Rubriik: Vabade kunstide teaduskond

21.11.2018 — 31.01.2018

Mihkel Ilusa näitus “Puu süü” Paide Muusika- ja Teatrimajas

16f74698-689c-40d4-aa89-6f454057fda3

21. novembril kell 18.00 avatakse Paide Muusika- ja Teatrimajas Mihkel Ilusa EV100 kunstiprogrammi kuuluv näitus „Puu süü“. Näitus jääb avatuks kuni 31.01.2019.

Paidest pärit Eesti kunstniku Mihkel Ilusa isikunäitus Paide Muusika- ja Teatrimajas tegeleb sügavuti Eesti metsade seisundiga. „Metsa võib julgelt pidada üheks olulisemaks eestlaste olemasolu garandiks ja identiteedi vormijaks. Parafraseerides Valdur Mikitat tema teoses „Lingvistiline mets“, on mets ja sood puhverdanud siinseid kultuurimuutusi, need on päästnud vallutusretkede, taudide ja laus-ristiusustamise eest, tänu metsale säilis metsik, animistlik mõttelaad,“ sõnas kunstnik Mihkel Ilus.

Kunstnik kujutab väljapanekul puutüvede pikilõikeid, mis on saavutatud vana käsitöötehnika aaderdusega. Kunstnik kasutab aaderduskamme, mille ta ise linoollõikes käsitööna valmistab. Isetehtud aaderduskammid võimaldavad valida sobiva puusüü mustri, luua näilisi oksakohti ja muid iseärasusi ning määrata kammi laiusega jäljendatava tüve jämedus, mis on teose kontseptuaalsest vaatenurgast oluline ja kõnekas, viidates metsade puutumatusele, raieküpsuse astmele ning muudele metsa ajaarvamist ja ruumi korraldamist puudutavatele küsimustele.

„Kui tavapäraselt kasutatakse aaderdustehnikat materjali vääristamiseks, siis neis teostes kõnetab tehnika kasutamine kriitiliselt Eesti metsade tuleviku küsimust ning mõtestab maalimeediumit kaasajas Kui tavapäraselt anti kuuse- ja männipuust pinnale või esemele aaderdusega mõne hinnalisema puu, näiteks tamme või saare süüjoonis, siis autor imiteerib isetehtud aaderduskammidega justnimelt kuusele ja männile omast süüd. Mänd on Eestis enimlevinud puu, kuusikute raievanuse langetamine on aga üks enim poleemikat tekitav küsimus tänases Eesti metsateemalises arutelus. Mänd ja kuusk on huvitava süüjoonisega ning nende imiteerimine isetehtavate aaderduskammidega on teostatav,“ lisas Ilus.

EV100 programmi kuuluv näitus „Puu süü“ avatakse Paide Muusika- ja Teatrimajas (Pärnu 18, Paide, 72712 Järva maakond) 21.novembril kell 18.00.

Näituse avamisele järgneb Paide Teatri avamine esietendusega „Kaitseala“ algusega kell 19.00.

2018. aastal möödub 100 aastat Eesti Vabariigi loomisest. Lähem info juubeliürituste kohta on leitav veebilehelt www.EV100.ee.

Rohkem infot: 

Mihkel Ilus, kunstnik, telefon 55685925, e-mail mihkel@mihkelilus.com

Ülle Müller, Paide Kultuurikeskuse direktor, telefon 5152775, e-mail ylle.myller@pamt.ee

Postitas Mart Vainre — Püsilink

Mihkel Ilusa näitus “Puu süü” Paide Muusika- ja Teatrimajas

Kolmapäev 21 november, 2018 — Kolmapäev 31 jaanuar, 2018

16f74698-689c-40d4-aa89-6f454057fda3

21. novembril kell 18.00 avatakse Paide Muusika- ja Teatrimajas Mihkel Ilusa EV100 kunstiprogrammi kuuluv näitus „Puu süü“. Näitus jääb avatuks kuni 31.01.2019.

Paidest pärit Eesti kunstniku Mihkel Ilusa isikunäitus Paide Muusika- ja Teatrimajas tegeleb sügavuti Eesti metsade seisundiga. „Metsa võib julgelt pidada üheks olulisemaks eestlaste olemasolu garandiks ja identiteedi vormijaks. Parafraseerides Valdur Mikitat tema teoses „Lingvistiline mets“, on mets ja sood puhverdanud siinseid kultuurimuutusi, need on päästnud vallutusretkede, taudide ja laus-ristiusustamise eest, tänu metsale säilis metsik, animistlik mõttelaad,“ sõnas kunstnik Mihkel Ilus.

Kunstnik kujutab väljapanekul puutüvede pikilõikeid, mis on saavutatud vana käsitöötehnika aaderdusega. Kunstnik kasutab aaderduskamme, mille ta ise linoollõikes käsitööna valmistab. Isetehtud aaderduskammid võimaldavad valida sobiva puusüü mustri, luua näilisi oksakohti ja muid iseärasusi ning määrata kammi laiusega jäljendatava tüve jämedus, mis on teose kontseptuaalsest vaatenurgast oluline ja kõnekas, viidates metsade puutumatusele, raieküpsuse astmele ning muudele metsa ajaarvamist ja ruumi korraldamist puudutavatele küsimustele.

„Kui tavapäraselt kasutatakse aaderdustehnikat materjali vääristamiseks, siis neis teostes kõnetab tehnika kasutamine kriitiliselt Eesti metsade tuleviku küsimust ning mõtestab maalimeediumit kaasajas Kui tavapäraselt anti kuuse- ja männipuust pinnale või esemele aaderdusega mõne hinnalisema puu, näiteks tamme või saare süüjoonis, siis autor imiteerib isetehtud aaderduskammidega justnimelt kuusele ja männile omast süüd. Mänd on Eestis enimlevinud puu, kuusikute raievanuse langetamine on aga üks enim poleemikat tekitav küsimus tänases Eesti metsateemalises arutelus. Mänd ja kuusk on huvitava süüjoonisega ning nende imiteerimine isetehtavate aaderduskammidega on teostatav,“ lisas Ilus.

EV100 programmi kuuluv näitus „Puu süü“ avatakse Paide Muusika- ja Teatrimajas (Pärnu 18, Paide, 72712 Järva maakond) 21.novembril kell 18.00.

Näituse avamisele järgneb Paide Teatri avamine esietendusega „Kaitseala“ algusega kell 19.00.

2018. aastal möödub 100 aastat Eesti Vabariigi loomisest. Lähem info juubeliürituste kohta on leitav veebilehelt www.EV100.ee.

Rohkem infot: 

Mihkel Ilus, kunstnik, telefon 55685925, e-mail mihkel@mihkelilus.com

Ülle Müller, Paide Kultuurikeskuse direktor, telefon 5152775, e-mail ylle.myller@pamt.ee

Postitas Mart Vainre — Püsilink

27.11.2018

Johann Arensi kunstnikuvestlus

JohannArens_Moulding_1

27. novembril kell 17.00 toimub kunstnik Johann Arensi avalik kunstnikuvestlus EKA skulptuuriosakonna monumetaalstuudios.

Johann Arens (1981) on kunstnik, kes elab ja töötab Londonis. Ta on omandanud magistrikraadi vabade kunstide erialal Londoni Goldsmithsi ülikoolis. Teda on auhinnatud kaasaegse kunsti stipendiumiga British School at Rome poolt ning ta on viibinud Fondazione Antonio Ratti, Space Londoni ja Amsterdami Rijksakademie kunstiresidentuurides. Eelmisel aastal võitis Arens Neuer Aachener Kunstvereini Prize of the Young Art auhinna. Ta on osalenud näitustel: “These Rotten Words”,Chapter Arts, Cardiff (2017); “Anxiety Impress”, Neuer Aacherer Kunstverein, Saksamaa (2016); “Somatic Matter”, Le Foyer, Zürich; “New Acquisitions”, Fondazione Fotografia Modena; “Pillar Huggers”, Or Gallery, Berlin (2015); “TTTT”, Jerwood Space, London; “Emotional Resources”, Northern Gallery for Contemporary Art, Sunderland (2014) and “Internet Centre & Habesha Grocery”, Paradise Row, London (2013).

Johann Arensi toob Tallinnasse töötuba “Sculpting the Moving Image”, mille ta viib läbi 26.-28. novembrini Eesti Kunstiakadeemia installatsiooni- ja skulptuuriosakonnas. Ühtlasi on Arensi kunstnikuvestlus osa EKA tudengite algatatud rahvusvahelise skulptuuri ja installatsiooni sündmuse SkulpaKuu programmist.

Postitas Kati Saarits — Püsilink

Johann Arensi kunstnikuvestlus

Teisipäev 27 november, 2018

JohannArens_Moulding_1

27. novembril kell 17.00 toimub kunstnik Johann Arensi avalik kunstnikuvestlus EKA skulptuuriosakonna monumetaalstuudios.

Johann Arens (1981) on kunstnik, kes elab ja töötab Londonis. Ta on omandanud magistrikraadi vabade kunstide erialal Londoni Goldsmithsi ülikoolis. Teda on auhinnatud kaasaegse kunsti stipendiumiga British School at Rome poolt ning ta on viibinud Fondazione Antonio Ratti, Space Londoni ja Amsterdami Rijksakademie kunstiresidentuurides. Eelmisel aastal võitis Arens Neuer Aachener Kunstvereini Prize of the Young Art auhinna. Ta on osalenud näitustel: “These Rotten Words”,Chapter Arts, Cardiff (2017); “Anxiety Impress”, Neuer Aacherer Kunstverein, Saksamaa (2016); “Somatic Matter”, Le Foyer, Zürich; “New Acquisitions”, Fondazione Fotografia Modena; “Pillar Huggers”, Or Gallery, Berlin (2015); “TTTT”, Jerwood Space, London; “Emotional Resources”, Northern Gallery for Contemporary Art, Sunderland (2014) and “Internet Centre & Habesha Grocery”, Paradise Row, London (2013).

Johann Arensi toob Tallinnasse töötuba “Sculpting the Moving Image”, mille ta viib läbi 26.-28. novembrini Eesti Kunstiakadeemia installatsiooni- ja skulptuuriosakonnas. Ühtlasi on Arensi kunstnikuvestlus osa EKA tudengite algatatud rahvusvahelise skulptuuri ja installatsiooni sündmuse SkulpaKuu programmist.

Postitas Kati Saarits — Püsilink

21.12.2018

Varvara Guljajeva doktoritöö kaitsmine

rhythms2

21. detsembril 2018. a kaitseb Eesti Kunstiakadeemia kunsti ja disaini eriala doktorant Varvara Guljajeva doktoritööd “Interaktsioonist osalusjärgsuseni: aktiivse osaleja kaduv roll”(“From interaction to post-participation: the disappearing role of the active participant”).

 

Avalik kaitsmine toimub algusega kell 12.00 Põhja pst 7, ruumis A101

 

Doktoritöö juhendajad: dr Raivo Kelomees (Eesti Kunstiakadeemia) ja dr Pau Waelder (The Open University of Catalonia)

 

Eelretsensendid: prof dr Christa Sommerer (Interface Cultures, The University of Art and Design Linz) ja prof dr Moises Mañas Carbonell (Faculty of Fine Arts, Polytechnic University of Valencia)

 

Oponent: prof dr Christa Sommerer (Interface Cultures, The University of Art and Design Linz)

 

Varvara Guljajeva loomepõhine doktoritöö analüüsib ja kontekstualiseerib osalusjärgsuse vaatepunktist passiivset interaktsiooni publikuga ning vaatleb, kuidas interaktiivses kunstis on aktiivne osalus asendunud passiivsega. Doktoritöö käsitleb interaktiivse kunsti ajalugu ja identiteedidiskursust, uurides seda, kuidas räägitakse kunstiteostest, mis ei kaasa publikut, kuid hõlmavad sisemist süsteemiinteraktsiooni andmeallikaga. Teisisõnu, uurimus käsitleb huvi nihkumist inimese ja masina vaheliselt interaktsioonilt süsteemidevahelisele ning selle põhjusi. Käesolevas doktoritöös on eristatud vahetut ja kaudset osalusjärgsust. Valitud kunstiteoseid on uuritud seega kontseptsiooni, vahetu või kaudse osalusjärgsuse ja teostuse vaatepunktist. Lisaks on iga osalusjärgsuse alamkategooria all tutvustatud ja analüüsitud teiste kunstnike seonduvaid teoseid.

Lõpuks annab doktoritöö oma panuse interaktiivse kunsti arendamisse, analüüsides ja kontekstualiseerides osalusjärgsusena avalduvat passiivset osalust publikuga. Autor väidab, et osalusjärgsuse mõiste aitab käsitleda nihet aktiivselt vaatajalt passiivsele keerulisel andmejälitusajastul, mil inimestelt nõusolekut küsimata neid pidevalt jälgitakse, jälitatakse ja vaadeldakse.

 

 

Doktoritööga on võimalik tutvuda Eesti Kunstiakadeemia doktorikooli kodulehel.

 

Kaitsmine toimub inglise keeles.

 

Doktoritöö kaitsmiskomisjoni liikmed on dr Liina Unt, dr Epp Lankots, dr Virve Sarapik, dr Roomet Jakapi, dr Tahiroglu Koray, prof Kirke Kangro

 

Postitas Elika Kiilo — Püsilink

Varvara Guljajeva doktoritöö kaitsmine

Reede 21 detsember, 2018

rhythms2

21. detsembril 2018. a kaitseb Eesti Kunstiakadeemia kunsti ja disaini eriala doktorant Varvara Guljajeva doktoritööd “Interaktsioonist osalusjärgsuseni: aktiivse osaleja kaduv roll”(“From interaction to post-participation: the disappearing role of the active participant”).

 

Avalik kaitsmine toimub algusega kell 12.00 Põhja pst 7, ruumis A101

 

Doktoritöö juhendajad: dr Raivo Kelomees (Eesti Kunstiakadeemia) ja dr Pau Waelder (The Open University of Catalonia)

 

Eelretsensendid: prof dr Christa Sommerer (Interface Cultures, The University of Art and Design Linz) ja prof dr Moises Mañas Carbonell (Faculty of Fine Arts, Polytechnic University of Valencia)

 

Oponent: prof dr Christa Sommerer (Interface Cultures, The University of Art and Design Linz)

 

Varvara Guljajeva loomepõhine doktoritöö analüüsib ja kontekstualiseerib osalusjärgsuse vaatepunktist passiivset interaktsiooni publikuga ning vaatleb, kuidas interaktiivses kunstis on aktiivne osalus asendunud passiivsega. Doktoritöö käsitleb interaktiivse kunsti ajalugu ja identiteedidiskursust, uurides seda, kuidas räägitakse kunstiteostest, mis ei kaasa publikut, kuid hõlmavad sisemist süsteemiinteraktsiooni andmeallikaga. Teisisõnu, uurimus käsitleb huvi nihkumist inimese ja masina vaheliselt interaktsioonilt süsteemidevahelisele ning selle põhjusi. Käesolevas doktoritöös on eristatud vahetut ja kaudset osalusjärgsust. Valitud kunstiteoseid on uuritud seega kontseptsiooni, vahetu või kaudse osalusjärgsuse ja teostuse vaatepunktist. Lisaks on iga osalusjärgsuse alamkategooria all tutvustatud ja analüüsitud teiste kunstnike seonduvaid teoseid.

Lõpuks annab doktoritöö oma panuse interaktiivse kunsti arendamisse, analüüsides ja kontekstualiseerides osalusjärgsusena avalduvat passiivset osalust publikuga. Autor väidab, et osalusjärgsuse mõiste aitab käsitleda nihet aktiivselt vaatajalt passiivsele keerulisel andmejälitusajastul, mil inimestelt nõusolekut küsimata neid pidevalt jälgitakse, jälitatakse ja vaadeldakse.

 

 

Doktoritööga on võimalik tutvuda Eesti Kunstiakadeemia doktorikooli kodulehel.

 

Kaitsmine toimub inglise keeles.

 

Doktoritöö kaitsmiskomisjoni liikmed on dr Liina Unt, dr Epp Lankots, dr Virve Sarapik, dr Roomet Jakapi, dr Tahiroglu Koray, prof Kirke Kangro

 

Postitas Elika Kiilo — Püsilink

18.11.2018

EKA ja EMTA ühisseminar

EKA_logo_gmail_small

18.11.2018
Eesti Kunstiakadeemia

Ruum A403

KAVA
10.45 kogunemine

11.00-11.30 Ruth-Helene Melioranski “Eesti uute  disainipraktikatekontseptualiseerimisest”

11.30-12.00 Katrin Kabun „Lambavilla rehabiliteerimine – arhailisematerjali rakendusvõimalused kaasaegses disainis“

12.00-12.30 Maarja Mitt „Ruum: näitleja psühhotehniline vahend“

12.30-12.45 kohvipaus

12.50-13.20 Sirja-Liisa Eelma „Tühjuse paradoks. Maalipraktika, (näituse)ruumist ümbritseva oleku muutmiseni”

13.20-13.50 Jaak Sikk „Stiimuli abil indutseeritud mentaalse ettekujutusemõju vabaimprovisatsioonilisele mänguprotsessile — katselineuurimisprotsess“

13.50-14.20 Piret Jaaks „Kogukondliku dramaturgia eetiline dimensioon“

14.20-14.50 Andrus Kallastu „Mukselist võrsub muusika. Ühe kompositsioonimeetodi kirjeldus“

14.50-15.00 kokkuvõte

15.00 majaekskursioon

Postitas Elika Kiilo — Püsilink

EKA ja EMTA ühisseminar

Pühapäev 18 november, 2018

EKA_logo_gmail_small

18.11.2018
Eesti Kunstiakadeemia

Ruum A403

KAVA
10.45 kogunemine

11.00-11.30 Ruth-Helene Melioranski “Eesti uute  disainipraktikatekontseptualiseerimisest”

11.30-12.00 Katrin Kabun „Lambavilla rehabiliteerimine – arhailisematerjali rakendusvõimalused kaasaegses disainis“

12.00-12.30 Maarja Mitt „Ruum: näitleja psühhotehniline vahend“

12.30-12.45 kohvipaus

12.50-13.20 Sirja-Liisa Eelma „Tühjuse paradoks. Maalipraktika, (näituse)ruumist ümbritseva oleku muutmiseni”

13.20-13.50 Jaak Sikk „Stiimuli abil indutseeritud mentaalse ettekujutusemõju vabaimprovisatsioonilisele mänguprotsessile — katselineuurimisprotsess“

13.50-14.20 Piret Jaaks „Kogukondliku dramaturgia eetiline dimensioon“

14.20-14.50 Andrus Kallastu „Mukselist võrsub muusika. Ühe kompositsioonimeetodi kirjeldus“

14.50-15.00 kokkuvõte

15.00 majaekskursioon

Postitas Elika Kiilo — Püsilink

06.11.2018 — 28.11.2018

SkulpaKuu festivali avab näitus “Fibrous” vanas EKA galeriis

Picture1

Näitus “Fibrous” avatakse 06.11.18 vanas EKA Galeriis (Security and Fear), Tallinnas. “Fibrous” on esimese Tallinnas toimuva rahvusvahelise SkulpaKuu festivali raames toimuv näitus. 6.-28. novembrini võtavad seitse rahvusvahelist skulptuuri ja installatsioonikunstnikku üle Vana EKA Galerii. Näitus käsitleb võimu ja autoriteedi teemasid. Lisaks toimub 8. novembril ekskursioon kuraatoriga ning 13. novembril vestlusring skulptuurist tänapäevases kaasaegses mõttemaailmas.

Sa suhestud sellega. Seitse kunstnikku tulevad kokku sümbiootilises suhtes, et võtta üle endine EKA galerii. Olles teadlikud koostöö reeglitest, proovivad kunstnikud kõrgustesse pürgimise asemel põimuda omavahel, ning läbi selle areneda. Näitus Fibrous tegeleb teemadega nagu võim, kontroll, valikuvabadus, tung… Temaatika on ühelt poolt avatud kunstnike individuaalsete teostega, aga teisalt väljendab seda ka viis, kuidas teosed omavahel ruumis suhestuvad. Kunstnike eesmärgiks on teha nähtavaks ühendavad kiud, piiritletud ruumi ülevõtmise ja selles püsimise strateegiaid. Väljendusviis peegeldab kunstnike sisemisi heitlusi, mis leiavad aset tasakaalu otsingutel, kui toimub millegi andmine või võtmine.

Vorm on habras, puudutamisel lahustuv. Miski pole enam sama, mis ta oli enne. See on muutlik. Ma vaatan ringi ja see imbub kõikjale, tuksleb meie veenides ning seetõttu suudame me midagi muuta.

Näituse kuraator on Laura De Jaeger, kunstiline juht on Stacey Koosel. Avamine toimub 6. novembril kell 18.00. Näitusel osalevad kunstnikud Barbara Kocsis, Ben Caro, Darja Krasnopevtseva, Johannes Luik, Laura De Jaeger, LAURi ja Martina Buck.

Fibrous on osa SkulpaKuust, rahvusvahelisest skulptuuri- ja installatsiooni festivalist. Täname Eesti Kunstiakadeemiat, EKA Üliõpilasesindust, Kalamaja pruulikoda, Peninuki craftery Marko Mrkobrad’i ja Arne Nuyts’i graafilise disaini eest.

Postitas Mart Vainre — Püsilink

SkulpaKuu festivali avab näitus “Fibrous” vanas EKA galeriis

Teisipäev 06 november, 2018 — Kolmapäev 28 november, 2018

Picture1

Näitus “Fibrous” avatakse 06.11.18 vanas EKA Galeriis (Security and Fear), Tallinnas. “Fibrous” on esimese Tallinnas toimuva rahvusvahelise SkulpaKuu festivali raames toimuv näitus. 6.-28. novembrini võtavad seitse rahvusvahelist skulptuuri ja installatsioonikunstnikku üle Vana EKA Galerii. Näitus käsitleb võimu ja autoriteedi teemasid. Lisaks toimub 8. novembril ekskursioon kuraatoriga ning 13. novembril vestlusring skulptuurist tänapäevases kaasaegses mõttemaailmas.

Sa suhestud sellega. Seitse kunstnikku tulevad kokku sümbiootilises suhtes, et võtta üle endine EKA galerii. Olles teadlikud koostöö reeglitest, proovivad kunstnikud kõrgustesse pürgimise asemel põimuda omavahel, ning läbi selle areneda. Näitus Fibrous tegeleb teemadega nagu võim, kontroll, valikuvabadus, tung… Temaatika on ühelt poolt avatud kunstnike individuaalsete teostega, aga teisalt väljendab seda ka viis, kuidas teosed omavahel ruumis suhestuvad. Kunstnike eesmärgiks on teha nähtavaks ühendavad kiud, piiritletud ruumi ülevõtmise ja selles püsimise strateegiaid. Väljendusviis peegeldab kunstnike sisemisi heitlusi, mis leiavad aset tasakaalu otsingutel, kui toimub millegi andmine või võtmine.

Vorm on habras, puudutamisel lahustuv. Miski pole enam sama, mis ta oli enne. See on muutlik. Ma vaatan ringi ja see imbub kõikjale, tuksleb meie veenides ning seetõttu suudame me midagi muuta.

Näituse kuraator on Laura De Jaeger, kunstiline juht on Stacey Koosel. Avamine toimub 6. novembril kell 18.00. Näitusel osalevad kunstnikud Barbara Kocsis, Ben Caro, Darja Krasnopevtseva, Johannes Luik, Laura De Jaeger, LAURi ja Martina Buck.

Fibrous on osa SkulpaKuust, rahvusvahelisest skulptuuri- ja installatsiooni festivalist. Täname Eesti Kunstiakadeemiat, EKA Üliõpilasesindust, Kalamaja pruulikoda, Peninuki craftery Marko Mrkobrad’i ja Arne Nuyts’i graafilise disaini eest.

Postitas Mart Vainre — Püsilink

16.11.2018

Sofia Hallik’u näituse eelretsenseerimine

poster

Reedel, 16. novembril 2018. a kell 14.00 toimub ARSi projektiruumis (Pärnu mnt 154, Tallinn) kunsti ja disaini eriala doktorandi Sofia Hallik’u doktoritöö loomingulise osa juurde kuuluva isikunäituse “Tangibility Matters” eelretsenseerimine.

Näitus on avatud:

15.11.2018 kell 12-18

16.11.2018 kell 12-20 (kell 18.00 toimub näituse lõpetamine)

Doktoritöö juhendajad on prof Kadri Mälk (Eesti Kunstiakadeemia) ja dr Jaak Tomberg.

Näituse eelretsensendid on dr Kärt Ojavee (Eesti Kunstiakadeemia) ja dr Raivo Kelomees (Eesti Kunstiakadeemia).

 

Ehtesari, mis on tehtud näituse jaoks doktoritöö raames, kujutab endast käsitöö ja digitaalse tootmise hübriidi. Luues ehet tunneb autor vajadust seda puudutada ja kompida, kuid 3D-printeriga tehtud objekt on tühi vorm, mis tuleb millegagi täita. Tehnoloogiamaailmas tunneb autor puudust füüsilisest kontaktist kunstiteosega, kuna CAD-programmiga töötamine ja 3D-printimine muudavad käeagakatsutavuse olemust. Just seetõttu autor kustutab prinditud objektilt digitaalsuse kihi käsitöö ja ehtekunsti traditsiooniliste võtetega. Nii tekib 3D-prinditud objektile emotsioon.

 

Näitusel välja pandud tööd on sündinud kahest vastuolulisest algest: digitaalne tootmine ja käsitöö. Need kehastavad inimese ja masina vastastikust lähedust. Teisisõnu, sel ajal, kui inimesed üha enam pöörduvad digitaalse maailma poole, muutub tehnoloogia inimlikumaks.

 

Sofia Hallik (s.1991) on ehtekunstnik ning Eesti Kunstiakadeemia doktorant. Oma doktoritöös “Hand vs. Machine: Three Methods of Jewellery Making” keskendub noor kunstnik innovatiivsetele materjalidele ja tehnoloogiatele. Enim huvitab teda, kuidas digitaalne tehnoloogia mõjutab ehtekunsti.

 

Suured tänud: Kadri Mälk, Jaak Tomberg, Oskar Narusberk, Eesti Kunstiakadeemia ehte- ja sepakunsti osakond, 3D Koda OÜ.

 

Näitust toetab Eesti Kultuurkapital.

 

 

Postitas Elika Kiilo — Püsilink

Sofia Hallik’u näituse eelretsenseerimine

Reede 16 november, 2018

poster

Reedel, 16. novembril 2018. a kell 14.00 toimub ARSi projektiruumis (Pärnu mnt 154, Tallinn) kunsti ja disaini eriala doktorandi Sofia Hallik’u doktoritöö loomingulise osa juurde kuuluva isikunäituse “Tangibility Matters” eelretsenseerimine.

Näitus on avatud:

15.11.2018 kell 12-18

16.11.2018 kell 12-20 (kell 18.00 toimub näituse lõpetamine)

Doktoritöö juhendajad on prof Kadri Mälk (Eesti Kunstiakadeemia) ja dr Jaak Tomberg.

Näituse eelretsensendid on dr Kärt Ojavee (Eesti Kunstiakadeemia) ja dr Raivo Kelomees (Eesti Kunstiakadeemia).

 

Ehtesari, mis on tehtud näituse jaoks doktoritöö raames, kujutab endast käsitöö ja digitaalse tootmise hübriidi. Luues ehet tunneb autor vajadust seda puudutada ja kompida, kuid 3D-printeriga tehtud objekt on tühi vorm, mis tuleb millegagi täita. Tehnoloogiamaailmas tunneb autor puudust füüsilisest kontaktist kunstiteosega, kuna CAD-programmiga töötamine ja 3D-printimine muudavad käeagakatsutavuse olemust. Just seetõttu autor kustutab prinditud objektilt digitaalsuse kihi käsitöö ja ehtekunsti traditsiooniliste võtetega. Nii tekib 3D-prinditud objektile emotsioon.

 

Näitusel välja pandud tööd on sündinud kahest vastuolulisest algest: digitaalne tootmine ja käsitöö. Need kehastavad inimese ja masina vastastikust lähedust. Teisisõnu, sel ajal, kui inimesed üha enam pöörduvad digitaalse maailma poole, muutub tehnoloogia inimlikumaks.

 

Sofia Hallik (s.1991) on ehtekunstnik ning Eesti Kunstiakadeemia doktorant. Oma doktoritöös “Hand vs. Machine: Three Methods of Jewellery Making” keskendub noor kunstnik innovatiivsetele materjalidele ja tehnoloogiatele. Enim huvitab teda, kuidas digitaalne tehnoloogia mõjutab ehtekunsti.

 

Suured tänud: Kadri Mälk, Jaak Tomberg, Oskar Narusberk, Eesti Kunstiakadeemia ehte- ja sepakunsti osakond, 3D Koda OÜ.

 

Näitust toetab Eesti Kultuurkapital.

 

 

Postitas Elika Kiilo — Püsilink

19.11.2018

Seminar: Using Psychoanalysis in Artistic Research

Date: November 19, 2018 at 14.00 – 17.30

Venue: Estonian Academy of Arts, Põhja pst 7, room A502

Lecturer: Pia Sivenius

 

The idea of using psychoanalysis for artistic research seems tempting for artists in various fields, designers and architects. The aim of the seminar is to introduce the cornerstones of the theories of psychoanalysis and reflect on their uses in the field of arts.

 

Pia Sivenius specialises in the French psychoanalysis theories. She has published numerous articles on the subject and translated the works of Lacan, Kristeva and Irigaray into the Finnish language. She is the long standing research coordinator in Aalto Arts (formerly University of Art and Design Helsinki) which gives her valuable insight into current artistic research.

 

 

Registration

Theseminar is open to PhD and MA students. Registration is open until16.11.

Registration form.

 

Program

14.00-15.30 seminar

15.30-16.00 break

16.00-17.30 seminar

 

This event is organised by the Graduate School of Culture Studies and Arts, supported by the ASTRA project of the Estonian Academy of Arts – EKA LOOVKÄRG (European Union, European Regional Development Fund).

 

Postitas Elika Kiilo — Püsilink

Seminar: Using Psychoanalysis in Artistic Research

Esmaspäev 19 november, 2018

Date: November 19, 2018 at 14.00 – 17.30

Venue: Estonian Academy of Arts, Põhja pst 7, room A502

Lecturer: Pia Sivenius

 

The idea of using psychoanalysis for artistic research seems tempting for artists in various fields, designers and architects. The aim of the seminar is to introduce the cornerstones of the theories of psychoanalysis and reflect on their uses in the field of arts.

 

Pia Sivenius specialises in the French psychoanalysis theories. She has published numerous articles on the subject and translated the works of Lacan, Kristeva and Irigaray into the Finnish language. She is the long standing research coordinator in Aalto Arts (formerly University of Art and Design Helsinki) which gives her valuable insight into current artistic research.

 

 

Registration

Theseminar is open to PhD and MA students. Registration is open until16.11.

Registration form.

 

Program

14.00-15.30 seminar

15.30-16.00 break

16.00-17.30 seminar

 

This event is organised by the Graduate School of Culture Studies and Arts, supported by the ASTRA project of the Estonian Academy of Arts – EKA LOOVKÄRG (European Union, European Regional Development Fund).

 

Postitas Elika Kiilo — Püsilink

02.11.2018

Tobias Kaspari kunstnikuvestlus “Iseseisvus”

PastedGraphic-2
Kunstnikuvestluse “Iseseisvus” dress code on must (uksel kontrollitav).
Tobias Kaspar on Šveitsi kunstnik, kes elab ja töötab Zürichis. Ta looming tõstatab küsimusi sellest, kuidas käituda tänapäeva ühiskonnas; kuidas, millal ja millistel tingimustel saab luua iseenda ruumi ja ühtlasi küsitleda ambitsiooni seda teha. Tobias Kaspar viibib Tallinnas seoses näitusega “Epicentre” (koos Oleg Froloviga), mis avaneb 3. novembril Temnikova & Kasela galeriis.
Tobias Kaspari loomingut on näidatud paljudes kunstiinstitutsioonides, sealhulgas Berni Kunsthalles (2018), kim?-is,  Riias, (2017), Varssavi Moodsa Kunsti Muuseumis (2016), Wattise Kaasaegse Kunsti Instituudis, San Franciscos (2015). Solo Shows, São Paulos (2015), CAFAM Biennaalil, Pekingis (2014), Viini Kunsthalles (2014), St. Galleni Kunsthalles (2014), Midway Contemporary Art-is, Minneapolises (2013), Artists Space-is, New Yorgis (2013).
Veel infot:
Postitas Mart Vainre — Püsilink

Tobias Kaspari kunstnikuvestlus “Iseseisvus”

Reede 02 november, 2018

PastedGraphic-2
Kunstnikuvestluse “Iseseisvus” dress code on must (uksel kontrollitav).
Tobias Kaspar on Šveitsi kunstnik, kes elab ja töötab Zürichis. Ta looming tõstatab küsimusi sellest, kuidas käituda tänapäeva ühiskonnas; kuidas, millal ja millistel tingimustel saab luua iseenda ruumi ja ühtlasi küsitleda ambitsiooni seda teha. Tobias Kaspar viibib Tallinnas seoses näitusega “Epicentre” (koos Oleg Froloviga), mis avaneb 3. novembril Temnikova & Kasela galeriis.
Tobias Kaspari loomingut on näidatud paljudes kunstiinstitutsioonides, sealhulgas Berni Kunsthalles (2018), kim?-is,  Riias, (2017), Varssavi Moodsa Kunsti Muuseumis (2016), Wattise Kaasaegse Kunsti Instituudis, San Franciscos (2015). Solo Shows, São Paulos (2015), CAFAM Biennaalil, Pekingis (2014), Viini Kunsthalles (2014), St. Galleni Kunsthalles (2014), Midway Contemporary Art-is, Minneapolises (2013), Artists Space-is, New Yorgis (2013).
Veel infot:
Postitas Mart Vainre — Püsilink

30.10.2018

Mare Tralla kunstnikuvestlus feministlikest taktikatest ja aktivismist

unnamed (5)
“Break-up, Burn-out, Re-boot. Feministlike taktikate, kunsti ja aktivisimi reflektsioonid.” Esitlus ja vestlus kunstniku ja aktivisti Mare Trallaga. Teisipäeval, 30. oktoobril kell 17:00 ruumis A302.

 

Mare Tralla on Eesti feminsitlik kunstnik ja aktivist, kes hetkel elab ja töötab Londonis. Mare professionaalne karjäär sai alguse 90date esimesel poolel, kui temast sai üks tollase Eesti noore põlvkonna juhtivamatest interdistsiplinaarsetest kunstnikest. Tralla ammutab  oma loominguks inspiratsiooni isiklikust ajaloost ja igapäeva elu kogemustest, tema 90date looming oli kriitiline vastus sellel, kuidas üleminekuaja ühiskond Ida-Euroopas mõjutas naiste elusid. Tralla oli üks vähestest kunstnikest, kes alustas feministliku revolutsiooni Eesti kaasaegse kunsti väljal. Rohkem infot: http://www.tralla.net

 

Hiljuti on ta osalenud järgnevatel näitustel: Unusta tont (Give Up the Ghost). 13. Balti triennaal, kim?, Riia (2018), Things. Tamaraprojects, London (2018); Sohihääled (Bastard Voices).13. Balti trienaali esitlusüritus, South London Gallery, London (2018);  Women. Threshold Artspace, Perth, Suurbritannia, (2017-2018); Amor, Oi Futuro, Rio de Janeiro, Brasiilia, (2016); Love At the Edge, Gallery Arsenal, Białystoki jõujaam, Poola (2015); 1995, Eesti Kaasaegse Kunsti Muuseum (EKKM), Tallinn (2015).

 

Vestlus toimub inglise keeles, Kaasaegse Kunsti rahvusvahelise magistriõppe (MACA) raames. Kõik huvilised on oodatud!
Postitas Mart Vainre — Püsilink

Mare Tralla kunstnikuvestlus feministlikest taktikatest ja aktivismist

Teisipäev 30 oktoober, 2018

unnamed (5)
“Break-up, Burn-out, Re-boot. Feministlike taktikate, kunsti ja aktivisimi reflektsioonid.” Esitlus ja vestlus kunstniku ja aktivisti Mare Trallaga. Teisipäeval, 30. oktoobril kell 17:00 ruumis A302.

 

Mare Tralla on Eesti feminsitlik kunstnik ja aktivist, kes hetkel elab ja töötab Londonis. Mare professionaalne karjäär sai alguse 90date esimesel poolel, kui temast sai üks tollase Eesti noore põlvkonna juhtivamatest interdistsiplinaarsetest kunstnikest. Tralla ammutab  oma loominguks inspiratsiooni isiklikust ajaloost ja igapäeva elu kogemustest, tema 90date looming oli kriitiline vastus sellel, kuidas üleminekuaja ühiskond Ida-Euroopas mõjutas naiste elusid. Tralla oli üks vähestest kunstnikest, kes alustas feministliku revolutsiooni Eesti kaasaegse kunsti väljal. Rohkem infot: http://www.tralla.net

 

Hiljuti on ta osalenud järgnevatel näitustel: Unusta tont (Give Up the Ghost). 13. Balti triennaal, kim?, Riia (2018), Things. Tamaraprojects, London (2018); Sohihääled (Bastard Voices).13. Balti trienaali esitlusüritus, South London Gallery, London (2018);  Women. Threshold Artspace, Perth, Suurbritannia, (2017-2018); Amor, Oi Futuro, Rio de Janeiro, Brasiilia, (2016); Love At the Edge, Gallery Arsenal, Białystoki jõujaam, Poola (2015); 1995, Eesti Kaasaegse Kunsti Muuseum (EKKM), Tallinn (2015).

 

Vestlus toimub inglise keeles, Kaasaegse Kunsti rahvusvahelise magistriõppe (MACA) raames. Kõik huvilised on oodatud!
Postitas Mart Vainre — Püsilink

08.11.2018

EKA FOTO 20 sünnipäevapidu toimub 8. novembril

EKA FOTO 20 üritustesarja klubiõhtud EKKMi kohvikus on lõpule jõudnud. Kutsume kõiki tähistama osakonna sünnipäeva peoga 8. novembril algusega kell 19, EKKMis.

Peo esimeses pooles toimub meeleolukas Marco Laimre kunstiviktoriin. Tegemist on vaatemängulise etendusega, kus publik ja osalejad saavad proovile panna nii teadmised, fantaasia kui huumorimeele. Osalevad võistkonnad erinevatest Eesti kunstiinstitutsioonidest.

Esinevad: Indrek Spungin koostöös EKA fotograafia osakonna tudengitega ning duo 4AM. Muusikat mängivad ka DJ Martin Jõela ning DJ Helen Tammemäe. Pidu kestab hommikutundideni. Olete oodatud!

Piletite müük (5 EUR) toimub sularahas ainult kohapeal.

Täname: Eve Kiiler, Marco Laimre, Pille Laiakask, Laura Toots, Maarja Kangro, FunTIME Showservice (Leho Valmas), EKA GD osakond (Mai Bauvald, Ran-Re Reimann ja Anneli Kripsaar), Eesti Kultuurkapital, Eesti Kaasaegse Kunsti Muuseum, NO teater, Von Krahli teater ja kino Sõprus.

Kogu ürituste programmi saab jälgida:

Eesti Kunstiakadeemia kodulehel: https://www.foto.artun.ee/

Facebookis: https://www.facebook.com/EKA-Fotograafia-142012159217400/?ref=br_rs

Instagramis: https://www.instagram.com/eka_fotograafia/

Postitas Mart Vainre — Püsilink

EKA FOTO 20 sünnipäevapidu toimub 8. novembril

Neljapäev 08 november, 2018

EKA FOTO 20 üritustesarja klubiõhtud EKKMi kohvikus on lõpule jõudnud. Kutsume kõiki tähistama osakonna sünnipäeva peoga 8. novembril algusega kell 19, EKKMis.

Peo esimeses pooles toimub meeleolukas Marco Laimre kunstiviktoriin. Tegemist on vaatemängulise etendusega, kus publik ja osalejad saavad proovile panna nii teadmised, fantaasia kui huumorimeele. Osalevad võistkonnad erinevatest Eesti kunstiinstitutsioonidest.

Esinevad: Indrek Spungin koostöös EKA fotograafia osakonna tudengitega ning duo 4AM. Muusikat mängivad ka DJ Martin Jõela ning DJ Helen Tammemäe. Pidu kestab hommikutundideni. Olete oodatud!

Piletite müük (5 EUR) toimub sularahas ainult kohapeal.

Täname: Eve Kiiler, Marco Laimre, Pille Laiakask, Laura Toots, Maarja Kangro, FunTIME Showservice (Leho Valmas), EKA GD osakond (Mai Bauvald, Ran-Re Reimann ja Anneli Kripsaar), Eesti Kultuurkapital, Eesti Kaasaegse Kunsti Muuseum, NO teater, Von Krahli teater ja kino Sõprus.

Kogu ürituste programmi saab jälgida:

Eesti Kunstiakadeemia kodulehel: https://www.foto.artun.ee/

Facebookis: https://www.facebook.com/EKA-Fotograafia-142012159217400/?ref=br_rs

Instagramis: https://www.instagram.com/eka_fotograafia/

Postitas Mart Vainre — Püsilink