andres Lõo — Püsilink

07.09.2022 — 11.09.2022

Tallinna Arhitektuuribiennaal TAB 2022

TAB 2022

Tallinna Arhitektuuribiennaal 2022 põhiprogramm liidab toidu ja arhitektuuri

Septembris toimuv 6. Tallinna Arhitektuuribiennaal „Söödav; Ehk arhitektuurne ainevahetus“ kutsub arhitekte ja arhitektuurihuvilisi mõtlema jätkusuutliku tuleviku üle, kus kasutatakse ära looduses toimuvaid protsesse ning vähendatakse raiskamist.

TAB 2022 peanäitusel osaleb mitmeid EKA vilistlasi: Sille Pihlak, Siim Tuksam, Siim Karro, Annika Kaldoja, Kärt Ojavee. Sümpoosioni kõnelejate seast leiab veel Johan Tali ja Epp Lankots.

Biennaali kuraatorid Lydia Kallipoliti (Kreeka/ USA) ja Areti Markopoulou (Hispaania/ Kreeka) koostöös Eesti poolse nõustaja Ivan Sergejevi ja kuraatori assistendi Sonia Sobrino Ralstoniga (USA) annavad arhitektidele, planeerijatele ja keskkonnadisaineritele võimaluse kuraatornäituse ja sümpoosioni raames arutleda ja uurida, kuidas läbi arhitektuuri on võimalik mõjutada ringmajanduse toiminguid nagu toidu ja energia tootmine ning ressursside lagundamine.

TAB 2022 peakuraatorid Lydia Kallipoliti ja Areti Markopoulou suhtuvad kriitiliselt tarbivasse ja saastavasse inimeste loodud keskkonda ning kutsuvad kujutama ette arhitektuuri, mis toodab ressursse ning kasutab ja lagundab oma jäätmed. „Keset praegust rahvatervise, kliimamuutuste ja sotsiaalse ebavõrdsuse kriisi on ilmne, et meie tarneahelate nõrkus nõuab uusi kohalike hankimise ja tootmise vorme. TAB 2022 käsitleb küsimust „kust meie toit pärineb” kui loomingulist disainiprobleemi ning tõstatab küsimusi meid ümbritseva keskkonna esteetiliste, kultuuriliste ja kogemuslike omaduste kohta läbi elutsükli,“ selgitasid TAB 2022 peakuraatorid Kallipoliti ja Markopoulou.

Vaata TAB 2022 programmi siit: https://2022.tab.ee/et/programm/

Kuraatornäitus “Söödav” toob kokku maailmatasemel disainerid ja arhitektid, kelle teosed on jaotatud viide temaatilisse blokki: Metaboolne kodu, Kivist Mullani, Toit ja geopoliitika, Arhitektuuri ja toidusüsteemide arheoloogia ja Tuleviku toit.
Lisaks on peakuraatorid kokku pannud 2-päevase arhitektidele, disaineritele ja teistele ruumist huvitatutele mõeldud konverentsiprogrammi „Söödav“. Kavast leiab põnevaid arutelusid nii disaini olulisusest linnaruumis, ajaloo mõjudest tänasele keskkonnale kui ka tulevikulinna puudutavaid mõttevahetusi. Sümpoosioni peakõnelejateks on tuntud disainiraamatute autor Beatriz Colomina, disaini- ja uurimisstuudio Effekt ja uurimiskeskuse Office for Political Innovation juht Andrés Jaque.
 

TAB 2022 installatsioonivõistluse raames kerkib Eesti Arhitektuurimuuseumi ette IHEARTBLOB (Austria, UK, Eesti) installatsioon „Fungible Non Fungible“. Tegu on maailma esimese blokiahela poolt rahastatud arhitektuuriprojektiga. Nende töö annab traditsioonilisele arhitekti rollile täiesti uue mõõtme – arhitekt pole enam lihtsalt meister vaid süsteemidisainer, kes toob kokku innovatiivsed tehnoloogiad innustades kogukondi ja kohalikke meistreid olema osalised loomeprotsessis. Selleks loob IHEARTBLOB meeskond NFT (Non-Fungible Token) platvormi, kus soovijad saavad disainida ja osta tüki teosest. Tulemuseks on ainulaadne installatsioon, mille autoriteks ja omanikeks on erinevad disainerid üle kogu maailma. Platvorm installatsiooni ühisdisainiks avatakse mais.

TAB 2022 peaprogramm koosneb viiest osast: kuraatornäitus ja installatsioonivõistluse programm Eesti Arhitektuurimuuseumis, 2-päevane sümpoosion ja visioonivõistluse näitus Kultuurikatlas ja rahvusvaheline arhitektuurikoolide näitus EKKMi aias.

TAB 2022 ootab osalema kõiki Ukraina arhitekte TAB programmis tasuta. Rohkem infot tasuta sissepääsu kohta info@tab.ee

Tallinna Arhitektuuribiennaal 2022 peatoetaja on Thermory – maailma suurim kemikaalivaba termopuidu tootja, mille materjali on kasutatud silmapaistvates projektides enam kui 50 riigis üle maailma.

TAB 2022 toetajad ja partnerid: Kultuuriministeerium, Kultuurkapital, Euroopa Arengufond, Briti Nõukogu, Onassis Culture, Visit Estonia, Eesti Arhitektide Liit, Eesti Arhitektuurimuuseum, Tallinna Linnaplaneerimise amet, IAAC, Friendship Products, Laufen, Ruukki, Velux, Tallink Hotels, Eesti Kunstiakadeemia.

Postitas Andres Lõo — Püsilink

Tallinna Arhitektuuribiennaal TAB 2022

Kolmapäev 07 september, 2022 — Pühapäev 11 september, 2022

TAB 2022

Tallinna Arhitektuuribiennaal 2022 põhiprogramm liidab toidu ja arhitektuuri

Septembris toimuv 6. Tallinna Arhitektuuribiennaal „Söödav; Ehk arhitektuurne ainevahetus“ kutsub arhitekte ja arhitektuurihuvilisi mõtlema jätkusuutliku tuleviku üle, kus kasutatakse ära looduses toimuvaid protsesse ning vähendatakse raiskamist.

TAB 2022 peanäitusel osaleb mitmeid EKA vilistlasi: Sille Pihlak, Siim Tuksam, Siim Karro, Annika Kaldoja, Kärt Ojavee. Sümpoosioni kõnelejate seast leiab veel Johan Tali ja Epp Lankots.

Biennaali kuraatorid Lydia Kallipoliti (Kreeka/ USA) ja Areti Markopoulou (Hispaania/ Kreeka) koostöös Eesti poolse nõustaja Ivan Sergejevi ja kuraatori assistendi Sonia Sobrino Ralstoniga (USA) annavad arhitektidele, planeerijatele ja keskkonnadisaineritele võimaluse kuraatornäituse ja sümpoosioni raames arutleda ja uurida, kuidas läbi arhitektuuri on võimalik mõjutada ringmajanduse toiminguid nagu toidu ja energia tootmine ning ressursside lagundamine.

TAB 2022 peakuraatorid Lydia Kallipoliti ja Areti Markopoulou suhtuvad kriitiliselt tarbivasse ja saastavasse inimeste loodud keskkonda ning kutsuvad kujutama ette arhitektuuri, mis toodab ressursse ning kasutab ja lagundab oma jäätmed. „Keset praegust rahvatervise, kliimamuutuste ja sotsiaalse ebavõrdsuse kriisi on ilmne, et meie tarneahelate nõrkus nõuab uusi kohalike hankimise ja tootmise vorme. TAB 2022 käsitleb küsimust „kust meie toit pärineb” kui loomingulist disainiprobleemi ning tõstatab küsimusi meid ümbritseva keskkonna esteetiliste, kultuuriliste ja kogemuslike omaduste kohta läbi elutsükli,“ selgitasid TAB 2022 peakuraatorid Kallipoliti ja Markopoulou.

Vaata TAB 2022 programmi siit: https://2022.tab.ee/et/programm/

Kuraatornäitus “Söödav” toob kokku maailmatasemel disainerid ja arhitektid, kelle teosed on jaotatud viide temaatilisse blokki: Metaboolne kodu, Kivist Mullani, Toit ja geopoliitika, Arhitektuuri ja toidusüsteemide arheoloogia ja Tuleviku toit.
Lisaks on peakuraatorid kokku pannud 2-päevase arhitektidele, disaineritele ja teistele ruumist huvitatutele mõeldud konverentsiprogrammi „Söödav“. Kavast leiab põnevaid arutelusid nii disaini olulisusest linnaruumis, ajaloo mõjudest tänasele keskkonnale kui ka tulevikulinna puudutavaid mõttevahetusi. Sümpoosioni peakõnelejateks on tuntud disainiraamatute autor Beatriz Colomina, disaini- ja uurimisstuudio Effekt ja uurimiskeskuse Office for Political Innovation juht Andrés Jaque.
 

TAB 2022 installatsioonivõistluse raames kerkib Eesti Arhitektuurimuuseumi ette IHEARTBLOB (Austria, UK, Eesti) installatsioon „Fungible Non Fungible“. Tegu on maailma esimese blokiahela poolt rahastatud arhitektuuriprojektiga. Nende töö annab traditsioonilisele arhitekti rollile täiesti uue mõõtme – arhitekt pole enam lihtsalt meister vaid süsteemidisainer, kes toob kokku innovatiivsed tehnoloogiad innustades kogukondi ja kohalikke meistreid olema osalised loomeprotsessis. Selleks loob IHEARTBLOB meeskond NFT (Non-Fungible Token) platvormi, kus soovijad saavad disainida ja osta tüki teosest. Tulemuseks on ainulaadne installatsioon, mille autoriteks ja omanikeks on erinevad disainerid üle kogu maailma. Platvorm installatsiooni ühisdisainiks avatakse mais.

TAB 2022 peaprogramm koosneb viiest osast: kuraatornäitus ja installatsioonivõistluse programm Eesti Arhitektuurimuuseumis, 2-päevane sümpoosion ja visioonivõistluse näitus Kultuurikatlas ja rahvusvaheline arhitektuurikoolide näitus EKKMi aias.

TAB 2022 ootab osalema kõiki Ukraina arhitekte TAB programmis tasuta. Rohkem infot tasuta sissepääsu kohta info@tab.ee

Tallinna Arhitektuuribiennaal 2022 peatoetaja on Thermory – maailma suurim kemikaalivaba termopuidu tootja, mille materjali on kasutatud silmapaistvates projektides enam kui 50 riigis üle maailma.

TAB 2022 toetajad ja partnerid: Kultuuriministeerium, Kultuurkapital, Euroopa Arengufond, Briti Nõukogu, Onassis Culture, Visit Estonia, Eesti Arhitektide Liit, Eesti Arhitektuurimuuseum, Tallinna Linnaplaneerimise amet, IAAC, Friendship Products, Laufen, Ruukki, Velux, Tallink Hotels, Eesti Kunstiakadeemia.

Postitas Andres Lõo — Püsilink

27.04.2022 — 08.05.2022

“Kasulik kunst?! jätkusuutlik teos” konkursi võidutööde näitus

Kasulik kunst?! näitus

Kolmapäeval, 27. aprillil, kell 16.00 avatakse EKAs kunstikonkursi “Kasulik kunst?!” parimate tööde näitus.

Sel kevadel kutsus EKA vabade kunstide teaduskond kõiki loomingulisi gümnaasiuminoori ja abituriente osalema kunstikonkursil “Kasulik kunst?! Jätkusuutlik teos”.

Konkursile laekus kokku 71 tööd ning nende seast valis žürii välja kümme parimat teost, mida nüüd ongi võimalik EKAs oma silmaga näha.

Žüriisse kuulusid Reimo Võsa-Tangsoo, Tõnis Saadoja, Sirja-Liisa Eelma, Maria Erikson, Taavi Piibemann, Kati Saarits, Keidi Jaakson.

Tänavuse konkursi fookusteemaks oli jätkusuutlikkus ning jätkusuutlik kunstiteos. Milline on jätkusuutlikkuse põhimõtetest lähtuv kunstilooming? Millist kunstiteost saab nimetada jätkusuutlikuks ning kuidas mõtestada ja prioritiseerida kunstis teadlikkust keskkonnahoiust?

Kaasaegse kunsti väljal on üha olulisemaks muutunud keskkonnateadlikkuse ja vastutustundliku loome põhimõtete järgimine. See ei muuda üksnes viisi, kuidas kunstniku teos valmib, vaid annab inspiratsiooni ka uute teede ja lahenduste otsimiseks ühiskonnas ja kultuuris.
Kunstnikelt oodatakse sageli, et just nemad tajuks muudatusi, eetilisi ja poliitilisi pöördeid ettenägelikult ning erksalt. Väga oluline on kunstnike roll ühiskonna probleemidele osutamisel ja ohtudest ning ummikutest märku andmisel. Uus põlvkond loomevõimekaid noori inimesi annab lootust, et tänu väljaspool raame mõtlemisele saab kunsti abil luua täiesti uusi olemis- ja koosolemisviise, teistsuguseid maailmu ja alternatiivseid kvaliteete.

Osaleda võis mistahes meediumis kunstiteosega: maal, joonistus, graafika, skulptuur, installatsioon, foto, animatsioon, digitaalsed ja interdistsiplinaarsed teosed.

Postitas Andres Lõo — Püsilink

“Kasulik kunst?! jätkusuutlik teos” konkursi võidutööde näitus

Kolmapäev 27 aprill, 2022 — Pühapäev 08 mai, 2022

Kasulik kunst?! näitus

Kolmapäeval, 27. aprillil, kell 16.00 avatakse EKAs kunstikonkursi “Kasulik kunst?!” parimate tööde näitus.

Sel kevadel kutsus EKA vabade kunstide teaduskond kõiki loomingulisi gümnaasiuminoori ja abituriente osalema kunstikonkursil “Kasulik kunst?! Jätkusuutlik teos”.

Konkursile laekus kokku 71 tööd ning nende seast valis žürii välja kümme parimat teost, mida nüüd ongi võimalik EKAs oma silmaga näha.

Žüriisse kuulusid Reimo Võsa-Tangsoo, Tõnis Saadoja, Sirja-Liisa Eelma, Maria Erikson, Taavi Piibemann, Kati Saarits, Keidi Jaakson.

Tänavuse konkursi fookusteemaks oli jätkusuutlikkus ning jätkusuutlik kunstiteos. Milline on jätkusuutlikkuse põhimõtetest lähtuv kunstilooming? Millist kunstiteost saab nimetada jätkusuutlikuks ning kuidas mõtestada ja prioritiseerida kunstis teadlikkust keskkonnahoiust?

Kaasaegse kunsti väljal on üha olulisemaks muutunud keskkonnateadlikkuse ja vastutustundliku loome põhimõtete järgimine. See ei muuda üksnes viisi, kuidas kunstniku teos valmib, vaid annab inspiratsiooni ka uute teede ja lahenduste otsimiseks ühiskonnas ja kultuuris.
Kunstnikelt oodatakse sageli, et just nemad tajuks muudatusi, eetilisi ja poliitilisi pöördeid ettenägelikult ning erksalt. Väga oluline on kunstnike roll ühiskonna probleemidele osutamisel ja ohtudest ning ummikutest märku andmisel. Uus põlvkond loomevõimekaid noori inimesi annab lootust, et tänu väljaspool raame mõtlemisele saab kunsti abil luua täiesti uusi olemis- ja koosolemisviise, teistsuguseid maailmu ja alternatiivseid kvaliteete.

Osaleda võis mistahes meediumis kunstiteosega: maal, joonistus, graafika, skulptuur, installatsioon, foto, animatsioon, digitaalsed ja interdistsiplinaarsed teosed.

Postitas Andres Lõo — Püsilink

29.04.2022 — 08.05.2022

Taavi Teevet Brüsseli ehtekunsti nädala peanäitusel

TaaviTeevet-brooch-Hymnal no. 1-2022_1
TaaviTeevet-brooch-Hymnal no. 1-2022_1
TaaviTeevet-brooch-Hymnal no. 1-2022_2.jpg
TaaviTeevet-brooch-Hymnal no. 1-2022_3jpg
TaaviTeevet-object-Hymnal no. 2-2022_1
TaaviTeevet-object-Hymnal no. 2-2022_2

EKA ehte ja sepise osakonna magistrant Taavi Teevet osaleb Brüsseli esimese ehtekunsti nädala peanäitusel “In Fieri” MAD, Home of creators loomeinkubaator/galeriis.

BJW peanäituse teemaks on “In Fieri”, mis tähendab ladina keeles valmimisprotsessis olemist. Iga näitusel osalev teos on niisiis mitte ainult materjali vaid ka kunstniku transformatsioon protsessi vältel.

Näitusel osalevad 51 valitud kunstniku 22-st erinevast riigist.

Teevet osaleb näitusel töödega “Hymnal no. 1” ja “Hymnal no. 2” seeriast “Pühendumine”.

Laserlõikusega pressvormideks muudetud vanad piiblid ja lauluraamatud, millesse pressitud lehtmetall, muudab raamatud terviklikuks teoseks.

Tööd mõtestavad ennastsalgava pühendumise ilminguid, otsides ja võrreldes erinevate pühendumiste ühisosi.

Brüsseli ehtekunsti nädal Instagramis

Postitas Andres Lõo — Püsilink

Taavi Teevet Brüsseli ehtekunsti nädala peanäitusel

Reede 29 aprill, 2022 — Pühapäev 08 mai, 2022

TaaviTeevet-brooch-Hymnal no. 1-2022_1
TaaviTeevet-brooch-Hymnal no. 1-2022_1
TaaviTeevet-brooch-Hymnal no. 1-2022_2.jpg
TaaviTeevet-brooch-Hymnal no. 1-2022_3jpg
TaaviTeevet-object-Hymnal no. 2-2022_1
TaaviTeevet-object-Hymnal no. 2-2022_2

EKA ehte ja sepise osakonna magistrant Taavi Teevet osaleb Brüsseli esimese ehtekunsti nädala peanäitusel “In Fieri” MAD, Home of creators loomeinkubaator/galeriis.

BJW peanäituse teemaks on “In Fieri”, mis tähendab ladina keeles valmimisprotsessis olemist. Iga näitusel osalev teos on niisiis mitte ainult materjali vaid ka kunstniku transformatsioon protsessi vältel.

Näitusel osalevad 51 valitud kunstniku 22-st erinevast riigist.

Teevet osaleb näitusel töödega “Hymnal no. 1” ja “Hymnal no. 2” seeriast “Pühendumine”.

Laserlõikusega pressvormideks muudetud vanad piiblid ja lauluraamatud, millesse pressitud lehtmetall, muudab raamatud terviklikuks teoseks.

Tööd mõtestavad ennastsalgava pühendumise ilminguid, otsides ja võrreldes erinevate pühendumiste ühisosi.

Brüsseli ehtekunsti nädal Instagramis

Postitas Andres Lõo — Püsilink

21.04.2022 — 28.04.2022

Alina Birjuk “Jätku leiba!”

AlinaBirjuk-0017398_small for web

Eesti vanarahva ütlemised “austa leiba”, “leib on vanem kui meie” viitavad leiva erilisele tähendusele. Leivaga on seotud palju kombeid, uskumusi, rituaale ja vanasõnu. Leiva maitse ja vorm on olnud puutumatu aastasadu ning selle ning selle küpsetamine on suur kunst ja oskus.
Minu jaoks on leib miski, mis paneb mind mõtlema vanavanemate ja juurte peale.. Otsustasin jäädvustada leiba ajatuna tunduval valgel taustal, kus pildi tegemise aeg pole hoomatav. Leib on foto tähelepanu keskpunktis, rõhutades selle tekstuuri ja vormi.

Postitas Maris Karjatse — Püsilink

Alina Birjuk “Jätku leiba!”

Neljapäev 21 aprill, 2022 — Neljapäev 28 aprill, 2022

AlinaBirjuk-0017398_small for web

Eesti vanarahva ütlemised “austa leiba”, “leib on vanem kui meie” viitavad leiva erilisele tähendusele. Leivaga on seotud palju kombeid, uskumusi, rituaale ja vanasõnu. Leiva maitse ja vorm on olnud puutumatu aastasadu ning selle ning selle küpsetamine on suur kunst ja oskus.
Minu jaoks on leib miski, mis paneb mind mõtlema vanavanemate ja juurte peale.. Otsustasin jäädvustada leiba ajatuna tunduval valgel taustal, kus pildi tegemise aeg pole hoomatav. Leib on foto tähelepanu keskpunktis, rõhutades selle tekstuuri ja vormi.

Postitas Maris Karjatse — Püsilink

21.04.2022 — 28.04.2022

Katerina Rothberg “Väljapääs”

KaterinaRothberg

Tegu on fotomontaažiga, milles kombineerisin oma aknast avanevat vaadet ja stuudios lavastatud fotot. Tegemist on vaatega Lasnamäele, kus ma 15 aastat tagasi elasin ja ajutiselt elan ka praegu. Midagi ei ole muutunud – sama monotoonsus ja lootusetus, samad kurvad majad ja tühjad ilmed ning jälle tunnen soovi siit põgeneda. Vaatan üles sinna, kus särab hele taevas ja tean, et alati on väljapääs.

Postitas Maris Karjatse — Püsilink

Katerina Rothberg “Väljapääs”

Neljapäev 21 aprill, 2022 — Neljapäev 28 aprill, 2022

KaterinaRothberg

Tegu on fotomontaažiga, milles kombineerisin oma aknast avanevat vaadet ja stuudios lavastatud fotot. Tegemist on vaatega Lasnamäele, kus ma 15 aastat tagasi elasin ja ajutiselt elan ka praegu. Midagi ei ole muutunud – sama monotoonsus ja lootusetus, samad kurvad majad ja tühjad ilmed ning jälle tunnen soovi siit põgeneda. Vaatan üles sinna, kus särab hele taevas ja tean, et alati on väljapääs.

Postitas Maris Karjatse — Püsilink

05.05.2022

Konverents “Eiffeli tuletornid”

Eiffeli tuletornid EKA - fly (1)

Mis on ühist Eiffeli tornil, New Yorgi Vabadussambal ja Ristna tuletornil? Kes ei teaks 1889. aastal Pariisi maailmanäituse auks valmistatud Eiffeli torni või kujur Auguste Bartholdi poolt algselt Pariisis kavandatud ja siis 1886. aastal New Yorgis pidulikult avatud Vabadussammast? Märksa vähem on teada fakt, et samuti on Pariisis kokkumonteeritavatest metallelementidest toodetud ja 1874. aastal Hiiumaal Dagerorti neemel püstitatud Ristna tuletorn. Lisaks Valguselinna päritolule ja märgilisele tähendusele on kõik need objektid juba algselt kavandatud ka tuletornidena. Võib olla üllatav, et kõikide nende objektide valmistamisega on seotud kuulus prantsuse insener Gustave Eiffel.

Ettekanded:

15:00-15:45 Vincent Guigueno „Paris, capitale des Phares (Pariis, tuletornide pealinn)“
Vincent Guigueno on kirglik pharoloog, kunagine Pariisi Meremuuseumi restauraator ja mitmete tuletorniteemaliste raamatute autor. Erilist tähelepanu on ta pööranud prantsuse 19.-20.saj. mereohutuse praktikate uurimisele. „Au service des phares“ Presses universitaires de Rennes, 2001. „Le tour du monde en 80 phares“ E/P/A Hachette, 2019.
Ettekanne on prantsuse keeles, eestikeelse tõlkega.

15:45-16:30 Myriam Larnaudie-Eiffel „Les aspects techniques et esthétique dans l’œuvre de Gustave Eiffel (Gustave Eiffeli loomingu tehnilised ja esteetilised aspektid)“
Myriam Larnaudie-Eiffeli ettekanne tõotab tulla eriti põnev just seetõttu, et lisaks huvile arhitektuuripärandi vastu on tegemist Gustave Eiffeli 4. põlve otsese järeltulijaga ning ADGE (Association des Descendants de Gustave Eiffel) esinaisega. Ajaloolise Bordeaux metallsilla säilitamise eestvõitlejana käsitleb tema loeng eelkõige Eiffeli loomingu esteetilisi ja tehnilisi aspekte üldisemalt.
Ettekanne on prantsuse keeles, eestikeelse tõlkega.

16:30-17:15 Indrek Laos „Eestimaa randade metalltuletornid ja Eiffeli pärand”
Indrek Laos on tegevarhitekt arhitektuuribüroos Flux Projekt, alates 2020 täiendab ta oma muinsuskaitsealaseid teadmisi EKA doktoriõppes. Ettekanne heidab valgust Eesti randade tuletornide ja ennekõike 19. sajandi teise poole metalltuletornide põnevale ajaloole ning selle arhitektuuripärandi legendaarsetele sidemetele G. Eiffeli loominguga.
Ettekanne on eesti keeles.

Konverentsiga seoses on 5. mail EKA fuajees avatud näitus “Eiffeli tuletornid” ning 1. – 21. mail 2022 näitus “Ristna Eiffel” Tuuletorni elamuskeskuses Hiiumaal. Installatsioon ja fotod – Indrek Laos.

Rohkem infot: www.ristnaeiffel.ee

Postitas Maris Veeremäe — Püsilink

Konverents “Eiffeli tuletornid”

Neljapäev 05 mai, 2022

Eiffeli tuletornid EKA - fly (1)

Mis on ühist Eiffeli tornil, New Yorgi Vabadussambal ja Ristna tuletornil? Kes ei teaks 1889. aastal Pariisi maailmanäituse auks valmistatud Eiffeli torni või kujur Auguste Bartholdi poolt algselt Pariisis kavandatud ja siis 1886. aastal New Yorgis pidulikult avatud Vabadussammast? Märksa vähem on teada fakt, et samuti on Pariisis kokkumonteeritavatest metallelementidest toodetud ja 1874. aastal Hiiumaal Dagerorti neemel püstitatud Ristna tuletorn. Lisaks Valguselinna päritolule ja märgilisele tähendusele on kõik need objektid juba algselt kavandatud ka tuletornidena. Võib olla üllatav, et kõikide nende objektide valmistamisega on seotud kuulus prantsuse insener Gustave Eiffel.

Ettekanded:

15:00-15:45 Vincent Guigueno „Paris, capitale des Phares (Pariis, tuletornide pealinn)“
Vincent Guigueno on kirglik pharoloog, kunagine Pariisi Meremuuseumi restauraator ja mitmete tuletorniteemaliste raamatute autor. Erilist tähelepanu on ta pööranud prantsuse 19.-20.saj. mereohutuse praktikate uurimisele. „Au service des phares“ Presses universitaires de Rennes, 2001. „Le tour du monde en 80 phares“ E/P/A Hachette, 2019.
Ettekanne on prantsuse keeles, eestikeelse tõlkega.

15:45-16:30 Myriam Larnaudie-Eiffel „Les aspects techniques et esthétique dans l’œuvre de Gustave Eiffel (Gustave Eiffeli loomingu tehnilised ja esteetilised aspektid)“
Myriam Larnaudie-Eiffeli ettekanne tõotab tulla eriti põnev just seetõttu, et lisaks huvile arhitektuuripärandi vastu on tegemist Gustave Eiffeli 4. põlve otsese järeltulijaga ning ADGE (Association des Descendants de Gustave Eiffel) esinaisega. Ajaloolise Bordeaux metallsilla säilitamise eestvõitlejana käsitleb tema loeng eelkõige Eiffeli loomingu esteetilisi ja tehnilisi aspekte üldisemalt.
Ettekanne on prantsuse keeles, eestikeelse tõlkega.

16:30-17:15 Indrek Laos „Eestimaa randade metalltuletornid ja Eiffeli pärand”
Indrek Laos on tegevarhitekt arhitektuuribüroos Flux Projekt, alates 2020 täiendab ta oma muinsuskaitsealaseid teadmisi EKA doktoriõppes. Ettekanne heidab valgust Eesti randade tuletornide ja ennekõike 19. sajandi teise poole metalltuletornide põnevale ajaloole ning selle arhitektuuripärandi legendaarsetele sidemetele G. Eiffeli loominguga.
Ettekanne on eesti keeles.

Konverentsiga seoses on 5. mail EKA fuajees avatud näitus “Eiffeli tuletornid” ning 1. – 21. mail 2022 näitus “Ristna Eiffel” Tuuletorni elamuskeskuses Hiiumaal. Installatsioon ja fotod – Indrek Laos.

Rohkem infot: www.ristnaeiffel.ee

Postitas Maris Veeremäe — Püsilink