Rubriik: Erialad

14.09.2020 — 20.09.2020

Välknäitus “ISTE” Disainiööl

104183190_3068192793257879_2188835034647341090_o

14. septembril kell 17.45 avavad sisearhitektuuri ja arhitektuuri osakond Põhjala tehases (Marati 5) ühiselt viimase kolme aasta esmakursuslaste kontseptsioonitoolide ja -pinkide välknäituse “ISTE”, mis kuulub kuni pühapäevani kestva Disainiöö programmi. 

Prototüüp-istmed on valminud erialaprojekti “Istemööbel” käigus. Mööblimaailma ust paotav õppeülesanne lubab tudengil kasutada vaid väikest tükki vineeri, puupulki ja liimi, ent ise valmis ehitatav tulemus peab kandma oma autori keharaskust. Kuidas habras/õhuke materjal vastupidavaks muuta? Milline on minimaalne materjalikogus, mis inimkeha kannab? Kursust on viimasel kolmel aastal juhendanud disainer ja arhitekt Ilkka Suppanen, Aalto Ülikooli õppejõud Martin Relander ning arhitekt, disainer ja õppejõud Yrjö Wiherheimo, EKA puutöökojas toetab tudengeid meister Avo Tragel.

Avamisele on teretulnud kõik, näitus on avatud 15.-20. septembrini 2020. Lahtiolekuajad: T-L 12-20, P 12-18.

Rohkem infot  siit.

Postitas Triin Männik — Püsilink

Välknäitus “ISTE” Disainiööl

Esmaspäev 14 september, 2020 — Pühapäev 20 september, 2020

104183190_3068192793257879_2188835034647341090_o

14. septembril kell 17.45 avavad sisearhitektuuri ja arhitektuuri osakond Põhjala tehases (Marati 5) ühiselt viimase kolme aasta esmakursuslaste kontseptsioonitoolide ja -pinkide välknäituse “ISTE”, mis kuulub kuni pühapäevani kestva Disainiöö programmi. 

Prototüüp-istmed on valminud erialaprojekti “Istemööbel” käigus. Mööblimaailma ust paotav õppeülesanne lubab tudengil kasutada vaid väikest tükki vineeri, puupulki ja liimi, ent ise valmis ehitatav tulemus peab kandma oma autori keharaskust. Kuidas habras/õhuke materjal vastupidavaks muuta? Milline on minimaalne materjalikogus, mis inimkeha kannab? Kursust on viimasel kolmel aastal juhendanud disainer ja arhitekt Ilkka Suppanen, Aalto Ülikooli õppejõud Martin Relander ning arhitekt, disainer ja õppejõud Yrjö Wiherheimo, EKA puutöökojas toetab tudengeid meister Avo Tragel.

Avamisele on teretulnud kõik, näitus on avatud 15.-20. septembrini 2020. Lahtiolekuajad: T-L 12-20, P 12-18.

Rohkem infot  siit.

Postitas Triin Männik — Püsilink

15.09.2020

Ulvi Haagenseni näituse „Thea Koristaja majamuuseum” eelretsenseerimine

TH_majamuuseum

Teisipäeval, 15. septembril 2020. a kell 14.20 toimub Hobusepea galeriis kunsti ja disaini eriala doktorandi Ulvi Haagenseni doktoritöö loomingulise osa juurde kuuluva teise isikunäituse „Thea Koristaja majamuuseum ” eelretsenseerimine. Osalemisest eelretsenseerimisel palume teatada irene.hutsi@artun.ee

Näitus jääb avatuks 21. septembrini 2020.

 

Doktoritöö juhendajad on dr Liina Unt ja Jan Guy (Sydney Ülikool).

Näituse eelretsensendid on kunstnik Urmas Lüüs ja dr Ester Bardone ning dr Anu Kannike.

„Tere tulemast!“, ütleb Thea Koristaja, avades meile ukse näitusele, millega autor vaatleb kunsti ja igapäevaelu vahelisi seoseid. Thea Koristaja on väljamõeldud tegelane, kunstnik ja koristaja, ning see siin on tema majamuuseum. Koostöös kahe teise väljamõeldud kunstnikuga – Olive Puuvilla ja Loome Uurijaga – töötab Thea Koristaja koos Ulvi Haagenseniga, kes on päriselt olemas. Nende ühine eesmärk on uurida, kuidas kunst ja elu võivad omavahel kohtuda, lõikuda, kattuda ja mõnikord ka põrkuda.

Kasutatud on galerii mõlemat korrust kahe erineva konteksti esitamiseks – üks neist on näitusepind ja teine on kunstniku ateljee. Ülemine korrus on puhas ja korras, sarnaselt kodu esiku või elutoaga – me ju soovime oma külalistele jätta head muljet. Siiski, igapäevaelu reaalsus võib tegelikkuses aset leida hoopis mujal – köögis, pesumajas, teleka ees – hetkedel, kui külalisi pole. Alumisel korrusel on lohakas, asju täistopitud töötuba. See on koht, kus Haagensen ja tema kujuteldav meeskond avastavad ootamatuid leide, nihutades tuttavaid asju uuele territooriumile. Sinakasroheline kasutatud Värska mineraalveepudel, uus ja taaskasutatud puit, tükk roostetanud terast, erivärviline villane ja puuvillane lõng – kõik need on valmis omistama uusi identiteete või potentsiaale, millest neil varem aimugi polnud. Kas siin ateljees tekib võimalus näha kõige põnevamat osa, tegemise maagiat, hetke, mil asi ilmub iseendana? Või on see siiski midagi, mis sünnib vaid kunstniku enda peas ja mida ei saagi jagada?

Ulvi Haagensen sündis Sydneys, Austraalias ning on aastaid elanud, töötanud ja õpetanud Tallinnas. Ta kaitses bakalaureusekraadi Sydney Kunstiinstituudis (City Art Institute in Sydney), magistrikraadi New South Wales’i Ülikoolis ning hetkel õpib Eesti Kunstiakadeemia doktorikoolis, kus tema uurimusteema on kunsti ja igapäevaelu vahelised seosed ja kattuvused kunstniku pilgu läbi. 2018–2019 viibis Haagensen aasta Sydney Ülikooli kunstnikuresidentuuris ja töötas samas külalisteadurina. Kunstnikul on olnud isiknäitusi Eestis, Austraalias, Rootsis ja Leedus.

Postitas Irene Hütsi — Püsilink

Ulvi Haagenseni näituse „Thea Koristaja majamuuseum” eelretsenseerimine

Teisipäev 15 september, 2020

TH_majamuuseum

Teisipäeval, 15. septembril 2020. a kell 14.20 toimub Hobusepea galeriis kunsti ja disaini eriala doktorandi Ulvi Haagenseni doktoritöö loomingulise osa juurde kuuluva teise isikunäituse „Thea Koristaja majamuuseum ” eelretsenseerimine. Osalemisest eelretsenseerimisel palume teatada irene.hutsi@artun.ee

Näitus jääb avatuks 21. septembrini 2020.

 

Doktoritöö juhendajad on dr Liina Unt ja Jan Guy (Sydney Ülikool).

Näituse eelretsensendid on kunstnik Urmas Lüüs ja dr Ester Bardone ning dr Anu Kannike.

„Tere tulemast!“, ütleb Thea Koristaja, avades meile ukse näitusele, millega autor vaatleb kunsti ja igapäevaelu vahelisi seoseid. Thea Koristaja on väljamõeldud tegelane, kunstnik ja koristaja, ning see siin on tema majamuuseum. Koostöös kahe teise väljamõeldud kunstnikuga – Olive Puuvilla ja Loome Uurijaga – töötab Thea Koristaja koos Ulvi Haagenseniga, kes on päriselt olemas. Nende ühine eesmärk on uurida, kuidas kunst ja elu võivad omavahel kohtuda, lõikuda, kattuda ja mõnikord ka põrkuda.

Kasutatud on galerii mõlemat korrust kahe erineva konteksti esitamiseks – üks neist on näitusepind ja teine on kunstniku ateljee. Ülemine korrus on puhas ja korras, sarnaselt kodu esiku või elutoaga – me ju soovime oma külalistele jätta head muljet. Siiski, igapäevaelu reaalsus võib tegelikkuses aset leida hoopis mujal – köögis, pesumajas, teleka ees – hetkedel, kui külalisi pole. Alumisel korrusel on lohakas, asju täistopitud töötuba. See on koht, kus Haagensen ja tema kujuteldav meeskond avastavad ootamatuid leide, nihutades tuttavaid asju uuele territooriumile. Sinakasroheline kasutatud Värska mineraalveepudel, uus ja taaskasutatud puit, tükk roostetanud terast, erivärviline villane ja puuvillane lõng – kõik need on valmis omistama uusi identiteete või potentsiaale, millest neil varem aimugi polnud. Kas siin ateljees tekib võimalus näha kõige põnevamat osa, tegemise maagiat, hetke, mil asi ilmub iseendana? Või on see siiski midagi, mis sünnib vaid kunstniku enda peas ja mida ei saagi jagada?

Ulvi Haagensen sündis Sydneys, Austraalias ning on aastaid elanud, töötanud ja õpetanud Tallinnas. Ta kaitses bakalaureusekraadi Sydney Kunstiinstituudis (City Art Institute in Sydney), magistrikraadi New South Wales’i Ülikoolis ning hetkel õpib Eesti Kunstiakadeemia doktorikoolis, kus tema uurimusteema on kunsti ja igapäevaelu vahelised seosed ja kattuvused kunstniku pilgu läbi. 2018–2019 viibis Haagensen aasta Sydney Ülikooli kunstnikuresidentuuris ja töötas samas külalisteadurina. Kunstnikul on olnud isiknäitusi Eestis, Austraalias, Rootsis ja Leedus.

Postitas Irene Hütsi — Püsilink

09.09.2020 — 05.10.2020

Jane Jacobs “Kardina taga”

vitriingalerii_sandra_nuut_fb_cover_still

Jane Jacobs
“Kardina taga”
Vitriingalerii, Tallinn, Põhja pst 35.
Toimumisaeg: 9. september – 5. oktoober 2020.

“Kardina taga” on pensionär, kes elab ja saab endaga vaikselt hakkama. Statistikaameti andmetel moodustavad pensionärid 25.1% rahvastikust. Mõnikord käime kardina taga külas, aga me ise ei ela seal, kus tuleb toime tulla väga vähesega. Eestis on EL riikidest enim pensionäre, kes elavad vaesuspiiril. Pensionärid ei marsi tänavatel pärast 2020. aasta veebruaris avaldatud Eurostati uuringuid, mis näitavad, et Eesti pensionärid on suhteliselt kõige vaesemad võrreldes teiste rikaste riikide eakaaslastega. Me ei lükka kardinat eest, et vaadata, kuidas vanem generatsioon päriselt hakkama saab. Kas astume isegi vaikselt kardina taha? Mis neist sammastest saab? “Kardina taga” on Jane Jacobsi installatsioon Vitriingaleriis, millega autor märgistab taolist paradoksaalset normaalsust.

Viited: Eurostat, ERR uudised

Jane Jacobs on kollektiiv, mis sekkub ja korraldab üritusi, et esile tõsta keskkonna- ja kogukonnaprobleeme. Kollektiiv alustas oma tegevust 2016. aastal New Yorgis Sandra Nuudi algatusel. Jane Jacobs kasutab ruume ja meediume vastavalt võimalusele, et tõsta esile aktuaalseid probleeme.
janejacobs.co

Näitus on avatud ööpäevaringselt kuni 5. oktoobrini 2020.

Vitriingalerii asukoht: Eesti Kaasaegse Kunsti Muuseumi (EKKMi) fassaadil, Põhja pst 35

Postitas Cloe Jancis — Püsilink

Jane Jacobs “Kardina taga”

Kolmapäev 09 september, 2020 — Esmaspäev 05 oktoober, 2020

vitriingalerii_sandra_nuut_fb_cover_still

Jane Jacobs
“Kardina taga”
Vitriingalerii, Tallinn, Põhja pst 35.
Toimumisaeg: 9. september – 5. oktoober 2020.

“Kardina taga” on pensionär, kes elab ja saab endaga vaikselt hakkama. Statistikaameti andmetel moodustavad pensionärid 25.1% rahvastikust. Mõnikord käime kardina taga külas, aga me ise ei ela seal, kus tuleb toime tulla väga vähesega. Eestis on EL riikidest enim pensionäre, kes elavad vaesuspiiril. Pensionärid ei marsi tänavatel pärast 2020. aasta veebruaris avaldatud Eurostati uuringuid, mis näitavad, et Eesti pensionärid on suhteliselt kõige vaesemad võrreldes teiste rikaste riikide eakaaslastega. Me ei lükka kardinat eest, et vaadata, kuidas vanem generatsioon päriselt hakkama saab. Kas astume isegi vaikselt kardina taha? Mis neist sammastest saab? “Kardina taga” on Jane Jacobsi installatsioon Vitriingaleriis, millega autor märgistab taolist paradoksaalset normaalsust.

Viited: Eurostat, ERR uudised

Jane Jacobs on kollektiiv, mis sekkub ja korraldab üritusi, et esile tõsta keskkonna- ja kogukonnaprobleeme. Kollektiiv alustas oma tegevust 2016. aastal New Yorgis Sandra Nuudi algatusel. Jane Jacobs kasutab ruume ja meediume vastavalt võimalusele, et tõsta esile aktuaalseid probleeme.
janejacobs.co

Näitus on avatud ööpäevaringselt kuni 5. oktoobrini 2020.

Vitriingalerii asukoht: Eesti Kaasaegse Kunsti Muuseumi (EKKMi) fassaadil, Põhja pst 35

Postitas Cloe Jancis — Püsilink

09.10.2020 — 07.05.2021

Arhitektuuri konserveerimine ja restaureerimine

img_9030_1_korrus

09.oktoobril algab EKA muinsuskaitse ja konserveerimise osakonnas Arhitektuuri konserveerimise ja restaureerimise täiendkoolituse uus õppeaasta. Kursusele on eelkõige oodatud arhitektid, ehitusinsenerid, kunstiajaloolased, restauraatorid-konservaatorid ja muinsuskaitsetöötajad, kes soovivad tegeleda arhitektuuripärandi uurimise, projekteerimise ja restaureerimisega.

Kursuse põhiteemad:

  • Eesti arhitektuuriajalugu
  • Muinsuskaitse alused
  • Ajaloolised materjalid ja tehnoloogiad
  • Allikad ja uurimine
  • Projekteerimine ja planeerimine
  • Interjöör ajaloolises hoones
  • Ajaloolise hoone restaureerimisküsimused
  • Muinsuskaitseline järelevalve
  • Mälestis ja keskkond
  • Seminarid ja töötoad

Ehkki kursuse põhirõhk on loengutel, toimuvad lisaks seminarid ja töötoad praktiliste töövõtetega tutvumiseks ning õppekäigud äsja restaureeritud või töös olevatele objektidele. Loenguid ja õppekäike viivad läbi oma ala asjatundjad, kelle seas on nii õppejõude Eesti Kunstiakadeemiast, Tallinna Tehnikaülikoolist ja Tartu Ülikoolist kui muinsuskaitseametnikke ning kogenud praktikuid.
Õpe toimub kaks korda kuus reedeti-laupäeviti-pühapäeviti, kokku 11 korda.

Täpsem informatsioon ja registreerimislingid.

Postitas Maris Veeremäe — Püsilink

Arhitektuuri konserveerimine ja restaureerimine

Reede 09 oktoober, 2020 — Reede 07 mai, 2021

img_9030_1_korrus

09.oktoobril algab EKA muinsuskaitse ja konserveerimise osakonnas Arhitektuuri konserveerimise ja restaureerimise täiendkoolituse uus õppeaasta. Kursusele on eelkõige oodatud arhitektid, ehitusinsenerid, kunstiajaloolased, restauraatorid-konservaatorid ja muinsuskaitsetöötajad, kes soovivad tegeleda arhitektuuripärandi uurimise, projekteerimise ja restaureerimisega.

Kursuse põhiteemad:

  • Eesti arhitektuuriajalugu
  • Muinsuskaitse alused
  • Ajaloolised materjalid ja tehnoloogiad
  • Allikad ja uurimine
  • Projekteerimine ja planeerimine
  • Interjöör ajaloolises hoones
  • Ajaloolise hoone restaureerimisküsimused
  • Muinsuskaitseline järelevalve
  • Mälestis ja keskkond
  • Seminarid ja töötoad

Ehkki kursuse põhirõhk on loengutel, toimuvad lisaks seminarid ja töötoad praktiliste töövõtetega tutvumiseks ning õppekäigud äsja restaureeritud või töös olevatele objektidele. Loenguid ja õppekäike viivad läbi oma ala asjatundjad, kelle seas on nii õppejõude Eesti Kunstiakadeemiast, Tallinna Tehnikaülikoolist ja Tartu Ülikoolist kui muinsuskaitseametnikke ning kogenud praktikuid.
Õpe toimub kaks korda kuus reedeti-laupäeviti-pühapäeviti, kokku 11 korda.

Täpsem informatsioon ja registreerimislingid.

Postitas Maris Veeremäe — Püsilink

27.06.2020 — 27.08.2021

“Metamorfoosid”

_TR_7644

EKA Keraamika tudengid valmistasid 2020 kevadsemestril õppeaine “Objekt eksterjööri” raames ARS Kunstilinnaku hoovile skulptuuri “Metamorfoosid”. Iga kolmanda kursuse tudeng pakkus välja oma skulpturaalse visiooni korstna ümrusse. Väljavalituks osutus Eva Volmersoni töö, mille tudengid eriolukorrast sõltumata teostasid kodustes tingimustes ja põletasid ARS Keraamikakeskuse uues gaasiaahjus. Valmis tuules liikuv seadeldis, mis pidevalt muudab oma kuju ja laseb end loodusest mõjutada. Peale Eva osalesid projektis Arina Turgeneva, Karola Rianne Mahhova-Reinholm, Liis Selder, Arantza Gonzalez Machuca, Dagmar Martin ja Mirjam Kustov. Mirjam paigaldas keskuse seinale ka lõbusa individuaalse skulptuuri “EXIT”

Tudengeid juhendasid Urmas Puhkan ja Kristel Saan.

Postitas Urmas Puhkan — Püsilink

“Metamorfoosid”

Laupäev 27 juuni, 2020 — Reede 27 august, 2021

_TR_7644

EKA Keraamika tudengid valmistasid 2020 kevadsemestril õppeaine “Objekt eksterjööri” raames ARS Kunstilinnaku hoovile skulptuuri “Metamorfoosid”. Iga kolmanda kursuse tudeng pakkus välja oma skulpturaalse visiooni korstna ümrusse. Väljavalituks osutus Eva Volmersoni töö, mille tudengid eriolukorrast sõltumata teostasid kodustes tingimustes ja põletasid ARS Keraamikakeskuse uues gaasiaahjus. Valmis tuules liikuv seadeldis, mis pidevalt muudab oma kuju ja laseb end loodusest mõjutada. Peale Eva osalesid projektis Arina Turgeneva, Karola Rianne Mahhova-Reinholm, Liis Selder, Arantza Gonzalez Machuca, Dagmar Martin ja Mirjam Kustov. Mirjam paigaldas keskuse seinale ka lõbusa individuaalse skulptuuri “EXIT”

Tudengeid juhendasid Urmas Puhkan ja Kristel Saan.

Postitas Urmas Puhkan — Püsilink

10.09.2020

Konverents! Uute kunsti- ja disainitehnoloogiate dekodeerimine

Tallinn_neuronal_landscapes@Varvara_Mar

Konverents kuulub Ars Electronica alaprogrammi: In Kepler’s Garden

Ars Electronica Garden Tallinn

Decoding New Technologies in Art and Design

Otseülekanne Youtube’is (kella 12-st): https://youtu.be/jeX-NjwJBwA

Nähtav samuti: https://tv.artun.ee/eka

Varvara Guljajeva peaettekanne: https://ars.electronica.art/keplersgardens/potentials-and-risks-of-ai/

REGISTREERUMINE

Lühikirjeldus:

Konverents arutleb tehnoloogia rolli üle loominguliste praktikate juures. Ühest küljest on eesmärk rõhutada muutusi, uusi ideid, trende, metodoloogiaid, mis on tulnud kunsti ja disaini tänu tehnoloogiatele. Teisalt, konverents pakub aja ja koha mõtestamaks lahti ideid ja ohtusid, mis on tingitud tehnoloogiatest praegu ja tulevikus. Eelkõige soovime vaadelda lähemalt tehisintellekti ja masinõppimist. Mida pakub tehisintellekt loomingulistele kogukondadele? Kas ta võimendab loomingulisust ja innovatsiooni või asendab inimliku loomingulisuse masinlikuga? Ja missugust mõju omavad need arvutuslikult kallid protsessid meie keskkonnale, disainile ja kunstile?

Konverents kutsub kohalikke eksperte ja praktikuid arutlema ja jagama oma ideid neil teemadel. See sündmus on seemneks tulevastele töötubadele akadeemias ja võimalikule publikatsioonile.

Kohalikud eksperdid ja praktikud:

  • dr Raivo Kelomees
  • dr Varvara Guljajeva
  • Oliver Laas
  • Mar Canet
  • Dr Andi Hektor
  • Jon Karvinen
  • Dr Maximilian Schich

Ajakava: (Tallinna aeg)

  1. 12.00 – 12.55 keynote dr Varvara Guljajeva, “Exploring Potentials and Risks of AI Technology from a Perspective of Creatives.”
  2. 13.00 – 13.30: dr Raivo Kelomees “Creativity Algorithms from Surrealist Techniques to AI”
  3. 13.30 – 14.00: Mar Canet, “Latent space – a wonderland to discover”
  4. 14.00 – 14.15 Coffee break
  5. 14.15 – 14.45: dr Maximilian Schich, “Cultural Data Analytics: Art, Design, and/or Science?”
  6. 14.45 – 15.15: Andi Hektor ‘AI in art, tech & science: dream/hope/hype/fear?’
  7. 15.15 – 15.45: Oliver Laas “Are We Witnessing the Dawn of AI-Artists?”
  8. 15.45 – 16.15 Coffee break
  9. 16.15 – 16.45: Jon Karvinen “AI and Garfield: The Future of Creativity”
  10. 16.45 – 17.30 Panel discussion with dr Raivo Kelomees, dr Varvara Guljajeva, Oliver Laas, Mar Canet, Andi Hektor, Jon Karvinen, dr Maximilian Schich

Ajakava: CEST aeg

  1. 11.00 – 11.55 keynote dr Varvara Guljajeva “Exploring Potentials and Risks of AI Technology from a Perspective of Creatives.”
  2. 12.00 – 12.30: dr Raivo Kelomees “Creativity Algorithms from Surrealist Techniques to AI”
  3. 12.30 – 13.00: Mar Canet “Latent space – a wonderland to discover”
  4. 13.00 – 13.15 Coffee break
  5. 13.15 – 13.45: dr Maximilian Schich “Cultural Data Analytics: Art, Design, and/or Science?”
  6. 13.45 – 14.15: Andi Hektor ‘AI in art, tech & science: dream/hope/hype/fear?’
  7. 14.15 – 14.45: Oliver Laas “Are We Witnessing the Dawn of AI-Artists?”
  8. 14.45 – 15.15 Coffee break
  9. 15.15 – 15.45: Jon Karvinen “AI and Garfield: The Future of Creativity”
  10. 15.45 – 16.30 Panel discussion with dr Raivo Kelomees, dr Varvara Guljajeva, Oliver Laas, Mar Canet, Andi Hektor, Jon Karvinen, dr Maximilian Schich

Kontakt: Raivo Kelomees, raivo.kelomees@artun.ee

EKA klipid:

Osalejate kokkuvõtted ja elulood: (inglise keeles)

Dr Varvara Guljajeva

“Exploring Potentials and Risks of AI Technology from a Perspective of Creatives”

Abstract:

It seems that AI is the ultimate solution, but also the biggest concern nowadays. In the beginning of AI technology development in the late 50s, the field did not reach set goals because the machines were not smart and fast enough. Today, when it is spoken about the third wave of AI and quantum computing, the dream is very close to come true – reaching the human-level of intelligence. However, what kind of consequences could bring these technological achievements?

Starting from the invention of the first computer, artists have always been the catalysts for the development of technology from one hand, and offering a critical vision from another.

What is the state of the art of AI today? I am going to explore the new trends in the art world and emerging tools used by creatives. Moreover, the talk points out the devil aspect of AI from the political and ethical point of view, and looks into the creative cases that hack the smart algorithms and fight back the system of control.

Biography:

Dr Varvara Guljajeva is an artist and researcher. She holds a position of researcher at the Estonian Academy of Arts, and also at the ELISAVA Barcelona School of Design and Engineering. Varvara has been invited as a visiting researcher to XRL, Hong Kong City University, IAMAS (Ogaki, Japan), LJMU (Liverpool, UK), Interface Cultures in the Linz University of Art and Design, and Blekinge Institute of Technology (Karlshamn, Sweden).

As an artist she works together with Mar Canet forming an artist duo Varvara & Mar. In their practice art meets technology, and technology an artistic concept. The duo has been exhibiting in international shows since 2009. Their works have been shown at MAD in New York, FACT in Liverpool, Santa Monica in Barcelona, Barbican in London, Onassis Cultural Centre in Athens, Ars Electronica museum in Linz, ZKM in Karlsruhe, and more.www.var-mar.info

Dr Raivo Kelomees

“Creativity Algorithms from Surrealist Techniques to AI”

Abstract:

Creativity is frequently a romantically mystified phenomenon in non-professional literature, but in history there are plenty of attempts to find methods and machines to mechanize the creative process. I explore parallels between traditional creative practices and computerised methods.

Bio:

Raivo Kelomees, PhD (art history), artist, critic and new media researcher. Presently working as senior researcher at the Estonian Academy of Arts, Tallinn. He studied psychology, art history, and design at Tartu University and the Academy of Arts in Tallinn. He has published articles in the main Estonian cultural and art magazines and newspapers  since 1985. His works include the book “Surrealism” (Kunst Publishers, 1993) and an article collection  “Screen as a Membrane” (Tartu Art College proceedings, 2007),  “Social Games in Art Space (EAA, 2013).  His Doctoral thesis was “Postmateriality in Art. Indeterministic Art Practices and Non-Material Art” (Dissertationes Academiae Artium Estoniae 3, 2009).

In recent years he has been participating in conferences dedicated to new media, digital humanities, theatre and visual art in São Paulo, Manizales, Plymouth, Krems, Riga, Shanghai, Göteborg, Hong Kong, Dubai and other places.

www.kelomees.net

Dr Andi Hektor

‘AI in art, tech & science: dream/hope/hype/fear?’

Abstract:

AI is a mythological creature. Sometimes a beautiful dream, sometimes a nightmare. I will show and explain some limits of AI in art, technology and science. In the near future, the development of autonomous vehicles will be a test case of AI in technology. I will discuss the limitations there and draw some parallels in art and science.

Andi Hektor

Andi Hektor is a senior researcher working in astro-particle physics and cosmology at KBFI, Tallinn. He has worked at the Tartu, Uppsala, Helsinki and Cambridge University and at CERN in Geneva, Switzerland. He is a co-owner and a member of the boards of the companies GScan OÜ and Nosob OÜ. He is an active science communicator and a founder of the Estonian Chamber of Science. He is an enthusiast of hydrogen and nuclear energetics.

Oliver Laas

“Are We Witnessing the Dawn of AI-Artists?”

Abstract:

From the musical dice games popular in 18th century Europe to the mathematical literary experiments of Oulipo since the 1960s, there is a long history of using creativity aides in the arts. A relatively recent addition to the artist’s creative toolbox, artificial intelligence (AI), raises a number of questions about authorship, creativity and the nature of art. This paper applies a criterion for evaluating the creativity of recent prominent examples of AI creativity both within as well as outside the arts. After concluding that the evidence for AI creativity is inconclusive at present, it will be suggested that resistance to AI creativity, and the accompanying tendency toward moving the goalposts, is at least partly motivated by intuitions against artificial moral agents.

Bio:

Oliver Laas is an artist, cultural theorist and philosopher whose research interests include metaphysics, logic, philosophy of technology, and semiotics. He currently works as assistant professor and junior researcher at the Estonian Academy of Arts, visiting lecturer in philosophy at Tallinn University and the Estonian Business School, and visiting lecturer on the video game industry at the Estonian Entrepreneurship University of Applied Sciences. His artworks have been exhibited in the Impact International Printmaking Conference and the Tallinn Print Triennial. His recent publications include “Coordination Games and Disagreement” (in Controversies in the Modern World, eds. A. Fabris & G. Scarafile, 2019), “Instrumental Play” (in Jahrbuch Technikphilosohie: Arbeit und Spiel, eds. A. Friedrich, P. Gehring, C. Hubig, A. Kaminski & A. Nordmann, 2018), and “Questioning the Virtual Friendship Debate: Fuzzy Analogical Arguments from Classification and Definition” (Argumentation 32(1)).

Mar Canet Sola

“Latent space – a wonderland to discover”

Abstract:

In the latent space of the AI models that generate sound, image, text or other content are hidden all possibilities that can be used for creative purposes. The research explores novel methods to understand, characterise and navigate the latent space of cultural forms of meaning in the latest developments and products of machine learning – with an emphasis on Deep Learning. The presentation explores how Interactive art systems can be used to create meaningful and novel ways to navigate the latent space.

Bio:

Mar Canet Solà is an artist and researcher. He has two degrees: in art and design from ESDI in Barcelona and in computer game development from University Central Lancashire in the UK. Mar has gained a master’s degree from Interface Cultures at the University of Art and Design Linz. He is Phd candidate in the Cudan research group in BFM Tallinn university. He is a course instructor of the “Data visualization”course at MA of data science in Open University of Catalonia (UOC). Mar has been invited as a visiting researcher to XRL, Hong Kong City University, IAMAS (Ogaki, Japan), Blekinge Institute of Technology (Karlshamn, Sweden).

As an artist he works together with Varvara Guljajeva forming an artist duo Varvara & Mar. Often duo’s work is inspired by the information age. In their practice they confront social changes and impact of the technological era. In addition to that, Mar is fascinated by AI/ML, kinetics, participation, and digital fabrication, which are integral parts of her work.

The duo has been exhibiting in international shows since 2009. Their works have been shown at MAD in New York, FACT in Liverpool, Santa Monica in Barcelona, Barbican in London, Onassis Cultural Centre in Athens, Ars Electronica museum in Linz, ZKM in Karlsruhe, and more.

Link: http://var-mar.info/

Jon Karvinen

AI AND GARFIELD: THE FUTURE OF CREATIVITY

Creativity is an aspect of culture that is explored by machine learning more and more. In my presentation, I will be discussing the possibilities of AI in studying and thus understanding comics and to understand their value in the art world. I will discuss how AI can have the means to be a viable tool: how it could have the tools to teach us about creativity and how AI could be used in analysis as networks, machine learning and algorithms are becoming more common in life. My presentation focuses on comics; exploring and discussing the steps of how analysing AI-generated visual narratives could bring out more from the study of comics and visual art and vice versa. For this, I analysed the current direction of the comics scholarship by focusing on the most elementary of comic strips. Here comes Garfield.

Bio:

Jon Karvinen is a recent graduate from Tallinn University, holding a BA in Culture and Arts and MA in Art in Humanities. He works as an illustrator and artist in Finland, focusing on comics and how they are perceived in society.

Postitas Raivo Kelomees — Püsilink

Konverents! Uute kunsti- ja disainitehnoloogiate dekodeerimine

Neljapäev 10 september, 2020

Tallinn_neuronal_landscapes@Varvara_Mar

Konverents kuulub Ars Electronica alaprogrammi: In Kepler’s Garden

Ars Electronica Garden Tallinn

Decoding New Technologies in Art and Design

Otseülekanne Youtube’is (kella 12-st): https://youtu.be/jeX-NjwJBwA

Nähtav samuti: https://tv.artun.ee/eka

Varvara Guljajeva peaettekanne: https://ars.electronica.art/keplersgardens/potentials-and-risks-of-ai/

REGISTREERUMINE

Lühikirjeldus:

Konverents arutleb tehnoloogia rolli üle loominguliste praktikate juures. Ühest küljest on eesmärk rõhutada muutusi, uusi ideid, trende, metodoloogiaid, mis on tulnud kunsti ja disaini tänu tehnoloogiatele. Teisalt, konverents pakub aja ja koha mõtestamaks lahti ideid ja ohtusid, mis on tingitud tehnoloogiatest praegu ja tulevikus. Eelkõige soovime vaadelda lähemalt tehisintellekti ja masinõppimist. Mida pakub tehisintellekt loomingulistele kogukondadele? Kas ta võimendab loomingulisust ja innovatsiooni või asendab inimliku loomingulisuse masinlikuga? Ja missugust mõju omavad need arvutuslikult kallid protsessid meie keskkonnale, disainile ja kunstile?

Konverents kutsub kohalikke eksperte ja praktikuid arutlema ja jagama oma ideid neil teemadel. See sündmus on seemneks tulevastele töötubadele akadeemias ja võimalikule publikatsioonile.

Kohalikud eksperdid ja praktikud:

  • dr Raivo Kelomees
  • dr Varvara Guljajeva
  • Oliver Laas
  • Mar Canet
  • Dr Andi Hektor
  • Jon Karvinen
  • Dr Maximilian Schich

Ajakava: (Tallinna aeg)

  1. 12.00 – 12.55 keynote dr Varvara Guljajeva, “Exploring Potentials and Risks of AI Technology from a Perspective of Creatives.”
  2. 13.00 – 13.30: dr Raivo Kelomees “Creativity Algorithms from Surrealist Techniques to AI”
  3. 13.30 – 14.00: Mar Canet, “Latent space – a wonderland to discover”
  4. 14.00 – 14.15 Coffee break
  5. 14.15 – 14.45: dr Maximilian Schich, “Cultural Data Analytics: Art, Design, and/or Science?”
  6. 14.45 – 15.15: Andi Hektor ‘AI in art, tech & science: dream/hope/hype/fear?’
  7. 15.15 – 15.45: Oliver Laas “Are We Witnessing the Dawn of AI-Artists?”
  8. 15.45 – 16.15 Coffee break
  9. 16.15 – 16.45: Jon Karvinen “AI and Garfield: The Future of Creativity”
  10. 16.45 – 17.30 Panel discussion with dr Raivo Kelomees, dr Varvara Guljajeva, Oliver Laas, Mar Canet, Andi Hektor, Jon Karvinen, dr Maximilian Schich

Ajakava: CEST aeg

  1. 11.00 – 11.55 keynote dr Varvara Guljajeva “Exploring Potentials and Risks of AI Technology from a Perspective of Creatives.”
  2. 12.00 – 12.30: dr Raivo Kelomees “Creativity Algorithms from Surrealist Techniques to AI”
  3. 12.30 – 13.00: Mar Canet “Latent space – a wonderland to discover”
  4. 13.00 – 13.15 Coffee break
  5. 13.15 – 13.45: dr Maximilian Schich “Cultural Data Analytics: Art, Design, and/or Science?”
  6. 13.45 – 14.15: Andi Hektor ‘AI in art, tech & science: dream/hope/hype/fear?’
  7. 14.15 – 14.45: Oliver Laas “Are We Witnessing the Dawn of AI-Artists?”
  8. 14.45 – 15.15 Coffee break
  9. 15.15 – 15.45: Jon Karvinen “AI and Garfield: The Future of Creativity”
  10. 15.45 – 16.30 Panel discussion with dr Raivo Kelomees, dr Varvara Guljajeva, Oliver Laas, Mar Canet, Andi Hektor, Jon Karvinen, dr Maximilian Schich

Kontakt: Raivo Kelomees, raivo.kelomees@artun.ee

EKA klipid:

Osalejate kokkuvõtted ja elulood: (inglise keeles)

Dr Varvara Guljajeva

“Exploring Potentials and Risks of AI Technology from a Perspective of Creatives”

Abstract:

It seems that AI is the ultimate solution, but also the biggest concern nowadays. In the beginning of AI technology development in the late 50s, the field did not reach set goals because the machines were not smart and fast enough. Today, when it is spoken about the third wave of AI and quantum computing, the dream is very close to come true – reaching the human-level of intelligence. However, what kind of consequences could bring these technological achievements?

Starting from the invention of the first computer, artists have always been the catalysts for the development of technology from one hand, and offering a critical vision from another.

What is the state of the art of AI today? I am going to explore the new trends in the art world and emerging tools used by creatives. Moreover, the talk points out the devil aspect of AI from the political and ethical point of view, and looks into the creative cases that hack the smart algorithms and fight back the system of control.

Biography:

Dr Varvara Guljajeva is an artist and researcher. She holds a position of researcher at the Estonian Academy of Arts, and also at the ELISAVA Barcelona School of Design and Engineering. Varvara has been invited as a visiting researcher to XRL, Hong Kong City University, IAMAS (Ogaki, Japan), LJMU (Liverpool, UK), Interface Cultures in the Linz University of Art and Design, and Blekinge Institute of Technology (Karlshamn, Sweden).

As an artist she works together with Mar Canet forming an artist duo Varvara & Mar. In their practice art meets technology, and technology an artistic concept. The duo has been exhibiting in international shows since 2009. Their works have been shown at MAD in New York, FACT in Liverpool, Santa Monica in Barcelona, Barbican in London, Onassis Cultural Centre in Athens, Ars Electronica museum in Linz, ZKM in Karlsruhe, and more.www.var-mar.info

Dr Raivo Kelomees

“Creativity Algorithms from Surrealist Techniques to AI”

Abstract:

Creativity is frequently a romantically mystified phenomenon in non-professional literature, but in history there are plenty of attempts to find methods and machines to mechanize the creative process. I explore parallels between traditional creative practices and computerised methods.

Bio:

Raivo Kelomees, PhD (art history), artist, critic and new media researcher. Presently working as senior researcher at the Estonian Academy of Arts, Tallinn. He studied psychology, art history, and design at Tartu University and the Academy of Arts in Tallinn. He has published articles in the main Estonian cultural and art magazines and newspapers  since 1985. His works include the book “Surrealism” (Kunst Publishers, 1993) and an article collection  “Screen as a Membrane” (Tartu Art College proceedings, 2007),  “Social Games in Art Space (EAA, 2013).  His Doctoral thesis was “Postmateriality in Art. Indeterministic Art Practices and Non-Material Art” (Dissertationes Academiae Artium Estoniae 3, 2009).

In recent years he has been participating in conferences dedicated to new media, digital humanities, theatre and visual art in São Paulo, Manizales, Plymouth, Krems, Riga, Shanghai, Göteborg, Hong Kong, Dubai and other places.

www.kelomees.net

Dr Andi Hektor

‘AI in art, tech & science: dream/hope/hype/fear?’

Abstract:

AI is a mythological creature. Sometimes a beautiful dream, sometimes a nightmare. I will show and explain some limits of AI in art, technology and science. In the near future, the development of autonomous vehicles will be a test case of AI in technology. I will discuss the limitations there and draw some parallels in art and science.

Andi Hektor

Andi Hektor is a senior researcher working in astro-particle physics and cosmology at KBFI, Tallinn. He has worked at the Tartu, Uppsala, Helsinki and Cambridge University and at CERN in Geneva, Switzerland. He is a co-owner and a member of the boards of the companies GScan OÜ and Nosob OÜ. He is an active science communicator and a founder of the Estonian Chamber of Science. He is an enthusiast of hydrogen and nuclear energetics.

Oliver Laas

“Are We Witnessing the Dawn of AI-Artists?”

Abstract:

From the musical dice games popular in 18th century Europe to the mathematical literary experiments of Oulipo since the 1960s, there is a long history of using creativity aides in the arts. A relatively recent addition to the artist’s creative toolbox, artificial intelligence (AI), raises a number of questions about authorship, creativity and the nature of art. This paper applies a criterion for evaluating the creativity of recent prominent examples of AI creativity both within as well as outside the arts. After concluding that the evidence for AI creativity is inconclusive at present, it will be suggested that resistance to AI creativity, and the accompanying tendency toward moving the goalposts, is at least partly motivated by intuitions against artificial moral agents.

Bio:

Oliver Laas is an artist, cultural theorist and philosopher whose research interests include metaphysics, logic, philosophy of technology, and semiotics. He currently works as assistant professor and junior researcher at the Estonian Academy of Arts, visiting lecturer in philosophy at Tallinn University and the Estonian Business School, and visiting lecturer on the video game industry at the Estonian Entrepreneurship University of Applied Sciences. His artworks have been exhibited in the Impact International Printmaking Conference and the Tallinn Print Triennial. His recent publications include “Coordination Games and Disagreement” (in Controversies in the Modern World, eds. A. Fabris & G. Scarafile, 2019), “Instrumental Play” (in Jahrbuch Technikphilosohie: Arbeit und Spiel, eds. A. Friedrich, P. Gehring, C. Hubig, A. Kaminski & A. Nordmann, 2018), and “Questioning the Virtual Friendship Debate: Fuzzy Analogical Arguments from Classification and Definition” (Argumentation 32(1)).

Mar Canet Sola

“Latent space – a wonderland to discover”

Abstract:

In the latent space of the AI models that generate sound, image, text or other content are hidden all possibilities that can be used for creative purposes. The research explores novel methods to understand, characterise and navigate the latent space of cultural forms of meaning in the latest developments and products of machine learning – with an emphasis on Deep Learning. The presentation explores how Interactive art systems can be used to create meaningful and novel ways to navigate the latent space.

Bio:

Mar Canet Solà is an artist and researcher. He has two degrees: in art and design from ESDI in Barcelona and in computer game development from University Central Lancashire in the UK. Mar has gained a master’s degree from Interface Cultures at the University of Art and Design Linz. He is Phd candidate in the Cudan research group in BFM Tallinn university. He is a course instructor of the “Data visualization”course at MA of data science in Open University of Catalonia (UOC). Mar has been invited as a visiting researcher to XRL, Hong Kong City University, IAMAS (Ogaki, Japan), Blekinge Institute of Technology (Karlshamn, Sweden).

As an artist he works together with Varvara Guljajeva forming an artist duo Varvara & Mar. Often duo’s work is inspired by the information age. In their practice they confront social changes and impact of the technological era. In addition to that, Mar is fascinated by AI/ML, kinetics, participation, and digital fabrication, which are integral parts of her work.

The duo has been exhibiting in international shows since 2009. Their works have been shown at MAD in New York, FACT in Liverpool, Santa Monica in Barcelona, Barbican in London, Onassis Cultural Centre in Athens, Ars Electronica museum in Linz, ZKM in Karlsruhe, and more.

Link: http://var-mar.info/

Jon Karvinen

AI AND GARFIELD: THE FUTURE OF CREATIVITY

Creativity is an aspect of culture that is explored by machine learning more and more. In my presentation, I will be discussing the possibilities of AI in studying and thus understanding comics and to understand their value in the art world. I will discuss how AI can have the means to be a viable tool: how it could have the tools to teach us about creativity and how AI could be used in analysis as networks, machine learning and algorithms are becoming more common in life. My presentation focuses on comics; exploring and discussing the steps of how analysing AI-generated visual narratives could bring out more from the study of comics and visual art and vice versa. For this, I analysed the current direction of the comics scholarship by focusing on the most elementary of comic strips. Here comes Garfield.

Bio:

Jon Karvinen is a recent graduate from Tallinn University, holding a BA in Culture and Arts and MA in Art in Humanities. He works as an illustrator and artist in Finland, focusing on comics and how they are perceived in society.

Postitas Raivo Kelomees — Püsilink

29.08.2020 — 30.08.2020

ERKI Moeshow tuleb jälle!

artun bänner 1440x600px 72ppi

Legendaarne ERKI Moeshow 2020 toimub sel aastal Põhjala tehases, Marati 5, laupäeval, 29.08

Esmakordselt Eestis toob ERKI Moeshow publikuni uudse moelavastuse showcase´ide vormis. Pealtvaatajatel on võimalik osa saada viieteistkümne andeka noore disaineri kollektsioonide esitlustest, millest igaüks toimub personaalsel “laval”, iseseisva muusika, keskkonna ja modellide liikumisega.

Juba 1982. aastast peale Tallinna glamuurielu ilmestav ERKI Moeshow selle aasta metateema on ingliskeeli savage ehk stiihia. Tänavune show on eriline selle poolest, et külastajad ei pea osasaamiseks saabuma punkti pealt — oma imetlusringi saab teha jooksvalt, kella 19.00 ja 20.00 vahel. Autasustamine toimub kell 21.20.

Kollektsioonidega osalevad:
Edvard Hiietam „Emperors of Solitude“
Karl-Christoph Rebane „The Significant Other“
Anneliis Reili „Põhjaallikad“
Susanna Belinda Kõgel „Bad Habit“
Kairi Getman „Don’t You See?“
Liisa Kanemägi „Gnidry“
Karolin Kärm „Solitude“
Milana Felicija Semjonova „Twinflame“
Anu Sirkas „Move“
Annika Kiidron „Give Me My Fairytale“
Kirke Talu „Black Rain“
Kerttu Reinmaa „The Abandoned-Self“
Sandra Luks „Rude“
Külli-Triin Laanet „Septem“
Mariliis Niine „Õile“

Ajakava:
17:30 – uksed
19:00 – show algus
21:20 – võitjate väljakuulutamine
22:00 – show lõpp

Etenduse audiolahenduse kureerib Remi Prual. Show koreograaf-lavastaja on Anni Zupping. Peakorraldaja Karin Kiigemägi sõnul valmib ERRi mehitusel “show korraldamise võlust ja valust ka dokumentaalsaade”, mis on eetris 31. 08, ETV2s.

Kuna Põhjala tehase territooriumil on sel päeval toimumas ka Koplifest ja Tallinn Music Week 2020, tabab ERKI Moeshow külalist saabudes lausa mitmekordne kultuuritõmbetuul.

ERKI showle pääseb trammi, TUULE tõuksi, taksoga või jala tulles. Kuna toimumiskohas pole parklaid, palutakse auto koju jätta ning igaks juhuks kaasa haarata vihmamantel.  Sissepääs toimub Ankru tänava kaudu.

ERKI Moeshow piletid müügil Ticketeris https://www.ticketer.ee/erki-moeshow-2020/

Kohapeal saab pileteid soetada nii sularahas kui kaardimaksega.

Lähem info: 

https://www.artun.ee/erki-moeshow/

https://www.facebook.com/ERKIMoeshow/

Postitas Andres Lõo — Püsilink

ERKI Moeshow tuleb jälle!

Laupäev 29 august, 2020 — Pühapäev 30 august, 2020

artun bänner 1440x600px 72ppi

Legendaarne ERKI Moeshow 2020 toimub sel aastal Põhjala tehases, Marati 5, laupäeval, 29.08

Esmakordselt Eestis toob ERKI Moeshow publikuni uudse moelavastuse showcase´ide vormis. Pealtvaatajatel on võimalik osa saada viieteistkümne andeka noore disaineri kollektsioonide esitlustest, millest igaüks toimub personaalsel “laval”, iseseisva muusika, keskkonna ja modellide liikumisega.

Juba 1982. aastast peale Tallinna glamuurielu ilmestav ERKI Moeshow selle aasta metateema on ingliskeeli savage ehk stiihia. Tänavune show on eriline selle poolest, et külastajad ei pea osasaamiseks saabuma punkti pealt — oma imetlusringi saab teha jooksvalt, kella 19.00 ja 20.00 vahel. Autasustamine toimub kell 21.20.

Kollektsioonidega osalevad:
Edvard Hiietam „Emperors of Solitude“
Karl-Christoph Rebane „The Significant Other“
Anneliis Reili „Põhjaallikad“
Susanna Belinda Kõgel „Bad Habit“
Kairi Getman „Don’t You See?“
Liisa Kanemägi „Gnidry“
Karolin Kärm „Solitude“
Milana Felicija Semjonova „Twinflame“
Anu Sirkas „Move“
Annika Kiidron „Give Me My Fairytale“
Kirke Talu „Black Rain“
Kerttu Reinmaa „The Abandoned-Self“
Sandra Luks „Rude“
Külli-Triin Laanet „Septem“
Mariliis Niine „Õile“

Ajakava:
17:30 – uksed
19:00 – show algus
21:20 – võitjate väljakuulutamine
22:00 – show lõpp

Etenduse audiolahenduse kureerib Remi Prual. Show koreograaf-lavastaja on Anni Zupping. Peakorraldaja Karin Kiigemägi sõnul valmib ERRi mehitusel “show korraldamise võlust ja valust ka dokumentaalsaade”, mis on eetris 31. 08, ETV2s.

Kuna Põhjala tehase territooriumil on sel päeval toimumas ka Koplifest ja Tallinn Music Week 2020, tabab ERKI Moeshow külalist saabudes lausa mitmekordne kultuuritõmbetuul.

ERKI showle pääseb trammi, TUULE tõuksi, taksoga või jala tulles. Kuna toimumiskohas pole parklaid, palutakse auto koju jätta ning igaks juhuks kaasa haarata vihmamantel.  Sissepääs toimub Ankru tänava kaudu.

ERKI Moeshow piletid müügil Ticketeris https://www.ticketer.ee/erki-moeshow-2020/

Kohapeal saab pileteid soetada nii sularahas kui kaardimaksega.

Lähem info: 

https://www.artun.ee/erki-moeshow/

https://www.facebook.com/ERKIMoeshow/

Postitas Andres Lõo — Püsilink

29.08.2020

Muuseumiöö Koeru kirikus

Koeru põhjalööv

Laupäeval, 29.augustil toimuval Muuseumiööl saab külastada muuseume üle Eesti. Aga mitte ainult. Kesk-Eestis asuvas Koeru kirikus on kõigil huvilistel võimalus jälgida konservaatorite töö köögipoolt – ronida ise tellingute ja uudistada lähedalt viimastel aastatel avatud keskaegseid maalinguid.

EKA muinsuskaitse ja konserveerimise osakonna tudengid ja õppejõud on viinud aastatel 2018–2019 Koeru kirikus läbi ulatuslikke restaureerimistöid, mille käigus leiti, avati ning konserveeriti kiriku lõunalöövis 13. ja 15. sajandist pärit maalingud. Praegu on tööd liikunud põhjalöövi, millega külastajad saavad tellingutelt tutvuda.
Kõik huvilised on oodatud alates kella 12-st.

Postitas Maris Veeremäe — Püsilink

Muuseumiöö Koeru kirikus

Laupäev 29 august, 2020

Koeru põhjalööv

Laupäeval, 29.augustil toimuval Muuseumiööl saab külastada muuseume üle Eesti. Aga mitte ainult. Kesk-Eestis asuvas Koeru kirikus on kõigil huvilistel võimalus jälgida konservaatorite töö köögipoolt – ronida ise tellingute ja uudistada lähedalt viimastel aastatel avatud keskaegseid maalinguid.

EKA muinsuskaitse ja konserveerimise osakonna tudengid ja õppejõud on viinud aastatel 2018–2019 Koeru kirikus läbi ulatuslikke restaureerimistöid, mille käigus leiti, avati ning konserveeriti kiriku lõunalöövis 13. ja 15. sajandist pärit maalingud. Praegu on tööd liikunud põhjalöövi, millega külastajad saavad tellingutelt tutvuda.
Kõik huvilised on oodatud alates kella 12-st.

Postitas Maris Veeremäe — Püsilink

31.08.2020

Varjualune 2020 “Paradiis” avamine

IMG_3650

EKA arhitektuuri ja linnaplaneerimise osakonna traditsioon püstitada 1. kursuse varjualuse stuudio parim töö (tudengite esimene arhitektuurne projekt) linnaruumi on jõudnud 15. avamiseni.

Tänavu Rumbi tn koha leidnud varjualune “Paradiis” sümboliseerib muusika ja ruumi vahelist dialoogi. Lähtudes helikõrguste ajalisest muutusest muusikas, liigub meloodia ruumis mööda varjualuse vahelduvaid kõrguseid. Varjualune on inspireeritud Pärt Uusbergi heliteosest „Paradiis“, mille põhimeloodia liigub mööda puitdetailide kõrguseid. Lihtne, kuid samas mõjuvõimas vorm pakub rahunemispaika keset linnamelu.

Autorid Helin Kuldkepp, Patrick Liik, Joosep Pärn ja AL19

Postitas Tiina Tammet — Püsilink

Varjualune 2020 “Paradiis” avamine

Esmaspäev 31 august, 2020

IMG_3650

EKA arhitektuuri ja linnaplaneerimise osakonna traditsioon püstitada 1. kursuse varjualuse stuudio parim töö (tudengite esimene arhitektuurne projekt) linnaruumi on jõudnud 15. avamiseni.

Tänavu Rumbi tn koha leidnud varjualune “Paradiis” sümboliseerib muusika ja ruumi vahelist dialoogi. Lähtudes helikõrguste ajalisest muutusest muusikas, liigub meloodia ruumis mööda varjualuse vahelduvaid kõrguseid. Varjualune on inspireeritud Pärt Uusbergi heliteosest „Paradiis“, mille põhimeloodia liigub mööda puitdetailide kõrguseid. Lihtne, kuid samas mõjuvõimas vorm pakub rahunemispaika keset linnamelu.

Autorid Helin Kuldkepp, Patrick Liik, Joosep Pärn ja AL19

Postitas Tiina Tammet — Püsilink

21.08.2020

Vol 2020

Room with a Sea View_Leonid Shmelkov_still002_300dpi

EKA animatsiooni osakond näitab värskeid tudengianimatsioone kinos Sõprus 21. augustil kell 18:00. 

Aastal 2020 kaitsevad animatsiooni osakonnas magistrikraadi Ingrid Pucci (IT), Maria Saveleva (RU), Aigar Vals (EE), Leonid Shmelkov (RU), Laura Benavides Ramirez (CO) ja Helo Irik (EE). Eesti keelse bakalaureuse õppe lõpetavad Siim Raud, Jaagup Metsalu, Meeri-Ann Ostrov, Alar Lilleväli ja Jelizaveta Mušnikova. 2020. aastal on animatsiooni osakonnas valminud 12 uut filmi. Lisaks tuleb näitamisele ka valik lõpetajate vanematest teostest.

“69 aastat armastust”, 2008, Jaagup Metsalu
“Aitäh”, 2020, Alar Lilleväli
“Aurora”, 2019, Ingrid Pucci
“Displaced”, 2020, Laura Benavides Ramirez
“Kassi silm”, 2020, Jelizaveta Mušnikova
“Kikivarvul”, 2020, Meeri-Ann Ostrov
“Mond”, 2020, Maria Saveleva
“Not Funny”, 2020, Helo Irik
“Room with a Sea View”, 2020, Leonid Shmelkov
“Run for the Bird Song”, 2020, Ingrid Pucci
“Sooner”, 2018, Aigar Vals
“Suutäis vett”, 2020, Siim Raud
“Touché”, 2020, Sofja Gorelova
“Treehouse Cult”, 2020, Aigar Vals
“You Are not a Kiwi”, 2020, Maria Saveleva

Sissepääs tasuta.

Postitas Mari Kivi — Püsilink

Vol 2020

Reede 21 august, 2020

Room with a Sea View_Leonid Shmelkov_still002_300dpi

EKA animatsiooni osakond näitab värskeid tudengianimatsioone kinos Sõprus 21. augustil kell 18:00. 

Aastal 2020 kaitsevad animatsiooni osakonnas magistrikraadi Ingrid Pucci (IT), Maria Saveleva (RU), Aigar Vals (EE), Leonid Shmelkov (RU), Laura Benavides Ramirez (CO) ja Helo Irik (EE). Eesti keelse bakalaureuse õppe lõpetavad Siim Raud, Jaagup Metsalu, Meeri-Ann Ostrov, Alar Lilleväli ja Jelizaveta Mušnikova. 2020. aastal on animatsiooni osakonnas valminud 12 uut filmi. Lisaks tuleb näitamisele ka valik lõpetajate vanematest teostest.

“69 aastat armastust”, 2008, Jaagup Metsalu
“Aitäh”, 2020, Alar Lilleväli
“Aurora”, 2019, Ingrid Pucci
“Displaced”, 2020, Laura Benavides Ramirez
“Kassi silm”, 2020, Jelizaveta Mušnikova
“Kikivarvul”, 2020, Meeri-Ann Ostrov
“Mond”, 2020, Maria Saveleva
“Not Funny”, 2020, Helo Irik
“Room with a Sea View”, 2020, Leonid Shmelkov
“Run for the Bird Song”, 2020, Ingrid Pucci
“Sooner”, 2018, Aigar Vals
“Suutäis vett”, 2020, Siim Raud
“Touché”, 2020, Sofja Gorelova
“Treehouse Cult”, 2020, Aigar Vals
“You Are not a Kiwi”, 2020, Maria Saveleva

Sissepääs tasuta.

Postitas Mari Kivi — Püsilink