Vaata järele: EKA infotund veebis

19.03.2020

Vaata järele: EKA infotund veebis

TonuTunnel.com_EKA_20180914__8506376_0x0_acf_cropped
Screenshot 2020-03-19 at 17.25.25

 

Head kolleegid ja üliõpilased

Neljapäeval, 19. märtsil kl 15.00 toimub EKA infotund veebi vahendusel aadressil live.artun.ee . Sõna võtavad rektor Mart Kalm, õppeprorektor ja kriisikomisjoni esinaine Triin Krünberg. Arutatakse, kuidas on korraldatud õppetöö ja töötamine eriolukorras, kas ja kuidas on võimalik raamatuid laenutada, mis saab lõpetamistest, TASEst ja vastuvõtust jpm.

Kõigil töötajatel ja üliõpilastel on võimalik esitada küsimusi ja teha ettepanekuid enne infotundi ja ka selle ajal veebiplatvormil slido.com/eka

Infotund on hiljem ka samal aadressil järelvaadatav.

Jääme ootama teie küsimusi ja ettepanekuid!

NB! Distantsõppeks ja -tööks kasuliku info oleme koondanud kodulehele: artun.ee/distantsope

Jääge terveks!

Postitas Mart Vainre — Püsilink

Vaata järele: EKA infotund veebis

Neljapäev 19 märts, 2020

TonuTunnel.com_EKA_20180914__8506376_0x0_acf_cropped
Screenshot 2020-03-19 at 17.25.25

 

Head kolleegid ja üliõpilased

Neljapäeval, 19. märtsil kl 15.00 toimub EKA infotund veebi vahendusel aadressil live.artun.ee . Sõna võtavad rektor Mart Kalm, õppeprorektor ja kriisikomisjoni esinaine Triin Krünberg. Arutatakse, kuidas on korraldatud õppetöö ja töötamine eriolukorras, kas ja kuidas on võimalik raamatuid laenutada, mis saab lõpetamistest, TASEst ja vastuvõtust jpm.

Kõigil töötajatel ja üliõpilastel on võimalik esitada küsimusi ja teha ettepanekuid enne infotundi ja ka selle ajal veebiplatvormil slido.com/eka

Infotund on hiljem ka samal aadressil järelvaadatav.

Jääme ootama teie küsimusi ja ettepanekuid!

NB! Distantsõppeks ja -tööks kasuliku info oleme koondanud kodulehele: artun.ee/distantsope

Jääge terveks!

Postitas Mart Vainre — Püsilink

17.03.2020

Raamatuesitlus: “Eesti kunsti ajalugu 4, 1840–1900” on edasi lükatud

eesti kunsti ajalugu 4 kaas rgb
eesti kunsti ajalugu 4 kaas rgbsmall

Valminud on koguteose „Eesti kunsti ajalugu” 4. köide, mis katab ajavahemikku 1840–1900. Raamatu esitlus, mis pidi toimuma 17. märtsil, on olude sunnil edasi lükatud, uus aeg ja koht selgitamisel.

“Eesti kunsti ajaloo” neljas köide pakub ülevaadet 19. sajandi keskpaiga ja teise poole arhitektuurist ja kunstist. See oli kiirete ja pöördeliste muutuste aeg, mil ühiskonna moderniseerumisega kaasnes kultuuriline murrang. Sajandi lõpukümnenditel, venestamisajal, olid Eesti pinnal juba täheldatavad eri kultuuriruumid: baltisaksa, eesti ja vene. Erinevate ühiskonnagruppide huvid leidsid väljenduse ka arhitektuuris ja kujutavas kunstis. Ajastu märksõnadeks said kultuuriline ja stiililine mitmuslikkus, poliitilised ja kultuurilised vastasseisud ning põimumised, konservatiivsus ja uuendusmeelsus, minevikunostalgia ja tulevikuillusioonid. Valitsevaks jäi regionaalse iseloomuga saksakeelne ja saksameelne kultuurielu, kuhu sulandusid vähesed põlisrahva esindajad, kellel oli õnnestunud haridust saada. Kujunes pidevalt kodumaal tegutsev kunstnikkond, kunstnik muutus käsitöölisest loominguliseks isiksuseks ning kunstiõpetus vabanes tsunfti kontrolli alt. Kuid Eestis oli kunstniku sotsiaalne positsioon veel väga ebakindel ning paremaid töötingimusi otsiti mujalt, eelkõige Venemaalt Peterburist ja Saksamaalt, samas oldi mobiilsed ka Baltikumi piires. Nii mõnigi siitmailt pärit kunstnik, olgu siis baltisakslane või eestlane, suutis läbi lüüa rahvusvahelises kunstimaailmas. Pikkamööda kodunesid Eestis sellised uued kunstielu institutsioonid nagu kunstinäitus, kunstipublitsistika ja kunstiajalugu ning kunst hakkas ühiskonna vaimuelus endale senisest tähtsamat kohta nõutama. 

Koostaja ja toimetaja: Juta Keevallik

Autorid: Tiina Abel, Jüri Hain, Karin Hallas-Murula, Lilian Hansar, Ants Hein, Juta Keevallik, Kaalu Kirme, Tiina-Mall Kreem, Mai Levin, Tõnis Liibek, Aleksander Pantelejev, Reet Piiri, Juta Saron, Mart Siilivask, Egle Tamm

Tegevoimetaja: Eneken Helme, keeletoimetajad: Ene Hanson, Eha Karlep

Kujundaja: Andres Tali

„Eesti kunsti ajaloo“ peatoimetaja: Krista Kodres

Väljaandjad: Eesti Kunstiakadeemia, Kultuurilehe AS 

Rahastajad: Eesti Kultuurkapital, Eesti Kunstiakadeemia

Toetajad: Eesti Ajaloomuuseum, Eesti Arhitektuurimuuseum, Eesti Kunstimuuseum, Eesti Rahva Muuseum, Eesti Tarbekunsti- ja Disainimuuseum, Tartu Kunstimuuseum, Talllinna Linnamuuseum, Tartu ülikooli kunstimuuseum, Tartu ülikooli muuseum, Tartu ülikooli raamatukogu.

Postitas Mari Laaniste — Püsilink

Raamatuesitlus: “Eesti kunsti ajalugu 4, 1840–1900” on edasi lükatud

Teisipäev 17 märts, 2020

eesti kunsti ajalugu 4 kaas rgb
eesti kunsti ajalugu 4 kaas rgbsmall

Valminud on koguteose „Eesti kunsti ajalugu” 4. köide, mis katab ajavahemikku 1840–1900. Raamatu esitlus, mis pidi toimuma 17. märtsil, on olude sunnil edasi lükatud, uus aeg ja koht selgitamisel.

“Eesti kunsti ajaloo” neljas köide pakub ülevaadet 19. sajandi keskpaiga ja teise poole arhitektuurist ja kunstist. See oli kiirete ja pöördeliste muutuste aeg, mil ühiskonna moderniseerumisega kaasnes kultuuriline murrang. Sajandi lõpukümnenditel, venestamisajal, olid Eesti pinnal juba täheldatavad eri kultuuriruumid: baltisaksa, eesti ja vene. Erinevate ühiskonnagruppide huvid leidsid väljenduse ka arhitektuuris ja kujutavas kunstis. Ajastu märksõnadeks said kultuuriline ja stiililine mitmuslikkus, poliitilised ja kultuurilised vastasseisud ning põimumised, konservatiivsus ja uuendusmeelsus, minevikunostalgia ja tulevikuillusioonid. Valitsevaks jäi regionaalse iseloomuga saksakeelne ja saksameelne kultuurielu, kuhu sulandusid vähesed põlisrahva esindajad, kellel oli õnnestunud haridust saada. Kujunes pidevalt kodumaal tegutsev kunstnikkond, kunstnik muutus käsitöölisest loominguliseks isiksuseks ning kunstiõpetus vabanes tsunfti kontrolli alt. Kuid Eestis oli kunstniku sotsiaalne positsioon veel väga ebakindel ning paremaid töötingimusi otsiti mujalt, eelkõige Venemaalt Peterburist ja Saksamaalt, samas oldi mobiilsed ka Baltikumi piires. Nii mõnigi siitmailt pärit kunstnik, olgu siis baltisakslane või eestlane, suutis läbi lüüa rahvusvahelises kunstimaailmas. Pikkamööda kodunesid Eestis sellised uued kunstielu institutsioonid nagu kunstinäitus, kunstipublitsistika ja kunstiajalugu ning kunst hakkas ühiskonna vaimuelus endale senisest tähtsamat kohta nõutama. 

Koostaja ja toimetaja: Juta Keevallik

Autorid: Tiina Abel, Jüri Hain, Karin Hallas-Murula, Lilian Hansar, Ants Hein, Juta Keevallik, Kaalu Kirme, Tiina-Mall Kreem, Mai Levin, Tõnis Liibek, Aleksander Pantelejev, Reet Piiri, Juta Saron, Mart Siilivask, Egle Tamm

Tegevoimetaja: Eneken Helme, keeletoimetajad: Ene Hanson, Eha Karlep

Kujundaja: Andres Tali

„Eesti kunsti ajaloo“ peatoimetaja: Krista Kodres

Väljaandjad: Eesti Kunstiakadeemia, Kultuurilehe AS 

Rahastajad: Eesti Kultuurkapital, Eesti Kunstiakadeemia

Toetajad: Eesti Ajaloomuuseum, Eesti Arhitektuurimuuseum, Eesti Kunstimuuseum, Eesti Rahva Muuseum, Eesti Tarbekunsti- ja Disainimuuseum, Tartu Kunstimuuseum, Talllinna Linnamuuseum, Tartu ülikooli kunstimuuseum, Tartu ülikooli muuseum, Tartu ülikooli raamatukogu.

Postitas Mari Laaniste — Püsilink

19.03.2020

KVI uurimisseminar on edasi lükatud

Tapybos trienalė, 1969 m. (2)

19. märtsiks kavandatud KVI uurimisseminar on edasi lükatud, uus toimumisaeg selgitamisel.

Seminaril kõneleb dr Kädi Talvoja teemal “Balti kunsti internatsionaalsed ahelad. Balti kunstitriennaalide rollist regiooni kunstis nõukogude ajajärgul.” Uurimisseminarides tutvustavad KVIga seotud teadlased kolleegidele, tudengitele ja ka teistele huvilistele parasjagu käsil olevaid teemasid või värskelt valminud kirjutisi. Kädi Talvoja on KVI teadur, kunstiteadlane ja kuraator, kes kaitses eelmisel aastal doktoritöö “Karm stiil eesti kunstiajalookirjutuse kontekstis”.

 

Postitas Mari Laaniste — Püsilink

KVI uurimisseminar on edasi lükatud

Neljapäev 19 märts, 2020

Tapybos trienalė, 1969 m. (2)

19. märtsiks kavandatud KVI uurimisseminar on edasi lükatud, uus toimumisaeg selgitamisel.

Seminaril kõneleb dr Kädi Talvoja teemal “Balti kunsti internatsionaalsed ahelad. Balti kunstitriennaalide rollist regiooni kunstis nõukogude ajajärgul.” Uurimisseminarides tutvustavad KVIga seotud teadlased kolleegidele, tudengitele ja ka teistele huvilistele parasjagu käsil olevaid teemasid või värskelt valminud kirjutisi. Kädi Talvoja on KVI teadur, kunstiteadlane ja kuraator, kes kaitses eelmisel aastal doktoritöö “Karm stiil eesti kunstiajalookirjutuse kontekstis”.

 

Postitas Mari Laaniste — Püsilink

11.03.2020 — 04.04.2020

Reimo Võsa-Tangsoo näitus [ 1 | 2 ] ARS Projektiruumis

Screenshot 2020-03-09 at 14.12.42

Reimo Võsa-Tangsoo
[ 1 | 2 ]
ARS Projektiruum
11.03.-04.04.2020

Näituse lähtepunktiks on stseen Michelangelo Antonioni filmist “Blow Up”, kus miimid mängivad tenniseväljakul tennist ilma reketite ja pallita. Antud stseen on minu jaoks ilus kujund meid ümbritsevale konstrueeritud tõelisusele ja kriitika meie igapäevaste tegevuste tõsidusele/tõsiseltvõetavusele.

See näitus on esimene näituste seerias, milles ma keskendun reaalsuse/virtuaalsuse omavahelistele suhetele ning nende erinevatele aspektidele.

Reimo Võsa-Tangsoo on kunstnik, kes elab ja töötab Tallinnas. Ta on lõpetanud Eesti Kunstiakadeemia kunstide magistriõppe ja töötab hetkel EKA fotograafia osakonna dotsendina.

Oma töödes kasutab ta interaktiivseid elemente ning vaatajal on oluline roll kunstiteose tähenduse loomisel. Reimo töödes segunevad ikoonilised kujutised, keel, poliitika ning innovatiivsed tehnoloogiad. Viimaste projektidena võiks esile tuua “Vahetu vaevatasu,” “Test System 1.1 / Siin pole midagi vaadata,” “Nostagia / ihad,” “…Tabada tuuma ja põrgusse tagajärjed…”.

Varasemad teosted ja CV: cargocollective.com/reimovosatangsoo/Vahetu-Vaevatasu-Immediate-Gratification

Tänud: EKA fotoosakond, Hans-Gunter Lock, Anneli Porri, Eesti Kultuurkapital, Eesti Kunstnike Liit/ARS Projektiruum, Eesti Kaasaegse Kunsti Muuseum, Tallink Tennisekeskus, Nõmme Tennisekeskus, Progear OÜ

E-R 12-18 L 12-16
ARS KUNSTILINNAK, PÄRNU MNT 154, TALLINN

Postitas Mart Vainre — Püsilink

Reimo Võsa-Tangsoo näitus [ 1 | 2 ] ARS Projektiruumis

Kolmapäev 11 märts, 2020 — Laupäev 04 aprill, 2020

Screenshot 2020-03-09 at 14.12.42

Reimo Võsa-Tangsoo
[ 1 | 2 ]
ARS Projektiruum
11.03.-04.04.2020

Näituse lähtepunktiks on stseen Michelangelo Antonioni filmist “Blow Up”, kus miimid mängivad tenniseväljakul tennist ilma reketite ja pallita. Antud stseen on minu jaoks ilus kujund meid ümbritsevale konstrueeritud tõelisusele ja kriitika meie igapäevaste tegevuste tõsidusele/tõsiseltvõetavusele.

See näitus on esimene näituste seerias, milles ma keskendun reaalsuse/virtuaalsuse omavahelistele suhetele ning nende erinevatele aspektidele.

Reimo Võsa-Tangsoo on kunstnik, kes elab ja töötab Tallinnas. Ta on lõpetanud Eesti Kunstiakadeemia kunstide magistriõppe ja töötab hetkel EKA fotograafia osakonna dotsendina.

Oma töödes kasutab ta interaktiivseid elemente ning vaatajal on oluline roll kunstiteose tähenduse loomisel. Reimo töödes segunevad ikoonilised kujutised, keel, poliitika ning innovatiivsed tehnoloogiad. Viimaste projektidena võiks esile tuua “Vahetu vaevatasu,” “Test System 1.1 / Siin pole midagi vaadata,” “Nostagia / ihad,” “…Tabada tuuma ja põrgusse tagajärjed…”.

Varasemad teosted ja CV: cargocollective.com/reimovosatangsoo/Vahetu-Vaevatasu-Immediate-Gratification

Tänud: EKA fotoosakond, Hans-Gunter Lock, Anneli Porri, Eesti Kultuurkapital, Eesti Kunstnike Liit/ARS Projektiruum, Eesti Kaasaegse Kunsti Muuseum, Tallink Tennisekeskus, Nõmme Tennisekeskus, Progear OÜ

E-R 12-18 L 12-16
ARS KUNSTILINNAK, PÄRNU MNT 154, TALLINN

Postitas Mart Vainre — Püsilink

07.03.2020 — 20.03.2020

Vabade kunstide tudengid SkulpaKuul

image (1)

EKA vabade kunstide magistri ja bakalaureuse tudengid Riin Maide, Nele Tiidelepp, Johannes Luik, Kristina Mirjam Villand ja Sidney Lepp võtavad osa teist korda toimuvast SkulpaKuust!

SkulpaKuu eesmärk on luua platvorm eksperimenteerimiseks. Pärast esimest toimumiskorda Tallinnas, reisib rahvusvaheline installatsiooni ja skulptuuri festival Brüsselisse. Märtsi jooksul toimuvad näitused üksteisest saja sammu kaugusel asuvas kolmes eri asukohas.

Ajakava:
7.03 Sous-Échelle, Ladderstraat 21 SkulpaKuu II part 1: “Three doors down”
osalevad kunstnikud: Siebert Mispelon, Tobin Verdonck, Laura De Jaeger and Johannes Luik
13.03 Sous-Échelle, Ladderstraat 21 SkulpaKuu II part 2: “Preconstruction” osalevad kunstnikud: Riin Maide, Nele Tiidelepp, Kristina Mirjam Villand, Sidney Lepp
20.03  Sous-Échelle, Ladderstraat 21 SkulpaKuu II part 3
V01trine AR Lakensestraat 134 SkulpaKuu II part 4
Tropicana Lakensestraat 148 SkulpaKuu II part 5

Postitas Mart Vainre — Püsilink

Vabade kunstide tudengid SkulpaKuul

Laupäev 07 märts, 2020 — Reede 20 märts, 2020

image (1)

EKA vabade kunstide magistri ja bakalaureuse tudengid Riin Maide, Nele Tiidelepp, Johannes Luik, Kristina Mirjam Villand ja Sidney Lepp võtavad osa teist korda toimuvast SkulpaKuust!

SkulpaKuu eesmärk on luua platvorm eksperimenteerimiseks. Pärast esimest toimumiskorda Tallinnas, reisib rahvusvaheline installatsiooni ja skulptuuri festival Brüsselisse. Märtsi jooksul toimuvad näitused üksteisest saja sammu kaugusel asuvas kolmes eri asukohas.

Ajakava:
7.03 Sous-Échelle, Ladderstraat 21 SkulpaKuu II part 1: “Three doors down”
osalevad kunstnikud: Siebert Mispelon, Tobin Verdonck, Laura De Jaeger and Johannes Luik
13.03 Sous-Échelle, Ladderstraat 21 SkulpaKuu II part 2: “Preconstruction” osalevad kunstnikud: Riin Maide, Nele Tiidelepp, Kristina Mirjam Villand, Sidney Lepp
20.03  Sous-Échelle, Ladderstraat 21 SkulpaKuu II part 3
V01trine AR Lakensestraat 134 SkulpaKuu II part 4
Tropicana Lakensestraat 148 SkulpaKuu II part 5

Postitas Mart Vainre — Püsilink

31.03.2020

Uus tähtaeg: ERKI Moeshow 2020 ootab kavandeid 31. märtsini

19-05-25A51J4718_MartinBuschmann

Konkursi uus tähtaeg on 31 .märts.

Eelmisesse sajandisse ulatuva ajalooga omanäoline ERKI Moeshow on suunatud noortele moedisaineritele ning moetudengitele. Osalejatel on võimalus lasta valla oma sügavaimad loomingulised fantaasiad, ületada/lõhkuda piire ja tuua vaatajateni ainukordsed ning pöörased lahendused.

Kandideerima on oodatud keskkooli lõpetanud, hetkel ülikoolis/ametikoolis/ kõrgkoolis õppijad ning õpingud 3 aastat tagasi lõpetanud loomeinimesed.

Konkursil edasipääsejad avalikustatakse ERKI kodulehel.

ERKI Moeshow on 1982. aastast katkematult toimunud ja parimaid noori moeloojaid avalikkusele tutvustav suursündmus, mida korraldavad Eesti Kunstiakadeemia tudengid. ERKI Moeshow kõlapind ulatub ka väljapoole Eestit – igal aastal on kaasatud nii rahvusvaheline žürii kui ka osalejaid mitmelt poolt maailmast.

ERKI koduleht ja konkursiinfo:
artun.ee/erki
artun.ee/erki-reglement

ERKI Moeshow sotsiaalmeedias:
facebook.com/ERKIMoeshow/
instagram.com/erkimoeshow/

Postitas Mart Vainre — Püsilink

Uus tähtaeg: ERKI Moeshow 2020 ootab kavandeid 31. märtsini

Teisipäev 31 märts, 2020

19-05-25A51J4718_MartinBuschmann

Konkursi uus tähtaeg on 31 .märts.

Eelmisesse sajandisse ulatuva ajalooga omanäoline ERKI Moeshow on suunatud noortele moedisaineritele ning moetudengitele. Osalejatel on võimalus lasta valla oma sügavaimad loomingulised fantaasiad, ületada/lõhkuda piire ja tuua vaatajateni ainukordsed ning pöörased lahendused.

Kandideerima on oodatud keskkooli lõpetanud, hetkel ülikoolis/ametikoolis/ kõrgkoolis õppijad ning õpingud 3 aastat tagasi lõpetanud loomeinimesed.

Konkursil edasipääsejad avalikustatakse ERKI kodulehel.

ERKI Moeshow on 1982. aastast katkematult toimunud ja parimaid noori moeloojaid avalikkusele tutvustav suursündmus, mida korraldavad Eesti Kunstiakadeemia tudengid. ERKI Moeshow kõlapind ulatub ka väljapoole Eestit – igal aastal on kaasatud nii rahvusvaheline žürii kui ka osalejaid mitmelt poolt maailmast.

ERKI koduleht ja konkursiinfo:
artun.ee/erki
artun.ee/erki-reglement

ERKI Moeshow sotsiaalmeedias:
facebook.com/ERKIMoeshow/
instagram.com/erkimoeshow/

Postitas Mart Vainre — Püsilink

09.03.2020

Avatud kunstiloeng: Yiorgis Sakellariou elektroakustilised kontserdid kui rituaalid

unnamed (10)

Composing the Sublime: Rituals in Electroacoustic Music
Can electroacoustic music concerts become places of ritual?

Yiorgis Sakellariou avatud loengu info ingliskeelsel lehel.

Postitas Mart Vainre — Püsilink

Avatud kunstiloeng: Yiorgis Sakellariou elektroakustilised kontserdid kui rituaalid

Esmaspäev 09 märts, 2020

unnamed (10)

Composing the Sublime: Rituals in Electroacoustic Music
Can electroacoustic music concerts become places of ritual?

Yiorgis Sakellariou avatud loengu info ingliskeelsel lehel.

Postitas Mart Vainre — Püsilink

12.03.2020

TÜHISTATUD! Avatud arhitektuuriloeng: Wolf D. Prix

prix

NB! Loengut ei toimu. / Lecture is cancelled. 

HIMMELB(L)AU 68: Me ei luba kunsti arhitektuurist eemale peletada. Tallinnas peab avaliku loengu Coop Himmelb(l)au asutaja Wolf D. Prix

Neljapäeval, 12. märtsil kell 18 peab Eesti Kunstiakadeemia suures saalis avaliku loengu arhitektuuribüroo Coop Himmelb(l)au asutajaliige ning praegune juht, rohkelt pärjatud arhitekt Wolf D. Prix, kelle sõnul Coop Himmelb(l)au projektid mitte ei võitle gravitatsiooniga, vaid püüavad maa külgetõmbejõudu lihtsalt ignoreerida. Me ei luba kunsti arhitektuurist eemale peletada, ütleb Prix, kes esineb EKAs arhitektuuriteaduskonna avatud loengute sarja raames ning on Tallinnas Eesti Betooniühingu kutsel seoses Betoonipäevaga.

Wolf D. Prix õppis arhitektuuri Viini tehnoloogiaülikoolis, AA arhitektuurikoolis Londonis ja lisaks ka Lõuna-California arhitektuuriinstituudis (SCI-Arc) Los Angeleses. Prix on pälvinud arvukalt auhindu, teiste seas Austria suure riigipreemia ja Austria teaduse ja kunsti aumärgi. Prix on töötanud õppejõuna paljudes maailma parimates ülikoolides – Viini rakenduskunsti ülikoolis, Lõuna-California arhitektuuriinstituudis, Harvardi ülikoolis, Columbia ülikoolis, California ülikoolis (UCLA) ja Yale’i arhitektuurikoolis. Prixi peetakse üheks dekonstruktivistliku arhitektuuriliikumise algatajaks. COOP HIMMELB(L)AU rahvusvaheline läbimurre leidis aset 1988. aastal kutsega osaleda New Yorgi Moodsa Kunsti Muuseumi (MoMA) näitusel “Deconstructivist Architecture”, kus büroo eesotsas Prixiga seati kõrvuti selliste 20. sajandi kõige mõjukamate arhitektidega nagu Peter Eisenman, Frank Gehry, Zaha Hadid, Rem Koolhaas, Daniel Libeskind ja Bernard Tschumi.

COOP HIMMELB(L)AU asutati Viinis aastal 1968 ning on sellest ajast alates tegutsenud kunsti, arhitektuuri, linnaplaneerimise ja disaini valdkonnas. Ettevõtte teine filiaal avati 1988. aastal Los Angeleses. Büroo kavandatud hooneid, mille seas on nii muuseume, kontserdisaale, teadusasutusi, kontorihooneid kui ka elamuid, leiab paljudest riikidest üle terve maailma. Hetkel töötab COOP HIMMELB(L)AU mitmete projektidega Euroopas, Aasias ja Lähis-Idas.

Arhitektuuribüroo kõige tuntumate rahvusvaheliste projektide hulka kuuluvad Viini Falkestraße hoone katusekorruse rekonstrueerimine, Dresdeni multifunktsionaalne kinokeskus, Münchenis asuv BMW maailm, Akroni kunstimuuseum Ohios, Busani kinokeskus Koreas, Daliani rahvusvaheline konverentsikeskus Hiinas ning muusikamaja Aalborgis, Taanis.

Igal õppeaastal astub avatud loengute sarja raames EKA arhitektuuriteaduskonna kutsel Tallinnas erialase publiku ette kümmekond valdkonna omanäolist praktikut ja hinnatud teoreetikut – loengud on tasuta, inglise keeles ja avatud kõikidele huvilistele. EKA arhitektuuriteaduskond on Eesti arhitektuurihariduse keskpunkt ja olulisim kompetentsikeskus kõigis tehiskeskkonda loovates distsipliinides, hõlmates sisearhitektuuri, arhitektuuri, linnaplaneerimise ja urbanistika valdkonda.

Loengusarja toetab Eesti Kultuurkapital.

Kuraatorid: Sille Pihlak, Johan Tali

www.avatudloengud.ee
www.facebook.com/EKAarhitektuur/

Lisainfo:
E-post: arhitektuur@artun.ee
Tel. +372 642 0071

Postitas Kadi Karine — Püsilink

TÜHISTATUD! Avatud arhitektuuriloeng: Wolf D. Prix

Neljapäev 12 märts, 2020

prix

NB! Loengut ei toimu. / Lecture is cancelled. 

HIMMELB(L)AU 68: Me ei luba kunsti arhitektuurist eemale peletada. Tallinnas peab avaliku loengu Coop Himmelb(l)au asutaja Wolf D. Prix

Neljapäeval, 12. märtsil kell 18 peab Eesti Kunstiakadeemia suures saalis avaliku loengu arhitektuuribüroo Coop Himmelb(l)au asutajaliige ning praegune juht, rohkelt pärjatud arhitekt Wolf D. Prix, kelle sõnul Coop Himmelb(l)au projektid mitte ei võitle gravitatsiooniga, vaid püüavad maa külgetõmbejõudu lihtsalt ignoreerida. Me ei luba kunsti arhitektuurist eemale peletada, ütleb Prix, kes esineb EKAs arhitektuuriteaduskonna avatud loengute sarja raames ning on Tallinnas Eesti Betooniühingu kutsel seoses Betoonipäevaga.

Wolf D. Prix õppis arhitektuuri Viini tehnoloogiaülikoolis, AA arhitektuurikoolis Londonis ja lisaks ka Lõuna-California arhitektuuriinstituudis (SCI-Arc) Los Angeleses. Prix on pälvinud arvukalt auhindu, teiste seas Austria suure riigipreemia ja Austria teaduse ja kunsti aumärgi. Prix on töötanud õppejõuna paljudes maailma parimates ülikoolides – Viini rakenduskunsti ülikoolis, Lõuna-California arhitektuuriinstituudis, Harvardi ülikoolis, Columbia ülikoolis, California ülikoolis (UCLA) ja Yale’i arhitektuurikoolis. Prixi peetakse üheks dekonstruktivistliku arhitektuuriliikumise algatajaks. COOP HIMMELB(L)AU rahvusvaheline läbimurre leidis aset 1988. aastal kutsega osaleda New Yorgi Moodsa Kunsti Muuseumi (MoMA) näitusel “Deconstructivist Architecture”, kus büroo eesotsas Prixiga seati kõrvuti selliste 20. sajandi kõige mõjukamate arhitektidega nagu Peter Eisenman, Frank Gehry, Zaha Hadid, Rem Koolhaas, Daniel Libeskind ja Bernard Tschumi.

COOP HIMMELB(L)AU asutati Viinis aastal 1968 ning on sellest ajast alates tegutsenud kunsti, arhitektuuri, linnaplaneerimise ja disaini valdkonnas. Ettevõtte teine filiaal avati 1988. aastal Los Angeleses. Büroo kavandatud hooneid, mille seas on nii muuseume, kontserdisaale, teadusasutusi, kontorihooneid kui ka elamuid, leiab paljudest riikidest üle terve maailma. Hetkel töötab COOP HIMMELB(L)AU mitmete projektidega Euroopas, Aasias ja Lähis-Idas.

Arhitektuuribüroo kõige tuntumate rahvusvaheliste projektide hulka kuuluvad Viini Falkestraße hoone katusekorruse rekonstrueerimine, Dresdeni multifunktsionaalne kinokeskus, Münchenis asuv BMW maailm, Akroni kunstimuuseum Ohios, Busani kinokeskus Koreas, Daliani rahvusvaheline konverentsikeskus Hiinas ning muusikamaja Aalborgis, Taanis.

Igal õppeaastal astub avatud loengute sarja raames EKA arhitektuuriteaduskonna kutsel Tallinnas erialase publiku ette kümmekond valdkonna omanäolist praktikut ja hinnatud teoreetikut – loengud on tasuta, inglise keeles ja avatud kõikidele huvilistele. EKA arhitektuuriteaduskond on Eesti arhitektuurihariduse keskpunkt ja olulisim kompetentsikeskus kõigis tehiskeskkonda loovates distsipliinides, hõlmates sisearhitektuuri, arhitektuuri, linnaplaneerimise ja urbanistika valdkonda.

Loengusarja toetab Eesti Kultuurkapital.

Kuraatorid: Sille Pihlak, Johan Tali

www.avatudloengud.ee
www.facebook.com/EKAarhitektuur/

Lisainfo:
E-post: arhitektuur@artun.ee
Tel. +372 642 0071

Postitas Kadi Karine — Püsilink

25.03.2020 — 27.03.2020

Writing Urban Places Training School for PhD students and young researchers

The Training School on Local Stories and Visual Narratives will take place on March 25th-27th 2020 at the Estonian Academy of the Arts.
It will focus on the use of local stories in urban research. Participants will engage in site visits, analysis workshops, discussions and lectures. Day 1 focuses on local urban stories, taking the city of Tallinn as an example. Participants will discuss historical, semantical and archetypal settings of the narratives. The knowledge from the local storieswill be compared with stories related to the knowledge and ongoing reserach investigations of participants. Central to the training school is a reflection on Methods, Visuals and Stories. Also digital tools related to narratives will be discussed.
Established in 1914, the Estonian Academy of Arts is the leading university in Estonia for architecture and urbanism, fine arts, design, media, visual studies, art culture, as well as conservation. Academy is located on the border of Medieval Hanseatic old city of Tallinn – a perfect place for urban investigations.

Programme

Registration: please send your motivation by email to jyri.soolep@artun.ee

 

This event is co-organised by the Graduate School of Culture Studies and Arts, supported by the ASTRA project of the Estonian Academy of Arts – EKA LOOVKÄRG (European Union, European Regional Development Fund)

Postitas Irene Hütsi — Püsilink

Writing Urban Places Training School for PhD students and young researchers

Kolmapäev 25 märts, 2020 — Reede 27 märts, 2020

The Training School on Local Stories and Visual Narratives will take place on March 25th-27th 2020 at the Estonian Academy of the Arts.
It will focus on the use of local stories in urban research. Participants will engage in site visits, analysis workshops, discussions and lectures. Day 1 focuses on local urban stories, taking the city of Tallinn as an example. Participants will discuss historical, semantical and archetypal settings of the narratives. The knowledge from the local storieswill be compared with stories related to the knowledge and ongoing reserach investigations of participants. Central to the training school is a reflection on Methods, Visuals and Stories. Also digital tools related to narratives will be discussed.
Established in 1914, the Estonian Academy of Arts is the leading university in Estonia for architecture and urbanism, fine arts, design, media, visual studies, art culture, as well as conservation. Academy is located on the border of Medieval Hanseatic old city of Tallinn – a perfect place for urban investigations.

Programme

Registration: please send your motivation by email to jyri.soolep@artun.ee

 

This event is co-organised by the Graduate School of Culture Studies and Arts, supported by the ASTRA project of the Estonian Academy of Arts – EKA LOOVKÄRG (European Union, European Regional Development Fund)

Postitas Irene Hütsi — Püsilink

11.03.2020 — 08.04.2020

„See pole labürint“ EKA Väligaleriis 11.03.–08.04.2020

IMG_0488

Olete oodatud näituse “See pole labürint” avamisele kolmapäeval, 11. märtsil kell 17:00 EKA Väligaleriis. Väligalerii asub õues, EKA maja seinal, Kotzebue tn-l. Näitus jääb avatuks kuni 8. aprillini.

Linnad muutuvad neis kõndides millekski muuks: ühtegi tänavat mööda ei saa käia mitu korda, varjud ja valgused kasvavad ja kahanevad omasoodu. Eksime hommikust saati, kuigi see pole labürint. Ära lase lahti. Ära eksi ära. Ära ära eksi. See ei ole enam see koht, kuhu sa tulid.
Italo Calvino „Nähtamatute linnade” kombel näitame üht linna, kus me oma kursusega käisime, ent veelgi enam üht linna, kus me käisime oma kujutlustes. „See pole labürint” on kui fotoalbum ühest päevast mõnes uduses, unenäolises paigas.

Graafika osakonna kolmanda kursuse tudengid: Mark Hiir, Hanneleele Kaldmaa, Brit Kikas, Maria Izabella Lehtsaar, Riin Maide, Liis-Marleen Verilaskja

Juhendaja: Liina Siib

Postitas Pire Sova — Püsilink

„See pole labürint“ EKA Väligaleriis 11.03.–08.04.2020

Kolmapäev 11 märts, 2020 — Kolmapäev 08 aprill, 2020

IMG_0488

Olete oodatud näituse “See pole labürint” avamisele kolmapäeval, 11. märtsil kell 17:00 EKA Väligaleriis. Väligalerii asub õues, EKA maja seinal, Kotzebue tn-l. Näitus jääb avatuks kuni 8. aprillini.

Linnad muutuvad neis kõndides millekski muuks: ühtegi tänavat mööda ei saa käia mitu korda, varjud ja valgused kasvavad ja kahanevad omasoodu. Eksime hommikust saati, kuigi see pole labürint. Ära lase lahti. Ära eksi ära. Ära ära eksi. See ei ole enam see koht, kuhu sa tulid.
Italo Calvino „Nähtamatute linnade” kombel näitame üht linna, kus me oma kursusega käisime, ent veelgi enam üht linna, kus me käisime oma kujutlustes. „See pole labürint” on kui fotoalbum ühest päevast mõnes uduses, unenäolises paigas.

Graafika osakonna kolmanda kursuse tudengid: Mark Hiir, Hanneleele Kaldmaa, Brit Kikas, Maria Izabella Lehtsaar, Riin Maide, Liis-Marleen Verilaskja

Juhendaja: Liina Siib

Postitas Pire Sova — Püsilink