Rubriik: Fotograafia

16.06.2020 — 13.07.2020

Janne Lias “Kassinäitus” Vitriingaleriis

vitriingalerii_janne_lias_still1

Vitriingalerii alustab oma uut hooaega Janne Liasi näitusega “Kassinäitus”.

Alates 16. juunist on EKA fotograafia osakonna Vitriingaleriis avatud “Kassinäitus”.
Kunstnik Janne Lias on uurinud oma nutitelefonile lisatud Master AI nimelist funktsiooni, mis analüüsib reaalajas pildistatavat, tunneb ära üle 500 objekti ja pakub nendele vastavalt 19 erinevat fotorežiimi. Fotokauges inimeses võivad pakutavad režiimid segadust tekitada. Kas märga akrüülmaali peaks jäädvustama samamoodi kui toitu? Aga milline vahe on kassi ja koera pildistamisel, et neid kategooriaid eraldi välja tuuakse? Kui algoritm eksib, on see naljakas ja lohutav – sellisel tasemel süsteem ei hakka niipea inimkonna eksistentsi ohustama. Või peaks just muretsema, sest võimu võib võtta miski, mille arusaamine meie maailmast on algelisel tasemel?

Näitust saab vaadata olenemata kellaajast ning see jääb avatuks kuni 13. juulini.

Vitriingalerii asukoht: Eesti Kaasaegse Kunsti Muuseumi (EKKM) seinal, Põhja pst 35

Vitriingalerii visuaalse kujunduse autorid on Mai Bauvald ja Ran-Re Reimann .

Postitas Cloe Jancis — Püsilink

Janne Lias “Kassinäitus” Vitriingaleriis

Teisipäev 16 juuni, 2020 — Esmaspäev 13 juuli, 2020

vitriingalerii_janne_lias_still1

Vitriingalerii alustab oma uut hooaega Janne Liasi näitusega “Kassinäitus”.

Alates 16. juunist on EKA fotograafia osakonna Vitriingaleriis avatud “Kassinäitus”.
Kunstnik Janne Lias on uurinud oma nutitelefonile lisatud Master AI nimelist funktsiooni, mis analüüsib reaalajas pildistatavat, tunneb ära üle 500 objekti ja pakub nendele vastavalt 19 erinevat fotorežiimi. Fotokauges inimeses võivad pakutavad režiimid segadust tekitada. Kas märga akrüülmaali peaks jäädvustama samamoodi kui toitu? Aga milline vahe on kassi ja koera pildistamisel, et neid kategooriaid eraldi välja tuuakse? Kui algoritm eksib, on see naljakas ja lohutav – sellisel tasemel süsteem ei hakka niipea inimkonna eksistentsi ohustama. Või peaks just muretsema, sest võimu võib võtta miski, mille arusaamine meie maailmast on algelisel tasemel?

Näitust saab vaadata olenemata kellaajast ning see jääb avatuks kuni 13. juulini.

Vitriingalerii asukoht: Eesti Kaasaegse Kunsti Muuseumi (EKKM) seinal, Põhja pst 35

Vitriingalerii visuaalse kujunduse autorid on Mai Bauvald ja Ran-Re Reimann .

Postitas Cloe Jancis — Püsilink

11.03.2020 — 04.04.2020

Reimo Võsa-Tangsoo näitus [ 1 | 2 ] ARS Projektiruumis

Screenshot 2020-03-09 at 14.12.42

Reimo Võsa-Tangsoo
[ 1 | 2 ]
ARS Projektiruum
11.03.-04.04.2020

Näituse lähtepunktiks on stseen Michelangelo Antonioni filmist “Blow Up”, kus miimid mängivad tenniseväljakul tennist ilma reketite ja pallita. Antud stseen on minu jaoks ilus kujund meid ümbritsevale konstrueeritud tõelisusele ja kriitika meie igapäevaste tegevuste tõsidusele/tõsiseltvõetavusele.

See näitus on esimene näituste seerias, milles ma keskendun reaalsuse/virtuaalsuse omavahelistele suhetele ning nende erinevatele aspektidele.

Reimo Võsa-Tangsoo on kunstnik, kes elab ja töötab Tallinnas. Ta on lõpetanud Eesti Kunstiakadeemia kunstide magistriõppe ja töötab hetkel EKA fotograafia osakonna dotsendina.

Oma töödes kasutab ta interaktiivseid elemente ning vaatajal on oluline roll kunstiteose tähenduse loomisel. Reimo töödes segunevad ikoonilised kujutised, keel, poliitika ning innovatiivsed tehnoloogiad. Viimaste projektidena võiks esile tuua “Vahetu vaevatasu,” “Test System 1.1 / Siin pole midagi vaadata,” “Nostagia / ihad,” “…Tabada tuuma ja põrgusse tagajärjed…”.

Varasemad teosted ja CV: cargocollective.com/reimovosatangsoo/Vahetu-Vaevatasu-Immediate-Gratification

Tänud: EKA fotoosakond, Hans-Gunter Lock, Anneli Porri, Eesti Kultuurkapital, Eesti Kunstnike Liit/ARS Projektiruum, Eesti Kaasaegse Kunsti Muuseum, Tallink Tennisekeskus, Nõmme Tennisekeskus, Progear OÜ

E-R 12-18 L 12-16
ARS KUNSTILINNAK, PÄRNU MNT 154, TALLINN

Postitas Mart Vainre — Püsilink

Reimo Võsa-Tangsoo näitus [ 1 | 2 ] ARS Projektiruumis

Kolmapäev 11 märts, 2020 — Laupäev 04 aprill, 2020

Screenshot 2020-03-09 at 14.12.42

Reimo Võsa-Tangsoo
[ 1 | 2 ]
ARS Projektiruum
11.03.-04.04.2020

Näituse lähtepunktiks on stseen Michelangelo Antonioni filmist “Blow Up”, kus miimid mängivad tenniseväljakul tennist ilma reketite ja pallita. Antud stseen on minu jaoks ilus kujund meid ümbritsevale konstrueeritud tõelisusele ja kriitika meie igapäevaste tegevuste tõsidusele/tõsiseltvõetavusele.

See näitus on esimene näituste seerias, milles ma keskendun reaalsuse/virtuaalsuse omavahelistele suhetele ning nende erinevatele aspektidele.

Reimo Võsa-Tangsoo on kunstnik, kes elab ja töötab Tallinnas. Ta on lõpetanud Eesti Kunstiakadeemia kunstide magistriõppe ja töötab hetkel EKA fotograafia osakonna dotsendina.

Oma töödes kasutab ta interaktiivseid elemente ning vaatajal on oluline roll kunstiteose tähenduse loomisel. Reimo töödes segunevad ikoonilised kujutised, keel, poliitika ning innovatiivsed tehnoloogiad. Viimaste projektidena võiks esile tuua “Vahetu vaevatasu,” “Test System 1.1 / Siin pole midagi vaadata,” “Nostagia / ihad,” “…Tabada tuuma ja põrgusse tagajärjed…”.

Varasemad teosted ja CV: cargocollective.com/reimovosatangsoo/Vahetu-Vaevatasu-Immediate-Gratification

Tänud: EKA fotoosakond, Hans-Gunter Lock, Anneli Porri, Eesti Kultuurkapital, Eesti Kunstnike Liit/ARS Projektiruum, Eesti Kaasaegse Kunsti Muuseum, Tallink Tennisekeskus, Nõmme Tennisekeskus, Progear OÜ

E-R 12-18 L 12-16
ARS KUNSTILINNAK, PÄRNU MNT 154, TALLINN

Postitas Mart Vainre — Püsilink

19.02.2020 — 29.03.2020

Laura Kuusk. “Armas algoritm” Kunstihoone galeriis

unnamed (7)

Ajal, kui digimaailm üha rohkem meie elu kontrollib, on ka inimkeha suhe keskkonnaga väga palju muutunud. Laura Kuuse isikunäitus „Armas algoritm“ (kuraator Niekolaas Johannes Lekkerkerk) uurib kohanemis- ja ellujäämissoovi ning koodide loogikale vastuhakkamise produktiivset pinget.

Näitus on Tallinna Kunstihoone galeriis avatud alates 20. veebruarist.

Näitus „Armas algoritm,“ on lavastatud igapäevaliigutuste koreograafiana: vaateaknast saab hübriidorgaaniliste rõivaskulptuuride väljapanek, galeriitöötaja täidab ühtlasi tajujuhi rolli, raamatukogunurk annab täiendavaid juhiseid sotsiaalsete ootuste, tingimuste mõjutamise põhimõtete ja käitumisharjumuste õõnestamiseks, videoinstallatsioon tutvustab kolme mitteinimnäitlejat, kes püüavad inimeste töökeskkondades hakkama saada ja nendega suhestuda, ning lõpuks võib kohata ka mitteinimorganisme, kes ei allu kellelegi.

Näitus avatakse 19. veebruaril kell 18 ja jääb avatuks 29. märtsini.

27. veebruaril kutsume teid Laura Cemini performance’ile „Püüa viga, viska erand“ („Catch Error Throw Exception“), mis mõtiskleb arvutusliku mõtlemise ja algoritmide üle meie igapäevaelus. Näituse raames kutsub kunstnik vaatajaid ka raamatukogunurgas toimuvatele lugemissessioonidele ja teeseenejoogi degusteerimistele.

Laura Kuusk elab ja töötab Tallinnas. Ta tegutseb peamiselt fotograafia, video ja installatsiooni vallas. Suurem osa tema loomingust on seotud visuaalse antropoloogilise leidmaterjali ümbertöötamisega. Kunstnik huvitub kollektiivse teadvuse otsustusprotsessist. Viimastel aastatel on ta töötanud inimkeha kogemustega keskkonnas: kodus, rõivastes ja suhetes tehnoloogiaga. Ta katsetab oma loomingus kehaliste kogemuste visuaalsete jälgede ja sellega, kuidas need on seotud üldisemate ühiskondlik-poliitiliste protsessidega.

Laura Kuusk on õppinud Annecy kõrgemas kunstikoolis (2014, kunstiuuringud MA, DSRA), Eesti kunstiakadeemias (2008, fotograafia MA) ja Tartu ülikoolis (2005, semiootika ja kultuuriteooria BA). Alates 2015. aastast on ta Tallinnas asuva ARS-i kunstistuudio liige. Tegutsenud ka Grenoble’i kunstikeskuses OUI (2009–2015).

Niekolaas Johannes Lekkerkerk töötab kuraatori- ja uurimisagentuuris The Office for Curating ning on Rotterdami mittetulundusliku kunstipinna A Tale of a Tub direktor. Lekkerkerki töö keskmes on igapäevaelu ja töökorralduse, kultuurinormide ning ideoloogiatega seotud sotsiaalsed ja poliitilised diskursused. Erilist tähelepanu pöörab ta debattidele antropotseeni, ökoloogia ja kliima, posthumanismi ning looduse ja kultuuri üha keerukama läbipõimumise teemal. Hiljuti avaldas Lekkerkerk teose „The Standard Book of Noun-Verb Exhibition Grammar“ (Onomatopee, 2018), kus käsitleb näitust ökoloogilise kooslusena. Aastal 2012 pälvis ta esimesena Demergoni kuraatoripreemia ja 2014. aastal sai ta kunstikeskuse Akbank Sanat rahvusvahelise kuraatoritöö võistluse laureaadiks.

Postitas Mart Vainre — Püsilink

Laura Kuusk. “Armas algoritm” Kunstihoone galeriis

Kolmapäev 19 veebruar, 2020 — Pühapäev 29 märts, 2020

unnamed (7)

Ajal, kui digimaailm üha rohkem meie elu kontrollib, on ka inimkeha suhe keskkonnaga väga palju muutunud. Laura Kuuse isikunäitus „Armas algoritm“ (kuraator Niekolaas Johannes Lekkerkerk) uurib kohanemis- ja ellujäämissoovi ning koodide loogikale vastuhakkamise produktiivset pinget.

Näitus on Tallinna Kunstihoone galeriis avatud alates 20. veebruarist.

Näitus „Armas algoritm,“ on lavastatud igapäevaliigutuste koreograafiana: vaateaknast saab hübriidorgaaniliste rõivaskulptuuride väljapanek, galeriitöötaja täidab ühtlasi tajujuhi rolli, raamatukogunurk annab täiendavaid juhiseid sotsiaalsete ootuste, tingimuste mõjutamise põhimõtete ja käitumisharjumuste õõnestamiseks, videoinstallatsioon tutvustab kolme mitteinimnäitlejat, kes püüavad inimeste töökeskkondades hakkama saada ja nendega suhestuda, ning lõpuks võib kohata ka mitteinimorganisme, kes ei allu kellelegi.

Näitus avatakse 19. veebruaril kell 18 ja jääb avatuks 29. märtsini.

27. veebruaril kutsume teid Laura Cemini performance’ile „Püüa viga, viska erand“ („Catch Error Throw Exception“), mis mõtiskleb arvutusliku mõtlemise ja algoritmide üle meie igapäevaelus. Näituse raames kutsub kunstnik vaatajaid ka raamatukogunurgas toimuvatele lugemissessioonidele ja teeseenejoogi degusteerimistele.

Laura Kuusk elab ja töötab Tallinnas. Ta tegutseb peamiselt fotograafia, video ja installatsiooni vallas. Suurem osa tema loomingust on seotud visuaalse antropoloogilise leidmaterjali ümbertöötamisega. Kunstnik huvitub kollektiivse teadvuse otsustusprotsessist. Viimastel aastatel on ta töötanud inimkeha kogemustega keskkonnas: kodus, rõivastes ja suhetes tehnoloogiaga. Ta katsetab oma loomingus kehaliste kogemuste visuaalsete jälgede ja sellega, kuidas need on seotud üldisemate ühiskondlik-poliitiliste protsessidega.

Laura Kuusk on õppinud Annecy kõrgemas kunstikoolis (2014, kunstiuuringud MA, DSRA), Eesti kunstiakadeemias (2008, fotograafia MA) ja Tartu ülikoolis (2005, semiootika ja kultuuriteooria BA). Alates 2015. aastast on ta Tallinnas asuva ARS-i kunstistuudio liige. Tegutsenud ka Grenoble’i kunstikeskuses OUI (2009–2015).

Niekolaas Johannes Lekkerkerk töötab kuraatori- ja uurimisagentuuris The Office for Curating ning on Rotterdami mittetulundusliku kunstipinna A Tale of a Tub direktor. Lekkerkerki töö keskmes on igapäevaelu ja töökorralduse, kultuurinormide ning ideoloogiatega seotud sotsiaalsed ja poliitilised diskursused. Erilist tähelepanu pöörab ta debattidele antropotseeni, ökoloogia ja kliima, posthumanismi ning looduse ja kultuuri üha keerukama läbipõimumise teemal. Hiljuti avaldas Lekkerkerk teose „The Standard Book of Noun-Verb Exhibition Grammar“ (Onomatopee, 2018), kus käsitleb näitust ökoloogilise kooslusena. Aastal 2012 pälvis ta esimesena Demergoni kuraatoripreemia ja 2014. aastal sai ta kunstikeskuse Akbank Sanat rahvusvahelise kuraatoritöö võistluse laureaadiks.

Postitas Mart Vainre — Püsilink

11.02.2020 — 10.03.2020

Vitriingalerii open call!

Avatud on konkurss EKA fotograafia osakonna Vitriingaleriisse perioodiks aprill 2020 – oktoober 2020. Osalema on oodatud EKA praegused tudengid. Taotluste esitamise tähtaeg on 10. märts 2020. Projektid valib välja komisjon ning tulemused selguvad 13.märtsiks.

Taotlus peab sisaldama:

  • Projekti sisulist kirjeldust ning võimalusel visuaalset materjali.
  • Osaleja portfooliot või näiteid teostest.

Vitriingalerii välismõõdud on: L 580 x K 755 x S 160 mm.

Sisemõõdud on (ligikaudu): L 560 x K 740 x S 140 mm.

Ootame projekte, mis on kooskõlas Vitriingalerii mõõtmetega.

Taotlused palume saata aadressile: cloe.jancis@artun.ee

Postitas Cloe Jancis — Püsilink

Vitriingalerii open call!

Teisipäev 11 veebruar, 2020 — Teisipäev 10 märts, 2020

Avatud on konkurss EKA fotograafia osakonna Vitriingaleriisse perioodiks aprill 2020 – oktoober 2020. Osalema on oodatud EKA praegused tudengid. Taotluste esitamise tähtaeg on 10. märts 2020. Projektid valib välja komisjon ning tulemused selguvad 13.märtsiks.

Taotlus peab sisaldama:

  • Projekti sisulist kirjeldust ning võimalusel visuaalset materjali.
  • Osaleja portfooliot või näiteid teostest.

Vitriingalerii välismõõdud on: L 580 x K 755 x S 160 mm.

Sisemõõdud on (ligikaudu): L 560 x K 740 x S 140 mm.

Ootame projekte, mis on kooskõlas Vitriingalerii mõõtmetega.

Taotlused palume saata aadressile: cloe.jancis@artun.ee

Postitas Cloe Jancis — Püsilink

03.01.2020 — 25.01.2020

Paul Kuimet „Five Volumes“ EKA Galeriis 03.–25.01.2020

Composition_with_019 veeb

Olete oodatud Paul Kuimeti isikunäituse “Five Volumes” avamisele EKA Galeriis 3. jaanuaril kell 18:00. Näitus jääb avatuks kuni 25. jaanuarini.

Filmiprojektsioonidest, slaidiesitlusest, fotodest ja installatsioonist koosnev näitus oli esmakordselt eksponeeritud Narva kunstiresidentuuris aastal 2018. Toonase väljapaneku kuraator Nico Anklam avab saatetekstis inglisekeelse sõna volume erinevaid tähendusi – ühik seeriast, helitugevus ja eelkõige kolmemõõtmelise ruumi omadus: maht. Tõlkimata pealkirja erinevad tähendused ja selle varjundid avavad teoste sisu filmiprojektsioonidele sarnases aeglases ja meditatiivses tempos.
Kolm 16 mm filmiprojektsiooni kujutavad 1969. aastal ehitatud Pärnu KEKi hoonekompleksi. Teos „Kuldne kodu“ (2017) tegeleb peale KEKi kompleksi ka selle juurde projekteeritud korterelamu kvartaliga, mis Anklami sõnul “kõrvutatab kahte eri ajastut ja arhitektuuristiili – sotsialismi ja kapitalismi –, mida iseloomustavad erinevad lootused ja väljavaated. Kuid taaskord näivad mõlemad olevat kinni pidevas korduses. Sama motiiv peitub juba näituse pealkirjas: volume pärineb ladinakeelsest sõnast volvere ehk veeretama, pöörama, mille kordusest – sõnast re-volvere – tuleneb sõna revolutsioon.”
Kuimet tegeleb oma loomingus ruumiga alates aastast 2013. Teda huvitab arhitektuurse ruumi suhe fotograafiasse ja filmi ning nende suhe omakorda näituseruumi arhitektuuri. Läbimõeldud on ka nende juurde kuuluv stsenograafia ja koreograafia, nii külastajate kui ka teoste oma. Kuimeti jaoks on EKA Galerii näituse juures oluline näitusesisu ümberpaigutamine uude ruumi ja konteksti: “Need viis ühikut, mis olid Narvas laotatud igaüks eraldi ruumidesse ja projitseeritud kahepoolsetele ekraanidele, on EKA Galeriis tõstetud ruumi keskele kokku. Installatsioon “Display for Optical C-Prints”, mis võõrustas Narvas kahte fotot, on siinsel näitusel kasutusel paviljonina projektoritele.”

Paul Kuimet (sünd. 1984) on Tallinnas tegutsev kunstnik. Tema töid on viimasel ajal eksponeeritud sellistes institutsioonides nagu Schirn Kunsthalle, Frankfurt; Euroopa Keskpank, Frankfurt; KUMU Kunstimuuseum, Tallinn; WNTRP, Berliin ja BOZAR Center for Fine Arts, Brüssel. 2018. aastal osales ta residentuuriprogrammides WIELS Contemporary Art Centre, Brüssel ja International Studio & Curatorial Program (ISCP), New York.

www.paulkuimet.ee

Toetajad: Eesti Kultuurkapital, Muddis Õllevabrik, A. Le Coq.

Postitas Pire Sova — Püsilink

Paul Kuimet „Five Volumes“ EKA Galeriis 03.–25.01.2020

Reede 03 jaanuar, 2020 — Laupäev 25 jaanuar, 2020

Composition_with_019 veeb

Olete oodatud Paul Kuimeti isikunäituse “Five Volumes” avamisele EKA Galeriis 3. jaanuaril kell 18:00. Näitus jääb avatuks kuni 25. jaanuarini.

Filmiprojektsioonidest, slaidiesitlusest, fotodest ja installatsioonist koosnev näitus oli esmakordselt eksponeeritud Narva kunstiresidentuuris aastal 2018. Toonase väljapaneku kuraator Nico Anklam avab saatetekstis inglisekeelse sõna volume erinevaid tähendusi – ühik seeriast, helitugevus ja eelkõige kolmemõõtmelise ruumi omadus: maht. Tõlkimata pealkirja erinevad tähendused ja selle varjundid avavad teoste sisu filmiprojektsioonidele sarnases aeglases ja meditatiivses tempos.
Kolm 16 mm filmiprojektsiooni kujutavad 1969. aastal ehitatud Pärnu KEKi hoonekompleksi. Teos „Kuldne kodu“ (2017) tegeleb peale KEKi kompleksi ka selle juurde projekteeritud korterelamu kvartaliga, mis Anklami sõnul “kõrvutatab kahte eri ajastut ja arhitektuuristiili – sotsialismi ja kapitalismi –, mida iseloomustavad erinevad lootused ja väljavaated. Kuid taaskord näivad mõlemad olevat kinni pidevas korduses. Sama motiiv peitub juba näituse pealkirjas: volume pärineb ladinakeelsest sõnast volvere ehk veeretama, pöörama, mille kordusest – sõnast re-volvere – tuleneb sõna revolutsioon.”
Kuimet tegeleb oma loomingus ruumiga alates aastast 2013. Teda huvitab arhitektuurse ruumi suhe fotograafiasse ja filmi ning nende suhe omakorda näituseruumi arhitektuuri. Läbimõeldud on ka nende juurde kuuluv stsenograafia ja koreograafia, nii külastajate kui ka teoste oma. Kuimeti jaoks on EKA Galerii näituse juures oluline näitusesisu ümberpaigutamine uude ruumi ja konteksti: “Need viis ühikut, mis olid Narvas laotatud igaüks eraldi ruumidesse ja projitseeritud kahepoolsetele ekraanidele, on EKA Galeriis tõstetud ruumi keskele kokku. Installatsioon “Display for Optical C-Prints”, mis võõrustas Narvas kahte fotot, on siinsel näitusel kasutusel paviljonina projektoritele.”

Paul Kuimet (sünd. 1984) on Tallinnas tegutsev kunstnik. Tema töid on viimasel ajal eksponeeritud sellistes institutsioonides nagu Schirn Kunsthalle, Frankfurt; Euroopa Keskpank, Frankfurt; KUMU Kunstimuuseum, Tallinn; WNTRP, Berliin ja BOZAR Center for Fine Arts, Brüssel. 2018. aastal osales ta residentuuriprogrammides WIELS Contemporary Art Centre, Brüssel ja International Studio & Curatorial Program (ISCP), New York.

www.paulkuimet.ee

Toetajad: Eesti Kultuurkapital, Muddis Õllevabrik, A. Le Coq.

Postitas Pire Sova — Püsilink

06.12.2019 — 19.12.2019

EKA fototudengid küsivad: mida kahekümnesed teesklevad end mõtlevat?

unnamed

Reedel, 6.12.2019 kell 20 avavad Eesti Kunstiakadeemia fotograafia osakonna tudengid Vent Space galeriis näituse “Mid-twenties pretend they got it”.

Näitus võtab kokku tööperioodi, mille käigus tudengid koos otsisid visuaalset väljendust end ümbritseva keskkonna tunnetusele. Sotsiaalses ruumis jagatud väärtused ja kogemused on põimunud mitmeteks küsimusteks, millele läbi galerii ruumi ja oma fotograafia, video ja installatsiooni meediumites valminud töödes katsetamise vasteid otsime.

Kuidas me end ümbritsevas vaimses ja füüsilises ruumis tunneme? Milline on individuaalne ja kollektiivne taju? Millised on ruumi ja keskkonna reeglid? Kas need reeglid on funktsionaalsed? Kuidas saame reegleid muuta? Milline on see inforuum, milles paikneme? Milline on see ruum ja tema kasutusvõimalused, kus me näitust teeme?

Osalevad kunstnikud: Kristiina Aarna, Mark Cavanagh, Levent Efe, Stina Isabel Gavrilin, Inger-Liis Heinsoo, Zoe Komkommer, Kristina Kuzemko, Una Laurencic, Jana Mätas, Anna Tamm, Kertu Rannula, Diana Olesjuk, Laura Ruuder, Carolin Saage, Hans Jakob Väär.

Juhendajad: Kristiina Hansen, Sigrid Viir, Johannes Säre ja Laura Kuusk.

Vent Space galerii asub Vabaduse väljak 6 hoovis Tallinnas.

Näitus on avatud 7.12-19.12 iga päev kell 12-19. Avamine toimub 6.12 kell 20.00.


Reedel, 13. detsembril toimub näituse “Mid-twenties pretend they got it” raames Kristiina Aarna teose „Akadeemia tee 4” näitamine linnaruumis.
Fotoprojektsiooni eksponeeritakse 13. detsembril kell 17–19 Akadeemia tee 4 maja otsaseinal.

Kristiina Aarna
„Akadeemia tee 4”

Kunst loob avalikkust, kuid mida täpsemalt?
Mustamäe esimene mikrorajoon ehitati aastal 1963. Tuhandetele inimestele saabus õnn kasutada sooja vett ja isiklikku kööki. Moderniseerimisplaan nägi ette luua elukeskkond, kust inimesed ei peaks lahkuma ja veedaksid kogu oma vaba aja. 1960. aastad tõid endaga ühtlasi kaasa ka Eesti monumentaalmaali rikkaliku etapi, mil piltidega kaeti esimesed suurpaneelidest elumajad. Need pildid esindasid nii nõukogude kunstide sünteesi, kuid niisama palju ka kohalike kunstnike katset mitmekesistada Tallinna kirevusega mittehaakuvaid üksluised maju. Akadeemia tee paneelmajade otsaseinad said endale Valli Lember-Bogatkina, Margareta Fuksi ja Enn Põldroosi optimistlikud sgrafiitod, millest kaks on tänasekspeidetud soojustuskihi alla. Minu töö eesmärgiks on luua ühekordne fotoprojektsioon Akadeemia tee 4 otsaseinale, tuues nii peidetud kunsti jälle nähtavale.

Üritus facebookis

Näitus “Mid-twenties pretend they got it” on avatud Vent Space projektiruumis 7.12.19–19.12.19 iga päev kell 12–19.

Postitas Mart Vainre — Püsilink

EKA fototudengid küsivad: mida kahekümnesed teesklevad end mõtlevat?

Reede 06 detsember, 2019 — Neljapäev 19 detsember, 2019

unnamed

Reedel, 6.12.2019 kell 20 avavad Eesti Kunstiakadeemia fotograafia osakonna tudengid Vent Space galeriis näituse “Mid-twenties pretend they got it”.

Näitus võtab kokku tööperioodi, mille käigus tudengid koos otsisid visuaalset väljendust end ümbritseva keskkonna tunnetusele. Sotsiaalses ruumis jagatud väärtused ja kogemused on põimunud mitmeteks küsimusteks, millele läbi galerii ruumi ja oma fotograafia, video ja installatsiooni meediumites valminud töödes katsetamise vasteid otsime.

Kuidas me end ümbritsevas vaimses ja füüsilises ruumis tunneme? Milline on individuaalne ja kollektiivne taju? Millised on ruumi ja keskkonna reeglid? Kas need reeglid on funktsionaalsed? Kuidas saame reegleid muuta? Milline on see inforuum, milles paikneme? Milline on see ruum ja tema kasutusvõimalused, kus me näitust teeme?

Osalevad kunstnikud: Kristiina Aarna, Mark Cavanagh, Levent Efe, Stina Isabel Gavrilin, Inger-Liis Heinsoo, Zoe Komkommer, Kristina Kuzemko, Una Laurencic, Jana Mätas, Anna Tamm, Kertu Rannula, Diana Olesjuk, Laura Ruuder, Carolin Saage, Hans Jakob Väär.

Juhendajad: Kristiina Hansen, Sigrid Viir, Johannes Säre ja Laura Kuusk.

Vent Space galerii asub Vabaduse väljak 6 hoovis Tallinnas.

Näitus on avatud 7.12-19.12 iga päev kell 12-19. Avamine toimub 6.12 kell 20.00.


Reedel, 13. detsembril toimub näituse “Mid-twenties pretend they got it” raames Kristiina Aarna teose „Akadeemia tee 4” näitamine linnaruumis.
Fotoprojektsiooni eksponeeritakse 13. detsembril kell 17–19 Akadeemia tee 4 maja otsaseinal.

Kristiina Aarna
„Akadeemia tee 4”

Kunst loob avalikkust, kuid mida täpsemalt?
Mustamäe esimene mikrorajoon ehitati aastal 1963. Tuhandetele inimestele saabus õnn kasutada sooja vett ja isiklikku kööki. Moderniseerimisplaan nägi ette luua elukeskkond, kust inimesed ei peaks lahkuma ja veedaksid kogu oma vaba aja. 1960. aastad tõid endaga ühtlasi kaasa ka Eesti monumentaalmaali rikkaliku etapi, mil piltidega kaeti esimesed suurpaneelidest elumajad. Need pildid esindasid nii nõukogude kunstide sünteesi, kuid niisama palju ka kohalike kunstnike katset mitmekesistada Tallinna kirevusega mittehaakuvaid üksluised maju. Akadeemia tee paneelmajade otsaseinad said endale Valli Lember-Bogatkina, Margareta Fuksi ja Enn Põldroosi optimistlikud sgrafiitod, millest kaks on tänasekspeidetud soojustuskihi alla. Minu töö eesmärgiks on luua ühekordne fotoprojektsioon Akadeemia tee 4 otsaseinale, tuues nii peidetud kunsti jälle nähtavale.

Üritus facebookis

Näitus “Mid-twenties pretend they got it” on avatud Vent Space projektiruumis 7.12.19–19.12.19 iga päev kell 12–19.

Postitas Mart Vainre — Püsilink

22.10.2019

Vabade kunstide avatud loeng: Anne Pöhlmanni kunstnikupraktika esitlus

unnamed

Teisipäeval, 22.oktoobril kell 17 toimub EKA ruumis A501 Anne Pöhlmanni kunstnikupraktika avalik esitlus.

Kunstnik Anne Pöhlmann (s. 1978) elab ja töötab Düsseldorfis. Pöhlmanni kunstnikupraktika reflekteerib digitaalfotograafia kui meediumi pidevalt muutuvaid tingimusi. Lisaks teistele teemadele uurib kunstnik tarkvara mõju fotograafiliste kujutiste formuleerimisele ning viisi, kuidas me fotot monitoridelt näeme.

Digitaalse kujutise materiaalne tõlkimine prinditud fotoks on Anne Pöhlmanni praktikas kontseptuaalne küsimus. Tema fotod varieeruvad linna- ja loodusmaastikest portreede ja abstraktsete kompositsioonideni. Tekstiilile trükitud bännerid või plakatid muutuvad arhitektuuriga suhestuvateks installatsioonideks, mille kaudu arhitektuurne keskkond funktsioneerib nii ruumilise ekraani kui teose paigutuspinnana.

Viimasel ajal vormistab Pöhlmann oma fotokujutisi erinevatele materjalidele, näiteks siidile või puuvillale. Seejärel õmmeldakse need koos teiste trükistega fotokangaks, sageli kombineerides neid kunstniku kogust pärit vintage-tekstiilidega. Teoses “Japan Room” (2019) esitleb Anne Pöhlmann volditud fotosid ja fotokangast voolavate arhitektuursete vormidena, kus trükitud kujutis sulandub üheks oma kandjaga.

Anna Pöhlmann on paralleelselt loonud ka fototeoseid, mis esindavad kunstiliselt subjektiivse lähenemisviisi kunstiteose dokumenteerimisele ja näituse arhitektuurile, mille tulemusena valminud seeriaid on kunstnik esitanud fotoesseedena. 2012. aastal asutas ta koostöös kunstniku Diango Hernández’iga kunstnikeplatvormi Lonelyfingers. Pöhlmanni teosed on pälvinud rahvusvahelist tunnustust ning neid on näidatud erinevatel isiku- ja grupinäitustel üle maailma. Aastatel 2018 kuni 2019 töötas Anne Pöhlmann külalisprofessorina fotograafia osakonnas Braunschweigi Kunstiakadeemias (HBK), Saksamaal. Enne seda töötas ta külalislektorina Folkwangi kunstiülikoolis Essenis. Anne Pöhlmann osaleb regulaarselt erinevate rahvusvaheliste institutsioonide töötubades, loengutel ja konverentsidel.

Anne Pöhlmann viibib Tallinnas Eesti Kunstiakadeemia fotograafia osakonna kutsel ning viib siin 21.–25. oktoobrini läbi meistriklassi.

Loeng toimub inglise keeles.

Üritus Facebookis: https://www.facebook.com/events/681705208987400/
Lisainfo Anne Pöhlmanni kohta: http://www.annepoehlmann.net/

Postitas Mart Vainre — Püsilink

Vabade kunstide avatud loeng: Anne Pöhlmanni kunstnikupraktika esitlus

Teisipäev 22 oktoober, 2019

unnamed

Teisipäeval, 22.oktoobril kell 17 toimub EKA ruumis A501 Anne Pöhlmanni kunstnikupraktika avalik esitlus.

Kunstnik Anne Pöhlmann (s. 1978) elab ja töötab Düsseldorfis. Pöhlmanni kunstnikupraktika reflekteerib digitaalfotograafia kui meediumi pidevalt muutuvaid tingimusi. Lisaks teistele teemadele uurib kunstnik tarkvara mõju fotograafiliste kujutiste formuleerimisele ning viisi, kuidas me fotot monitoridelt näeme.

Digitaalse kujutise materiaalne tõlkimine prinditud fotoks on Anne Pöhlmanni praktikas kontseptuaalne küsimus. Tema fotod varieeruvad linna- ja loodusmaastikest portreede ja abstraktsete kompositsioonideni. Tekstiilile trükitud bännerid või plakatid muutuvad arhitektuuriga suhestuvateks installatsioonideks, mille kaudu arhitektuurne keskkond funktsioneerib nii ruumilise ekraani kui teose paigutuspinnana.

Viimasel ajal vormistab Pöhlmann oma fotokujutisi erinevatele materjalidele, näiteks siidile või puuvillale. Seejärel õmmeldakse need koos teiste trükistega fotokangaks, sageli kombineerides neid kunstniku kogust pärit vintage-tekstiilidega. Teoses “Japan Room” (2019) esitleb Anne Pöhlmann volditud fotosid ja fotokangast voolavate arhitektuursete vormidena, kus trükitud kujutis sulandub üheks oma kandjaga.

Anna Pöhlmann on paralleelselt loonud ka fototeoseid, mis esindavad kunstiliselt subjektiivse lähenemisviisi kunstiteose dokumenteerimisele ja näituse arhitektuurile, mille tulemusena valminud seeriaid on kunstnik esitanud fotoesseedena. 2012. aastal asutas ta koostöös kunstniku Diango Hernández’iga kunstnikeplatvormi Lonelyfingers. Pöhlmanni teosed on pälvinud rahvusvahelist tunnustust ning neid on näidatud erinevatel isiku- ja grupinäitustel üle maailma. Aastatel 2018 kuni 2019 töötas Anne Pöhlmann külalisprofessorina fotograafia osakonnas Braunschweigi Kunstiakadeemias (HBK), Saksamaal. Enne seda töötas ta külalislektorina Folkwangi kunstiülikoolis Essenis. Anne Pöhlmann osaleb regulaarselt erinevate rahvusvaheliste institutsioonide töötubades, loengutel ja konverentsidel.

Anne Pöhlmann viibib Tallinnas Eesti Kunstiakadeemia fotograafia osakonna kutsel ning viib siin 21.–25. oktoobrini läbi meistriklassi.

Loeng toimub inglise keeles.

Üritus Facebookis: https://www.facebook.com/events/681705208987400/
Lisainfo Anne Pöhlmanni kohta: http://www.annepoehlmann.net/

Postitas Mart Vainre — Püsilink

21.10.2019 — 03.11.2019

Grupinäitus MA EI JÕUA MA EI JAKSA MA EI VIITSI MA EI TAHA Vent Space projektiruumis

72373554_1254320698074216_6275769761527758848_o

Esmaspäeval, 21. oktoobril kell 18.00 avame Vent Space projektiruumis fototudengite grupinäituse „ma ei jõua ma ei jaksa ma ei viitsi ma ei taha“. Näituse raames toimub kahel korral Hans Jakob Vääri performance: neljapäeval, 31. oktoobril (eesti keeles) ja reedel, 1. novembril (inglise keeles) algusega kell 18.30. Näitus jääb avatuks 3. novembrini, iga päev kell 13-18.

Osalevad kunstnikud: Kristiina Aarna, Lisann Lillevere, Gerda Nurk, Ania Pażucha, Anna Tamm, Pille-Riin Vihtre, Hans Jakob Väär

Kuraatorid: Aksel Haagensen ja Kati Ots
Graafiline disainer: Moonika Maidre

„ma ei jõua ma ei jaksa ma ei viitsi ma ei taha“ on Eesti Kunstiakadeemia fotograafia, kaasaegse kunsti ja kuraatoriõppe tudengite koostööprojekt. Näituse ettevalmistusprotsessis oli kesksel kohal tudengite omavaheline mõttevahetus. Lähtekohaks võeti fotoosakonna tudengite eelmise õppeaasta jooksul valminud stuudioprojektid. Aruteludest välja kasvanud edasiarendustest on käesoleval näitusel loodud uus tervik, milles avaldub iga kunstniku käekiri ning mida seovad uued temaatilised suunad.

Vent Space on EKA kuraatoriõppe ja kaasaegse kunsti magistrantide eksperimentaalne student-run projektiruum, mille eesmärk on pakkuda EKA tudengitele avalikku platvormi loometegevuseks.

Näitus on osa Tallinna Fotokuu 2019 kaasaegse kunsti biennaali satelliitprogrammist.

Toetavad Eesti Kunstiakadeemia fotograafia osakond, Tallinna Fotokuu, Eesti Kunstiakadeemia Üliõpilasesindus, EKA Galerii, Vaba Kunst MTÜ, Nudist, Õllenaut

Postitas Vent Space Projektiruum — Püsilink

Grupinäitus MA EI JÕUA MA EI JAKSA MA EI VIITSI MA EI TAHA Vent Space projektiruumis

Esmaspäev 21 oktoober, 2019 — Pühapäev 03 november, 2019

72373554_1254320698074216_6275769761527758848_o

Esmaspäeval, 21. oktoobril kell 18.00 avame Vent Space projektiruumis fototudengite grupinäituse „ma ei jõua ma ei jaksa ma ei viitsi ma ei taha“. Näituse raames toimub kahel korral Hans Jakob Vääri performance: neljapäeval, 31. oktoobril (eesti keeles) ja reedel, 1. novembril (inglise keeles) algusega kell 18.30. Näitus jääb avatuks 3. novembrini, iga päev kell 13-18.

Osalevad kunstnikud: Kristiina Aarna, Lisann Lillevere, Gerda Nurk, Ania Pażucha, Anna Tamm, Pille-Riin Vihtre, Hans Jakob Väär

Kuraatorid: Aksel Haagensen ja Kati Ots
Graafiline disainer: Moonika Maidre

„ma ei jõua ma ei jaksa ma ei viitsi ma ei taha“ on Eesti Kunstiakadeemia fotograafia, kaasaegse kunsti ja kuraatoriõppe tudengite koostööprojekt. Näituse ettevalmistusprotsessis oli kesksel kohal tudengite omavaheline mõttevahetus. Lähtekohaks võeti fotoosakonna tudengite eelmise õppeaasta jooksul valminud stuudioprojektid. Aruteludest välja kasvanud edasiarendustest on käesoleval näitusel loodud uus tervik, milles avaldub iga kunstniku käekiri ning mida seovad uued temaatilised suunad.

Vent Space on EKA kuraatoriõppe ja kaasaegse kunsti magistrantide eksperimentaalne student-run projektiruum, mille eesmärk on pakkuda EKA tudengitele avalikku platvormi loometegevuseks.

Näitus on osa Tallinna Fotokuu 2019 kaasaegse kunsti biennaali satelliitprogrammist.

Toetavad Eesti Kunstiakadeemia fotograafia osakond, Tallinna Fotokuu, Eesti Kunstiakadeemia Üliõpilasesindus, EKA Galerii, Vaba Kunst MTÜ, Nudist, Õllenaut

Postitas Vent Space Projektiruum — Püsilink

09.10.2019

Vabade kunstide ühisseminar #6: Kaido Ole

kaidoole

Kolmapäeval, 9. oktoobril kell 16.00 ruumis A501 toimub taas vabade kunstide teaduskonna ühisseminar. Sel korral kõneleb kunstnik Kaido Ole. Kuulama on oodatud kõik huvilised.

Kaido Ole (snd 1963), elab ja töötab Tallinnas. Ta on õppinud Eesti Kunstiakadeemias disaini ja maali (1982—1992) ning töötanud EKAs joonistamise ja maali õppejõuna ning maaliosakonna professorina (2003—2010). Alates 2010. aastast vabakutseline kunstnik, näitustel esinenud alates 1989. aastast. 2003 esindas Eestit Veneetsia 50. kunstibiennaalil John Smithi nime all koos Marko Mäetammega.

Kaido Ole loomingu keskmes on kontseptuaalne maal. Hoolimata sellest, et suuremõõtmelised maalid on peensusteni läbikalkuleeritud ja näivad lausa masinlikud, huvitab teda maal kui käsitöö ja maalimise käigus tekkivad vead. Ole teatraalsed ja vastuolulised süžeed ühendavad alati erinevatest maalistiilidest pärit võtteid geomeetrilisest abstraktsionismist popkunsti ja uusrealismini.

Otsese päevapoliitika asemel räägivad Ole maalid inimeste või kunstniku ja tema loomingu vahelistest võimusuhetest üldisemalt, kuid alati on need jõupositsioonid mitmeti tõlgendatavad, absurdsed ja humoorikadki. Konfliktisüžeede läbimängimiseks kasutab ta erinevaid karaktereid, iseenda figuuri ja koomiksiliku mullpea-mehikese kõrval alates 2012. a ka erinevad sürrealistlikke assamblaaž-olendeid.

https://www.kaidoole.eu

Postitas Mart Vainre — Püsilink

Vabade kunstide ühisseminar #6: Kaido Ole

Kolmapäev 09 oktoober, 2019

kaidoole

Kolmapäeval, 9. oktoobril kell 16.00 ruumis A501 toimub taas vabade kunstide teaduskonna ühisseminar. Sel korral kõneleb kunstnik Kaido Ole. Kuulama on oodatud kõik huvilised.

Kaido Ole (snd 1963), elab ja töötab Tallinnas. Ta on õppinud Eesti Kunstiakadeemias disaini ja maali (1982—1992) ning töötanud EKAs joonistamise ja maali õppejõuna ning maaliosakonna professorina (2003—2010). Alates 2010. aastast vabakutseline kunstnik, näitustel esinenud alates 1989. aastast. 2003 esindas Eestit Veneetsia 50. kunstibiennaalil John Smithi nime all koos Marko Mäetammega.

Kaido Ole loomingu keskmes on kontseptuaalne maal. Hoolimata sellest, et suuremõõtmelised maalid on peensusteni läbikalkuleeritud ja näivad lausa masinlikud, huvitab teda maal kui käsitöö ja maalimise käigus tekkivad vead. Ole teatraalsed ja vastuolulised süžeed ühendavad alati erinevatest maalistiilidest pärit võtteid geomeetrilisest abstraktsionismist popkunsti ja uusrealismini.

Otsese päevapoliitika asemel räägivad Ole maalid inimeste või kunstniku ja tema loomingu vahelistest võimusuhetest üldisemalt, kuid alati on need jõupositsioonid mitmeti tõlgendatavad, absurdsed ja humoorikadki. Konfliktisüžeede läbimängimiseks kasutab ta erinevaid karaktereid, iseenda figuuri ja koomiksiliku mullpea-mehikese kõrval alates 2012. a ka erinevad sürrealistlikke assamblaaž-olendeid.

https://www.kaidoole.eu

Postitas Mart Vainre — Püsilink

04.09.2019 — 26.10.2019

Anna Tamme “Puppet Warp” Vitriingaleriis

Vitriingalerii_ANNA_teaser

Alates 4. septembrist on avatud EKA fotoosakonna Vitriingaleriis teise kursuse fotograafia eriala tudengi Anna Tamme näitus  “Puppet Warp”. 

“Puppet Warp” on hetke sisepoliitilisest olukorrast inspireeritud teos, millega kunstnik näitlikustab, millise lihtsa töövõttega on võimalik mõjutada vabalt valitud objekti/ subjekti ilmet ja vormi, muutes sedasi viimase teenitavat eesmärki vastavalt oma vajadustele. Paraku võib Puppet Warp tööriista jõuliselt käsitsedes luua olemasolevast pildist uus, äratundmatu kujutis.

Teose pealkiri on otsene viide fotomanipulatsiooni funktsioonile pilditöötlus programmis Adobe Photoshop.

Näitust saab vaadata olenemata kellaajast ning see jääb avatuks kuni 26.oktoobrini.

Vitriingalerii asukoht: Eesti Kaasaegse Kunsti Muuseumi (EKKM) seinal, Põhja pst 35

Postitas Mart Vainre — Püsilink

Anna Tamme “Puppet Warp” Vitriingaleriis

Kolmapäev 04 september, 2019 — Laupäev 26 oktoober, 2019

Vitriingalerii_ANNA_teaser

Alates 4. septembrist on avatud EKA fotoosakonna Vitriingaleriis teise kursuse fotograafia eriala tudengi Anna Tamme näitus  “Puppet Warp”. 

“Puppet Warp” on hetke sisepoliitilisest olukorrast inspireeritud teos, millega kunstnik näitlikustab, millise lihtsa töövõttega on võimalik mõjutada vabalt valitud objekti/ subjekti ilmet ja vormi, muutes sedasi viimase teenitavat eesmärki vastavalt oma vajadustele. Paraku võib Puppet Warp tööriista jõuliselt käsitsedes luua olemasolevast pildist uus, äratundmatu kujutis.

Teose pealkiri on otsene viide fotomanipulatsiooni funktsioonile pilditöötlus programmis Adobe Photoshop.

Näitust saab vaadata olenemata kellaajast ning see jääb avatuks kuni 26.oktoobrini.

Vitriingalerii asukoht: Eesti Kaasaegse Kunsti Muuseumi (EKKM) seinal, Põhja pst 35

Postitas Mart Vainre — Püsilink