AksessuaaridisainAnimatsioonArhitektuur ja linnaplaneerimineArhitektuuriteaduskondAvatud akadeemiaDesign and Technology FuturesDisainiteaduskondDoktorikoolDoktorikoolEhte- ja sepakunstErialadERKI MoeshowFotograafiaGaleriiGraafikaGraafiline disainHaldusosakond ja töökojadInstallatsioon ja skulptuurIT osakondJätkusuutliku disaini laborJoonistamineKaasaegne kunstKeraamikaKlaasKommunikatsiooniosakondKunstiharidusKunstiteadus ja visuaalkultuurKunstikultuuri teaduskondMaalMoedisainMuinsuskaitse ja konserveerimineÕppeosakondRaamatukoguRahandusosakondRektoraatSisearhitektuurStsenograafiaTasapinnaliste tehnoloogiate tehnokeskusTeadus- ja arendusosakondTegevuskunstTekstiilidisainTootedisainTugistruktuuridÜliõpilasesindusUncategorizedUrbanistikaUusmeediaVabade kunstide teaduskondVälissuhete osakond
EKA disainiteaduskonna joonistusstuudio krokii
08.09.2017
EKA disainiteaduskonna joonistusstuudio krokii
Disainiteaduskond
Olete taas oodatud EKA disainiteaduskonna joonistusstuudio krokiidesse.
Krokiid toimuvad reedeti kell 15.00 – 17.15 Estonia pst 7, ruumis 245.
8. septembril poseerib Elena.
Postitas Ülle Marks — Püsilink
EKA disainiteaduskonna joonistusstuudio krokii
Reede 08 september, 2017
Disainiteaduskond
Olete taas oodatud EKA disainiteaduskonna joonistusstuudio krokiidesse.
Krokiid toimuvad reedeti kell 15.00 – 17.15 Estonia pst 7, ruumis 245.
8. septembril poseerib Elena.
Postitas Ülle Marks — Püsilink
05.10.2017
Hindamine. Hindamine! Hindamine? Hea õpetamise seminar
- Kuidas mõõta loovust?
- Kas hindeline või arvestuslik?
- Kas protsess või tulemus?
- Kaasav hindamine?
- Hindamisviisid ja -meetodid?
- Suuline või kirjalik tagasiside?
Seminaris tutvutakse ka erinevate hindamisviisidega – projektitöö jm ning arutatakse selle üle, millistel juhtudel millist
teadmiste hindamise viisi oleks kõige parem rakendada.
Seminari veavad EKA õppejõud: Ingrid Allik (keraamika), Kalle Komissarov (arhitektuur), Ülle Marks (joonistamine), Indrek Sirkel (graafiline disain), Urmas Puhkan (keraamika) ja Kristiina Krabi-Klanberg.
Kohtumine on osa hea õpetamise seminaride sarjast.
Osalemiseks palume registreeruda hiljemalt 1. oktoobriks.
Seminarid on EKA koosseisulisele ja mittekoosseisulisele õppejõule tasuta. Seminare toetab Euroopa Liidu Regionaalarengu Fond.
Postitas Kristiina Krabi — Püsilink
Hindamine. Hindamine! Hindamine? Hea õpetamise seminar
Neljapäev 05 oktoober, 2017
- Kuidas mõõta loovust?
- Kas hindeline või arvestuslik?
- Kas protsess või tulemus?
- Kaasav hindamine?
- Hindamisviisid ja -meetodid?
- Suuline või kirjalik tagasiside?
Seminaris tutvutakse ka erinevate hindamisviisidega – projektitöö jm ning arutatakse selle üle, millistel juhtudel millist
teadmiste hindamise viisi oleks kõige parem rakendada.
Seminari veavad EKA õppejõud: Ingrid Allik (keraamika), Kalle Komissarov (arhitektuur), Ülle Marks (joonistamine), Indrek Sirkel (graafiline disain), Urmas Puhkan (keraamika) ja Kristiina Krabi-Klanberg.
Kohtumine on osa hea õpetamise seminaride sarjast.
Osalemiseks palume registreeruda hiljemalt 1. oktoobriks.
Seminarid on EKA koosseisulisele ja mittekoosseisulisele õppejõule tasuta. Seminare toetab Euroopa Liidu Regionaalarengu Fond.
Postitas Kristiina Krabi — Püsilink
04.09.2017
Avatud Loeng – 3D Modelling and Printing, Samson Shafran, 04.09.17, 14.15, E-426
Samson Shafran (Shenkar College of Engineering, Design and Art)
An overview of 3D Modelling and Printing technologies and their impact on the industry both in terms of design process and creative development.
– 3D printing technologies, their use and implementation.
– Use of 3D modelling software as creative development tool.
– Use of 3D printing in a variety of design segments from industrial design to textiles.
– Recent developments and inventions in 3D printing technology.
– Work of prominent 3D artists who use 3D modelling and 3D printing technologies in their work.
Postitas Piret Valk — Püsilink
Avatud Loeng – 3D Modelling and Printing, Samson Shafran, 04.09.17, 14.15, E-426
Esmaspäev 04 september, 2017
Samson Shafran (Shenkar College of Engineering, Design and Art)
An overview of 3D Modelling and Printing technologies and their impact on the industry both in terms of design process and creative development.
– 3D printing technologies, their use and implementation.
– Use of 3D modelling software as creative development tool.
– Use of 3D printing in a variety of design segments from industrial design to textiles.
– Recent developments and inventions in 3D printing technology.
– Work of prominent 3D artists who use 3D modelling and 3D printing technologies in their work.
Postitas Piret Valk — Püsilink
26.08.2017
Eesti Kunstiakadeemia rahvusvahelise suvekooli disainitudengid meisterdasid Tallinna Loomaaia elevantidele sünnipäevaks uued mänguasjad
Sel nädalal tähistab Tallinna Loomaaed oma 78. sünnipäeva ja augustikuud kui elevantide kuud. Kogu nädala on Eesti Kunstiakadeemia esimese laiahaardelise suvekooli tudengid kavandanud ja meisterdanud elevantidele uusi mänguasju. Uued lelud antakse suurtele sõpradele üle laupäeval, 26. augustil kell 11.00-13.30. Elevandikuu tähistamisele ja sünnipäevakingituste üleandmisele on oodatud kõik loomasõbrad ja huvilised!
Tallinna Loomaaed tegi Eesti Kunstiakadeemiale ettepaneku luua spetsiaalne vaheldusrikkam ja turvaline valik mänguasju kolmele elevandile Carlile, Draayle ja Fienile, kes seni on mänginud lihtsalt palkide, autorehvide ja lae all rippuvate plastiktünnidega, kuhu sisse on toitu peidetud. Loomaaia huvi on rikastada elevantide elukeskkonda ja pakkuda neile mängulusti, mis stimuleeriks intelligentseid loomi oma muidu rutiinses keskkonnas.
“Mänguasju ei tehta loomadele vaid lõbu pakkumiseks – looduses kulub loomadel palju aega ja energiat ellujäämiseks (toitu ja liigikaaslaste otsimine, territooriumi kaitsmine jne), kuid loomaaias ei pea nad sellepärast muretsema ja loomadel hakkab igav. Mänguasjad aga aitavad loomade elukeskkonda rikastada ning seeläbi pakkuda tegevust, mis innustaks neid tegema valikuid, kutsuks esile liigiomast loomulikku käitumist, esitaks vaimseid väljakutseid, julgustaks loomi rohkem liikuma ning suurendaks seeläbi nende üldist heaolu,” sõnab loomaaia poolne projekti eestvedaja Darja Zubareva.
Elevantidele on aga kõige keerulisem mänguasju luua nende massi ja jõuvarude tõttu, seepärast tuldi abi küsima EKA-st. Ülesandega kaasnevad disaineritele tavapärasest erinevad väljakutsed – näiteks, elevantide uurimine on teostatav vaid vaatluse ning talitajate küsitluste teel ning elevantide vajaduste kaardistamine lisab disainiprotsessile uue mõõtme. Seega erineb ka konstruktsiooniülesanne tavapärasest, lahendused peavad olema raskekaalulised, erimõõdulised ning ekstreemtingimustele vastupidavad. Projekti käigus said tudengid materjali-ja tugevusõpetust, võimaluse uurida loomade käitumismustreid, loomaaia tingimustes stressitegureid ning võimaluse neid leevendada. Objektide loomisel on võimalik kasutada suuremõõtmelisi ja tugevaid jääkmaterjale taaskasutuse kontekstis: vanad rehvid, tuletõrjevoolikud, laevade päästevarustuse detailid jpmt.
“Ülesanne on osutunud oodatust keerukamaks ja põnevamaks. Kõigil meil on reeglina ettekujutus olemas mõne meile tuttava looma käitumisest ja olemusest. Sellest lähtuvalt oli üllatav kuulda loomaaia poolt pakutud loenguid, kus avanes kogu tõde elevantidest, mis aga ei haakunud mitte kellegi varasema ettekujutusega nendest. Kõik müüdid said murtud. Mõni meist on siiani hämmingus, sest neil on raskusi hoomata elevandi tegelikku jõudu, intelligentsust ja võimekust. Objekt, mida meie kogu oma töörühmaga liigutada ei suuda, on elevandile vaid haardesse saamise küsimus ja see objekt võib lennata üle aia publiku sekka. Kustumatu mulje on jätnud ka asjaolu kui erineva iseloomuga on need loomad. Me justkui ei ootagi nii suuri erinevusi loomariigis, mis on samas võrreldavad inimeste käitumismustritega,” selgitab suvekooli üks juhendajatest, EKA tootedisaini dotsent Merike Rehepapp ja lisab innustunult:
“Tallinna loomaaias on kolm elevanti, üks poiss Carl ja kaks tüdrukut, Draay ning Fien. Fien on üks mürgeldaja ja rahmeldaja plikatirts, kes elab kõik oma emotsioonid välja nii helis kui vormis. Näiteks kui ta sööb väikseid marju, ajab ta londiga marjad hunnikusse kokku ja katsub selle hunniku korraga nahka pista. Teine tüdruk Draay, kes on aga vaoshoitud ja aristokraatliku käitumisega, hoiab oma emotsioone seespool ning barbaarseid söögikombeid ja ahnitsemist ei harrasta, tema nopib kõik marjad rahulikult oma ülitundliku londi otsaga ükshaaval suhu. Tudengitele on see fantastiline kasutajauuringu kogemus. Me ikka kipume arvama, et tunneme piisavalt neid, kellele me lahendusi hakkame looma. Praegune kogemus loomaaias ehk aitab meeles hoida, kuidas me tegelikult midagi ei tea enne kui oleme näinud, kuulnud ja kogenud.”
EKA rahvusvahelises suvekoolis Tallinn Summer Academy – Toys for Elephants/Lelud elevantidele osaleb tudengeid Islandilt, Soomest Lapimaalt, Rootsist, Eestist, Poolast ja Venemaalt. Grupis on esindatud erinevate erialade tudengid tippdisainikoolidest, sh tootedisain, nahakunst, sepakunst ja interaktsioonidisain, mis annab grupitööle multidistsiplinaarse mõõtme.
“Tallinna loomaaias on üle 500 liigi loomi, kellele on mänguasju vaja. Projekt on disaineritele hea väljakutse, kuna igal loomal on erinevad vajadused ja huvid, millest tuleb neile mänguasju luues lähtuda. Meie koostöö peitubki selles, et loomaaed teab, millist laadi mänguasju ja milleks on vaja ning tootedisaini tudengid saavad sellest lähtudes disainida sobiva toote,“ lõpetab Darja Zubareva.
Suvekooli juhendasid:
Lennart Mänd, Eesti Kunstiakadeemia, nahakunsti, aksessuaari-ja köitedisaini professor
Merike Rehepapp, Eesti Kunstiakadeemia, disaini-ja rakenduskunsti dotsent-õppekavajuht
Lauri Snellman, Lapi Ülikool, tööstusdisaini lektor
Runa Thors, Islandi Kunstiakadeemia, disaini-ja arhitektuuriosakonna õppejõud
Johnny Friberg, Göteborgi Disaini-ja Kunstiakadeemia dotsent
Heikki Zoova, tootedisainer
Rein Erdel, EKA töökoja meister
Lõpplahenduste esitlus toimub laupäeval 26.augustil kella 11.00 – 14.00
Kell 11.00 algab ideede esitlus ehitusplatsil, elevandimaja vahetus läheduses.
Tudengid kirjeldavad lühidalt oma ideid, mis on loodud mänguasja eesmärk, kasutusvõimalused jne. Platsil on võimalik mänguasju lähedalt näha, katsuda ja nendega soovi korral ise mängida ehk siis rinda pista.
Kell 12.00 viiakse esimene mänguasi isase elevandi (Carli) aedikusse, kus on publikul võimalik jälgida, mis juhtuma hakkab.
Kell 13.00 on jõudnud mänguasjad elevanditüdrukute aedikusse. Ka seal ootavad meid ees põnevad hetked ehk mida arvavad Draay ja Fien uutest leludest nende liivakastis
Esitlusele on oodatud kõik huvilised.
PS! Loomade käitumisest lähtuvalt võib ajakavasse tulla väikseid muudatusi.
EKA rahvusvaheline suvekool toimub projekti “Tallinn Summer Academy of Art, Design and Architecture – Edge/ Blurring Boundaries” raames. Projekti rahastab Euroopa Regionaalarengu Fond summas 37 079,24 eurot.
https://www.artun.ee/avatud-aka
Lisateave ja pressikontakt üritusele registreerumiseks:
Triin Roos
kommunikatsioonispetsialist
Tallinna Loomaaed
triin.roos@tallinnzoo.ee
6943310
+372 5770 5028
Intervjuud EKA suvekooli tudengite ja õppejõududega:
Solveig Jahnke
Kommunikatsioonijuht
Eesti Kunstiakadeemia
solveig.jahnke@artun.ee
Tel +37256264949
Postitas Solveig Jahnke — Püsilink
Eesti Kunstiakadeemia rahvusvahelise suvekooli disainitudengid meisterdasid Tallinna Loomaaia elevantidele sünnipäevaks uued mänguasjad
Laupäev 26 august, 2017
Sel nädalal tähistab Tallinna Loomaaed oma 78. sünnipäeva ja augustikuud kui elevantide kuud. Kogu nädala on Eesti Kunstiakadeemia esimese laiahaardelise suvekooli tudengid kavandanud ja meisterdanud elevantidele uusi mänguasju. Uued lelud antakse suurtele sõpradele üle laupäeval, 26. augustil kell 11.00-13.30. Elevandikuu tähistamisele ja sünnipäevakingituste üleandmisele on oodatud kõik loomasõbrad ja huvilised!
Tallinna Loomaaed tegi Eesti Kunstiakadeemiale ettepaneku luua spetsiaalne vaheldusrikkam ja turvaline valik mänguasju kolmele elevandile Carlile, Draayle ja Fienile, kes seni on mänginud lihtsalt palkide, autorehvide ja lae all rippuvate plastiktünnidega, kuhu sisse on toitu peidetud. Loomaaia huvi on rikastada elevantide elukeskkonda ja pakkuda neile mängulusti, mis stimuleeriks intelligentseid loomi oma muidu rutiinses keskkonnas.
“Mänguasju ei tehta loomadele vaid lõbu pakkumiseks – looduses kulub loomadel palju aega ja energiat ellujäämiseks (toitu ja liigikaaslaste otsimine, territooriumi kaitsmine jne), kuid loomaaias ei pea nad sellepärast muretsema ja loomadel hakkab igav. Mänguasjad aga aitavad loomade elukeskkonda rikastada ning seeläbi pakkuda tegevust, mis innustaks neid tegema valikuid, kutsuks esile liigiomast loomulikku käitumist, esitaks vaimseid väljakutseid, julgustaks loomi rohkem liikuma ning suurendaks seeläbi nende üldist heaolu,” sõnab loomaaia poolne projekti eestvedaja Darja Zubareva.
Elevantidele on aga kõige keerulisem mänguasju luua nende massi ja jõuvarude tõttu, seepärast tuldi abi küsima EKA-st. Ülesandega kaasnevad disaineritele tavapärasest erinevad väljakutsed – näiteks, elevantide uurimine on teostatav vaid vaatluse ning talitajate küsitluste teel ning elevantide vajaduste kaardistamine lisab disainiprotsessile uue mõõtme. Seega erineb ka konstruktsiooniülesanne tavapärasest, lahendused peavad olema raskekaalulised, erimõõdulised ning ekstreemtingimustele vastupidavad. Projekti käigus said tudengid materjali-ja tugevusõpetust, võimaluse uurida loomade käitumismustreid, loomaaia tingimustes stressitegureid ning võimaluse neid leevendada. Objektide loomisel on võimalik kasutada suuremõõtmelisi ja tugevaid jääkmaterjale taaskasutuse kontekstis: vanad rehvid, tuletõrjevoolikud, laevade päästevarustuse detailid jpmt.
“Ülesanne on osutunud oodatust keerukamaks ja põnevamaks. Kõigil meil on reeglina ettekujutus olemas mõne meile tuttava looma käitumisest ja olemusest. Sellest lähtuvalt oli üllatav kuulda loomaaia poolt pakutud loenguid, kus avanes kogu tõde elevantidest, mis aga ei haakunud mitte kellegi varasema ettekujutusega nendest. Kõik müüdid said murtud. Mõni meist on siiani hämmingus, sest neil on raskusi hoomata elevandi tegelikku jõudu, intelligentsust ja võimekust. Objekt, mida meie kogu oma töörühmaga liigutada ei suuda, on elevandile vaid haardesse saamise küsimus ja see objekt võib lennata üle aia publiku sekka. Kustumatu mulje on jätnud ka asjaolu kui erineva iseloomuga on need loomad. Me justkui ei ootagi nii suuri erinevusi loomariigis, mis on samas võrreldavad inimeste käitumismustritega,” selgitab suvekooli üks juhendajatest, EKA tootedisaini dotsent Merike Rehepapp ja lisab innustunult:
“Tallinna loomaaias on kolm elevanti, üks poiss Carl ja kaks tüdrukut, Draay ning Fien. Fien on üks mürgeldaja ja rahmeldaja plikatirts, kes elab kõik oma emotsioonid välja nii helis kui vormis. Näiteks kui ta sööb väikseid marju, ajab ta londiga marjad hunnikusse kokku ja katsub selle hunniku korraga nahka pista. Teine tüdruk Draay, kes on aga vaoshoitud ja aristokraatliku käitumisega, hoiab oma emotsioone seespool ning barbaarseid söögikombeid ja ahnitsemist ei harrasta, tema nopib kõik marjad rahulikult oma ülitundliku londi otsaga ükshaaval suhu. Tudengitele on see fantastiline kasutajauuringu kogemus. Me ikka kipume arvama, et tunneme piisavalt neid, kellele me lahendusi hakkame looma. Praegune kogemus loomaaias ehk aitab meeles hoida, kuidas me tegelikult midagi ei tea enne kui oleme näinud, kuulnud ja kogenud.”
EKA rahvusvahelises suvekoolis Tallinn Summer Academy – Toys for Elephants/Lelud elevantidele osaleb tudengeid Islandilt, Soomest Lapimaalt, Rootsist, Eestist, Poolast ja Venemaalt. Grupis on esindatud erinevate erialade tudengid tippdisainikoolidest, sh tootedisain, nahakunst, sepakunst ja interaktsioonidisain, mis annab grupitööle multidistsiplinaarse mõõtme.
“Tallinna loomaaias on üle 500 liigi loomi, kellele on mänguasju vaja. Projekt on disaineritele hea väljakutse, kuna igal loomal on erinevad vajadused ja huvid, millest tuleb neile mänguasju luues lähtuda. Meie koostöö peitubki selles, et loomaaed teab, millist laadi mänguasju ja milleks on vaja ning tootedisaini tudengid saavad sellest lähtudes disainida sobiva toote,“ lõpetab Darja Zubareva.
Suvekooli juhendasid:
Lennart Mänd, Eesti Kunstiakadeemia, nahakunsti, aksessuaari-ja köitedisaini professor
Merike Rehepapp, Eesti Kunstiakadeemia, disaini-ja rakenduskunsti dotsent-õppekavajuht
Lauri Snellman, Lapi Ülikool, tööstusdisaini lektor
Runa Thors, Islandi Kunstiakadeemia, disaini-ja arhitektuuriosakonna õppejõud
Johnny Friberg, Göteborgi Disaini-ja Kunstiakadeemia dotsent
Heikki Zoova, tootedisainer
Rein Erdel, EKA töökoja meister
Lõpplahenduste esitlus toimub laupäeval 26.augustil kella 11.00 – 14.00
Kell 11.00 algab ideede esitlus ehitusplatsil, elevandimaja vahetus läheduses.
Tudengid kirjeldavad lühidalt oma ideid, mis on loodud mänguasja eesmärk, kasutusvõimalused jne. Platsil on võimalik mänguasju lähedalt näha, katsuda ja nendega soovi korral ise mängida ehk siis rinda pista.
Kell 12.00 viiakse esimene mänguasi isase elevandi (Carli) aedikusse, kus on publikul võimalik jälgida, mis juhtuma hakkab.
Kell 13.00 on jõudnud mänguasjad elevanditüdrukute aedikusse. Ka seal ootavad meid ees põnevad hetked ehk mida arvavad Draay ja Fien uutest leludest nende liivakastis
Esitlusele on oodatud kõik huvilised.
PS! Loomade käitumisest lähtuvalt võib ajakavasse tulla väikseid muudatusi.
EKA rahvusvaheline suvekool toimub projekti “Tallinn Summer Academy of Art, Design and Architecture – Edge/ Blurring Boundaries” raames. Projekti rahastab Euroopa Regionaalarengu Fond summas 37 079,24 eurot.
https://www.artun.ee/avatud-aka
Lisateave ja pressikontakt üritusele registreerumiseks:
Triin Roos
kommunikatsioonispetsialist
Tallinna Loomaaed
triin.roos@tallinnzoo.ee
6943310
+372 5770 5028
Intervjuud EKA suvekooli tudengite ja õppejõududega:
Solveig Jahnke
Kommunikatsioonijuht
Eesti Kunstiakadeemia
solveig.jahnke@artun.ee
Tel +37256264949
Postitas Solveig Jahnke — Püsilink
25.08.2017
Tallinn Summer Academy – Numbers and Cognition in Urban Environment kutsub täna kl 14.00 avalikule presentatsioonile arhitektuuriteaduskonda
Arhitektuuriteaduskond
Lugupeetud linnakodanikud ja huvilised!
Ootame teid täna, 25. augustil kl 14.00 Eesti Kunstiakadeemia arhitektuuriteaduskonna III korruse loenguruumi (Pikk 20) EKA rahvusvahelise suveakadeemia arhitektuuri töötoa Numbers and Cognition in Urban Environment lõpupresentatsioonile. Vahemikus 21.08-25.08 on välistudengid koos EKA tudengitega käinud välisvaatlustel ja kogunud numbrilist infot, mis tänaseks visuaalsesse vormi pannakse. Käesolev töötuba on üles ehitatud arhitektuuri, numbrite ja tunnetuse peale, kus keskendutakse peamiselt avalikule ruumile. Kaasaegne arhitektuur on läbi põimunud numbritest, mis omavad olulist rolli lähtematerjalis, tööriistades ning tulemustes. Numbritena esinevad arhitektuuris ruumide dimensioonid, seinte kandevõime, päevavalguse hulk, kasutajate sagedus ja seda tuleb sünteesida ning kokku kombineerida projektis. Võib julgelt öelda, et enamus arhitekte töötab arvutiga, kus oluliseks töömeetodiks on numbrite sisestamine. Töötoa eesmärgiks on läbi tarkvaraliste tööriistade jõuda lähemale inimesest lähtuvale linna representatsioonile ja tekitada sügavamat mõistmist, mida üks või teine näitaja linnaanalüüsis tähendab. Töötoa taustast: Kui vaadata avalikku ruumi laiemalt, kaasates sellesse inimesed, nende liikumised (põhjused, sagedus), kliima, müra, siis avaneb meile dünaamiline keskkond. Sellest keskkonnast oluliste parameetrite (omaduste) väljanoppimine on olnud pikka aega linnauurijate tähelepanu all, näiteks William H. Whyte, kes püüdis välja joonistada avaliku ruumi kasutamismustreid või Kevin Lynch, kes püüdis leida mentaalset mudelit, mida inimesed kasutavad linna mõistmiseks. 20. sajandi lõpp on sisse toonud arvutusliku jõudluse kasvu, mis on muutnud paljude arvutuste täpsust ning kasutust. Kui varem ei olnud mõeldav käsitsi arvutada trajektoore ühest hoonest teise, siis nüüd on see võimalik. Selle kõrval on tekkinud täiesti uus valdkond, milleks on erinevad simulatsioonid: simuleeritakse liiklust, jalakäijaid või mõlemaid koos. Andmete kogumine on muutunud intensiivsemaks, fookusega kvalitatiivsete andmete kogumiselt kvantitatiivsete andmete poole. Töötuba juhendasid Raul Kalvo, Mikk Meelak ja Marti Kaljuve. EKA rahvusvaheline suvekool toimub projekti “Tallinn Summer Academy of Art, Design and Architecture – Edge/ Blurring Boundaries” raames. Projekti rahastab Euroopa Regionaalarengu Fond summas 37 079,24 eurot. |
Postitas Solveig Jahnke — Püsilink
Tallinn Summer Academy – Numbers and Cognition in Urban Environment kutsub täna kl 14.00 avalikule presentatsioonile arhitektuuriteaduskonda
Reede 25 august, 2017
Arhitektuuriteaduskond
Lugupeetud linnakodanikud ja huvilised!
Ootame teid täna, 25. augustil kl 14.00 Eesti Kunstiakadeemia arhitektuuriteaduskonna III korruse loenguruumi (Pikk 20) EKA rahvusvahelise suveakadeemia arhitektuuri töötoa Numbers and Cognition in Urban Environment lõpupresentatsioonile. Vahemikus 21.08-25.08 on välistudengid koos EKA tudengitega käinud välisvaatlustel ja kogunud numbrilist infot, mis tänaseks visuaalsesse vormi pannakse. Käesolev töötuba on üles ehitatud arhitektuuri, numbrite ja tunnetuse peale, kus keskendutakse peamiselt avalikule ruumile. Kaasaegne arhitektuur on läbi põimunud numbritest, mis omavad olulist rolli lähtematerjalis, tööriistades ning tulemustes. Numbritena esinevad arhitektuuris ruumide dimensioonid, seinte kandevõime, päevavalguse hulk, kasutajate sagedus ja seda tuleb sünteesida ning kokku kombineerida projektis. Võib julgelt öelda, et enamus arhitekte töötab arvutiga, kus oluliseks töömeetodiks on numbrite sisestamine. Töötoa eesmärgiks on läbi tarkvaraliste tööriistade jõuda lähemale inimesest lähtuvale linna representatsioonile ja tekitada sügavamat mõistmist, mida üks või teine näitaja linnaanalüüsis tähendab. Töötoa taustast: Kui vaadata avalikku ruumi laiemalt, kaasates sellesse inimesed, nende liikumised (põhjused, sagedus), kliima, müra, siis avaneb meile dünaamiline keskkond. Sellest keskkonnast oluliste parameetrite (omaduste) väljanoppimine on olnud pikka aega linnauurijate tähelepanu all, näiteks William H. Whyte, kes püüdis välja joonistada avaliku ruumi kasutamismustreid või Kevin Lynch, kes püüdis leida mentaalset mudelit, mida inimesed kasutavad linna mõistmiseks. 20. sajandi lõpp on sisse toonud arvutusliku jõudluse kasvu, mis on muutnud paljude arvutuste täpsust ning kasutust. Kui varem ei olnud mõeldav käsitsi arvutada trajektoore ühest hoonest teise, siis nüüd on see võimalik. Selle kõrval on tekkinud täiesti uus valdkond, milleks on erinevad simulatsioonid: simuleeritakse liiklust, jalakäijaid või mõlemaid koos. Andmete kogumine on muutunud intensiivsemaks, fookusega kvalitatiivsete andmete kogumiselt kvantitatiivsete andmete poole. Töötuba juhendasid Raul Kalvo, Mikk Meelak ja Marti Kaljuve. EKA rahvusvaheline suvekool toimub projekti “Tallinn Summer Academy of Art, Design and Architecture – Edge/ Blurring Boundaries” raames. Projekti rahastab Euroopa Regionaalarengu Fond summas 37 079,24 eurot. |
Postitas Solveig Jahnke — Püsilink
21.08.2017 — 25.08.2017
Suveakadeemia keraamika osakonnas – 3D saviprintimise meistriklass 2017
Disainiteaduskond
Teist korda toimub keraamika osakonna korraldaitud rahvusvaheline 3D saviprintimise meistriklass. Seekordse kursus toimub kursus toimub Tallinn Summer Academy of Art, Design and Architecture – Edge/ Blurring Boundaries raames ja seda rahastab Euroopa Regionaalarengu Fond.
Osalevad tudengid 12 riigist, samuti õppejõude nii EKAst, Hiiumaa gümnaasiumist kui kahest Norra kõrgkoolist ja HAMKist.
Kursust juhendavad keraamik ja printerite arendaja Jonathan Keep Suurbritanniast, 3D programme õpetab Samson Shafran Iisraelist, Eesti poolsed juhendajad on Rasmus Eist Tartu Kõrgemast Kunstikoolist, Lauri Kilusk EKAst ja printerite ehitaja Madis Kaasik. Abistavad veel Kaiko Kivi ja Märten Peterson.
25. augustil kell 15–16.30 on EKA fuajees väljapanek tehtud töödest.
Postitas Kersti Laanmaa — Püsilink
Suveakadeemia keraamika osakonnas – 3D saviprintimise meistriklass 2017
Esmaspäev 21 august, 2017 — Reede 25 august, 2017
Disainiteaduskond
Teist korda toimub keraamika osakonna korraldaitud rahvusvaheline 3D saviprintimise meistriklass. Seekordse kursus toimub kursus toimub Tallinn Summer Academy of Art, Design and Architecture – Edge/ Blurring Boundaries raames ja seda rahastab Euroopa Regionaalarengu Fond.
Osalevad tudengid 12 riigist, samuti õppejõude nii EKAst, Hiiumaa gümnaasiumist kui kahest Norra kõrgkoolist ja HAMKist.
Kursust juhendavad keraamik ja printerite arendaja Jonathan Keep Suurbritanniast, 3D programme õpetab Samson Shafran Iisraelist, Eesti poolsed juhendajad on Rasmus Eist Tartu Kõrgemast Kunstikoolist, Lauri Kilusk EKAst ja printerite ehitaja Madis Kaasik. Abistavad veel Kaiko Kivi ja Märten Peterson.
25. augustil kell 15–16.30 on EKA fuajees väljapanek tehtud töödest.
Postitas Kersti Laanmaa — Püsilink
01.08.2017 — 26.08.2018
2017/18 õppeaasta akadeemiline kalender
Õppeosakond
August 2017 | |
14-18 | Akadeemilise puhkuse (omal soovil) avalduste esitamine õppeosakonda koos erialaosakonna kooskõlastusega |
21 | Üliõpilaste staatuse fikseerimine ÕIS-is |
21-25 | Mõjuvatel põhjustel kevadel kaitsmata jäänud lõputööde kaitsmine |
28 | Sügissemestri algus |
29-1 | Sissejuhatav nädal esmakursuslastele |
31 | Kujunduskunsti tsükliõppe õppekava 2. kursuse õppetöö algus |
September 2017 | |
1 | Avaaktus |
1 | VÕTA taotluste õppeosakonda esitamise tähtaeg |
4 | Sügissemestri õppetöö algus |
4-5 | Ülemajaliste vabaainete valimine sügissemestriks |
7 | Kujunduskunsti tsükliõppe õppekava 1. ja 3. kursuse õppetöö algus |
15 | Vahetusõpingute ja välispraktika taotlemise tähtaeg (perioodiks 2018 kevad) |
29 | Doktoriõppe lepingute sõlmimise tähtaeg |
29 | Doktoriõppe individuaalsete õppeplaanide esitamise tähtaeg |
Oktoober 2017 | |
15 | Tasuliste üliõpilaste sügissemestri õppeteenustasu I osa maksmise tähtaeg |
November 2017 | |
24 | Talvisel kaitsmisperioodil kaitsmise sooviavalduse tähtaeg |
Detsember 2017 | |
1 | Tasuliste üliõpilaste õppekulude hüvitamise II osa maksmise tähtaeg |
18-22 | Eriala hindamiste nädal |
19 | Üldteooria ainete hindamisprotokollide esitamise ja kinnitamise tähtaeg ÕIS-is |
23 | Algab talvevaheaeg |
Jaanuar 2018 | |
7 | Talvevaheaja lõpp |
8 | Üldteooria ainete järeleksamite päev |
8 | IV aasta doktorantide atesteerimise dokumentide esitamine |
8-12 | Akadeemilise puhkuse (omal soovil) ja õpingute pikendamise avalduse esitamine õppeosakonda koos erialaosakonna kooskõlastusega |
8.1-29.4 | Magistritöö teostamine |
9-19 | Õppetöö eriala valikainetes |
17 | Sügissemestri hindamisprotokollide kinnitamise tähtaeg ÕIS-is (v.a jaanuari eriala ained) |
18 | Kujunduskunsti tsükliõppe õppekava 2. kursuse õppetöö algus |
19 | Üliõpilase staatuse fikseerimine ÕIS-is |
21 | Sügissemestri lõpp |
22 | Kevadsemestri algus |
22-23 | Ülemajaliste vabaainete valimine kevadsemestriks |
22 | IV aasta doktorantide atesteerimine |
22-26 | Lõputööde kaitsmine |
25 | Kujunduskunsti tsükliõppe õppekava 1. ja 3. kursuse õppetöö algus |
26 | VÕTA taotluste esitamise tähtaeg |
Veebruar 2018 | |
15 | Doktoritöö eelretsenseerimisele esitamise tähtaeg |
15 | Tasuliste üliõpilaste õppeteenustasu kevadsemestri I osa maksmise tähtaeg |
Märts 2018 | |
1 | Vahetusõpingute ja välispraktika taotlemise tähtaeg (perioodiks 2018-2019 sügis/aasta) |
Aprill 2018 | |
2 | Tasuliste üliõpilaste õppeteenustasu (kevadsemestri II osa) maksmise tähtaeg |
11 | Doktorikooli konverents |
Mai 2018 | |
7-11 | Õppetöö eriala valikainetes |
14-18 | Eriala hindamiste nädal |
21-28 | Akadeemilise puhkuse (omal soovil) või õpingute pikendamise avalduse esitamise tähtaeg lõpukursuste üliõpilastele, kes ei kaitse mõjuvatel põhjustel lõputööd |
24 | Lõpukursuse üliõpilaste hindamisprotokollide esitamise ja kinnitamise tähtaeg ÕIS-is |
28-13.6 | Lõputööde kaitsmine |
28.5-26.8 | Praktikad (v.a lõpetajad) |
Juuni 2018 | |
1 | I-III aasta doktorantide atesteerimise dokumentide esitamise tähtaeg |
14-15 | I-III aasta doktorantide atesteerimine |
19 | Kevadsemestri hindamisprotokollide esitamise ja kinnitamise tähtaeg ÕIS-is |
21 | Lõpuaktused |
22 | Doktoritööde eelretsenseerimisele esitamise tähtaeg |
22 | Kevadsemestri lõpp |
23.6-26.8 | Suvevaheaeg |
Juuli 2018 | |
August 2018 | |
13-17 | Akadeemilise puhkuse (omal soovil) avalduste esitamine õppeosakonda koos erialaosakonna kooskõlastusega |
21-24 | Mõjuvatel põhjustel kevadel kaitsmata jäänud lõputööde kaitsmine |
27 | 2018/2019. õppeaasta sügissemestri algus |
Postitas Solveig Jahnke — Püsilink
2017/18 õppeaasta akadeemiline kalender
Teisipäev 01 august, 2017 — Pühapäev 26 august, 2018
Õppeosakond
August 2017 | |
14-18 | Akadeemilise puhkuse (omal soovil) avalduste esitamine õppeosakonda koos erialaosakonna kooskõlastusega |
21 | Üliõpilaste staatuse fikseerimine ÕIS-is |
21-25 | Mõjuvatel põhjustel kevadel kaitsmata jäänud lõputööde kaitsmine |
28 | Sügissemestri algus |
29-1 | Sissejuhatav nädal esmakursuslastele |
31 | Kujunduskunsti tsükliõppe õppekava 2. kursuse õppetöö algus |
September 2017 | |
1 | Avaaktus |
1 | VÕTA taotluste õppeosakonda esitamise tähtaeg |
4 | Sügissemestri õppetöö algus |
4-5 | Ülemajaliste vabaainete valimine sügissemestriks |
7 | Kujunduskunsti tsükliõppe õppekava 1. ja 3. kursuse õppetöö algus |
15 | Vahetusõpingute ja välispraktika taotlemise tähtaeg (perioodiks 2018 kevad) |
29 | Doktoriõppe lepingute sõlmimise tähtaeg |
29 | Doktoriõppe individuaalsete õppeplaanide esitamise tähtaeg |
Oktoober 2017 | |
15 | Tasuliste üliõpilaste sügissemestri õppeteenustasu I osa maksmise tähtaeg |
November 2017 | |
24 | Talvisel kaitsmisperioodil kaitsmise sooviavalduse tähtaeg |
Detsember 2017 | |
1 | Tasuliste üliõpilaste õppekulude hüvitamise II osa maksmise tähtaeg |
18-22 | Eriala hindamiste nädal |
19 | Üldteooria ainete hindamisprotokollide esitamise ja kinnitamise tähtaeg ÕIS-is |
23 | Algab talvevaheaeg |
Jaanuar 2018 | |
7 | Talvevaheaja lõpp |
8 | Üldteooria ainete järeleksamite päev |
8 | IV aasta doktorantide atesteerimise dokumentide esitamine |
8-12 | Akadeemilise puhkuse (omal soovil) ja õpingute pikendamise avalduse esitamine õppeosakonda koos erialaosakonna kooskõlastusega |
8.1-29.4 | Magistritöö teostamine |
9-19 | Õppetöö eriala valikainetes |
17 | Sügissemestri hindamisprotokollide kinnitamise tähtaeg ÕIS-is (v.a jaanuari eriala ained) |
18 | Kujunduskunsti tsükliõppe õppekava 2. kursuse õppetöö algus |
19 | Üliõpilase staatuse fikseerimine ÕIS-is |
21 | Sügissemestri lõpp |
22 | Kevadsemestri algus |
22-23 | Ülemajaliste vabaainete valimine kevadsemestriks |
22 | IV aasta doktorantide atesteerimine |
22-26 | Lõputööde kaitsmine |
25 | Kujunduskunsti tsükliõppe õppekava 1. ja 3. kursuse õppetöö algus |
26 | VÕTA taotluste esitamise tähtaeg |
Veebruar 2018 | |
15 | Doktoritöö eelretsenseerimisele esitamise tähtaeg |
15 | Tasuliste üliõpilaste õppeteenustasu kevadsemestri I osa maksmise tähtaeg |
Märts 2018 | |
1 | Vahetusõpingute ja välispraktika taotlemise tähtaeg (perioodiks 2018-2019 sügis/aasta) |
Aprill 2018 | |
2 | Tasuliste üliõpilaste õppeteenustasu (kevadsemestri II osa) maksmise tähtaeg |
11 | Doktorikooli konverents |
Mai 2018 | |
7-11 | Õppetöö eriala valikainetes |
14-18 | Eriala hindamiste nädal |
21-28 | Akadeemilise puhkuse (omal soovil) või õpingute pikendamise avalduse esitamise tähtaeg lõpukursuste üliõpilastele, kes ei kaitse mõjuvatel põhjustel lõputööd |
24 | Lõpukursuse üliõpilaste hindamisprotokollide esitamise ja kinnitamise tähtaeg ÕIS-is |
28-13.6 | Lõputööde kaitsmine |
28.5-26.8 | Praktikad (v.a lõpetajad) |
Juuni 2018 | |
1 | I-III aasta doktorantide atesteerimise dokumentide esitamise tähtaeg |
14-15 | I-III aasta doktorantide atesteerimine |
19 | Kevadsemestri hindamisprotokollide esitamise ja kinnitamise tähtaeg ÕIS-is |
21 | Lõpuaktused |
22 | Doktoritööde eelretsenseerimisele esitamise tähtaeg |
22 | Kevadsemestri lõpp |
23.6-26.8 | Suvevaheaeg |
Juuli 2018 | |
August 2018 | |
13-17 | Akadeemilise puhkuse (omal soovil) avalduste esitamine õppeosakonda koos erialaosakonna kooskõlastusega |
21-24 | Mõjuvatel põhjustel kevadel kaitsmata jäänud lõputööde kaitsmine |
27 | 2018/2019. õppeaasta sügissemestri algus |
Postitas Solveig Jahnke — Püsilink
29.11.2018 — 31.05.2019
Hea õpetamise seminarid
Avatud akadeemia
2017 alustasime Eesti Kunstiakadeemia õppejõududele hea õpetamise seminaride sarja, kus EKA õppejõud saavad oma kogemusi jagada ning oma õpetamispraktikat mõtestada. Jätkame seminaridega ka sel aastal!
Seminarid toimuvad kord kuus viimase neljapäeva pealelõunal, intensiivkursused toimuvad kahel tööpäeval.
Seminarid on EKA koosseisulisele ja mittekoosseisulisele õppejõule tasuta.
TOIMUMISAEG / TEEMA / LÄBIVIIJAD / KOHT
29.11.2018 / HÕS „ÕPPEJÕU HÄÄL“ / Anne Türnpu (EMTA õppejõud ja lavastaja) / Ruum B205
15.–16.01.2019 või 25.01.2019 / INTENSIIVKURSUS „KEERULISED SUHTLUSOLUKORRAD ÕPPES“ / Andres Sild (psühhiaater-psühhoterapeut) / Ruum A501 / NB! Grupid on täitunud!
27.02.2019 / HÕS „VÄLISTUDENGID RAHVUSVAHELISTUVAS EKAs“ / Ruum A403 / Riho Västrik, Anne Pikkov, Sirli Kalep ja Monika Siiraki, Jete-Maria Vürmer, Tanel Kärp, Margit Säde, Kristjan Mändmaa jt
7.03.2019 / HÕSi LUGEMISGRUPP / Maarin Ektermann jt
28.03.2019 / HÕS “ÕPPEKAVAJUHT – MÜÜT JA TEGELIKKUS” / Ruum A403 / Egert Juuse, Maarja Murumägi, Krista Aren, Elisabeth Kuusik jt
25.04.2019 / HÕS „E-ÕPE EKAs – EI? JAH? VÕIB-OLLA?“ / Ruum A204 / Maria Murumaa-Mengel (PhD) TÜ-st, Hettel Sõrmus TLÜ-st jt
9.05.2019 / HÕSi LUGEMISGRUPP / Maarin Ektermann jt
August 2019 / LOOMEVALDKONNA ÕPPEJÕUDUDE RAHVUSVAHELINE SUVEAKADEEMIA
Kursused toimuvad EKA uues majas, Põhja pst 7.
Registreerumine SIIN.
ÕPIVÄLJUNDID. Kursusel osalenud õppejõud:
- on analüüsinud oma õpetamistegevust
- on kogenud erinevaid õppemeetodeid ja -vahendeid
- teab oma kolleegide seisukohti õppega seoses
Õppejõule antakse välja täienduskoolituse tõend sarja lõpus juunis 2019.
Seminaride sarja on aidanud välja töötada töörühm koosseisus Anne Pikkov, Maarin Ektermann, Dagmar Raide, Kristiina Krabi-Klanberg, Triin Krünberg.
Kolleegid hääletasid sarja “EKA aasta teoks” 2017. aastal.
EKA hea õpetamise seminare korraldatakse projekti „EKA LOOVKÄRG – Eesti visuaal- ja ruumikultuuri õppe- ja teaduskeskus“ raames. Projekti rahastab Euroopa Regionaalarengu Fond.
Postitas Kristiina Krabi — Püsilink
Hea õpetamise seminarid
Neljapäev 29 november, 2018 — Reede 31 mai, 2019
Avatud akadeemia
2017 alustasime Eesti Kunstiakadeemia õppejõududele hea õpetamise seminaride sarja, kus EKA õppejõud saavad oma kogemusi jagada ning oma õpetamispraktikat mõtestada. Jätkame seminaridega ka sel aastal!
Seminarid toimuvad kord kuus viimase neljapäeva pealelõunal, intensiivkursused toimuvad kahel tööpäeval.
Seminarid on EKA koosseisulisele ja mittekoosseisulisele õppejõule tasuta.
TOIMUMISAEG / TEEMA / LÄBIVIIJAD / KOHT
29.11.2018 / HÕS „ÕPPEJÕU HÄÄL“ / Anne Türnpu (EMTA õppejõud ja lavastaja) / Ruum B205
15.–16.01.2019 või 25.01.2019 / INTENSIIVKURSUS „KEERULISED SUHTLUSOLUKORRAD ÕPPES“ / Andres Sild (psühhiaater-psühhoterapeut) / Ruum A501 / NB! Grupid on täitunud!
27.02.2019 / HÕS „VÄLISTUDENGID RAHVUSVAHELISTUVAS EKAs“ / Ruum A403 / Riho Västrik, Anne Pikkov, Sirli Kalep ja Monika Siiraki, Jete-Maria Vürmer, Tanel Kärp, Margit Säde, Kristjan Mändmaa jt
7.03.2019 / HÕSi LUGEMISGRUPP / Maarin Ektermann jt
28.03.2019 / HÕS “ÕPPEKAVAJUHT – MÜÜT JA TEGELIKKUS” / Ruum A403 / Egert Juuse, Maarja Murumägi, Krista Aren, Elisabeth Kuusik jt
25.04.2019 / HÕS „E-ÕPE EKAs – EI? JAH? VÕIB-OLLA?“ / Ruum A204 / Maria Murumaa-Mengel (PhD) TÜ-st, Hettel Sõrmus TLÜ-st jt
9.05.2019 / HÕSi LUGEMISGRUPP / Maarin Ektermann jt
August 2019 / LOOMEVALDKONNA ÕPPEJÕUDUDE RAHVUSVAHELINE SUVEAKADEEMIA
Kursused toimuvad EKA uues majas, Põhja pst 7.
Registreerumine SIIN.
ÕPIVÄLJUNDID. Kursusel osalenud õppejõud:
- on analüüsinud oma õpetamistegevust
- on kogenud erinevaid õppemeetodeid ja -vahendeid
- teab oma kolleegide seisukohti õppega seoses
Õppejõule antakse välja täienduskoolituse tõend sarja lõpus juunis 2019.
Seminaride sarja on aidanud välja töötada töörühm koosseisus Anne Pikkov, Maarin Ektermann, Dagmar Raide, Kristiina Krabi-Klanberg, Triin Krünberg.
Kolleegid hääletasid sarja “EKA aasta teoks” 2017. aastal.
EKA hea õpetamise seminare korraldatakse projekti „EKA LOOVKÄRG – Eesti visuaal- ja ruumikultuuri õppe- ja teaduskeskus“ raames. Projekti rahastab Euroopa Regionaalarengu Fond.
Postitas Kristiina Krabi — Püsilink
01.09.2017
EKA õppeaasta avaaktus
Eesti Kunstiakadeemia avaaktus toimub 1. septembril kell 14.00 Sõpruse Kinos. Aktusele on oodatud on kõik uued ja vanad tudengid.
Kohtumiseni peatselt!
Esmakursuslased, vaadake sissejuhatava nädala kava siit: https://www.artun.ee/kalender/sissejuhatava-nadala-kava-esmakursuslastele/
Postitas Solveig Jahnke — Püsilink
EKA õppeaasta avaaktus
Reede 01 september, 2017
Eesti Kunstiakadeemia avaaktus toimub 1. septembril kell 14.00 Sõpruse Kinos. Aktusele on oodatud on kõik uued ja vanad tudengid.
Kohtumiseni peatselt!
Esmakursuslased, vaadake sissejuhatava nädala kava siit: https://www.artun.ee/kalender/sissejuhatava-nadala-kava-esmakursuslastele/
Postitas Solveig Jahnke — Püsilink
28.08.2017 — 01.09.2017
Sissejuhatava nädala kava esmakursuslastele
Tere tulemast Eesti Kunstiakadeemiasse, armsad uued tudengid!
Sissejuhatava nädala kava leiate klõpsates oma teaduskonna nimel:
- Arhitektuuriteaduskond
- Disainiteaduskond
- Kunstikultuuri teaduskond
- Vabade kunstide teaduskond
- Avatud akadeemia
Õppeaasta avaaktus toimub 1. septembril kell 14.00 Sõpruse Kinos. Kohtumiseni!
Postitas Solveig Jahnke — Püsilink
Sissejuhatava nädala kava esmakursuslastele
Esmaspäev 28 august, 2017 — Reede 01 september, 2017
Tere tulemast Eesti Kunstiakadeemiasse, armsad uued tudengid!
Sissejuhatava nädala kava leiate klõpsates oma teaduskonna nimel:
- Arhitektuuriteaduskond
- Disainiteaduskond
- Kunstikultuuri teaduskond
- Vabade kunstide teaduskond
- Avatud akadeemia
Õppeaasta avaaktus toimub 1. septembril kell 14.00 Sõpruse Kinos. Kohtumiseni!
Postitas Solveig Jahnke — Püsilink