EKA Arh konverents 2024: Süsteemide ehitamine

10.10.2024

EKA Arh konverents 2024: Süsteemide ehitamine

EKA Arh konverents 2024: Süsteemide ehitamine

Neljapäev 10 oktoober, 2024

28.07.2024 — 31.08.2024

“Raudvihma all” EKA raamatukogus

horisontal UTIR

Ukraina kunstitudengite näitus Eesti Kunstiakadeemia raamatukogus
28.07.-31.08.2024
E–R 10.00–15.00
Raamatukogu on suletud 22.07-4.08.2024

Kunstnikud: Dariia Silchuk, Sonia Kharkovets,Kseniia Romaschenko, Alina Zadvirna

Graafilise disain: Daria Titova (UKR)

Võimaldamaks Ukraina üliõpilastele tõusta kunstnikena nähtavale, toimub EKA raamatukogu galeriis programmis osalenud EKA mentorite Ukraina tudengite näitus. Tegu on õpingute ajal valminud  graafika-, illustratsiooni ja joonistusteostega, mis peegeldavad Ukraina ülikoolide õppetöid ja lähenemisi.

Kogu Ukrainas elavate ja töötavate tudengite looming on tugevalt mõjutatud sõjaolukorrast – vaimsest hakkamasaamisest, liikumisvabadusest ja ellujäämisest. Raudvihma all on üliõpilased jätkanud oma valitud erialadel õppimist, pannud loomingusse oma oskused aga ka ärevuse, hirmud ja unistused. EKA raamatukogus avaneb väike uks nende maailma. Meie saame omalt poolt ollagi abiks sellega, et tunnustame nende noorte loojate pürgimusi. Avaldame tänu kõigile inimestele ja asutustele, kes on annetanud EKA Ukraina Ülipilaste Stipendiumi Fondile.

ELIA UAx Platvorm

2022. juunis rõhutasid EKAs ja EMTAs aset leidnud ELIA juhtimissümpoosionil Ukraina kõrgema kunstihariduse juhid, et nende esmane prioriteet on peatada kunstide “institutsionaalne hävitamine”. Nad usuvad, et on oluline toetada tudengeid, et nad saaksid jätkata haridusteed oma kodumaal, ning samuti meelde tuletada, kui tähtis on nende kunstipraktika Ukraina kultuurielu säilimisele.

15. novembril 2022 kuulutasid Abakanowiczi Kunsti- ja Kultuuri Heategevusfond (AACCF) koostöös ELIAga välja rahastusmeetme, et toetada kunstitudengeid ja kõrgema kunstihariduse institutsioone Ukrainas. See viis ELIA UAx Platvormi loomiseni. UAx Platvorm kehastab Magdalena Abakanowiczi vaimu ja väärtusi. See algatus on suunatud sõjast mõjutatud kunstnikele, et nad saaksid täita üht oma tähtsaimat ülesannet – luua kunsti rõhumise kiuste.

EKA UAx platvormi juhendajad Ukraina üliõpilastele 2023/24. õppeaastal on Britta Benno ja Anne Pikkov.

Kõik teosed on müügiks. Ostuga toetad kunstnikke Ukrainas.

Lisainfo:
https://sihtasutus.artun.ee/ukraina2022
https://elia-artschools.org/general/custom.asp?page=UAx
https://www.artun.ee/et/ukraine/

Postitas Andres Lõo — Püsilink

“Raudvihma all” EKA raamatukogus

Pühapäev 28 juuli, 2024 — Laupäev 31 august, 2024

horisontal UTIR

Ukraina kunstitudengite näitus Eesti Kunstiakadeemia raamatukogus
28.07.-31.08.2024
E–R 10.00–15.00
Raamatukogu on suletud 22.07-4.08.2024

Kunstnikud: Dariia Silchuk, Sonia Kharkovets,Kseniia Romaschenko, Alina Zadvirna

Graafilise disain: Daria Titova (UKR)

Võimaldamaks Ukraina üliõpilastele tõusta kunstnikena nähtavale, toimub EKA raamatukogu galeriis programmis osalenud EKA mentorite Ukraina tudengite näitus. Tegu on õpingute ajal valminud  graafika-, illustratsiooni ja joonistusteostega, mis peegeldavad Ukraina ülikoolide õppetöid ja lähenemisi.

Kogu Ukrainas elavate ja töötavate tudengite looming on tugevalt mõjutatud sõjaolukorrast – vaimsest hakkamasaamisest, liikumisvabadusest ja ellujäämisest. Raudvihma all on üliõpilased jätkanud oma valitud erialadel õppimist, pannud loomingusse oma oskused aga ka ärevuse, hirmud ja unistused. EKA raamatukogus avaneb väike uks nende maailma. Meie saame omalt poolt ollagi abiks sellega, et tunnustame nende noorte loojate pürgimusi. Avaldame tänu kõigile inimestele ja asutustele, kes on annetanud EKA Ukraina Ülipilaste Stipendiumi Fondile.

ELIA UAx Platvorm

2022. juunis rõhutasid EKAs ja EMTAs aset leidnud ELIA juhtimissümpoosionil Ukraina kõrgema kunstihariduse juhid, et nende esmane prioriteet on peatada kunstide “institutsionaalne hävitamine”. Nad usuvad, et on oluline toetada tudengeid, et nad saaksid jätkata haridusteed oma kodumaal, ning samuti meelde tuletada, kui tähtis on nende kunstipraktika Ukraina kultuurielu säilimisele.

15. novembril 2022 kuulutasid Abakanowiczi Kunsti- ja Kultuuri Heategevusfond (AACCF) koostöös ELIAga välja rahastusmeetme, et toetada kunstitudengeid ja kõrgema kunstihariduse institutsioone Ukrainas. See viis ELIA UAx Platvormi loomiseni. UAx Platvorm kehastab Magdalena Abakanowiczi vaimu ja väärtusi. See algatus on suunatud sõjast mõjutatud kunstnikele, et nad saaksid täita üht oma tähtsaimat ülesannet – luua kunsti rõhumise kiuste.

EKA UAx platvormi juhendajad Ukraina üliõpilastele 2023/24. õppeaastal on Britta Benno ja Anne Pikkov.

Kõik teosed on müügiks. Ostuga toetad kunstnikke Ukrainas.

Lisainfo:
https://sihtasutus.artun.ee/ukraina2022
https://elia-artschools.org/general/custom.asp?page=UAx
https://www.artun.ee/et/ukraine/

Postitas Andres Lõo — Püsilink

05.07.2024 — 04.08.2024

Marleen Suvi „Me pole kunagi majas elanud“ EKA Galeriis 6.07.–4.08.2024

03_Marleen Suvi_Me pole kunagi majas elanud_fotod Kaisa Maasik
02_Marleen Suvi_Me pole kunagi majas elanud_fotod Kaisa Maasik
01_Marleen Suvi_Me pole kunagi majas elanud_fotod Kaisa Maasik
Mepolekunagi_fb
04_Marleen Suvi_Me pole kunagi majas elanud_fotod Kaisa Maasik
09_Marleen Suvi_Me pole kunagi majas elanud_fotod Kaisa Maasik
08_Marleen Suvi_Me pole kunagi majas elanud_fotod Kaisa Maasik
07_Marleen Suvi_Me pole kunagi majas elanud_fotod Kaisa Maasik
06_Marleen Suvi_Me pole kunagi majas elanud_fotod Kaisa Maasik
05_Marleen Suvi_Me pole kunagi majas elanud_fotod Kaisa Maasik

Marleen Suvi
ME POLE KUNAGI MAJAS ELANUD
6.07.–4.08.2024
Avamine: 5.07. kell 18.00

Kunstnik Marleen Suvi näitus „Me pole kunagi majas elanud“ koondab mastaapsesse installatsiooni 16 suureformaadilist lõuendit, mille fookuses on mälu ja ühe perekonna lugu.

Maalid põhinevad kunstniku perekondlikel fotoalbumitel ning näitusel joonistub kuraatori Aleksander Metsamärdi sõnul välja kaks peamist keset: esiteks foto alusel loodud maalidest tulenev suhe mälu ja mälukandjate vahel, teiseks installatsiooni vormist tulenev eramaja temaatika ning sellega seostuv ajastuspetsiifiline kontekst. Kahe teema ristumispunktist leiame kunstniku enda, kes intiimselt isikliku, paradoksaalselt üldinimliku, sügavusega pakub sissevaadet enda mälestustesse.

Kunstnikule tähendab see minevikku, kuhu ta isegi tagasi ei oska pugeda. Minevikku, mille seest tulevad välja kujundid ja figuurid, kes nagu on tuttavad, aga päris ei ole ka. Mitte noortena nagu nad on siin, selles pildis, selles korteris, sellel aastal — millaltki üheksakümnendate keskpunktist, kui kõik kandsid riideid materjalidest, mille materjali tunnetad sa kusagil ajusoppis asuvate närvilõpmetega; riietes mil kerge vanamoodlikus teeb alati südame mingil erilisel viisil soojaks.

Kuraator: Aleksander Metsamärt

Graafiline disain: Rainer Kasekivi

Näitust toetab Eesti Kultuurkapital.
Avamisjookidega varustab Põhjala Pruulikoda.

Postitas Kaisa Maasik — Püsilink

Marleen Suvi „Me pole kunagi majas elanud“ EKA Galeriis 6.07.–4.08.2024

Reede 05 juuli, 2024 — Pühapäev 04 august, 2024

03_Marleen Suvi_Me pole kunagi majas elanud_fotod Kaisa Maasik
02_Marleen Suvi_Me pole kunagi majas elanud_fotod Kaisa Maasik
01_Marleen Suvi_Me pole kunagi majas elanud_fotod Kaisa Maasik
Mepolekunagi_fb
04_Marleen Suvi_Me pole kunagi majas elanud_fotod Kaisa Maasik
09_Marleen Suvi_Me pole kunagi majas elanud_fotod Kaisa Maasik
08_Marleen Suvi_Me pole kunagi majas elanud_fotod Kaisa Maasik
07_Marleen Suvi_Me pole kunagi majas elanud_fotod Kaisa Maasik
06_Marleen Suvi_Me pole kunagi majas elanud_fotod Kaisa Maasik
05_Marleen Suvi_Me pole kunagi majas elanud_fotod Kaisa Maasik

Marleen Suvi
ME POLE KUNAGI MAJAS ELANUD
6.07.–4.08.2024
Avamine: 5.07. kell 18.00

Kunstnik Marleen Suvi näitus „Me pole kunagi majas elanud“ koondab mastaapsesse installatsiooni 16 suureformaadilist lõuendit, mille fookuses on mälu ja ühe perekonna lugu.

Maalid põhinevad kunstniku perekondlikel fotoalbumitel ning näitusel joonistub kuraatori Aleksander Metsamärdi sõnul välja kaks peamist keset: esiteks foto alusel loodud maalidest tulenev suhe mälu ja mälukandjate vahel, teiseks installatsiooni vormist tulenev eramaja temaatika ning sellega seostuv ajastuspetsiifiline kontekst. Kahe teema ristumispunktist leiame kunstniku enda, kes intiimselt isikliku, paradoksaalselt üldinimliku, sügavusega pakub sissevaadet enda mälestustesse.

Kunstnikule tähendab see minevikku, kuhu ta isegi tagasi ei oska pugeda. Minevikku, mille seest tulevad välja kujundid ja figuurid, kes nagu on tuttavad, aga päris ei ole ka. Mitte noortena nagu nad on siin, selles pildis, selles korteris, sellel aastal — millaltki üheksakümnendate keskpunktist, kui kõik kandsid riideid materjalidest, mille materjali tunnetad sa kusagil ajusoppis asuvate närvilõpmetega; riietes mil kerge vanamoodlikus teeb alati südame mingil erilisel viisil soojaks.

Kuraator: Aleksander Metsamärt

Graafiline disain: Rainer Kasekivi

Näitust toetab Eesti Kultuurkapital.
Avamisjookidega varustab Põhjala Pruulikoda.

Postitas Kaisa Maasik — Püsilink

26.06.2024 — 29.06.2024

Kultuuriheteroloogiad ja demokraatia II

T4ERI_EU
T4EU logo_official
T4ERI_EU
konverentis pilt
EU_logo_white_bg
T4ERI_EU

1980.–1990. aastaid tähistavad üle maailma sündmused, mis on muutnud radikaalselt riikide poliitilist korda, inimeste tõekspidamisi ja hoiakuid ning mõistagi kogu kultuuri- ja intellektuaalset sfääri. Olulisematena tõusevad mõistagi esile Berliini müüri langemine, Nõukogude Liidu lagunemine ja külma sõja lõpp, mille varjus unustatakse sageli ära Jugoslaavia sündmused Euroopas ja olulised muutused teistel mandritel. Väga üldistatult on neid sündmusi vaadeldud laiemate demokratiseerumisprotsesside osana, kuigi samas tähistas see periood ka ekstreemse natsionalismi ja religioossete liikumiste puhanguid maailma eri paigus.

Konverents “Kultuuriheteroloogiad ja demokraatia II: postsotsialistlike kultuuride üleminekud ja teisenemised 1980. ja 1990. aastatel” kutsub osalejaid mõtlema järgmiste küsimuste üle:

– millistel viisidel ilmneb demokraatia 1990. aastate üleminukuperioodi kultuuris;
– millised on üleminekuperioodi ühisjooned ja lahknevused eri postsotsialistlikes maades;
– milliseid teoreetilisi raamistusi saab kasutada selle perioodi kultuuri uurimiseks;
– millised on uued kultuuriliste läbirääkimiste vormid eri kultuuriliste traditsioonide ja elementide vahel;
– kuidas võiksime kirjeldada kultuuriliste kujutelmade ja ajalisuse kogemise muutusi;
– millised transgressiivsed tendentsid vaidlustasid eri kultuurisfääride vahelise kujuteldava ühtsuse narratiivi;
– kuidas kirjeldada jõudude dünaamikat, mis mängisid üleminekul sotsialistliku mentaliteedi vahel.
– kas ja kuidas on üleminekuperioodi mõtestamist ja selle narratiive muutnud Venemaa kallaletung Ukrainale 24. veebruaril 2022?
Konverents toimub 26.–29. juunini Tallinnas, Eesti Kunstiakadeemias. Selle korraldab nüüdiskultuuri uurimise töörühm, mis ühendab Eesti Kunstiakadeemia, Tallinna Ülikooli ja Tartu Ülikooli teadlasi.
Vt lähemalt https://nyydiskultuur.artun.ee/sundmused/rahvusvahelised-konverentsid/cultural-heterologies-and-democracy-ii/

Konverentsi kaasrahastab

Postitas Annika Tiko — Püsilink

Kultuuriheteroloogiad ja demokraatia II

Kolmapäev 26 juuni, 2024 — Laupäev 29 juuni, 2024

T4ERI_EU
T4EU logo_official
T4ERI_EU
konverentis pilt
EU_logo_white_bg
T4ERI_EU

1980.–1990. aastaid tähistavad üle maailma sündmused, mis on muutnud radikaalselt riikide poliitilist korda, inimeste tõekspidamisi ja hoiakuid ning mõistagi kogu kultuuri- ja intellektuaalset sfääri. Olulisematena tõusevad mõistagi esile Berliini müüri langemine, Nõukogude Liidu lagunemine ja külma sõja lõpp, mille varjus unustatakse sageli ära Jugoslaavia sündmused Euroopas ja olulised muutused teistel mandritel. Väga üldistatult on neid sündmusi vaadeldud laiemate demokratiseerumisprotsesside osana, kuigi samas tähistas see periood ka ekstreemse natsionalismi ja religioossete liikumiste puhanguid maailma eri paigus.

Konverents “Kultuuriheteroloogiad ja demokraatia II: postsotsialistlike kultuuride üleminekud ja teisenemised 1980. ja 1990. aastatel” kutsub osalejaid mõtlema järgmiste küsimuste üle:

– millistel viisidel ilmneb demokraatia 1990. aastate üleminukuperioodi kultuuris;
– millised on üleminekuperioodi ühisjooned ja lahknevused eri postsotsialistlikes maades;
– milliseid teoreetilisi raamistusi saab kasutada selle perioodi kultuuri uurimiseks;
– millised on uued kultuuriliste läbirääkimiste vormid eri kultuuriliste traditsioonide ja elementide vahel;
– kuidas võiksime kirjeldada kultuuriliste kujutelmade ja ajalisuse kogemise muutusi;
– millised transgressiivsed tendentsid vaidlustasid eri kultuurisfääride vahelise kujuteldava ühtsuse narratiivi;
– kuidas kirjeldada jõudude dünaamikat, mis mängisid üleminekul sotsialistliku mentaliteedi vahel.
– kas ja kuidas on üleminekuperioodi mõtestamist ja selle narratiive muutnud Venemaa kallaletung Ukrainale 24. veebruaril 2022?
Konverents toimub 26.–29. juunini Tallinnas, Eesti Kunstiakadeemias. Selle korraldab nüüdiskultuuri uurimise töörühm, mis ühendab Eesti Kunstiakadeemia, Tallinna Ülikooli ja Tartu Ülikooli teadlasi.
Vt lähemalt https://nyydiskultuur.artun.ee/sundmused/rahvusvahelised-konverentsid/cultural-heterologies-and-democracy-ii/

Konverentsi kaasrahastab

Postitas Annika Tiko — Püsilink

26.06.2024 — 01.07.2024

Tanel Veenre kureeritud ehtekunstnike näitus Portugalis

Taavi Teevet_Ultima fides I_2024
Erle Nemvalts_Ärevuse anatoomia_kroon-malm_2023_foto Sigrid Kuusk
Hansel Tai_ Delicate Spine I, 2024
Piret-Hirv
Tanel Veenre Brooch_Thank You

Tanel Veenre kureeritud Eesti ehtekunstnike näitus Portugalis esitab väljakutse kultuurilistele stereotüüpidele

Kolmapäeval, 26. juunil avavad viisteist Eesti kunstnikku ühisnäituse “Radikaalne pehmus”/”Radical softness” Lissaboni kaasaegse ehtekunstibiennaalil. Ehted ja näituse kujundus kontseptualiseerivad maailma, kus kunstnikud uurivad, kuidas pehmendada domineerivaid kultuurilisi klišeesid.


Ehtekunstnik mõtleb kätega. Kontakt materjaliga, selle töötlemine ja kunstniku puudutus muutuvad seotuks ümbritsevaga, elu enda materiaalsusega. Sel viisil 
sekkub looming inimeste omavahelistesse suhetesse, rõhutades tõsiasja, et kultuur ja isiksuseomadused mõjutavad teineteist vastastikku ja ükski neist ei eksisteeri isolatsioonis. Kultuuri ja isiksuse vastastikune mõju aitab mõista, kuidas kujunevad meie arusaamad võimust ja isiklikust identiteedist:

“Eesti ehtekunstist on saanud ehtemaailmas kvaliteedimärk, sisukas ja tundlik seisukohavõtt pealiskaudsete ideede kiirteel. “Radikaalne pehmus” koondab kunstnikke, kel on selgroogu ja oskusi rääkida suurtel, olemise põhiprintsiipe puudutavatel teemadel. Kultuuri- ja identiteedisõdade ajastul on mõtestatud pausil üha suurem kaal. 15 ehtekunstnikku teevad eksistentsialistliku seisukohavõtu materjalis, meelitavad peatuma ja otsima vastuseid — ning ka iseendaks jäämise sitkust — pigem seest kui väljast,”— märgib kuraator Tanel Veenre.

 

Näitusel “Radikaalne pehmus”, mis on eksponeeritud Igreja da Madalena kirikus, osalevad: Darja Popolitova, Ketli Tiitsar, Erle Nemvalts, Eve Margus, Hansel Tai, Julia Maria Künnap, Kristi Paap, Kristiina Laurits, Maarja Niinemägi, Maria Valdma Härm, Nils Hint, Piret Hirv, Taavi Teevet, Tanel Veenre ja Villu Plink.

2024 aastal on Lissaboni ehtebiennaali keskmes poliitika ja võim. Nõnda on saanud üritusest platvorm aruteludeks ja uuteks tõlgendusteks, pakkudes külastajatele ainulaadset võimalust näha, kuidas antud teemasid on võimalik mõtestada ehtekunsti kaudu.

 

Eesti ja Portugali ehtekogukondi seovad pikad traditsioonid: Eesti kunstnike looming on olnud järjepidevalt Lissabonis esindatud ning koostöös valmis ka ühisnäitus “Piirilinn” (2011). Noor Eesti ehtekunst on esindatud ka ülikoole tutvustavas satelliitprogrammis, kus on Eesti Kunstiakadeemia ehte- ja sepakunsti tudengite väljapanek “Political Jewellery and Jewellery of Power”.


Näitus on avatud 26. juunist kuni 1. juulini 2024.
Kiriku lahtiloeku ajad: esmaspäev suletud, teisipäev 10.30-19.30, kolmapäev kuni pühapäev 10-18.
Igreja da Madalena kirik asub aadressil: Largo Madalena 1, 1100-404 Lissabon, Portugal.

Kuraator: Tanel Veenre
Kujundaja: Villu Plink ja Kristiina Laurits
Graafiline disainer: Hansel Tai

Toetajad: Välisministeerium, Toetajad: Kultuuriministeerium, Välisministeerium, Eesti Kunstiakadeemia, Kultuurkapital
Lisainfo: 
Darja Popolitova / d.popolitova@gmail.com / +372 5828 3171

Postitas Andres Lõo — Püsilink

Tanel Veenre kureeritud ehtekunstnike näitus Portugalis

Kolmapäev 26 juuni, 2024 — Esmaspäev 01 juuli, 2024

Taavi Teevet_Ultima fides I_2024
Erle Nemvalts_Ärevuse anatoomia_kroon-malm_2023_foto Sigrid Kuusk
Hansel Tai_ Delicate Spine I, 2024
Piret-Hirv
Tanel Veenre Brooch_Thank You

Tanel Veenre kureeritud Eesti ehtekunstnike näitus Portugalis esitab väljakutse kultuurilistele stereotüüpidele

Kolmapäeval, 26. juunil avavad viisteist Eesti kunstnikku ühisnäituse “Radikaalne pehmus”/”Radical softness” Lissaboni kaasaegse ehtekunstibiennaalil. Ehted ja näituse kujundus kontseptualiseerivad maailma, kus kunstnikud uurivad, kuidas pehmendada domineerivaid kultuurilisi klišeesid.


Ehtekunstnik mõtleb kätega. Kontakt materjaliga, selle töötlemine ja kunstniku puudutus muutuvad seotuks ümbritsevaga, elu enda materiaalsusega. Sel viisil 
sekkub looming inimeste omavahelistesse suhetesse, rõhutades tõsiasja, et kultuur ja isiksuseomadused mõjutavad teineteist vastastikku ja ükski neist ei eksisteeri isolatsioonis. Kultuuri ja isiksuse vastastikune mõju aitab mõista, kuidas kujunevad meie arusaamad võimust ja isiklikust identiteedist:

“Eesti ehtekunstist on saanud ehtemaailmas kvaliteedimärk, sisukas ja tundlik seisukohavõtt pealiskaudsete ideede kiirteel. “Radikaalne pehmus” koondab kunstnikke, kel on selgroogu ja oskusi rääkida suurtel, olemise põhiprintsiipe puudutavatel teemadel. Kultuuri- ja identiteedisõdade ajastul on mõtestatud pausil üha suurem kaal. 15 ehtekunstnikku teevad eksistentsialistliku seisukohavõtu materjalis, meelitavad peatuma ja otsima vastuseid — ning ka iseendaks jäämise sitkust — pigem seest kui väljast,”— märgib kuraator Tanel Veenre.

 

Näitusel “Radikaalne pehmus”, mis on eksponeeritud Igreja da Madalena kirikus, osalevad: Darja Popolitova, Ketli Tiitsar, Erle Nemvalts, Eve Margus, Hansel Tai, Julia Maria Künnap, Kristi Paap, Kristiina Laurits, Maarja Niinemägi, Maria Valdma Härm, Nils Hint, Piret Hirv, Taavi Teevet, Tanel Veenre ja Villu Plink.

2024 aastal on Lissaboni ehtebiennaali keskmes poliitika ja võim. Nõnda on saanud üritusest platvorm aruteludeks ja uuteks tõlgendusteks, pakkudes külastajatele ainulaadset võimalust näha, kuidas antud teemasid on võimalik mõtestada ehtekunsti kaudu.

 

Eesti ja Portugali ehtekogukondi seovad pikad traditsioonid: Eesti kunstnike looming on olnud järjepidevalt Lissabonis esindatud ning koostöös valmis ka ühisnäitus “Piirilinn” (2011). Noor Eesti ehtekunst on esindatud ka ülikoole tutvustavas satelliitprogrammis, kus on Eesti Kunstiakadeemia ehte- ja sepakunsti tudengite väljapanek “Political Jewellery and Jewellery of Power”.


Näitus on avatud 26. juunist kuni 1. juulini 2024.
Kiriku lahtiloeku ajad: esmaspäev suletud, teisipäev 10.30-19.30, kolmapäev kuni pühapäev 10-18.
Igreja da Madalena kirik asub aadressil: Largo Madalena 1, 1100-404 Lissabon, Portugal.

Kuraator: Tanel Veenre
Kujundaja: Villu Plink ja Kristiina Laurits
Graafiline disainer: Hansel Tai

Toetajad: Välisministeerium, Toetajad: Kultuuriministeerium, Välisministeerium, Eesti Kunstiakadeemia, Kultuurkapital
Lisainfo: 
Darja Popolitova / d.popolitova@gmail.com / +372 5828 3171

Postitas Andres Lõo — Püsilink

28.06.2024 — 21.07.2024

EKA ehte- ja sepakunsti tudengid kaasaegse ehtekunsti biennaalil Lissabonis

Radical_Softness
Anna-Maria Vaino
Bianca Triinu Toots
Klara Taberland
Piret-Hirv
Taavi Teevet_Ultima fides I_2024
Ehte- ja sepkunsti tudengite ülesastumine kaasaegse ehtekunsti biennaalil Lissabonis 

28 juuni – 21 juuli 2024, Ar.Co – Centro de Arte e Comunicação Visual 

2. Lissaboni rahvusvahelise kaasaegse ehtekunsti biennaali “Madrugada” keskmes on poliitiline ehe ja ehe kui võimu sümbol. Biennaali eesmärk on näidata kaasaegse kunstniku terviklikku poliitilist elujõudu, põlvkondadevahelisi, kultuuridevahelisi, liikidevahelisi visioone, avada erinevad lähenemisviise sellele, milline on praegune ehe maailma eri paigus. Kollokviumil avatakse ehte ja poliitika, võimu ja poliitika vahelisi seoseid erinevates geograafilistes piirkondades. Seekord toimub biennaali peanäitusele lisaks ligi 20 erinäitust, kollokvium ja kunstnike ning koolide esitlused.

Sellel aastal osalevad koolid – Ar.Co Center for Art and Visual Communication (PT), Alchimia Contemporary Jewelery School (IT), Central of Saint Martins – University of the Arts (UK), Eesti Kunstiakadeemia (EE), Konstfack – University of Arts, Crafts and Design (SE), PXL-MAD – School of Arts Hasselt (BE), Sint Lucas Antwerpen Studio Sieerad (BE).

Eesti Kunstiakadeemia tudengitest osalevad näitusel Anna-Maria Vaino, Bianca Triinu Toots, Klara Taberland, Paul Aadam Mikson, Margus Elizarov, Liina Lelov, Liisbeth Kirss.

Rohkem infot:
https://www.jewellerybiennial.pt/

Postitas Andres Lõo — Püsilink

EKA ehte- ja sepakunsti tudengid kaasaegse ehtekunsti biennaalil Lissabonis

Reede 28 juuni, 2024 — Pühapäev 21 juuli, 2024

Radical_Softness
Anna-Maria Vaino
Bianca Triinu Toots
Klara Taberland
Piret-Hirv
Taavi Teevet_Ultima fides I_2024
Ehte- ja sepkunsti tudengite ülesastumine kaasaegse ehtekunsti biennaalil Lissabonis 

28 juuni – 21 juuli 2024, Ar.Co – Centro de Arte e Comunicação Visual 

2. Lissaboni rahvusvahelise kaasaegse ehtekunsti biennaali “Madrugada” keskmes on poliitiline ehe ja ehe kui võimu sümbol. Biennaali eesmärk on näidata kaasaegse kunstniku terviklikku poliitilist elujõudu, põlvkondadevahelisi, kultuuridevahelisi, liikidevahelisi visioone, avada erinevad lähenemisviise sellele, milline on praegune ehe maailma eri paigus. Kollokviumil avatakse ehte ja poliitika, võimu ja poliitika vahelisi seoseid erinevates geograafilistes piirkondades. Seekord toimub biennaali peanäitusele lisaks ligi 20 erinäitust, kollokvium ja kunstnike ning koolide esitlused.

Sellel aastal osalevad koolid – Ar.Co Center for Art and Visual Communication (PT), Alchimia Contemporary Jewelery School (IT), Central of Saint Martins – University of the Arts (UK), Eesti Kunstiakadeemia (EE), Konstfack – University of Arts, Crafts and Design (SE), PXL-MAD – School of Arts Hasselt (BE), Sint Lucas Antwerpen Studio Sieerad (BE).

Eesti Kunstiakadeemia tudengitest osalevad näitusel Anna-Maria Vaino, Bianca Triinu Toots, Klara Taberland, Paul Aadam Mikson, Margus Elizarov, Liina Lelov, Liisbeth Kirss.

Rohkem infot:
https://www.jewellerybiennial.pt/

Postitas Andres Lõo — Püsilink

20.06.2024

EKA lõpuaktused 2024

eka-aktus copy

2024. aasta lõpuaktused toimuvad neljapäeval, 20. juunil EKA aulas (ruum A101, Põhja pst 7).

  • kell 11.00 disaini- ja kunstikultuuri teaduskond ning doktorikool
  • kell 15.00 arhitektuuri- ja vabade kunstide teaduskond ning doktorikool

Lõpetajatele on galeriis reserveeritud istekohad (palume 15 min enne algust kohal olla). Õnnitlejad saavad istuda aulas, jälgida aktust fuajees ekraanidelt või EKA TV vahendusel online.

 

Lisainfo:
Elisabeth Kuusik
Õppeosakonna juhataja
elisabeth.kuusik@artun.ee

Postitas Maarja Pabut — Püsilink

EKA lõpuaktused 2024

Neljapäev 20 juuni, 2024

eka-aktus copy

2024. aasta lõpuaktused toimuvad neljapäeval, 20. juunil EKA aulas (ruum A101, Põhja pst 7).

  • kell 11.00 disaini- ja kunstikultuuri teaduskond ning doktorikool
  • kell 15.00 arhitektuuri- ja vabade kunstide teaduskond ning doktorikool

Lõpetajatele on galeriis reserveeritud istekohad (palume 15 min enne algust kohal olla). Õnnitlejad saavad istuda aulas, jälgida aktust fuajees ekraanidelt või EKA TV vahendusel online.

 

Lisainfo:
Elisabeth Kuusik
Õppeosakonna juhataja
elisabeth.kuusik@artun.ee

Postitas Maarja Pabut — Püsilink

15.06.2024 — 30.06.2024

Liina Siibi isikunäitus „Kahepaiksuse atlas“ NARTIs

Liina Siibi Kahepaiksuse atlas 2
kahepaiksuse-atlas

Liina Siibi isikunäitus „Kahepaiksuse atlas“ Narva kunstiresidentuuri galeriis – avatud 30. juunini.

Kunstnikutuur näitusel: 15. juunil kell 14.00

„Kahepaiksuse atlas“ avab suhteid inimeste, loomade, taimede ja paikade vahel, milles kohtuvad erinevad ajad ja ruumid. Näitusel eksponeeritakse lühifilme ja fotoseeriaid, mis kõrvutavad ja vastandavad vaatlusi ja kujutisi Narvast piirilinna kontekstis ja Kreenholmi manufaktuuri välialadelt. Need laiendatud konstellatsioonid võiksid avardada vaatepunkte piirisituatsioonide fenomenidele. Teosed moodustavad kokku terviku, kus tekivad uued võimalused ja kooslused, isiklik ajalugu põimub geoloogilise ja poliitilise aja kulgemisega. Kahepaiksuse all mõistetakse piiri- ja üleminekusituatsioone ning nendest ületustest sündivaid kontakte.

Lahtiste fotolehtedega kunstnikuraamat „Družok ja Tracey“ väljendab lühikestesse suvenädalatesse kondenseeritud afektiivset urbanistlikku olekut, pikkadel jalutuskäikudel kogetud vaimustust juhuslikest kohtumistest ja erinevate keelte põimumisest tekkinud poeesiat. Igapäevased stseenid on omamoodi mõttepildid, kus minevikukujutised astuvad dialoogi olevikuga. Fotoinstallatsioon „Igavesti pärastlõuna“ esitab subjektiivse jäädvustuse ühest teisipäevast ehk 2022. aasta 16. augustist Narvas ja selle järellainetusest kui fiktsiooni mineviku „aktiveerumise“ võimalikkusest tänapäevastes „ohtlikes“ olukordades. Fookuses on emotsionaalse mälu kokkupõrge ajaloolise teadlikkuse ja riikliku ideoloogiaga. Lühifilmis „Augusti protsessioon“ registreerib aja möödumist valguse liikumine mahajäetud elektrijaama seintel, reisijate vestluse pikkuse määrab bussi kiirus ja päikeseloojanguni jäävad loetud minutid. Esseefilm „Ajastu ja ladestu“ pakub mõtiskluse erinevate eluvormide kaasamisest oleviku käsitlemisel. Peale Kreenholmi tehase sulgemist öeldi, et seal pole enam elu. Sadu miljoneid aastaid tagasi sadestunud Kesk-Ordoviitsiumi ajastu paljandid Narva jõekanjonis kõnelevad süva-ajast ja tähistavad esimeste kahepaiksete tulekut, kes kohastusid nii vee- kui maismaaeluviisiga. Fotoseeria „Aeg kui haav ja kanjon“ asetab elektrijaama, tammi, lubjakivipaljandid, jalakäijate silla kuiva jõesängi kohal ja mahajäetud tehase kujutised atlasevõrgustikku.

Näitus „Kahepaiksuse atlas“ on avatud Narva Kunstiresidentuuri galeriis (Joala 18) 8. maist 30. juunini 2024; N–R 15–19, L–P 13–19.

Näitust toetab Eesti Kultuurkapital.

Palju tänu: Kaire Rannik, Tanja Muravskaja, Hans-Gunter Lock, Bruno Quast, Eve Kaaret, Reimo Võsa-Tangsoo, Maria Erikson, Ketli Tiitsar, Mart Saarepuu, Paul Rannik, Johanna Rannula, Kaisu Koivisto, Michaela Casková, Ann-Mirjam Vaikla, Margit Säde, Madina Tlostanova, Redi Koobak, Bodil Axelsson, Per Nilsson, Kenneth Bamberg, Piibe Kolka, Maria Kapajeva, Madis Tuuder, Gleb Kuznetsov, Marika Šarova, Eesti Kunstiakadeemia, Eesti Kultuurkapital, Narva Kunstiresidentuur, Narva Gate, Rapid Security

 

Postitas Andres Lõo — Püsilink

Liina Siibi isikunäitus „Kahepaiksuse atlas“ NARTIs

Laupäev 15 juuni, 2024 — Pühapäev 30 juuni, 2024

Liina Siibi Kahepaiksuse atlas 2
kahepaiksuse-atlas

Liina Siibi isikunäitus „Kahepaiksuse atlas“ Narva kunstiresidentuuri galeriis – avatud 30. juunini.

Kunstnikutuur näitusel: 15. juunil kell 14.00

„Kahepaiksuse atlas“ avab suhteid inimeste, loomade, taimede ja paikade vahel, milles kohtuvad erinevad ajad ja ruumid. Näitusel eksponeeritakse lühifilme ja fotoseeriaid, mis kõrvutavad ja vastandavad vaatlusi ja kujutisi Narvast piirilinna kontekstis ja Kreenholmi manufaktuuri välialadelt. Need laiendatud konstellatsioonid võiksid avardada vaatepunkte piirisituatsioonide fenomenidele. Teosed moodustavad kokku terviku, kus tekivad uued võimalused ja kooslused, isiklik ajalugu põimub geoloogilise ja poliitilise aja kulgemisega. Kahepaiksuse all mõistetakse piiri- ja üleminekusituatsioone ning nendest ületustest sündivaid kontakte.

Lahtiste fotolehtedega kunstnikuraamat „Družok ja Tracey“ väljendab lühikestesse suvenädalatesse kondenseeritud afektiivset urbanistlikku olekut, pikkadel jalutuskäikudel kogetud vaimustust juhuslikest kohtumistest ja erinevate keelte põimumisest tekkinud poeesiat. Igapäevased stseenid on omamoodi mõttepildid, kus minevikukujutised astuvad dialoogi olevikuga. Fotoinstallatsioon „Igavesti pärastlõuna“ esitab subjektiivse jäädvustuse ühest teisipäevast ehk 2022. aasta 16. augustist Narvas ja selle järellainetusest kui fiktsiooni mineviku „aktiveerumise“ võimalikkusest tänapäevastes „ohtlikes“ olukordades. Fookuses on emotsionaalse mälu kokkupõrge ajaloolise teadlikkuse ja riikliku ideoloogiaga. Lühifilmis „Augusti protsessioon“ registreerib aja möödumist valguse liikumine mahajäetud elektrijaama seintel, reisijate vestluse pikkuse määrab bussi kiirus ja päikeseloojanguni jäävad loetud minutid. Esseefilm „Ajastu ja ladestu“ pakub mõtiskluse erinevate eluvormide kaasamisest oleviku käsitlemisel. Peale Kreenholmi tehase sulgemist öeldi, et seal pole enam elu. Sadu miljoneid aastaid tagasi sadestunud Kesk-Ordoviitsiumi ajastu paljandid Narva jõekanjonis kõnelevad süva-ajast ja tähistavad esimeste kahepaiksete tulekut, kes kohastusid nii vee- kui maismaaeluviisiga. Fotoseeria „Aeg kui haav ja kanjon“ asetab elektrijaama, tammi, lubjakivipaljandid, jalakäijate silla kuiva jõesängi kohal ja mahajäetud tehase kujutised atlasevõrgustikku.

Näitus „Kahepaiksuse atlas“ on avatud Narva Kunstiresidentuuri galeriis (Joala 18) 8. maist 30. juunini 2024; N–R 15–19, L–P 13–19.

Näitust toetab Eesti Kultuurkapital.

Palju tänu: Kaire Rannik, Tanja Muravskaja, Hans-Gunter Lock, Bruno Quast, Eve Kaaret, Reimo Võsa-Tangsoo, Maria Erikson, Ketli Tiitsar, Mart Saarepuu, Paul Rannik, Johanna Rannula, Kaisu Koivisto, Michaela Casková, Ann-Mirjam Vaikla, Margit Säde, Madina Tlostanova, Redi Koobak, Bodil Axelsson, Per Nilsson, Kenneth Bamberg, Piibe Kolka, Maria Kapajeva, Madis Tuuder, Gleb Kuznetsov, Marika Šarova, Eesti Kunstiakadeemia, Eesti Kultuurkapital, Narva Kunstiresidentuur, Narva Gate, Rapid Security

 

Postitas Andres Lõo — Püsilink

10.06.2024

Kunstiteaduse ja visuaalkultuuri uuringute BA õppekava infotund

kvi-24

10. juunil kell 15.00–16.00 toimub EKA kunstiteaduse ja visuaalkultuuri uuringute bakalaureuseõppekava infotund sisseastujatele. Infotund toimub EKAs kohapeal (ruum A301), aga osaleda on võimalik ka distantsilt, Zoomi kaudu (link SIIN).

Infotunnis räägitakse kunstiteaduse erialal tehtavast ning jagatakse infot õppe ja sisseastumise kohta. Hea võimalus küsida kõikvõimalikke küsimusi otse õppekavajuhilt.  Kohapeal osalejatega vaadatakse lisaks veidi arhitektuuri EKAs ja selle vahetus ümbruses, sh töid TASE ’24 lõputööde näitusel.

Registreeru SIIN.

 

Sisseastumisavaldusi Eesti Kunstiakadeemiasse saab esitada SAISis kuni 27. juunini. Rohkem infot bakalaureuseõppe sisseastumistingimuste kohta leiab SIIT, spetsiifilisemat infot kunstiteaduse ja visuaalkultuuri uuringute õppekavale sisseastumise kohta leiab SIIT.

 

Infotundi viib läbi õppekavajuht Liisa-Helena Lumberg-Paramonova, liisahelena.lumberg@artun.ee.

Postitas Maarja Pabut — Püsilink

Kunstiteaduse ja visuaalkultuuri uuringute BA õppekava infotund

Esmaspäev 10 juuni, 2024

kvi-24

10. juunil kell 15.00–16.00 toimub EKA kunstiteaduse ja visuaalkultuuri uuringute bakalaureuseõppekava infotund sisseastujatele. Infotund toimub EKAs kohapeal (ruum A301), aga osaleda on võimalik ka distantsilt, Zoomi kaudu (link SIIN).

Infotunnis räägitakse kunstiteaduse erialal tehtavast ning jagatakse infot õppe ja sisseastumise kohta. Hea võimalus küsida kõikvõimalikke küsimusi otse õppekavajuhilt.  Kohapeal osalejatega vaadatakse lisaks veidi arhitektuuri EKAs ja selle vahetus ümbruses, sh töid TASE ’24 lõputööde näitusel.

Registreeru SIIN.

 

Sisseastumisavaldusi Eesti Kunstiakadeemiasse saab esitada SAISis kuni 27. juunini. Rohkem infot bakalaureuseõppe sisseastumistingimuste kohta leiab SIIT, spetsiifilisemat infot kunstiteaduse ja visuaalkultuuri uuringute õppekavale sisseastumise kohta leiab SIIT.

 

Infotundi viib läbi õppekavajuht Liisa-Helena Lumberg-Paramonova, liisahelena.lumberg@artun.ee.

Postitas Maarja Pabut — Püsilink

02.07.2024

Tähistame pärandniitude päeva!

Nedrema

Heinamaarjapäeval tähistame pärandniitude päeva, mis on niitude õierohkuse imetlemiseks just kõige õigem aeg! Meie pärandniitudelt leiab kasvamas rohkem kui 800 taimeliiki, sealhulgas meie kodumaiste orhideede enamikku.

Igal paigal on ka oma ajalugu, mõnel põnevam kui teisel. Et tutvustada nii meie pärandniitude taimerohkust kui ka õppida paremini tundma maastikupärandit, kutsume huvilisi taime- ja ajalooretkele Paljassaarde, mille käigus saab peale arvukate taimeliikide õppida tundma ka sealset militaarajalugu. Euroopa suurimal Nedrema puisniidul saab aga osa kunstiakadeemias valminud pärandkoosluste virtuaalnäitusest. Teeme tutvust puisniitude liigirikkusega ja kõlab Maarja Nuudi looming.

Pärandniitude päeva retki korraldavad Keskkonnaamet, Kliimaministeerium, Eesti Kunstiakadeemia, Tallinna Keskkonna- ja Kommunaalamet. Retked on tasuta, kuid vaja on eelnevalt registreerida.

Paljassaare rannaniidu retk Tallinnas
•    2. juuli kell 11:00-13:30
•    Kogunemine Paljassaares, Katariina kail (autod jätta Pikakari parklasse)
•    Retkejuhid ajaloolane Jaak Juske ja bioloog Hanno Zingel
•    Lisainfo: Ilona Tamm (ilona.tamm@keskkonnaamet.ee)
•    Registreerimine

Nedrema puisniidu retk Pärnumaal
•    2. juuli, kell 16:00-18:00
•    Kogunemine Nedrema küüni juures (autod jätta Nedrema lõkkekoha parklasse)
•    Retkejuhid Marje Loide, Andrus Laansalu, Taavi Varm
•    Väike kontsert: Maarja Nuut
•    Lisainfo: Reet Vaiksalu (reet.vaiksalu@keskkonnaamet.ee)
•    Välinäituse vaatamiseks on vaja nutitelefon QR koodi rakendusega ja kõrvaklapid. Kaasa istumisalus/piknikulina ja joogivesi.
•    Registreerimine

 

Postitas Maris Veeremäe — Püsilink

Tähistame pärandniitude päeva!

Teisipäev 02 juuli, 2024

Nedrema

Heinamaarjapäeval tähistame pärandniitude päeva, mis on niitude õierohkuse imetlemiseks just kõige õigem aeg! Meie pärandniitudelt leiab kasvamas rohkem kui 800 taimeliiki, sealhulgas meie kodumaiste orhideede enamikku.

Igal paigal on ka oma ajalugu, mõnel põnevam kui teisel. Et tutvustada nii meie pärandniitude taimerohkust kui ka õppida paremini tundma maastikupärandit, kutsume huvilisi taime- ja ajalooretkele Paljassaarde, mille käigus saab peale arvukate taimeliikide õppida tundma ka sealset militaarajalugu. Euroopa suurimal Nedrema puisniidul saab aga osa kunstiakadeemias valminud pärandkoosluste virtuaalnäitusest. Teeme tutvust puisniitude liigirikkusega ja kõlab Maarja Nuudi looming.

Pärandniitude päeva retki korraldavad Keskkonnaamet, Kliimaministeerium, Eesti Kunstiakadeemia, Tallinna Keskkonna- ja Kommunaalamet. Retked on tasuta, kuid vaja on eelnevalt registreerida.

Paljassaare rannaniidu retk Tallinnas
•    2. juuli kell 11:00-13:30
•    Kogunemine Paljassaares, Katariina kail (autod jätta Pikakari parklasse)
•    Retkejuhid ajaloolane Jaak Juske ja bioloog Hanno Zingel
•    Lisainfo: Ilona Tamm (ilona.tamm@keskkonnaamet.ee)
•    Registreerimine

Nedrema puisniidu retk Pärnumaal
•    2. juuli, kell 16:00-18:00
•    Kogunemine Nedrema küüni juures (autod jätta Nedrema lõkkekoha parklasse)
•    Retkejuhid Marje Loide, Andrus Laansalu, Taavi Varm
•    Väike kontsert: Maarja Nuut
•    Lisainfo: Reet Vaiksalu (reet.vaiksalu@keskkonnaamet.ee)
•    Välinäituse vaatamiseks on vaja nutitelefon QR koodi rakendusega ja kõrvaklapid. Kaasa istumisalus/piknikulina ja joogivesi.
•    Registreerimine

 

Postitas Maris Veeremäe — Püsilink